Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det kan du tro jeg vil. Synes faktisk de ser ganske fine ud.

I dag startede jeg dagen i SATS med at snakke med deres centerleder her i Lyngby. De har kontaktet mig omkring en event de gerne vil lave i centret, så jeg tænkte at jeg da lige kunne stikke hovedet ind og se hvordan de har det. Hun spurgte selvfølgelig også om jeg ikke ville træne i deres center, og det vil jeg egentlig gerne, men prisen er godt nok noget højere end det jeg betale i FW. MEN, så sagde hun lige at hvis jeg træner inden kl. 15 på hverdage, og efter kl. 12 i weekenden så kunne man træne for 198,- om måneden, og det er jo sådan set det samme som jeg betaler i FW. Hvis jeg så kunne samle 10 mand, så kunne man få deres guld abonnement til 215,- der giver adgang til alle deres centre inkl. de 2 svømmehaller de har. Det er godt nok værd at overveje. Selvom jeg foretrækker at træne om eftermiddagen, så bryder jeg mig ikke om at der er en milliard mennesker. Men hvis jeg nu kan blive bedre til at træne om morgenen, så er det absolut oplagt!

Link to comment
Share on other sites

I dag prøvede jeg at teste min LT - Lactate Threshold, ud fra en test som Joe Friel skriver om i sin bog. Generelt går det ud på at man starter med 100 watt, og så for hvert minut ligger man 20 watt oveni modstanden, samtidig med at man noterer pulsen samt det han kalder for RPE scale. Når man så ikke kan holde den mere, så kigger man på sin data, som så ser således ud

Watt Puls RPE

100 118 7

120 124 8

140 129 10

160 133 12

180 141 13

200 147 14

220 151 15

240 156 16

260 160 17 - VT

280 164 18

300 167 19

320 171 20

RPE er et udtryk for hvor hårdt det føles. 7 er meget meget let, og 20 er meget meget hårdt. Man skal også ligge mærke til hvornår ens vejrtrækning bliver anstrengt, kaldet VT.

Man skal i virkeligheden have en assistent til denne test, der hele tiden kan notere puls og RPE, men det havde jeg ikke. Så jeg satte Mac'en til at optage det hele :laugh:

Nå, men når man så har sine tal, kan man sætte dem ind i en graf som denne, hvor x aksen er watt, og y aksen er puls i slag/min. Når man så laver testen næste gang, skal man så sætte den graf ind også så man kan se udviklingen, som forhåbentlig skulle have betydet at man har rykket sin LT.

Lactat.png

Anywho, så skulle VT - ventilatory threshold, være en indikation af ens lactate threshold. I mit tilfælde ligger det så et sted omkring 156-160 slag/min, eller ca. 250 watt. Det lyder jo meget godt, udover at en anden tommelfingerregel siger at den ligger ca. 85% af ens max power i denne test, dvs. 272 watt :blink: Umiddelbart holder jeg så mest på den første del, som burde betyde at det ligger omkring de 250 watt, og en puls omkring de 160 - hvilket også svarer til ca. 85% af min maxpuls. At jeg har sat min VT ud for 260 watt er fordi jeg ikke er helt sikker på hvor man skulle sætte den, da jeg for alvor lagde mærke til min ændrede vejrtrækning da jeg var nået ca. halvvejs inde i 260 w intervallet. Så det var halvt efter 240, og halvt før jeg var færdig med 260?

Joe Friel skriver også i sin bog at man generelt max kan køre 5 minutter efter man har ramt sin LT i denne test, så igen passer det nok meget godt. Den tid man kan køre efter VT kalder Friel for Anaerobic Endurace Time, og i mit tilfælde ligger det vel på 3-4 min, hvilket giver mig en score på 3 = Average :wink: Jeg nåede faktisk op på 340 watt, men kunne ikke fuldføre intervallet hele vejen, så den har jeg ikke talt med.

