Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Kan så fortælle at Kyllingen ikke rigtig selv sagde noget. Det hele var overladt til en grådkvalt Claus Hembo.

Når det så er sagt, så går rygterne nu på at Rasmussen har angivet Nicky Sørensen for at have dopet, og ligeledes Riis for at have haft kendskab til hans egen doping i 2002. Heldigvis for Riis er Rasmussen hamrende utroværdig.

Link to comment
Share on other sites

Når det så er sagt, så går rygterne nu på at Rasmussen har angivet Nicky Sørensen for at have dopet, og ligeledes Riis for at have haft kendskab til hans egen doping i 2002. Heldigvis for Riis er Rasmussen hamrende utroværdig.

Ja, det har jeg også hørt i løbet af dagen. Men som du selv siger: Tornadoen fra Tølløse er måske ikke verdens mest troværdige person ...

Link to comment
Share on other sites

Men Rolf er vel stadigt ren???

Ellers kan man godt blive meget træt af alle de doping historier osv.

Specielt at kan fratager sejre syntes jeg er noget pjat.

Vi husker jo ikke nummer 2 normalt. Og mon ikke Lance har vundet mere på sine sejre end Premie pengene?

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis for Riis er Rasmussen hamrende utroværdig.

Til gengæld så Tornadoen fra Tølløse rigtig sund ud i sine velmagtsdage :crazy:

(PS: Har hørt hans svada fra pressemødet i mellemtdien, og spørgsmålet er, om det ikke ville have været hurtigere for ham at nævne, hvad han ikke har taget)

post-52761-0-31784500-1359659803_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg synes om hele den her stikkementalitet. "Hvis du kan nævne navne, så får du nedsat din straf". Jeg ville nok godt kunne nævne nogle navne hvis jeg gik fra 8 års straf til blot 2 år. Det ville jo være nemt nok at angive Bjarne Riis, da han alligevel er under mistanke fra anden side, og det faktum at Rasmussen nok stadig har noget beef med ørnen. Nicky Sørensen er lidt mere underlig - hvis altså rygterne passer.

I øvrigt læste jeg en artikel om hvilke personer hans udtalelser ville ramme. Heriblandt var der selvfølgelig Bjarne Riis, men den var egentlig lidt selvmodsigende. For der stod at det ville belaste Riis hvis han havde kendskab til Rasmussens doping, men samtidig stod der at en af årsagerne til at Riis ikke ville forlænge tilbage i 2003, var fordi Rasmussens tal var bekymrende(tegn på doping). Angiveligt skulle Riis have kontaktet Rabobank og fortalt dem om hans mistanke/bekymrimg.

Jeg fik så også set noget af det interview han lavede med Ankerdal om aftenen i går, og det var mere hælden vand ud af ørene. Det næsten tragi-komiske var det faktum at han reelt troede at holdene ville stå i kø for at få ham efter endt karantæne. Hans karantæne udløb i 2009, og på det tidspunkt var han 35! Dvs. at han ville være 36 til det efterfølgende Tour de France, og så er det måske ikke lige der man satser på så gammel en rytter. Specielt ikke efter at han har været ude af gamet i 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg synes om hele den her stikkementalitet. "Hvis du kan nævne navne, så får du nedsat din straf". Jeg ville nok godt kunne nævne nogle navne hvis jeg gik fra 8 års straf til blot 2 år.

Nej, den er altså lidt tricky. Det der med at nedsætte en straf, hvis man angiver nogen, kan jo nok få munden til at løbe. Måske også lidt for meget.

Det er jo det samme - uden sammenligning i øvrigt!! - man siger om tortur. Det er ikke acceptabelt af humanitære grunde. Men det duer heller ikke i praksis, fordi folk tilstår hvad som helst.

Link to comment
Share on other sites

Testløb #1

Sparta inviterede til Test 1 i dag i Fælledparken. Traditionen tro, fristes man til at sige, for hver vinter er der testløb på 10, 15 og halvmaraton i februar, marts og april. I dag gjaldt det så 10 km, og jeg fik overtalt mig selv til at løbe med som ugens hurtige tur. Der sker altid noget med mig, når der kommer et startnummer på maven, og startpistolen lyder :4trumpet:

Jeg havde en lille ting kørende med mig selv om, at det kunne være sjovt at klemme den under 39, men jeg indså ret hurtigt, at det ikke blev i dag, og fik den i stedet kørt hjem i et meget ensartet tempo med en sluttid på 39:39 min. Det er jeg sådan set meget tilfreds med. De første 5 km gik i øvrigt bedre end de sidste med hhv. 19:43 og 19:56 for de 2 x 5 km.

