Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Ifølge nyhederne er der en influenza-epedemi i omløb: Nyhederne TV2

Det er aldrig sjovt at måtte bukke under for sygdom, og være henstillet til sengen med alt hvad der hører sig til.... :(

Jeg er selv ramt pt. (dog i hastig bedring), og mange i min omgangskreds har eller har haft influenza inden for den sidste måneds tid, så den har virkelig fået ramt på den danske befolkning.....

God bedring, du er snart ovenpå igen! :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sygdom stinker max! Når jeg har været syg, har jeg altid kommet nogenlunde igennem det, ved at forsøge at spise så normalt som muligt, også selvom jeg ikke var sulten. I sygdomstider er en gainer en god ting. Hurtige kcal og væske på en gang :)

Ellers kan en masse shakes med frugt osv hjælpe med at holde på massen og styrken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadigvæk syg, og føler mig ufattelig svag. Bestemt ikke nogen rar fornemmelse. Men jeg har da haft tid til at tænke lidt over min træning.

Jeg har ikke besluttet mig for noget endnu, men jeg ved at jeg vil starte på noget nyt når jeg bliver rask. Det betyder meget for mig at jeg glæder mig til at komme til træning. Det sidste stykke tid har det været gabende kedeligt at tage til træning. Der er simpelt hen for lidt variation. Det kan godt være jeg er blevet WSB hjernevasket, men jeg kan simpelt hen ikke køre et program med 100 % den samme struktur i ret mange uger. Jeg ville egentlig gerne køre WSB igen, men der er to ting der taler imod. For det første virker det ikke voldsomt godt i bænkpres for mig. For det andet kræver det en regelmæssig makker. Og det er meget forskelligt hvor meget Tonni og mig træner sammen. Nogen gange er det 1 gang i ugen. Andre gange er det alle træningspas vi træner sammen. Så det udelukker lidt en ren WSB. Jeg har overvejet at bruge nogen af tingene fra WSB, og så sætte mit eget lille program sammen. Men jeg ved ikke helt hvordan det skal se ud endnu. Men jeg kommer nok på noget ;) Jeg får alligevel ikke trænet imorgen sådan som jeg har det lige nu <_<

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er det af sikkerhedshensyn du skal have en partner til WSB, for det kan vel omgås med et powerrack, eller er det mere pga. den indbyrdes konkurrence i ME øvelserne?
Det er mest af sikkerhedshensyn. Jeg kunne godt maxe i dødløft varianterne uden problem. Men vi har ikke noget powerrack i vores center. Kun et almindeligt squat rack. Derfor SKAL man have en spotter i bænkpres øvelser og squat øvelser, hvis man vil maxe. Så har man ikke en makker som er på hver gang, så kan det godt blive lidt problematisk at skulle køre til miss ;)

Men det har da også en lille smule med konkurrence at gøre. Det er lidt lettere at lave en rendyrket max, hvis man skal battle med sin makker. Men havde de så bare et powerrack, så kunne man da se igennem fingre med manglen på konkurrence.

Ellers så god bedring Champ.

Tak skal du have :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

I squat øvelser kan man da bare smide den og så skynde sig væk ;), men det bliver nok besværligt i bænkpres :)

Ellers så kan du vel selv flække noget sammen med variation uden nødvendigvis at skulle køre til max, eller også holde dig til 3 ugers cykler ligesom i de programmer jeg får.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Rod>

men det bliver nok besværligt i bænkpres
Ja det kan man sige. Man kunne selvfølgelig bare lade være med at sætte låse på, og så bare tippe stangen til den ene side når man misser ;)
Ellers så kan du vel selv flække noget sammen med variation uden nødvendigvis at skulle køre til max

Yeps, det har jeg faktisk også tænkt på. Der er jo ingen grund til at man nødvendigvis skal gå til 100 %. 90-95 % kan sikkert også gøre det. Men jeg finder nok på noget B)

eller også holde dig til 3 ugers cykler ligesom i de programmer jeg får.
Ja, skal jeg køre cyklusser, så skal det være noget som ikke er længere end 3-4 uger. Strækker det sig over flere uger, så begynder det ret hurtigt at kede mig. Der skal altså være lidt udfordringer i træningen, ellers er der sgu ikke meget ved det.

