Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

-Det behøver DU dælme ingen hjælp dtil det klarer de sgu fint selv :4thumbup:

Meen, omvendt når du nu får nummer på ryggen og chip på cyklen så skal du da frem med skraberen. Det skal jo være lirens (og ingen sorte sokker :innocent: )

Du har fuldstændig ret, og har kun sorte sokker til her om vinteren :cool: Men som sagt så gjort, benene er nu barberet ned og det føles godt nok underligt! Tog den ikke helt ned med skraber, men brugte bare en trimmer uden afstandsstykke på, og det fungerede ganske fint til mine stænger. Jeg har altså store lår og lægge :blink:

Jeg fik mig en pizza til frokost(sen frokost), så tanken om at køre spurtintervaller på hjemmetræneren var ikke ligefrem højest på listen. Så i stedet for pakkede jeg tasken og tog ned i FW. Havde købt mig en Nike træningsjersey som var helt fantastisk at træne i.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

SS1

Planke:

75 sek

75 sek

og

Sideplanke:

60 sek

60 sek

og

Hanging Leg-hip raise:

30

30

- Gjorde naller

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Cable twist:

15x 12,5 kg

15x 12,5 kg

Incline DB Benchpress:

10x 14 kg

10x 14 kg

10x 14 kg

Crossover:

12x 12,5 kg

12x 12,5 kg

12x 12,5 kg

Cable flys:

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

Flat BB Benchpress:

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 42,5 kg

- Hvor bredt skal man holde for at den for alvor går i brystet?

Flat DB flys:

10x 8 kg

10x 8 kg

10x 8 kg

SS2

Bicep curl:

10x 14 kg

10x 14 kg

10x 14 kg

og

Armstrækkere:

10

10

10

Armstrong row:

10x 14 kf

10x 14 kg

Front raise:

10x 10 kg

10x 10 kg

Standing Calf Raise Smith:

20x 50 kg

15x 90 kg

15x 90 kg

- Bare fordi det er en rar øvelse

Efter træningen snuppede jeg lige et par billeder da jeg var kommet hjem. Ser efterhånden ganske fornuftigt ud.

Trning1.jpg

P1020469.jpg

P1020472.jpg

Og så var der en af mine veninder der på Facebook spurgte om der var nogen hun måtte lave kostvejledning og plan til i forbindelse med en opgave. Det svarede jeg ja til, og forklarede det med at jeg har et svært dilemma fordi jeg ikke kan spise nok i forhold til hvad jeg forbrænder, og det syntes hun lød ret så spændende, så nu skal jeg deltage i opgaven og glæder mig egentlig til at se hvad hun anbefaler :cool:

Link to comment
Share on other sites

Welcome to the dark side x2 :devil:

Både mht. at få pillet pelsen af (så mangler vi bare licensen) men også den lille detalje at du skriver at det er lettere at sætte sig op til at styrketræne. Det´ jo BB

Det ser sq fornuftigt ud, men du passer jo også træningen flittigt :weight_lift:

Men stadig pudsigt at en cykelrytter viser overkroppen men gemmer stængerne væk - det er endnu mere BB :4flex: Nå, slut med at drille :tongue:

Er spændt på at høre hvordan med at få sovet - jeg kan huske noget med at dynen føles HELT forkert når den mod sædvane ligger direkte mod huden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Welcome to the dark side x2 :devil:

Både mht. at få pillet pelsen af (så mangler vi bare licensen) men også den lille detalje at du skriver at det er lettere at sætte sig op til at styrketræne. Det´ jo BB

Det ser sq fornuftigt ud, men du passer jo også træningen flittigt :weight_lift:

Men stadig pudsigt at en cykelrytter viser overkroppen men gemmer stængerne væk - det er endnu mere BB :4flex: Nå, slut med at drille :tongue:

Er spændt på at høre hvordan med at få sovet - jeg kan huske noget med at dynen føles HELT forkert når den mod sædvane ligger direkte mod huden.

Hehe ja, og tak for det :smile:

Men så er der også lidt billeder af stængerne.

Læggene

IMAG0181.jpg

Lårene forfra - med kat

IMAG0180.jpg

Og så fra siden :blink:

IMAG0179.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så sad jeg lige og kiggede på mine egne lår, og fandt så et billede af Cancellara

Cancellara_Med.jpg

Så meget større er de måske ikke, så det kunne være jeg burde overveje et større fokus på tempokørsel? Eller måske en omgang spurt hvis det er der jeg kan hente nogle fordele med de stænger jeg åbenbart har.