Men vejret var fantastisk! Høj solskin, blå himmel, let frostvejr. Alle 2-3000 løbere kom godt af sted, og der var ikke noget at sætte en finger på. De her løb kører Sparta sgu' efterhånden hjem på rutinen, så mon ikke også, jeg står der, når det gælder 15 km-distancen. Det bliver så dagen efter en 50 års-fødselsdag, så der kan jeg næppe følge op på den gode tid.

I øvrigt er det snart en uge siden, at jeg satte mit medlemskab til FW på pause. Jeg gider ikke rundturen i maskinparken for tiden og må prøve at styrketræne på en anden måde. Det bevirker så også, at jeg tager cyklen ind til de her motionsløb, smider overtrækstøjet, løber med og cykler hjem igen. God opvarmning og nedkøling. Ingen p-problemer. Win-win :bigsmile:

Pulsuret har også holdt pause i den her uge, og jeg har brugt det gode gamle Casio-stopur på armen i stedet for. Jeg har faktisk lettere ved at følge med i km-tiderne med et stopur i stedet for på Garmin-uret. Det er ganske vist old-school, men fungerer godt med at tage et tjek ved hver km-markering. Og så slipper man for det snærende pulsbælte. Win igen.

Hvis bentøjet er med på løjerne, så napper jeg nok en 10 km næste weekend, hvor AK73 inviterer på det traditionelle Skt. Valentinmilen i Dyrehaven. Det er noget så eksotisk som en enkeltstart, hvor man starter i en seedet rækkefølge (på tilmeldt, anslået tid).

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Uge 5

Forsøgte mig med en lidt anden struktur på ugen end hidtil. Dagene blev lagt pænt sammen to og to, og det har fungeret ganske godt. Der har ikke været nogen decideret lang dag. Og så har hele ugen budt på solotræning, og det er godt nok kedeligt, men det har ikke rigtigt været muligt at nå fællestræningen.

Mandag

En 11-12 km i jævnt tempo. Mosen rundt plus en ekstra bid langs Vestvolden

Tirsdag

Knap 16 km, ligeledes rundt om Mosne og ind omkring Østerbro i jævnt tempo. Måtte tage lidt omveje her og der, da der lå spejlblank is under et lille lag af vand. Virkelig tricky overflade at løbe på.

Onsdag

Efter to dage med ture i jævnt tempo blev det tid til to dage med lidt mere intensitet. Onsdag lød på 11,5 km med 2 x 10 minutter, hvor jeg løb 15 sekunders ryk, 15 sekunders jogging.

Torsdag

Omkring 13 km med 4 x 6 minutters tempopas undervejs i noget 4:00-4:10 min/km-agtigt tempo, vil jeg tro (havde ikke pulsur på).

Fredag

Stille og rolig tur Mosen rundt midt på dagen. Det er knap 9 km i alt. Begyndte at lægge dagens træning lidt tidligere for at matche starttidspunktet i dag.

Lørdag

Samme knap 9 km Mosen rundt. Denne gang som morgenjogging før morgenmaden for at have så lang tid til dagens start som muligt.

Søndag

Som nævnt ovenfor blev det til Testløb #1 på 10 km i dag. Med opvarmning blev det vel en 12 km i det hele.

Sådan faldt dagene parvis gennem ugen. Og det har fungeret fint. Onsdagens 15+15 sekunders intervaller er heller ikke nogen, der giver vildt meget syre i benene. Man er faktisk rimelig frisk til at løbe tempo eller intervaller dagen efter.

Som nævnt har der ikke været nogen super lang tur ugen igennem, og hvis jeg løber Skt. Valentinmilen næste søndag, så får jeg det heller ikke i den kommende uge. Det er jeg nu ikke så bekymret over. Jeg sigter jo ikke på at løbe maraton, så pyt.

Link to comment
Share on other sites

Stærkt løbet! Jeg glæder mig personligt til mildere vejr, så det ikke er så pisse glat (og koldt) over det hele!

