Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Man ved, at man fører en ualmindelig god logbog, når en af de trofaste læsere sidder og venter spændt på en beretning fra dagens træningstur med HCM. Kom i gang Kermit :bigsmile:

X2 smile.gif

Gode ting er vidst nok værd at vente på, og om en halv times tid burde der være en update :smile: Men altid herligt at være efterspurgt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

"....men du er heller ikke almindelig"

Ovenstående blev sagt under dagens træningstur, og i hvilken sammenhæng skal i nok finde ud af længere nede.

Kl. 07.00 ringede uret, og jeg var egentlig nogenlunde hurtigt ude af sengen. Cyklen var klar, og det var jeg sådan set også. En omgang morgenmad med godt med kulhydrater, og inden jeg satte mig ind for at spise kiggede jeg lige ud af vinduet og glædede mig over at det var tørt udenfor. Efter jeg havde spist kiggede jeg igen ud af vinduet og blev noget skuffet da jeg så at det så småt var begyndt at regne, og at vejene var våde :unhappy: Det var ikke lige det jeg havde regnet med. Nå, men i tøjet og udenfor hvor jeg ikke synes det virkede så slemt - lige indtil jeg satte igang. Efter få meter fik jeg den velkendte følelse af våd røv, og min jakke var så småt begyndt at blive våd. Dog var humøret egentlig ikke til at rokke, og jeg blev enig med mig selv om at jeg nok skulle blive tør så snart det stoppede med at regne.

Anywho, op på Kongevejen og så afsted over Geels bakke, Holte bakken og igennem Rude Skov. Fik lidt et mentalt boost da jeg hentede to ryttere på Holte bakken :superman: Igennem Hørsholm, og så var det ellers at sige hej til HCM drengene. Egentlig et ok fremmøde vejret taget i betragtning - dog regnede det ikke i Hørsholm, men vejene var godt våde. Der var 3 til hold 1 og 3 til hold 2, og vi fulgtes pænt på vej ud af Hørsholm og ud til Stumpedyssevej. Her skete udskillelsen så til gengæld da jeg gik i front i en føring, og da jeg blev afløst var vi kun 3. Godt udgangspunkt, og jeg følte egentlig at jeg havde gode ben, men jeg havde jo så også været igang i en 45 minutters penge.

De to andre tog også et par pæne føringer, og det virkede generelt som om at det gik rigtig godt. Jeg tog en led føring på Københavnsvej hvor jeg fik presset mig selv godt op af en bakke siddende i sadlen. Min føring sluttede først da vi ramte Overdrevsvejen og der blev øffet lidt fra den ene at det var pisseirriterende at jeg ikke havde skærme på. Han sagde det ikke til mig, men konstaterede det med ham den sidste vi kørte med. Jeg har et par teorier til hvorfor der blev øffet sådan. Den ene kunne være at vejret virkelig var øv og at man så bliver lidt knotten, den anden kunne være at han reelt set synes det var irriterende at blive våd og beskidt(hvilket man så også bliver selvom man kører med skærme og stænkklapper), og så den jeg hælder mest til: en kombination af den første og det faktum at jeg lige havde vist lidt styrke - håber ikke det lød højrøvet? :blush: Jeg håber i hvert fald ikke at det var fordi manden var bange for at blive våd og beskidt, for så får han sgu et problem til sommer når det regner, for så er der INGEN der kører med skærme. Sådan noget hører sig til!

Herfra holdt jeg mig så lidt i baggrunden mens vi kørte mod Sørup, og til min store overraskelse skulle vi faktisk et smut forbi Sørup bakken. Jeg tog en kort føring kort før vi ramte Sørup, og herinde nåede vi så lige en runde så jeg rent faktisk kørte ind til stigningen i front. Jeg gav den egentlig ikke gas på vej op af stigningen, og holdt bare et tungt gear. Alligevel blev der slået et hul til de to andre og da vi nåede toppen var der en af dem der råbte noget. Jeg kiggede bagud og den ene var holdt inde til siden. Jeg vendte om og fandt ud af at han havde beskadiget sin kæde og ikke kunne køre længere. Så var vi nede på at være to.

