Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det seneste stykke tid har jeg hørt en del Stone Sour på anlægget. Det er forsangeren i Slipknots sideprojekt, som på visse områder minder en smule om Slipknot, men ellers er langt mere melodisk og stille. Det fik mig så til at lave et cover af deres nummer "Through Glass", hvilket egentlig ikke var helt skidt.

Not bad at all :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvad Fa´en. Han kan også lave musik.

Er ret misundelig, at du ved det - det må være SÅ fedt at kunne.

11 sæt squat, det er næsten som at læse i Mariannes log, jo :4thumbup:

Tak :smile: Det er ikke noget jeg tænker så meget over. Har spillet musik siden jeg var 4-5 år gammel, og jeg tror sgu at mine fingre er blevet indrettet efter gribebrættet på guitaren.

Og ja, med 11 sæt squat kan det være jeg skal udfordre MarianneB :laugh: ....og få tæv :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom forbi FW her i løbet af aftenen, og det blev til en omgang til armene især.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

SS1:

Planke:

75 sek

75 sek

og

Side planke:

75 sek

75 sek

og

Hanging Leg-hip raise:

20

20

Cable twist:

15x 10 kg

15x 10 kg

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 14 kg

10x 14 kg

20x 12 kg

Preacher curls:

10x 10 kg(stang)

10x 20 kg

10x 20 kg

Hammer curls:

10x 12 kg

10x 12 kg

8x 14 kg

8x 14 kg

One arm cable pull:

10x 10 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

Cable flys:

20x 7,5 kg

15x 10 kg

15x 10 kg

Cable crossover:

10x 12,5 kg

10x 12,5

Decline DB Benchpress:

10x 12 kg

10x 12 kg

Decline situp:

25

20

Cable pushdown w. rope:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Afrulning:

5 min. crosstrainer

Der er sådan en lidt stor gut der har trænet der samtidig med mig de sidste par gange, og han roder bare helt vildt! Flytter rundt på bænke, sætter dem ikke på plads igen, håndvægte slæber han også rundt på og så lader han dem bare ligge der hvor han nu har skulle bruge dem. En ting er at han giver lyde fra sig når han træner, gør jeg sådan set også selv, men han larmer bare generelt meget når han bevæger sig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der er sådan en lidt stor gut der har trænet der samtidig med mig de sidste par gange, og han roder bare helt vildt! Flytter rundt på bænke, sætter dem ikke på plads igen, håndvægte slæber han også rundt på og så lader han dem bare ligge der hvor han nu har skulle bruge dem. En ting er at han giver lyde fra sig når han træner, gør jeg sådan set også selv, men han larmer bare generelt meget når han bevæger sig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu ikke jeg ville kunne løfte ham :blink:

Nå, jeg synes egentlig det går rigtig godt med styrketræningen, og jeg glæder mig meget til at se om det kommer til for alvor at give pote når jeg er tilbage på cyklen i det kommende år. Men min forfængelighed spøger også lidt, for jeg vil egentlig gerne have en mere markeret brystkasse, så det tror jeg bliver et af fokusområderne i fremtiden sammen med benene. Så jeg tror jeg kommer til at træne bryst på dag 1 sammen med nogle andre øvelser til hvad der nu passer, og så ben på dag 2 og lidt andre muskler, ment på den måde at hovedfokus kommer til at være på enten bryst eller ben, og så vil de andre øvelser jeg laver de dage måske være en skulder øvelse, og en triceps øvelse etc. Og ja, jeg ved udemærket godt at brystmuskulaturen kun vil give øget vægt på cyklen, men jeg skal sgu heller ikke køre på elite plan :cool:

Jeg var til gengæld nede og træne i FW her for en times tid siden, og der blev det til følgende workout.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Squat:

10x 50 kg

8x 70 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg - Så blev der lige opnået målet med at køre 5x5 med 80 kg :superman:

1x 85 kg - Ny PR

1x 90 kg - Ny PR

1x 95 kg - Ny PR

10x 60 kg

- Ved ikke hvor meget de enkelte rep på de tungere vægte giver, men det var mere for at se hvordan det gik hvis jeg smed lidt mere vægt på, og se hvor højt jeg egentlig kunne komme op. Umiddelbart tror jeg der er til lige omkring 100 kg.

