Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg prøvede MarianneB's teknik idag med at suge navlen ind til rygsøjlen, og jeg må sige at det vist kræver noget øvelse. Jeg havde svært ved at gøre det uden samtidig at holde vejret, og det er altså ikke så hensigtsmæssigt under spinning.. :wub: Den farve får man ret hurtigt! Så jeg var nødt til at holde op igen inden jeg dryssede af cyklen, men det skal nok passe at det virker, for i de splitsekunder der gik inden jeg gik i åndenøds-mode kunne jeg godt mærke at jeg havde bedre fat i balancen.

Fik du prøvet?

Flot klaret med vægten Millemarie - bare hæng i, så er de par kilo væk på ingen tid.

Og så har jeg helt glemt at spørge til dine forældre - er de stadig plaget af hærværk??

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det flotte vægttab :4thumbup: men det er ikke rimiligt at du har tabt mere end mig :tongue:

Mange gange tak :bigsmile:

Jamen lad os se, hvem der så kan rykke mest af til i næste uge :superman: (selvom mine forventninger til mig selv nu ikke overstiger mere end ½ kilo, så er det meget godt med lidt konkurrence-ånd)

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede MarianneB's teknik idag med at suge navlen ind til rygsøjlen, og jeg må sige at det vist kræver noget øvelse. Jeg havde svært ved at gøre det uden samtidig at holde vejret, og det er altså ikke så hensigtsmæssigt under spinning.. :wub: Den farve får man ret hurtigt! Så jeg var nødt til at holde op igen inden jeg dryssede af cyklen, men det skal nok passe at det virker, for i de splitsekunder der gik inden jeg gik i åndenøds-mode kunne jeg godt mærke at jeg havde bedre fat i balancen.

Fik du prøvet?

Flot klaret med vægten Millemarie - bare hæng i, så er de par kilo væk på ingen tid.

Og så har jeg helt glemt at spørge til dine forældre - er de stadig plaget af hærværk??

Mine forældre har fået punkteret den ene bil en gang mere, og skåret dækkene på deres cykler op. Men nu har de fået sat så' nogen projektører (à la dem man ser i amerikanske fængselsfilm) op der tænder, når noget bevæger sig. Indtil videre ser det ud til at virke, men det giver et lidt irriterende diskolysshow når det blæser!!!!

Jeg skal først på cyklen i aften, men så skal det også afprøves. Jeg tror, det er det, jeg har gjort indtil videre, men jeg skal lige mærke efter, når jeg sidder i spurten. Jeg har kun forsøgt mig på cykelturen op i byen, og det er jo ikke ligefrem det samme :tongue:

Hvordan går det med dig, jeg håber du er helt frisk igen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mine forældre har fået punkteret den ene bil en gang mere, og skåret dækkene på deres cykler op. Men nu har de fået sat så' nogen projektører (à la dem man ser i amerikanske fængselsfilm) op der tænder, når noget bevæger sig. Indtil videre ser det ud til at virke, men det giver et lidt irriterende diskolysshow når det blæser!!!!

Jeg skal først på cyklen i aften, men så skal det også afprøves. Jeg tror, det er det, jeg har gjort indtil videre, men jeg skal lige mærke efter, når jeg sidder i spurten. Jeg har kun forsøgt mig på cykelturen op i byen, og det er jo ikke ligefrem det samme :tongue:

Hvordan går det med dig, jeg håber du er helt frisk igen :bigsmile:

Det er altså utroligt at det er nødvendigt, men det er da godt de har fundet en løsning der holder idioterne væk! Og de samme idioter skal da være glade for at dine forældre ikke griber til at sætte strøm til forskellige ting, men bare nøjes med at belyse dem. Kan du ellers ikke lige se det for dig? Hæhæhæ jeg punkterer bilen...ZAP!!!! Skriiiiggg :innocent:

Du kan glæde dig til at prøve navleindsugningsteknikken - det er som sagt ikke så nemt, ihvert fald ikke for mig. Jeg kæmper stadig lidt med åndedrætsproblemer efter lungebetændelsen, så det er lungerne der står af før benene i spinningtimerne, men det bliver da heldigvis gradvist bedre for hver dag. Vægten går også støt og (meget) roligt nedad, jeg har nok smidt et kilo's penge den sidste uges tid, men eftersom jeg vejer mig hver dag, går det lidt op og ned.

Ja jeg ved godt det er en uskik, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at veje mig hver gang jeg kommer i nærheden af vægten, og dagens laveste bud fra den er så det, vi vedtager jeg vejer den dag.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ved godt det er en uskik, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at veje mig hver gang jeg kommer i nærheden af vægten, og dagens laveste bud fra den er så det, vi vedtager jeg vejer den dag.. :wink:

:secret: jeg kan heller ikke holde fødderne fra vægten, når jeg ved det går den rigtige vej :tongue: Men man burde nu nok lade være.