Vi kørte ud mod Endrup og på nedkørslen spurgte Jens mig hvor langt vi skulle køre, og jeg sagde at det var helt op til ham for jeg var sådan set frisk på lidt af det hele. Han havde også været ude og køre i går, så han foreslog at vi drejede til højre på toppen af Jonstrup bakken, og så kørte den vej ind. Helt fint med mig, og jeg foreslog så samtidig at vi så gav den fuld gas på vej op af bakken. Igen lå jeg forrest da vi ramte bakken, og fra det lille skilt der indikerer at man kører ind i Helsingør kommune valgte jeg så at sprinte afsted. Jens holdt godt på til at starte med, men jeg kunne af mystiske årsager blive ved med mit ryk, og jeg har lige set på min data og jeg gav den fuld gas i ca. 1 minut hvor pulsen blev presset godt op. Da jeg kiggede mig bagover inden toppen havde jeg slået et ganske stort hul, og den bakke blev vidst min. Så godt ned i tempo mens jeg ventede på at Jens kom op. Han kørte lige forbi, hvilket også hang sammen med at jeg virkelig kørte langsomt. Han lå så ca. 20 meter foran mig da vi ramte de små knolde, og da vi nåede toppen var jeg faktisk oppe på siden af ham igen. Retfærdigvis skal det siges at han er en ganske tung rytter, så bakker er ikke lige hans terræn.

Mens vi kørte mod Danstrup snakkede vi lidt om form, og Jens gav udtryk for at han bare lige skulle have en 2 ugers træning endnu og så ville formen så småt være der. Jeg forklarede ham så at jeg kørte tingene lidt anderledes i år med at skulle peake, så jeg stadig var i opbygningsfasen. Jeg forklarede så også lidt om hvordan det hele var opbygget omkring træningen, og hvordan man skulle træne det man var dårlig til. Han sagde så at hans form egentlig var ok, og at han kunne følge med de almindelige, og det var så her den famøse sætning blev sagt "...men du er heller ikke almindelig" :4thumbup: Lige præcis i den sammehæng var det en ganske fed ting at få at vide.

Igennem Danstrup og ud mod Nyrup tog jeg et par føringer, og da vi nåede introen til Humlebækspurten satte Jens sig lidt i front igen. Jeg passerede ham med ca. 200 meter til det stykke hvor spurten går igang, og sagde at jeg nok ville give den gas på strækningen. Den var han med på, og sagde at hvis jeg satte den stille i gang kunne han følge med. Det var så heldigvis også tanken, så da vi drejede ind gav jeg den gas siddende ned. Fik en ok fart på i hvad der føltes som modvind, og pulsen sneg sig pænt opad også. Cirka halvvejs var jeg nødt til lige at geare ned for ikke at have en alt for lav kadance, og da jeg kom igennem S-svinget åbnede jeg så op i en reel spurt med syre i lårene. Jeg fandt til gengæld ud af en ting jeg ikke før havde opdaget ved det s-sving, og det er at den faktisk har en lille hældning på vejen, som på en bane. Dvs. du kan skære det første sving med langt højere hastighed end jeg lige havde regnet med :smile:

Jens tog en føring til halvvejs oppe på Laveskov, og så tog jeg ellers fronten og veg ikke før vi passerede Rungsted havn. Holdt et rigtig fornuftigt tempo, og pulsen lå omkring de 80-82% af max, og jeg følte egentlig at jeg havde ok power i stængerne selvom det trak tænder ud med den lange føring. Jeg blev af samme årsag lidt skuffet da Jens så stoppede inden Folehaven :crazy: Nå, men jeg skulle så tisse helt absurd meget, så da jeg begyndte på Folehaven holdt jeg lige inde. Underligt at jeg skal tisse så meget for tiden når jeg er ude. Må være fordi kroppen ikke sveder nær så meget her i foråret som til sommer hvor det er varmt - men jeg drikker stadig samme mængde væske fordi jeg ved at jeg får det skidt hvis jeg ikke får de salte.

