Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Ihhhh, hvor er det rart at være savnet:-)

Rune har ret, jeg er på træningslejr på Lanzarote, og her er mere end almindelig dårlig netforbindelse:-/

Prøver at få lavet en kort update asap:-)

Jaaaa!

Update kom kom.

Vigtigst er det dog at det går godt med træningen :happy:

Link to comment
Share on other sites

Trænings update

Det er nu ved at være et par dage siden jeg satte fødderne på den dejlige danske jord igen, og med fare for at lyde noget sentimental, så er jeg bare SÅ glad for Danmark og det at være dansk! Jeg elsker at rejse, opleve og se verdenen, men ihhhh hvor jeg også bare elsker at komme hjem igen:-) Der er bare et eller andet ved det her skide land, som jeg hverken kan eller vil undvære!

Nå, nok pladder fra min side, nu skal det handle om træningen:-)

Det har på mange måder været en fantastisk tur, hvor der har været fuld fokus på træningen. Inden afrejsen havde jeg nok forestillet mig et noget mere hardcore program, men efter nøje afstemninger med den danske pro triathlet Michelle Vesterby (og vinder af Lanzarote Ironman), endte det med et noget mere menneskeligt program. Det skal slet ikke forståes som om at mængden ikke har været solid, for det har den skam. Pointen med hele forløbet har dog ikke været at slå mig selv halvt ihjel med sindsyge mængder, men derimod træne klogt og velovervejet:-)

Onsdag d. 9/5:

Benene skulle lige spoles lidt igennem efter tirsdagens lange rejsedag, og det blev de på en kortere og relativ let cykeltur i selvskab med Motta efterfulgt at lidt let løb.

Sluttede dagen af med en tur i poolen, hvor Michelle tæskede os begge igennem med hardcore tekniktræning.

Løb - 5,26 km @ 5:25 min/km

Cykling – 41 km @ 1 time og 25 min (502 højdemeter)

Svøm – 2500 m

Torsdag

Igen var der cykling på programmet, denne gang i form af en lidt længere tur med Motta og Michelle. Jeg var helt klart det tynde øl på denne tur, men eftersom de to andre så småt var gået ind i nedtrapningen frem mod raceday, holdte de lidt igen og ventede sødt på hende med den tunge røv;-) For mit vedkomne blev det en pæn hård tur, hvor stigningen Tabayesco (i stiv modvind) samt nogle høje temperaturer drillede os lidt undervejs.

Jeg var godt flad da vi kom retur fra cykellturen, hvilket skyldes alt for lidt væske og energiindtag undervejs. Jeg havde tydeligvis undervurderet varmens faktor, og det tog mig lige et par dage før jeg fik det justeret ind. Jeg har aldrig tidligere observeret så meget saltudtræk på mit tøj, som jeg har gjort hernede, og det taler på alle måder sit tydelige sprog.

Efter cykelturen var der dog no mercy, så efter lidt væske og en enkelt gel var det afsted på et lille off bike run. Og hali halo, hvor blev det da bare med røven i vandskorpen…..;-)

Sidst men ikke mindst blev dagen rundet af med en lille svømmetur, som dog ikke blev helt så lang som forventet. Jeg lå vist lige på grænsen til et solstik, så jeg tænkte, at jeg hellere måtte vige væk fra solen;-)

Cykling – 98 km @ 3 timer 37 min (1617 højdemeter)

Løb – 6 km @ 5:28 min/km

Svømning – 1800 m

Fredag:

Lidt restitution skal der også være plads til selvom man er på træningslejr, så vanen tro blev fredag en stille dag hvor eneste pas var en kort tur i våddragt i lagunen.

Svøm – 1000 m open water

Lørdag:

En dag i løbets tegn – er det ikke bare skønt;-) Nej, faktisk ikke, for her på Lanzarote var lige netop lørdag og søndag noget nær det varmeste jeg nogensinde har oplevet. Ikke engang et besøg i Death Valley for nogle år tilbage, kan måle sig med den tunge varme som omfavnede os her på øen…..

