Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt lidt over det, og tror jeg venter lidt med WSB. Så kan det også være at jeg kan nå at sætte mig ordentligt ind i det før jeg begynder, hvilket nok vil være en fordel med et så avanceret program.

I stedet tror jeg jeg vil køre en gang HST, og så Hatfield bagefter.

Jeg tænker lidt på at køre HST uden brug af squat og dødløft?

Hvad mener i om det?

Jeg tænker på at putte nogle hjælpe øvelser ind i stedet. grunden til at jeg fravælger IHVERTFALD dødløft er at jeg ikke mener at 12reps hører hjemme i dødløft. Det kan godt ske at jeg skulle bibeholde squat, men kun køre hjælpeøvelser til Dødløft.

Er det helt skørt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt forstå den måde du træner på…

Jeg kan slet ikke se nogen sammenhæng i dine øvelser… :confused2:

Men du sætter der ind i WSB hvorfor køre du så ikke noget der er bare en smulle struktureret? F.eks.

(dag1 - dag2 - dag3)

Bænkpres: CAT - tung - CAT

Dødløft: CAT - CAT - tung

Squat: tung - CAT - CAT

Og så lave hjælpeøvelser på de tunge dag?

Hehehe… Du havde nået at skrive i mellemtiden… ;)

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Hehe, Der er heller ingen sammenhæng. Det har udelukkende været lidt efterbehov. Og for sjov. Du skal ikke ligge noget dybere i øvelses valget på de andre dage. Det har været for at få lidt gang i kroppen igen. Så kun MEGET midlertidigt. Håber på at starte HST på Mandag hvis jeg kan nå at skrue et program sammen.

Så din iagtagelse er vi skam helt enige om.

Har bare kastet lidt rundt med nogle øvelser som jeg havde lyst til. Dog har jeg prøvet at køre de store løft reglmæssigt, og jeg føler at jeg er ved at være klar til at køre er struktureret program. Sagen er den at jeg i starten efter min sygdom efter 30min blev rimelig utilpas og svimmel osv.

Link to comment
Share on other sites

1 Dag på HST.

Mit program ser sådan her ud

Program:

2 uger. Med 12 Reps.

2 Uger. Med 8 Reps.

2 Uger. Med 4 Reps.

2 Uger. Med 5 reps Eccentrisk.

Ben.

Estimeret 12RM 60KG. Cirka 7,5% prog

Squat 3X12

1 35Kg

2 40kg

3 45Kg

4 - 45kg

5 -50kg

6 - 55Kg

Stiv benet dødløft 3X12

1 45

2 50

3 55

4 55

5 62,5

6 70

Bryst

–Estimeret 12RM i Benchpres. 75kg.

Benchpres 2X12 5% prog

1 50g

2 55kg

3 62,5kg

4 62,5

5 70

6 77,5

Flyers 3X12

1 12,5

2 12,5

3 15

4 15

5 17,5

6 17,5

Triceps

Dips 3X12 Estimeret 12RM 5kg

1 1,25

2 2,5kg

3 3,75kg

4 3,75Kg

5 5kg

6 5kg

Ryg

Pull Downs 2X12 12RM 80kg 6% prog

1 55

2 60

3 65

4 65

5 70

6 75

Cabel rows 2X12 Estimeret 12RM 80kg 5% prog

1 60kg

2 65kg

3 70kg

4 70kg

5 75kg

6 80kg

Laterals 2X12 –Estimeret 12RM 12,5kg

1 5

2 7,5

3 7,5

4 10

5 10

6 12,5

Traps

Shrugs 1X12 –Estimeret 12RM Uden straps 100kg 5% Prog

1 75kg

2 80kg

3 85kg

4 85kg

5 90kg

6 95kg

Skulder

Shoulder pres dumbel 2X12 Estimeret 12RM 20kg 10% Prog

1 10

2 12,5

3 15

4 15

5 17,5

6 20

Biceps

Hammer Curls 2X12 – estimeret 12RM 15kg 10% prog

1 10

2 10

3 12,5

4 12,5

5 15

6 15

Calves

Standing Calf raise 2X12 Estimeret 12RM 160 6,3 % prog

1 100

2 110

3 130

4 130

5 150

6 170

Mave

2X12 Random øvelser.

Vi havde besøg af børnehaven (fodboldholdet) i dag så det var jo herligt.

Nu kører vi lige 8 Uger HST, plus en uges SD, så må vi se om den står på WSB eller hatfield bagefter.

Link to comment
Share on other sites

4 HST dag afsluttet. Hård og lang trænings dag. Med kun 5 natter timers søvn bag mig, og en hel arbejds dag var det lidt af en prøvelse. Dog lykkedes det på trods af bøvl med skulderen.

Det eneste som ikke gik helt som planlagt var dips. Dog kun de sidste to sæt. Så det går nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog som sagt ned og træne i dag. På trods af skulder problemer.

Det gik som sådan ok. Bortset fra at jeg blev nød til at skippe nogle øvelser.

Bænkpres, flyers, og dips.

Jeg kørte også kun et sæt ud af 2 , i laterals.

Jeg skulle lige prøve om jeg kunne køre flyers. Det var ret dumt. AV

Bænkpres kunne jeg mærke med det samme, ikke ville gå.

Ud over det har jeg taget ret godt på, og jeg kan se at jeg gainer. Så det er jo meget fedt. Ved dog ikke hvor stor betydning det her får på mit program. Kan nok få væsentlig betydning på bryst og triceps.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er tilbage!!

Men var det ikke en ide helt at droppe øvelser som flyer´, dips og andre skulder no´no´ øvelser.

I stedet for flyers kan du jo bare køre et ekstra sæt bp. Og i stedet for dips noget cg.bench. Lat pulldown kunne erstattes med bb.rows osv osv. Det jeg mener er at der ingen grund er til at presse skulderen med nogle øvelser der fuldt ud kan erstattes af lige så gode øvelser.

Torben

Link to comment
Share on other sites

- og glem ikke bent-over lateral raises for den bagerste del af skulderen også! Det er vigtigt at have nogenlunde balance mellem i skulderledet i de tre hoveder. De fleste har nok en tendens til at lave flere presseøvelser(læs=bænkpres) end hiveøvelser. Derved kan man få en ubalance i skulderen, der kan medføre skader.

Torben

Link to comment
Share on other sites

Anyone-> Den hypotese som forfatteren af artiklen har arbejdet udfra er den samme konklusion som jeg har måttet drage på sammenhængen mellem min svage bænk og min ustabile skulder. Den sidste måneds tid har jeg lavet external rotations som opvarmning før bænk og det har hjulpet mig en del.

Link to comment
Share on other sites

Topper-> Hvis musklen bliver exhausted under øvelsen kan jeg godt følge din tese, men da jeg kører dem med 30 gentagelser (let belastning), skal det ses som en opvarmning og dette har der vist aldrig været noget galt med.

Det er sandt, men du burde måske overveje at sætte din reps ned til 8-12 stykker og opbyg styrke/hypertrofi i leddet, og træne Rotations til sidst på f.eks. bænkpres dag.

Link to comment
Share on other sites

Anyone-> Hvad er argumentet for at træne den til sidst (efter bænkpres)? Grunden til at jeg kører 30gentagelser er at jeg i en gammel tråd læste at 30 gentagelser var til genoptræning. Og da jeg har en svag skulder (der til tider gør ondt), vil jeg kalde det genoptræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share