Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ganske udemærket træningsdag idag. Havde god power i det hele. I dødløft stod den på singles med 250 kg. Det er ganske morsomt så hurtigt man bliver tappet af vægte som ligger tæt på max. Den første single kørte flydende og kraftfuldt, men den sidste var langsom og hård. Det var næsten som nat og dag. Men jeg fik da 3 singles med 250 kg med 3 minutter mellem hver single :devil:

Jeg var desuden nødt til at køre mit tunge bænkpres idag, da jeg ikke er sikker på at jeg kan få en spotter på onsdag. Ikke at det blev nødvendigt. For jeg havde bare planlagt en double med 5 kg mere end sidste gang, hvor jeg tog 145 kg x 2 reps. De 2 reps med 150 kg idag, kørte langt bedre end de 2 reps med 145 kg sidste gang jeg kørte tungt, så det går trods alt fremaf i bænkpres igen. Dejligt :)

MANDAG DEN 17/2-2003

Dødløft

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 single med 180 kg

1 single med 210 kg

1 single med 230 kg

1 single med 250 kg

1 single med 250 kg

1 single med 250 kg

Dødløft fra palle

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

1 sæt x 3 reps med 160 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

Close grip bænkpres

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

Squat

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

Cable rows

2 sæt x 12 reps med 95 kg

Lying dumbell triceps extensions

2 sæt x 12 reps med 22 kg håndvægte

Dumbell curls

2 sæt x 12 reps med 20 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

mvp> hehe....nu ligger jeg dog stadigvæk i en periode hvor jeg henter tabt styrke ind. Har været godt og grundigt nede i bænkpres. Men det lover godt. Jeg synes jeg føler mig stærkere og stærkere. Tror jeg har hentet ca. 10 kg ind i bænkpres siden jeg startede. Så det er ganske glimrende. Men jeg ved nok mere om en måned eller to. Men indtil videre synes jeg det lover godt. I det mindste kan jeg godt lide at træne sådan her. Det er rart at kunne koncentrere sig om hurtighed og teknik, og have 2 uger mellem de tunge løft, så man hver gang er frisk og udhvilet til de tunge vægte. Det er ihvertilfælde længe siden jeg har kunnet lave 3 singles med 250 kg i dødløft, og så stadigvæk have styrke i reserve, tror jeg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tenace & mvp> takker :)

Det eneste jeg skal passe på med er at blive for grådig. For alt hvad jeg laver nu er reelt PR´s i og med at jeg er ved at være en pind :D Det er nok ikke realistisk at slå all-time PR´s lige med det samme, når man tænker på de fleste er sat 18 kg tungere. Men det kommer nok.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kanon dag idag. Det hele kørte super godt. Og selv til trods for en øm lænd, fra mandagens tunge træning, så kørte dødløft super eksplosivt. Så det hele kører på skinner lige for tiden.

ONSDAG DEN 19/2-2003

Squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

2 sæt x 6 reps med 130 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

2 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

Dødløft

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 160 kg

1 sæt x 2 reps med 180 kg

1 sæt x 2 reps med 200 kg

Chest-supported rows "med statisk hold i toppen"

1 sæt x 8 reps med 50 kg

5 sæt x 6 reps med 80 kg

Lying dumbell triceps extensions

2 sæt x 15 reps med 22 kg håndvægte

Dumbell curls

2 sæt x 12 reps med 20 kg håndvægte

Dumbell side laterals

2 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas, hvad vejede du før du begyndte at løfte?
Cirka 85 kg fordelt på godt 190 cm.
Du må da have rimelige iorden gener, hvis du været oppe på 140 naturligt.....

Tjaaa, nu var det jo ikke ren muskelmasse overhovedet. Jeg vil ikke sige jeg var totalt sloppy, men lignede mere end styrkeløfter end en bodybuilder. Men det var jo så også det jeg trænte efter :)

Generelt har jeg dog altid haft relativt let ved at tillægge muskelmasse, hvor det styrkemæssigt er gået lidt langsommere.

Eller er du den sindssyge kostfreak?
Ja, jeg spiste meget dengang :D
Hvad er det forresten for et "system" du kører nu?