Jeg startede dagen med et let morgenløb. En tung omgang med alt for høj puls tempoet taget i betragtning. Derefter var det pooltid – altså pooltid som i 100% afslapning – inden jeg var dømt stævne på løbestadionet på Club La Santa. Her var vi en flok tri´er, som alle skulle pines igennem 12x400 m i selskab med Michelle.

Løb 1 – 5,2 km @ 5:24 min/km

Løb 2 – 10,5 km inkl. 12x400 m

Mine intervaller gik faktisk noget bedre en forventet. Væk var den tunge fornemmelse fra formiddagsløbet, erstattet af forholdsvis lette ben med godt med tempo i. Jeg fik derfor også klokket intervallerne i nogle pæne tider, der alle lå ml. 1,37-1,42 min pr. Interval.

Søndag

Endelig en dag hvor der skulle cykles langt, og i dagens anledning skulle turen foregå i ensom majestæt – noget som også passede mig godt. Hvad der var knap så fedt var de sindsyge temperaturer der mødte mig undervejs. Hold nu k… hvor var det varmt! Rent faktisk var det så varmt, at min hud på armene boblede op i små væskefyldte blister – noget som jeg har ladet mig fortælle opstår som følge af at kroppens respirations apparat ganske enkelt ikke længere kan følge med. Sygt nok…..

Min tur gik via Tabayesco (fra modsatte side denne gang), hvor jeg skulle køre en lille bjergenkeltstart for at teste formen sammenlignet med turen hernede i december måned. Forholdene var bare desværre slet ikke til at fyre den af og ligge på grænsen, så det forekom mig ualmindeligt svært at holde pace på stigningen. Mine effektive watt var lave, pulsen utilregnelig og kroppen lukkede ligesom bare ned, når jeg begyndte at presse hårdt til. Tiden blev derfor væsentlig langsommere på den 10 km lange stigning (faktisk hele 5 min), hvilket i første omgang skuffede mig lidt. Efter at have sundet mig lidt over turen, vælger jeg dog at acceptere det faktum at forholdene bare var helt anderledes end sidste gang, og at det derfor ikke er en indikation på formnedgang. Ikke alene spiller varmen ind, men det faktum at jeg denne gang har medbragt min TT cykel, betyder også at det er langt sværere at fyre den af på stigningerne (sådan en cykel er KUN skabt til kørsel i fladt terræn).

På toppen af Tabayesco sad jeg og sundede mig lidt, mens jeg hældte cola, red bull og vand i mig. Jeg var helt flad, og havde virkelig svært ved at se mig ud af de sidste ca. 50 km hjem til La Santa. Heldigvis genfandt jeg rytmen da jeg først kom i sadlen, og rent faktisk nåede jeg hjem med en følelse af et solidt overskud. Herligt!

Og heldigt for det, for efter en lille middagslur skulle jeg i vælten igen til en omgang svømning;-)

Cykling – 110 km @ 4 timer og 9 min (1737 højdemeter)

Svøm – 2800 m

Mandag

Weekendens to hårde træningsdage sad lidt i kroppen, så heldigvis stod den på en rolig dag bestående af lidt let løb og en svømmer. Det føles rart med denne nøje afstemte mængde, der er med til at sørge for at jeg ikke kører mig selv i sænk.

Løb – 6 km @ 5:30 min/km

Svøm – 2500 m

Tirsdag:

Endnu en af de rigtig varme dage! Jeg startede derfor temmelig tidligt ud med dagens første træningspas, en længere løbetur i steady pace. Tempoet blev noget konservativt, men sådan er det bare når solen bager ned på en. For at sikre mig at jeg kunne få lidt væske undervejs, valgte jeg en lidt kedelig rute rundt om lagunen ved Club La Santa. Når løbet ikke rigtigt kører er det total ufedt at løbe runder, men væske skal der til.

Løbet blev overstået i ok stil, der blev hvilet lidt (hurra for hvad en middagslur kan gøre ved en), og så skulle der ellers spoles ben på en let cykeltur.

