Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Uge 46

Ugen er – næsten – gået op i hat og briller, arbejde, hussalg, familiefødselsdage og meget mere, så der har været et par af de sjældne nuldage plus begrænset træning nogle af de andre dage, så det er hurtigt overste.

Mandag

Ikke det, der lignede træning ...

Tirsdag

12 km løbetur i nabolaget i jævnt tempo

Onsdag

13-14 fællestræning i det hele med 5 x 1000 meter intervaltræning løbet i ganske anstændigt tempo (løb dog uden ur, så jeg kender ikke den præcis hastighed)

Torsdag

11-12 km i nabolaget i jævnt tempo igen

Fredag

endnu en nuldag uden skyggen af træning

Lørdag

12-13 km i det hele inkl. 5 km Park Run på 20:18

Søndag

5-6 km jogging var alt, det blev til

Som nævnt tidligere får vi afklaret vores hussalg tirsdag, så vi krydser fingre. Men det betyder også en uge mere med ufokuseret træning. Det kan ikke være anderledes. Der er trods alt vigtigere ting i livet end træning, og boligsituationen er en af dem.

Link to comment
Share on other sites

Uge 47

Nå det blev endnu en uge uden endelig afklaring på vores hussalg, og der kommer nok til at gå mindst en uge mere. Der er nogle advokatspørgsmål, der skal afklares, og en byggesagkyndig der skal komme forbi og ditten og datten. Det er godt nok en besværlig proces at handel bolig, og det fjerner i hvert fald fokus gevaldigt meget fra træningen.

Jeg har derfor spadseret igennem ugen uden det helt store engagement, meeen jeg sørger selvfølgelig for, at formen ikke forsvinder fuldstændigt.

Mandag

Fuldt program med 40 minutters styrketræning og en hel spinningtime

Tirsdag

12 km rundt om mosen i jævnt tempo

Onsdag

14 km i det hele med 6 x 1000 meter løbet på Østerbro Stadion. De lå omkring 4 min/km alle sammen

Torsdag

12 km rundt om mosen i jævnt tempo

Fredag

Det blev til en smule styrketræning i den lokale FW, mere var der ikke tid til

Lørdag

9 km mosen rundt

Søndag

14 km i det hele inkl. 1. afdeling af Frost Cup, som var på 6 km. Tiden blev sølle 25:53, men det skal ses i lyset af, at de havde forlænget ruten i Hareskoven og "vendt den om", så der var nogle virkeligt onde bakker på den. Blev nr. 29 ud af 314 deltagere på den korte distance, så jeg holder mig da i det mindste i den bedste tiendedel. Resultaterne ligger her.

Så kort fortalt holder jeg skruen i vandet, men har nok tankerne andre steder. Sådan bliver det også i de kommende uger. Det bliver virkelig rart, når det hele falder på plads.

Link to comment
Share on other sites

Uge 48

Rigtig god uge på flere planer. Dels en godkendt træningsindsats. Dels en endelig afklaring af boligsituationen: Onsdag blev salget af vores hus godkendt endeligt, og dagen efter skrev sælgerne af vores nye bolig under på en aftale. Så der blev lige flyttet nogle penge på et døgn.

Hvad angår træningen, så holdt jeg mig til den samme skabelon som de forrige uger:

Mandag

40 minutters styrketræning og 1 spinningtime.

Tirsdag

15 km løbetur ind omkring Østerbro. Jævnt tempo.

Onsdag

14 km fællestræning på vinterruten. Med hhv. 1,8, 1,9 og 2,5 km tempointervaller undervejs. Jeg syntes, der var ganske god bund i dem, selv om søndagens Frost Cup stadig kunne mærkes i benene.

Torsdag

12 km rundt om mosen i jævnt tempo.

Fredag

Opvarmning og en omgang let styrketræning i den lokale FW.

Lørdag

12-13 km i det hele, herunder sæsonens tredje 5 km Park Run i Fælledparken. Med 20:16 blev det sølle to sekunder hurtigere end sidst, men det foregår klart med større overskud (og mindre ømme ben bagefter).

Søndag

16-17 km i det hele omkring mosen og ind omkring Østerbro og Nørrebro.

Vores flytning er planlagt til den 1. februar, og turen går til Frederiksberg. Vi kommer til at bo lige midt imellem Damhussøen mod vest og Frederiksberg Have/Søndermarken mod øst. Så jeg kommer stadig til at bo lige ved glimrende løbeterræn. Nu synes jeg også snart, at jeg er færdig med at tonse Utterslev Mose rundt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uge 49

Ikke blevet til så meget træning denne uge, men jeg har da fået rørt mig lidt ...

Mandag

5-6 km jogging

Tirsdag

10-12 km løbetræning i nabolaget

Onsdag

13-14 km fællestræning med noget 10-20-30 træning og en hel del bakker. Igen ganske god bund i arbejdet.

Torsdag

10-12 km træning i nabolaget som tirsdag

Fredag

4 km morgenjogging, mere blev der ikke tid til, da turen gik til Hamburg

Lørdag

Ikke andet end 10 km til fods i Hamburg, med Glühwein som væskeindtagelse

Søndag

10-11 km løbetur ved hjemkomsten fra Tyskland

Træningsmæssigt en virkelig slap uge helt uden fokus, men der er til gengæld en del andre ting, der er faldet på plads omkring vores kommende flytning.

