Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ah, endnu en arbejdsløs akademiker... velkommen i klubben.Forresten er formålet med klubben at den skal opløses :) :)

Ja absolut - men indtil da er vi da begge i glimrende selskab! :lol: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Fælledparken:

10 min hastig gang, 10 minutters langsomt løb, 2 x 1 minut så hurtigt jeg kunne med 2 minutters pause imellem - det var ikke ret meget hurtiger i de 2 x 1 min, min makshastighed er stærkt begrænset B)

Første gang jeg har løbetrænet i eftermiddagstimerne - der var rigtigt mange folk i parken, og jeg fik rigtigt mange mærkelige blikke, men det er der ikke noget at gøre ved - men jeg følte mig en smule "nøgen" undervejs...

I morgen skal jeg ud og rulle stille og roligt på raceren. "Rigtig" træning bliver der ikke mere af før på mandag.

Dagens træning får 2 :banana:

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg har løbetrænet i eftermiddagstimerne - der var rigtigt mange folk i parken, og jeg fik rigtigt mange mærkelige blikke, men det er der ikke noget at gøre ved - men jeg følte mig en smule "nøgen" undervejs...

Lad dig ikke gå på af folk der tror de er sunde bare fordi de ikke er overvægtige læs: Hellere fed og vågen end slank og doven!

-men den har du selvfølgelig læst ;)

Jeg har MEGET mere :respekt: for folk som dig, der gør noget ved "problemet", end for folk der kun kan se ned på andre!!

- Jeg lurede på om du aldrig bruger pulsur når du er ude og løbetræne??

Keep up the good work!!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

- Jeg lurede på om du aldrig bruger pulsur når du er ude og løbetræne??

Ja normalt - men ikke denne gang, det blev en smule mere seriøst end egentligt planlagt B)

Og så TAK for resten af dit indlæg Tolle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med stor interesse fulgt din log Arne, da jeg selv har nogle KG der skal smides. Jeg synes dog den er faldet lidt i niveau, efter du har fortalt du har fortalt du ikke har noget arbejde, så er det altså ikke særligt svært at holde en ordentlig kost og få trænet igennem, men det er du vel ikke selv herre over, jeg ville bare lige sige det :)

Held og lykke med det hele.

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Træning den 14/3

Dejligt at komme ud og rulle lidt på receren i solskin og over 10 graders varme. Det er nu faktisk en besværlig temperatur hvor man let kommer til at køre med for lidt tøj på. Jeg valgte at koge i stedet for. Jeg kørte uden nogen elektronik - i erkendelse af at den med stor sikkerhed ville få mig til at køre stærkt, i stedet for at rulle fredeligt. Jeg var afsted i 1 time og 47 minutter - og har nok kørt lige omkring 40 km.

Lige kommet hjem blev jeg ringet op, og spurgt om jeg ikke kune komme og køre med i en spinningtime - deltagerantallet var på kanten af en aflysning. Det gjorde jeg så - men jeg kørte igennem på badebillet, med et pulsgennemsnit på 138...

Cykelturen for 2 x :banana: Spinningen er uden for bedømmelse

Skal jeg spare jer for kurven fra spinning? - Nå nu har jeg lavet den B) :

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 11, den 17/3

Gennemført træning:

2 x spinning, 1 gang løb.

Kommentarer

Denne gang blev den bløde uge virkelig blød. En forkølelse valgte at indfinde sig midt i ugen, når det nu skulle være, så er det jo et ok tidspunkt. Jeg føler mit velrestitueret - hvilepulsen er på 45, så ingen stresstegn i kroppen længere. Blodtryket er det mest normale længe.

Forkølelsen kommer ikke tli at betyde andet end, at den hårde periode starter tirsdag i stedet for mandag. Planlægningen er uændret - det kan dog godt være, at noget af den planlagte træning bliver erstattet af cykling på landevejen. Det bliver i givet fald de pas der er planlagt til moderat intensitet. Jeg skal dog lige være helt siker, på at virusen er ude af kroppen, før jeg tager ud på landevejen - men med det vejr vi har nu, strækker det. Jeg har også fået lidt nyt udstyr, og så vil man gerne ud og prøve!

Humør :) Motivation :bigsmile::devil:

Let the fun begin

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg nok - så må vi se om det også bliver til mad de næste måneder - men de gamle dele var færdige og jeg var desuden træt af at køre med SPD pedaler (MTB systemet) med lille kontaktflade

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :)

Havde ikke tid til at følge din log sidste uge og har først lige læst det...