Anywho, op på sadlen igen og så ellers køre Folehaven den helt rigtige vej. Jeg gav den ikke vildt meget gas, men var nok mere optaget af at jeg endelig kørte her igen og lige få lidt varme i benene igen. Herfra kørte jeg så mod Sandbjerg hvor jeg tog bakken som nedkørsel. Lang tid siden jeg har gjort det, men ved at jeg kommer til det igen på søndag, men mere om det senere.

Så snuppede jeg lige de 2 knolde langs Kystbanen ved Vedbæk, inden jeg igen ramte ud på Strandvejen. Høje Skodsborgvej blev også besøgt, inden jeg snuppede den sidste bakke langs Kystbanen ved Skodsborg. Så igen ud på Strandvejen hvor jeg gav den god gas, og fik hentet endnu en cykelryttere :w00t: Da jeg ramte Klampenborg var benene godt brugte, og jeg fik slæbt mig op af bakken til Lyngby, hvor jeg så brugte en 10 minutters tid på at vaske cyklen som mildest talt lignede lort. Bare for lige at illustrere så jeg selv således ud:

P1020534.jpg

P1020533.jpg

P1020535.jpg

og havde faktisk fået et mudderskæg

P1020536.jpg

Nå, men alt i alt nåede jeg op på lige over 3 en halv time i sadlen, godt gennemblødt og meget våde fødder. 98,4 km med 27,8 km/t, og et pulsgennemsnit på 75% af max. Selve turen med "HCM" var med 29 km/t i snit og med et pulsgennemsnit på 77% af max.

20110313tur.png

20110313kort.png

Så en slags opsummering siger at formen absolut er hvor den skal være, og jeg bliver helt ekstatisk over at tænke på at den stadig er ca. 2,5 måned fra for alvor at være på toppen! :w00t: Men også bare generelt hyggeligt at få trænet sammen med andre, det hjælper altså når man skal have pulsen helt op. Og poweren fejler absolut ingenting! Havde ellers frygtet lidt at den var røget en smule, men noget tyder på at den stadig er der. Ville dog have været endnu sjovere hvis der havde været lidt flere at sammenligne med, men mine mange føringer gav alligevel en indikation om at jeg er ganske fint med.

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt :superman:

Der hersker absolut ingen tvivl om, at du er lige der hvor du pt. skal være!

Jeg kan sagtens føle dig i, hvor lækkert det er at få mulighed for at træne med andre. Jeg fik selv lidt smag for det på min tur i dag, så nu glæder jeg mig bare til at VCM starter sommertræning d. 29/3.

Og for lige at knytte en kommentar til dine billeder..... Den var aldrig gået hvis du havde haft kæreste på! Man vader sgu da ikke ind i det komplette og total tilsvinede outfit - endda med cyklen ved din side :blink: Fy fy Kermit :cool:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Og for lige at knytte en kommentar til dine billeder..... Den var aldrig gået hvis du havde haft kæreste på! Man vader sgu da ikke ind i det komplette og total tilsvinede outfit - endda med cyklen ved din side :blink: Fy fy Kermit :cool:

Haha, gjorde det faktisk for et par år siden hvor hun var hjemme, og nej, det er ikke noget man bliver populær på :laugh: Men retfærdigvis skal det siges at cyklen var vasket inden den kom op i lejligheden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg havde fået lidt at spise efter cykelturen, og set afslutningen på Paris-Nice, som virkelig har været kedelig i år, hoppede jeg ned mod Fitnessworld til en omgang styrketræning., Der var god plads, så det var en fornøjelse at træne.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

Planke:

90 sek

90 sek

Sideplanke:

75 sek

75 sek

Squat:

10x 60 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

- benene tog det faktisk ganske pænt, og det var først omkring 4. sæt at den bed fra sig.

