Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hehehe...yep, I am mr fitness king :D Nej, jeg vil gerne vedligeholde en vis aerob grundform. Løb har jeg ikke den store lyst til for tiden, og jeg gider heller ikke sætte dage specielt af til kardio-træning, så det bliver til 10-20 minutter efter vægttræningen, på en kondicykel. Der er sådan nogen sjove interval-programmer, på de cykler de har dernede :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TJ > Nu har jeg læst lidt i din log og kan forstå at du ikke træner så dedikeret mere (det er ikke ment så hårdt som det er skrevet, jeg kunne bare ikke finde de rigtige ord). Vil det sige at du ikke træner sammen med Tonni mere ?

Træner Tonni stadigvæk og har han en avatar på MOL ?

Jeg håber da for dig at du kommer igang igen og får taget de 300 kg i dødløft ;)

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Ice>

Træner Tonni stadigvæk og har han en avatar på MOL ?
Tonni er ikke på MOL. Og vi kommer nok heller ikke til at træne sammen i fremtiden, da Tonni står og skal flytte til Horsens, så han kan komme til at træne fast i HSK. Det er nok også det bedste for ham, med de ambitioner han har. Dem får man ikke opfyldt i et lille kedeligt bodybuilding center :D
Nu har jeg læst lidt i din log og kan forstå at du ikke træner så dedikeret mere

Jeg tager nu stadigvæk min træning seriøst. Men jeg træner ikke så målrettet efter 1RM styrke lige p.t. Det er mere all-around træning, for styrke og muskelmasse. Ihvertilfælde indtil jeg finder ud af hvad jeg vil med min træning.

Infested>

Tj - Er du ved at få bikset et nyt Program sammen, sådan du kan komme igang med 300 kg dødløft målet´

Nope, har heller ikke planer om det lige nu. Jeg kører bare noget grundprogram for all-around muskelmasse og styrke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var ganske glimrende. Dødløft var ekstremt let og eksplosivt. Burde måske have kørt lidt tungere, men jeg var oppe omkring 90 % i mandags, så jeg holdt mig til dynamisk træning idag. Den resterende træning var også præget af god styrke idag.

FREDAG DEN 25/4-2003

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

2 sæt x 3 reps med 175 kg

1 sæt x 4 reps med 175 kg

Cable rows

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 105 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

Dynamisk bænkpres "m. medium greb"

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

4 sæt x 3 reps med 110 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

Triceps pushdowns

3 sæt x 6 reps med 50 kg

Barbell curls

3 sæt x 6 reps med 60 kg

Weighted ab machine

2 sæt x 8 reps med 70 kg

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig ikke træne idag, men 2 af mine kammerater skulle ned og træne, og de spurgte om jeg ikke skulle med. Og en lille extra workout kan man jo altid lave :)

EXTRA WORKOUT - LØRDAG DEN 26/4-2003

Pullups/Chinups

15 sæt x 3 reps med kropsvægt (m. forskellige greb - 1 minut mellem hvert sæt)

Dumbell rear laterals

2 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

20 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ganske udemærket træning idag, bortset fra at min lænd brokker sig lidt nu. Jeg skulle have kørt rumænsk dødløft efter squat idag, men fik en umådelig lyst til dødløft fra lige under knæet. Jeg kørte op til 275 kg, og trak 2 relativt nemme singles. Men til trods for at jeg ikke skulle anstrenge mig voldsomt, så var det alligevel mere end lænden kunne klare.

MANDAG DEN 28/4-2003

Squat

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 142,5 kg

1 sæt x 3 reps med 142,5 kg

1 sæt x 2 reps med 142,5 kg

Dødløft fra 5 cm under knæene

1 single med 175 kg

1 single med 215 kg

1 single med 245 kg

2 singles med 275 kg

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Pulldowns to the neck

4 sæt x 10 reps med 70 kg

Lying dumbell triceps extensions

2 sæt x 10 reps med 24 kg håndvægte

Hammer curls

2 sæt x 6 reps med 30 kg håndvægte

Weighted ab machine

2 sæt x 20 reps med 60 kg

Back raises

2 sæt x 20 reps med kropsvægt

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis Tonni ikke træner sammen med dig mere, må du jo bare finde dig en ny makker, så kan i jo også kører lidt WSB igen. Du har jo vist at du har et godt talent ,når det handler om at finde en god makker ;) Der kan nå langt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner lige for tiden med en gut, som har ambitioner om at stille op til DM i bodybuilding om 1-2 år. Så må jeg hellere se om jeg kan hjælpe ham med det :) Styrkeløfts-inspireret træning er jo ganske glimrende som massetræning ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har lige været nede og cykle lidt, og lave lidt recovery-træning, for specielt min ømme ryg. Det er sjovt at man kan blive så øm af bare singles :) Jeg er praktisk talt øm i hele ryggen.

30 minutters interval-program på kondicyklen

Recovery-træning

Cable rows

1 sæt x 30 reps med 50 kg

Bænkpres

1 sæt x 20 reps med 50 kg

Dumbell flyes

1 sæt x 20 reps med 6 kg håndvægte

Goodmornings

1 sæt x 20 reps med stangen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde mega god overhead press styrke idag. Lavede 4 reps med 85 kg i military presses, hvilket kun er 2 reps fra min rep rekord med 85 kg (som blev sat da jeg kørte WSB og var noget tungere). Jeg satte også en 5 rep PR i seated overhead front presses med stang, som dog er en relativ ny øvelse for mig. Så alt i alt en ganske god træning. Jeg fik også lige lavet en ordentlig portion Grease The Groove Pullups til at slutte af på. Jeg lavede 60 ialt, fordelt på 20 sæt af 2-5 reps.

