Endorfinjunkie på genoptræning


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Da jeg efter ovennævnte foredrag talte med Chris, foreslog han mig i samtalens løb at prøve spinning. The power of the Dark Side

:hippy: :hippy:

Just let go !!! Bare slip din indre spinning freak løs Coq. Super træning for smadrede akillessener, thrust me :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Spinningsild>Godt at høre, at du stadig er i blandt os. Jeg savner dit floooooow!

Jeg har nu fået medarbejdernes rating af Chris' foredrag. På en skala fra 1 til 5 med 5 bedst er han blevet vurderet til 4,9! Det er ganske enkelt den bedste rating, som jeg nogen sinde har set for en foredragsholder - uanset sammenhængen. Jeg kan ikke rose nok - og naturligvis vil jeg sende dette videre direkte til Chris.

Selv brugte jeg onsdagen på mit PDA circuit vægtprogram. Jeg lagde mærke til, at jeg ofrede teknikken, herunder den ønskelige opspænding, for at slå min tidsrekord for 2 gennemløb fra sidste uge. Det går ikke - og jeg vil derfor droppe idéen om at forbedre mig på tid og i stedet forsøge at lave lidt flere reps, der hvor jeg kan. Pulsgennemsnit 77 % af MHR, max 86 % (efter front squat).

I dag torsdag løb jeg 5 km stille og roligt. Der var efter vægtorgiet ikke ben til mere. Jeg skylder urmager Ulla Hyldtoft tak for uden beregning at have lånt mig et Casio Illuminator ur, hvor det særlige ved modellen er, at der kommer lys i displayet i forbindelse med en drejning på 40 grader af håndleddet. Teoretisk set glimrende idé for os, der kender til at bakse med diverse trykknapper på et ur, mens vi bærer løbehandsker i den kolde tid - men desværre ikke helt så god i praksis. Halvdelen af gangene kunne jeg ikke ramme den rigtige håndledsbevægelse, og når det lykkedes, lyste displayet kun op i 2 sekunder og med ca. 1 sekunds forsinkelse - det gjorde det svært at foretage aflæsning med den grad af nøjagtighed, som jeg ønsker, så derfor vil jeg i morgen levere uret tilbage med tak - en erfaring rigere. Jeg vil dog forblive kunde hos min venlige urmager.

Link to comment
Share on other sites

-Og som sagt så gjort: Uret blev leveret tilbage uden sure miner på sælgers side - men jeg er nu også en god kunde :bigsmile:

Fredag er normalt min eneste hviledag i ugen og samtidig den legale carbo-orgiedag, men i dag følte jeg mig lidt stærk, så jeg måtte liiige forsøge mig med håndstand push-ups og ganske rigtigt: For første gang nogen sinde lykkedes det mig at tage 2! Det er sikkert irrationelt - men tanken om, at man kan tumle sin kropsvægt på den måde er nu ret behagelig!

Indtil videre træner jeg videre mod de 10 - og når det er nået, er næste trin at kunne lave HPU'er mellem stole. Hovsa, der tog jeg vist forskud på nytårsfortsætterne........

Link to comment
Share on other sites

Så er vi ikke lige langt med HSPU mere.

På et tidspunkt tog jeg 1 touch and go, men har vist kun

gjort det den ene gang.

Prøvede lige her i aften, men nej, langt fra.

Jeg ved godt, at hvis man ikke sætter et højt mål for sig selv,

når man heller ikke højt, men når man sætter et meget beskedent

og urimelig lavt mål, hvorfor når man så ikke det ?

Så kan man da ikke senere sætte høje mål, for mål skal være realistiske.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning>Jeg vil snart skrive en epistel om mål og den slags, bl.a. fordi det i min verden hænger sammen med den diskussion, som jeg har ført med Arne og andre her i loggen vedrørende valg - valget af sit selv, valget af sit liv etc.

-Men jeg vil blot sige til dig nu, at af og til skal man sætte mål for sin indsats, ikke for sine resultater, for disse kan man i den sidste ende ikke kontrollere!

Travlhed gør, at jeg for tiden ikke får skrevet ret meget her i loggen - men trænet får jeg! Mest bemærkelsesværdigt: Mandag havde jeg en meget vellykket gang billat 2+2, hvor jeg trods visse protester fra benene og et fremskredet tidspunkt - 22.30 - løb tæt på sammenlagt 100 m mere end hvad der gennemsnitligt er tilfældet.

