Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Onkel T>

Du skifter da også program som vi andre skifter underbukser
Åhhhh hold op :D Jeg har da kørt mvp hybriden siden 27 januar. Så det nærmer sig da 2 måneder. Det er da temmelig godt ;)
Tvivler dog på at du gennemfører den før at du skifter program igen

Nu er det heldigvis kun 6 uger langt. Så mon ikke det lige går ;) Men det er da rigtigt at jeg ikke er god til at følge programmer særligt lang tid af gangen. WSB fulgte jeg dog i 1½ års tid. Men det er jo heller aldrig kedeligt at træne.

Max>

Grrrrrr :devil: There is a fucking comedian everywhere :D

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå, nu er jeg ved at være lidt ovenpå igen. Jeg var ude og æde ved mine forældre til aften, så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne træne lidt, så jeg kunne se hvor svag jeg er blevet. Det har kostet mig 2-3 kg kropsvægt ialt. Jeg vejede 119,4 kg imorges. Så jeg var lidt bange for at jeg var blevet totalt svag.

Men det var måske ikke så slemt som jeg havde regnet med. Jeg kørte nemlig lidt tungere end jeg måske burde gøre lige efter at have været syg, men jeg var nødt til at se hvor slemt det stod til. Jeg kørte singles op til 150 kg i bænkpres, som var tung, men med min. 5 kg i reserve. Derefter lavede jeg et sæt med 140 kg som desværre blev til et failure sæt. Jeg missede på rep 5, selvom rep 4 egentlig var rimelig nem. Det er også ganske OK. Min gamle 4RM PR er 150 kg, og det var jeg et lille stykke fra inden sygdommen alligevel. Så det er måske godt 5 kg der er røget. Det kan jeg godt leve med. Nu skal det bare bygges op igen.

Da jeg ikke kan køre tung dødløft ude ved mine forældre, pga. manglende skiver, så kørte jeg bare 2 "lette" sæt af 10 reps. Hvilket var temmelig dumt, da jeg ikke er vant til så høje reps i dødløft. Jeg fik derfor lidt småkvalme bagefter, men det gik da hurtigt over.

TORSDAG DEN 13/3-2003

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

2 sæt x 4 reps med 80 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

1 sæt x 4½ rep med 140 kg (miss på rep 5)

Dødløft med små skiver

2 sæt x 10 reps med 140 kg

Jeg regner med at starte op med træning fra på mandag af. Jeg er dog stadigvæk usikker på hvordan jeg vil træne. Jeg har sådan lyst til at prøve noget der ligger lidt væk fra det jeg har trænet det sidste stykke tid, da jeg keder mig lidt i min træning for tiden. Har også overvejet noget ganske almindelig old-school fundament træning ala 5 x 5 (måske Bill Starr ??). Men finder nok ud af noget ;) Det kunne også være man skulle træne rent instinktivt, og køre det man har lyst til :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det kunne også være man skulle træne rent instinktivt, og køre det man har lyst til

Det tror jeg faktisk slet ikke er nogen dum ide! Slet ikke når man taler folk som dig der har trænet længe og efterhånden kender sin egen krop! Jeg har selv kørt meget lystbetonet på det sidste, og eksempelvis makset i en øvelse hvis jeg følte styrken var til det på dagen :)

Det har ihverfald været helt godt for mit bænkpres, og de to andre løft ligger omkring det samme som de gjorde for et par måneder siden, så det er ok :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Good old Bill passer vel fint til en good old TJ. bare du lysten igen er det sgu ligemeget om du så skal begynde til spinning........ Gør hvad der skal til, der er ikke noget værre end når lysten manngler (JEG har sgu prøvet det).

Og husk så lige dit eget (skide gode) citat

Strong peolpe get the fuck back up !