Løb – 18 km @ 5:21 min/km

Cykling – 43 km @ 1 time 33 min (700 højdemeter)

Onsdag:

En dag som man vel meget vel kunne kalde for ”store svømmedag”…. Jeg startede dagen med lidt svøm i våddragt, og rundede eftermiddagen af med en tur i poolen. Overordnet set kørte det skidegodt, så det var en herlig dag!

Svøm – 1500 m våddragt + 3000 m tempo intervaller

Torsdag:

Afsted på cyklen til det der blev feriens tungeste pas. Jeg havde sovet elendigt om natten med symptomer der på mange måder kunne minde om et mindre hedeslag, så da jeg drog afsted om formiddagen, var det blot for at erfare at kroppen var lukket helt ned. Og på sådanne dage er Lanzarote altså ubarmhjertig! Vejene bugter sig konstant og vinden er også en evig faktor, så det er ikke nemt at bare loppe den lidt af.....

Da jeg kom hjem fra cykelturen var jeg godt smadret, og jeg havde mere end ualmindelig svært ved at se, hvordan jeg skulle blive klar til eftermiddagsløb. En middagslur og godt med carbs fik heldigvis kroppen i gear igen, så det gik langt bedre end forventet.

Dagen blev sluttet af med en svømmetur. Her var fokus lidt væk, så det blev en slatten omgang.

Cykling - 2 timer 33 min @ 65 km (886 højdemeter)

Løb - 11,3 km inkl. 3 x2000 m intervaller @ 4,35 min/km

Svøm - 2000 m

Fredag:

Dagen før Ironman - stemningen var ved at nå sit højdepunkt:-) Det ændrede dog ikke ved mine træningsplaner, som selvfølgelig skulle føres ud i livet alligevel.

Jeg startede morgenen med en løbetur rundt om lagunen. Nothing special about that, bare steady pace uden for megen puls. Derefter var det afsted på cyklen til et intervalpas, som bestod af 6x3 min i øvre del af zone 6 samt 2x15 min IM pace (zone 4 = ca. 85% af FTP). Alt gik fint, så det var skønt:-)

Løb - 5,23 km @ 5:20 min/km

Cykling - 2 timer 23 min @ 65 km (621 højdemeter)

Lørdag

Så blev det lørdag og dermed også RACEDAY! En helt fantastisk dag, hvor jeg både heppede under svømningen, cyklingen og sidst men ikke mindst også på løbet:-)

Og selvom det var træningsfri dag, så blev det faktisk en af de hårdere dage..... 15 timer uden at få benene i vandret position - det sætter sine spor! Men godt flankeret af flotte præstationer fra Motta, de andre FitnessDK atleter og ikke mindst Michelle, holdt jeg humøret højt hele dagen:-)

Søndag:

Dagen derpå, men det er som bekendt ikke en gyldig grund til at springe træningen over;-) Jeg mødtes derfor med Camilla Petersen (reserve på det danske tri hold til OL i London) til en længere cykeltur. Præcis som Michelle, så er Camilla også lidt af et cykelmonster, så jeg fik min sag for. Turens længde og hårdhed taget i betragtning, så turde jeg ikke at ligge for hårdt ud, og set i bagspejlet var det nok en meget god beslutning.

Vi kørte ud mod Tabayesco og tog den "flade" vej op mod toppen. Derfra gik den videre mod Mirador, hvor verdens flotteste udsigt ventede os i ca. 500 m højde:-) Jeg tog mig lidt tid til at nyde den, inden vi forsatte videre. Undervejs på turen kørte vi lidt intervaller, og i noget der skulle have været et IM pace interval, lod jeg mig rive lidt med. Det gav et gennemsnit på 195 watt over 30 min, hvilket svarer til en FTP på 185 watt. Ny rekord, ja tak:-)

Cykling - 4 timer 12 min @ 110 km (1921 højdemeter)

Svømning - 2500 m

Mandag:

Endnu en dag med løb på hjernen. Løbet har uden tvivl været mit svageste punkt på ferien, noget som varmen nok tager en god del af æren for, men turens sidste løbepas blev heldigvis et "vendepunkt", hvor jeg faktisk løb noget nær det bedste ever!

