Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Humøret er lidt underligt i dag. Min eks-kæreste har netop bestået sin Master med et 12 tal, og kan nu kalde sig selv for civilingeniør indenfor bioanalyse(eller noget i den dur). Det er en underlig følelse fordi jeg har været sammen med hende siden hun startede på skolen, og har jo fulgt hende de sidste 5 år og hjulpet hende, og vi har jo ofte snakket om den fede dag hvor hun var færdig og skulle begynde et nyt kapitel i sit liv. Og her står jeg så pludselig på sidelinien og kan kun ønske hende tillykke. Det er sgu lidt en flad fornemmelse.

Men ikke desto mindre er det satme en flot bedrift, og nu venter phd'en. Regner dog med at jeg lige må få arrangeret noget med hende så fejre hende lidt.

Link to comment
Share on other sites

Super flot af hende! Tillykke herfra :4thumbup:

Laver du egentligt ikke bænkpres? :4mewantfood:

Bænkpres laver jeg hver gang jeg laver bryst, men laver den oftest med håndvægte. Men er dog så småt begyndt med vægtstang. Synes bare den er lidt svær at få til at ramme i brystet.

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning i FW i dag, men jeg har glemt mit papir hvor jeg har skrevet det hele ned, så det er efter hukommelse, men tror det er ret ok.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Multiset

Planke:

150 sek

120 sek

+

Sideplanke:

90 sek

60 sek

+

Armstrækkere:

20

20

Cable twist:

15x 15 kg

15x 15 kg

BB Benchpress:

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

Incline DB Benchpress:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Cable flys:

10x 10 kg

10x 10 kg

Cable crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Preacher curls:

10x 10 kg

10x 12,5 kg

DB Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

14x 12 kg

14x 12 kg

Armstrong row:

10x 14 kg

10x 14 kg

Cable pulldown:

10x 60 kg

10x 60 kg

Link to comment
Share on other sites

Ja, der mangler lidt en type som Cipo som kunne sætte gang i feltet, men Pozzato er nu ikke så langt fra. Noget af en ryg han har sig

pozzato-back.jpg

Jeg kan ikke huske hvor mange trøjer han fik lavet da han blev italiensk mester, men det var jo nærmest et nyt trøjedesign for hvert løb han kørte. Dét er sgu klasse

pozzato-black.jpg

Team Leopard-Trek har i øvrigt uploadet det her billede. Er faktisk meget cool, og Cancellara er jo bare verdensklasse lige meget hvad!

TeamLux.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cipollini er The Man! :cool:

Her er en glimrende artikel, hvor han raser over at moderne cykelryttere generelt - og Schleck og Contador i særdeleshed - overhovedet ikke er macho nok :laugh:

"At the end of Milan-San Remo in 2003 I threatened to strangle Bernhard Eisel while shaking my fist because he had blocked me with 300 metres to go," Cipollini recalled. "And I was really frightening. I could see it in the eyes of the spectators.
Link to comment
Share on other sites

Humøret er lidt underligt i dag. Min eks-kæreste har netop bestået sin Master med et 12 tal, og kan nu kalde sig selv for civilingeniør indenfor bioanalyse(eller noget i den dur). Det er en underlig følelse fordi jeg har været sammen med hende siden hun startede på skolen, og har jo fulgt hende de sidste 5 år og hjulpet hende, og vi har jo ofte snakket om den fede dag hvor hun var færdig og skulle begynde et nyt kapitel i sit liv. Og her står jeg så pludselig på sidelinien og kan kun ønske hende tillykke. Det er sgu lidt en flad fornemmelse.

Men ikke desto mindre er det satme en flot bedrift, og nu venter phd'en. Regner dog med at jeg lige må få arrangeret noget med hende så fejre hende lidt.

Det kan godt føles lidt ambivalent. Har været igennem samme tur, men slog først op med kæresten efter vi var blevet færdige og begge kommet i job. Den dag snakkede vi også altid om, for så skulle vi bare ud at rejse, og leve livet. Men sådan gik det ikke. Og det var nok for det bedste at vi stoppede mens legen var god. Er stadig på talefod, men vi bliver aldrig mere end venner.

