Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Anyone-> Hvad er argumentet for at træne den til sidst (efter bænkpres)? Grunden til at jeg kører 30gentagelser er at jeg i en gammel tråd læste at 30 gentagelser var til genoptræning. Og da jeg har en svag skulder (der til tider gør ondt), vil jeg kalde det genoptræning.

Du siger det selv, du har en svag skulder og derfor skal den styrkes, det bliver den ikke ved 30 reps. 30 reps er godt hvis du lige er blevet skadet og skal genoptrænes, men det du har brug for er at styrke musklerne der støtter RC leddet derfor 8-12 reps.

Du kan godt blive ved med at varme op med nogen rotationer, men du skal ikke udmatte musklerne med styrkende repetitioner da de så ikke er stærke nok til at assistere leddet ved bænkpres, og du kan forværre skaden på den måde.

Hmm mener i at dette skal puttes ind i mit HST program altså? eller at jeg bør droppe det, og evt køre noget 5X5 og så få sat de hjælpe øvelser ind så jeg kan få "genoptrænet" den skulder?

Put 4 sæt a 8-12 reps, ind efter dine HST øvelser.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Det var så de første to uger af mit hst. Jeg har taget ret seriøst på faktisk. cirka 2½kg. Rimelig pænt synes jeg.

Dog har jeg stadig ret store tekniske problemer med den skulder.

Squat

3X12X55kg

Stif leged deadlift

3X12X70

Benchpres

Skipped

Flyers

Skipped

Closegrip benchpres

2X12X40

Her formåede jeg at tabe stangen ned på min mave, da den smuttede ud af hænderne på mig. Det gjorte faktisk ret nas. he

Pull downs

2X12X75

Cabelrows

2X12X80

Upright rows

2X12X30

Shrugs

2X12x95

Skulderpres

2X12X20

Hammercurls

2X12X15

Standing calf raise

2X12X170

Mave

1X10X70 Ab maskine

Dbrotations

1X10X5

1X10X7,5

1X10X10

Jeg er dog løbet ind i et mindre problem, da jeg muligvis skal på skiferie i uge 6. Så vidt jeg kan regne mig frem til, kan det gøres på en måde så jeg kun misser en enkelt gang træning. Men det er også nok. Hmprf

Opdagede lige at der rent faktisk kun var to til vores klub mester skab som vejer mere end mig. Lidt skræmmende at det er sådan nogle små gutter vi har hos os.

Link to comment
Share on other sites

Blackice, alle de lidt tungere gider vel ikke stille op pga. chins og dips med egen kropsvægt, hvilket jo er mega unfair! for ikke at sige plat.

Hov - kører du uprights rows med skulderprobs. Det er ellers kendt som en "farlig" øvelse for skuldrene.!?

Torben F

Edited by topper
Link to comment
Share on other sites

Hov - kører du uprights rows med skulderprobs. Det er ellers kendt som en "farlig" øvelse for skuldrene.!?
ANYONE!!! Svar udebedes :D
Blackice, alle de lidt tungere gider vel ikke stille op pga. chins og dips med egen kropsvægt, hvilket jo er mega unfair! for ikke at sige plat.

Yeps det er rigtig nok

Fik lige set Bo`s biceps i dag, mens han trænede noget koncentreret biceps curl. Han har altså nogle onde arme.

Link to comment
Share on other sites

Fik lige set Bo`s biceps i dag, mens han trænede noget koncentreret biceps curl. Han har altså nogle onde arme

Ja, det er utroligt så langt han er kommet så tåbeligt som han træner! Det må være hans viljestyrke, men hans kæreste ligner også en krydsning mellem Pamela Anderson og Jenna Jameson på 190cm. Nums.

Og hvis du kan køre db rotations for 10reps med 10kg i den øvelse hvor du ligger albuen på knæet så gør du noget forkert B) !

Torben

Edited by topper
Link to comment
Share on other sites

Og hvis du kan køre db rotations for 10reps med 10kg i den øvelse hvor du ligger albuen på knæet så gør du noget forkert
hmm det gør jeg nok så.
Ja, det er utroligt så langt han er kommet så tåbeligt som han træner! Det må være hans viljestyrke

Hmm den måde han træner på er vel som sådan god nok til hypertrofi. Der er godt med periodisering, hvilket må være det essientile (godt det kunne jeg så ikke stave til) for hypertrofi. Men Han er jo heller ikke helt grøn.

men hans kæreste ligner også en krydsning mellem Pamela Anderson og Jenna Jameson på 190cm. Nums.

Jeg har måbende set hende. Tror der gik 10min før vi fik lukket munden igen, efter det syn. Det må man sige. Nice catch

Link to comment
Share on other sites

Hov - kører du uprights rows med skulderprobs. Det er ellers kendt som en "farlig" øvelse for skuldrene.!?

ANYONE!!! Svar udebedes :D

Jeps! Upright Row er go' hvis den ikke er dårlig! :lol:

Hehehe… Min dårlige skulder er langt mere glad for Upright Rows end for Side Laterals, og det er den eneste øvelse der virker for mig til det midterste hovede af skulderen, derfor - ud for lutter egne erfaringer - foreslog jeg BlackIce at køre den, HVIS den ikke var generende for skulderen.

Og hvis du kan køre db rotations for 10reps med 10kg i den øvelse hvor du ligger albuen på knæet så gør du noget forkert  !

I DEN grad!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har fundet fejlen i mine DB rotations. Jeg har simpelthen ikke kørt dem langt nok ned. Prøver jeg lige i dag.