Ja det kunne være hyggeligt - hvis du så bare lover at tage et par ugentlige spinningtimer, så kan jeg vel komme og køre hos dig sammen med Tulle  

Den er jeg med på :bigsmile:

Hilsen Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

Ja den kunne være sjov Tulle B) :)

Morgenspinning den 18/3

Eventuelle faste læsere ved vide at jeg elsker min ugentlige morgenspinningtime! Den var ikke ringere i dag. Deloadugen betød at jeg mødte med massere af kræfter, der blev kørt rigtigt tungt i dag. Programmet var det samme som de seneste tirsdage - det er faktisk fedt! Dels fordi det det er et godt program, dels fordi det giver mulighed for at registrere, omend subjektivt, ens egen udvikling. Hvor ville det være rart hvis spinningcykler havde en eller anden skala for belastningen... Jeg er dog sikker på, at jeg ikke før har kørt med så høj belastning i det stående arbejde.

Jeg havde glemt at rydde hukommelsen i pulsuret, så det måtte jeg undervejs - og der var ikke tid til at bladre tilbage og slette en gammel fil - det er ret besværligt at gøre på Xtrainer uret, så besværligt at jeg ikke kan huske hvordan man gør :( :rolleyes: , så de første 16-17 minutter er ikke med på kurven. Det drejer sig om 13-14 minutters opvarmning ved stigende intensitet, samt det første 3 minutters stående interval - sådan cirka. Det store dyk efter 14 minutter, skyldes at jeg var nød til at rende på WC - jeg missede første 1 minut stående i 2 del af programmet, det var det hele.

Dejlig time der får 4 x :banana:

Pulskurve:

post-12-1047982120.gif

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning den 19/3

Jeg havde overvejet at erstatte dagens planlagte tur i crosstrainer, med en tur på landevejen. Men solen er jo desvære "forsvundet" - og jeg er ikke helt sikker på at virusen har sluppet taget 100%. Så jeg gjorde som planlagt - 30 minutter i crosstrainer: 10 min. opvarmning, 10 minutter 30/30 (ændring både i kadance 45/90 - og modstand, respektivt trin 8 ud af 10 og 2 ud af 10) og endelig 10 minutters steddy state. Planen sagde 65-70 % i relativt intensitet, jeg kom en smule over - men helt ok. (70 % er ca. puls 152)

3 x :banana: for det.

Pulskurve:

post-12-1048077725.gif

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i TSK

Endnu et hyggeligt besøg i TSK - det bliver fremover hver onsdag - hen af vejen oftere.

Jeg tog det roligt. De 5 dages DOMS fra sidst skulle ikke gentages. Jeg skal stille og roligt vænne min krop til tung træning igen.

Jeg lavede:

Squat: 1 x 10 x 40 kg, 3 x 5 x 60 kg. God dybde, med delvis undtagelse af sidste sæt.

Bænkpres: 1 x 10 x 30 kg, 3 x 4 x 50 kg

3 x 5 x ? kg Db rows

Watts kæmpede med trøje og bænkpres. Anyone har vist noget at skrive om i sin log i aften. Jeg fik også hilst på Zoa. Hyggelig eftermiddag i Tårnby som får 2 x :banana:

Fik cyklet i de nye sko frem og tilbage. Der er speed i mine ben - spinningen har ikke været forgæves! :)

Link to comment
Share on other sites

Også hyggeligt at møde dig Anyone- nææ du min tilstedeværelse er og bliver konkret i TSK :)

Aftenspinning den 20/3

2 timer i rap. Planen var en time på ca 60% og en på ca. 70 %. Jeg ebdte en smule højere end det - men det er altså også sværty at tage det så roligt :rolleyes: . Men det centrale er at jeg fik trænen godt - men helt som meningen var, ikke på noget tidspunkt var egentligt presset.

Den første time var ved at gå helt i ged de første 14 minutter - der var store problemr med anlægget, men vi kom da i gang igen. Jeg tog det meget roligt - men ahvde da et par enkelte pæne toppe på å pulskurven. I anden time gik jeg lidt mere til den.

Alt i alt 2 timer efter planen - en stor fornøjelse til 3 x :banana:

Kurve for første time nedensående, for 2. time i indlægget nedenunder:

post-12-1048189010.gif

Link to comment
Share on other sites

Lidt uplanlagt morgentræning

Denne morgen skulle egentligt havet været træningsfri - men landevejen kaldte. Så jeg rullede en lille kort tur på 36 km på 1 time og 41 minutter. Over en strækning på ca. 9 km var jeg over 30 km/t - det var lige koldt nok B) Men dejligt att være ude og rulle lidt. Mine ben kunne godt mærke spinningen fra i går - men når musikken først spiller... :rolleyes:

Nu er jeg ved at pakke taske til spinning 17.00 :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share