Imidlertid har jeg visse motivationsmæssige problemer. Ikke manglende træningslyst, det kender jeg stort set ikke til - men problemer i den forstand, at jeg lige nu mangler et mål for træningen, et mål, som jeg kan tro på og føle entusiasme for. Som man også kan se af mine kommentarer til Henning, kredser mine tanker en del om mål og målsætninger i denne tid!

Muskelvækst - uinteressant for mig

Styrke - ja, muligvis, men gider ikke konkurrere, og hvad er formålet ellers?

Vægttab - er ikke overvægtig og fedtprocenten er lige under 10, altså OK.

Tennis - er glad for mit comeback, men har ikke tid til at træne de fornødne 15 timer om ugen i udendørssæsonen og gider ikke spille konkurrencetennis på halv kraft.

Halvmarathon på under 1:38 - muligvis, men kan ikke motivere mig lige for tiden.

30 km enkeltstart på guldtid - hmmm, gider ikke træne på cyklen om vinteren

Almindeligt velvære - ja, det holder mig i gang, men der mangler ligesom noget!

Link to comment
Share on other sites

Imidlertid har jeg visse motivationsmæssige problemer. Ikke manglende træningslyst, det kender jeg stort set ikke til - men problemer i den forstand, at jeg lige nu mangler et mål for træningen, et mål, som jeg kan tro på og føle entusiasme for. Som man også kan se af mine kommentarer til Henning, kredser mine tanker en del om mål og målsætninger i denne tid!

Hvad med noget KB-træning, eller måske Naked warrior?? - Bare et forslag!

Link to comment
Share on other sites

DBM>Tak for velmente forslag. Mit problem - som ganske klart er et luksusproblem! - er bare, at det som sådan ikke er træningsformer og -idéer, som jeg savner. Jeg savner et mål/formål med træningen lige nu - noget at træne hen imod - en bestemt præstation (som betyder noget for mig!) eller en given konkurrence.

Med det sagt, har jeg skam allerede kettlebell med i det circuit vægtprogram, som jeg for tiden kører en gang om ugen. 14 forskellige øvelser, der gennemføres i rap med 2 gennemløb. Her indgår 4 forskellige kettlebell-øvelser, 2 plyometriske øvelser og 8 gængse vægtøvelser. Hårdt som bare f....., selv om vægtene ikke kan blive de allertungeste, når pulsen ligger over 75 % af MHR.

Link to comment
Share on other sites

Imidlertid har jeg visse motivationsmæssige problemer. Ikke manglende træningslyst, det kender jeg stort set ikke til - men problemer i den forstand, at jeg lige nu mangler et mål for træningen, et mål, som jeg kan tro på og føle entusiasme for. Som man også kan se af mine kommentarer til Henning, kredser mine tanker en del om mål og målsætninger i denne tid!

Muskelvækst - uinteressant for mig

Styrke - ja, muligvis, men gider ikke konkurrere, og hvad er formålet ellers?

Vægttab - er ikke overvægtig og fedtprocenten er lige under 10, altså OK.

Tennis - er glad for mit comeback, men har ikke tid til at træne de fornødne 15 timer om ugen i udendørssæsonen og gider ikke spille konkurrencetennis på halv kraft.

Halvmarathon på under 1:38 - muligvis, men kan ikke motivere mig lige for tiden.

30 km enkeltstart på guldtid - hmmm, gider ikke træne på cyklen om vinteren

Almindeligt velvære - ja, det holder mig i gang, men der mangler ligesom noget!

Synes jeg kan se noget, der ligner Det Bruno J skriver og tænker i tiden.

Jeg har skrevet nogle kommentarer i hans log, og som du efterhånden ved,

så undrer det mig, at der mangler noget, og at motion bare for velvære

ikke er nok.

Med det sagt, har jeg skam allerede kettlebell med i det circuit vægtprogram, som jeg for tiden kører en gang om ugen. 14 forskellige øvelser, der gennemføres i rap med 2 gennemløb. Her indgår 4 forskellige kettlebell-øvelser, 2 plyometriske øvelser og 8 gængse vægtøvelser. Hårdt som bare f....., selv om vægtene ikke kan blive de allertungeste, når pulsen ligger over 75 % af MHR.
Hvad er MHR ?

og hvor tunge kettlebells træner du med ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

MHR = maksimal pulsfrekvens

Angående kettlebells har jeg 2x16, 2x24 og 1x32 kg. Hvilke/hvilken jeg bruger afhænger naturligvis at hvilken øvelse jeg har gang i. F.eks. kan jeg lave nogle få side press med 32 kg, en hel del med 24 kg og svinsk mange med 16 kg. Så er det bare med at bslutte sig for, om man vil træne for styrke, muskelvækst eller udholdenhed!