Dagen blev splittet op i to træninger. Først 10 km formiddagsløb og så eftermiddagsintervaller på banen ved Club La Santa. De 10 km blev overstået i stille og rolig fin stil, så var der middagslur inden det sidste (og værste) løbepas skulle fyres af.

På forhånd gruede jeg lidt for intervallerne, men det var der absolut ingen grund til at gøre. De 10x400 m blev nemlig løbet i et solidt tempo på ca. 1,29-1,32 min pr 400 m. Det svarer til en forbedring på ca. 10 sek pr. interval sammenlignet med forrige lørdags intervaller:-) Ja faktisk tror jeg aldrig, at jeg tidligere har løbet under 1,38 min på mine 400 m intervaller!

Løb - 10 km @ 5:14 min/km

Løb - 8 km inkl. 10x400 m intervaller

Svøm i våddragt - 1000 m

Tirsdag

Sidste dag i denne omgang, hvilket betød at der skulle pakkes og gøres klar til afg. Jeg fik nu alligevel klemt et hardcore svømmepas ind, og det var en skøn måde at slutte af på.

Med Michelle på kanten som indpisker, fik jeg kæmpet mig igennem et monsterpas med masser af teknik og ikke mindst TEMPO intervaller. Og gosh, hvor er det da bare hårdt at spurte i vandet:-/

Svøm - 3500 m

Og så var det ellers hjem til DK igen, og som I ved blev det et glædeligt gensyn! Endnu bedre blev det med dette smukke sommervejr, som på alle måder opfordrer til træning - helst på cyklen:-)

Jeg fik derfor gjort raceren sommerklar med nye dæk på Reynolds hjulene, og så teamede jeg ellers op med min faste onsdags gruppe fra centret. Turen blev meget stille og rolig, men vejret var SÅ godt at det var uden betydning. Vi hyggede os, og jeg nød det hele vejen igennem:-)

Cykling - 2 timer 10 min @ 59 km

That´s it for now:-)

Husk at nyde det gode vejr MOL!!!

PS. Det var i øvrigt super weird at komme tilbage på raceren efter 14 dage på TT´eren. Først og fremmest er positionen bare helt anderledes! På raceren sidder jeg langt tilbage over kranken, mens TT´eren er mere direkte over. Derudover kører jeg med Q rings på TT´eren og almindelige klinger på raceren, og jeg skal da lige hilse og sige at jeg nu mærker forskellen. Mit tråd er simpelthen markant bedre med Q rings, så jeg asap have erhvervet mig nogle til raceren;-)

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg igen og bliver helt misundelig over alle de stigninger du får kørt!! Der er altså bare noget lidt mere magisk når man kan skrive 1500+ højdemetre på en 100 km tur, end 500 højdemetre. Og flot FTP.

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg igen og bliver helt misundelig over alle de stigninger du får kørt!!

Så bare vent til du hører, hvad jeg skal i uge 27...... :shades:

Siden min hjemkomst fra Lanzarote, har jeg været ramt af noget halsonde. Jeg har ikke haft feber eller været sengeliggende, men jeg har bare ikke været helt på toppen. Min træningsmængde har derfor heller ikke været i øjnefaldende, men lidt er det da blevet til.

Torsdag smuttede jeg ud på raceren direkte efter job. Jeg ville have snuppet ca. 3 timer, men min krop var energiforladt og mør. Jeg skar den derfor temmelig kort, da det næppe ville tjene noget formål at køre mig selv helt i smadder, og skal jeg være helt ærlig, så rykkede sofaen også en del i mig;-)

Cykling - 51 km @ 29,6 km/t

Fredag blev en 100% off day med familie hygge. Det blev desværre også dagen min allergi satte ind for første gang i år:-( Jeg håber ikke at den går helt amok de kommende uger, for det passer bare slet ikke ind i min racekalender!

Lørdag var jeg tilbage på TT´eren. Det er nu utroligt at den cykel, som irriterede mig SÅ meget for bare 2 måneder siden, nu rent faktisk er mit foretrukne valg.... Umiddelbart hænger det nok mest sammen med, at TT´eren er udstyret med Q rings og wattmåler, men efterhånden har jeg også vænnet mig til den meget fremskudte position, så at være tilbage på raceren føles faktisk nærmest akavet.