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Bent over row : 3X8@56kg

BB Dødløft : 3X8@71kg

BB Back squat : 3X8@51kg 2X4@61kg (Av hvor de dog bare gør nas!!!!!!) + 1X limbo :surrender:

BB Lunges : 2X8@61kg

Cabel triceps pulldown : 3X10@30kg.

Spinning 1. time:

Avg : 158 :heartpump: 84%

Maks: 178 :heartpump: 94%

Spinning 2. time:

Avg : 150 :heartpump: 79%

Maks: 170 :heartpump: 89%

Idag var der rigelig med tid til at øve maveindsugningsteknikken. Det viser sig, at det er det, jeg har prøvet at gøre i et stykke tid for at komme bedre igennem de stående spurter, men hvad jeg manglede var at komme lidt længere tilbage med bagdelen. Det hjalp!! Ikke bare hjalp det til at spænde op og holde tempoet, men jeg synes også, at det hjalp til ikke at spænde op i armene og nakken..... hvilket jeg er lidt slem til, når jeg skal koncentrere mig, eller jeg bliver træt.

Og jeg er pænt træt lige nu :sleepy: men mangler stadigvæk dagens sidste motion, og det ser ud til, at det bliver i regnvejr. Ja, cirkushunden Flemming skal have sin aftensgåtur.....

Link to comment
Share on other sites

BB Back squat : 3X8@51kg 2X4@61kg (Av hvor de dog bare gør nas!!!!!!) + 1X limbo :surrender:

Det skal jo også gøre nas :devil: Og godt du også har fået prøvet lidt limbo, så er der ikke længere en undskyldning for ikke at give den max gas :superman:

Idag var der rigelig med tid til at øve maveindsugningsteknikken. Det viser sig, at det er det, jeg har prøvet at gøre i et stykke tid for at komme bedre igennem de stående spurter, men hvad jeg manglede var at komme lidt længere tilbage med bagdelen. Det hjalp!! Ikke bare hjalp det til at spænde op og holde tempoet, men jeg synes også, at det hjalp til ikke at spænde op i armene og nakken..... hvilket jeg er lidt slem til, når jeg skal koncentrere mig, eller jeg bliver træt.

Og jeg er pænt træt lige nu :sleepy: men mangler stadigvæk dagens sidste motion, og det ser ud til, at det bliver i regnvejr. Ja, cirkushunden Flemming skal have sin aftensgåtur.....

Hvor fedt at det har hjulpet lidt - altid fedt med sådanne gennembrud (syntes jeg i hvert fald) :cheer:

Og god gå tur, håber du kommer nogenlunde tørskoet hjem s010.gif

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Bent over row : 3X8@56kg

BB Dødløft : 3X8@71kg

BB Back squat : 3X8@51kg 2X4@61kg (Av hvor de dog bare gør nas!!!!!!) + 1X limbo :surrender:

BB Lunges : 2X8@61kg

Cabel triceps pulldown : 3X10@30kg.

Spinning 1. time:

Avg : 158 :heartpump: 84%

Maks: 178 :heartpump: 94%

Spinning 2. time:

Avg : 150 :heartpump: 79%

Maks: 170 :heartpump: 89%

Idag var der rigelig med tid til at øve maveindsugningsteknikken. Det viser sig, at det er det, jeg har prøvet at gøre i et stykke tid for at komme bedre igennem de stående spurter, men hvad jeg manglede var at komme lidt længere tilbage med bagdelen. Det hjalp!! Ikke bare hjalp det til at spænde op og holde tempoet, men jeg synes også, at det hjalp til ikke at spænde op i armene og nakken..... hvilket jeg er lidt slem til, når jeg skal koncentrere mig, eller jeg bliver træt.

Og jeg er pænt træt lige nu :sleepy: men mangler stadigvæk dagens sidste motion, og det ser ud til, at det bliver i regnvejr. Ja, cirkushunden Flemming skal have sin aftensgåtur.....

