Endorfinjunkie på genoptræning


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Min opfattelse er, at der findes relativt lidt viden (videnskabelig) og relativt megen emperi (helt eller delvist uvidenskabelig) på træningsområdet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke forstået. Mener du, at empirisk baseret viden pr. definition er uvidenskabelig? Så ser det sgutte' godt ud for os i samfundsvidenskaberne!

<{POST_SNAPBACK}>

Må jeg gætte på at xjyden mener viden, der ikke er videnskabelig dokumenteret.

Hvis min antagelse er rigtig, så rører han ved noget meget vigtigt.

Når noget er bevist videnskabelig, så er det rigtigt, men

inden det er videnskabelig dokumenteret, kan det godt være sandt.

Et eksempel: Dagen før det blev bevist at MSM er godt, virkede det også,

men man nåede at forbyde det indtil det blev bevist.

Bare et eksempel, men den slags ting har holdt meget tilbage på sundhedsområdet, desværre.

Der var nogen, der for længst havde opdaget at der var godt.

Og de træningsmetoder, der bliver skudt i sænk her, kommer ikke af ingenting.

For 25 år siden, var der også nogen, der lavede resultater,

også bedre end mange af os laver i dag.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Når noget er bevist videnskabelig, så er det rigtigt, men

inden det er videnskabelig dokumenteret, kan det godt være sandt.

Hertil bør man tilføje, at fordi noget er "videnskabeligt bevist" behøver det faktisk ikke være rigtigt. Det betyder bare, at det formodes at være rigtigt under de givne forudsætninger. Herunder den viden man har på det givne tidspunkt.

Der var f. eks. engang, hvor det var "videnskabeligt bevist" at jorden var flad, for ellers ville man jo falde af. Men så var der en kværulant, som begyndte at snakke om tyngdekraft og andre forvirrende ting, og så var det pludselig noget helt andet, som var "videnskabeligt bevist". Mens det man troede på dagen før nu var noget vrøvl. Gad vide, om det samme gør sig gældende for træning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok, jeg bruger "viden" om noget, der med sikkerhed er rigtigt.

Det meste jeg ser på MOL, er noget, som er baseret på nogle få tests eller observationer under meget specielle forhold, f.eks. en undersøgelse baseret på deltagere, som er utrænede pensionister, som indtager specifikke protein-produkter på specifikke tidspunkter.

I forhold til nævnte undersøgelse, så ville jeg gerne have haft en kontrol-gruppe, som drak en halv eller en hel liter cacaomælk enten under eller lige efter træningen.

Meget af det andet, der refereres er baseret på erfaringer fra overvægtige narkomaner fra USA. (læs styrkeløftere)

Sidstnævnte kan godt være relevant viden, men ofte skal det modificeres kraftigt for at være relevant.

Link to comment
Share on other sites

1: Jeg er helt enig i, at vi fra tid til anden kommer til at revurdere vores viden - eller det, som vi troede, at vi vidste.

2: Masser af viden er kun relevant under meget specifikke forudsætninger - som eksempel de amerikanske narkomaner.

3:-men hvis vi reducerer viden til noget, som med sikkerhed er rigtigt, så bliver der ikke mange kandidater. I en vis forstand kan man betragte viden som et sæt arbejdshypoteser. Tag nu tyngdekraften - vi ved da, at den eksisterer!? Næh, det gør vi vel for så vidt ikke. Empiriske forsøg har vist, at hvis man i fortiden kastede et objekt med masse op i luften - ja, så vendte det før eller senere tilbage til jorden. Det er en ret god arbejdshypotese, at det samme nok vil gentage sig, hvis vi senere i dag går ud og smider en 24 kg's kettlebell op i luften over vores isse - men vi kan vel ikke vide det med absolut sikkerhed? Jeg ved dog, at jeg vil fraråde nogen at udføre eksperimentet! Arbejdshypotesen er god nok for mig- og sådan er det med masser af hypoteser om træning. Hvis "5x5 m/80 % af 1 rm" har givet gode resultater mht styrke og masse for et stort antal trænende - ja, så er der vel god grund til at antage, at det også vil gælde for mig. Så kan jeg hen ad vejen forfine arbejdshypotesen, hvis det viser sig, at f.eks. 8x3 virker bedre for mig - og så må jeg leve med, at livet er for kort til, at den enkelte kan eksperimentere med alle tænkelige kombinationer af sæt/reps/intensitet/pause/etc. etc.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