Dagens program bestod af 2 timers cykling efterfulgt af 7 km off bike run En kombination som forsat er relativ ny for mig, men som kommer til at dukke noget hyppigere op over de næste uger.

Cykelturen gik forrygende! De første 30 min var let tråd med høj kadance, hvorefter jeg kørte 6 all out intervaller (siddende i bøjlen) @ 1 min varighed. Sidst men ikke mindst kørte jeg 20 min i IM pace (ca. 150-155 watt), hvilket alt sammen blev gennemført i fin stil.

Så var det hjem og parkere cyklen i haven hos de gamle. Løbeskoene var allerede linet op, så mit skifte tog ikke meget mere end et par minutter, og så var jeg ellers afsted igen. Løbet gik overordnet set også ok. Jeg var lidt famlende i benene i starten, ligesom pulsen også var pæn høj (nok også pga. varmen), men jeg fik fundet min rytme og så gik det over stok og sten.

Cykling - 64 km @ 31,7 km/t (avg. watt: 139)

Løb - 7,2 km @ 5:02 min/km

Dagens træningspas er virkelig et af dem som giver mig lidt tro på formen. Jeg trykkede ikke hårdt igennem på cyklen, men alligevel havde jeg god fart på hele vejen igennem, så det føltes bare rigtig godt for moralen:-)

Link to comment
Share on other sites

Selvom det er skønt med dansk sommervejr, så forbander jeg den allergi der følger med. De seneste dage har jeg været noget påvirket af det, med løbende næse, ondt i halsen, lavt energiniveau og en vejrtrækning som mest af alt minder om et gammelt damplokomotiv. Jeg mindes ikke at huske at det plejer at være så slemt, så jeg overvejer at smutte en tur forbi lægen i morgen, for at få tjekket om jeg evt. har noget siddende på lungerne.

Min fysik drillede desværre også en hel del på gårsdagens løbetur. Jeg løb hjemmefra de gamle i Herning og ud til deres sommerhus ved Sunds Sø - en simpel og overskuelig tur på 11,5 km. Den var nu alligevel ved at tage livet af mig, og jeg kunne på ingen måder kontrollere pulsen:-( Op til flere gange havde jeg tilmed behov for at gå (jeg gjorde det ikke), hvilket ikke just tegner lovende for mit forestående race om blot små 3 uger:-(

Løb - 11,5 km @ 5:10 (gns. puls - 85% af max :dropjaw: )

I anledning af pinsen var jeg turguide på en længere cykeltur med en flok nede fra centret. Vanen tro er tempoet ikke skyhøjt på disse ture, så for at få lidt ekstra udbytte af træningen på denne skønne pinsedag, valgte jeg at smutte hjemmefra et par timer før vi skulle mødes.

Jeg havde ikke alverdens i benene, men jeg fik da cyklet en pæn tur. At jeg så samtidigt kunne add´e små 100 km til kontoen, i følgeskab med en masse søde mennesker, gjorde at jeg kom hjem med en godt brugt krop og et fint humør som følge af en god træningsdag.

Cykling - 155 km @ 27 km/t

Om det var smart at cykle så langt med en lidt slatten fysik er jeg ikke helt sikker på, men nogen gange kan det være svært at holde igen. Jeg må nu indrømme, at jeg var ubehagelig tæt på at gå kold efter 110 km, men et par håndlune gels reddede heldigvis skindet;-) Igen bekræfter det mig bare i, at et eller andet ved min fysik ikke er som det skal være. Allergi, virus eller noget helt andet - I don´t know:-/

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 29/5

Efter en arbejdsdag i helvede, hvor jeg mest af alt havde lyst til at smide lortet og gå min vej, trængte jeg virkelig til at få clearet hovedet med lidt træning. Fysikken var heldigvis enig, så selvom jeg stadigvæk hoster og hakker lidt i det, så kløede jeg på med træningen.

Første pas blev en omgang intervaller på løbebåndet. Pulsen var lidt høj i starten, men efter noget opvarmning stabiliserede den sig og fandt et ok niveau, og derefter satte jeg i gang med intervallerne.

