Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Mine ben var, omend endnu mere ømme idag end igår. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft så ondt i bentøjet. Men når først jeg lige kommer igang så går det jo, men absolut ingen squats idag!!!!

Styrke

DB One arm row : 1X12@24kg, 2X8@26kg. (V+H)

DB Skulderpress : 3X12@12kg.

BB Militarypress : 3X12@22kg.

BB Uprigth row : 1X12, 2X10@24kg.

BB bent over row : 1X12@40kg, 1X12@50kg, 1X8@55kg.

Cabel triceps pulldown : 3X10@30kg.

BB Bænkpres : 3X6@40kg. (der er kommet nyt vægtstativ, og det tog mig lidt tid at finde ud af, at selve vægtstangen vejer mere end dem jeg plejer at træne med, faktisk 9 kg mere. Jeg troede først, at jeg var blevet mega svag, jeg kunne knapt nok tage de 6 gentagelser i bryst :wacko: )

Vertical leg-hip raises : 3X12

Crunch : 3X20

Lateral flexions : 1X12@10kg (V+H), 2X8@20kg.

Skrå crunch : 2X12 (V+H)

Spinning:

Avg: 157 :heartpump: 83%

Maks: 172 :heartpump: 91%

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Hej Millemarie :cool:

Godt at se at der er kommet gang i træning igen. :4thumbup:

Ærgeligt med din vægtstigning, men jeg tror at hvis du giver den gas med træning og har selvdiciplin med kosten skal de nok hurtig komme af. :wink: Jeg er enige i dine betragninger omkring DDV, det kan sikkert være en fin måde at tabe sig på, men problemet med kuren er at den ikke egner sig til at man spiser ude hos andre. Det gælder jo om at få et fornuftig forhold til brød, pasta m.m. :wink:

Men igen godt at læse om træning i loggen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie :cool:

Godt at se at der er kommet gang i træning igen. :4thumbup:

Ærgeligt med din vægtstigning, men jeg tror at hvis du giver den gas med træning og har selvdiciplin med kosten skal de nok hurtig komme af. :wink: Jeg er enige i dine betragninger omkring DDV, det kan sikkert være en fin måde at tabe sig på, men problemet med kuren er at den ikke egner sig til at man spiser ude hos andre. Det gælder jo om at få et fornuftig forhold til brød, pasta m.m. :wink:

Men igen godt at læse om træning i loggen :4thumbup:

Hej SNF.

Og takker :bigsmile: det er også dejligt at være igang igen.

Ja, jeg skal nok få dem smidt igen :wink: (håber jeg :blush:, jeg ved ikke om det er fordi jeg er så øm, men det er lidt svært at komme op på hesten igen).

Og du har så evig ret !!! kuren passer ikke ret godt til at spise ude, de fleste gange igennem mit vægttab, har jeg selv haft mad med, når jeg var inviteret ud. Så jeg må hellere sadle lidt om, tage mig sammen og få strikket en kost sammen, der er lidt mere fremtidsholdbar... men det bliver nu noget af en udfordring, jeg er lidt af et vanedyr.

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie!

Det er altid lige svært at komme afsted især lige her om vinteren (kender det selv ret godt :blush: , og havde det selv på samme måde imorges til morgensvømning skal op kl 6, og er ude at svømme kl 7).

Det med vægten skal som sagt nok komme af igen, jeg har haft en dejlig lang weekend hos min mor og det kan også ses på vægten (opdatering af vægten kommer senere), så du er ikke alene med at skulle dernedaf igen! :dry:

MEN så er det jo godt der findes spinning :wink: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

UARGH - Panik! Min vægt bliver VED med at stige.. Jeg er ellers i underskud med 5-600 kcal om dagen, men det er nok fordi jeg igen er begyndt at træne så de tunge muskler er ved at vende tilbage, men det er altså frustrerende. Overvejer sgu snart om jeg skal tage en nupo kur eller noget andet useriøst, bare for at få vendt skuden. Der er foreløbig røget et ekstra halvt kilo på de sidste 3 dage - oveni de 4 kilo jeg tog på mens jeg var syg.