I øvrigt er jeg fast læser af BrunoJ's log og der er ganske rigtigt en vis lighed mellem hans overvejelser lige nu og mine - men forskellen er og bliver, at jeg finder glæde ved selve det at træne. Det gælder vist ikke i samme omfang for BrunoJ. Det er derfor, at jeg ikke tøver med at kalde mine "problemer" for luksusproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagens løbetræning skulle have bestået af 12 x billat 30-30, men jeg var ganske enkelt for træt i benene efter de frontsquats og den plyometriske træning, som indgår i mit circuit-vægttræningsprogram, som jeg gennemførte torsdag. Når jeg har det på den måde, kan jeg normalt vælge mellem den offensive og den defensive løsning:

Offensiv: Jeg løber det planlagte, bliver fuldstændig smadret og lettere deprimeret over præstationen.

Defensiv: Jeg løber 5 jævnt langsomme kilometer.

I dag prøvede jeg som noget nyt en mellemting: Jeg løb de 12 x 30-30, men holdt bevidst igen fra starten. Det viste sig faktisk at være fornuftigt. Pulsen kom ikke helt op i det røde felt og jeg løb ca. 8 % kortere end på en optimal tur, men jeg kom hjem med følelsen af at have gennemført et trods alt værdifuldt træningspas og uden følelsen af, at selve præstationen var et nederlag - Herregud, det var jo med vilje! - kunne jeg sige til mig selv!!

-og så stod den på juletræsfest med ungerne. Hvor er det nu, at æbleskiverne står på Willets's kostpyramide?

Link to comment
Share on other sites

Offensiv: Jeg løber det planlagte, bliver fuldstændig smadret og lettere deprimeret over præstationen. 
Ja, det dur ikke at være depri efter at have motioneret efter planen.

Det kan man ikke byde sig selv :smile:

I dag prøvede jeg som noget nyt en mellemting: Jeg løb de 12 x 30-30, men holdt bevidst igen fra starten. Det viste sig faktisk at være fornuftigt. Pulsen kom ikke helt op i det røde felt og jeg løb ca. 8 % kortere end på en optimal tur, men jeg kom hjem med følelsen af at have gennemført et trods alt værdifuldt træningspas og uden følelsen af, at selve præstationen var et nederlag - Herregud, det var jo med vilje! - kunne jeg sige til mig selv!!
Nemlig, sådan styrer man det :4thumbup:

For du ved jo godt, at du har al mulig grund til at være både meget tilfreds og stolt af din træning og resultaterne,

så der er ingen grund til at gøre sig selv til slave af sine tidligere eller forestillede præstationer. :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning>Lige præcist i denne situation har det ikke noget at gøre med at være slave af tidligere præstationer - for 30-30 som træningsform kendte jeg slet ikke, dengang jeg ikke var god, men dog en god del bedre end i dag til løb.

I dag var jeg også træt efter vægttræning i går - men benene var alligevel med på at løbe 12 x 30-30 for det, der efter omstændighederne var fuldt tryk, og velan: Jeg kom ganske tæt på rekorddistancen! Mørkt var det, mørkt som graven i Vallensbæk Mose - og da jeg ved af erfaring, at jeg løber lidt langsommere/forsigtigt i mørke, så tillader jeg mig at være tilfreds med en god præstation. Jeg har i øvrigt købt mig en pandelygte til brug i den slags situationer, men naturligvis kom jeg først i tanke om det, da jeg var 500 m hjemmefra, og så gad jeg ikke vende om og hente den.

Overvejelserne om træningsmål og dermed træningsform og indsats fortsætter. Jeg hælder vist mere og mere til at indskrænke løberiet til 2 ture om ugen og træne vægte 3 gange om ugen, da jeg i sidstnævnte jo har set, at jeg stadig kan forbedre mine PRs, hvilket vist er udelukket i løb - med mindre jeg vier mit liv til det og dropper det der pjat med arbejde :devil: - hvilket jeg ikke har tænkt mig!!