Black>

jeg ved ikke om det hjælper, men næsten ligemeget hvor syg jeg er, kan jeg normalt godt hælde røræg i sækken... Så er der da lidt protein til den store mand

Det kunne være jeg skulle prøve det. Tak for rådet. Jeg skulle jo helst ikke svinde ind til det bare ingenting. Imorges vejede jeg 120,3 kg :retard: Det bliver sgu ikke sjovt at komme igang igen, så svag jeg føler mig lige nu. Jeg er mest bange for mit squat og dødløft, for min lænd er stiv og træt af bare at ligge og sidde ned hele tiden :angry:

Craw>

Hvertfald det med at skynde sig væk

:lol: :lol: :lol:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Okay, så er jeg allerede på banen med et udkast :)

Bænkpres trænes 3 gange i ugen (virker åbenbart bedst på den måde).

Squat/dødløft 2 gange, enten via selve løftet eller en variant. Overordnet ser det således ud:

Mandag: dynamisk-peaking cycle squat/dødløft + dynamisk bænkpres

Squat simmons squat cycle - se nedenfor

Dødløft simmons dødløft cycle - se nedenfor

Bænkpres 4 sæt x 3 reps med 65-75 % af 1RM (efter dagsform)

Onsdag: tung bænkpres + ryg assistance

Bænkpres - med varierende greb 4-5 sæt til 1-3 reps med 85-95 % af 1RM

Rows - varierende øvelser 3-4 sæt x 5-8 reps

Power shrugs 3-4 sæt x 5-8 reps

Fredag: tung squat/dødløft + dynamisk bænkpres

Dødløft variationer 4-5 sæt til 1-3 reps med 85-95 % af 1RM

Squat variationer 4-5 sæt til 1-3 reps med 85-95 % af 1RM

Bænkpres 4 sæt x 3 reps med 65-75 % af 1RM (efter dagsform)

Simmons singles cycle dødløft

Uge 1: 15 singles med 65 %

Uge 2: 12 singles med 70 %

Uge 3: 10 singles med 75 %

Uge 4: 8 singles med 78 %

Uge 5: 6 singles med 82 %

Uge 6: 4 singles med 85 %

Simmons doubles cycle squat

Uge 1: 12 doubles med 65 %

Uge 2: 10 doubles med 68 %

Uge 3: 8 doubles med 70 %

Uge 4: 8 doubles med 73 %

Uge 5: 6 doubles med 75 %

Uge 6: 6 doubles med 78 %

De resterende hjælpeøvelser vil jeg muligvis køre efter et HST format. Har ikke besluttet mig for resten endnu. Men det her er da et udkast på hvordan det kunne se ud :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ganske interessant ud, selvom jeg synes at der er en rimeligt høj intensitet på den tunge sq/dl dag, men det passer jo nok meget godt når det skal være variationer a la WSB.

Er spændt på at se hvor lang tid det varer ;)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Er MVP eventyret slut? :unsure:

Eller har du bare fået masser af ny inspiration fra programmet?

Skal Goodmornings ikke puttes ind i programmet??? :angry:

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Rod>

Det ser jo ganske interessant ud, selvom jeg synes at der er en rimeligt høj intensitet på den tunge sq/dl dag, men det passer jo nok meget godt når det skal være variationer a la WSB.
Yep, men den høje intensitet er ikke noget problem, når der veksles mellem forskellige varianter ala WSB. Desuden er det aldrig til max. Det er højest til 95 %.
Er spændt på at se hvor lang tid det varer

Yep, det er jeg også ;)

Infested>

Er MVP eventyret slut?
Ja. Jeg synes ikke jeg oplevede den store styrkefremgang som mvp har oplevet. Mit bænkpres fik da et opsving, men ellers ikke noget revolutionerende. I princippet skulle jeg måske have givet det noget længere tid, men det er en gabende kedelig måde at træne på. Der sker kun noget som er værd at skrive hjem om hver 14. dag.
Skal Goodmornings ikke puttes ind i programmet???