Smith calf raise:

20x 100 kg

20x 110 kg

20x 110 kg

Flat BB Benchpress:

10x 50 kg

10x 50 kg

10x 52,5 kg

Flat DB Flyes:

10x 10 kg

10x 10 kg

10x 10 kg

Flat DB Benchpress:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Cable flyes:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

Cable crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Preacher curls:

10x 12,5 kg + stang

10x 12,5 kg + stang

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

Armstrong row:

10x 18 kg

10x 18 kg

Side bend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Og så lukkede Fitnessworld. Egentlig utroligt at de ikke har længere åbent i weekenden, når man tænker over hvor mange mennesker der reelt har mulighed for at træne i den periode.

Nå, men det var jo en ganske solid omgang træning i dag. Stats for ugen siger små 10 timer i sadlen, og 267 km. Et par timer efter dagens styrketræning valgte jeg så lige at snuppe et par billeder af stængerne. Ser egentlig ganske fornuftigt ud :laugh:

P1020537.jpg

P1020539.jpg

P1020538.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Men også bare generelt hyggeligt at få trænet sammen med andre, det hjælper altså når man skal have pulsen helt op.

Uh, det har kriblet i mine fingre for at komme med et indlæg, der klogede sig på lige netop det punkt. For én ting er at lægge en plan for soloturene, noget helt andet er at komme ud at give den gas med andre. Specielt, hvis der er licensløb i sigte.

Soloturene giver en god basis, men der skal fællestræning og cykelløb til. Det er først til den hårde fællestræning og til løbene, at man for alvor får spidset formen til. Det er der, pulsen kommer helt op at ringe i de hårde ryk.

De fleste ryttere kører jo alt, hvad de komme til at køre af konkurrencer fra indledningsløbet og frem. Placeringerne bliver måske ikke altid gode, men man får de hårde ryk ind under huden. Og pludselig er den gode form der bare.

Den strukturerede træning er god, for man vil jo få mange ture alene, men til konkurrencen går tingene aldrig som planlagt. Det er ikke 3 x 20 minutters intervaller, for der er altdi en eller anden idiot, der i sit livs form – og gerne vil vise det …

Derfor er jeg glad for at høre, at du åbenbart har haft en fed tur. Og så styrketræning bagefter … tsk, tsk. ja I unge mennesker … 4disguise.gif

PS: Dagsformen ser da fremragende ud.

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med dig Cykologen. Men ulempen ved at køre fællestræningerne er jo netop at de bliver kørt som et løb hver evig eneste gang. Det betyder at man lidt for hurtigt "topper" uden reelt at have opbygget sit fulde potentiale. Så nu prøver jeg den her måde, men dermed ikke sagt at man engang imellem, sandsynligvis i weekenden, bevæger sig ud hvor det gør rigtig ondt. Og så skal man ikke undervurdere de aspekter man ikke lærer ved at køre alene, som f.eks. hvordan man ligger på hjul, hvornår man skal rykke etc. Så det skal nok blive en del af træningsrutinen.

Morgendagens vægt sagde 74,8 kg, så det var absolut positivt. Jeg har til gengæld været møgsulten i dag, men giver lidt sig selv efter de seneste par dages træning.

Link to comment
Share on other sites

En morgenvægt på 75,4 kg, og ingen panik :smile: Kan mærke og se at der så småt forsvinder lidt fedt hist og her, og sjovt nok er et af de første steder jeg taber mig mine håndled :blink:

Nå, men dagen står umiddelbart i træningens tegn. Der skal cykles en 2 timers tid efter arbejde, og så må jeg se på om jeg kan smutte forbi FW i aften. Søndag starter vi i øvrigt op på fællestræningen frem mod Sjælsø Rundt. Det er Jens Veggerby der er turleder, og der skal bare køres en 28 km på den helt korte rute til Sjælsø Rundt. Kommer til at passe godt med min træning tror jeg :laugh:

Link to comment
Share on other sites

It started with a sprint

01tyler%20farr.jpg

Herligt vejr, alt for meget vind. Jeg kørte ud af Lyngby med lidt tunge ben, og planen var som sædvanlig at køre stille og roligt de første ca. 10 minutter for at løsne benene op. Men så skete der det uheldige at der kom en knallert :w00t: Og så gik der jo lidt sport i den jo. Ind på hjul, og holde det. Det gik sådan set fint nok.