Link to comment
Share on other sites

Dagen efter nytår

bang%20wallop.jpg

Ja, det var en våd nytårsaften, og ja jeg vågnede op og havde det lettere skidt. Men heldigvis gik det dog hurtigt over igen. Det sjove er at jeg har lidt doms i kroppen, må være fra mine inspirerende danse moves. Mener bl.a. at jeg på et tidspunkt moonwalkede til en fest på Frederiksberg :cool:

Nå, men endnu et år er kommet og derfor var det vel efterhånden på tide med målene for 2011. Der er både personlige mål, træningsmål og så en mellemting derimellem.

Personlige mål:

Holde den generelle positive gejst

Blive bedre til at være "spontan"

Blive bedre til at tage imod udfordringer/invitationer

Træningsmål:

Minimum 3 gange cykeltræning om ugen

3 gange styrketræning om ugen - i hvert fald indtil landevejssæsonen starter

Kunne køre 5x5 på squat med 100 kg

Blive stærkere i spurt og accelerationer

Køre bjerge

Forsøge at køre licens

Køre klubmesterskabsruten med 36+ km/t i snit - solo

Holde en kampvægt på 72-73 kg

Trænings og personlige mål:

Blive bedre til at spise rigtigt. Dermed også udvide horisonten med lidt opskrifter

Holde fokus

Overordnet set er mit mål for 2011 at blive en bedre cykelrytter. Jeg vil være bedre til at køre tempokørsel, bedre til accelerationer på bakker, bedre til at spurte, og få en bedre taktisk sans. Et af pejlepunkterne bliver JJ, som tidligere har kunne sætte mig på bakkerne, så det skal jeg forsøge at ændre på til 2011.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart var tanken i dag at drøne ud på MTB'en, men gåturen til arbejde i dag foregik på isglatte veje, og det har jeg sgu ikke lyst til med fødderne fast-monteret i pedalerne. Så tror måske jeg drøner over i Fitness World til en gang bentræning, og så måske en interval session på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftig, og det var i øvrigt præcis de samme overvejelser jeg gjorde mig i går. Vores vej var simpelthen spejlglat, så en tur på cyklen ville have været med livet som indsat :unhappy:

Ja, det er altså vanvittigt glat derude. Vil gerne have en omgang tøvejr som fjerner al is og sne, så man igen kan komme ud og få trænet igen.

Link to comment
Share on other sites

Træning med nytårsforsættene

195652-fit.jpg

Gregers havde for lang tid siden forberedt mig på at der første åbningsdag efter nytår er noget nær den mest kaotiske dag i fitness centre. Og han havde selvfølgelig ret, for der var jo næsten en milliard mennesker som så ud som om at nu skulle de også få trænet. Jeg håber for dem at de kan holde gejsten oppe om 2-3 måneder :smile:

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

??

Sideplanke:

??

- lavede det som opvarmning

Squat:

10x 60 kg

10x 70 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

1x 90 kg

2x 100 kg :blink: ................................. :w00t::4jumpy: PR

10x 60 kg

10x 60 kg

Smith Calf Raise:

20x 90 kg

20x 90 kg

20x 90 kg

- og så sprang blodårene i læggene frem

Leg curl:

10x 40 kg

10x 40 kg

Hyperextensions:

20

20

Skullcrushers:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

- hvis stangen vejer 10 kg

Cable pulldown:

10x 60 kg

10x 60 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Cable twist:

15x 12,5 kg

15x 12,5 kg

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Hanging leg-hip raise:

20

20

Så nu er de 100 kg rundet, og det var jo sindssygt hårdt, men en fed oplevelse at gøre det.

Egentlig lidt underligt at jeg for en måned siden lå og rodede rundt ved 60 kg, og det er nu min opvarmning? Meget godt med en udvikling på 40 kg, og det har nok bare været mig der har været lidt for nervøs. Men tak til MarianneB som virkelig gav et los i røven for lidt tid siden :wub:

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

20100902_Molteni.jpg

Det må da have været årets fedeste julegave. Jeg er – måske ikke helt overraskende, når man tænker på mit profilbillede – ret misundelig over trøjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er absolut også den fedeste julegave jeg fik :blush: Den er bare så lækker, og jeg tør næsten ikke tage den i brug for så bliver den jo "beskidt" :laugh:

Fik lige en mail fra cykelgalleri om at der var ulæste beskeder. Umiddelbart tænkte jeg at det nok var sådan en standard "Cykelgalleri ønsker dig et godt nytår, men det viste sig at være en eller anden gut der spurgte om jeg ville sælge min Orca. Normalt har jeg ikke haft noget imod at sælge cykler fordi så kan man få noget nyt lir, men den cykel er bare såååå lækker at jeg ikke kan finde en cykel jeg hellere ville have, og den nye Orca synes jeg ikke er pæn.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

… det viste sig at være en eller anden gut der spurgte om jeg ville sælge min Orca. Normalt har jeg ikke haft noget imod at sælge cykler fordi så kan man få noget nyt lir, men den cykel er bare såååå lækker at jeg ikke kan finde en cykel jeg hellere ville have, og den nye Orca synes jeg ikke er pæn.