Link to comment
Share on other sites

Fedtprocent

Body-Fat-Percentage-Table.jpg

I dag havde jeg en aftale i SATS om at låne deres kropsanalysemåler tingest, til lige at få en indikation af fedtprocent og sådan. Det betød så også at man ikke måtte have drukket eller spist i 2 timer op til testen. Ikke nemt for mig da jeg er den type person som triller ud af sengen fordi jeg er sulten. Så jeg skyndte mig over til SATS da jeg var stået op, og blev mødt af en sød pige :blush:

Op på vægten og igang:

Weight: 75,7 kg(inkl. undertøj, bukser og skjorte)

Fat %: 15,1%

Fat mass: 11,4 kg

FFM(Fat free mass): 64,3 kg

Muscle mass: 61,1 kg

TBW(Total body water): 44,7 kg

TBW %: 59%

Bone mass: 3,2 kg

BMR(Basal Metabolic Rate): 1888 kcal

Det passer egentlig meget godt sammen med det jeg fik at vide for 1,5 år siden da jeg fik lavet en anden kropsanalyse der måske var lidt mere "korrekt". Dengang sagde den 13,3% fedt, men da den blev lavet i august måned har jeg med garanti også været længere nede i vægt - nok omkring de 72 kg.

Nu regner jeg med at jeg får lavet endnu en test om en måneds tid eller noget, for at se om jeg kan flytte lidt fedt, men jeg er som sådan ikke bekymret, for så snart vi begynder at nærme os april måned burde jeg kunne få langt mere cardio end jeg har nu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det lyder som om, at SATS har både søde piger og en sød centerleder. Mon ikke de også snart har en ny kunde i Kermit? laugh.gif

Min fedtprocent ligger på en 16-17 stykker, når jeg bruger centrets vægt med fedtmåling. Men jeg fik engang målt med en tang, og da lå den rigtig meget lavere (9-10 procent, som jeg husker det). De elektroniske apparater er vist ikke superpræcise.

Men hvis det er til sammenligning og observation af udviklingen, så gælder det selvfølgelig bare om at bruge samme metode hver gang. Har bare undret mig over forskellen …

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om, at SATS har både søde piger og en sød centerleder. Mon ikke de også snart har en ny kunde i Kermit? laugh.gif

Min fedtprocent ligger på en 16-17 stykker, når jeg bruger centrets vægt med fedtmåling. Men jeg fik engang målt med en tang, og da lå den rigtig meget lavere (9-10 procent, som jeg husker det). De elektroniske apparater er vist ikke superpræcise.

Men hvis det er til sammenligning og observation af udviklingen, så gælder det selvfølgelig bare om at bruge samme metode hver gang. Har bare undret mig over forskellen …

Det er i hvert fald ikke utænkeligt at man ser mig i et skifte :laugh: Mht. fedtmåling, så tror jeg det er fordi "vægtene" bruger bioimpedans til at måle med, men den kommer jo kun op igennem fødderne, så hvordan kan man være "sikker" i den øvre del af kroppen? Det var derfor jeg stolede lidt mere på den anden metode hvor man får elektroder på overkroppen, for så er der måske lidt større sikkerhed. Men kunne da også være man skulle overveje at blive målt med en tang på et tidspunkt :smile: Snakkede i øvrigt med Veggerby om det i dag, og han fortalte at han på et tidspunkt i sin karriere var nede i nærheden af 4% :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Snakkede i øvrigt med Veggerby om det i dag, og han fortalte at han på et tidspunkt i sin karriere var nede i nærheden af 4%

Så er der godt nok ikke meget overflødigt spæk at flytte rundt med. Michael Rasmussen også have været dernede i de skrabede luftlag blink.gif

Link to comment
Share on other sites

De der måledimser er ikke en skid (undskyld mit sprogbrug) præcise. Ikke nogen af dem.

Men hvis du sørger for at bliver målt på den samme type maskine under de samme forhold hver gang, så kan man udemærket spore en relativ forandring i kroppen.

Man skal bare ikke have trænet lige inden målingen den ene gang men ikke den næste. Eller lige været stået op - der går lidt tid inden kroppens væsker finder en ny ligevægt. Hård træning (både styrke og cardio) dagen inden siger min erfaring også vil påvirke resultatet.

På "spøgelsesbilledet" af Michael, ser han i hvert fald grumme tynd ud.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Gregers. Hvis der er de samme forudsætninger hver gang tror jeg det kan bruges, men ellers er det lidt en fis i en hornlygte. Af samme årsag har jeg også bestilt en fedttang, da jeg så om ikke andet selv kan have noget forkert at forholde mig til :laugh:

Dagens træning var i SATS, da jeg havde fået en gratis værdikupon via lokalavisen, da SATS gerne vil få flere medlemmer. Og jeg kan så allerede nu sige at jeg nok ikke skifter til dem fra FW. Det var alt for krampeagtigt at træne der, maskinerne stod voldsomt tæt på hinanden, og deres styrkeafdeling var meget meget lille. Derudover var gulvet ved squat stativet blødt, hvilket gjorde det svært at lave øvelsen :nonono:

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

5 min. kondicykel

Planke:

120 sek

120 sek

Sideplanke:

60 sek

60 sek

Squat:

10x 51 kg

5x 86 kg

5x 86 kg

5x 86 kg

5x 86 kg

5x 86 kg

2x 101 kg

1x 111 kg

1x 111 kg

10x 81 kg

Smith Calf Raise:

20x 100 kg

20x 105 kg

20x 110 kg

Bulgarian Split Squat:

10x BW

10x 16 kg

Leg curl:

10x 40 kg

10x 40 kg

Benpres:

10x 90 kg

10x 100 kg

Armstrong row:

10x 16 kg

10x 16 kg

Cable Seated Row:

10x 10 kg

10x 30 kg

10x 35 kg

10x 40 kg

Tricep pushdown with rope:

10x 20 kg

10x 20 kg

- Føltes absolut ikke som 20 kg, var langt lettere

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Hyperextensions:

15

15

Planke:

90 sek

Sideplanke:

60 sek

Armstrækkere:

15

15

15

Og så var den træning slut. Det var til gengæld meget fedt at stå foran et spejl på calf raisen fordi blodårene virkelig sprang frem :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fedt med den trappetest du lavede igår! Det bliver spændende at se om noget tid hvor meget du har rykket dig! Lige et spørgsmål, hvornår måler du puls, lige når du har øget belastningen eller lige før?

Før jeg øger belastningen, således at hvis jeg har kørt 55 sek med 240 w så registrerer jeg pulsen der, og øger så belastningen efterfølgende. Og ja, bliver spændende at se om der bliver rykket noget :cool:

Link to comment
Share on other sites

Før jeg øger belastningen, således at hvis jeg har kørt 55 sek med 240 w så registrerer jeg pulsen der, og øger så belastningen efterfølgende. Og ja, bliver spændende at se om der bliver rykket noget :cool:

Damn du er hurtig på tasterne :4thumbup:

Okay lyder også som den eneste rigtige måde at gøre det på! Har du i øvrigt læst CAS´ blog? Han lavede også en trappetest for et par uger siden, dog hvor belastingen blev øget med 10 watt for hvert minut. Han endte på 440 watt! Rimelig vildt at tænke på at han holdt 34 minutter! Godt man ikke skal bide skeer med ham!

Link to comment
Share on other sites

Damn du er hurtig på tasterne :4thumbup:

Okay lyder også som den eneste rigtige måde at gøre det på! Har du i øvrigt læst CAS´ blog? Han lavede også en trappetest for et par uger siden, dog hvor belastingen blev øget med 10 watt for hvert minut. Han endte på 440 watt! Rimelig vildt at tænke på at han holdt 34 minutter! Godt man ikke skal bide skeer med ham!

Den mand er vild. Læste lige det med 6,1 w/kg. Så har man godt nok langt igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver irriterende nok ved med at have ondt i min venstre "hofte". Nu er det sådan at jeg kan mærke en smerte i den nedre del af ryggen. Har prøvet at illustrere hvor det sidder. Jeg tænker lidt at det måske er den sene eller hvad det hedder der løber deroppe fra der måske er irriteret(Tractus iliotibialis?)?

post-15964-038581200 1296723777_thumb.pn

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Nogle gange bliver man bare klogere i løbet af dagen. Debatten i Gregers logbog omkring træning fik mig lige til at læse lidt op på FTP træning engang til, og fandt lige en ting jeg havde negligeret. Kører man en 20 minutters test for at finde FTP, skal man gange det output man finder med .95 for at få et mere realistisk billede. Mine 240 watt ligger derfor omkring 228 watt i virkeligheden. Hvilket betyder at mit SS ligger omkring 200-210 watt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var 2x 20 intervaller i mit sweet spot. Denne gang justeret til 210 watt i stedet for 220 watt. Det gik faktisk ganske godt mens jeg fulgte med i Fabian Cancellara give den gas i Flandern Rundt sidste år :w00t:

20110203.png

Så modtog jeg en PM herinde fra en bruger der hedder Jakav, som gav et link til noget der hedder Anterior Femoral Glide Syndrom, som virker ret meget som det jeg mærker fra min hofte. Nu er jeg så for alvor igang med at finde ud af hvad jeg reelt skal gøre ved det. Noget tyder på at jeg skal styrke gluteus maximus, og bruger den når jeg squatter. Har prøvet her uden vægt og det er godt nok underligt, men jeg må jo øve.