Mine næste to uger kommer nok til at se sådan her ud:

Program:

2 uger. Med 12 Reps. - Done

2 Uger. Med 8 Reps.

2 Uger. Med 4 Reps.

2 Uger. Med 5 reps Eccentrisk.

Ben.

Estimeret 8RM 82,5KG. Cirka 7,5% prog

Squat 3X8

1 55Kg

2 60kg

3 67,5Kg

4 67,5kg

5 75kg

6 82,5Kg

Stiv benet dødløft 3X8

1 70

2 75

3 80

4 80

5 85

6 90

Bryst

–Estimeret 12RM i Benchpres. 75kg.

Benchpres 2X8 5% prog

1 70

2 75

3 80

4 80

5 85

6 87,5

Flyers 3X8

1 17,5

2 17,5

3 20

4 20

5 22,5

6 22,5

Triceps

Close Grip Benchpres 3X8

1 45

2 50

3 55

4 55

5 60

6 60

Ryg

Pull Downs 2X8 8RM 90kg

1 75

2 80

3 85

4 85

5 90

6 90

Cabel rows 2X8 Estimeret 12RM 100kg

1 80kg

2 85kg

3 90kg

4 90kg

5 95kg

6 100kg

Upright Rows 2X8

1 32,5

2 32,5

3 35

4 35

5 37,5

6 37,5

Traps

Shrugs 2X8 –Estimeret 8RM Uden straps 107,5kg (MG)

1 95

2 100

3 105

4 105

5 107,5

6 107,5

Skulder

Shoulder pres dumbel 2X12 Estimeret 12RM 20kg 10% Prog

1 20

2 22,5

3 22,5

4 25

5 25

6 27,5

Biceps

Hammer Curls 2X12 – estimeret 12RM 15kg 10% prog

1 15

2 17,5

3 17,5

4 20

5 20

6 20

Calves

Standing Calf raise 2X8 Estimeret 8RM 210

1 170

2 180

3 190

4 190

5 200

6 210

Mave

2X12 Random øvelser.

DB Rotations 3X8

Link to comment
Share on other sites

Blackice anyone Topper-> Jeg synes ikke det er utænkeligt at Blackice kan køre ext. rotation 10kg for 10 reps. Det svarer jo sådan set "bare" til at Blackice har en rotatorstyrke til bænke 150kg (ifølge artiklen om balancing strength). Jeg synes da at 5 er en hård belastning, men tror godt at jeg kunne 10 reps med 10kg, men ved ikke hvad skulderen vil sige til den bagefter og jeg er vel og mærke en af dem med svagest skulder-led på MOL (min far er større end din far ;) )

- jeg kører en ROM på 90 grader ca.

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

dagens træning gik egentlig ganske glimrende.

Kørte db rotations med 5kg. Kan godt køre dem med 7,5 ihvertfald. Men noget hårdere i dag. Alt for meget snak da alle MOL drengene var samlet, og der gik lidt MS humor i den. Ved i hvor svært det er at lave dødløft stående på en swiss ball måske. Nej vel.

Min skulder klarede bænkpres i dag, endda bedre end forventet. Dog blev flyers igen skippet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning, gik ganske glimrende. Dog har jeg besluttet at tage Flyers af programmet, og i stedet køre et ekstra sæt BP.

Det var tilgengæld en ret sjov dag. Der var en gut der nede med sin kæreste, og desværre lugtede det RIGTIG meget af at hun lige skulle imponeres, så hen og have fat i squat stativet.

Jeg lurede lidt, for han lagde da ud med en god vægt, cirka 80kg mener jeg, og kørte 5-8reps, dog kun til cirka paralel, måske lidt over.

Nå men der gik åbenbart sport i det, for jeg så ham køre med 130, 140 og 150kg også. Jeg var ved at brække mig af grin, da han til sidst dårligt kunne køre halv vejs til paralel, og hans ben rystede så meget at jeg var nervøs for at han ville smadre knæ skallerne mod hinanden.

Jeg nænede ikke at spøre hvorfor han ikke kørte rigtig squat, når nu hans kæreste var med. ydmygelsen havde nok været for stor. hæ hæ

Link to comment
Share on other sites

He SUPER trænings dag. Var faktisk vildt træt, og en rigtig møg dag. Men jeg vidste at flere af MOLLERNE var der nede så der var jo nogen at træne med. Og det var et HIT.

Mit HST kørte på skinner. Alt gik perfekt. Nu er jeg halv vejs i 8rep cyklussen.

Da vi var færdige blev vi lige nød til at lege lidt med statisk hold.

Først tog jeg 140kg i 30sec, og så 150kg i 30sec.

He, men tro mig det var vand. Rekorden blev 200kg i 30sec. He Respekt for det.

Kanon trænings dag. He

Link to comment
Share on other sites

Endnu en HST dag er overstået. Ganske glimrende.

Var dog lidt for træt, så er gik lige lovlig meget strikke klub i den i dag.

Eneste øvelse som ikke blev afsluttet som den skulle var Skulder pres. Den driller lidt.

Min stil i DB rotations og Calf raise skal lige rettes lidt, så det ikke blive Mini squat og vægt slask.

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg skal snart til at overveje hvad jeg vil efter HST.

Jeg kører ikke en HST cyklus til efter denne. Ikke i denne omgang ihvertfald.

Jeg har tre muligheder.

Hattfield, som jeg aldrig har fået gennemørt.

WSB som jeg kun tildels har fået læst op på. Kan dog sagentes nås.

Eller den nye MVP dille. Som er dejlig simpelt. Den er jeg lidt fristet af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share