Link to comment
Share on other sites

Uge 50

En ren løbeuge helt uden styrketræning. Det må jeg ændre i den kommende uge, for jeg har vist meget godt af at komme ind og løfte lidt jern en gang imellem, selv om guderne skal vide, at vægtmængden ikke er noget at prale af.

Mandag

9 km mosen rundt i jævnt tempo

Tirsdag

12 km i nabolaget med mine pyramide-tempointervaller fra 1 til 5 minutter og ned igen, med 2 minutters jogging indimellem.

Onsdag

15 km med lidt længere tempostræk, i alt 7 x 5 minutter med 2 minutters jogging indimellem.

Torsdag

13 km rundt i nabolaget, tror jeg nok ... kan knap nok huske det :)

Fredag

12 km mosetur, så vidt jeg husker

Lørdag

9 km mosen rundt i meget tilbagelænet tempo

Søndag

10 km i alt inkl. 2. afd. af 5 km Frost Cup, som denne gang var i Herlev på hjemmebanen. Det gik nu ikke specielt fantastisk med 20:35 på en rute, der var en smule for lang. Vejret var ellers fantastisk, og ruten ret flad, men jeg kunne simpelthen ikke mande mig op til mere. Jeg må lægge hovedet i blød og tænke over, hvordan jeg får lidt mere fart i de gamle ben hen over vinteren. Eller også bare affinde mig med, at det er heromkring, tempoet ligger lige p.t.

Ellers alt vel. Ingen optræk til skader eller skavanker. 7-9-13. Men det er da lige før, at jeg skal til at skrive ned, hvad jeg løber hen over ugen, for de der tilbagelænede restitutionsture og mellemlange ture, de forsvinder da bare ud i glemslen, når de er overstået :)

Link to comment
Share on other sites

Uge 51

En uge, der har været lidt på det jævne, men som alligevel sluttede af i nogenlunde god stil.

Mandag

Opvarmning og en omgang styrketræning i FW

Tirsdag

12 km med let skiftende tempo

Onsdag

14 km fællestræning med 3 halvlange tempointervaller undervejs

Torsdag

13 km i jævnt tempo

Fredag

Ingen træning overhovedet. Kunne ikke nå det

Lørdag

11-12 km i det hele, herunder mit fjerde Park Run i Fælledparken. Det blev en bønne langsommere end sidst og landede på 20:21 for de 5 km. Det er åbenbart her, niveauet ligger lige nu.

Søndag

21,1 km ... og nej, jeg løb ikke et halvmaraton, selv om distancen landede på præcis 21,1. Det var den klassiske tur hjemmefra og ned omkring Damhussøen. Øvelsen gik ud på at løbe en lidt længere tur for en gangs skyld - og på at holde kædenstram undervejs. Så jeg løb i præcis samme tempo fra start til slut, hvor jeg tidligere ellers godt kan blive lidt sløset med tempoet på den sidste tredjedel.

Jeg luftede for en gangs skyld mit Garmin-ur, så dagens tur kan ses her

Som det fremgår lykkes det mig at holde præcis samme tempo hele vejen, og de 1:40:00 er helt tilfredsstillende. Specielt med en gennemsnitspuls, der hedder 121/min. Grundformen må stadig siges at være i orden, og det var en disciplineret indsats ... når jeg nu selv skal sige det. I øvrigt i fantastisk vejr, nærmest som en dag i marts/april.

Link to comment
Share on other sites

Uge 52

Ugen har udelukkende budt på løb på trods af mine forsætter om at komme i FW to gange om ugen til lidt styrketræning. Oh well, sådan er det bare faldet ud, men til gengæld har det været en meget god løbeuge.

Mandag

5 km jogging i nabolaget med lidt ømme ben oven på weekendens dobbelte cocktail.

Tirsdag

12 km rundt om mosen i jævnt tempo.

Onsdag

18 km ind omkring Østerbro, hvor jeg hævede tempoet lidt fra tid til anden.

Torsdag

12 km med nogle lidt slappe pyramideintervaller, det var blevet virkelig koldt og glat.

Fredag

12 km i nabolaget i jævnt tempo.

Lørdag

12 km fællestræning i Hareskoven med gedigen bakketræning.

Søndag

18 km ind omkring Østerbro i jævnt tempo. Ømme lår fra om lørdagen.

Når jeg ser på ugen i overblik, har det egentlig været noget af en tonseruge uden den helt store intensive indsats. Lørdagens bakketræning var god, men ellers har det bare været halvlangt og halvgodt. Til gengæld byder den kommende uge på et 10 km løb onsdag og forhåbentlig også noget tempo lørdag.

Overordnet set skal jeg til at finde på flere måder at få presset pulsen på. Det kunne godt være mere bakketræning, hvis ellers jeg kan få knækket koden til at give den endnu mere gas. Jeg når et vist punkt, og så ligger jeg der og jodler af sted. Har simpelthen svært ved at få banket pulsen helt op.

Det kan godt være, at løsningen er at begynde at træne med pulsuret og se, om ikke det kan få mig presset lidt mere. Nu lader jeg det i hvert fald op og prøver at tage det med til noget af den intensive træning for at prøve det af. I de foregående uger har jeg jo prøvet det med succes, så måske er det bare det, der skal til.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Mandags MorgenSang™

Så fik jeg set 2. sæson af Peaky Blinders færdig, og der var skruet godt op for alle virkemidler inkl. magtkampe, sex, romantik, bøllestreger, sigøjnerforbandelser og stærke familiebånd. Mens vi venter på, at de får indspillet 3. sæson, blive rjeg nødt til - endnu engang - at høre titelmelodien fra serien:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share