Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

2x spinning den 2/4

Vi køre rundt i 3 sidste sving, landskabet er for længst blevet goldt her på Mont Ventoux , opservatoriet på toppen kan anes langt fremme og langt oppe, det virker næsten umuligt at komme helt der op, men jeg passerede Pantani længere nede, det gav moral, Armstong ligger 15 meter fremme, men jeg kan tage ham, skal bare holde ud, holde ud, mine ben gør ondt, jeg gisper efter luft her oppe i den tynde luft, varmen er kvælende, skal forbi ham,skal forbi... ja nu er jeg på siden af ham, det er en kamp mellem viljer, han hiver efter vejeret, hans blik flakker - hans umenneskelige kadence begynder at falde, JA jeg er forbi - skal bare holde over stregen, synes ikke det opservatorie kommer ikke tættere på - stadig langt igen- frygteligt langt igen - men jeg holder, jeg holder....

Well der er langt fra et trangt spinning lokale i en kælder på Vesterbro til det nøgne bjerg i Sydfrankrig... Men når det gør ondt - og det gør det når man er igang med sin 5 spinningtime på 48 timer, så må man ty til fantasien - så ovenstående var den lille dagdrøm jeg benyttede der sidste 20 minutter af dagens træning - jeg lukkede mine øjne, varme i lokalet underbyggede fint drømmen - indstruktøren og de andre i lokalet blev til publikum og mine konkurenteres hivende åndedræt, mendens vi trampede os op af bjerget...

Nå tilbage til virkeligheden. Jeg var også denne dag længe om at komme i gang for alvor. Men fra 20 minutter inde i første time, begyndte det at rulle igen. Jeg var heller ikke i dag øm eller følte mig træt i kroppen, bare lidt træg. De sidste ca 25 minutter blev kørt omkring de 77-80% - og det var faktisk lidt mere end jeg havde planlagt. Timen samlet endte på ca 70% - og det var som det skulle være - bare med en anden "fordeling".

Jeg kørte kun de første 30 minutter af 2. time - jeg havde af grunde der nu er totalt glemte, besluttet at jeg skulle se Landskamp, ak ja ak ja. Men det blev en god 1/2 time. Jeg var varm og kørte til med det samme, men nu gjorde mine ben sgu ondt - jeg var tung og varmen og fugten i lokalet føltes slem - selv om det i virkeligheden nok ikke var så galt.

Så det var her jeg lukkede mine øjne, drømte mig til Frankrig i Juni - på vejen om af mit cykkellivs bjerg - den tinde som eksamen for mit træningsprojekt skal stå på - i sommeren 2005 skal jeg op af "det skallede bjerg" - det skal være det bjerg - ikke alle mullige andre tilfældige bjerge i Alperne som alle de andre køre op ad. Det bjerg er drømmen og målet - og jeg skal op uden at stoppe på vejen - et langt sug - det bliver stort - monumentalt - som intet andet før i mit liv - det er jeg sikker på - Leth burde kommenterer B) . Der er noget at kæmpe for - i en kælder på Vesterbro... på de danske landeveje - på morgenløbeturene i Fælledparken - det SKAl lykkedes. :devil: :kj: (og så gør det ikke noget at det tager dobbelt så lang til som for Lance Armstrong - eller mere for den sags skyld :lol: - og det bliver nok heller ikke på samme dag :) )

Aftenens træning får 4 x :banana: - den sidste for fight!

Pulskurve for første time - den for 2. time i næste indlæg:

post-12-1049314803.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi køre rundt i 3 sidste sving, landskabet er for længst blevet goldt her på Mont Ventoux , opservatoriet på toppen kan anes langt fremme og langt oppe, det virker næsten umuligt at komme helt der op, men jeg passerede Pantani længere nede, det gav moral, Armstong ligger 15 meter fremme, men jeg kan tage ham, skal bare holde ud, holde ud, mine ben gør ondt, jeg gisper efter luft her oppe i den tynde luft, varmen er kvælende, skal forbi ham,skal forbi... ja nu er jeg på sidenaf ham, det er en kamp mellem viljer, han hivr efter vejeret, hans blik flakker - hans umenneskelige kadence begynder at falde, JA jeg er forbi - skal bare holde over stregen, synes ikke det opservatorie kommer ikke tættere på - stadig langt igen- frygteligt langt igen - men jeg holder, jeg holder....

