Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Bænkpres: opv. 100x5, 130x3, 150x2. Worksæt: 155x1, 4x1@160, 5x5@140 (Det gik rigtig godt, og der var helt sikkert til mere :) ).

Det ser dælme godt ud Krawen, håber selv at jeg en dag kan sige at 5x5 med 140kg er overkommeligt efter et par tunge singles med 160kg.... :crazy::devil:

Ellers ser det rigtig godt ud med træningen, og jeg håber at du er ovre din lille nakke skade du pådrog dig.. :)

Mass :wave:

Den var faktisk kommet rigtig godt på plads....lige indtil idag, hvor den lige gik galt under et sæt pullovers :cussing: Den har til på Mandag, så har den sq at være klar igen :angry:

Sas>

Noget helt andet er at det er overgået mig efter at have kørt en omgang dødløft: det var da lige godtnok imponerende at jeg kunne løfte SÅ meget  kun ved at bruge underarmene  Ham der spurgte havde trænet i 6 år 
LOOOL :lol: Det må have været noget af en wristcurl du fik fyret af der :lol:
QUOTE 

Hepburn systemet

Hvad går det mere specifikt ud på?

Man napper 5 tunge singler efterfulgt af 5x5 med 50 pund~20kg mindre på stangen ved bænkpres, og 100 pund~40kg mindre i squat og dødløft. Foreløbigt har jeg prøvet det i bænk og frontsquat, og det lader til at være lovende nok :)

1½ Split; Uge 4, dag 4:

Sidste dag på splitten, og så er det tid til noget mere styrkeorienteret igen. Jeg tror det bliver et 4 dages program efter Hepburn systemet, med hjælpeøvelser sat ind efter behov, men mere om det i senere posts. Dagens træning var egentlig meget god, indtil det næstsidste sæt i den sidste øvelse. Den skide nakkeskade kom lige igen under et sæt pullovers, og så var hele halsen stiv igen :thumb_down: Men bortset fra det, så var det ganske ok. Baardi var der også, men hang med skuffen, så to girlieman :chicken::chicken: til ham :lol: ;)

Dagens tal; Delts & Gunz:

Clean & Press: 60x5, 70x5, 80x5, 90x3, 90x3 (Sidste sæt var lidt tungt, men ellers var det ok).

Reverse upright rows: 80x8, 90x7, 90x7 (Underligt nok var 90 lige så tung som 80 :blink: ).

Cable side laterals: 15x15, 20x10 (OK).

Seated Barbellcurls: stang+20x15, 3x10@stang+30 (Længe siden, så den sad godt).

Low incline Hammercurls: 15x15, 17½x12, 17½x12, 20x8 (yep yep).

Closegrip BP: 120x10, 130x6, 130x6, 140x5 (Kunne være bedre, men det var en dårlig bænk og dårlig stang :tongue: <_< ).

Pullovers: 45x15, 50x10, 50x10 :dead: (Skulle have haft et sæt mere, men det satte nakken en stopper for :( ).

15 minutters cykelcardio til VM i SL.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Hepburn" Program; Uge 1, Dag 1:

Første dag på et nyt program er sq altid noget særligt, og det var det også idag. Efter at have døjet med nakken fra helvede i over en uge nu, regnede jeg med at være cripled i dødløft. Heldigvis lod den ikke høre fra sig, og alle løftene kørte fint og med god fart på. Næste gang skal de så nok være lidt tungere, men nu må vi se med nakken :) Snatches er en øvelse, som jeg ikke har lavet i en menneskealder og det kunne mærkes. Teknik var en by i Rusland i det første sæt, og de senere sæt var mere pejle-mig-ind-på-den-rigtige-vægt-sæt :lol: Resten af træningen var god, og volumemæssigt ser det ud til at det kommer til at blive en god måned :)

Dagens tal; Dødløft osv:

Dødløft: (opv.) 100x5, 140x1, 160x1, (WS.) 190x1, 4x1@200, 5x5@160 (200 var ikke særlig svær, og der var god fart på, så nok tungere næste gang :) ).

Snatches: 2x3@60, 2x3@70, 80 failer 3 gange (I sidste sæt gik den galt pga tekniske vanskeligheder, men næste gang napper jeg den ;) ).

Flyes: 25x8, 4x8@27½ (Altid god).

Legextensions: 3x12@59 (Godt pump i wheels'ne).

Seated calfraises: 60x17,16,16,15 (Sad godt).

Hammercurls: 17½x12, 20x10, 22½x8, 25x5 (Vist nok bedste H.curls længe/ever :) ).

15 minutter på cyklen til at lukke ballet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Crawdaddy,

Kan du ikke fortælle noget om hvordan du mentalt forbereder dig til DM? Jeg forstår på din log, at diæten før konkurrencen er hård, men hvad går der igennem hovedet på dig, og hvad gør du for at komme det i forvejen, når du har prøvet det før?

