Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skulle egentlig have startet op onsdag, men jeg kunne ikke holde mig mere, så jeg tog ned og startede let op idag. Det gik også ganske udemærket i squat og bænkpres, hvor der var god knald på. Men dødløft virkede tung og langsomt. Det skyldes nok 2 ting. For det første sidder de tunge løft fra onsdag nok stadigvæk lidt i kroppen. For det andet, så har jeg ikke lavet noget fysisk siden onsdag. Og min lænd har det med at blive stiv, hvis den ikke bliver rørt.

MANDAG DEN 3/3-2003

Squat

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 4 reps med 110 kg

1 sæt x 4 reps med 120 kg

1 sæt x 4 reps med 130 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 4 reps med 110 kg

1 sæt x 4 reps med 115 kg

1 sæt x 4 reps med 120 kg

Dødløft

2 sæt x 2 reps med 140 kg

8 singles med 180 kg

Chest-supported barbell rows "med statisk hold i toppen"

1 sæt x 8 reps med 50 kg

4 sæt x 6 reps med 80 kg

Leg curls

1 sæt x 15 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 90 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde god power idag. Det eneste som ikke kørte 100 % var bænkpres. Men sådan kan det jo svinge lidt frem og tilbage.

Squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

2 sæt x 6 reps med 140 kg

Bænkpres

1 sæt x 4 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 90 kg

3 sæt x 4 reps med 120 kg

Dødløft stående på 25 kg skive

1 sæt x 4 reps med 130 kg

3 sæt x 4 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

Weighted ab machine

2 sæt x 10 reps med 70 kg

Leg curls

2 sæt x 10 reps med 80 kg

Så havde jeg desværre ikke tid til mere. Ville gerne have trænet lidt arme og ryg, men det må vente til en anden gang.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var lige ude ved mine forældre for at sjippe lidt. Jeg kan godt garantere for at mine lægmuskler er kogt lige nu. Hvem siger man skal træne læg ?? Man kan bare sjippe et par gange i ugen :)

KARDIO-TRÆNING TORSDAG DEN 6/3-2003

25 minutters interval-sjipning - fordelt på 2 minutter på 1 minut off

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger man skal træne læg ?? Man kan bare sjippe et par gange i ugen :)

Man behøver heller ikke træne arme, man skal bare tage 100 armbøjninger et par gange om ugen. Det har sgu aldrig skadet de unge mennesker at ta nogle armbøjninger! :)

Sorry, der var jeg lige useriøs .... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nåå Cardio Thomas, så du er også begyndt at sjippe... næste gang kommer du og fortæller dig og de andre stærkmænd har svunget bue... hvor skal det ikke ende :lol:

Men du har ret, det er seriøst hårdt for læggen. Det minder faktisk til dels om min manglende løbestil. Jeg har lagt mærke til at når trætheden melder sig (efter 200m), så begynder jeg at hoppe højere... bare ikke længere fremad :D

Hvordan går det med diæten? Er du kommet under 120kg?

Link to comment
Share on other sites

Jøgge>

Tager du ud til dine forældre bare for at sjippe?? Hvad siger de til det?
Det er fordi jeg alt mit gamle udstyr stående ude i min fars skur (træningsbænk, vægtstænger, skiver, håndvægte, kondicykel osv.), og jeg tog ud for at cykle lidt på kondicykel, men jeg ombestemte mig, og valgte at sjippe lidt istedet for :) Det er iøvrigt sjovt som koordinationen bliver dårligere i takt med at lægmusklen syrer til. Blandt andet derfor jeg var nødt til at køre det i intervaller ;) Med hensyn til studiet, så går det OK.
Man behøver heller ikke træne arme, man skal bare tage 100 armbøjninger et par gange om ugen. Det har sgu aldrig skadet de unge mennesker at ta nogle armbøjninger!

Hahaha....very funny :) Nu ligger forskellen i at den måde lægmusklen bliver trænet på ved sjipning minder ufatteligt meget om plyometrisk træning, hvilket giver en pæn portion mikrotrauma. Det samme kan ikke siges om armbøjninger.