Efter en stilstand ved et lyskryds var det ind på hjul igen, op i nærheden af omkring 44 km/t, og en hel tom cykelsti........og så var det at accellerere væk hvilket fik presset farten op på 54,5 km/t, men Garmin sagde ellers 59 km/t. Så gik der lidt tid før knallerten kom op igen, men det var timet således så der var en lille stigning, og det betød at min puls røg godt op. Har lige siddet og fundet stedet og det er ca. 1 km med 1,6% i stigning, og en gennemsnitlig fart på små 36 km/t :crazy: Jeg tog lidt trilleri inden jeg så startede et interval, men allerede fra starten af kunne jeg mærke at specielt mit venstre lår var mærket af den hidsige start efter knallerten.

Af samme årsag blev første interval også kun på 6 minutter, og så en meget lang pause imellem for lige at varme benene op på den rigtige måde igen. Igennem Farum var det bare på lille klinge, inden jeg startede endnu et interval mod Høvelte. Det interval blev så på 9 minutter og var timet således at det sluttede lige da jeg ramte Kongevejen. Herfra kørte jeg så længere nordpå, og startede et interval lige omkring Allerød krydset, hvor jeg først kørte ned mod Sandholmlejren, ind igennem Kettinge, og så sluttede jeg intervallet ved Stumpedyssevej hvor jeg kørte mod Hørsholm. Dette interval blev så på 10,5 minut, og så kørte jeg ind mod Gunderød hvor jeg også kørte endnu et interval. Op over Gunderød bakken, ind igennem Karlebo og så ud mod Fredensborg Kongevej. Det blev så på 11 minutter.

Herfra kørte jeg mod Fredensborg, inden jeg drejede ind mod Langstrup hvor jeg kørte dagens sidste interval. Møghårdt, og 10 minutter. Herfra kørte jeg så ind igennem Dageløkke og ud på Strandvejen. Det irriterende var lidt at jeg var kørt ud i "medvind" som kom fra øst. Det der så skete i løbet af turen var at vinden drejede så den kom fra syd-øst, og derudover tog den til i modsætning til at aftage :devil: Med andre ord havde jeg lige pludselig vinden lige i smasken, og den var bare hård.

På Strandvejen var tanken bare at holde et godt tempo, men vinden var bare åndssvag! Hele vejen kunne man bare mærke hvordan vinden tog til i styrke, men jeg fik da alligevel kæmpet mig hele vejen hjem.

Lige over 70 km med 27,2 km/t i snit. En gennemsnitlig puls omkring 76% af max.

20110315tur.png

20110315kort.png

En omgang pasta med kylling, og så pakkede jeg tasken og driblede ned i FW til en hurtig omgang styrketræning.

Planke:

90 sek

Sideplanke:

75 sek

Squat:

10x 60 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

Leg curl:

10x 50 kg

10x 50 kg

Flat BB Benchpress:

10x 52,5 kg

10x 52,5 kg

10x 52,5 kg

10x 55 kg

10x 55 kg

Cable flys:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

Bicep curl:

12x 14 kg

12x 14 kg

12x 14 kg

Cable pulldown:

10x 55 kg

10x 55 kg

Hyperextensions:

20

20

Arnold press:

10x 12 kg

10x 12 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Side bend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Hanging leg-hip raise:

31

15

Decline situp:

15

15

Cable twist:

15x 15 kg

Meget korte pauser mellem hvert sæt og øvelse, og det tog ca. 1 time og 15 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg kom godt nok lidt sent i seng i går, tror den nærmede sig 00.30 før jeg ramte sengen, og det er noget senere end normalt for mig. Af samme årsag blev uret stillet til kl. 8 her til morgen, og det passede egentlig meget godt. Ved ikke om det er det faktum at det er blevet lysere udenfor, eller at jeg er begyndt at træne mere, men jeg har faktisk ualmindelig let ved at komme op om morgenen, og jeg klarer mig snildt med 7,5-8 timer, hvor jeg for bare en måned siden skulle have tæt på 8,5-9 timer for at være veludhvilet.