Og jeg kan ikke bare gå spinning-amok og melde mig til alle de timer der er, for jeg har stadig store problemer med vejrtrækningen efter den lungebetændelse, så jeg er nødt til at begrænse mig lidt. I første omgang vil jeg prøve at køre noget cardio på den almindelige motionscykel i centeret - måske hver dag i en periode, kan ikke helt blive klog på om det egentlig er en god ide.

Har du bestemt dig for en metode? Vil du på decideret kur eller "bare" begrænsede portioner af fornuftig mad, som man kan fortsætte med fremover?

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie!

Det er altid lige svært at komme afsted især lige her om vinteren (kender det selv ret godt :blush: , og havde det selv på samme måde imorges til morgensvømning skal op kl 6, og er ude at svømme kl 7).

Det med vægten skal som sagt nok komme af igen, jeg har haft en dejlig lang weekend hos min mor og det kan også ses på vægten (opdatering af vægten kommer senere), så du er ikke alene med at skulle dernedaf igen! :dry:

MEN så er det jo godt der findes spinning :wink: :4thumbup:

Jeg synes, du er hård. Jeg kunne aldrig få hevet mig selv op til kl. 6 for at tage ud og svømme :4thumbup:

Det er dejligt at vide, at vi er et par stykker, der kan kæmpe sammen om at komme ned af vægt :superman: (igen igen :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

UARGH - Panik! Min vægt bliver VED med at stige.. Jeg er ellers i underskud med 5-600 kcal om dagen, men det er nok fordi jeg igen er begyndt at træne så de tunge muskler er ved at vende tilbage, men det er altså frustrerende. Overvejer sgu snart om jeg skal tage en nupo kur eller noget andet useriøst, bare for at få vendt skuden. Der er foreløbig røget et ekstra halvt kilo på de sidste 3 dage - oveni de 4 kilo jeg tog på mens jeg var syg.

Og jeg kan ikke bare gå spinning-amok og melde mig til alle de timer der er, for jeg har stadig store problemer med vejrtrækningen efter den lungebetændelse, så jeg er nødt til at begrænse mig lidt. I første omgang vil jeg prøve at køre noget cardio på den almindelige motionscykel i centeret - måske hver dag i en periode, kan ikke helt blive klog på om det egentlig er en god ide.

Har du bestemt dig for en metode? Vil du på decideret kur eller "bare" begrænsede portioner af fornuftig mad, som man kan fortsætte med fremover?

Hvor irriterende. Men for guds skyld, drop tankerne om Nupo-kuren, i mit univers er den slags altid dømt til at gå galt. Og nej spinning og vejrtrækningsproblemer hører bare ikke sammen.... :devil:

Jeg tror du har ret, din vægtøgning trods kur, kan vel godt skyldes styrketræningen. Men jeg oplever nu også ofte, at efter at jeg har haft et par "fy-fy skamme-skamme" dage, så kan min vægt godt blive ved med at stige et par dage efter, selvom jeg er tilbage på kuren. Jeg aner ikke hvorfor, om det er fordi kroppen stadigvæk er ved at bearbejde det "onde", men det ryger af igen efter en uge.

Angående min kur, så er planen (foreløbigt, nu for vi at se om jeg kan holde det :innocent: ), at reducere mine måltider i mængden af gram, så vil jeg eksperimentere lidt med de "frigivne" kalorier og forsøge at få det "ovenfor nævnte" normale forhold til brød, ris, pasta, kartofler og pasta, alt det der indtil nu har været forbudt i min kur. Så planen er mindre mængder af mere normal mad. Jeg vil stadigvæk sigte efter 1600 kcal (lidt mere de dage jeg spinner). Men det bliver svært, for jeg er ikke god til at være sulten og de små portioner gør mig lidt angst :cry3:.