Link to comment
Share on other sites

Arne>Foreløbigt tak for et spændende indlæg, som kræver en del nærlæsning og overvejelse på min side, inden jeg kan dukke op med et kvalificeret svar. Pludselig dukker svaret op her i loggen - men det bliver nok ikke lige de første par dage. Der skal jo også trænes...... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Arne>Jeg har haft forrygende travlt på jobbet her på det seneste. Det kan bl.a. ses af den meget sporadiske logføring, som jeg har taget mig tid til. I aften er tiden for første gang i lang tid imidlertid min egen - og derfor er jeg gået i gang med at få afløb for min skrivetrang i en række logs. Du kan være evigt forvisset om, at mit indlæg i den debat, som du hentyder til, nok er gemt, men ikke glemt. Rent faktisk har jeg indskrevet det i min opgaveliste i Microsoft Outlook - som jeg ellers normalt kun bruger som hjerneprotese i arbejdssammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Arne>Jeg har haft forrygende travlt på jobbet her på det seneste. Det kan bl.a. ses af den meget sporadiske logføring, som jeg har taget mig tid til. I aften er tiden for første gang i lang tid imidlertid min egen - og derfor er jeg gået i gang med at få afløb for min skrivetrang i en række logs. Du kan være evigt forvisset om, at mit indlæg i den debat, som du hentyder til,  nok er gemt, men ikke glemt. Rent faktisk har jeg indskrevet det i min opgaveliste i Microsoft Outlook - som jeg ellers normalt kun bruger som hjerneprotese i arbejdssammenhæng.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg så glæde mig til - med tålmodighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

For dem, der endnu ikke har taget blog-systemet til sig, har jeg herunder gentaget første indlæg i min blog. Det med at gentage indlæggene påregner jeg ikke at gøre mere end denne ene gang.

Dette her er rent faktisk et svært indlæg at skrive, og mine følelser er ret blandede, som det vil fremgå.

Jeg har flere gange skrevet i min log, at jeg bruger den mere som en blog end som en træningslog, så i realiteten burde jeg vel være lykkelig, nu da hvor ordet "blog" er blevet officielt på MOL. Det er jeg bare ikke! Forklaring følger, men mine loglæsere skal vide, at flere af synspunkterne er de allerede tidligere blevet præsenteret for. Nå, man siger jo, at gentagelse og overdrivelse fremmer forståelsen!

For det første er Internettet og MOL i virkeligheden ikke særlig velegnet, hvis man alene vil føre log! Jeg er overbevist ikke-luddit, men alligevel er det min holdning, at til rene log-formål er der intet, der kommer op på siden af papir og blyant! That's it and that's all, folks! Når man så alligevel vælger den besværlige løsning - at føre log på Internettet - så er det for at få respons og muligvis endda gode råd og sågar meningsfuld dialog!

Her kunne den så godt stoppe - den fiktive gennemsnitlige MOL-bruger poster træningsinformation på nettet og får den ønskede respons. Som jeg ser tingene, stopper det bare ikke her! MOL-brugerne har en række ting til fælles - og det mest indlysende er, at træning fylder en stor del af vores liv. Nuvel, det er da interessant at diskutere livets mangfoldighed med andre mennesker, der har en indfaldsvinkel, der på et enkelt og statistisk set ualmindeligt forekommende punkt er sammenfaldende med ens eget! Sagt på en anden måde vil jeg da gerne vide noget om, hvordan andre endorfinjunkies får træningen til at få op i en højere enhed med arbejde, studier, familie, venner og almen intellektuel udvikling. Den slags diskussioner har jeg ofte opfordret til i min log - og fra tid til anden er de også opstået! - tak til bidragsyderne!!

Hvor kommer blog'en så ind? Jo, på Internettet findes der talløse blog-kolonier. Jeg er selv fast læser af et par overordentligt velformulerede amerikaneres kauserier over løst og fast. Fælles for disse blogs er, at emnet er helt, absolut og aldeles frit. Tematisering er stort set ukendt, og tanken om at indskrænke indlæggene til at handle om et enkelt emne - f.eks. månestrålernes indflydelse på myrernes seksualliv eller fysisk træning! - er i direkte modstrid med selve blog-tanken!