En ting er hvad viden er. Noget andet og måske i mine øjne endnu mere interessant er så, hvordan viden omsættes til praksis. Hvadenten målet er vægttab, kampsport, styrke, kettlebells, tennis :innocent: velvære, flow... :hippy: Ja så gælder det om at få omsat lysten, motivationen, begrænsningerne, mulighederne til en udvikling. En udvikling, der leder om ikke til målet i et hug, så dog i den rigtige retning. En udvikling der kræver viden ja !!! men i lige så høj grad vilje, vedholdenhed, trøst, opbakning, omveje, alternative mål.. måske erkendelse af ubevidste forhold der bremser udviklingen, forkerte forudsætninger... Om noget synes jeg, at MOL via sine fora og måske især via logbøgerne bliver eksponent for den form for udviklings historier. Ligegyldigt om det foregår på Angels VM niveau eller nyåbnede logs fra folk, der måske mangler viden men tilgengæld har mobiliseret uanede mængder mod og kræfter, har taget de afgørende skridt til at komme igang. Personligt synes jeg, at der er utroligt meget inspiration i begge dele, når folk tør at beskrive de processer de har gang i, i forhold til at nå deres mål. Ja og også netop derfor jeg synes, at den gode tone på boardet er så vigtig. Har altid tænkt, at det var hjørne stenen i forhold til, at folk flyttede sig så meget. Som et driv hus med gode vækst betingelser. Humor, indforståethed, kliker, mangfoldighed, drenge røvs snak.. Woman inspirerede tråde.... der skal være plads til det hele. Synes bare at det skal være over en eller anden bundgrænse af personligt fnidder fnadder, krænkende bemærkninger, nedvurdering af andre mennesker. Ved godt, at Morten Z skriver, at boardet må udvikle sig som det vil, men hvorfor så have moderatorer og gad vide hvad annoncørerne tænker om en sådan politik ?Der er vel en grund til, at nogle hellere vil annoncere her end på BodyHouse eller Get big ? Flow hilsen til alle :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ikke tage luften fra Spinningsildens indlæg, men jeg må lige kommentere, at jeg i hvert fald har den erfaring, at jeg en gang tidligere i mit liv kastede en kedel op i luften over mit hoved, og den kom ned igen, og jeg kom til lægen.

Mit oprindelige indlæg var et angreb på de højt besungne videnskabelige artikler, og det tidligere allestedsnærværende krav om dokumentation for udtalelser her på MOL. Jeg troede, at BK og CR snakkede om at de savnede disse.

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvad viden er. Noget andet og måske i mine øjne endnu mere interessant er så, hvordan viden omsættes til praksis. Hvadenten målet er vægttab, kampsport, styrke, kettlebells, tennis  :innocent: velvære, flow...  :hippy: Ja så gælder det om at få omsat lysten, motivationen, begrænsningerne, mulighederne til en udvikling. En udvikling, der leder om ikke til målet i et hug, så dog i den rigtige retning. En udvikling der kræver viden ja !!! men i lige så høj grad vilje, vedholdenhed, trøst, opbakning, omveje, alternative mål.. måske erkendelse af ubevidste forhold der bremser udviklingen, forkerte forudsætninger... Om noget synes jeg, at MOL via sine fora og måske især via logbøgerne bliver eksponent for den form for udviklings historier. Ligegyldigt om det foregår på Angels VM niveau eller nyåbnede logs fra folk, der måske mangler viden men tilgengæld har mobiliseret uanede mængder mod og kræfter, har taget de afgørende skridt til at komme igang. Personligt synes jeg, at der er utroligt meget inspiration i begge dele, når folk tør at beskrive de processer de har gang i, i forhold til at nå deres mål. Ja og også netop derfor jeg synes, at den gode tone på boardet er så vigtig. Har altid tænkt, at det var hjørne stenen i forhold til, at folk flyttede sig så meget. Som et driv hus med gode vækst betingelser. Humor, indforståethed, kliker, mangfoldighed, drenge røvs snak.. Woman inspirerede tråde.... der skal være plads til det hele. Synes bare at det skal være over en eller anden bundgrænse af personligt fnidder fnadder, krænkende bemærkninger, nedvurdering af andre mennesker. Ved godt, at Morten Z skriver, at boardet må udvikle sig som det vil, men hvorfor så have moderatorer og gad vide hvad annoncørerne tænker om en sådan politik ?Der er vel en grund til, at nogle hellere vil annoncere her end på BodyHouse eller Get big ? Flow hilsen til alle  :hippy:

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Spinningsild

Hvis der var plads til det, ville jeg placere dit indlæg som min signatur - men da det ikke er tilfældet, vil jeg nøjes med at takke for et indlæg, der ville være en pryd for enhver logbog. Honi soit qui mal y pense.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ikke tage luften fra Spinningsildens indlæg, men jeg må lige kommentere, at jeg i hvert fald har den erfaring, at jeg en gang tidligere i mit liv kastede en kedel op i luften over mit hoved, og den kom ned igen, og jeg kom til lægen.

Mit oprindelige indlæg var et angreb på de højt besungne videnskabelige artikler, og det tidligere allestedsnærværende krav om dokumentation for udtalelser her på MOL. Jeg troede, at BK og CR snakkede om at de savnede disse.

<{POST_SNAPBACK}>

Videnskabelige indlæg ser og læser jeg gerne - men jeg bliver lettere irriteret over selvbestaltede guruer, hvis eneste og alt andet end konstruktive bidrag til debatten er at råbe på dokumentation - hvorefter de som oftest prompte afviser den, hvis den fremlægges og ikke bekræfter deres egen mening. Nej, kære xjyde - den slags savner jeg bestemt ikke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helst ikke tage luften fra Spinningsildens indlæg, men jeg må lige kommentere, at jeg i hvert fald har den erfaring, at jeg en gang tidligere i mit liv kastede en kedel op i luften over mit hoved, og den kom ned igen, og jeg kom til lægen.

Mit oprindelige indlæg var et angreb på de højt besungne videnskabelige artikler, og det tidligere allestedsnærværende krav om dokumentation for udtalelser her på MOL. Jeg troede, at BK og CR snakkede om at de savnede disse.

<{POST_SNAPBACK}>

Videnskabelige indlæg ser og læser jeg gerne - men jeg bliver lettere irriteret over selvbestaltede guruer, hvis eneste og alt andet end konstruktive bidrag til debatten er at råbe på dokumentation - hvorefter de som oftest prompte afviser den, hvis den fremlægges og ikke bekræfter deres egen mening. Nej, kære xjyde - den slags savner jeg bestemt ikke!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tilslutter mig ovenstående svar. Jeg forstår ikke helt, hvordan mine indlæg kunne fortolkes som et behov for mere teoretisk dokumentation. Pointen var jo netop, at officiel sandhed ikke altid er, hvad den giver sig ud for. Heller ikke selvom den kan smykke sig med diverse dokumentation i form af fine latinske ord og "kloge" mænds anerkendelse. Derfor eksemplet med jorden-er-flad og tyngdekraften.

Hvis der er noget, som virkelig kan gøre mig træt i hovedet, så er det diverse fysioterapeutstuderendes hærgen her på MOL med en strøm af latinske gloser, som skal dække over, at de reelt ikke har nogen som helst reel viden (læs: den viden praktisk erfaring giver) om det, de udtaler sig om. Men de har læst en bog, og det har gjort dem i stand til at levere en portion "officiel" dokumentation.

Dette gælder naturligvis ikke alle fys-studerende, men det har ofte været den gruppe, som har slagtet almindeligt dødelige, som har givet udtryk for, hvad der har virket for dem. Jeg har en mistanke om, at den gruppe jeg her nævner, har et vist sammenfald med de selvbestaltede guruer, som CoqRouge nævner.

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en mistanke om, at den gruppe jeg her nævner, har et vist sammenfald med de selvbestaltede guruer, som CoqRouge nævner.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle slet ikke undre mig.......

Lørdag var der den årlige tennis-reunion, hvor de falmede stjerner mødes, spiller lidt tennis, genopfrisker og forbedrer gamle røverhistorier og indtager øl og vin i passende mængder. Det gik som altid godt - men alligevel ikke helt så godt som tidligere.