Seated Sled Calf Press:

45x 60 kg

45x 60 kg

- Smith'en var optaget, så derfor blev det i slæden.

Flat BB Bench Press:

10x 20 kg(stang)

10x 30 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

- Umiddelbart virkede 40 kg som det rigtige.

Cable Flys:

10x 12,5 kg

10x 10 kg

10x 7,5 kg

10x 5 kg

- Dropset

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

Incline DB Bench Press:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

- Meget tungt til sidst

Flat DB Flys:

10x 6 kg

10x 6 kg

10x 6 kg

- For let, men ville lige få en fornemmelse af teknikken

Crossover:

12x 12,5 kg

12x 12,5 kg

12x 12,5

SS1

Planke:

?

?

og

Sideplanke:

?

?

og

Armstrækkere:

10

10

Lidt udstrækning og så var jeg klar til at kæmpe mig igennem snemasserne igen. Og hoften brokker sig ikke alt for meget for tiden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest glædelig jul.

For det andet så er du rimelig dedikeret, sådan at træne juleaften! :superman:

Og sidst men absolut ikke mindst stort tillykke med din PR! Det er knagme godt gået!

Og ja, jeg ved udemærket godt at brystmuskulaturen kun vil give øget vægt på cyklen, men jeg skal sgu heller ikke køre på elite plan :cool:

Tror ikke det gør det store i et fladt dansk landskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu ikke jeg ville kunne løfte ham :blink:

Nå, jeg synes egentlig det går rigtig godt med styrketræningen, og jeg glæder mig meget til at se om det kommer til for alvor at give pote når jeg er tilbage på cyklen i det kommende år. Men min forfængelighed spøger også lidt, for jeg vil egentlig gerne have en mere markeret brystkasse, så det tror jeg bliver et af fokusområderne i fremtiden sammen med benene. Så jeg tror jeg kommer til at træne bryst på dag 1 sammen med nogle andre øvelser til hvad der nu passer, og så ben på dag 2 og lidt andre muskler, ment på den måde at hovedfokus kommer til at være på enten bryst eller ben, og så vil de andre øvelser jeg laver de dage måske være en skulder øvelse, og en triceps øvelse etc. Og ja, jeg ved udemærket godt at brystmuskulaturen kun vil give øget vægt på cyklen, men jeg skal sgu heller ikke køre på elite plan :cool:

Jeg var til gengæld nede og træne i FW her for en times tid siden, og der blev det til følgende workout.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Squat:

10x 50 kg

8x 70 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg - Så blev der lige opnået målet med at køre 5x5 med 80 kg :superman:

1x 85 kg - Ny PR

1x 90 kg - Ny PR

1x 95 kg - Ny PR

10x 60 kg

- Ved ikke hvor meget de enkelte rep på de tungere vægte giver, men det var mere for at se hvordan det gik hvis jeg smed lidt mere vægt på, og se hvor højt jeg egentlig kunne komme op. Umiddelbart tror jeg der er til lige omkring 100 kg.

Seated Sled Calf Press:

45x 60 kg

45x 60 kg

- Smith'en var optaget, så derfor blev det i slæden.

Flat BB Bench Press:

10x 20 kg(stang)

10x 30 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

- Umiddelbart virkede 40 kg som det rigtige.

Cable Flys:

10x 12,5 kg

10x 10 kg

10x 7,5 kg

10x 5 kg

- Dropset

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

Incline DB Bench Press:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

- Meget tungt til sidst

Flat DB Flys:

10x 6 kg

10x 6 kg

10x 6 kg

- For let, men ville lige få en fornemmelse af teknikken

Crossover:

12x 12,5 kg

12x 12,5 kg

12x 12,5

SS1

Planke:

?