Please tell me, oh wise one :bigsmile:

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Crawdaddy,

Kan du ikke fortælle noget om hvordan du mentalt forbereder dig til DM? Jeg forstår på din log, at diæten før konkurrencen er hård, men hvad går der igennem hovedet på dig, og hvad gør du for at komme det i forvejen, når du har prøvet det før?

Please tell me, oh wise one :bigsmile:

Niske

Hej Niske.

Jeg ved sq snart ikke hvad jeg skal svare. Diæten var ikke specielt slem rent madmæssigt. Det der til tider var hårdt var alt den cardio, der skulle tæskes af. Det er ikke lige hver dag man har lige meget lyst til at lave cardio to gange om dagen, men det der var værst var som regel at komme ud af døren. Når først jeg var derude og igang, så gik det som regel ok.

Det hjælper også på det at man kan se at der hele tiden sker en udvikling i ens fedtprocent, og at det hele går den rigtige vej.

Jeg vidste også hele tiden at jeg IKKE, under nogen omstændigheder, ville stå og ligne en spækklump på scenen, så det hjalp også med til at få mig i omdrejninger når det kneb lidt med motivationen.

Slutteligt havde MOL også noget at sige :) Et par venlige ord og opmuntring hist og her, og så var der fornyet gas på tanken :)

Til næste DM regner jeg med at det bliver noget lettere at forberede mig. For det første ved jeg hvordan jeg skal se ud, før vandet ryger osv. For det andet, så ved jeg i hvilken rækkefølge jeg kommer til at tabe mig, så jeg ikke behøver at stresse over for meget fedt på benene osv osv. For det tredie har jeg ikke så meget jeg skal smide denne her gang som sidst, og slutteligt skal jeg ikke skrive speciale samtidigt med at jeg er på diæt, hvilket nok vil gøre det en del mindre stressende :)

Håber du kan bruge det til noget.

Link to comment
Share on other sites

"Hepburn" Program; Uge 1, Dag 2:

Endnu en god træningsdag :) Det er nu meget rart at træne fullbody igen, og den mindre volumen per kropsdl har givet en lille smule styrke i nogle af øvelserne, fx Goodmornings :)

Bænken kunne godt have været lidt bedre, men der var ingen problemer i nogen af sættene, så det var langtfra dårligt, bare ikke supergodt ;)

Dagens tal; Bænkpres osv:

Bænkpres: (Opv. 110x2, 130x2, 150x1), WS. 3x1@160, 2x1@162½, 5x5@142½ (fik øget med 2½kg i de fleste sæt idag, så det er udemærket).

Chins: 12,10,10,9 (Ok, men kunne være bedre).

Dips: 30,25,20 (Nasty pump og fint nok med reps).

Sidelaterals: 12½x10, 2x10@13 (Lidt halvsvagt, men det er laterals, så......).

Spidercurls: 17½x10,8,9,9 (Godt pump. Skal lige sparke mig selv mere bagi, så jeg får flere reps her).

Goodmornings: (opv.100x5), 130x5, 2x5@140, 2x5@150 (Kørte gaanske godt idag, og kunne nok godt have været en smule tungere :) ).

15 minutter på cyklen til at slutte af på.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Full-body si`r du. Det kan vi ik` se heer?

Måske med lidt god vilje..Spidercurls, er det en form for bencurls for de ekstremt tyndbenede? Plus good mornings kan jeg da godt se det er en slags semi (evil) full-body program (også kendt som split :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Full-body si`r du. Det kan vi ik` se heer?

Måske med lidt god vilje..Spidercurls, er det en form for bencurls for de ekstremt tyndbenede? Plus good mornings kan jeg da godt se det er en slags semi (evil) full-body program (også kendt som split :tongue: )

Split mig her og split mig der :tongue: Og jeps, Spidercurls er en benøvelse for de ekstremt tyndbenede B) :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Hepburn" Program; Uge 1, Dag 3:

Rigtig god træning idag, hvor centeret var fyldt til randen af OBBC-lebber :tongue: Onklen fik kørt noget nasty patpres og bamsedrengen nappede det onde Sumo DL :pumpin: Jeg fik mig nogle gode singler i squat, og resten gik også rigtig fint. Der var rigeligt med overskud, så da jeg var færdig nappede jeg et par hurtige sæt Gunz, da jeg ikke følte mig specielt færdig :devil:

Dagens tal; Squat osv:

Squat: (opv. 80x3, 100x3, 140x2170x1), WS. 180x1, 185x1, 190x1, 195x1, 200x1, 5x5@160 (I bakspejlet burde jeg have startet tungere, men jeg pylrer åbenbart for meget om mig selv når det handler om squat :cussing: Det må det være slut med :devil: 1RM skal op...og det skal være nu :angry: ).

