Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jaaa så er jeg næsten halvvejs gennem HST.

Dog er der nogle ting der driller og nogen der er perfekte.

Mit squat kører bedre end nogen sinde før. i dag var det 3X8X75kg. Mit gamle max var 1X90kg.

Disse sæt var rimelig eksplosive og med rigtig godt dybde.

Tilgengæld så failede jeg i benchpres, skulder pres, hammercurls, calf raise.

Lidt for mange øvelser. Men sådan er HST jo.

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med squaten! Det bliver spændende at se hvordan dødløften har det når du er færdig med hst

ja det er super lækkert. Det kørte faktisk bedre igår end det gjorte i mandags med 70kg.

Men ja jeg er spændt på hvordan mit dødløft er blevet påvirket af det. Igår blev det til 3X8X85kg stivbenet dødløft.

Mit bænkpres ser ikke ud til at være i topform.

Det blev til 1X8X85 1X7X85 (+1 forced ham der spottede mig fattede ikke lige at han bare skulle tage den) og til sidst 1X6X85

Sååååå mit bænkpres vil bare ikke vidre.

Men lad os nu se. Nu går jeg i krig med min triceps og Rotormanchet, så må vi se om det kan hjælpe lidt. Plus at jeg arbejder på mit opspænd.

Link to comment
Share on other sites

Blackice - det kunne være at du skulle analysere lidt på hvad dit problem er i bænkpres. Når du en dag makser igen, så lig lige mærke til hvor stangen "standser henne". Jeg vil næsten gætte på at du har problemer i bunden, pga. din lidt trampolinagtige stil.

Dette kan vist afhjælpes ved at du holder f.eks. 3 sec. pause i bunden, derved bliver brystet tvunget til at starte løftet, i modsætning til når man "fjedrer" den op.

Der kan selvfølgelig også være mange andre probs, men prøv at finde ud af hvor "dit svage led" er og så træn dette målrettet.

Du skulle jo gerne snart op og have de 100 igen!! ;)

Torben

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil næsten gætte på at du har problemer i bunden, pga. din lidt trampolinagtige stil.
korrekt. Men faktisk ikke helt i bunden. Men nærmere der til hvor jeg normalt "bouncer" den til. Det er der den dør.

Når jeg træner CG benchpres, så er det med stop på brystet.

Du skulle jo gerne snart op og have de 100 igen!!

Jeg tror godt jeg kan lave 1X100kg. Men jeg ved ikke om det er med pause på bryst. Sidst jeg forsøgte var det efter sygdom, så det var nok ikke hensigtsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Men nærmere der til hvor jeg normalt "bouncer" den til. Det er der den dør.

Og så kunne det alligevel godt tyde på en svaghed i bynden. Grunden til at den stopper der hvor du bouncer den til, er vel at farten fra bouncet tager af. Og grunden til at man udvikler en bouncer teknik er garanteret også fordi at man på den måde prøver at komme udenom sit sticking point, som ligger i bunden. Når man anvender bouncer stilen får man aldrig styrket sin svaghed i bunden fordi det jo ikke bliver trænet når man bouncer den.

Link to comment
Share on other sites

Og så kunne det alligevel godt tyde på en svaghed i bynden. Grunden til at den stopper der hvor du bouncer den til, er vel at farten fra bouncet tager af. Og grunden til at man udvikler en bouncer teknik er garanteret også fordi at man på den måde prøver at komme udenom sit sticking point, som ligger i bunden. Når man anvender bouncer stilen får man aldrig styrket sin svaghed i bunden fordi det jo ikke bliver trænet når man bouncer den.

Hmm lyder egentlig meget fornuftigt. Altid når jeg går død i bænk, så sker det pludselig, dvs ikke noget med halvt i gennem et løft, lige pludselig så ligger den der bare.

NÅ dagens træning. Jeg er halvvejs gennem mit HST nu.

Sidste trænings dag på min 8 rep cyklus forløb sådan her:

Squat

2X6X40

3X8X82,5 :D

Stiv benet dødløft

3X8X90

Benchpres

1x8X50

1X7X85 1X7X85 1X5X85

Closegrip benchpres

3X8X60

Cabel pull downs

2X8X90

Cabel Rows

2X8X100

Laterals

1X8x10

1X8X10 Bend over

Shrugs

2X8X107,5

Skulderpres

1X6X27,5

1X6X27,5

Hammer curls

1X8X20 (2 cheat curls)

1X5X20

Standing calf raise

2X8X210kg

Dumbel rootatins

1X5X7,5

1X10X5

Mave

2X10X72,5

og til slut statisk hold. 160kg i 30 sec. Ny pr. WEEEEE

Link to comment
Share on other sites

Mit 4 rep uge i HST kommer til at se sådan her ud:

Program:

2 uger. Med 12 Reps. - Done

2 Uger. Med 8 Reps. - Done

2 Uger. Med 4 Reps.

2 Uger. Med 5 reps Eccentrisk.

Ben.

