Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ville lige have en pause fra bøgerne, og kunne ligeså godt benytte den til noget fornuftigt og lave lidt G.P.P / kardiotræning i den frisk luft :)

Så jeg pakkede en rygsæk med 20 kg vægtskiver, og travede voldene rundt (der er dejligt mange trapper man skal forcere). Det tog alt i alt 45 minutter.

G.P.P - KARDIOTRÆNING TORSDAG DEN 9/1-2003

45 minutters rask trav med 20 kg oppakning på ryggen

Weighted crunches 3 sæt x 20 reps med 10 kg

Thoas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så forbandet dårlig til at overholde det når jeg siger jeg skal tage en lille pause. Skulle holde pause til på onsdag, men jeg har lige aftalt at køre lidt bænkpres med Tonni imorgen :D Nå, men så holder jeg pause fra fredag til onsdag. Det er da også nogen dage ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så jeg pakkede en rygsæk med 20 kg vægtskiver, og travede voldene rundt (der er dejligt mange trapper man skal forcere). Det tog alt i alt 45 minutter.

Mr Cardio eh ;)

Da jeg gik med oppakning syntes jeg at vægtskiverne kom til at gnave og skramle for meget rundt. Hvis du har det samme problem, så skulle du prøve med vanddunke. De ligger mere stabilt og vægtfordelingen er også bedre :)

Link to comment
Share on other sites

Mr Cardio eh
Yeah :) Jeg er faktisk blevet glad for at inkludere noget kardio træning af forskellig art. Det giver en helt anden og dejlig fornemmelse, end efter en hård omgang vægttræning. Så jeg vil fortsætte med at have 2-3 dage i ugen hvor jeg laver et eller andet kardio-aktivitet. Om det er interval-træning, løb, gåture med oppakning eller hvad det er, det må komme an på humøret. Sålænge jeg ikke mærke nogen markant negativ effekt på min vægttræning, så fortsætter jeg :)
Da jeg gik med oppakning syntes jeg at vægtskiverne kom til at gnave og skramle for meget rundt.

Det er faktisk ikke så slemt. Jeg har taget 4 x 5 kg skiver, og pakket dem ind i nogen badehåndklæder. Så de ligger godt polstret nede i tasken. Mit største problem er at jeg ikke ejer en rigtig vandrerygsæk med solide stropper, så jeg frygter lidt at skidtet springer, så jeg skal bære lortet hjem i favnen. Men det gik idag :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fik lige trænet lidt bænkpres med Tonni idag. Da jeg skulle vente på at han blev færdig med squat, så kunne jeg ligeså godt benytte lejligheden til at lege lidt. Så jeg bestemte mig for at prøve at maxe i pullups (håndfladerne væk fra mig selv, med medium bredde), for at se hvor meget jeg kunne løfte. Jeg overraskede mig selv og endte på kropsvægt + 35 kg, hvor jeg lige fik hagen op over stangen. Det er jeg ganske udemærket tilfreds med.

Skulle have kørt en max single i et eller andet, men besluttede mig istedet for at lave Illegal Wide Grip Benches. Jeg lavede 2 sæt x 6 reps med 130 kg, som egentlig kørte rimeligt nemt. Kunne måske have taget 2 sæt x 8 reps, hvis jeg havde presset mig. Men planen var at holde mig et pænt stykke fra failure, hvilket jeg gjorde ;)

"MAX" EFFORT BÆNKPRES FREDAG DEN 10/1-2003

Pullups "håndflader væk fra mig selv - medium greb"

2 sæt x 3 reps med kropsvægt

1 single med kropsvægt + 10 kg

1 single med kropsvægt + 20 kg

1 single med kropsvægt + 30 kg

1 single med kropsvægt + 35 kg

Illegal Wide Grip Benches

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

worksets

1 sæt x 6 reps med 130 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Bent over rows "overhåndsgreb"

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

Dips (D) supersetted med Lying dumbell extensions (LDE)

1 sæt x 5 reps med kropsvægt (D) + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndv. (LDE)

1 sæt x 5 reps med kropsvægt (D) + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndv. (LDE)

1 sæt x 5 reps med kropsvægt (D) + 1 sæt x 12 reps med 18 kg håndv. (LDE)

1 sæt x 5 reps med kropsvægt (D) + 1 sæt x 12 reps med 14 kg håndv. (LDE)

Nå, nu får jeg ikke trænet før onsdag i næste uge ;) Hvis jeg kan overholde det, that is :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mit største problem er at jeg ikke ejer en rigtig vandrerygsæk med solide stropper, så jeg frygter lidt at skidtet springer, så jeg skal bære lortet hjem i favnen.

Som den lille fjeldabe jeg er, kan jeg fortælle at man bærer en rygsæk i hoftebæltet og ikke i stropperne :) Når du nu får smidt noget mere i sækken eller går nogle længere ture vil du forstå hvorfor :)

Men hvis din nuværende rygsæk ikke har bælte er dette jo ikke muligt.