He, he, det må da være meget fedt at have en cykel, der bliver headhuntet cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Du har vist været ramt af den samme squatskræk som jeg selv. Tillykke med endnu en PR og så en af de rigtigt sjove hvor man rammer et pænt tal.

+1 @ Cykologen.

Ja, men jeg tænker også at det i sidste ende har været fornuftigt med min forsigtighed. Som vi også har snakket om før så har min krop nok haft godt af at vænne sig til øvelsen og samtidig gøre sener og led stærkere. For ingen tvivl om at jeg har kunnet squatte 80 kg i lang tid fordi benmusklerne har ikke fejlet noget, men det havde nok bare gjort mere skade end gavn. Men nu er jeg da godt på vej mod et af målene for 2011, nemlig at køre 5x5 med 100 kg.

Link to comment
Share on other sites

Nå, der har ikke været det store at lave på arbejde i dag, så har stenet en del foran computeren. Jeg har i et par dage gået og tænkt lidt over at jeg gerne ville have en tatovering, noget jeg har haft lyst til i mange år efterhånden(faktisk siden jeg var en 14-15 år). Men jeg har aldrig kunne finde et motiv jeg gerne ville have, og det der med at få en tatovering bare for at få den er sgu ikke mig.

Men så tænkte jeg at jeg gerne ville have en cykeltatovering, og det synes jeg egentlig virker ret cool. Tankerne går på den klassiske tatovering vi alle har fået fra kæde eller klinger på læggen.

tattooCHRG.jpg

chaintattoo.jpg

Men så fandt jeg også en helt fantastisk en, som faktisk var ret cool:

3024163317_5d86906218.jpg

Og så bare med SRAM Red klinger som udgangspunkt i stedet for, og så noget andet tekst.

Og så fandt jeg så den her, som faktisk er sindssygt fed

polondon.jpg

Så bare med teksten "Shut up legs" i stedet for.

Men hele tanken kom faktisk fra at jeg ville have noget ala det her

http://www.tattoosbydesign.com/rate_my_tattoo/tattoos/tattoo/act/Cycling_Tattoo_5569973203616.jpg

Måske lidt ala VM 2011 logoet

VM_logo.jpg

Det er sgu godt nok ikke nemt.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig lidt underligt at jeg for en måned siden lå og rodede rundt ved 60 kg, og det er nu min opvarmning?

Det er godt nok en vild udvikling! Men skidegodt gået, og som du selv sagde for noget tid siden; der var sgu mere power i de stænger end du umiddelbart gik og troede! Men imponerende af dig! Jeg tror også du har helt ret i det med at vænne sener og led til belastningen, og hvis man følger din udvikling kan det nok ikke gøres mere korrekt!

Mht tattoo er det ret sjovt, jeg har selv gået og tænkt at jeg ville have en på det sidste!?

Denne her syntes jeg er ret liret, det er et permanent begynder mærke fra en campagnolo 53t :superman:

leoego-tattoo.gif

Link to comment
Share on other sites

JJ; Thanks champ. Og lidt vildt at du har haft samme tanker mht. en tatovering. Synes dog måske at Campagnolo klingen er lidt hidsig med blod på :smile:

Nå, men hvad i måske ikke ved, så har JJ selvfølgelig også valgt lige at smække en ny PR sammen med 2x 5 a 101,6 kg! Det er altså stærkt :superman: Og mega irriterende for nu skal jeg jo oppe mig endnu mere :crazy::wink: Men congrats bro!

Dagens træning i dag gik ud på sprintintervaller på Tacx'en. Lidt opvarmning, og så sprint, så 7 minutters hvile. Der er nok ikke så meget at fortælle, udover at det bare er sindssygt hårdt, og det gør herre naller! Men det blev til 40 minutters træning, en gennemsnitlig wattudladning på 145 watt, og et max på 842! Eller 1,13 hk :laugh:

20110104.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Jeg har lige et spørgsmål til dig, som er opstået som følge af et indlæg du har kommenteret på feltet.dk

Det vedrører styrketræningen - specielt bentræningen.