Hvordan går det med diæten? Er du kommet under 120kg?

Har været lidt slem til at spise fy-fy ting det sidste stykke tid. Så den har stabiliseret sig på ca. 122 kg :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med diæten? Er du kommet under 120kg?

Har været lidt slem til at spise fy-fy ting det sidste stykke tid. Så den har stabiliseret sig på ca. 122 kg :)

Hæhæ, jeg ka lige sig dig for mig sidde henslængt på sofaen og kigge Fx. Big Brother og spise fyldte chokolader. :tongue:

Nå, men seriøst: Jeg misbruger lige din log til et spørgsmål ang. teknik. Når du military presser, holder du så pause i bunden og lader stangen hvile på brystet? Eller er det korrekte op-ned-op-ned-op-ned osv. uden pauser?

Jeg synes selv, der blir lidt nemmere ved ikke at holde pauser. Måske fordi det er lettere at opretholde et vist aggressionsniveau over for vægten, når den ikke pauserer i bunden af bevægelsen.

Link to comment
Share on other sites

Haha.....godt nok kunne jeg godt finde på at se Big Brother, men fyldt chokolade er noget for gamle mennesker ;)

Hvad angår military presses, så kan du gøre det på begge måder. Er du udelukkende interesseret i muskelmasse, så kan du godt gøre det uden pause. Hvis du er interesseret i din 1RM military press, så er det en god ide at pause i bunden, da det giver en bedre startstyrke. Og startstyrken er essentiel ved 1RM test i military presses, da den startes uden en indledende eccentrisk fase.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

godt nok kunne jeg godt finde på at se Big Brother, men fyldt chokolade er noget for gamle mennesker

Er du ikke sød at bytte om på de to?

Fyldte chokolader gavner træningen.

Big Brother udhuler ens sjæl.

Hvorfor er stem så svær i bunden af løftet?

Når først den er kommet de første 10 cm op, så er der jo normalt ingen ko på isen.

Link to comment
Share on other sites

mvp> sådan er det jo bare :) De biomekaniske fordele bliver større i sidste halvdel af løftet.

Jeg er idag totalt invalideret. Jeg kan ikke gå uden smerte. Jeg føler det som om mine lægmuskler er ved at falde af. Det er straffen for aldrig at træne læg. Man kan sige det er heldigt at jeg ikke skal træne tung læg idag. Mit største problem bliver at cykle til træning :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg kom både til og fra træning :tongue:

Var nødt til at træne lidt tidligt idag. Og min krop fungerer bestemt ikke godt før om eftermiddagen. Men det var heldigvis bare let træning, så ikke så mange ben i det.

FREDAG DEN 7/3-2003

Front squats

2 sæt x 5 reps med 60 kg

2 sæt x 4 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg

Dødløft

2 singles med 140 kg

2 singles med 170 kg

2 singles med 200 kg

Kombo-dødløft

2 sæt x 3,3,3 reps * med 140 kg

Decline bænkpres

3 sæt x 8 reps med 100 kg

Pullups

3 sæt x 5 reps med kropsvægt

Weighted ab machine

2 sæt x 12 reps med 65 kg

Back raises

1 sæt x 20 reps med kropsvægt

Hammer curls

2 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægte

*Kombo-dødløft består af 3 gentagelser til knæet, 3 gentagelser fra knæet og op og så slutter man med 3 fulde gentagelser.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg har lige et par spg.

