Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Generelt passer HST heller ikke rigtigt til mit temperament. Det er først og fremmest alt for kedeligt, med så submaksimale vægte i lange periode. De høje reps stinker for vildt. Og jeg synes ikke det lyder voldsomt ophidsende at lave de samme øvelser hver gang, 3 gange i ugen, i adskellige uger. Så hellere noget WSB præget, hvis jeg skulle træne efter et system.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

For en mand med Thomases styrkeniveau bliver HST da for hårdt i de sidste par træningspas pr cyklus.

Æhhhh, øhhh, sort udtalelse! :huh:

Hvorfor det?

Med cyklus mener jeg 10 reps fase, 5 reps fase, eccentrisk fase etc. Jo tættere man kommer på sine maksvægt med en given reprange, jo hårdere bliver det. Og jo stærkere man er, jo hårdere er det.

Logik for perlehøns (synes jeg..gok, gok..næææh en orm-gotta go).

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du kan jo kører 3 dages WSB igen ,hvor du tager Maxeffort dagene i HSK en gang om ugen, der kan du jo rigtig lege med reverse bands og kæder og øge din styrke i toppen af løftet ;) Du har jo bevist at du sagtens kan holde 300+ kg i hænderne.Resten af bænkpres+assistance :)

Link to comment
Share on other sites

Med cyklus mener jeg 10 reps fase, 5 reps fase, eccentrisk fase etc. Jo tættere man kommer på sine maksvægt med en given reprange, jo hårdere bliver det. Og jo stærkere man er, jo hårdere er det.

Logik for perlehøns (synes jeg..gok, gok..næææh en orm-gotta go).

Absolut, ja. Men som så mange andre steder i denne verden er tingene relativt bestemt - og relativt er svaret, nej. :o

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg nu også give Jarvig13 ret! Det er vel ikke så meget værre at kører HST bare fordi at ens styrkeniveau er højere! Måske gælder dette for en masse andre systemer som eksempelvis Hatfield cyckle hvor man skal gå efter nogle bestemte procenter, men HST bygger vel bare på at man har progression i sin træning ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det jsc mener er at TJ´s neurale effektivitet er meget tæt på optimal. Derfor vil han kunne presse sine muskler i langt højere grad end en normal bodybuilder. Men hvis det er korrekt så kan man jo bare modificere lidt i hst-en derefter. Altså, ved at køre længere fra failure på de sidste dage i de forskellige mini-cyklusser.

Torben F

Link to comment
Share on other sites

det er jo derfor man har decon-dagene....så mister man igen meget i øvelserne..og så må han jo bare sætte progressioen efter det...jeg holder med jarvig og onklen her... HST er ens for alle...der kan dog være tale om at man ikke har kondi'en til at køre med høje reps.....dvs ikke bryder sig så meget om det ... ( her taler jeg ikke skidt om nogle, det handler jo også om teknink )

Link to comment
Share on other sites

Thomas ---> Jeg skal til at bestille supertraining fra elite fitness og så tænkte jeg at jeg hellere må få nogle af deres videoer med :w00t: . De har en pakke med følgende videoer:

The Squat Workout Videos

The Deadlift Video

The Bench Press Workout Videos

The Bench Press Video

The Squatting Video

De koster 200 $

Og så ville jeg lige høre dig om du har nogle videoer fra onkel Dave som ikke er nævnt her og som kan anbefales?

Torben

Link to comment
Share on other sites

Topper> du videoer du nævner er nøjagtigt dem jeg har. De kan kun anbefales allesammen. Jeg har dog hørt gode ting om WSB seminar videoen, men den er vel temmelig dyr kunne jeg forestille mig.

Brain> lidt hypertrofi-træning er nok ikke at kimse af, men 6 x 6 i squat og dødløft med 1 mins pause imellem :retard: Det lader jeg mine forsøgskaniner om ;) Jeg skulle gerne beholde min pre-workout shake i maven :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehehe :devil:

Sådan har jeg altid været. De programmer jeg ikke ville prøve på mig selv, fik jeg andre til at prøve. Jeg husker dengang jeg overtalte min gamle træningsmakker til at køre 10 x 10 i en række basisøvelser. Dagen efter 10 x 10 i dødløft, kunne han knap nok komme ud af sengen. Det er jo meget rart at vide hvordan tingene funker, inden man selv overvejer at prøve det ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Craw> hehehe.....jeg tror selv maskinen MASS, ville give op overfor sådan en syg omgang træning. Men på den anden side, what doesnt kill you makes you stronger, som man siger. Man kan vel ikke tage skade af 100 sæt + forced reps og hvad der hører sig til :retard:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo starte let op med 50 sæt, og så arbejde dig op mod de 90-100 sæt :tongue:

Hvis Steve kunne, så kan du vel også.

Vi kan også prøve at tage et smut til stranden, hvor jeg kan holde dit hovede under vandet, indtil din tang til at vinde over vægtene er lige så stor, som din trang til at trække vejret :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe....vi kunne også lave en konkurrence ud af det. Vi mødes og laver sæt af bent over barbell rows indtil en af os ryger fra. Det kunne f.eks være sæt af 6 reps med 100 kg med 2 minutter mellem sættene. Den første som ikke kan gennemføre et sæt af 6 reps er en fucking weakling :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

>Thomas J

For lige at vende tilbage til din manglende motivation til træning osv. faldt en anden ting mig ind.

I vinterperioden har jeg altid svært ved at komme op ad sengen om morgen pga. det mørke og kolde vejr uden for.

Jeg får personlig selv mindre lyst til at være fysisk aktiv og bliver gerne lidt små vinterdeprimeret det kan i værste tilfælde have en negativ indflydelse på min træning.

Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvordan du har det vintermånederne, men jeg er ikke i tvivl om at det gode vejr her i påsken og forhåbentligt også fremover i de næste par måneder kan hjælpe på din motivation.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe....vi kunne også lave en konkurrence ud af det. Vi mødes og laver sæt af bent over barbell rows indtil en af os ryger fra. Det kunne f.eks være sæt af 6 reps med 100 kg med 2 minutter mellem sættene. Den første som ikke kan gennemføre et sæt af 6 reps er en fucking weakling

Ok, men giv mig lige en måned eller deromkring til at komme mig oven på DM. Måske vi også skulle smække en dip eller chin-del oveni, så jeg også har en chance for at kalde dig en weakling :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share