Efter at have påbegyndt styrketræning for godt og vel 2 måneder siden, har jeg oplevet at mine lår har udvidet sig lidt. OK, så har træningen da haft sin effekt, hvilket jeg også kan se på min forbedrede styrke. Sagen er bare den, at jeg IKKE vil have større lår, ben eller røv for den sags skyld.

Du skriver på feltet.dk, at man skal køre 1-7 gentagelser for at opnå stærkere muskler, 8-15 for større muskler og +15 for bedre udholdenhed.

Sagen er den, at jeg både vil have stærkere musker samt bedre udholdenhed.

Hvordan får jeg det til at gå op i en højere endhed?

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Jeg har lige et spørgsmål til dig, som er opstået som følge af et indlæg du har kommenteret på feltet.dk

Det vedrører styrketræningen - specielt bentræningen.

Efter at have påbegyndt styrketræning for godt og vel 2 måneder siden, har jeg oplevet at mine lår har udvidet sig lidt. OK, så har træningen da haft sin effekt, hvilket jeg også kan se på min forbedrede styrke. Sagen er bare den, at jeg IKKE vil have større lår, ben eller røv for den sags skyld.

Du skriver på feltet.dk, at man skal køre 1-7 gentagelser for at opnå stærkere muskler, 8-15 for større muskler og +15 for bedre udholdenhed.

Sagen er den, at jeg både vil have stærkere musker samt bedre udholdenhed.

Hvordan får jeg det til at gå op i en højere endhed?

Ja, den er jo så nok lidt speciel den sag. Kan være at Fyssen også kan komme med et kvalificeret bud. Men umiddelbart tænker jeg at du bør køre få gentagelser for at få stærke muskler, og så må du bruge din landevejstræning til at gøre dem udholdende. Det er i hvert fald min egen teori, men om den holder vand ved jeg ikke. Jeg tænker bare at hvis man kombinerer de to, så burde det gå op i en højere enhed, men ved det faktisk ikke.

Dine lår vil jo under alle omstændigheder blive større når du begynder at træne, det sker jo når der bliver bygget lidt på med muskler, til noget som ikke har været brugt på den måde. Derudover er det vigtigt at du vænner dine led og sener til den belastning der er i øvelserne, for hvis du fra starten af kører 5x5, så får du ikke nok ud af træningen fordi du skal køre med meget lavere vægte, men hvis du kører med tunge vægte risikerer du at skade dig selv. Så derfor må du have lidt tålmodighed med 10 reps og en pæn vægt, indtil du føler dig helt klar til at kaste noget mere vægt på og så gå ned til 5x5. I hvert fald bare min tanke :smile:

Nå, dagens træning blev faktisk overstået fra morgenstunden af, selvom jeg var lidt presset på tiden. Synes godt nok det er mørkt for tiden :blink:

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

SS1

Planke:

75 sek

75 sek

og

Sideplanke:

60 sek

60 sek

og

Armstrækkere:

20

20

SS2

Cable twist:

15x 12,5 kg

15x 12,5 kg

og

Hanging leg-hip raise:

20

20

Incline DB Benchpress:

10x 14 kg

10x 14 kg

10x 14 kg

SS3

Cable crossover:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

og

Cable flys:

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

10x 7,5 kg

Flat BB Benchpress:

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 40 kg

Flat DB flys:

10x 9 kg

10x 9 kg

Bicep curl:

10x 14 kg

10x 14 kg

10x 16 kg

Pulldown:

10x 60 kg

10x 60 kg

Upper back:

10x 30 kg

10x 30 kg

Og så var jeg smadret. Men egentlig en ganske fin måde at starte dagen på, specielt hvis man kan komme op :laugh:

Link to comment
Share on other sites

På foranledning af Fyssen har jeg bestilt Joe Friels træningsbibel. Jeg har tænkt over det i mange år efterhånden, da den ofte bliver nævnt på udenlandske forums, men jeg synes jeg har haft rigelig litteratur at gøre godt med i de perioder hvor jeg er faldet over den, så den er aldrig blevet købt. Men nu er den altså shoppet, og jeg venter bare på at den lander.

Man kan vel altid finde et par tips og tricks :wink:

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til 2x 20 intervaller ved 220 watt. I slutningen af andet interval bankede det på døren, og det var underboen der bare lige ville se hvad i alverden jeg lavede.

Gennemsnitlig watt var på 190 watt.

