Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Ugens måling:

Vægt 114.8

Hofter 103

Mave 104

Arme 44.5

Lægge ve 45 hø 43

Lille fremgang, men jeg har heller ikke lagt en fantastisk indsats. If It Fits Your Macros er nok grundprincippet. Og så ikke at spise for ofte og ikke efter aftensmaden (som udgangspunkt).

Men jeg opbygger momentum og med et job med konstante menneskelige kontakter og en familie med en gravid kone og lille barn, kan jeg ikke rende rundt og være FOR low og gnaven.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, der skulle jeg lige overveje.

Jeg kørte ret meget Cleans i året op til jeg begyndte at føre log, og gik fra den af flere årsager. Primært mine håndled og så det faktum, at det er en dårligere hypertrofi-øvelse end dødløft pga den meget kortere tid under spænding.

Noget andet er, at man vel opnår ret høj spidsbelastning af lænden pga den eksplosive natur af løftet? Muligvis højere end i DL?

Uanset, så kan jeg mærke, at jeg bare ikke ville turde køre den. Og det tror jeg, jeg med fordel kan lytte til :)

Men jeg er enig i, at jeg kunne køre noget mere eksplosivt træning for understellet ind imellem de tungere pas. Mindre vægt ville den ikke være ked af.

Jeg læste et program af en dødløfts connaisseur, der anbefalede/tillod tre dødløftspas om ugen. Men det var delt op i et tungt pas, et pas med fat grip og er pas med eksplosiv udførsel.

Da jeg ikke kan squatte, har jeg kørt trap bar dødløft i stedet for Squats i en eller anden form for 531 i noget tid. Og jeg har lavet en af de to øvelser hver gang jeg trænede.

Men de to tunge træk pas bliver lidt meget, specielt hvis jeg træner mere end to gange ugenlig, dvs trækker tungt > 2 gange om ugen. Selvom den ene gang er med trap bar.

Så vil helt klart til at køre noget mere eksplosiv/accelerationsorienteret træning sammen med fat bar træning, for ikke altid at trække tungt :)

Link to comment
Share on other sites

D. 10/1

Trap bar dødløft

66x5

86x5

106x5

126x5

146x5

Stoppede her. Better safe than sorry.

Jeg kommer frygteligt tilbage.

Hip thrust

100x5

135x12

Undlod at sænke den de sidste par cm helt ned på platformen. Det gjorde den lettere og mindre hård for lænden :)

Håndvægt bænkpres

22x5

28x5

34x5

40x5

46x5

52x8

48x10

Chins

Kv x 9, 7

Push-downs

Stakken x 19

Maskin laterals

85x15

Link to comment
Share on other sites

D. 14/1

Snatch Grip Dødløft

60x5

80x5

100x5

120x5

140x5

160x5

Lillefingrene ved ringene. Intet i ryggen. Fede løft.

Push-ups

Kv x 10

Dips

Kv x 10, 20, 17

Bare man er fed nok, er dips med kropsvægt udfordrende ;))

D. Rows

52x10

50x10

Det var det. Selv efter Rall'ske standarder var det lille volumen.

Ville køre semi-deload og det gjorde jeg.

Ryggen har det vidunderligt her bagefter. Snatch grip for the Win :))

Link to comment
Share on other sites

D. 14/1

Snatch Grip Dødløft

60x5

80x5

100x5

120x5

140x5

160x5

Lillefingrene ved ringene. Intet i ryggen. Fede løft.

Push-ups

Kv x 10

Dips

Kv x 10, 20, 17

Bare man er fed nok, er dips med kropsvægt udfordrende ;))

D. Rows

52x10

50x10

Det var det. Selv efter Rall'ske standarder var det lille volumen.

Ville køre semi-deload og det gjorde jeg.

Ryggen har det vidunderligt her bagefter. Snatch grip for the Win :))

Du for et + i karakterbogen ;)

Godt at ryggen er god igen :)

Link to comment
Share on other sites

Du for et + i karakterbogen ;)

Godt at ryggen er god igen :)

Takker :)

Jeg gik og ventede på, at finde en øvelse som kunne hjælpe. Synes ofte jeg har oplevet, at have et lændehold over nogle uger, indtil jeg finder én eller anden øvelse, der træner lænden igennem uden at slide. Så er det ofte væk bagefter :)

Måske har det også hjulpet lidt, at give ryggen lidt mere restitution, hvem ved? ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Min datter har smittet mig med hendes nyligt erhvervede dagpleje-sot og dagen igennem, har jeg har (på trods af pinex) haft småfeber, hovedpine og ondt i halsen.

Men derfor skal man stadig lige røres en smule :)

HIIT, Body Bike

Opv. 6 min

Intervaller 3 x 20 s m 120 s pause

Præsterer bedre med mere opvarmning, men orkede ikke at træne særligt længe (>11 min) og orkede ikke at bruge 20-30 min på at svede af.

Ok træning til trods.

Link to comment
Share on other sites

D. 17/1

Fat grip dødløft

60x5

80x4

100x3

110x2

120 fail

Sidste rep ville ikke af gulvet ;D

Snatch grip DL

120x5

Nu havde jeg jo sat vægtene på..

Hip thrust

120x5

140x12

Håndvægt skråpres

20x5

25x5

30x5

35x5

40x5

45x5

50x5

54x5 PR

Inverse Rows

Kv+10 x 10, 9+2

Skulle bare op og lave lidt på en dag, hvor virus bankede rundt i kroppen. Halsen og hovedet gør ondt, og det var bare meningen, at jeg lige ville prime kroppen til tung træning søndag, så mit CNS ikke blev alt for rustent.

Men så gik skråpres godt, og så hev jeg lige en PR.

Fint på dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share