-Og hermed er vi nået til en anden af mine ideosynkrasier: Der er nogen, der ejer MOL! De - MZ eller whoever - er Gud i denne sammenhæng. Hvis de beslutter at bandlyse alle indlæg, som ikke er i overensstemmelse med Enhedslistens partiprogram, er det deres absolutte ret! For alle os andre gælder det, at vi ikke har ejendomsret til og udøvende magt over en eneste byte på MOL! Vi kan té os lige så tosset vi vil i lige nøjagtig hvilke logs og blogs vi vil - kun vore egen fornemmelse for pli sætter grænsen. At vi så naturligvis har ophavsret til vore indlæg er i denne sammenhæng blot en juridisk finurlighed.

-Så hvad skal vi med en blog, hvis vi alligevel vil skrive det samme, som vi ellers ville have gjort i vore logs? Svaret er ligetil: Ingenting!! Rent faktisk er det i den første fase blot et irritationsmoment - nu er man nødsaget til at følge med 2 steder for at vide, hvad én MOLer tænker og bedriver.

På det mere tekniske plan synes jeg, at det er rart, at responsen står i kronologisk orden og fuldt synligt - men det er muligvis bare en vanesag.

Alligevel har jeg oprettet en blog. Det kunne jeg jo blot lade være med! Ja, men hvis dialogen flytter sig herover, så vil jeg gerne være med, der hvor det sker. Indtil videre vil jeg nok vælge at poste mine mere træningsrelaterede indlæg i log'en, mens de mere filosofiske ryger i blog'en. Så må tiden vise, om dette skal ændres.

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Hej Coq,

jeg læser med stor interesse om dine overvejelser om log versus blog. Jeg har selv valgt at tage skridtet fuldt ud, låse min log og skrive alle indlæg i bloggen fremover. Jeg er indtil videre temmelig lunken overfor bloggen, men har besluttet mig for at testkøre den et par måneder før jeg tager en endelig status. Til den tid kan jeg jo bare oprette en ny log.

Jeg forstår slet ikke argumenterne for at have BÅDE en log og en blog? På den måde tror jeg at man mister en masse læsere mindst det ene sted, og måske begge steder? Og samtidig synes jeg at det er rart at have alt der har med mig selv at gøre på MOL samlet på et sted.

Panda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Coq

Hmm........tænke jeg troede du ville følges med mig og ikke oprette en Blog, jeg ender jo med at blive den sidst af dem hvis log (og nu Blog) jeg følger der opretter en Blog, for det har jeg ikke tænkt mig at gøre med mindre jeg bliver tvunget til det.

Så jeg er da rigtig ked af at jeg nu skal følge din log to steder, for jeg tror ikke på at du kan hold dig kun til træning i logen :wink:

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i den negative holdning til Blogs som erstatning for logbøger. Nedenstående citat er fra tråden om Blogs:

Enig. Blogs virker på mig som en falden-på-halen for ny teknik, hvor værdien af det nye slet ikke står mål med prisen. Blogs er bare en traditionel træningsjournal forklædt som fremskridt med fancy funktioner, som ingen har bedt om. Gammel vin på nye flasker.

Den kommunikation, som er logbøgernes charmerende side, er skubbet i baggrunden i Blogs, og det betyder for mit vedkommende, at jeg holder op med at følge de skribenter, som lukker deres log og flytter over på Blog. Set fra min synsvinkel er de forsvundet fra MOL logbog-mæssigt. Det er de sikkert ret ligeglade med, men det er lidt ærgeligt, at fællesskabet på MOL udvandes på denne måde.

Jeg er bestemt ikke maskinstormer og er åben for nye og bedre måder at gøre tingene på. Men netop Blogs er efter min opfattelse ikke hverken nyt eller bedre. Som nævnt i ovenstående citat, og som jeg læser CocRouges opfattelse, er Blogs bare en "internetmåde" at føre en gammeldags logbog på. Og det er ikke et fremskridt.

Strukturen i Blogs er bygget op omkring skribentens egne indlæg. Her kan man så kommentere det enkelte indlæg, men hvordan fører man en dialog med Blog-ejeren? Kommentaren er jo knyttet til det konkrete indlæg. Og hvordan fører man en dialog med andre kommentatorer i Blog'en? Det er i praksis umuligt, da kommentarerne er knyttet til ét bestemt indlæg. Blog er simpelthen ikke bygget til dialog.

Vi har altså fået en ny funktion, som erstatter MOLs dialogskabende logbog med en internetudgave af en gammeldags notesbog. Jeg kan ikke se det værdiskabende i det bytte. For et bytte bliver det. Vi ser allerede flere, som har lukket deres logbøger og er flyttet over i Blog. Det udvander MOL, og det er synd.