?

og

Sideplanke:

?

?

og

Armstrækkere:

10

10

Lidt udstrækning og så var jeg klar til at kæmpe mig igennem snemasserne igen. Og hoften brokker sig ikke alt for meget for tiden :4thumbup:

Godt gået med de squats - det begynder sgu at ligne noget. Det er ikke mange uger siden du var meget imponeret over mine squats - nu er du ved at være der selv makker :4thumbup:

Glædelig jul, det der nu er tilbage af den

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

JJ; Lige over. Så hvad din lillesøster havde givet dig, det er jo verdensklasse!! Og selvfølgelig skal man træne juleaften. Der var jo åben, og så er man frisk når man dukker op :cool:

Fyssen; Tak tak, men der er stadig en bid vej op til dine, men jeg skal jo nok bare blive bedre til stille og roligt at øge vægten som min krop vænner sig til det. Men det har også hjulpet meget at hoften ikke brokker sig!

Gregers; Ja, det kunne da godt tænkes. Kunne da være meget sjovt en dag lige at se hvor langt man kunne komme op på hvis det bare skal være en rep.

Og glædelig jul til alle derude.

Jeg havde selv en god jul hos de gamle i Nivå. Jeg har aldrig været stor på julemad, hvilket også kom til udtryk i løbet af aftenen. Det blev til 2 stykker flæskesteg og 4 kartofler, og det var så det. Jeg havde ikke lyst til and, jeg spiser ikke sovs, og ris alamande rører jeg heller ikke. Så det er sgu egentlig ikke så underligt at jeg som oftest taber mig henover julen, for når vi så når til julefrokosterne så spiser jeg ikke fisk, som jo er nærmest de første 2 timer af en julefrokost :laugh: Nå, men mine forældre blev glade for deres gaver og det var jo herligt, og det samme gjorde mine faster, onkel og 2 fætre. Og jeg skal da ikke klage over mine egne vindinger. Jeg havde drillet min mor med at hun kun køber mig praktiske gaver når jeg ønsker mig dem, så hun havde faktisk taget røven på mig med lidt upraktiske gaver :)

Men hvad fik jeg så? Jo jeg fik da

- Drengerøvskogebogen Remix - sindssyg lækker bog med herlige billeder. Skal nok blive et godt bekendtskab

- Olsen Banden boksen - jeg har allerede set Olsen Banden på sporet her til morgen

- How I Met Your Mother sæson 1-5

- En Braun barbermaskine

- Anden vender tilbage

- Bodum salt og peberkværn

- En sort skjorte

- Nogle t-shirts

Og så var det at der lige pludselig kom nogle gaver jeg ikke havde set komme

- En ny Bell Sweep hjelm! - Mega nice!

- Den fedeste Molteni cykeltrøje jeg også har vist herinde før

20100902_Molteni.jpg

Alt i alt en sindsyg dejlig jul :laugh: I dag står den på hygge i det lille hjem, og i morgen julefrokost.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig endelig i dag at tage mig sammen til en 2x20 session. Watt intervallet blev sat til 220 watt i intervallerne, og så 100 watt i de mellemliggende nedkølingsintervaller.

For at holde motivationen oppe havde jeg sat computeren op med Tourmalet etapen fra årets Tour de France. Det er altså bare lækkert :cool: Umiddelbart var det hårdere end jeg lige havde husket, men det er altså en dejlig fornemmelse bagefter.

20101228tur.png

Det er til gengæld sjovt at se at pulsen jo stiger, men jeg ved at watt udledningen har været konstant.

I morgen står den på en omgang styrketræning fra morgenstunden af med fokus på bryst + biceps og ryg, og om eftermiddagen skal jeg ind og se Klovn sammen med en sød pige jeg har mødt :blush:

Og så har jeg lige opdaget at min nabo har klaver. Smoke on the water spillet af en person som tydeligvis ikke er vant til at spille på klaver er altså ikke særlig rart at lytte til.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig endelig i dag at tage mig sammen til en 2x20 session. Watt intervallet blev sat til 220 watt i intervallerne, og så 100 watt i de mellemliggende nedkølingsintervaller.

