Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Det er virkelig frustrerende. Hvis du oplever noget lignende, må det være et velkendt problem. Jeg tror lige, at jeg prøver at gurgle efter tips og tricks til at afhjælpe det. Der må findes noget på nettet ...

I denne tråd er de inde på, at pulsbæltet skal være godt vædet for at få kontakt, og at det kan gøre en forskel, hvilken T-shirt man har på ovenpå pulsbæltet. Hmm, mon dog? Jeg leder videre ...

http://www.runningfreeonline.com/Talk/g/posts/t/1091/p/100000

Link to comment
Share on other sites

Der er megt tørre i luften om vinteren. Det påvirker bæltet, specielt hvis man har kunststof på. Da det skaber statisk elektricitet.

Jeg har skiftet batteri i mit bælte, og sørger for at væde det mere grundigt. Det har elimineret problemet.

Tak for tip. Det skal prøves.

Link to comment
Share on other sites

Der er megt tørre i luften om vinteren. Det påvirker bæltet, specielt hvis man har kunststof på. Da det skaber statisk elektricitet.

Jeg har skiftet batteri i mit bælte, og sørger for at væde det mere grundigt. Det har elimineret problemet.

Jeg holder altid bæltet ind under vandhanen inden jeg tager det på. Så vil mene det er "fugtigt nok" :blush:

Og det er faktisk ikke sååå længe siden jeg skiftede batteri. Men syntes nu altid jeg har haft dette problem i den tid jeg har haft Garmin. Ikke kun om vinteren. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Aprospros Garmin pulsbælter.

Så døjer jeg også meget med at bæltet "glider" ned under løb :dry:

Syntes egentlig jeg har spændt det "stramt nok" men det glider staddig ned :mad:

Det er den "gamle" model jeg har, altså hard-strap.

Ved ikke om det er bedre med soft-strap? Har I nogen erfaring med dette?

Link to comment
Share on other sites

Så er det ikke kun mig der har kvaler med garminpuls - desværre virker mit fint den første tid men så kikser det resten af tiden.

Jeg har også bøvlet med at pulsbæltet glider ned. Hvis du gør kroppen våd - klap dig selv med våde hænder - på siden af kroppen hvor bæltet skal sidde, så bliver det hængende. Man skal dog helst igang med noget svedproduktion ret hurtigt, ellers glider det ned når vandet fordamper.

Tilføjet: mit bælte er soft-strap.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Frost Cup 2. afd.

Så blev det tid til anden afdeling, og tendensen er stigende. Det var jo lidt af cliffhanger sidste gang, og lad mig med det samme sige, at der kom mere smæk under fodsålerne denne gang med en sluttid på 19:17 for de 5 km (eller rettere 4,99 km iflg. min Garmin).

Det er jeg da svært tilfreds med, men det er så også en helt flad rute under optimale betingelser, Sneen var væk, og man kunne løbe tørskoet på hele ruten. Rundstrækningen er på 2,5 km ved DTU, og der er lidt højdeforskel på, men det er ikke noget at snakke om.

Jeg løb hele ruten rundt plus lidt ekstra som opvarmning, for set i bakspejlet var jeg ikke varm nok ved starten på første afdeling. Det gik bedre i dag, og jeg løb egentlig meget jævnt hele vejen. Både puls og tempo ligger virkelig pænt ensartet for hele turen, der kan ses her:

http://connect.garmin.com/activity/252079844

Der skal åbenbart et startnummer på maven og en startpistol til at sende mig i gang, før jeg kan komme op over syregrænsen i længere tid :bigsmile:

Under indtryk af de forrige indlæg,havde jeg fugtet pulsbæltet godt, og min Garmin var derfor også godt løbende i dag. Turen gav tilmed comeback til mine trofaste Asics Piranha SP3 racing flats, og de var virkelig rare at få på fødderne igen, selv om de er lang tid siden.