20110106.png

Her til morgen var jeg forbi FW med et par af Ritter drengene der skulle lære et par benøvelser. Jeg er bare ikke god til morgentræning når det er ben, for er slet ikke varm nok i kroppen. Men træningen i dag var så heller ikke særlig hård.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Squat:

10x 20 kg

10x 20 kg

10x 40 kg

1x 90 kg

1x 95 kg

2x 102,5 kg - Ny PR

Benpres:

10x 90 kg

10x 90 kg

Smith Calf Raise:

20x 30 kg

20x 80 kg

20x 90 kg

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Cable twist:

15x 7,5 kg

15x 12,5 kg

15x 12,5 kg

Og det var så den træning.

Og så skal jeg da ellers lige love for at Team Leopard-Treks uniform er mere end bare almindelig kedelig. Specielt ud fra udsagnet om at de ville have feltets fedeste uniform.

AHRCEQTTBXOQBJG.20110106105957.jpg

MFWCVYJFVOEDYOS.20110106110245.jpg

Så vidt jeg har forstået så er det Day der sponsorerer tøjet til holdet, og det er da sindssygt lækkert når det sidder på Frank og Fabian

Cancellara_Schleck_Leopard_team.jpg

Og decideret elendigt når det er på Andersen og Nygaard

3571118-cycling.jpg

Men man sidder lidt med fornemmelsen af at der er lidt for meget Sky over det, med at alting skal være lækkert og fint, og så udebliver resultaterne. Men nu må vi se, ville være en skam hvis Schleck og Cancellara ikke var klar til sæsonen.

Link to comment
Share on other sites

Nu må du styre dig. Træningen var ikke særligt hård, men du sætter PR i squat :sneaky2: IGEN! - synes du sniger dig ind på mig, lige så stille og roligt.

Håber ikke det gav bøvl med underboen at han kunne høre noget.

P.S. sikke noget fesent cykelkluns....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu må du styre dig. Træningen var ikke særligt hård, men du sætter PR i squat :sneaky2: IGEN! - synes du sniger dig ind på mig, lige så stille og roligt.

Håber ikke det gav bøvl med underboen at han kunne høre noget.

P.S. sikke noget fesent cykelkluns....

Hehe, jamen, at sætte PR på den måde føles bare ikke lige så hårdt som at køre 5x5 inden. Men lur mig om du ikke også ligger et par kg over mig når det gælder squat PR?

Nej, underboen var faktisk ok cool omkring det, de ville bare sikre sig at det ikke var en vaskemaskine, hvilket ville have været imod husreglerne. Så fortalte dem at jeg nok skulle sørge for at få trænet inden kl. 18, og se om jeg kunne gøre lidt mere mht. isolering. Jeg tænker lidt en tynd madras?

Link to comment
Share on other sites

Lækre ben, stram numse og flotte kasser

og så et billede af Andre Greipel, men for hulen nogle lægge!

b10ee91acb0fcdad43ed5b102628_grande.jpg

Jeg var ellers mere end sløv i dag, og havde planlagt en dag i sofaens tegn, men da vi kom over middag kom energien igen. Så jeg driblede ned til Fitness World, og igen i dag var der en trilliard mennesker dernede, og luften var godt nok tyk. Som sagt følte jeg ikke jeg fik så meget ud af træningen i går, så der stod ben på programmet, og så lidt det løse.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planken:

180 sek

Squat:

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 90 kg

Stiff leg deadlift:

10x 40 kg

Smith Calf Raise:

20x 95 kg

20x 95 kg

20x 95 kg

Lunges:

10x 28 kg

14x 28 kg

- jeg har ingen balance når det er venstre fod der er fremme!

Leg curl:

10x 40 kg

10x 45 kg

10x 45 kg

Crossover:

10x 17,5 kg

10x 12,5 kg

10x 10 kg

10x 7,5 kg

20x 5 kg

- Dropset

12x 12,5 kg

12x 12,5 kg

12x 12,5

Cable flys:

12x 7,5 kg

12x 7,5 kg

Decline DB Benchpress:

12x 12 kg

12x 12 kg

12x 12 kg

Hyperextensions - rul:

15

15

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

Spread Eagle:

15

15

Link to comment
Share on other sites

I dag ville jeg egentlig gerne have været ude og drøne lidt på vejene, men selv efter en del tøvejr ligger der stadig en del is ude på vejene, så det blev desværre droppet :unhappy: Nu håber jeg snart at vi har set det sidste til is og sne i denne sæson, så det snart er på tide at komme ud og køre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share