Men jeg tror på, at det er den rigtige vej at gå me henblik på at undgå vægtøgning i fremtiden... så der skal kæmpes lidt ekstra :4whip:

Men så er det jo dejligt, at I er derude til at :bottom: og støtte.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Bent over row : 1X12@51kg, 2X10@56kg

BB Dødløft : 1X12@61kg, 2X8@71kg

BB squat : 1X10@61kg, 2X6@71kg.

BB Lunges : 2X8@61kg (V+H)

DB Hammer curls : 4X6@16kg. (V+H)

Mave Crunch : 3X15

Mave skrå Crunch : 3X12 (V+H)

Cabel triceps pulldown : 3X10@30kg.

Lateral flexions : 2X12@10kg (V+H)

Spinning:

Avg :157 :heartpump: 83%

Maks :180 :heartpump: 95%

Jeg skal holde en hviledag imorgen, :surrender: jeg synes, jeg er lidt brugt i kroppen. Det er utroligt, hvad 3 uger kan gøre ved ens form, det må være alderen :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikke noget at sige til at du er træt, der bliver godtnok gået til vaflerne. Jeg kunne ikke lade være med at smile over at du løfter 71 kg i squat, har du set at MarianneB for tiden "kun" (og jeg kan ikke understege nok hvor meget jeg mener de citationstegn!) løfter 70..

Godt gået Millemarie!

Hvordan er det gået med maden idag?

Jeg endte alligevel med at snuppe en spinningtime idag. Fedtet drysser jo ikke af mig, hvis jeg bare sidder på sofaen og jeg må jo bare tage hensyn til at lungerne har svært ved at følge med og holde fingrene fra belastningsknappen. Og nu er jeg altså lige nødt til at spørge om ikke den instruktør der havde timen er dybt underlig..

For det første "fik vi lov" til at varme op selv - højt tempo uden belastning lød instruksen - mens han tog sig af nogle nye. Så værsgo at hjule afsted i 6 minutter. Dødspændende opvarmning.

Og må jeg ikke i den forbindelse lige påpege at det er knaldhamrende irriterende at der kommer nye spinnere der har ignoreret kravet om at man først skal have en intro-time OG at der bliver set gennem fingre med det fra FitnessDK's side. Det tager jo noget at tiden fra alle os andre og instruktøren har sin opmærksomhed på de nye hele tiden og ikke på at instruere og inspirere.. Nå - det var et lille sidebens øv.

Da opvarmningen var overstået nåede han så endelig op på sin cykel og kunne begynde at arbejde med os - men han kørte i et helt andet tempo og takt end det han instruerede os i at holde. Og så skulle vi synge... ?? Det var åbenbart mere vigtigt end at vi fik brugt os selv optimalt på cyklen. Og sidst i timen da der var 5 min. tilbage sagde han at dem havde han ikke noget program for, så der kunne vi bare køre som vi havde lyst. Altså! Har du hørt om noget lignende??

Det ligger dyleme langt fra det jeg er vant til fra min sædvanlige instruktør som er super velforberedt altid og som formår at trække de sidste kræfter ud af os på et tidspunkt hvor vi selv forlængst tror der ikke er mere at køre med. Og hende skal jeg spinne hos imorgen. Det glæder jeg mig til gengæld til.

Ham fra i aften tror jeg ikke jeg prøver igen....

Hav en god trænings-fridag!

Link to comment
Share on other sites

Nej langt fra, jeg træner hos FitnessDk i Randers. :tongue: Du kender måske en instruktør der passer på beskrivelsen?

Jaaah næsten. Jeg kørte en øvet+basis time i går, og basistimen beskrivelse passer meget godt, på nær det med de sidste fem min :wink: Der gik også en krig før vi fik startet pga nye der skulle have hjælpe. Men jeg kørte så bare mit eget løb - så det kunne egentlig godt have været de sidste fem min, var op til os selv, jeg var ikke så nærværende :blush:

Og sorry for logkapring MilleMarie :blush:

God dag til træningsfolket :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja eller løber ind foran én............. nej, den slags ture har vi forlængst droppet, det giver mig altid lyst til at køre et smut til dyrlægen!!!!