Det er muligt at den ryger på som hjælpeøvelse. Der er jo ikke noget som er definitivt endnu.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Rows - varierende øvelser 3-4 sæt x 5-8 reps

Power shrugs 3-4 sæt x 5-8 reps

Smid dog ovenstående med ind i HST regiet (som jeg sjovt nok taler varmt for). Det er ikke neurale tilpasninger du er ude efter, men derimod hypertrofien fra skidtet.. mmm kan ikke helt se, hvordan du vil strukturere dine hjælpeøvelser, men det kunne med garanti være kanon at køre et fast antal 3 gange om ugen (ganske som i HST).

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Der støtter jeg cilius 100 %

Jeg er selv igang med en MVP - HST hybrid og allerede efter næsten 14 dage, kan jeg godt mærke at især min front delt, nærmest er eksploderet og min biceps det samme, det gælder også lat som også er godt på vej!!! HST eller ej jeg anbefaler det 100 %. Små strækmærker på armene er dukket op og på skulder, så et eller andet tegner godt :devil:

Med så go fremgang, og jeg stemmer 80 kg i military press 5RM til sommer B)

Selv kører jeg 6 ugers HST cyklusser

Uge 1-2 15 reps

Uge 2-4 10 reps

Uge 4-6 5 reps

Derefter forfra med + 5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Hey Champ, spændende program :wave:

Jeg synes dog ikke at manglen på goodmornings gør så vanvittig meget. Understellet og lænden har vel rigeligt at klare med både squat og dødløft. Man kunne sikkert nok også læsse et hav af andre hjælpeøvelser på, herunder mave arme, quads, etc. men måske skulle du bare prøve at fokusere på få men væsentlige kerneøvelser, herunder 3 de store i sig selv. Cilius's foreslag mht. HST-struktur lyder også godt, om end jeg mistænker dig for at du nok ikke gider at inkludere +10 reps sæt :tongue: :D

Link to comment
Share on other sites

Cilius's foreslag mht. HST-struktur lyder også godt, om end jeg mistænker dig for at du nok ikke gider at inkludere +10 reps sæt

Hvis jeg kører hjælpeøvelserne efter en HST struktur, så bliver det med en smallere rep range. Højst sansyneligt mellem 5-10 reps.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Cilius's foreslag mht. HST-struktur lyder også godt, om end jeg mistænker dig for at du nok ikke gider at inkludere +10 reps sæt

Nu kan jeg ikke tage den fulde ære, det var trods alt Thomas selv der første gang præsenterede tanken (enten her eller på msn) om hjælpeøvelser i HST regi. Jeg anser mig mere som hyrden, der holder Jagd fokuseret på hypertrofi delen... ellers går det hele jo op i single cyklusser og maksløft :lol:

(har ellers udøvet et meget stort lobby arbejde for at logbogs ejeren skulle prøve en fuldblods HST cyklus - men forgæves)

Link to comment
Share on other sites

har ellers udøvet et meget stort lobby arbejde for at logbogs ejeren skulle prøve en fuldblods HST cyklus - men forgæves

Hvem ved....måske engang når jeg ikke længere vil være seriøs med min træning :lol: Nej, spøg til side. Hvis det ikke var fordi jeg primært var interesseret i styrke, så kunne jeg da godt finde på det. Jeg indrømmer da gerne at man er lidt skabsbodybuilder ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas!

Du skifter da også program som vi andre skifter underbukser :bigsmile:

Men når det er sagt kan jeg sagtens følge dig i det program som du lige har kørt virker ret kedeligt(No offence, MVP ;) )

Det udkast til et program ser ganske interessant ud, og det vil også som det ser ud nu give dig en stor frihed i træningen, der betyder at du kan træne meget efter dagsform. Selvom jeg godt ved at du skal følge en peaking cycle i squat og dødløft. Tvivler dog på at du gennemfører den før at du skifter program igen :lol: ;)

Jeg er heller ikke selv særlig god til at følge helt bestemte fastlagte programmer, så hvad er det man siger; Man skal ikke kaste med.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share