Løb:

3 km opvarmning @ 5:27 min/km

5 x 1000 m @ 4:35-4:41 min/interval

1 km afjog

I alt 9,5 km

Derefter hoppede jeg i badedragten og klokkede ugens første svømmer. Jeg må indrømme, at jeg er ved at brække mig over indendørs svømning, men jeg er alligevel tilpas meget kylling til at komme udenfor. Kom nu med lidt mere varme, please......

Svøm - 2000 m

På torsdag skal jeg køre sæsonens første konkurrence, nemlig 4:18:4 i Odense. Det var jo lige netop ved et 4:18:4 stævne at jeg debuterede sidste år, så jeg glæder mig virkelig meget til at genopleve stemningen:-) Desværre er stævnet i Odense ikke med open water svømning, men derimod en tur i Odense Friluftsbad, men det gør forhåbentligt ikke oplevelsen dårligere;-)

Når først torsdagens konkurrence er overstået, ja så er der kun godt og vel en uge til min næste start - nemlig Herning Tri. Her er der tale om en 1/6 IM, dvs. 650 m svøm, 30 km cykling og 7 km løb.

Efter Herning Tri har jeg så igen 7 dage frem mod næste stævne som er Challenge Aarhus (70.3), og som står som værende sæsonens første store mål:-) Det bliver med andre ord nogle spændende uger jeg går i møde, og nogle uger som kommer til at give svar på rigtig mange spørgsmål.....;-)

Link to comment
Share on other sites

Uffff, det ser sygt nice ud.... Hvor har du leget paparazi henne?

AG2R´s teambus???

Nope, Herinde... man kan hurtigt bruge en masse tid på at savle over keyboardet.... fåååck! http://triathlete-eu...f-giro-ditalia/

Og fedt med races, vidste ikke du skulle lave 4:18:4 snart?? Cool. Så hedder den sub-60min :poking:

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

På torsdag skal jeg køre sæsonens første konkurrence, nemlig 4:18:4 i Odense. Det var jo lige netop ved et 4:18:4 stævne at jeg debuterede sidste år, så jeg glæder mig virkelig meget til at genopleve stemningen:-) Desværre er stævnet i Odense ikke med open water svømning, men derimod en tur i Odense Friluftsbad, men det gør forhåbentligt ikke oplevelsen dårligere;-)

Når først torsdagens konkurrence er overstået, ja så er der kun godt og vel en uge til min næste start - nemlig Herning Tri. Her er der tale om en 1/6 IM, dvs. 650 m svøm, 30 km cykling og 7 km løb.

Efter Herning Tri har jeg så igen 7 dage frem mod næste stævne som er Challenge Aarhus (70.3)

Lyder som et ambitiøst, men fedt program! :smilerock:

Det må da booste formen til næste niveau ...

Link to comment
Share on other sites

Og fedt med races, vidste ikke du skulle lave 4:18:4 snart?? Cool. Så hedder den sub-60min

Njaaa.... Tvivler på at jeg kommer sub 60 min, men den skal da have godt med gas fra start til slut og så må vi se hvor langt den rækker. Men tiden er faktisk ikke så vigtig, da det mest af alt handler om at få lidt race erfaring. Fx. planlægger jeg at svømme i våddragt, selvom de 400 m i basin snildt kunne klares uden. Men T1 skal øves, så den ryger på selvom det kommer til at koste mig lidt tid i skiftezonen. Det samme kommer til at gøre sig gældende til stævnet i Herning;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme oplevelse med allergien i denne omgang. Tror bare det er det gode vejr der har fremskudt noget af pollen, som gør at det er kommet lidt tidligere.

Held og lykke i dag, og hvad skal du i uge 27? Det skulle vel ikke være en begivenhed der køres d. 7/7 vel?

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke i dag, og hvad skal du i uge 27? Det skulle vel ikke være en begivenhed der køres d. 7/7 vel?

Tak for det:-)

Nej, dog ikke - selvom jeg må indrømme at det river helt vildt i mig!