Hov hov man skal være god dyr :tongue:

Styrke:

Jeg skal holde en hviledag imorgen, :surrender: jeg synes, jeg er lidt brugt i kroppen. Det er utroligt, hvad 3 uger kan gøre ved ens form, det må være alderen :annoyed:

Hviledag hvad er det :blink: du kan slet ikke lade være med at træne i dag :laugh: Prøv at tænk hvad der var sket hvis du ikke hade trænet i Brasilien, held og lykke med dit vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Hov hov man skal være god dyr :tongue:

Hviledag hvad er det :blink: du kan slet ikke lade være med at træne i dag :laugh: Prøv at tænk hvad der var sket hvis du ikke hade trænet i Brasilien, held og lykke med dit vægttab.

Ja, det er jo også det jeg er, ved at undgå fællesmotion med kræet :tongue:

Og jo, min ømme krop skal lige have lidt ro idag, det føles efterhånden, som om jeg har fået prygl med en jernstang af hele herre håndboldholdet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikke noget at sige til at du er træt, der bliver godtnok gået til vaflerne. Jeg kunne ikke lade være med at smile over at du løfter 71 kg i squat, har du set at MarianneB for tiden "kun" (og jeg kan ikke understege nok hvor meget jeg mener de citationstegn!) løfter 70..

Godt gået Millemarie!

Hvordan er det gået med maden idag?

Jeg endte alligevel med at snuppe en spinningtime idag. Fedtet drysser jo ikke af mig, hvis jeg bare sidder på sofaen og jeg må jo bare tage hensyn til at lungerne har svært ved at følge med og holde fingrene fra belastningsknappen. Og nu er jeg altså lige nødt til at spørge om ikke den instruktør der havde timen er dybt underlig..

Hav en god trænings-fridag!

Ja, jeg kan høre, at det ikke er sjældent med instruktører, der ikke lever op til forventningerne. Jeg har også et par stykker, som jeg forsøger at undgå. Der er ikke noget mere fustrerende end når man føler, at de er uforberedte. Jeg kørte med én i tirsdags, som rodede rundt i musikken mens vi var på cyklerne og som ikke kunne tælle til tre, eller finde rytmen. Han skal nu have en chance til, da jeg tror, at han var meget ny. Nå men oplevelserne med de lidt "dovne" instruktører" for mig nu til at tage hatten af for de instruktører, der bare er forberedt til fingerspidserne. (Jeg tror nemlig ikke at de får en ret god løn, så det er fedt når de gider gøre noget ekstra ud af det).

Angående mine squat, så må jeg nok tilstå (efter at have set Hoosier's video af squat), at de ikke ville blive godkendt. Jeg kommer simpelthen ikke langt nok ned. Så egentligt fører den super seje MarianneB nok stadigvæk :showoff:

Jeg træner alene, og jeg tør simpelthen ikke gå længere ned uden nogle til at hjælpe mig op igen, hvis det nu skulle gå galt :blush: . Jeg synes i forvejen, at det er vildt at stå med de 71kg på nakken. Jeg skal nok hen til det squat stativ, der har de der kroge til vægtstangen, så jeg kan hægte den af hvis det bliver for meget. Men jeg skal lige samle lidt mod, da det er det sidste af "drengenes" område, som jeg skal trænge ind på, (jeg føler mig stadigvæk lidt i vejen i frivægts området).

Og endelig til maden. :4eat:

Det blev til 1900 kcal igår, fordelt over små portioner, men tilgengæld mange........ som forventet blev jeg sulten hurtigt pga. de små portioner, og var lidt forvirret over hvad jeg skulle putte i munden. Men jeg må rette op på det hen af vejen, når jeg lige finder ud af hvad der virker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i forvejen, at det er vildt at stå med de 71kg på nakken. Jeg skal nok hen til det squat stativ, der har de der kroge til vægtstangen, så jeg kan hægte den af hvis det bliver for meget. Men jeg skal lige samle lidt mod, da det er det sidste af "drengenes" område, som jeg skal trænge ind på, (jeg føler mig stadigvæk lidt i vejen i frivægts området).