For at holde motivationen oppe havde jeg sat computeren op med Tourmalet etapen fra årets Tour de France. Det er altså bare lækkert :cool: Umiddelbart var det hårdere end jeg lige havde husket, men det er altså en dejlig fornemmelse bagefter.

20101228tur.png

Det er til gengæld sjovt at se at pulsen jo stiger, men jeg ved at watt udledningen har været konstant.

I morgen står den på en omgang styrketræning fra morgenstunden af med fokus på bryst + biceps og ryg, og om eftermiddagen skal jeg ind og se Klovn sammen med en sød pige jeg har mødt :blush:

Og så har jeg lige opdaget at min nabo har klaver. Smoke on the water spillet af en person som tydeligvis ikke er vant til at spille på klaver er altså ikke særlig rart at lytte til.

Hej Kermit

Godt at se, at du også får cyklet lidt. Jeg var ved at være bange for, at der var gået "Nik og Jay" i den med al den styrketræning og alle de piger du beretter om :tongue:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Dog ikke, men jeg synes det har været svært at finde tiden til det. Det er lidt noget andet end at skulle hoppe ned og styrketræne, og det gør også langt mere ondt :tongue: Men nu tror jeg den kører igen.

Så du bruger mindre tid på at køre ned i centeret, klæde om, styrketræne, gå i bad, køre hjem igen, end du bruger på at trække i cykeltøjet og rulle en tur på din "home-trainer"??

Come on Kermit - der er vist gået bodybuilding i den :wink:

Men ok, skal man holde lavt blus mht. cykeltræningen, så er det også nu det skal gøres.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er mest ud fra det synspunkt at hjemmetræner træning er benhårdt mentalt. Det er ca. 60 minutter hvor man sidder med et konstant tråd, og det bliver ikke lettere at træde, tværtimod. Jeg synes det kræver at man sætter sig anderledes op mentalt end hvis man skal styrketræne, hvor der hele tiden er mulighed for variation hvis man lige føler for det.

Men til gengæld er det en federe mental følelse at have trænet på cyklen fordi det er så hårdt :smile: Det er lidt ligesom når man har kørt en tur i 5 graders frost og blæsevejr. Man føler sig bare stærkere når man er kommet hjem fordi man gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde jo have været nede og styrketræne i går, men det kom jeg aldrig. Min døgnrytme har forskudt sig lidt, og jeg havde lavet en aftale om at skulle ind og se Klovn om eftermiddagen med efterfølgende middag. Dagen i dag er også lidt skæv, for har spist en rugbrødsmad med frikadelle her for en halv times tid siden, hvilket var min morgenmad :blink:

Men tanken er at jeg skal køre et session på hjemmetræneren i aften.

Link to comment
Share on other sites

På Feltet.dk kører der i øjeblikket en debat om barbering af ben. Jeg har aldrig selv barberet ben, men har luret på det hvis jeg i den kommende sæson kommer til at få massage oftere end jeg tidligere har gjort.

Jeg er ikke ligefrem hårfri på benene

P1020261.jpg

så det kan godt være det kommer til at tage noget tid.

Nu går jeg dog med tankerne om at fremskyde barberingen af benene til nu for at finde ud af hvad det er folk snakker om. Om ikke andet kan det jo kun fremhæve min benmuskulatur :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu går jeg dog med tankerne om at fremskyde barberingen af benene til nu for at finde ud af hvad det er folk snakker om. Om ikke andet kan det jo kun fremhæve min benmuskulatur :laugh:

-Det behøver DU dælme ingen hjælp dtil det klarer de sgu fint selv :4thumbup:

Meen, omvendt når du nu får nummer på ryggen og chip på cyklen så skal du da frem med skraberen. Det skal jo være lirens (og ingen sorte sokker :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share