Hvis man vil gøre MOL bedre, så kunne man jo f. eks. vedligeholde de funktioner, som man tidligere har lavet. Og som var markante forbedringer. Her tænker jeg på muligheden for at sortere Off Topic og Logbøger fra Dagens Aktive Emner, så man kunne holde disse tre grupper hver for sig. Det har ikke fungeret siden MOL flyttede over på en ny server. Dagens Aktive Emner er stadig en uskøn blanding af alting, uanset hvad man indstiller den til i sit kontrolpanel.

CocRouge>Med henvisning til mit citat ovenfor siger jeg hermed tak for nogle spændende diskussioner i din nu tidligere logbog. Jeg følger ikke med over i Blog'en, men holder mig i de gammeldags logbøger, så længe de stadig er aktive. Hvis kommunikationen i dem forsvinder, så mister MOL en meget væsentlig del af mit incitament til at være her. Og så er det måske tid at skifte græsgange.

Link to comment
Share on other sites

Her kunne den så godt stoppe - den fiktive gennemsnitlige MOL-bruger poster træningsinformation på nettet og får den ønskede respons. Som jeg ser tingene, stopper det bare ikke her! MOL-brugerne har en række ting til fælles - og det mest indlysende er, at træning fylder en stor del af vores liv. Nuvel, det er da interessant at diskutere livets mangfoldighed med andre mennesker, der har en indfaldsvinkel, der på et enkelt og statistisk set ualmindeligt forekommende punkt er sammenfaldende med ens eget! Sagt på en anden måde vil jeg da gerne vide noget om, hvordan andre endorfinjunkies får træningen til at få op i en højere enhed med arbejde, studier, familie, venner og almen intellektuel udvikling. Den slags diskussioner har jeg ofte opfordret til i min log - og fra tid til anden er de også opstået! - tak til bidragsyderne!!
Bodybuilding var det første jeg søgte på internettet, da jeg fik det.

Jeg havde ikke mange andre at dele træningsinteressen med inden,

og ingen steder at læse om det, så nettet åbnede denne verden for mig,

og forumet her har udbygget mine muligheder i den retning :smile:

-Og hermed er vi nået til en anden af mine ideosynkrasier: Der er nogen, der ejer MOL! De - MZ eller whoever - er Gud i denne sammenhæng. Hvis de beslutter at bandlyse alle indlæg, som ikke er i overensstemmelse med Enhedslistens partiprogram, er det deres absolutte ret! For alle os andre gælder det, at vi ikke har ejendomsret til og udøvende magt over en eneste byte på MOL! Vi kan té os lige så tosset vi vil i lige nøjagtig hvilke logs og blogs vi vil - kun vore egen fornemmelse for pli sætter grænsen. At vi så naturligvis har ophavsret til vore indlæg er i denne sammenhæng blot en juridisk finurlighed.
Det er vi vist mange, der har tænkt på, og derfor fører en del af os også den samme log i et andet forum.

Det gamle ord om at man ikke skal lægge alle sine æg i samme kurv,

synes jeg er blevet aktuel som aldrig før, når det gælder data.

Der kan jo ske så meget.

Hvis MZ får et stort nok bud, kunne det måske tænkes at han solgte

MOL.

Sådan er det gået med mange af succeserne inden for IT verdenen, så

man ved jo aldrig.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

BrunoJ>Tak for et godt indlæg, der lige nu og her har fået mig til at overveje min måske noget forhastede beslutning om at fordele indlæggene mellem log og blog en ekstra gang - for er der én ting, som jeg ønsker at holde fast i, er det den frugtbare diskussion af alt mellem himmel og jord - hyppigt med udgangspunkt i det trænende folks verdensopfattelse.

Henning>Æggene ligger da vel stadig i samme kurv - MOL er jo stadig MOL og MOL kan forgå - uanset om man har (samme) indlæg i flere fora, logs og blogs.

Austina>Næh, du har nok ret - det der med at indskrænke mig, når jeg først har sat mig ved tastaturet, vil nok heller ikke i fremtiden høre til blandt mine kernekompetencer.

Panda>Naturligvis har du ret - beslutningen log versus blog kan man jo bare gøre om, hvis erfaringerne taler for det. Tilbage står så blot et (mindre) problem med tab af kontinuitet i eksperimentalfasen.