Håber du kommer dig over det, ellers er det bare på med molteni trøjen og afsted til noget cykel træning :devil: !

(fede billeder du har postet, og cool at du fandt et med mesterskabs trøjen. ledte efter et igår) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt føles lidt ambivalent. Har været igennem samme tur, men slog først op med kæresten efter vi var blevet færdige og begge kommet i job. Den dag snakkede vi også altid om, for så skulle vi bare ud at rejse, og leve livet. Men sådan gik det ikke. Og det var nok for det bedste at vi stoppede mens legen var god. Er stadig på talefod, men vi bliver aldrig mere end venner.

Håber du kommer dig over det, ellers er det bare på med molteni trøjen og afsted til noget cykel træning :devil: !

(fede billeder du har postet, og cool at du fandt et med mesterskabs trøjen. ledte efter et igår) :devil:

Ja, du har fuldstændig ret.

Det er forholdsvis simpelt at finde billeder af den trøje, bare søg på Pozzato og Paris Roubaix 2010, da det var der han debuterede den for alvor. Ved ikke om du har dem allerede, men man kan få matchende shorts til trøjen, som også er jævnt fede

20100203_NEPOZ_Bibs.jpg

Og WELTKLASSE

15_600.jpg

Nå, dagens træning var på hjemmetræneren med sprintintervaller. Det blev til 5 styks, og det var ualmindeligt hårdt. Min Garmin opførte sig tydeligvis også lidt underligt som man kan se på graferne. Men det var god træning, og lige nu gør det pænt naller i benene. Havde sat 2010 Paris-Roubaix optagelsen på, meget apropos vores Pozzato snak, og der siger Dennis Ritter på et tidspunkt "Den der trøje kan de sådan set godt sætte i produktion". Men fedt fedt løb.

20110111.png

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i FW

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

75 sek

Sideplanke:

60 sek

Squat:

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 82,5 kg

5x 82,5 kg

4x 100 kg - Ny PR(har før kørt 100 kg, men første gang med 4 rep)

2x 105 kg - Ny PR

10x 80 kg - Ny PR(har ikke kørt 10x 80 kg før)

- De 10x 80 kg var ikke så svære efter at have kørt de tungere vægte først.

Smith Calf Raise:

20x 100 kg

20x 100 kg

20x 100 kg - Ny PR

Leg curl:

10x 45 kg

10x 50 kg - Ny PR

Arnold Press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Front raise:

10x 10 kg

10x 10 kg

SS1

Skullcrushers:

10x 12,5 kg(stang 10 kg)

10x 12,5 kg

+

Low bar bench press:

30x 12,5 kg

30x 12,5 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Så det kan man vidst godt kalde en dag i rekordernes tegn.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i FW

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

75 sek

Sideplanke:

60 sek

Squat:

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 82,5 kg

5x 82,5 kg

4x 100 kg - Ny PR(har før kørt 100 kg, men første gang med 4 rep)

2x 105 kg - Ny PR

10x 80 kg - Ny PR(har ikke kørt 10x 80 kg før)

- De 10x 80 kg var ikke så svære efter at have kørt de tungere vægte først.

Smith Calf Raise:

20x 100 kg

20x 100 kg

20x 100 kg - Ny PR

Leg curl:

10x 45 kg

10x 50 kg - Ny PR

Arnold Press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Front raise:

10x 10 kg

10x 10 kg

SS1

Skullcrushers:

10x 12,5 kg(stang 10 kg)

10x 12,5 kg

+

Low bar bench press:

30x 12,5 kg

30x 12,5 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Så det kan man vidst godt kalde en dag i rekordernes tegn.

Flot træningsstats - tillykke med det :4thumbup:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Fyssen: Tak :smile: Ja, der er sgu blevet rykket lidt efter du har fået indsigt i loggen, så det er helt perfekt! Og at jeg ikke noget før har lavet den calf raise i smith stativet før forstår jeg ikke - så stort tak for heads up!!