En gal mands tanker!!!!!!!!!! :retard: :blink: :retard: :blink:

Jørn&Jørgen er genopstået blot med med 3 flaske sprit i blodet i stedet for deres sædvanlige kun to. :tongue: :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Bjerget jeg vil op ad i 2005 (se længere oppe) går op til 1912 meters højde. Stigningen begynder i ca. 150 m. Der er ca 23 km op til toppen.

Billedet viser Lance Armstrong på vej op i 2002.

post-12-1049317808.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har overholdt min plan i dag, dvs. træningsfri.. De vil sige lige bortset fra en lille bitte cykkeltur på 23 km i moderat tempo, jeg var kun lige oppe over 30 et par gange... :rolleyes: Nej det var faktisk moderat - de 33 km/t blev nået i sidemedvind. Turen var god for restitutionen, det var godt at få blodomløbet lidt igang. Jeg havde mindre døde ben end jeg havde frygtet, min arbejdskapacitet er i hvertfald blevet meget bedre i de seneste uger. Turen vist dog også at det ikke ville være nogen god ide at træne igennem i dag.

I dag har jeg spist omkring 2800 Kcal - meget proteinrigt, både fisk til frokost og aften. Ellers Havregrød med lidt Muesli, rugbrød, banan, grøntsager og lidt ris. Skummetmælk og et glas hvidvin til aften var dagnes kalorieholdige drikkevarer. Jeg er ikke blevet vejet i dag.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. ham Lance A. på billedet et par indlæg oven for. Meget kan man sige om ham, men ligefrem at påstå at han sidder smukt på sin låge, når det går opad, er sgu' en sandhed med modifikationer. Det er næsten ikke til at holde ud at se på :devil:

Ziggymund :wave:

PS. Ja ja, jeg sidder nok nogenlunde lige så grimt op ad et bjerg :(

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagsspinning den 4/4

Programmet sage crosstrainer og spinning. Da jeg så at det var Bangs der skulle have timen i stedet for Gregers ændrede jeg program :chicken:

Gregers timer kan man køre med middel intensitet - Bangs timer er kun sjove hvis man køre med for næsten fuld skrue. Så crosstrainer blev rykket til efter spinning. Det blev dog ikke til mere end 10 forkølede stedy-state minutter i Crosstraineren ved ca 160.

Spinningtimen var ok - jeg har kørt bedre - jeg havde sat mig op til noget andet en Bangs temporidt, så måske det var derfor at det blev sådan lidt tja tja....

2 x :banana: er vist hvad det kan blive til.

Når det ikke blev til mere - og i og med at jeg ikke trænede tosdag, så tror jeg faktisk at jeg vil lave et eller andet i morgen alligevel! B) Hvem sætter deres penge på at det bliver spinning :D

Pulskurve:

post-12-1049499295.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Nej det har du ret i Ziggymund, der er ikke meget klassisk grimper over ham - men det går stærkt...meget stærkt... :devil:

Ufatteligt at man kan køre så stærkt i tennissokker :devil: Aaaaaadddrrrr hvor er LA bare dårlig stil :tongue:

Men OK, vinderen har (næsten) altid retten på sin side...

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Spinning, lørdag den 5/4

Jeg tænkte først på at cykle ud i naturen - men efter at havet været på gaden og mæket vinden rusket blev den plan opgivet.

Så afsted til Multisport. "den gale mand Bangs" havde meddelt i går at det ikke var ham der kørte timen i dag, 3 gange med ham på en uge ville være lidt rigeligt. Han elsker stående dobbeltakt og starter som regel timerne med at sige: vi starter lidt roligt - hvilket for ham er ca 120-130 rpm. Jeg var lidt lad, kom halvsendt i seng efter en god middag og lidt vin, men det føltes sådan lige ok. Når det nu ikke var Bangs, så turde jeg godt køre i dag... Alle der kom ned af trappen til lokalet så lidt slatne og ugidelige ud. Den sædvanlige koncentration var afløst af megen gaben og sludren. Stort kollektiovt suk da Bangs kom ned af trappen med et svedent grin -han kørte timmen alligevel...

Det blev nu en meget let time. Bangs sagde bagefter at han kunne mærke med det samme at han var nød til at lave programmet om - folket havde en kollektiv offday.

Jeg kørte en løs time. Jeg havde nogle gode intervaller hvor jeg var oppe at smage på de 83-84 % - men mest lå jeg fra 65-75 %. Jeg holdt lige frem 1 minuts pause med 0 belastning midt i timen.