Estimeret 5RM 82,5KG. Squat 3X4

1 82,5Kg

2 87,5

3 92,5Kg

4 92,5kg

5 97,5kg

6 105kg

Stiv benet dødløft 3X4

1 90

2 95

3 100

4 100

5 105

6 110

Bryst

–Estimeret 4RM i Benchpres. 7

Benchpres 2X4 5% prog

1 85

2 90

3 92,5

4 92,5

5 95

6 95

Triceps

Close Grip Benchpres 3X4

1 60

2 65

3 70

4 70

5 75

6 80

Ryg

Pull Downs 2X4 4RM

1 90

2 95

3 100

4 100

5 105

6 110

Cabel rows 2X4 Estimeret 4RM 100kg

1 100kg

2 105

3 110kg

4 110kg

5 115g

6 120kg

Laterals (2 sæt Bend over laterals)

1 10

2 12,5

3 12,5

4 15

5 15

6 15

Traps

Shrugs 2X4 –Estimeret 4RM Uden straps 107,5kg (MG)

1 107,5

2 112,5

3 117,5

4 117,5

5 125

6 130

Skulder

Shoulder pres dumbel 2X4 Estimeret 4RM 20kg 10% Prog

1 27,5

2 275

3 30

4 30

5 32,5

6 32,5

Biceps

Hammer Curls 2X4 – estimeret 12RM 15kg 10% prog

1 20

2 20

3 22,5

4 22,5

5 25

6 25

Calves

Standing Calf raise 2X4 Estimeret 8RM 210

1 210

2 220

3 230

4 240

5 250

6 260

Mave

2X12 Random øvelser.

DB Rotations 3X8

Link to comment
Share on other sites

Du er altså også begyndt at smide rundt med nogle store KG Blackice! Du har da hentet mig i en del øvelser! Godt gået !

Hvad med snart at poste nogle billeder så man kan se din fremgang?

Var det ikke noget med at du også skulle cutte lidt osv.? Efter kritik fra veninderne? ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu var det godt nok FØR HST jeg så Mr Sortis, meeen cutning skal vidst vente til næste år! Nu har han mest brug for BEEFCAKE!!!! :lol:

Mht din bænkpres, prøv at drop deciderede skulderpresseøvelser, og P-A-U-S-E på brystet makker, ikke alt det bounce der! :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

Du er altså også begyndt at smide rundt med nogle store KG Blackice! Du har da hentet mig i en del øvelser! Godt gået !
Thanks. Jeg arbejder på sagen.
Hvad med snart at poste nogle billeder så man kan se din fremgang?

Jeg har faktisk postet nogle få pics i Off topic for nogle dage siden.

Var det ikke noget med at du også skulle cutte lidt osv.? Efter kritik fra veninderne?
he. veninderne må vente. he Lige nu går jeg efter de 90kg (vejer pt lige omkring 86kg) og alt efter hvordan de kg sætter sig på mig, så cutter jeg nok når jeg når de 90kg. vil gerne være rippet til sommer jo. he
Nu var det godt nok FØR HST jeg så Mr Sortis, meeen cutning skal vidst vente til næste år! Nu har han mest brug for BEEFCAKE!!!!

He jeg arbejder på sagen. Har taget 2-3kg på her under HST. men det er jo små ting.

Mht din bænkpres, prøv at drop deciderede skulderpresseøvelser, og P-A-U-S-E på brystet makker, ikke alt det bounce der!

Det gik faktisk ganske fornuftigt i dag. 2X8X85 1X5X85

Link to comment
Share on other sites

Narhh egentlig ikke. d.d kan jeg squatte mere end jeg kan bænke. Men da jeg startede i klub havde jeg bænket en del der hjemme, og aldrig squattet. Så derfor er det først nu at mit squat er ved at komme på plads. Det er forklaringen.

(min gamle 1RM i dødløft var 150kg)

Link to comment
Share on other sites

jeg fik lige set ned på min læg før, og synes jeg kunne se at den var vokset betydeligt siden jeg sidst målte.

Den 30/10-02 målte jeg min venstre læg muskel. til 38cm. Nu har jeg lige målt den til 40,5

Så det er da en fremgang der vil noget. Hvis biceps havde samme fremgang, så var det sjovt. he

Men rart at se der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share