Link to comment
Share on other sites

Der var træning fra morgenstunden af i FW sammen med Haslund.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

??

Sideplanke:

??

BB Benchpress:

10x 50 kg

10x 50 kg

10x 50 kg

Incline DB Benchpress:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Cable flys:

10x 10 kg

10x 10 kg

10x 10 kg

Crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Bicep curl:

12x 14 kg

12x 14 kg

12x 14 kg

12x 14 kg

Arnold Press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Lateral raises:

10x 9 kg

10x 9 kg

Sidebend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Udstrækning og gluteus maximus øvelser - AV!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de sidste par uger gået og tænkt meget over hvilke indkøb jeg med stor sandsynlighed skal gøre mig i denne sæson, og det lader til at jeg får rigeligt at bruge mine penge på. Først og fremmest skal jeg have anskaffet mig et højprofil hjulsæt. Det bliver højst sandsynlig et sæt Cosmic Carbones, fordi prisen er rigtig fin og det er et bundsolidt hjul. Vægten skræmmer mig faktisk ikke forfærdeligt meget, men det er da klart at jeg gerne ville have haft et par Reynolds Assault - men ulempen her er at der så skal skiftes bremseklodser hver gang der skal skiftes hjulsæt.

Så går jeg og lurer på at investere i et power meter. SRM er jo konge, men deres priser er jo helt hen i vejret, og er i nærheden af det min cykel koster. Jeg har haft kig på Powertap, men ulempen her er at det måler det i navet - dvs. det kun er ét hjulsæt man kan måle watt med, med mindre man vælger at have flere hjul med Powertap nav. Quarq kunne være en løsning, da det minder meget om SRM, men er stadig i nærheden af 10.000,-. iBike mulighederne virker interessante, men også noget upålidelige - de måler så vidt jeg har forstået watt'en ud fra vindmodstand og andet gejl. Men så læste jeg lige at Metrigear arbejder på en løsning der giver mulighed for at måle watt'en i pedalen. Produktet er desværre bare ikke kommet på markedet endnu, men det virker som en god løsning. Så skal man da for alvor til at træne igennem :w00t: Ender jeg med en watt måler så vil det også betyde en investering i en ANT+ kompatibel computer ala en Garmin Edge 705/800.

Derudover skal der med stor sandsynlighed købes nyt cykeltøj når jeg engang får meldt mig ind i Ordrup CC, og så kunne det godt være på tide at jeg fik mig et par nye sko. Så ligger der en tur til Italien i uge 15 og venter :4thumbup: Plus hvad jeg ellers finder ud af i løbet af sæsonen.

Jeg har i øvrigt bestilt Allan Hunter og Andy Coggans bog "Training and racing with a powermeter", som måske virker lidt underligt når jeg nu ikke har en watt måler foruden Tacx'en. Men jeg tænker at jeg i hvert fald kan få sat mig ind i deres træningsfilosofier lidt mere end jeg er nu, og blive inspireret.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Spændende. Chris Carmichael, som jeg studerede lidt sidste vinter, anbefaler også varmt brugen af powermeter i stedet for pulsmåling. Pulsen tager alligevel noget tid om at reagere, hvor wattmåleren registrerer effektren med det samme …

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

Spændende. Chris Carmichael, som jeg studerede lidt sidste vinter, anbefaler også varmt brugen af powermeter i stedet for pulsmåling. Pulsen tager alligevel noget tid om at reagere, hvor wattmåleren registrerer effektren med det samme …

Derudover er watt også en konstant faktor. 200 watt er 200 watt, hvorimod puls kommer meget an på hvor varmt det er, om det er indenfor eller udenfor etc. Der er jo også en grund til at profferne foretrækker watt målere :smile:

Nå, dagens træning startede på landevejen. Benene var tunge, men da jeg var kommet ud af Lyngby hjalp det lidt på det. Jeg kørte ud mod Bagsværd og så ind langs Hareskoven, men denne gang på modsatte side i forhold til sidst. I øvrigt en strækning jeg har kørt før, men det burde jeg gøre noget mere, for det er bare en lækker strækning. Eneste ulempe er at man ender i Værløse :cry: Ikke at der er noget galt med Værløse, men der er jo lyskryds.