OL-rows: 4x5@140, 145x5 (Der var godt træk i lats'ne, selvom nogle mener man cheater lidt lovlig meget :poking: :lol: ).

Reverse upright rows: 90x8, 95x7, 90x8 (2 sæt var for tungt, men ellers var det ganske fint :) ).

Closegrip BP: 130x6, 135x6, 2x6@140 (De sidste par reps i sidste sæt var lidt tunge, men ellers gik det sq rigtig godt :) ).

Seated legcurls: 130x12, 150x8, 150x11, 170x8 (Langt bedre end sidst jeg kørte den, så det spillede jo max :) ).

Hammerstrenght machinecurls: 25x15, 35x10 (Jep jep jep, nice pump i gunz'ne :tongue: ).

15 minutter på cyklen til at slutte en god dag af på.

Link to comment
Share on other sites

HEEEEYYYYYY - hov hov DU!!!! SNYDER DU NU OGSÅ!!!!! :lol: :lol:

:wub:

Altid ;)

"Hepburn" Program; Uge 1, Dag 4:

Første dag tilbage i Olympic starter med at centeret er fuldstændig tomt :cussing: Ikke noget mere sygt en et fuldstændig tomt center :thumb_down: Selve træningen var meget god, men det trækker noget ned at der er helt øde :angry: Så er OBBC lidt mere ved må man sige :blink:

Dagens tal; Opsamling:

Clean & Press: 80x3, 85x3, 90x3, 2x3@92½ (Vist nok en ny 3RM, men jeg burde have startet tungere....næste gang B) ).

Ez-Pullovers: stang+45x9, 3x8@stang+50 (Kørte godt og vores Ez bars er bedre end OBBC's :nahnah: ).

Incline Dumbbellcurls: 4x7@20 (Kunne have været mere smæk i gunz'ne, men det er nok pga træningen af dem igår :unsure: ).

Standing wristcurls: 50x16,13,12,11 (Jeg lavede den uden at rulle den helt ud på fingerspidserne, hvilket var noget bedre end ellers :) ).

Unilateral toepress: slæde+140x19,17,15,16 (Ikke helt åndsvagt, men rotary maskinen savner mine lægge :( ).

Link to comment
Share on other sites

"Hepburn" Program; Uge 2, Dag 1:

En lidt blandet landhandel idag. Dødløft var bedre end sidst, mens snatches kunne have været bedre. Resten var egentlig ok, men træningen var bare for langsom, og så synes jeg at ens momentum forsvinder lidt. Fik ellers dyrket lidt kæbetræning med Johnny Bravo, og centerets faste sladdermester Ole :lol: Må se imorgen om det har været en god træning, når jeg skal ligge og stene til directors cut af TTT :D

Dagens tal; Dødløft og det løse:

Dødløft: (opv. 100x3, 140x1, 160x1, 180x1) WS. 200x1, 4x1@202½, 5x5@162½ (Fik øget med 2½kg siden sidst, så det var ok :) ).

Snatches: 3x3@70,2x3@75 (De første 3 sæt var fine nok, men det var ligesom om der ikke var ret meget fart i de to sidste sæt, som følgeligt var noget lort :cussing: Jeg burde nok have gået tilbage til de 70, men dumstædig som man er, tænkte jeg at det kunne jeg jo bare gøre bedre <_< ).

Incline flyes: 3x8@25, 2x8@27½ (Tykkere håndtag gør vægten sværere at løfte, men ellers var det ok).

Legextensions: 45x12, 50x12, 55x12 (Skulle lige finde den rigtige vægt).

Hammercurls: 20x10, 22½x7, 25x6, 22½x8 (3 sæt var lidt for tungt, og som sædvanligt var det den lamme højre arm der punkede ud :cussing: ).

Seated calfraises: 70x19, 70x17, 75x16, 80x15 (Mere vægt på næste gang).

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Clean & Press: 80x3, 85x3, 90x3, 2x3@92½

Er det helt rent pres uden afsæt med benene ?? I så fald er det jo et vanvittigt skulderpres din kropsvægt taget i betragtning.

Thomas

På 92½ er der da lidt bodyenglish, men på de lettere sæt er det vist rimelig rent. Jeg må lige holde øje med mig selv næste gang. Lige nu er de 92½kg dog lige under kropsvægt, så hvor vanvittigt det er, ved jeg ikke :)

Link to comment
Share on other sites

"I was a 90 kg + weakling.."

ØV er du taget tilbage til Ååhus?

Er du blevet aktiveret? Hvornår kommer du over og brænder igen??