1: På det personlige plan gjorde min lårskade, at jeg kun kunne humpe lidt rundt - men stå over på denne dag - det ville jeg ikke. Mest "fornærmende" var det faktisk, at nogle som noget ganske selvfølgeligt gik ud fra, at jeg bevægede mig rundt i mit normale tempo :laugh:

2: Nogle udeblev uden afbud - tyndt, når datoen har været udmeldt i et halvt år og man selv har tilmeldt sig.

3: En del gik tidligt og/eller kom sent - vi er nok i en alder, hvor der er mange konkurrerende aktiviteter.

4: Et spinningarrangement i vores tennishal - med bl.a. Chris MD - larmede så meget, at samtale i perioder var vanskelig. Til gengæld fik vi solgt nogle øl til dehydrerede spinnere.

-men vejret var godt, historierne bedre end nogensinde og jeg glæder mig så småt allerede til næste år. Jeg tror, at det lykkedes at få overtalt nogle til at spille holdtennis til næste år - vi kan stille et hold, der vil være det rene mord i +35-rækkerne.

Søndag var tung dag i vægtrummet. Overraskende nok lader mit lår sig ikke anfægte af hverken dødløft eller frontsquat - men bare en lille bitte plyometrisk træning medfører straks et "uønsket" - signal fra quadriceps.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som bekendt har jeg jo et mindreværdskompleks! Tilfældigvis er det det største af slagsen, så heldigvis er jeg god til noget! Når jeg nu ikke har ajourført min log i lang tid (ja, jeg ved godt, at ingen har lagt mærke til det!), er det fordi at jeg har overvejet, hvorfor jeg egentlig træner og hvorfor jeg fører log - eller rettere nærmest det sidste - for selve træningsindsatsen er som princip ikke til diskussion, kun arten og i nogen grad omfanget. Vil jeg prale og anerkendes for pralet? Nej! Vil jeg gå tilbage og tjekke mine præstationer og min indsats? Nej! Vil jeg kommunikere med nogle få udvalgte? Ja og nej - det er ikke udgangspunktet, men nogle har jo udvalgt sig selv ved at skrive i min log. Vil jeg have gang i en god og helst sober debat? Ja!!

10 måder at holde folk væk fra sin log på:

(Jeg har bortcensureret dette indslag, da mit blodtryk nogenlunde er returneret til det normale niveau. Ovenpå en til tider dårlig dag lod jeg temperamentet løbe lidt af med mig i anledning af, at jeg læste et indlæg i en anden log, hvor jeg følte, at indlægget var stærkt provokerende i al sin deprimerende åndløshed. Til dem, der nåede at læse mit udbrud: Tak, jeg har det bedre nu!)

Ahhh, det lettede! - og så har jeg i øvrigt trænet som en besat, selv om jeg ikke har ført log på det seneste!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

10 måder at holde folk væk fra sin log på: (Indbyggede modsigelser er til dels tilsigtede!)

Ogs saa lige en 11. maade:

Undlad selv at skrive i den, det ser ud til at virke fint, for du har lige proevet.

Henning (fra webcafe paa Tenerife :)

Ja, det er nok den allerbedste :smile:

Henning>Jeg har udøvet selvcensur - det er ikke kun Orwell, der efterfølgende kan forbedre historiske begivenheder.

Kørte i går 3 runder PHA, 8 øvelser pr. runde, overvejende med kettlebells. Planen var at køre 4 runder, men efter 3 runder og 2 øvelser af den fjerde var jeg ganske enkelt så langt ude i tovene, at jeg ikke kunne fortsætte uden risiko for akut opkastning - og så er det ikke sjovt mere. Jeps, jeg er en kylling - men det må jo så være en hanekylling! Efter 5 minutters pause gennemførte jeg for god ordens skyld de sidste 6 øvelser i god ro og orden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
....... og så har jeg i øvrigt trænet som en besat, selv om jeg ikke har ført log på det seneste!

Den bedste vej til en god tone i loggen er jo selv at føre den - :innocent: note to self; log må hellere komme i luften :smile: så lad os høre om træningen :hippy: Desuden ikke den første april mere !!!