Man kan ellers, af og til, finde fine billige vandresække på loppemarkeder....og der er jo ingen der siger det skal være den nyeste model ;)

Link to comment
Share on other sites

KARDIO-TRÆNING SØNDAG DEN 12/1-2003

Skulle lige ud og røre kroppen lidt inden jeg skal igang med dagens læsning. Så jeg snuppede en rute som var lidt længere end sidste gang jeg gik med oppakning. Det foregik igen på volden i Fredericia, og for at gøre det lidt mere udfordrende, så spurtede jeg op af alle bakker og trapper jeg skulle forcere.

1 times hurtig gang med 20 kg oppakning + indlagte bakke/trappe spurter

Laver måske lidt back raises og mavetræning herhjemme senere, hvis jeg har tid og overskud.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

EXTRA WORKOUT - SØNDAG DEN 12/1-2003

Lavede lige lidt extra workout for lænden, nu jeg ikke får trænet squat/dødløft før på onsdag.

Back raises 4 sæt x 15 reps

supersetted med

Goodmornings med elastikbånd 4 sæt x 15 reps

Mine erector spinae muskler er totalt pumpet op lige nu. Jeg kan næsten ikke bøje mig forover uden at det spænder. Så måske jeg lige skulle lave lidt strækøvelser for lænden :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Måtte lige lave noget idag, når jeg nu ikke får bænket. Så jeg tænkte at jeg ville prøve noget jeg har set Dave Tate lave, for at øge hans work capacity i bænkpres. Det er noget han kalder 10 minute pushups. Og som navnet indikerer, så er det så simpelt, som at se hvor mange pushups man kan lave rest-pause style på 10 minutter. Umiddelbart lyder det meget nemt, men for en som er vant til lave reps i bænkpres, så er det et syrehelvede af format. Mine patter og triceps var pumpet totalt da de 10 minutter var løbet ud. Jeg forsøgte at slå Dave Tate´s PR på 97 pushups på 10 minutter. Det nåede jeg ikke helt, da mine triceps var helt døde til sidst. Jeg endte på 85 pushups.

EXTRA WORKOUT MANDAG DEN 13/1-2003

10 minute pushup - 85 reps på 10 minutter

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hmmm...hvordan foregår det?

Egentlig er der frit valg med strategien. Jeg begik nok en lille fejl. Jeg kørte første "sæt" så langt ud at det var begyndt at blive hårdt (31 reps). Det betød at jeg efter 15-20 sekunders hvile kun var istand til at øge med 5-10 reps af gangen før mine triceps gav op. Det ville nok have været bedre at køre 10 reps hvile 10 sekunder, 10 reps hvile 10 sekunder osv. Jeg akkumulerede for meget træthed i første "runde". Men det gav det et voldsomt pump ;) Lige noget for dig Goddie :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En stille og rolig dag at starte op på efter min "mini-pause". Vægtene føltes dejligt lette, men teknikken i både squat og dødløft haltede lidt. Det er dog ikke helt en gåtur i parken at lave 20 singles med 180 kg i dødløft, med 30 sekunder mellem hver single. Men selvom det blev progressivt hårdere, så var selv nummer 20 relativt nem.

SQUAT/DØDLØFT ONSDAG DEN 15/1-2003

Squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

2 sæt x 6 reps med 150 kg

Dødløft

1 sæt x 3 reps med 140 kg

20 singles med 180 kg (ca. 30 secs mellem hver single)

Pull-ups

2 sæt x 6 reps med kropsvægt

Barbell curls

4 sæt x 8 reps med 50 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvad blev der af WSB?
Efter at have læst Los´s log omkring hans forsøg med min singles cyklus, så kom jeg til at tænke lidt på hvordan jeg trænte op til JM 2001. Jeg har aldrig været så stærk i dødløft som lige netop på denne dag. 250 kg føltes så let, at jeg tror jeg ville have kunnet tage 4-5 reps med det. Dengang kørte jeg på hver squat/dødløft dag 10-20 singles med 70-90 % af 1RM. Så jeg går og overvejer om jeg ikke skulle lege lidt med det igen. Problemet er at det er svært at passe ind i en WSB struktur, da jeg i givet fald skulle fjerne ME dagen. Så jeg overvejer at snuppe 6-7 uger med ganske almindelig træning på basisøvelserne, for at se om der vitterligt er noget at hente i det singles pjat :)
Gik det godt med eksamen!??

Det var en skriftlig eksamen, så jeg ved ikke noget endnu. Men jeg synes den var temmelig led. Så tiden vil vise det :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Snuppede lige en tur på volden med oppakning. Tog samme rute som sidst, og gjorde det 7 minutter bedre. Det tog den her gang 53 minutter.

KARDIO-TRÆNING TORSDAG DEN 16/1-2003

Travetur på volden med 20 kg oppakning + indlagte bakkespurter/trappespurter - 53 minutter

Snupper lidt recovery-træning for lænden senere på dagen :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share