Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det tager 5 år + 1 års turnus (hvis jeg tæller det år med, så mangler jeg 4 år). Det koster ikke noget. Det er en SU berettiget uddannelse i universitets regi. De første 3 år er identiske med medicin-uddannelsen. Det koster selvfølgelig en røvfuld penge i bøger, men det gør alle universitets uddannelser jo.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så jeg overvejer at snuppe 6-7 uger med ganske almindelig træning på basisøvelserne, for at se om der vitterligt er noget at hente i det singles pjat :)

Røg du ikke netop på Wade Hanna´s WSB-version for at få længere restitutionstid, samt øvelsesrotation for at komme af med nogle mindre skader i brystregionen?

Link to comment
Share on other sites

Røg du ikke netop på Wade Hanna´s WSB-version for at få længere restitutionstid, samt øvelsesrotation for at komme af med nogle mindre skader i brystregionen?

Jo, og restitutionstiden forbliver den samme. Jeg fortsætter med at træne således:

Man: squat/dødløft

Ons: bænkpres

Fre: squat/dødløft

Man: bænkpres

Ons: squat/dødløft

Fre: bænkpres

osv.

Jeg føler mig meget mere frisk hver gang, på den måde, end da jeg trænte full-body.

Det er iøvrigt heller ikke kun fordi jeg vil prøve singles baseret træning i dødløft. Det er også fordi jeg vil have mit bænkpres tilbage på et respektabelt niveau. Det ligger lidt lavt, og WSB har aldrig gjort særligt meget for mit bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hey TJ der ;)

Det går strygende med træningen, havde en lille periode hvor tingene stagnerede lidt - ikke at det gik meget ned, men jeg gik ikke opad.

Skiftede lidt frem og tilbage i stil. kørte en muskelgruppe - det synes jeg ikke holder i længden (nogle muskelgrupper har det bedre end andre).

Den jeg har sat mig på som jeg synes jeg har kunne mærke størst fremgang er - hvor jeg skifter imellem en tung periode efterfulgt af en rep periode - generelt med få øvelser (periode kan være 1-2 træningspas).

Og jeg synes jeg mærker fremgang i nogle grupper nu især idag ! - nu har jeg sat mig for at prøv det de næste i 3 måneder - for at se hvordan det giver udslag.

Ynglingsøvelsen er idag helt klart squat, så det er du vel glad for at høre - så mangler jeg bare dødløft ;)

hm, må lige lure din log fordi det ser da ud som om du er skadet eller også er løbet ind i noget stagnation....

Link to comment
Share on other sites

Kanon god træning idag. Jeg kørte endnu engang pullups inden bænkpres, da jeg skulle vente på at Tonni blev færdig med squat, så vi kunne køre bænkpres sammen. Af en eller anden mystisk årsag, så kører mit bænkpres bedre, når jeg har trænet lidt ryg inden. Der var god power på de 125 kg idag.

Iøvrigt fik jeg nået mit første delmål i pullups (håndfladerne væk fra kroppen, medium greb). Fik lavet 10 full reps med hagen over stangen, med 124 kg kropsvægt. Så er næste mål 15 reps :) Fik iøvrigt også rykket min pullups max 5 kg mere. Nu nærmer jeg mig de 50 kg ;)

Er iøvrigt gået igang med en Gillingham cyklus i bænkpres, som jeg kan køre mens jeg leger med singles i dødløft. Det passer alligevel lige nøjagtigt tidsmæssigt. Det var iøvrigt Gillingham cyklussen som fik mit bænkpres op på 175 kg, da jeg tog det i sin tid. Så måske kan det få mig tilbage.

BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 17/1-2003

Pullups "håndfladerne væk, medium greb"

1 sæt x 10 reps med kropsvægt (124 kg) ny rep PR

1 single med 20 kg

1 single med 40 kg 1RM PR

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

worksets

5 sæt x 5 reps med 125 kg

Dips supersetted med Lying Dumbell Triceps Extensions

1 sæt x 6 reps med kropsvægt + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med kropsvægt + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med kropsvægt + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndvægte

Dumbell side laterals supersetted med Dumbell Presses

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte + 1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte + 1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte + 1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

Weighted ab machine

3 sæt x 20 reps med 70 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden mystisk årsag, så kører mit bænkpres bedre, når jeg har trænet lidt ryg inden. Der var god power på de 125 kg idag.

Det skyldes at du har et lille pump i den "modsatte" muskel, hvilket gør at du opnår en bedre føling med øvelsen. Jeg brugte det meget i mine BB-dage. Det er også særdeles effektivt med et par set leg curls inden OL-squat eller front squat. Der hvor man opnår mest ved det er dog at tage et par set chins eller pulldowns inden laterals, så kan man virkligt ramme skulderen bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Squat> yep, det er jeg klar over. Det som undre mig er bare at det ikke går ud over stabiliteten i løftet. For det er jo ikke bare submaksimale sæt. Det var et failure sæt med kropsvægt, og en max single. Og det havde kun positiv effekt på bænken. Måske jeg skulle prøve at lade det være en fast del af programmet at lave lidt ryg inden bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Yep, den med pumpet kan jeg godt følge. Men det må udfra en logisk betragtning være dumt at inducere for meget muskulær træthed i antagonisten, da den har en meget vigtig stabiliserende rolle. Men det er du jo så også enig i ;)

Det undre mig bare at selv om jeg kører sættene hårdt, så er der stadigvæk en fordel at hente. Men OK, det ville nok være noget andet hvis jeg havde kørt 5 sæt til failure med kropsvægt. Så havde den muskulære træthed nok været i overkanten til at give en positiv effekt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Extra workout skal UDELUKKENDE ses som restitutionstræning og work capacity opbygning. Derfor skal det være meget langt fra failure. Lad os sige at du i en normal træningsrunde laver goodmornings. Du laver måske 5 tunge sæt af 3 reps med 100 kg. Hvis du ville anvende goodmornings i et extra workout så ville du måske anvende 30-40 kg, og lave 2-3 sæt x 15-20 reps. Her er f.eks et citat fra en af Louie´s artikler:

"Using weights of roughly 30% will serve as restoration, by not being heavy enough to stop adequate circulation via strong muscle contraction."

Så lad endelige vægtene være ultra-lette. Laver du bodyweight øvelser, så må du gøre godt med hvad du har, og så sænke belastningen ved at holde dig langt fra failure.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Målet må da være 5km på under 20minutter  og så sammentidig kunne trække 250kg i dødløft

Ja det ville da ikke være så dårligt. Men det kan gøres endnu bedre, jeg trækker 275 kg, løber 5 km under 20 minutter, og gør det hele med over 115 kg kropsvægt :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas j.

Jeg har fulgt din gamle/nu din nye log med stor inspiration.

Jeg synes din version af WSB-Hybrid'en lyder spændende, og kunne godt finde på at prøve den!

Har du programmet liggende, så det er muligt ligt at kopiere/downloade?

Takker for at du skriver logbog :worship:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ellers gang i en artikel, som beskriver systemet, men den har ligget brak længe. Så der ligger ikke umiddelbart noget komplet program nogen steder p.t. Hvis du ikke har tålmodighed til at vente til jeg får snøvlet mig færdig ;) så kan jeg anbefale at du chekker MASS og Cilius´s logbøger ud. De har ført logbog mens du har kørt efter systemet. Hvis du efter at have chekket deres logbøger ikke helt har styr på systemet, så send evt. spørgsmål til mig på [email protected].

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har hurtigt studeret deres logbøger de sidste par dage. Men tror jeg venter til artiklen bliver færdig B)

I øjeblikket træner jeg fundament træning, fortsætte med det indtil du bliver færdig med artiklen!

Har du et bud på hvornår de regner med at have den klar? Er sikker på det vil blive en revolution ;)

Ps. Tillykke med din fremgang i din kardio-træninig :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share