Link to comment
Share on other sites

Tante :hippy: bemærker at vi igen er på den med "hvis de andre ikke kan se mig findes jeg nok ikke". Må man have lov til at slå et slag for godt gammeldags selvværd - det er nok at findes og de andre behøver ikke bemærke det. Dog vil jeg også anbefale lidt opdateringer i loggen, jeg troede du var på forretningsrejse i Asien!

Link to comment
Share on other sites

Tante :hippy: bemærker at vi igen er på den med "hvis de andre ikke kan se mig findes jeg nok ikke". Må man have lov til at slå et slag for godt gammeldags selvværd - det er nok at findes og de andre behøver ikke bemærke det. Dog vil jeg også anbefale lidt opdateringer i loggen, jeg troede du var på forretningsrejse i Asien!

Det var nu ikke lige selvværdet, der var i krise - mere humøret. Men det er rigtigt, at jeg sætter spørgsmålstegn ved logføringen af ganske egoistiske grunde. Jeg fører log for at få et udbytte - for at få noget igen, som jeg kan bruge til noget. Til gengæld vil jeg da også gerne selv bidrage noget, som med lidt held kan anvendes af andre.

Link to comment
Share on other sites

Først: mange tak for opholdet i loggen; det er godt med en hvilepause for min gamle hjerne, da jeg. når jeg skriver indlæg her er nødt til at tænke mig om, sikkert nyttigt men alligevel, det takserer de (meget) små grå.

(er der i øvrigt flere end AF som er mensa medlemmer, jeg spørger fordi jeg føler mig mentalt underlegen)

(tog deres "for sjov" test i går og kom ikke op på 131, suk :crybaby: )

Spøg til side: hvordan var det at køre PHA? og har du selv skruet det sammen eller er det noget fra en af dine bøger? Har selv prøvet for nogle år siden men havde ikke kondi nok dengang.

Synes alt i alt at det er en spændende træningsmetode.

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Først: mange tak for opholdet i loggen; det er godt med en hvilepause for min gamle hjerne, da jeg. når jeg skriver indlæg her er nødt til at tænke mig om, sikkert nyttigt men alligevel, det takserer de (meget) små grå.

(er der i øvrigt flere end AF som er mensa medlemmer, jeg spørger fordi jeg føler mig mentalt underlegen)

(tog deres "for sjov" test i går og kom ikke op på 131, suk :crybaby: )

Spøg til side: hvordan var det at køre PHA? og har du selv skruet det sammen eller er det noget fra en af dine bøger? Har selv prøvet for nogle år siden men havde ikke kondi nok dengang.

Synes alt i alt at det er en spændende træningsmetode.

Hyg

Hæg

Groucho Marx: "Jeg vil ikke være medlem af en klub, der vil acceptere mig som medlem!" 'nuff said!

Uanset kvotienten føler jeg mig også mentalt underlegen, når jeg skal forklare den 5-årige, at der har levet mennesker, som var døde, inden oldemor blev født! Som hun siger: "Hvor ved du det fra?"

PHA er dejligt afvekslende, men ufattelig hårdt. Puls 85 % er da jævnt hårdt, når man løber eller cykler, men det er ufattelig hårdt ved PHA. Den enkelte muskelgruppe bliver sådan set ikke særlig træt, når man kører 5 reps sæt med omkring 12 rep max. I stedet er der tale om noget, som jeg bedst kan karakterisere som "generelt systemsvigt".

Jeg har skruet det sammen fra 3 artikler om emnet, hvoraf 2 af Whitley og 1 af Hatfield. Principperne er jo enkle nok, og øvelser er der mange af. Det vanskeligste er nok at tilrettelægge øvelserne på en sådan måde, at man ikke skal skifte vægte undervejs, for det ville jo give pauser, og det går jo ikke! Jeg anvender kettlebells, en vægtstang, min chin-up bar og kropsvægt.

I dag er hviledag, da indendørssæsonen (tennis, naturligvis) starter i morgen. I går fik den en gang tabata på indendørscyklen, garneret med lidt kettlebellshalløjsa.

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Mens jeg venter på at min højre triceps skal komme sig over en aldeles utilsigtet "et-arms-armstrækning-med-tilløb-og-spring-medens-man-holder-en-20-kilos-kuffert-i-den-anden-arm" :blink: har jeg brugt tiden til at kigge gamle bøger o lign. igennem.