Anywho, jeg fortsatte igennem Værløse ud mod Kirke Værløse. Efter lidt kørsel ramte jeg så udkanten af Ganløse, og kom ind via en cykelsti til et villaområde :mad: Men der er jo intet der er så skidt at det ikke er godt for noget, for jeg fandt da to korte, men stejle stigninger. Lidt trilleri i byen og jeg fandt ud til rundkørslen før Tyren, og her startede jeg så et 20 minutters interval. Igen forsøgt holdt i et nivaeau 80-85% af max pulsen. Det var lidt svært at holde pulsen oppe på nedkørslen før Tyren, men da jeg ramte bunden var der ingen problemer. Det er altså bare en led stigning, men lidt morsomt at der lå sne på toppen :blush: Som noget nyt fortsatte jeg lige ud i stedet for at dreje til højre som Sommercup ruten, og det var faktisk ganske fint. Altså lige på nær at jeg blev holdt tilbage ved et lyskryds i Lynge. Det gik lidt sløvt igennem Lynge by, men på den anden side fik jeg for alvor åbnet op igen da jeg fandt en dejlig strækning.

Herfra endte jeg så midt i downtown Allerød. Efter lidt navigeren fandt jeg ud igen, og fik startet endnu et interval da jeg kom ind bag et par landevejsryttere, som jeg skulle forbi. Jeg endte ude på Kongevejen ved IBM, og kørte mod Hillerød. Jeg drejde så ned så jeg kom forbi Sjælsmark kaserne, igen kæmpende for at holde intensiteten oppe. Ned langs Isterødvejen og lige da jeg ramte bakken før Åsebakken stoppede intervallet. Åsebakken skulle derfor køres i et stille og roligt tempo, hvilket ikke rigtig lykkedes.

Igennem Høsterkøb, mod Hørsholm, og ved Hørsholm Kirke i Folehaven startede dagens sidste 20 min interval. Jeg kørte videre til Vedbæk, og så ind og snuppe Sandbjergbakken også. Det er altså bare meget lettere at køre intervaller på puls når det går opad. Kort før jeg nåede toppen sluttede intervallet, og så var det igen ned på midterste klinge for at holde pulsen nogenlunde nede. På det her tidspunkt havde jeg været ude i ret lang tid, så jeg skulle bare finde Lyngby igen. Så jeg valgte at køre langs motorvejen hvilket fungerede rigtig godt. Kort før Nærum så jeg nemlig en stor rovfulg på en af lygtepælene. Det er sgu altid fascinerende at køre under sådan en, selvom jeg blev noget nervøs da jeg kiggede op på den og den kiggede lige ned på mig :blink: Jeg har altid syntes at rovfugle var fascinerende, så det er altid et plus når man får lov til at se dem så tæt på. Men ikke nok med det, så så jeg pludselig en anden komme flyvende fra højre og sætte sig på en lygtepæl lidt længere frem. Også den kom jeg under, og kiggede op på, men denne gang blev jeg faktisk lidt bange for da den kiggede tilbage på mig bredte den sine vinger en smule ud som om den skulle til at gøre sig klar til at flyve :crazy: Sidste år var der en våge der angreb løbere på Stumpedyssevej, så var egentlig lidt bekymret for om jeg pludselig ville få en rovfugl på nakken.

Igennem skoven mod Lyngby, og så var den tur overstået. Små 75 km, eller lige over 3 timer på landevejen i dag. Pulsen blev holdt i nærheden af 77% af max, men som med klassisk intervaltræning så siger det meget lidt om hvor hårdt det i virkeligheden var.

20110206tur.png

20110206kort.png

Det lidt sjove var faktisk at de 3 intervaller lå på henholdsvis 157, 156 og 156 slag/min i gennemsnit. Sgu meget godt ramt.

En hurtig frokost med 2 spejlæg, og 2 stykker rugbrød med makrel i tomat, og så gik turen til FW :4mewantfood: Men inden da kiggede jeg lige ned på min venstre læg og lagde mærke til at årene poppede! Det er altså bare SÅ fedt, så det skulle i ikke snydes for:

P1020491.jpg

P1020490.jpg

P1020489.jpg

Det lader til at de værste nytårsforsættere er væk igen fra centrene, for der var masser af plads i styrkeområdet på trods af at det var søndag.