ONSDAG DEN 30/4-2003

Military presses

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 70 kg

1 sæt x 4 reps med 85 kg

Push presses

2 singles med 100 kg

Seated overhead front presses

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 95 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg ny PR

Barbell shrugs

1 sæt x 10 reps med 100 kg

2 sæt x 10 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 180 kg

Dumbell side laterals

1 sæt x 10 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægte

Pullups "GTG-session"

20 sæt x 2-5 reps (60 reps ialt) - med ca. 1 minut mellem hvert sæt

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Rod> yeps. Jeg sidder på en bænk som er indstillet til ca. 75-80 grader, og laver så siddende military presses. Man er lidt længere tilbage end normalt military presses, pga. vinklen på bænken, og man har ryglænet at presse imod. Derfor kan man løfte meget mere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner lige for tiden med en gut, som har ambitioner om at stille op til DM i bodybuilding om 1-2 år.
Hej farmer champ, er det en jeg kender??

Godt at se at du stadig er på MOL, det er sgu ikke det samme uden the coach! :D

Du har jo vist at du har et godt talent ,når det handler om at finde en god makker  Der kan nå langt

Hehe mon det er mig infestedass snakker om, nej næppe :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden underlig årsag træk dagens træning virkelig tænder ud. Jeg var temmelig busted da jeg var færdig. Måske fordi jeg kørte med lidt kortere pauser i mange af øvelserne, fordi min nye makker havde meldt sig syg.

Det var ikke planen at køre squat idag, men jeg har ikke kørt tungt i adskellige uger, og frygtede lidt at jeg var blevet mega slap i squat. Så jeg havde planlagt at lave et sæt med 175 kg, for at føle mig lidt frem, og se hvor slemt det står til. Det blev til en relativ nem double med 175 kg (bælte + løse knæbind). Der var nok 1-2 reps i reserve, så mon ikke jeg stadigvæk kan lave 200 kg med stramme knæbind.

Derudover fik jeg 145 kg i close grip bænkpres, hvor der nok var til 5-10 kg mere. Så bænkpres ruller lidt fremaf igen.

FREDAG DEN 2/5-2003

Squat "m. bælte + løse knæbind"

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 single med 140 kg

1 single med 160 kg

1 double med 175 kg

Dødløft

2 singles med 150 kg

7 singles med 190 kg

1 sæt x 5 reps med 190 kg

Close grip bænkpres

1 sæt x 3 reps med 50 kg

1 sæt x 2 reps med 90 kg

1 single med 115 kg

1 single med 125 kg

1 single med 135 kg

1 single med 145 kg

Incline bænkpres

3 sæt x 6 reps med 100 kg

Incline dumbell flyes

3 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

Dumbell side laterals

5 sæt x 8 reps med 12 kg håndvægte

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 8 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 22 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 28 kg håndvægte

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hvor meget siger vægten nu, Thomas?

Hvad kan du anbefale af litteratur, hvis man vil kaste sig udi biomekanikken (analytisk biomekanik altså, det er du da inde i, ikke?) ? Jeg regner med at du siger Zatsiorsky, men hvad med en gammel støder som Hill?

Link to comment
Share on other sites

Herk> nej, det gik godt nok ;)

Bear> det er Søren Holm, også kendt som hvalen :D

Incoq> jeg vejer 117,5 kg lige p.t. (hvilket er 22,5 kg under topvægten) Hvad angår litteratur omkring analytisk biomekanik, så har vi faktisk ikke haft vanvittigt meget omkring det endnu. Den eneste bog vi har været "igennem", er....

Basic Biomechanics of The Musculoskeletal System af Margareta Nordin & Victor H. Frankel

....håber du kan bruge det til noget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

ok, takker..... (men det er vel stadig 30-35 kilo over startvægten?) :D

Jeg har selv ofte de bedste træninger, når forventningerne ikke er skruet op... Er det ikke lækkert sådan officielt at stå af det selvetablerede ræs for en stor total?

Link to comment
Share on other sites

Bear> det er Søren Holm, også kendt som hvalen

Jaja hvalen ham kender jeg da godt, der har du sgu trukket en nitte... :lol:

Nej seriøst, han er skide fin og også ganske seriøs :4whip:

PS: så vidt jeg ved er hvalen lidt af en computer haj... han skal da have en log herinde skal han ikke :poking:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lækkert sådan officielt at stå af det selvetablerede ræs for en stor total?
Jo, faktisk har det givet mig en stor glæde i træningen. Nu skal jeg ikke længere leve op til de forfærdelige krav som jeg har stillet til mig selv tidligere :D
Jaja hvalen ham kender jeg da godt, der har du sgu trukket en nitte...

Han er faktisk blevet temmeligt seriøs. Og hans planer om at stille op i DM i BB lever stadigvæk :) Han er meget overrasket over at man kan stige så hurtigt i styrke som han har gjort den sidste måneds tid. Men sådan går det når man lærer at træne rigtigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share