Men i stedet for Frankrig går turen til Norditalien, hvor der er booket hotel i 4 dage for foden af Stelvio. Efter 4 dage er det videre til Canazei området, hvor de sidste 3 dage skal tilbringes..... Nice? Ja, det tror jeg nok!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak for det:-)

Nej, dog ikke - selvom jeg må indrømme at det river helt vildt i mig!

Men i stedet for Frankrig går turen til Norditalien, hvor der er booket hotel i 4 dage for foden af Stelvio. Efter 4 dage er det videre til Canazei området, hvor de sidste 3 dage skal tilbringes..... Nice? Ja, det tror jeg nok!!!!

Jeg hader dig lidt nu.......Stelvio er det bjerg jeg har drømt om flest gange - mere end Alpe D'huez, Mont Ventoux og alle de andre. Jeg ville ønske det var mig, og jeg håber virkelig at du nyder det dernede :bigsmile: Mortirolo er jo også indenfor rækkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader dig lidt nu.......Stelvio er det bjerg jeg har drømt om flest gange - mere end Alpe D'huez, Mont Ventoux og alle de andre. Jeg ville ønske det var mig, og jeg håber virkelig at du nyder det dernede :bigsmile: Mortirolo er jo også indenfor rækkevidde.

He he.... Stelvio har nu også altid stået højt på min liste, og faktisk havde jeg planlagt en tur derned sidste år. Den blev så bare ikke til noget, hvilket ikke bliver tilfældet i år da hotellerne er booket;-)

Og bare rolig, jeg skal nok nyde det nok for både dig og mig.....

Hvor i Italien ligger Stelvio? Har selv boet dernede on and off i et par år og elsker det virkelig!!!

Det ligger nede omkring Bormio, altså ganske tæt på den schweiziske grænse.

Link to comment
Share on other sites

Race rapport - 4:18:4 Odense

For ca. 9 måneder siden stod jeg på startstregen til mit livs første triatlon, nemlig 4:18:4 i København. Det blev en bragende succes og dermed også starten på en fantastisk rejse ind i en helt ny verden spækket med gear, lir, hård træning og dedikation.

I dag fandt jeg tilbage til hvor det hele startede, nemlig endnu en 4:18:4 konkurrence, denne gang blot i Odense. Setup´et var ikke helt lige så prof som i København, men deltagerantallet ikke desto mindre rigtig højt og stemningen tilsvarende:-)

Jeg indfandt mig i startområdet ca. 45 min før start, fik installeret mig ved cykelrakket, i ført mig våddragten og gjorde mig klar til start. Der skulle svømmes i Odense Friluftsbad, et 50 m basin som var sat op med banetorve således at man svømmede i en lang slange. Vi startede i en lang række fra kanten med ca. 5 sek mellemrum, og jeg fik mig en tvivlsom start, eftersom jeg tabte svømmebrillerne ved det fine hovedspring som jeg satte i gang med. Det betød et kort stop for at få rettet lidt på sagerne, inden jeg satte afsted og fandt ind i rytmen.

Selve svømningen gik rigtig fint. Jeg fandt aldrig rigtig min rytme, men jeg kunne fornemme at tempoet var ok, og jeg fik da også overhalet nogle stykker. Et kig på uret netop som jeg kom op af vandet viste en overraskende fin tid (mine svømmeevner taget i betragtning), og det gav et dejligt boost som jeg tog med mig;-)

Svømning - 400 m @ 7:14 min

Mit T1 blev lidt af en stresset omgang. Våddragten skulle af, sko og strømper på, og en trøje lå egentlig også klar og ventede. Jeg fik dog iført mig min aerohjelm inden trøjen, hvilket besværliggjorde det projekt en hel del. Trøje og strømper endte derfor med at blive droppet....

T1 - 2:02 min

Afsted på cyklen det gik.... Pulsen var ikke længe om at finde sit niveau omkring de 90% af max, men det var rent ud sagt også nødvendigt at give gas for at holde varmen. Mit drivvåde tritøj, ingen handsker og ingen strømper, var nemlig ikke just den rette påklædning på en dag hvor termometret viste 12 grader c, og der gik da heller ikke længe inden mine tæer var som istapper;-)

Det fik jeg nu hurtigt skubbet i baghovedet, og koncentrerede mig i stedet om at give fuld gas på cyklen.