Planke:

90 sek

90 sek

Sideplanke:

60 sek

60 sek

Incline DB Benchpress:

10x 20 kg

10x 16 kg

10x 14 kg

10x 12 kg

- Dropset

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Flat BB Benchpress:

10x 40 kg

10x 50 kg

10x 50 kg

Cable flys:

10x 10 kg

10x 10 kg

10x 10 kg

Cable crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Bicep curl:

12x 14 kg

12x 14 kg

12x 14 kg

12x 14 kg

Preacher curls:

10x stang + 10 kg

10x stang + 10 kg

Arnold Press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Lateral raises:

10x 9 kg

10x 9 kg

Side bend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Bulgarian Split squat:

10x bw

10x bw

Hyperextensions - med fokus på gluteus maximus:

10

10

Bent-over hip extension:

10x 20 kg

10x 30 kg

10x 30 kg

Hjemme igen lavede jeg min første smoothie med proteinpulver i. Banan, jordbær, blåbær, mælk og proteinpulver. Den kunne godt have brugt noget vanille :cool: Og det var så enden på en ganske aktiv dag. Men inden jeg smutter helt får i altså lige et vandrefalke klip med, som er min absolutte yndlingsfugl fordi den bare er så sej :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fed tur, er sgu lidt misundelig, det kribler helt i kroppen specielt når du beskriver de små ting som gør sådan en tur speciel, sneen på toppen af bakken (!), fuglen der skumler over dig og ikke mindst de fine bakker omkring Ganløse. Balndt andet Tyren som blandt andet er med i Gladsaxes løb så vidt jeg husker!?

Meen den læg der, den er altså imponerende og kan jo psyke os andre helt ud af den allerede inden vi klikker ind i pedalen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Jeg har altid syntes at rovfugle var fascinerende, så det er altid et plus når man får lov til at se dem så tæt på.

X2. De kan være ret nærgående på denne tid af året. For præcis et år siden cyklede jeg jo også meget, og da blev jeg tit "forfulgt" over længere stræk af rovfugle. Imponerende og en lille smule intimiderende på samme tid. Og de flytter sig ikke sådan umiddelbart, hvis de sidder og skuler på en pæl i nærheden.

Lyder i øvrigt godt med sådan en rigtig intervaltur. Det giver en anden struktur på en træningstur i stedet for at køre på gefühlen. På en eller anden måde forekommer træningsturen kortere, når man har en fast plan for den. Det har i hvert fald været min oplevelse …

@JohnJohnson: Tyren bliver i hvert fald brugt, når ABC arrangerer deres åbne cykelløb, men det kan da også være, at Gladsaxe bruger den. Den er også med i SommerCup og Heino Cup og et utal af andre løb. Jeg tror, de lokale beboere er lidt træt af cykelryttere nogle gange laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Fed tur, er sgu lidt misundelig, det kribler helt i kroppen specielt når du beskriver de små ting som gør sådan en tur speciel, sneen på toppen af bakken (!), fuglen der skumler over dig og ikke mindst de fine bakker omkring Ganløse. Balndt andet Tyren som blandt andet er med i Gladsaxes løb så vidt jeg husker!?

Meen den læg der, den er altså imponerende og kan jo psyke os andre helt ud af den allerede inden vi klikker ind i pedalen :devil:

Jamen JJ det er jo bare op på kværnen og afsted :tongue: Men lyder da spændende hvis CC Gladsaxe har et løb ude omkring Tyren. Alt afhængig af ruten kunne det jo være et sjovt mål at have.

Og ja, læggen er ond for tiden, og den bliver forhåbentlig vildere så snart der ryger lidt mere fedt og den får lidt kulør :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lyder i øvrigt godt med sådan en rigtig intervaltur. Det giver en anden struktur på en træningstur i stedet for at køre på gefühlen. På en eller anden måde forekommer træningsturen kortere, når man har en fast plan for den. Det har i hvert fald været min oplevelse …

Præcis. Plus at det er en genial måde at booste sin aerobe kapacitet, og vænne sig selv mentalt til at man skal ned i tempo mellem intervallerne, HELT ned. Jeg har altid haft svært ved at holde den nede mellem intervallerne, så nu prøver jeg at indføre det allerede i vintertræningen. Man føler også at man bruger sin krop mere når man kører de intervaller af.

Jeg købte mig til gengæld en fedttang fra Bodylab.dk til 49,95,- så det er klart ikke en af de mest pålidelige af slagsen. Men hvis jeg bare gør det nogenlunde rigtig så ligger min fedtprocent lige omkring 10. Om det virker sandsynligt har jeg ingen anelse om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share