Nu har jeg vejet mig hver morgen i denne uge og det ser pt. således ud:

Mandag: 74,8 kg

Tirsdag: 75,4 kg

Onsdag: 74,7 kg

Udsvinget tirsdag tror jeg hænger sammen med at mandag var en hviledag, og dermed har jeg en teori om at kroppen måske ophober lidt mere væske. Det ser i hvert fald pænt ud med fremgangen mod de 74 kg inden vi begynder at skrive april. Så mangler der lige en 7-800 gram der skal høvles af på 2 uger, men lyder absolut ikke urealistisk. Jeg har dog også været inde og revurdere en del i den træningsplan jeg ellers havde lavet. Umiddelbart fik jeg indtryk af at styrketræning på hviledage var en dårlig idé kontra restitution. Så tanken er lidt nu at styrketræning skal ligges ind de dage hvor jeg giver den gas på landevejen.

Mandag: Fri evt. trilletur

Tirsdag: Intervaltræning + styrketræning

Onsdag: Fri evt. trilletur

Torsdag: Intervaltræning + evt. styrketræning

Fredag: Fri evt. trilletur

Lørdag: Lang tur + evt. styrketræning

Søndag: Lang tur + evt. styrketræning

Hvornår styrketræningen bliver lavet kommer lidt an på hvor presset jeg er på dagen. I går var jeg f.eks. først nede i FW kl. 20.40, og så har man sgu travlt hvis man skal nå det hele.

Link to comment
Share on other sites

Du er noget hardcore, når du først napper 2-3 timer i sadlen og så derefter en gang styrketræning. Bliver du slet ikke mærket i overkroppen af cykelturen?

Personligt har jeg endnu ikke helt vænnet mig til racer positionen, så er godt træt i overkroppen når jeg kommer hjem efter et par timer i sadlen.

Men måske skal jeg også bare prøve at kaste mig ud i det, for det ville ofte være rart at kunne slå to fluer med et smæk.

Link to comment
Share on other sites

Du er noget hardcore, når du først napper 2-3 timer i sadlen og så derefter en gang styrketræning. Bliver du slet ikke mærket i overkroppen af cykelturen?

Personligt har jeg endnu ikke helt vænnet mig til racer positionen, så er godt træt i overkroppen når jeg kommer hjem efter et par timer i sadlen.

Men måske skal jeg også bare prøve at kaste mig ud i det, for det ville ofte være rart at kunne slå to fluer med et smæk.

Nej, underligt nok er jeg ikke særlig mærket efter sådan en tur i overkroppen. Jo, jeg har lidt med lænden, men det er jo bare en klassiker :laugh: Men det var kun på min rigtig lange tur i forrige uge at jeg mærkede at skuldre etc. begyndte at blive ømme. Hverken bryst, arme, skuldre, eller mave bliver synderligt mærkede af mine 2-3 timers ture. Håber da at det er en effekt der er kommet efter jeg er begyndt at styrketræne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Altså, med mindre at dine beretninger fra træningsture og -omfang er ren fiktion, så har du da direkte kurs mod at komme i superform i år 4thumbup.gif

Og så har du i min optik fuldstændig ret mht. styrke og overkrop. Styrketræning for ryg/mave/overkrop er guld værd, når man er ude på de lange ture …

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

Cykologen; Mange tak. Men jeg har jo også behov for virkelig at være i stinkende god form hvis jeg bare skal klare mig nogenlunde i licensløbene. Min raceerfaring er jo ikke stor, så en med større erfaring vil til hver en tid kunne slå mig hvis jeg ikke er i absolut topform.