Link to comment
Share on other sites

Henning>Æggene ligger da vel stadig i samme kurv - MOL er jo stadig MOL og MOL kan forgå - uanset om man har (samme) indlæg i flere fora, logs og blogs.
Undskyld, jeg udtrykker mig ikke godt nok igen. :laugh:

Jeg mente, at mange skriver log på http://www.fitforum.dk/ også,

og jeg skriver min log forumet på min egen side http://www.kagearm.com

Endelig er der også nogle, der skriver log Powersone, som tlihører Damn her fra MOL.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Det meste af året er min diæt under benhård kontrol - det er nødvendigt, når man som jeg kommer fra en familie, der med Chris MacDonalds ord er genetiske vindere - det vil sige overordentlig godt til at akkumulere fedtvæv i perioder med fødeoverskud. Til dato er jeg vist familiens eneste voksne, normalvægtige medlem - og den status er ikke kommet af sig selv, skulle jeg hilse og sige!

-men mod julens fristelser kæmper jeg som oftest forgæves! Resten af året forsøger jeg at holde et moderat kalorieunderskud. I praksis vil det sige, at jeg nogenlunde rammer ligevægtsindtaget - for når jeg rammer dette, er jeg næsten konstant sulten, uanset indtaget af grøntsager. So much for teorien!

Til jul er kalorieoverskuddet imidlertid en realitet. Endvidere er julen sammen med sommerferien de eneste perioder af året, hvor jeg sover mere end 6 timer pr. nat i gennemsnit.

Jamen, hvad er det? Rigeligt med kalorier og hvile!! Perfekte forudsætninger for tung træning!!! - hvilket leder til en for mig helt ny og lidt kontroversiel beslutning: Jeg vil træne maksimalt tungt hele julen - 6 dage om ugen i 2 uger med et 3-split med et enormt volumen (synes jeg da!). Til gengæld vil jeg ikke løbe noget særligt. Det er faktisk stik modsat min normale julestrategi, der plejer at byde på en smule vægttræning og minimum 50 km's løb om ugen.

Fortsættelse følger - hvis jeg ikke bliver så tung, at jeg ikke kan slæbe mig hen til tastaturet........

Link to comment
Share on other sites

I dag var så første dag med mit juleprogram - få øvelser, moderate reps, mange sæt, ingen cardio. Det blev til:

Military press 10 x 5

Crunch 10 x 5

Front squat 10 x 5

Underlig fornemmelse! Jeg var tydeligt træt i alle 3 øvelser, og specielt i military var jeg meget tæt på failure i sidste sæts sidste rep - men her bagefter er jeg slet ikke generelt træt på samme måde som efter et fullbody-pas med ca. samme tonnage. Interessant at få at se, om den tendens vil holde sig de kommende dage.

Apropos skriverierne i Arnes log om visse politiske grupperinger havde jeg i dag et sammenstød med en medarbejder, der i skrift og tale bekender sig til ultraliberale synspunkter. Det er da også ganske tydeligt, at han hele tiden ganske skamløst alene tager udgangspunkt i, hvad der er godt for ham - men det interessante er, at han i sine krav, sin påberåbelse af aftalerettigheder og sin hele holdning til arbejdslivet i den grad minder mig om de anskuelser, der i sin tid var kendetegnende for det nu hedengangne parti "Fælles Kurs". Synspunktet synes at være, at solidaritet er noget, som man har krav på, ikke noget, som man skal yde. Dermed har man på ulyksalig vis forenet det værste i socialismen med det værste i liberalismen. Velbekomme for en cocktail!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu gennemført 6 træningspas med mit "jule3splitsprogram". Det har været en ny oplevelse for mig med højt volumen på diverse øvelser. Normalt har jeg i det enkelte træningspas kørt et fullbodyprogram med et relativt begrænset volumen pr øvelse. Imidlertid har kroppen ikke brokket sig over f.eks. 10 x 5 x military og lignende, og jeg har været godt restitueret mellem træningsgangene, så helt galt kan det ikke være. I dag er det så hviledag (på den 7. dag hvilede Han! :innocent:), hvilket konkret betyder, at jeg vil begive mig ud på den første løbetur i en uge - ikke hverdagskost for mig med den slags afbræk.

De andre dele af juleprogrammet - hvile og kalorieoverskud - har jeg ligeledes overholdt, især den med kalorierne! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share