Tak for det. Jeg synes sgu' også, det er lidt tungt med vinteren lige nu (det synes jeg hvert år ved denne tid), men sjovt nok har jeg vænnet mig til temperaturerne og føret. Det generer mig egentlig ikke så meget. Men mere lys ... JA TAK!

Link to comment
Share on other sites

The Big BS List

Omkring 2005 til 2008 havde jeg nogle år, hvor jeg kørte rigtig mange af Chris McDonalds spinningtimer, først i SATS, siden i Fitness dk. Det var meget inspirerende, og han var/er en stærkt motiverende instruktør. Men det blev altså efterhånden lidt tungt med alle de sportsmotivationsklichéer, der blev serveret. Helt ærligt, det er altså som regel en omgang BS, og jeg blev i hvert fald vaccineret mod at lade dem tage overhånd.

Men for alle med hang til seje bemærkninger fandt jeg lige nu en liste på nettet, der har alle klassikerne med. Pluk endelig! :laugh:

The more difficult the victory, the greater the happiness in winning.

If what you did yesterday seems BIG, you haven't done anything today

To achieve victory, your goals must be set for victory.

Victory or defeat is not determined at the moment of crisis, but rather in the long and tough period of preparation

If you can accept losing, you can't win.

Persistence can change failure into extraordinary achievement.

Obstacles don’t have to stop you. If you run into a wall, don’t turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.

Persistence can change failure into Extraordinary Achievement

You miss 100% of the shots that you never take.

Pain is simply Weakness leaving the body

If we did all the things we are capable of doing, we would literally astonish ourselves.

The harder you work, the harder it is to surrender.

We never said it would be easy, we said it would be worth it!

When you have prepared and the opportunity presents itself, victory is close by; determination will lead you to it.

Win If You Can, Lose If You Must, But NEVER QUIT!

Winning isn't everything, but the will to win is everything.

Some succeed because they are destined to, but most succeed because they are determined to.

You only see obstacles when you take your eye off the goal

Real Athletes don't hope to win a match or game, they prepare for it!

People may doubt what you say, but they will believe what you do.

Simply wanting to win means nothing. Dedication, determination, hard work and heart gets it done!

Things turn out best for the people who make the best of the way things turn out.

Life is an echo. What you send out- you get back. What you give- you get.

The Six W's: Work will win, when wishing won't.

People begin to become successful the minute they decide to be.

Sweat plus sacrifice equals success.

It isn't hard to be good from time to time in sports. What is tough, is being good every day.

In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.

Show me an athlete who is afraid to look bad, and I'll show you an athlete you can beat every time.

You must have long-range goals to keep you from being frustrated by short-range failures.

Leave as little to chance as possible. Preparation is the key to success.

Losers quit when they're tired. Winners quit when they've won

Energy and persistence conquer all things.

You will never find time for anything. You must make it. -

Remember this, success has been and continues to be defined as getting up one more time than you’ve been knocked down.

Don't let what you cannot do interfere with what you can do.

If you train hard, you'll not only be hard, you'll be hard to beat.

Well done is better than well said.

Don't wish it were easier. Wish you were better.

Quitting is easy, Daring to triumph and succeed is hard!

Make sure your worst enemy doesn't live between your own two ears

I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.

Anything is possible. You can be told that you have a 90-percent chance or a 50-percent chance or a 1-percent chance, but you have to believe, and you have to fight.

If you worried about falling off the bike, you’d never get on.

If you fail to prepare, you're prepared to fail.

Pain is only temporary but victory is forever.

Winning means you're willing to go longer, work harder, and give more than anyone else.

Don't measure yourself by what you have accomplished, but by what you should have accomplished with your ability.

Love is playing every game as if it's your last.

The difference between failure and success is doing a thing nearly right and doing it exactly right.

The mark of great sportsmen is not how good they are at their best, but how good they are their worst.

Don't force your kids into sports. I never was. To this day, my dad has never asked me to go play golf. I ask him. It's the child's desire to play that matters, not the parent's desire to have the child play. Fun. Keep it fun.

What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose.

Link to comment
Share on other sites

Haha, er du gal en omgang BS som du selv er inde på. Men jeg er sikker på at de fleste ikke-atleter har godt af den form for motivation. Vi andre ved godt at når det gør ondt, så gør det godt - den kan du så sætte på listen :laugh:

Nå ja: Det skal gøre ondt, før det bliver godt! Eller vent, det skal være på udenlandsk: No Pain, No Gain! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share