Ruten var teknisk og spækket med rullende bakker. Jeg havde nok mere forventet en tonserute (ved ikke helt hvorfor), men virkeligheden var en helt anden. Første del af ruten var ud i modvinden, hvilket gjorde at jeg ikke rigtigt følte at jeg kom nogen vegne. Min Garmin vist mig dog nogle pænt solide watt tal, så jeg forsatte med at presse og glædede mig til hjemturen i medvind. Og der fik jeg da pludselig også langt mere fart i cyklen, ja faktisk så meget at jeg fik halet ind på en del af de forankørende;-)

Jeg lå bla. og kørte lidt med en gut, som først overhalede mig et par gange, inden jeg fik ham hentet og sat til vægs. That´s true girlpower!

Cykling - 30 min 31 sek (avg. watt 187) - dagens bedste kvindelige cykeltid :bigsmile:

Så var det tid til endnu et skift, et skift der gik nogenlunde. OK, jeg fumlede da lidt med snørrebåndene, men når de først bliver skiftet til en mere fiks og hurtiggående løsning, så skal jeg nok være kvinde for at levere en hurtig skiftetid. Og så havde jeg også lidt problemer med at finde vej ud af skiftezonen. Det kostede mig en tur igennem herrenes omklædningstelt, og her vil jeg ikke berette alt for meget om hvad jeg så......

T2 - 1:35 min

Sidste stik på dagens distance var ikke overraskende løbet. Jeg havde forestillet mig en flad asfalt rute à la København, men virkeligheden var ujævne skovstier i skoven omkring golfbanen. Det irriterede mig lidt i starten, da jeg kunne se på uret, at jeg havde en realistisk chance for at gå sub 60 min. Det ville dog kræve et ok løb, men med den rute begyndte jeg at tvivle lidt på om det var muligt. What to do? Give it all.... Og det var præcis hvad jeg gjorde:-)

Løb - 18:06 min

Total: 59 min 26 sek

Jeg er super glad og stolt over min tid, da jeg på forhånd slet ikke havde regnet med at køre sub 60. Havde jeg haft kendskab til ruten, ja så havde jeg vel solgt den for omkring 64 min.... Heldigvis lod jeg benene tale uden at fokusere for meget på ruten og tiden før det afsluttende løb, og tja, så var det pludselig inden for rækkevidde alligevel:-)

Rent faktisk så rakte det til en samlet 2. plads, samt en 1. plads i min age group:-)

Da jeg kom i mål, mødte jeg ham gutten som jeg satte på cyklen. Han gav mig lige et skulderklap med på vejen for min indsats på cyklen. Fedt, især fordi præcis det samme skete til 4:18:4 i København:-)

Lige nu kan jeg slet ikke vente til næste søndag, hvor jeg skal i ilden igen i Herning. Her er distancen lige en kende længere, men dog ikke længere end at det også er et "all out" race. Samtidigt så er Herning min hjemmebane og det betyder at familien kommer og hepper. Det giver lidt ekstra motivation til at lave endnu et godt resultat!

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Flot, og rigtig meget tillykke herfra! Det er satme sjovt at det kun var sidste år du havde dit første tri, og nu er du frk. Tri, omend ikke så utjekket :bigsmile: Og det siger jeg med håbet om at du ikke lige nu ligger i sofaen med kompressionssokker!!!

Flot cykeltid - det giver vel lige omkring 36 i snit hvis jeg ikke tager meget fejl?? Hvordan er distancen på næste søndag? Jeg kan så gætte mig til at du ikke kører Sjælsø Rundt?

Link to comment
Share on other sites

Fedt fedt fedt! Den løftede pegefinger får du lige igen her: få styr på dine skift! Der sker ikke noget ved et kort race, men din historie In mente, så kan en glemt trøje være fatal :wink:

Tror lige vi skal finde ud af hvordan vi fordeler præmiepengene fremover :tongue::ninja:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share