Mener du et squat rack eller et smith stativ, hvor stangen er i en "låst" bane? For selvom det er i et rack, kan man jo bare smide stangen på den lave tvær bjælke (jeg har prøvet, det virker fint :blush: ). Et smith stativ anbefales ikke at bruges til squat, netop forbi banen er låst og bevægelsen derfor bliver unaturlig.

Og endelig til maden. :4eat:

Det blev til 1900 kcal igår, fordelt over små portioner, men tilgengæld mange........ som forventet blev jeg sulten hurtigt pga. de små portioner, og var lidt forvirret over hvad jeg skulle putte i munden. Men jeg må rette op på det hen af vejen, når jeg lige finder ud af hvad der virker.

Kan godt sætte mig ind i det - det er svært at ændre vanen. Men spændende at følge, skriv gerne lidt mere om det - og keep up the good work :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mener du et squat rack eller et smith stativ, hvor stangen er i en "låst" bane? For selvom det er i et rack, kan man jo bare smide stangen på den lave tvær bjælke (jeg har prøvet, det virker fint :blush: ). Et smith stativ anbefales ikke at bruges til squat, netop forbi banen er låst og bevægelsen derfor bliver unaturlig.

Jamen takker mange gange :bigsmile: fordi det er nemlig et Squat rack jeg bruger. Og et Smith stativ jeg var ved at samle mig mod til at bruge. Men hvis det ikke er godt, så holder jeg mig da bare langt væk fra det :bigsmile: Men ved nu ikke om jeg tør at smide med stangen :blink: Men det kunne også være, at jeg skulle gå ned i vægt indtil teknikken er lidt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jamen takker mange gange :bigsmile: fordi det er nemlig et Squat rack jeg bruger. Og et Smith stativ jeg var ved at samle mig mod til at bruge. Men hvis det ikke er godt, så holder jeg mig da bare langt væk fra det :bigsmile: Men ved nu ikke om jeg tør at smide med stangen :blink: Men det kunne også være, at jeg skulle gå ned i vægt indtil teknikken er lidt bedre.

Jeps, tror det er bedst at holde sig til racket.

Men du behøves altså ikke smide-smide vægten. Der hvor man kan faile er vel primært mht at komme op, og hvis man ikke kan det, går man så bare så langt ned/væk, og stangen stopper jo så på det vandrette stykke. Det ser måske lidt sjovt ud, men det hverken larmer eller gjorde ondt, da jeg for første gang "øvede" det i tirsdags :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Men du behøves altså ikke smide-smide vægten. Der hvor man kan faile er vel primært mht at komme op, og hvis man ikke kan det, går man så bare så langt ned/væk, og stangen stopper jo så på det vandrette stykke. Det ser måske lidt sjovt ud, men det hverken larmer eller gjorde ondt, da jeg for første gang "øvede" det i tirsdags :innocent:

:rofl2:

Ja, jeg kan lige se det for mig.

Men du har selvfølgelig ret, det er helt sikkert måden at gøre det på, hvis det går galt, det skal forsøges imorgen :superman: (altså ikke at se sjov ud, men at få lavet et sæt rigtige squat)

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte lige en tur forbi Hoosiers log og se den squat-video. Tak skæbne, siger jeg bare - det er godtnok imponerende. Jeg øver mig i øjeblikket på at squatte uden nogen vægt og tvivler da alvorligt på at jeg nogensinde kommer så langt ned.

Hvordan du har det med 71 kg på skuldrede kan jeg ikke engang gisne om..

Ellers god dag - jeg har kun indtaget 1167 kcal OG været til spinning hos min yndlingsinstruktør, så nu kan den dumme krop altså godt se at give slip på nogle gram!!