Link to comment
Share on other sites

Det hele ender sikkert med at du hopper på WSB vognen igen
Det kan kun lade sig gøre med en regelmæssig makker, og det er ikke aktuelt p.t. Det er meget forskelligt hvor meget mig og Tonni træner sammen lige for tiden.
Er Boris sheiko experimenterne helt droppet?

Helt og aldeles. Jeg svarer ikke på så stor volumen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå hvorfor de submaksimale vægte efter en dekonditioneringsperiode, kan virke hypertrofi fremmende i HST. FOR JEG ER EKSTREM ØM I HELE MIN RYG IDAG. Og det var immervæk kun 53 % af 1RM, som jeg kørte de 2 sæt x 10 reps med i dødløft. Mit bryst er iøvrigt også præget af DOMS, men slet ikke som min ryg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har lige været ude og cykle 1 time i det dejlige solskinsvejr. Det er nu en herlig form for kardiotræning :) Desværre har jeg kun en gammel skodcykel. Hvis jeg havde en ordentlig cykel, så kunne jeg godt finde på at cykle en god tur 3 gange i ugen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg igang med træningen rigtigt igen. Og jeg må sige min frygt for at være blevet en weakling var stærkt ubegrundet. Det er lige før jeg overvejer fast at smide en træningsfri uge ind hver 7-8 uge. For jeg følte mig temmelig stærk. Jeg kan da godt mærke at jeg har mistet lidt peakstyrke, men de 2 singles med 190 kg i dødløft var overordentligt hurtige, og de 3 singles med 220 kg i dødløft var nemme og flydende. Jeg er dog rimeligt busted nu, men det skyldes nok at min work capacity er forsvundet lidt.

MANDAG DEN 17/3-2003

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

2 singles med 190 kg

3 singles med 220 kg

backoff-speed sæt

5 sæt x 3 reps med 160 kg

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

4 sæt x 5 reps med 120 kg

Goodmornings til vandret

1 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

1 sæt x 8 reps med 120 kg

Pulldowns to the neck

2 sæt x 10 reps med 70 kg

Dumbell side laterals

2 sæt x 12 reps med 14 kg håndvægte

Dumbell curls

2 sæt x 12 reps med 20 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Mit sidste nye paafund er at proeve at traene 4 gange om ugen. Full body, dog med moderat traeningsvolumen pr. gang.

Hvad siger en gammel rotte i faget som dig til det?

Det er bla. i haab om at faa lidt stoerre muskler her paa mine gamle dage, uden at skulle traene for lang tid af gangen.

Og forresten, hvis du er traet af at stagnere styrkemaessigt, saa er der jo stadig en vaegtloeftningsklub i naerheden af hvor du bor (lokke lokke...).

Mig bekendt er der ingen danske vaegtloeftere for tiden der kan doedloefte saa meget som dig.

Jeg toer vaedde med at du ville blive budt mere end velkommen, hvis du dukkede op i en VL-klub. Specielt naar du allerede har en solid teoretisk baggrund.

Der er brug for nyt blod!

Saa endnu en gang: Lokke, lokke...

Der er endda gratis magnesium!

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

MVP - Desuden har han jo også et rimeligt godt military press på 100 kg, og skulder dumbell press med 6 reps a 50 kg håndvægte :devil:

Og du havde i din gamle log skrevet, at du engang lavede et pushpress på 130kg!

Edited by Infestedass
Link to comment
Share on other sites

mvp> jeg er da dybt fascineret af olympisk vægtløftning, og kunne da også finde på at prøve det. Det helt store minus er dog at jeg ikke har kroppen til det. Der er ikke mange gode vægtløftere med min højde. Det er bedre at være en lille kompakt fætter.

