ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Noget af problemet er sikkert at du er konditioneret til mange reps og så virker 3 reps med 80% meget let, når du sikkert kunne lave 6-7 reps. Umiddelbart lyder det jo meget godt, men det er det ikke når det er træning for styrke. Kroppen skal helst være i stand til at fyre alt af på første rep, og ikke normalt gemme til flere reps, sådan meget groft skitseret.

Noget af det løser sig senere hen, men indtil videre så kan du vel kompensere ved at sætte pauserne ned.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noget af problemet er sikkert at du er konditioneret til mange reps og så virker 3 reps med 80% meget let, når du sikkert kunne lave 6-7 reps. Umiddelbart lyder det jo meget godt, men det er det ikke når det er træning for styrke. Kroppen skal helst være i stand til at fyre alt af på første rep, og ikke normalt gemme til flere reps, sådan meget groft skitseret.

Noget af det løser sig senere hen, men indtil videre så kan du vel kompensere ved at sætte pauserne ned.

Pauserne bliver hermed sat ned...

så nu kommer der mere FART OVER ENGLEBASSEN :bunny:

...skal jeg så lade være med at superset'e og bare køre korte pauser???

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo maskinen vi snakker om ;) , men tror du ikke du bliver forpustet af at bruge din korte pauser til at supersette? Reelt set når du vel ikke at holde egentlige pauser, men bare suser derud af.....

Lidt svæt at lave maks test lige efter en konkurrence
Jeg tænkte det samme, men igen, du er jo maskinen :)
Puserne bliver hermed sat ned...

Ok, men hvad med pasuerne? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Først de korte pauser, og så kan du supersætte
Han er sgu' hurtig til at svare den lille :)
SES VI I MORGEN EFTEMIDDAG?? 

Jeg skal til Skjern i morgen og min svoger kommer og henter mig i morgen kl. 15, så jeg brænder kl. 12...... men så ses vi da på søndag :santa2:

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

Jo kortere pauser du holder dig, jo bedre hypertrofistimulus, så vidt jeg har forstået.

dvs.... korte pauser = STORE MUSKLER :devil:

I think I died!! And gone toooo heaven :bunny:

ER DET VIRKELIG RIGTIGT???

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nu ved du det jo sikkert, men du skal jo også huske at på et styrkeprogram især, at det er vigtigt at udfører alle reps med maksimal fart i den koncentriske fase. Det gør jo også at du får en masse speed træning ud af det hvis det alligevel er så let for dig!

Derfor vil jeg heller ikke mene at du skal forkorte pauserne alt for meget, da der skal være overskud til maximal acceleration på ALLE reps :) (Ihvertfald alle de tunge sæt)

Link to comment
Share on other sites

Korte pauser for hypertrofi... den er go' nok. Jeg har også læst en del artikler om det.

Og skulle du være i tvivl, så rådfører dig med MASS.... grinder og Røppa' kan skrive under på at MAAA' står og tripper for at komme i gang præcis efter 1 minut hvis de kører set mellem hinanden :bigsmile: ;)

Og som Troels siger, fart på alle løft så meget som overhovedet muligt. Selvom vægten er "lav", vil høj volume på f.eks. speedsingles/doubles, trætte lige så meget som tunge 5x5 eller doubles og tribles.

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

Trænes skulle der da også i dag!!!

Selvom jeg er på Sheiko har jeg valgt at indlægge en ekstra dag med fokus på skulder - NU SKAL DER ALTSÅ SKE NOGET - de skal vokse :unsure: VOKS NU!!! :( VOKS NU!!! <_< arghhhhhhh VOKS NUUUUUUUUU!!!!

hmmmm ... vi må se om der ikke ser noget - før eller siden :bunny:

Træning fredag d. 12/12 kl. 16:30-18:30

Eclipse 20 minutter

Skulderpres DB

3set x 10-10-8reps @ 13-15-17kg

4set x 8-7-7-6reps @ 19kg

...nu sætter jeg stille og roligt vægten op med ét kg per uge jeg kører skulderpres!!

Militarypres - stående

6set x 8-8-8-4-5-5reps @ 20-25-30-35-32.5-32.5kg

...skal lige have 100% styr på øvelsen, men det skal nok blive rigtigt godt!

- synes faktisk umiddelbart jeg har en god styrke i denne øvelse, men teknikken skal altså først være i orden før vægten øges for meget :)

Latarals - maskine

5set x 9-7-5-6-6reps @ 45-50-55-55-55lb

Laterals DB - incline

4set x 10-5-6-6reps @ 5-7-7-7kg

...denne øvelse er altså fantastisk :devil: sidder præcis hvor den skal!!

Bent over rows - BB

5set x 12reps @ 40kg

...startede med smalt overhåndsgreb og for hvert set holdt jeg bredere og bredere

Mave - lige

3set x 12-10-9reps @ 90-110-120lb

Mave - skrå

4set x 12-8-7-5reps @ 95-110-130-150lb

...DAMN min råstyrke i de skrå mavemuskler er ved at være god, man kan også stadigvæk se dem B) trods to uger AF DIÆTEN :tongue:

KAN JEG SIGE ANDET END DET SÆDVANLIGE...

Bum bum bum :bunny: KANON TRÆNING :firebounce:

...nåååå ja - har balde-DOMS idag - NICE :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Omkring 23 sæt for skuldre....er det ikke ved at være overkill? Det tangerer jo nærmest delt-cardio :lol:

Hvis kan nappe 23 sæt til delts uden de store problemer, så må der være nawet gal' ;)

Det var heller ikke uden problemer... men på vilje :devil: (og nu er nogle af set'ene jo også opvarmning!!!)

Nu var det også 22 set hvorfra du godt kan trække 6 set til opvarmning /eller prøvekørsel af øvelsen :tongue:

...så det synes jeg egenligt ikke er så galt endda med 16 set!!!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder nu som overkill i mine ører, med de smæk som delts'ne får af al den Sheiko BP :unsure:

Jeg kan hvertfald ikke se ideen i både at lave dumbbellpres og military press i samme workout. Så hellere droppe en af dem og tage et eller to ekstra sæt i den øvelse der er tilbage :)

Link to comment
Share on other sites

"For meget af noget godt kan være skønt", som Mae West sagde, men jeg tror også det er vildt overkill med 16 sæt og 2 presøvelser. Og så på Sheiko..

Tror mindt en halvering vil give meget bedre resultater.

Måske består problemet bl.a. i at de får deres eget træningspas?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

altså drenge... det er dejligt i er bekymret.... :xmas:

Men nu var militarypress også bare en prøve :blink: - ikke så tungt og kom ikke i nærheden af failure - hvor i mod min skulderpress var en normal omgang ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share