Dagens træning var en stille tur på MTB'en. Jeg skal ellers lige love for at der var drøn på vinden! Men den lave gearing på MTB'en gjorde at det var meget nemt at holde pulsen nede. Kørte ind mod Dyrehaven, og så til Nærum, hvor jeg så kørte op til motorvejen, og langs motorvejen mod Lyngby. I alt ca. 19 km på lige under en time. Gennemsnitlig puls omkring 63% af max. Så det var absolut godkendt.

I aften står den på sofahygge og forhåbentlig en god FCK kamp!

Link to comment
Share on other sites

I dag var det egentlig meningen at jeg skulle have været ude og træne i eftermiddag, havde endda lavet en helt fantastisk rute(synes jeg selv), men da jeg trillede ind på DMI.dk her til morgen og så at de regnede med regn/slud fra kl. 15 og et par timer frem blev den plan hurtigt droppet. Specielt når jeg så kunne se at de i morgen regner med solskin, mindre vind etc. Så træningen er hermed rykket til i morgen.

Ugens vægt:

Mandag: 74,8 kg

Tirsdag: 75,4 kg

Onsdag: 74,7 kg

Torsdag: 75,3 kg

Jeg overvejer lidt at tage ind til København senere i dag og få købt mig nogle nye sko. Jeg er enormt dårlig til at købe sko, og jeg ender altid med at bruge flere måneder på at finde nogle jeg gider købe. Jagten startede f.eks. i januar måned, og jeg har stadig ikke fundet nogen.

Jeg har siddet og kigget lidt på Sjælsø Rundt som bliver det første løb i min "race" uge, dvs. første gang jeg skal opleve en formtop. Sidste år kørte jeg med ca. 33 km/t og vinderne kom ind med små 38 km/t. Så faktisk at en af de ryttere jeg kørte med i CCH var blandt de første sidste år, og ham kunne jeg køre nogenlunde lige op med den gang. Tror planen må være at sidde med op over bakken til Høvelte i forreste gruppe, for så snart man kommer ud ved Nørre Herlev, så vil den reelle udskilning ske, og der burde jeg sagtens kunne følge med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker at det var meget godt at jeg ikke trodsede vejret i går og cyklede en tur, for efter en kort tur til København kom jeg hjem til meget glatte veje. Men jeg var dog mest skuffet da jeg så hvor meget sne der pludselig lå i går aftes, for jeg er virkelig træt af sne. Jeg håber at temperaturen sniger sig højt nok op til at det meste af sneen smelter i dag, således at jeg måske kan komme ud i eftermiddag. Dog er alternativet allerede klargjort i form af styrketræning. Min krop har nok heller ikke skidt af et par dages hvile.

Så i øvrigt følgende opdatering fra Frank Schleck på Twitter i dag, der kan man da godt nok tale om marketing for Trek, specielt når det var fremme for ikke så lang tid siden at de måtte arbejde med hans position på den nye enkeltstartscykel fordi han fik ondt i ryggen af det.

post-15964-071949900 1300434357_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke kom på landevejen i dag, endte jeg med et smutte i FW og træne lidt krop.

Opvarmning:

10 min. kondicykel

Planke:

??

??

Sideplanke:

??

??

Hyperextensions:

15

15

15

Squat:

10x 60 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 92,5 kg

Leg curl:

10x 55 kg

10x 55 kg

Smith calf raise:

20x 110 kg

20x 110 kg

20x 110 kg

Flat BB Benchpress:

10x 55 kg

10x 55 kg

10x 55 kg

Incline DB Benchpress:

10x 18 kg

10x 18 kg

10x 18 kg

Incline DB Flys:

10x 12 kg

10x 12 kg

Crossover:

10x 17,5 kg

10x 12,5 kg

10x 10 kg

10x 7,5 kg

- Dropset

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

Armstrong row:

10x 18 kg

10x 18 kg

Front raise:

15x 10 kg

15x 10 kg

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Side bend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Hanging leg-hip raise:

33

18

Afrulning:

10 min. kondicykel

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var på landevejen. Nu når jeg kigger ud af vinduet skinner solen fra en næsten skyfri himmel. Det gjorde det absolut ikke da jeg kørte afsted. Det var overskyet, men grundet lidt tidspres måtte jeg ud. Tanken med dagens træning var en god omgang tons, og så at opleve nogle nye steder. Jeg kørte derfor som sædvanlig ud mod Bagsværd, og i dag fortsatte jeg så hele vejen til Ballerup. Kan fremover ikke anbefales, da der var utrolig mange trafiklys!