Har bikset noget sammen udfra det program mvp kører efter. Han har jo haft kanon succes med det, så jeg tænkte at jeg ville se om jeg kunne gøre ham det efter. Har dog tilpasset lidt hist og her, så det passer bedre til mig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ>

Har din cardio haft nogen indvirkning på din træning generelt? Jeg spørger fordi der er en diskussion kørende i Baardis log, hvor meningerne er lidt delte. Du har jo selv lavet en del cardio på det sidste, så jeg ville høre om det har en negativ indflydelse på træningen.

Vægten må da også bevæge sig stille og roligt ned eller?

Link to comment
Share on other sites

Incog>

Ikke for at der skal gå rent fitness i den, men hvad tror du din fedtprocent var ved de 85 og de 140 henholdsvis. 55 kilo er satme meget og kaste på stellet........
Jeg har aldrig været en af dem som har haft en lav fedtprocent. Selv da jeg var konkurrencesvømmer, kunne jeg ikke se mine abs. Så jeg har aldrig været den der super rippede type. Men jeg ved reelt ikke hvad min fedtprocent var dengang. Jeg ved heller ikke hvad den var da jeg vejede 140 kg. Jeg ved dog med sikkerhed at jeg fra 85 kg->140 kg har taget en stor portion fedt på også. Det er LANGT fra 55 kg muskelmasse. Det syner dog aldrig så slemt, når ens arme, ben, ryg osv også blive massive (min arme var næsten 51 cm i omkreds). Men hvis jeg skal komme med et bud på en fedtprocent, så vil jeg skyde på 13-14 procent ved de 85 kg, og et pænt stykke over 20 procent ved de 140 kg.

Craw>

Har din cardio haft nogen indvirkning på din træning generelt?

Nu står det lidt sløvt til med kardiotræningen for tiden, men jeg synes generelt ikke jeg har kunnet mærke en nedgang. Jeg tror ikke så meget det er selve kardiotræningen som gør det. Jeg tror mere på at det er selve vægttabet som giver styrkenedgangen. Hver gang jeg har smidt vægt, så er der røget styrke. Jeg synes dog ikke selve kardiotræningen er et problem. Selv da jeg løb, hvilket må betegnes som særdeles høj-intenst med min kropsvægt, synes jeg ikke det trak i den forkerte retning i træningen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En lidt sløv dag idag. Havde overvejet at blive hjemme, da jeg har det varmt og er lidt små sløj. Jeg håber ikke jeg er ved at være syg. Egentlig havde jeg OK power idag, men jeg tog den med ro til trods for at det egentlig skulle have være tung squat dag. Men jeg ville ikke presse mig for meget i frygt for at åbne alt for mange "døre" i immunforsvaret. Så jeg tog det stille og roligt, så jeg kunne komme hjem og hvile godt og grundigt ud i weekenden :D

FREDAG DEN 21/2-2003

Squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 160 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

2 sæt x 3 reps med 130 kg

Dødløft

1 sæt x 2 reps med 140 kg

10 singles med 180 kg

Incline dumbell presses

1 sæt x 8 reps med 32 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 36 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 40 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 44 kg håndvægte

Lying dumbell triceps extensions

2 sæt x 10 reps med 24 kg håndvægte

Cable rows

2 sæt x 10 reps med 105 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu håber jeg det er ok, jeg bruger din log til almindelig rambling, men hvad er det lige mvp's ide er?

og

Dengang du kørte WSB, var det så strictly WSB eller strikkede du for eksempel noget progression ind i hjælpeøvelserne?

Iøvrigt angående cardio, tror du ikke at man godt kan løbe de der 3x5 km med fuld skrald om ugen uden at tabe sig? Man skal vel bare kaste et par bakker snøfler ekstra i nakken om ugen *G*

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Incog> mvp har beskrevet hans program i en tråd i styrketræningsforaet. Så jeg vil ikke bruge plads på at beskrive det her.

Jeg kørte ren WSB, med små tilpasninger i ME øvelserne, for at tage hensyn til at jeg løfter RAW.

Hvis du har svært ved at tage på, så forværre løbet jo bare din situation. Men man kan altid komme uden om ekstra kardio-træning ved at æde noget mere. Det kan bare være svært for folk som har en høj forbrænding i forvejen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg har lige et spørgsmål angående din god artikel på getbig om work capacity :)

Du bruger som eksempel incline bænkpres. Skal det så forståes på den måde at det er den eneste øvelse man kører for bryst, så work capacity'en ikke bliver for høj med det samme?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share