Infested> jeg kunne sikkert hurtigt komme op og støde 150 kg, hvis jeg lærte teknikken. Det tager bare ufatteligt lang tid at lære korrekt teknik. Det eneste jeg mangler er lidt bedre benstyrke. Jeg er meget svag i front squat, med en max på 150 kg. Jeg har dog en ekstremt stærk ryg og nogen gode stærke skuldre. Jeg kan f.eks hang cleane 110 kg fra knæene af, power cleane 130 kg, og push presse 130 kg. Så med lidt teknik, så skulle 150 kg sikkert ryge rimeligt hurtigt. Jeg orker bare ikke at lære teknikken, når jeg ved min kropsbygning ikke tillader mig at nå særligt langt :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tonni har igen skadet sin ryg, så han kunne ikke træne i onsdags. Så det endte med at jeg heller ikke selv kom derned. Men jeg fik da trænet idag :D

Squat føltes en smule langsom, men jeg har heller ikke squattet i 2 uger.

FREDAG DEN 21/3-2003

Squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

4 sæt x 5 reps med 140 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

5 sæt x 4 reps med 130 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 6 reps med 100 kg

5 sæt x 5 reps med 130 kg

Pullups

5 sæt x 5 reps med kropsvægt (119,8 kg imorges)

Dumbell skulderpres

2 sæt x 12 reps med 30 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg er ikke smuttet. Jeg har bare skåret kraftigt ned på den tid jeg bruger på internettet lige for tiden. Det keder mig bare lidt for meget.

Jeg skal nok opdatere min log ved lejlighed, men jeg har ikke trænet så struktureret her på det sidste, så jeg venter med at poste til jeg kommer igang med noget seriøs træning igen.

Iøvrigt ved jeg ikke rigtigt hvad jeg vil med min træning lige for tiden. Jeg har de sidste par uger kørt meget koncentreret bænkpres træning, og ikke kørt så meget tung squat og dødløft.

Som gode gamle Arnie plejer at sige.....I WILL BE BACK :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Måske kunne den manglende vækst i styrke skyldes udover vægttab.

Kost : Mangel på proteiner, vitaminer osv

Udover det fandt jeg lige på et program. Du funkede godt på Dødløft/Squat på WSB me og de. Og Bænkpres 3 gange om ugen. Også har du jo så stærke skuldre at du ligeså godt kan træne dem, med overhead dag.

Mandag

WSB maxeffort Dødløft/ squat+ assistance

Eksplosiv bænkpres 5-10x1-3

Military press/ Dumbell press 5x5

+assistance

Onsdag

Pushpress/Stød cyklus feks 5x5 -3x5+3x3-3x3+3x1+assistance

Eksplosiv bænkpres 5-10x1-3+assistance

Fredag

WSB Dynamisk Dødløft/ squat+ assistance

Eksplosiv bænkpres 5-10x1-3

Military press/ Dumbell press 5x5

+assistance

Edited by Infestedass
Link to comment
Share on other sites

For dem som skulle være i tvivl, så har jeg ikke forladt MOL helt. Jeg er bare lidt træt af internettet lige nu, så jeg har valgt at tage en periode hvor jeg ikke er så meget online. Men jeg kommer tilbage igen når lysten melder sig. I mellem tiden har jeg et lille Dave Tate citat i kan muntre jer med :)

"When I look at a 5 pound plate, I see years of work for 5 more pounds! I see torn and pulled muscles, for 5 more pounds! I see hours in the gym bustin ass, for 5 more pounds! I see stacks of journals and books read, for 5 more pounds! I see the number of conversations I have had about sticking points, for 5 more pounds! I see the number of friends and family who supported me, for 5 more pounds!, I see years of wondering will I ever get back from this, for 5 more pounds!, I see the scars on my body, for 5 more pounds! I see the amount of money spent, for 5 more pounds! I see training on Christmas day, for 5 more pounds! I see the huge puddle of sweat in the dead of summer, for 5 more pounds! I see the pain of rehab (many times) for 5 more pounds! and I feel the accomplishment and self pride when I finally make that extra 5 more pounds! THEY SEE A PLATE!" -Dave Tate"

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må hellere opdatere min log lidt, med den her uges træning, så folk ikke tror jeg helt er stoppet med træningen :D

Jeg træner dog ikke særligt målrettet på de 3 store lige nu. Træner egentlig bare hvad jeg har lyst til på dagen. Det er dog stadigvæk et 3 dages full-body program. Jeg har det egentlig godt med bare at kunne træne det jeg har lyst til. Regner dog med at gå igang med mere struktureret træning på de 3 store inden for nærmeste fremtid. Indtil videre står den dog bare på instinktiv træning.