I dag står den måske på min første spinningtime med en veninde. Det kommer lidt an på om hun kan nå det, men ellers er en hviledag heller ikke af vejen. Så må vi se hvordan jeg klarer sådan en tur. Om ikke andet håber jeg på et par ture på MTB'en her i weekenden, hvis vejene er frie for det værste is og sne. Jeg så faktisk en Saxobank-Sungard rytter her til morgen da jeg stod og ventede på bussen, og det var egentlig lidt rart at se at de også kører på MTB i det her vejr. Hvem det var fik jeg ikke lige fat på, men tror umiddelbart på Jonas Aaen.

Jeg er også så småt begyndt med Joe Friels bog, og der er mange sjove ting at læse. Det dejligste er dog nok at det lader til at det jeg har gjort indtil videre ikke har været forkert :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der bliver ingen spinning i dag. Passede mig egentlig også ganske fint :laugh: Men hvis jeg kan nå det kan det være jeg lige snupper en omgang 2x 20 når jeg kommer hjem. Kommer lidt an på hvad tid jeg lander derhjemme.

Jeg har i øvrigt lavet den der rytterprofil der er i Joe Friels bog. I min Proficiencies Profil scorede jeg:

Climbing 5

Sprinting 3

Time Trial 1

- Max er 5, så det passer nok ganske godt med min profil pt :smile:

I Mental Skills Profil scorede jeg:

Movation 4

Confidence 3

Thought Habits 4

Focus 3

Visualization 5

Skalaen er 1 = Poor, 2 = Fair, 3 = Average, 4 = Good, 5 = Excellent

Og min Natural Abilities Profile ser således ud:

Strength 0

Skill 4

Endurance 4

Igen er 5 max.

Alt i alt passer det sådan set meget fint til mig. Strength er lidt speciel, da de bl.a. kigger på om man kører med længere krankarme end andre, og om man kan squatte tungere end andre(og Fyssen har f.eks. større squat styrke end jeg har). Men jeg er godt tilfreds :smile:

Link to comment
Share on other sites

Han står stille som et tysk træ i Harzen

aldag_1.jpg

eller rettere sagt "Som et dansk træ i Dyrehaven". De øverste ord blev sagt af Jørn Mader under touren da Richard Virenque sætter Rolf Aldaq på en stigning, og i dag var jeg helt derude hvor det gør ondt.

Vejret var gråt, tåget og diset, men tøvejr! Så det var ud med Cannondalen og afsted. I går havde jeg flyttet for mine forældre hele dagen, og kosten var måske ikke for heldig. F.eks. endte jeg i biografen med min bror og hans kone, så aftensmaden bestod af en popcorn og sodavand :crazy: Det var derfor ikke en krop der var fyldt med overskud da jeg begav mig nordpå for at aflevere min nøgle til de gamles gamle lejlighed. Jeg kørte af Lyngby Hovedgade, og brostenene har aldrig været lettere at passere end i dag takket være store brede dæk.

Et smut op af Geels bakke stående :superman: og så ind og finde Søllerød Slotsvej. Desværre var der ikke særlig ryddet på vejen, så jeg nåede kun halvvejs op inden jeg måtte hoppe af cyklen og trække det sidste stykke op. Det gav mig dog mulighed for lige at rykke sadlen lidt tilbage og det hjalp. Så af Attemosevej, og igennem Høsterkøb og ned og køre langs Isterødvejen. Den lidt stigende vej betød at jeg prøvede at finde en god rytme og holde pulsen nede - meget lig at køre opad. Igennem Fredtofte satte jeg lidt tempo på og kørte et lille interval, og så var det op igennem Vejenbrød og hjem til Nivå af Nordvej.

Efter en 20 minutters hygge hos de gamle, hoppede jeg afsted igen, og fandt ud til Strandvejen. Normalt er Strandvejen jo et helt fantastisk sted at cykle, men hvor kan det også bare være nitten når tågen hænger tykt over det hele. Ved Vedbæk drønede jeg ind og tog Sandbjergbakken, som bare er led. Det hjalp så heller ikke at jeg halvvejs oppe skulle tisse :nonono: Nedkørsel til Vedbæk igen, og så af stien langs Kystbanen som byder på 2 lede lede stigninger. Tilbage til Strandvejen og da jeg nåede Klampenborg blev benene meget tunge, og jeg begyndte at blive sulten = jeg var gået sukkerkold. Til dem som ikke har prøvet det så er det mega ubehageligt. Man begynder at fryse, og man kan ikke tænke på andet end mad + at man er drænet for energi. Det hjalp så heller ikke at jeg stadig havde Klampenborgvej til gode :unhappy:

Jeg fik dog kæmpet mig op af bakken, og kom igennem Lyngby uden store problemer. Tilbage i lejligheden fik jeg kastet lidt hurtige kulhydrater i kæften, og da jeg fik stillet den værste sult var det ned og lige gøre cyklen ren for grus og andet snavs.