Jeg har længe trænet uden nogen egentlig pause. Og jeg er heller ikke voldsomt interesseret i nogen pause, da jeg ikke ønsker at miste noget i de 3 store. Derfor er deload træning i de 3 store mere velegnet når man føler sig lidt nedkørt. Men hvad med hjælpeøvelserne ?? Her er meningen jo at det skal skabe hypertrofi. Og da jeg har læst en masse om HST over på HST boardet det sidste stykke tid, så er det ifølge eksperterne derover vigtigt at have en løbende progression i træningen. Det skulle være det centrale i stimulering af hypertrofi. Problemet er så at min work capacity er rimelig god for tiden. Dette betyder at jeg er nødt til løbende at øge volumen eller vægten i mine hjælpeøvelser. Jeg er ikke interesseret i at øge volumen, da det tager for mange restitutive ressourcer fra de 3 store. Det er ikke muligt at øge vægten ret meget før jeg begynder at ramme failure indenfor den valgte rep range. Hvad gør man så ?? Man lader simpelt hen være med at køre nogen former for hjælpeøvelser det næste stykke tid. Meningen er så at jeg fortsætter på mvp programmet i de 3 store, men jeg dropper så alle hjælpeøvelser i 2 ugers tid. Dette skulle bevirke at min work capacity falder, og endnu bedre, det skulle bevirke at min konditionering i de forskellige små hjælpeøvelser forsvinder næsten helt.

Beklager det lange quote, men det var nødvendigt :tongue:

Efter at du har kørt din mvp-hst hybrid et stykke tid er jeg meget interesseret i at høre følgende:

1) Føler du at du blev tilstrækkeligt dekonditioneret, selv om du lavede deload for de tre store i samme periode?

2) I mvp-delen af programmet makser man med jævne mellemrum i de tre store. Føler du at denne høje intensitet ødelægger noget af HST-progressionen. (F.eks. om tricepsprogressionen bliver ødelagt af et max-forsøg i bænkpres). Selv taget i betragning af at ved så høje intensiteter ikke er så "udsat" for RBE.

3) Hvordan er din generelle vurdering af programmet indtil videre? Hvad angår hypertrofi og styrke.

Torben

Link to comment
Share on other sites

Faktisk blev min lille HST plan i hjælpeøvelserne aldrig rigtigt til noget. Den blev kun fulgt i ganske få øvelser, så det er svært at sige noget konkret om dette.

Selve mvp programmet virker udemærket. Dog umiddelbart ikke bedre end så meget andet jeg har prøvet. WSB er stadigvæk kongen hvad angår fremgang. Den eneste ulempe ved mvp programmet er at det er gabende kedeligt at træne sådan :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Faktisk blev min lille HST plan i hjælpeøvelserne aldrig rigtigt til noget. Den blev kun fulgt i ganske få øvelser, så det er svært at sige noget konkret om dette.
Ok, jeg må hellere til at læse lidt grundigere inden jeg poster næste gang :tongue:

Jeg kører selv noget wsb-hst agtigt. Og en stor fordel ved at køre HST i hjælpeøvelserne er, synes jeg, at man normalt ikke presser sig selv så meget. Derved bliver der mere overskud til ME-dagene. Mine PR´s er ihvertfald Skyrocketing! :)

Selve mvp programmet virker udemærket. Dog umiddelbart ikke bedre end så meget andet jeg har prøvet. WSB er stadigvæk kongen hvad angår fremgang. Den eneste ulempe ved mvp programmet er at det er gabende kedeligt at træne sådan

Ja, der er ikke noget så godt som at me-dagene i wsb. Specielt når man for PR hver gang!

Mvh

Torben

Link to comment
Share on other sites

Det er bare ultra genialt. Har lige startet træningen op igen, og så bliver jeg syg :angry: Det værste af det hele er at det er sådan influenza agtige symptomer, og jeg har dårlige erfaringer med at jeg mister ufattelig meget styrke og masse efter sådan en tur (sidst jeg havde influenza tabte jeg mig 5 kg, og det tog 15 kg fra toppen på mit dødløft). Så jeg må bare krydse fingre for at jeg ikke mister det store den her gang. Jeg må prøve at spise nogenlunde normalt, så jeg ikke smider alt for meget muskelmasse. Men det er lidt svært når man ikke har appetitten :(

Det eneste positive er at jeg er lidt træt af min træning for tiden, så det kan være jeg har godt af en pause, så jeg kan få lidt motivation tilbage.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas :)

God bedring. :doctor: Og husk at drikke en masse vand - men det ved du sikkert allerede. :) Det er altid træls at være syg... jeg ved ikke noget værre. :(

Hilsen Hoosier/Kathrine :wave:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share