Mandag den 7/4-2003

Dødløft fra midtskinneben

1 single med 160 kg

1 single med 180 kg

1 single med 200 kg

1 single med 220 kg

1 single med 240 kg

1 single med 250 kg

Push-presses

1 single med 40 kg

1 single med 60 kg

1 single med 70 kg

1 single med 80 kg

1 single med 90 kg

1 single med 100 kg

Military presses

3 sæt x 6 reps med 60 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 10 reps med 80 kg

2 sæt x 10 reps med 100 kg

Close grip bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

Pulldowns to the front

2 sæt x 8 reps med 90 kg

10 minutters intervalprogram på kondicyklen

Onsdag den 9/4-2003

Front squats

1 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 4 reps med 120 kg

Incline dumbell presses

1 sæt x 8 reps med 32 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 38 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 44 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 50 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 40 kg håndvægte

Dumbell side laterals

3 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægte

Cable rows

1 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

Barbell curls

1 sæt x 10 reps med 20 kg

2 sæt x 6 reps med 50 kg

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 22 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

Calf-raises

1 sæt x 10 reps med 90 kg

1 sæt x 10 reps med 110 kg

1 sæt x 10 reps med 130 kg

Weighted ab machine

1 sæt x 12 reps med 60 kg

1 sæt x 8 reps med 80 kg

1 sæt x 4 reps med 100 kg

15 minutters intervalprogram på kondicyklen

Fredag den 11/4-2003

Dødløft

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 single med 140 kg

1 single med 180 kg

1 single med 200 kg

1 single med 210 kg

2 singles med 220 kg

Rumænsk dødløft

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 8 reps med 30 kg

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

Presses behind the neck

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 70 kg

Dumbell rear laterals

3 sæt x 8 reps med 12 kg håndvægte

Pulldowns to the neck

3 sæt x 8 reps med 80 kg

Incline dumbell curls

2 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

Triceps pushdowns

3 sæt x 8 reps med 50 kg

15 minutters intervalprogram på kondicyklen

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtigt lagt særligt meget vægt på de 3 store den sidste måneds tid. Faktisk er det idag 3 uger siden jeg har squattet. Så jeg tænkte jeg hellere måtte se om det stod helt slemt til. Jeg lavede en triple på 150 kg uden bælte og knæbind, som faktisk ikke var så tung som jeg havde regnet med, så det står ikke SÅ slemt til.

Bænkpres er heller ikke blevet trænet særligt meget, men 150 kg idag var rimelig overkommeligt. Så heller ikke her er jeg faldet så forfærdeligt meget. Troede egentlig det stod værre til, når man tager i betragtning at jeg kun vejer 118 kg p.t.

Vægttabet er egentlig ikke planlagt. Jeg har bare ikke spist særligt velovervejet det sidste stykke tid. Hvilket nok hænger sammen med min manglende træningsmotivation det sidste stykke tid. Men jeg finder en store glæde i at træne en masse forskellige øvelser for tiden, så det fortsætter jeg med lidt endnu.

Mandag den 14/4-2003

Squat "RAW"

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

Dødløft

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

2 sæt x 3 reps med 180 kg

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

1 sæt x 10 reps med 110 kg

T-bar rows

3 sæt x 6 reps med 100 kg

Seated overhead front presses

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

Dips

3 sæt x 6 reps med kropsvægt

Pullups

3 sæt x 5 reps med kropsvægt

15 minutter på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share