Hvordan ser det ud hos dig? Du sidder forhåbentlig trygt og varmt indendørs og ikke på en cykel i stormvejret? Hvad siger Flemming forresten til at komme ud når vejret er så dårligt? Min skal ikke nyde noget, der bliver bare tisset på 2 sekunder og så kan resten vente til en anden dag.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie

Det er altså nogle vilde BB BOR du laver :superman:

Mht. dybden på dine squats kunne du jo forsøge med et ekstra opvarmningssæt, hvor du kommer langt ned :smile:

Razzmatazz: Undskyld det lidt direkte spørgsmål, men er du egentlig en mand eller kvinde? Ja, jeg er lige pludselig kommet i tvivl om, hvorvidt du nogensinde har skrevet det :smile: Er du ikke ved at overveje at lave en log selv, nu du er kommet igang med spinning også?

God træning til jer begge (og andre der læser med selvfølgelig :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Millemarie: Beklager, jeg lige roder i din log.

MarianneB: Jeg tror, jeg har et bud på Razzmatazz's køn, selvom det måske er fordomsfuldt:

Uddrag fra indlæg listet på Razzmatazz's profil side:

Jeg er så heldig at min mand også gerne ville begynde at træne og leve sundere
Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte lige en tur forbi Hoosiers log og se den squat-video. Tak skæbne, siger jeg bare - det er godtnok imponerende. Jeg øver mig i øjeblikket på at squatte uden nogen vægt og tvivler da alvorligt på at jeg nogensinde kommer så langt ned.

Hvordan du har det med 71 kg på skuldrede kan jeg ikke engang gisne om..

Ellers god dag - jeg har kun indtaget 1167 kcal OG været til spinning hos min yndlingsinstruktør, så nu kan den dumme krop altså godt se at give slip på nogle gram!!

Hvordan ser det ud hos dig? Du sidder forhåbentlig trygt og varmt indendørs og ikke på en cykel i stormvejret? Hvad siger Flemming forresten til at komme ud når vejret er så dårligt? Min skal ikke nyde noget, der bliver bare tisset på 2 sekunder og så kan resten vente til en anden dag.. :laugh:

Ja det er godt nok imponerende med Hoosiers squats :bowdown: , jeg får fantomsmerter i knæet bare af at tænke på det.... Med de 71kg kommer jeg kun ned til ca. 90 grader. Efter jeg har læst lidt op på det, så kan jeg vist godt begynde forfra :tongue:

Jeg tror, jeg vil tage MarianneB's råd til mig (ovenfor) med opvamningssættet og Candygirls nødbremse til sikkerheden. Glæder mig helt til at forsøge mig imorgen.

Angående Flemming, så skal han heller ikke nyde noget, jeg måtte tvinge ham lidt rundt inden vi kunne komme ind i varmen igen, kujonen blev ved med at gå bag mig, så han kunne være i ly!!!

Fedt at høre, at du er tilbage i det rigtige spor. Jeg er sikker på, at du nok skal smide nogle gram nu :superman: Du kan forøvrigt godt sende lidt af den viljestyrke i min retning, jeg kæmper virkelig for at holde kcal indtaget nede.

Idag er det blevet til 1870 kcal, og jeg ikke rørt mig synderligt idag (bortset fra alle de gange jeg har åbnet og lukket køleskabet!!) Men, jeg skal nok gøre det bedre imorgen, der står der også spinning på programmet :bike:

Link to comment
Share on other sites

Millemarie: Beklager, jeg lige roder i din log.

MarianneB: Jeg tror, jeg har et bud på Razzmatazz's køn, selvom det måske er fordomsfuldt:

Uddrag fra indlæg listet på Razzmatazz's profil side:

Helt iorden :bigsmile:

Og så kan jeg desuden bekræfte, at der bag Razzmatazz gemmer sig en kvinde, eller det vil da sige, jeg kan bidrage med så meget, som at Razzmatazz har et pigenavn. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share