Alt i alt blev det til 76 km med 24 km/t, og 3 timer og 10 min i sadlen. Min Garmin påstår dog at jeg kun har kørt 49 km, men den har åbenbart haft store porblemer med at holde styr på satelitterne. Ret irriterende.

20110115.png

Lige nu sidder jeg i sofaen og har det underligt, men det er så vidt jeg husker ganske normalt efter sådan en omgang. Joe Friel siger godt nok at man ikke må køre sig i hegnet for ofte, men lige præcis i dag var det simpelthen lige hvad jeg har lyst og brug for. Vejret var med mig, og det var bare lækkert at være ude igen.

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt!!!

Og så går jeg i Gregers fodspor, og kommer lige med en reminder om at du skal huske, at få tanket dine depoter op igen :4mewantfood: :4mewantfood:

Og ellers kan jeg kun tilslutte mig og sige, at det var aldeles skønt at komme udendørs i dag. Det giver så dejlig røde kinder og en helt ubeskrivelig naturlig træthed. Jeg skal i biffen kl 21,15 - gad vide om jeg kan holde mig vågen :sleepy::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet fyldt op - 4x pitabrød med tun og bacon. Så der burde være både protein og kulhydrat i skøn sammenblanding :cool: Og så har jeg taget en proteinshake og regner med lidt cacaomælk her om lidt. Desværre blev kostvejledningen ikke til noget, for de er forholdsvis tidligt i deres forløb så jeg var lidt for kompliceret. Men hun har lovet mig at så snart hun er kommet lidt længere så vil hun prøve at komme med lidt råd.

Jannie, håber det er en god film du skal se så du kan holde dig vågen :smile: Jeg er selv ret træt lige nu.

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg forbi Forum til cykelmessen derude, og der var faktisk nogle spændende ting. Dog kan det slet ikke sammenlignes med messen i Roskilde, og de 100,- var absolut ikke det værd. Fik dog snakket lidt med dem fra AimHigh og fik taget en max test. Så med meget tunge og trætte ben satte jeg mig op på cyklen og gav den alt hvad jeg kunne. 1000 watt i siddende position er sgu ikke helt skidt. Gad vide hvad jeg kunne træde hvis jeg havde haft friske ben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lovet min krop lidt ro i denne uge, også fordi hoftesmerterne var kommet igen(jeg mistænker flytningen i fredags som årsagen), men også fordi jeg har på fornemmelsen at jeg måske drænede min krop lidt mere end rigeligt ved at gå sukkerkold i lørdags. Så da jeg var ved at falde i i går, og faktisk stod nede i omklædningsrummet i FitnessWorld, fik jeg den lige i ansigtet ved at jeg både havde glemt sokker og trøje. Så pakkede jeg sammen igen og trillede hjemad :blush:

Nå, men der skal jo stadig være en smule træning og det benyttede jeg så dagen i dag til. Så jeg lavede lige en ny FTP test, med 10 minutters opvarmning, 20 minutters all-out kørsel, og så 10 minutters afrulning bagefter. Den trak igen tænder ud i dag, og de første 7 min lå mit snit på 250 watt, men måtte bukke under og tage et lettere gear så jeg lå og kørte med 215-220 watt i 9 minutter, og så de sidste 4 røg jeg op og gav den en skalle det sidste stykke. Da jeg stoppede havde jeg svært ved at få vejret :tongue: Så ved man at man har kørt sig selv ud.

Men de 20 minutter gav et watt gennemsnit på 240, og det var ved en gennemsnitlig puls på 164. Jeg kan aldrig huske hvordan man regner pulsreserveværdierne ud, men min max er 190 og en hvilepuls i nærheden af 45.

20110118.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share