Ellers er der ikke meget at tilføje. Dejlig tur og et godt arrangement. Det lader til, at træningen trækker i den rigtige reting. Næste afdeling af Frost Cup er først en gang i januar, så der er tid til yderligere forberedelse. :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Thanks guys :beerchug:

@Arcus: Det første bid af ruten er lukket, men ellers løber vi bare på fortov og cykelsti. Så det er ikke noget problem. Specielt ikke en søvnig vintermorgen på en søndag, hvor der løbes med uret, så der ikke skal krydses veje. Der er også "kun" en 4-500 løbere med i det hele, og der er hurtig spredning, så man kan fint komme frem. Jeg foretrækker faktisk lidt mindre arrangementer som Frost Cup frem for mammutarrangementerne med titusinder af deltagere.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt sjovt, at I nævner det med alderen, for vi er åbenbart en hel del gamle, vrisne mænd, der har kastet sig over 5 km som retrætedistance til dettes års Frost Cup. I M50+ klassen løb den hurtigste på 18:34, og jeg er nede på en sjetteplads trods en god tid. Der er intens kamp blandt os gigtplagede ældre herrer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Uge 50

Ikke en uge med det vilde kilometerantal, men alligevel ganske vellykket med en blanding af træning, der har passet mig godt. Turene med tempo lagde jeg i begyndelsen af ugen for at have rimeligt friske ben til dagens Frost Cup.

Mandag

Torsdag

Fredag

Lørdag

Ture på 4-10 km med fokus på teknik, i et meget tilbagelænet tempo.

Tirsdag

Fællestræning i Sparta med pyramideintervaller fra 250 op til 900 meter og tilbage igen. Løbet på ml. 3:45 og 3:55. Ialt en 13 km.

Onsdag

Omkring 11-12 km med nogle indlagte tempopas. Det endte med at blive lidt halvhjertet. Ikke på grund af vinterføret, men på grund af ret tunge ben.

Søndag

I alt omkring 10 km, da jeg varmede virkelig meget op og fik jogget godt grundigt af efter dagens 5 km til Frost Cup.

Min plan de kommende to uger bliver at løbe lidt længere ture, stille og roligt. Derudover to ugentlige besøg i FitnessWorld for at komme tilbage til noget styrketræning og stræk og bøj. Det bekommer mig godt, og jeg har altså glemt det lidt de seneste uger.

Tæller lidt på knapper mht. at løbe halvmaraton nytårsaftensdag, meeeen ..., den er usikker. Næste afdeling af Frost Cup er først den 6. januar, så lige nu er der ikke de helt store ting på programmet. Ud over at nyde løbeturene og juledagene, naturligvis :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Mandags MorgenSang™

Nogen der husker triphop? Det var endnu en af disse etiketter, der bliver sat på musikalske strømninger af emsige musikjournalister. Grunge, punk, jazzfunk, speedmetal ... you name it. Og når alt kommer til alt, så findes der vel bare musik, der enten fungerer for en eller ej. Massive Attack faldt fx i gryden med triphop, men det her nummer er da i hvert fald en tidløs klassiker, der ikke behøver at komme i bås.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

De lavede for øvrigt et andet nummer, hvor Shara Nelson også var med på vokal. Det passer måske bedre til triphop betegnelsen med den der vuggende reggaebas og lidt spoken word smidt ind over. Jeg havde egentlig glemt dem. Måske man skulle støve sine gamle plader af med dem. Da jeg købte den første Massive Attack plade (ja, på vinyl!) var der kun trykt 'Massive' på coveret. De udelod 'Attack' fra navnet, fordi udgivelsen faldt sammen med en krig (den første golfkrig?).

EDIT: The group temporarily shortened their name to "Massive" on the advice of McVey to avoid controversy relating to the Gulf War.[19] They went back to being "Massive Attack" for their next single, "Safe from Harm". - sakset herfra http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share