2 timers spinning efter styrketræning er sku sejt :4thumbup: , men skal avg puls ikke lidt op :tongue:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

DB One arm row : 3X12@24kg (V+H)

DB Skulderpres : 3X12@12kg (V+H)

DB Hammer curls : 4X8@18kg (V+H)

BB Bench pres : 4X6@40kg

cabel triceps pulldown : 3X10@30kg

BB uprigth row : 3X10@27kg

BB Military pres : 3X12@22kg (fatter ikke hvorfor jeg ikke snart bliver stærkere i denne her, synes godt nok jeg står stille)

Vertical leg hip raises : 3X12

Crunch : 3X12

Lateral flexions : 3X12 + 10kg (V+H)

Spinning:

Avg :156 :heartpump: 83%

Maks :180 :heartpump: 95%

Imorgen er der 80'er spinning, vi er blevet opfordret til at klæde os ud, tror nu ikke jeg har noget 80'er træningstøj, udover benvarmere, og de går ikke så godt i spænd med spinning, så måske jeg bare skal nøjes med at finde mit krebjern frem :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde bare glemt ALT idag.... :sneaky2: havde kun en hanske med til styrke, havde dog husket min pulsmåler..... men ikke selve uret. Havde glemt min pung og mit vanddunk.... så jeg måtte have lavet en skylde-seddel i receptionen, så jeg kunne få én af de der helt vildt billige (NOT!!!) flasker vand. Havde også glemt min hårbørste, men havde heldigvis husket elastik til håret, så idag gik jeg efter det lidt pjuskede look, med hanske på kun den vestre hånd, bare lige for at se lidt ekstra interessant ud :banana3:

Styrke:

BB Bent over row : 1X12@51kg. 2X8@56kg.

BB Dødløft : 1X12@56kg, 2X8@71kg.

BB back squat : 2X6@61kg, 2X4@66kg. (ja yndigt er det nu ikke)

BB Lunges : 2X8@66kg.

Cabel triceps pulldown : 3X12@30kg.

Lateral flexions : 3X12 + 10kg (V+H)

Leg pres : 1X10@100kg 2X8@110 kg.

DB One arm row : 3X12@24kg, 1X8@26kg.

DB Skulderpres : 3X12@12kg (V+H)

BB uprigth row : 4X8@27kg

BB Militarypres : 2X12@22kg, 1X8@22kg.

Vertical legraises : 3X12

80'er Spinning:

Som sagt ingen pulsdata, men det var en time i særklasse. Kun dansk 80'er musik. FANTASTISK :cheer: Jeg var ikke klædt det mindste ud (hvilket jeg heller ikke håber, de andre troede at jeg var............. :wink: ) Men der var et par af de andre piger, der havde gjort lidt ud af det, men store øreringe og små nederdele i friske farver ud over spinningsbukserne.

Men højdepunktet var instruktørens tøj, det gav mig tårer i øjnene af fnis, han var meget meget meget øm..... noget med en heldragt med gulefartstriber hele vejen op, små shorts, de klassiske benvarmere og endelig pandebåndet......jeg ved egentlig ikke om det var 80'er eller om det bare var grimt...

Supertime..... :clap:

Spinning 2.:

Heller ingen data. Men tror nu jeg kørte bedre end i tirsdag på 2. time.

Link to comment
Share on other sites

Din log er altså altid garant for et godt grin - jeg kan lige se det for mig!! Fnis.

Endnu en oplevelse med min exceptionelle yndlings-spinninginstruktør: Midt under timen siger hun pludselig - "sig mig hvad er der galt med jer idag, det her går ikke - stop allesammen" Hun havde opfanget at hele holdet var lidt energiforladt og manglede det gode humør der gerne skal være til en spinningtime selvom man er ved at spytte lungerne ud. Så vi skulle lige stoppe op engang, løsne op, drikke lidt vand og så gå i gang igen. Så fik vi et lille blidt men bestemt puf om at selvom man er træt kan man godt presse sig selv lidt og vi kunne forvente at vi ville have det meget bedre med os selv bagefter. Så startede vi op igen, med meget mere energi og humør og gennemførte timen i fin stil.

Det er i min bog en dygtig instruktør der ikke bare lader stå til - "jeg sidder her og passer mit job og om I anstrenger jer eller ej er sådan set ikke mit problem", men som straks opfanger signalerne og gør noget ved det. Endnu et plus i karakterbogen til hende!!

Hav en forrygende dag!

Link to comment
Share on other sites

Det er i min bog en dygtig instruktør der ikke bare lader stå til - "jeg sidder her og passer mit job og om I anstrenger jer eller ej er sådan set ikke mit problem", men som straks opfanger signalerne og gør noget ved det. Endnu et plus i karakterbogen til hende!!

Ja helt sikkert et kæmpe plus, når de kan få én til at yde lidt mere. Og der er heller ikke noget mere ærgeligt end at gå hjem fra en time og vide, at man sagtens kunne have givet den mere gas... Hvor mange gange spinner du egentlig om ugen? Og hvordan går det med styrketræningen?

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB bent over row : 1X12@51kg, 2X8@56kg.

BB dødløft : 3X8@71kg

Liggende benpres : 1X12@100kg, 2X10@110kg.