Jeg tilldeler mig selv 1 x :banana: - men jeg har dety egentligt ok med det. Jeg fik rørt mig og hygget mig en smule - og det var ok på dagen :)

Jeg gider ikke lave pulskurven for den omgang! Jeg skriver igen senere i dag om kost i går og i dag.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Vægt den 5/4: 136 kg

Detoveraskede mig lidt at vægten var gået ned. Jeg spiste en del ude i byen torsdag og fredag - 2 x frokost og 2 x middag har været ude i byen - men det har åbenbart været sunde måltider. Altsammen fiskeretter. Den grillede smørfisk med ris og grøntsager i sur-sød sovs lørdag var MUMS. I går var en "standard" Arne dag på 3500 Kcal. - jeg spiste lid mindre sidst på dagen - pga. min lidt ringe ydelse til spinning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Som københavner læser du sikkert ikke JyllandsPosten, men du bør alligevel købe den idag. På side 14 i første sektion er der en artikel om "Fnug og venner". Den handler om en mand, som er gået ned fra 238kg til 126kg ved at cykle og spise sundt. Han har startet en klub for ligesindede, og det har været en stor succes. En har tabt 58kg og en anden 90kg.

Deres plan er at cykle 2.100km til Paris, og du er jo også bidt af en drøm om at komme i nærheden af Tour de France. Du kan jo nok ikke nå at komme med på deres tur i år, men måske kunne det være en mulighed i løbet af et par år?

Klubben ligger ganske vist i Hvide Sande, men hvis man har fælles interesser, behøver geografiske afstande jo ikke nødvendigvis at være nogen afgørende forhindring for at udveksle nyttige erfaringer m.v. Se blot på MOL som eksempel :) .

Her er lige et citat fra artiklen:

"Vi ved imidlertid, at det umulige kan lade sig gøre, for vi har alle siddet med den tanke, at et tab på 50 - 100 kg virkede som ren ønsketænkning. Og alligevel klarede vi det".

Det er da en positiv og nyttig indgangsvinkel til tingene :) .

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt BK - og tak for tippet - jeg jar faktisk været i kontakt med de gutter - imponerende resultate´r de har nået!

Ogf så håber jeg folk er klar over at jeg vil op af et bjerg - ikke køre med i Tour de France B) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Kommer din før omtalte og meget ventet vægt nedgangs kurve ikke snart?? Jeg venter med spænding :bigsmile:

Fortsat god weekend

- Tolle

Jeg skal prøve at tage mig sammen Tolle. prøve... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 14, skrevet den 7/4

Træning i ugen:

Spinning: 6 gange, heraf en med 2 "timer"

Cykling: 1 tur på 33 km.

Kommentarer

Sigtet med denne uge var, at give min iltoptagelse det sidste boost. Forbedring af min VO2 max har været hovedmålet for min træning de seneste 3 måneder. Efter min test på torsdag skifter fokus til vægttab, samt opbygning af min løbeevne - og så sigter jeg da på at holde formen oppe :)

Jeg er gået hårdt til den i de spinningtimer, så der har ikke været plads til ret meget andet cardiotræning. Jeg skulle ikke overstresse i denne uge, ikke med en test så tæt på. Styrketræningen var af samme grund valgt fra.

Jeg er meget tilfreds med hvordan trænningen er forløbet. Intensiteten har vært høj, selv de dårligeste timer var på et relativt højt intensitetsniveau, med lørdag som en delvis undtagelse. Formen føles god, men det er altså svært at måle objektivt på en spinningcykkel. Men det føles rigtigt godt :)

Jeg er meget spændt på den test.

Helbred, vægt, humør

Vægten har været status quo i denne uge - og det er ok. Resten har været præget af nogle søvnproblemer som jeg nok bliver nød til at tage op med lægen. Jeg sover simpelthen ikke nok - jeg bågner mellem 04 og 05 og så er det det. det rammer humør, dagligdag i øvrigt, og som i lørdags også træningen. Det skal der styr på. Ellers har jeg det faktisk bedre end længe.

Planlægning

Jeg spinner tirsdag morgen og bliver testet torsdag 14.00. det er hvad jeg ved nu. Resten følger efter testen.

Link to comment
Share on other sites

Det var dog sindssygt så meget du får spinnet (spundet?? :lol: )

Kan du nå at restituere imellem timerne eller sover du i centret? B)

Ja det kan jeg faktisk godt, næsten- min arbejdskapacitet er ved at være helt fin. det er dog ikke noget tilfælde at jeg ikke fik løbet i søndags som planlagt... det kom jeg vist lige til at glemme i min status :rolleyes: - for da var jeg lidt for træt - både pga. for lidt søvn, men nok også fordi der var brug for en restitutionsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share