Jep, jeg er tilbage i Århus, men endnu ikke aktiveret. Det kommer nu nok snart, så......

Jeg ved sq et lige hvornår jeg kommer til Odense og brænde igen, men jeg er da da når pussermatic'en skal til Sverige :)

Link to comment
Share on other sites

"Hepburn" Program; Uge 2, Dag 2:

Man kommer stille og roligt ned i centeret, og hvad er så det første man ser når man kommer derned? En fotosession med Fitness Henning :unsure: I olympic? Så har man sq set det med :o Det så ganske fint ud, så det hjalp da lidt på motivationen og bænken gik også ganske nice idag :) Man får helt lyst til at starte på diæt igen :lol: Efter de første 3 øvelser var centeret så tomt, hvilket trak en smule ned. Men alt blev gennemført tilfredsstillende, så ikke så meget brok :) En center med mennesker i er nu engang mere motiverende end et fuldstændig tomt center :blink:

Dagens tal; Bænkpres & det løse:

Bænkpres: (Opv. 60x5, 100x2, 130x2, 150x1) WS. 160x1, 3x1@162½, 165x1, 5x5@142½ (Hell yeah....forbedring fra sidst, og de 165 var ikke engang specielt tunge. Lockout'et var lidt skævt, men ellers ok :) ).

Pullups: 4x10 (Udemærket, men Olympics roterende chinstang er noget lort at hive i <_< ).

Dips: 33,24,20 (udemærket. Dør som sædvanligt langt hurtigere efter første sæt).

Side laterals: 3x12@12½ (Nasty pump i delts'ne og fin stil :) ).

Spidercurls: 4x8@18 (Udemærket...lidt tungt tilsidst, men det kørte ok :) ).

Stifflegged DL: 120x5, 2x5@140, 2x5@150 (Kørte rimelig let, så det spillede jo :) ).

Sluttede af med 15 minutter på kondicyklen :)

Link to comment
Share on other sites

Efter de første 3 øvelser var centeret så tomt, hvilket trak en smule ned. Men alt blev gennemført tilfredsstillende, så ikke så meget brok :) En center med mennesker i er nu engang mere motiverende end et fuldstændig tomt center :blink:

kom til obbbbc.... :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Pullups: 4x10 (Udemærket, men Olympics roterende chinstang er noget lort at hive i <_< ).

Hehehe, er "Mista-ol-skool-hardcore" blevet forvendt af at træne i LEBBEC??? :tongue:

Ellers nogen gode solide workouts, det må snart være på tide med nogen billeder! :)

Hehe :lol: Ja, jeg er blevet vant til at ting fungerer som de skal :lol: Seriøst så er den chinbar en skandale. For det første er den forkromet så den er glat som bare helvede. Som om det ikke var nok, så sidder den løst, så den drejer når man holder på den :devil:

Det bedste er så, at der rent faktisk står en splinterny chinbar i centeret, som er laangt bedre end den vi har nu, men den står bare på gulvet og har stået der i månedsvis :blink: Effektivitet ak ja <_<

Billeder si'r du? Må se om jeg kan få lavet nogle ved lejlighed.

Hippo>

kom til obbbbc.... 

Det ville være nice, men 2 timer i tog hver vej er liiidt langt :lol:

Jsc>

Hehe, eller rettere :sad106:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

"Hepburn" Program; Uge 2, Dag 3:

Olympic var stort set tomt endnu engang. Man må til tider spørge sig selv om hvad fanden der sker med det centerl. Engang var det et meget fedt sted at træne, men efterhånden er der sq aldrig et øje dernede :angry: Bah :devil: Tudekiks til mig :baaa:

Tingene kørte sq bare ikke rigtig så godt som de kunne idag :angry: Om det var centeret eller hvad det var, ved jeg sq ikke, men det sutter max røv :cussing: Dage som den her, hvor man lige akkurat laver det samme som sidst, eller forbedrer nogle småting marginalt er lige til at lukke op og :puke2: i

Dagens tal; Frontsquat osv:

Frontsquat: (opv. 100x4, 130x1, 140x1) WS. 145x1, 150x1, 150x1, 155x1, 155x1, 5x5@115 (Tjah og tjoh, til at begynde med var det noget lort, men det blev lidt bedre efterhånden. Lænden skabte sig lidt, hvilket var mindre fedt <_< ).

OL-rows: 5x5@140 (Ok, men ikke noget at råbe hurra for).

Reverse upright rows: 3x8@90 (Tjah, samme som sidst).

Dumbbell legcurls: 35x8, 35x8, 38x8, 40x8 (Egentli meget god øvelse, som er blevet forsømt på det sidste).

Closegrip BP: 4x6@130 (Svagt. Den ene skulder brokkede sig lidt efter BP i onsdags, så det blev stille og roligt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share