Mit hjemmetrænings udstyr gør at et PHA program bliver lidt ensidigt og det kan være svært at holde styr på 4-5 øvelser i et træningscenter, men det skulle måske prøves igen.

Måske skulle man overbevise sig selv om at den øgede blodgennemstrømning giver mere næring og hurtigere restitution til musklerne, således at man rent faktisk restituerer i bevægelse :tongue: (puls 175 :4thumbup: )

Set fra et perspektiv der også omfatter indkøb-madlavning-familie o.s.v. er PHA vel noget af det mest tidsøkonomiske man kan tænke sig.

Venter spændt på om dit forsøg fortsætter.

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Vil jeg prale og anerkendes for pralet? Nej! Vil jeg gå tilbage og tjekke mine præstationer og min indsats? Nej! Vil jeg kommunikere med nogle få udvalgte? Ja og nej - det er ikke udgangspunktet, men nogle har jo udvalgt sig selv ved at skrive i min log. Vil jeg have gang i en god og helst sober debat? Ja!!

Du har da i det mindste i den egen afklaringsproces delvist fået klargjort hvad indholdet i loggen helst bør være - nemlig en god sober og indholdsrig debat vidst nok ikke specielt rettet mod træningen, men også andre vidtløftige emner (så er du da nået længere med afklaringen end jeg). Hvilken præcise funktion dette har for dig er så et mere dybdepsykologisk spørgsmål, som måske er sværere præcist at definere (hvad er også formålet med debat generelt).

Dit opråb kan også ses fra den modsatte vinkel - nemlig er der ikke en tilstrækkelig god og sober debat i loggen. Som alle livets forhold er vi jo ikke herrer over hvad andre skal gøre og mene (og godt det samme).

Man byder selv op til dans. Nogle gange er der en modpart at danse med. Andre gange bliver man overladt til egne reflektioner på bænken.

Dine 10 antibud (som ellers kunne være interessante at se - måske anvender jeg netp disse) var nok mest et udslag af det sorte humør, for her er du næppe selvlært ekspert på området, da din log generelt nyder stor tiltrækningskraft. Om vi andre så engang imellem skriver noget uinteressant gylle i din log er så en anden snak. Man kan jo ikke her afvise og være kræsen i valget af "dansepartner", men måske danses der ikke den samme dans eller til den forkerte musik. Du har vel selv lagt op til et bredt repertoire, så dansen bliver derefter. Det er måske også fint nok i perioder, men måske er det i perioder mere interessant at danse bestemme dansearter, hvilket du jo delvist selv kan styre via dine indledende dansetrin for de enkelte dage. Under alle omstændigheder vender pegepinden altid tilbage på en selv som logfører.

Jeg gælder mig derfor til snart at læse dine 10 bud i at tiltrække de gode og sober, samt vidtløftige diskussioner til loggen.

Link to comment
Share on other sites

I sin log har man nok i længden de læsere, som man fortjener - og jeg er overordentlig godt tilfreds med mine læsere, dømt ud fra kvaliteten af deres (desværre ofte for sjældne!) indlæg. Mit "sorte" indlæg var mere et indlæg i en anden debat andetsteds på MOL, stærkt påvirket af et af mine ret sjældne tilfælde af mindre godt humør. Jeg skal nok være lidt mere på vagt en anden gang, for ikke at skræmme de bedste, klogeste og mest indsigtsfulde MOL'ere væk fra min log :blush:

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge, jeg vil give til kende at jeg er de flittige læsere af din log. Ja, faktisk står du under mine såkaldte book marks.

Rent indlægsmæssigt har jeg helt bevidst ikke skrevet synderligt mange indlæg i din log, af den simple årsag at jeg ikke ønsker at trække det høje niveau ned. :blush:

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge, jeg vil give til kende at jeg er de flittige læsere af din log. Ja, faktisk står du under mine såkaldte book marks.

Rent indlægsmæssigt har jeg helt bevidst ikke skrevet synderligt mange indlæg i din log, af den simple årsag at jeg ikke ønsker at trække det høje niveau ned. :blush:

Ditto... Men træningen følger jeg nu altid med i! Opdate så... vi ved jo, at du træner!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share