Herfra mistede jeg så lidt orienteringen, da jeg drejede til højre ved Chokoladekrydset. Men efter lidt tonseri kørte jeg så igennem Værløse og kort tid efter var jeg på velkendt territorium og kørte derfra mod Kirke Værløse, og frem til Ganløse. Så gik jeg egentlig efter at ramme Tyren, men jeg er virkelig en spade til at finde rundt i den by, så jeg endte selvfølgelig med at køre den forkerte vej, og kørte derfor ud af byen i stedet for. Men det gjorde faktisk ikke så meget, for det var en ret lækker vej med gode bakker jeg kom ud på. Det var faktisk et område jeg har kørt i før, og efter jeg havde kørt ind i en by ramte jeg en bakke som ejg også fandt sidste år. En bakke på 400 meter med ca. 8% i gennemsnit, og 13% som max.

Herfra langs Buresø, et dejligt stykke inde i skoven, og så mistede jeg igen orienteringen lidt. Kendte godt det stykke jeg kørte på, men aner ikke hvor i verden det ligger. Kort tid efter kørte jeg af en vej der hed Gl. Københavnsvej tror jeg, og det var bare et helt fantastisk stykke asfalt. Helt stille og roligt, medvind, og der var masser af tid til at lytte til benene der bare trampede deruaf.

Så kom jeg op på Slangerupvej og igen var det bare en god omgang tons, inden jeg igen ramte noget der virkede bekendt. Jeg kørte derfor til højre, og kort tid efter befandt jeg mig på ruten til Tyren. Jeg kørte derfor ind mod Drive-In bioen i Lynge, og ned igennem skoven til jeg ramte Farumvej. Så kom jeg ind igennem udkanten af Farum, så et skilt mod Birkerød og fulgte derfor dette. Det viste sig så bare at føre mig ud til Slangerupvej igen, og så kom jeg igen ind igennem Farum og var så et sted jeg kendte. Jeg kørte derfor ud af Farum igen og så ind igennem Høvelte. Fra Høvelte var det så bare af Kongevejen igennem Birkerød, og ned til Geels bakke som jeg tog stående i forsøget at presse pulsen op. Helt op kom den ikke, men jeg var også godt træt på det her tidspunkt.

Ellers var det bare ind igennem Lyngby og hjem. 72,1 km med 27,7 km/t i snit. 510 højdemetre og ikke mindst et pulssnit omkring 77-78%.

20110319tur.png

20110319kort.png

Efterfølgende blev cyklen vasket, og står nu til tørre på altanen i solskin. I morgen står den på en tur med Veggerby og co, og så tager vi den derfra. Umiddelbart er det ikke blevet til det store i denne uge, men 160 km indtil videre er skam også ok. Kan jeg nå op omkring de 90 km i morgen er det egentlig også fint nok. Næste uge burde kunne give lidt mere hvis vejrguderne er med os :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lækker tur, som på mange måder lyder lidt lige som den jeg selv fyrede af :4thumbup:

Jeg har en rigtig god forårsfornemmelse i kroppen lige nu, og med det vejr DMI lover de næste dage, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle vare ved. Vinteren er lagt bag os, og nu skal der for alvor races!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Eftersigende 2,5 sek/km hvis man bruger disse kuglelejer. Det er i hvert fald vildt at se hvor lang tid den spinner

Har set nyheden på diverse cykel-sites, men synes ikke, at nogen steder fremgår, hvordan man er nået frem til det tal. Kunne være interessant at vide, hvordan man har beregnet det samt hvad det er målt op imod. Hvis tallene er rigtige, er det en kæmpe forskel eksempelvis på en enkeltstart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share