Cabel biceps curl : 3X ca. 12@20kg (V+H)

Cabel front raise : 3X12@ ? (V+H) øvelsen er ny, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg havde på :4slap:

Cabel ???? : (ja, her går det så helt i fredagsged, for jeg ved ikke hvad øvelsen hedder, og kan ikke huske hvad jeg havde på) 3X12

BB uprigth row : 3X8@27kg.

En meget sølle og lidt alzheimers betonet omgang formiddags træning.......

Link to comment
Share on other sites

Nå......... vågnede op i morges med, hvad jeg bedst kan beskrive som "hold i den højre balle", :hmmm: (jeg tror det er opstået under et forsøg på at snuppe en lille lur på bagsædet af en peugeot 206 igår). Men jeg bevægede mig alligevel ned i centret, da jeg tænkte, at det måske bare skulle trænes væk.

Men det føltes ikke godt at lave Squat og dødløft, som eller stod på programmet idag.

Men så er det jo godt, at kroppen rummer så mange andre muskler :bigsmile:

Styrke:

BB Bent over row : 3X12@51kg.

Cabel biceps one arm row : 3X12@20kg. (V+H)

Cabel front raise : 3X12@15kg. (V+H)

Cabel standing fly : 3X12@25(x2) (den jeg ikke kunne huske hvad hed igår)

DB skulderpres : 3X12@12kg(x2)

BB uprigth row : 3X10@27kg.

Ja, så havde jeg jo meldt mig til spinning, men pga dovenhed :4oops: understøttet af en god undskyldning pga ballen :4whistling: , så besluttede jeg mig for at springe spinning over. Problemet var bare, at jeg allerede havde sat mine ting ind på min cykel, så jeg skulle jo ind efter dem. Og for engangs skyld, så var instruktøren kommet tidligt, og stod og snakkede med 2 andre instruktører, der også skulle køre med. Så kan man jo ikke ligefrem snuppe sine ting ubemærket vel!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spinning

Avg: 161 :heartpump: 85%

Maks 179 :heartpump: 94%

I finalen, der gik mit cykelsæde løst og vendte helt forkert, efter et kort mislykkes forsøg på at spænde det fast igen, så måtte jeg tage de sidste 10 min stående :gal: og vi havde lige stået op i jeg ved ikke hvor lang tid :wacko::wacko: :4ranting: :surrender: ...................(Jeg tror det var spinningsgudens straf, for at jeg ville springe lørdags andagten over :sorry: )

Nå, jeg håber min balle er klar igen til imorgen, så skal jeg have gang i de squats...... :yo:

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan ender man så i en situation, hvor man synes af en peugeot er et godt alternativ til ens dejlige bløde varme seng? :laugh: Kan dog godt se dig forsøge at ligne et stykke spinningvæg - incl. spejlreflektion - mens du prøvede at snige dig ind efter dine sko.

Jeg spinner 2 gange om ugen - som regel mandag og torsdag hos samme instruktør - og laver styrketræning tirsdag og lørdag. Styrketræningen er jo kun i maskiner, hvilket vel er lidt til grin for jer der træner rigtigt, men jeg er jo kun nybegynder endnu. Planen er at jeg med tiden skal over og lave lidt hos frivægtene, når jeg synes jeg har noget at løfte med. Men så længe jeg f.ex kun kan lave biceps curl med 10 kg er det vist bedst jeg øver mig lidt mere først :sneaky2:

De bedste ønsker for en mindre øm balle til imorgen (tør vædde på det ikke er den slags hilsen du har fået flest af i dit liv.. :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh: nej det kan man ikke just påstå. Men tak skal du have.

Hvad styrketræner du? er det fuldbody ?

Ja jeg træner fullbody + 30 min cardio på styrke-dagene. De dage jeg ikke er i centret skal jeg enten gøre rent eller lave havearbejde i mindst 1 time har jeg aftalt med mig selv. Og heldigvis skal jeg jo snart igang for alvor i havecentret så der får jeg en del motion. I øjeblikket sidder jeg på kontoret og bikser med budgetter og den slags, så det er ret stillesiddende for tiden.

God plan at tage en fridag - det er for dumt at blive skadet pga. stædighed. Hav en dejlig dag og nyd det gode vejr.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg træner fullbody + 30 min cardio på styrke-dagene. De dage jeg ikke er i centret skal jeg enten gøre rent eller lave havearbejde i mindst 1 time har jeg aftalt med mig selv. Og heldigvis skal jeg jo snart igang for alvor i havecentret så der får jeg en del motion. I øjeblikket sidder jeg på kontoret og bikser med budgetter og den slags, så det er ret stillesiddende for tiden.

Så bliver det sa også til en hel del motion :4thumbup: Jeg glæder mig til, at du engang springer ud i loggens verden, så man kan følge lidt mere med i hvad du laver :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share