1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      394k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,338 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Jeg havde sat uret, så jeg kunne nå at cykle en stille time, før jeg skulle møde. Men overboen vækkede med tre gange han skulle op og tisse, så jeg var træt og slog uret fra. Måske også OK, da jeg stadig er stoppet i næsen (uden jeg kan pudse noget ud) , og også kan mærke halsen en smule. Lidt blev det til alligevel: 1 stående læg på hvert ben. 50 reps - 15 sek pause v fail og så selvfølgelig til fail efter de 50 2 x 5 x 5/5 statisk hold i bøjlerne. Ingen knas med underarmen. Kunne svagt mærke albuen men tør godt holde på dette plan indtil videre, så de ikke visner helt. 2 x dips til fail
    • Update Det er heldigvis gået fremad med helbredet men fx i går morges og fredag aften, hvor jeg omsider havde rigtigt fri. Ja der kunne jeg godt mærke, at jeg lidt havde holdt mig flydende på at skulle være på, antibiotika og ekstra binyrebarkhormon. Omvendt også nødvendigt med ekstra astma medicin. Kunne se, at jeg natten til i går lå lavere end vanligt på iltmætningen = helt ned til 93-94 %. Det er jo ikke kritisk men en reminder om mine f.. up luftveje, som heldigvis efterhånden meget sjældent driller for alvor.  Lidt træning er det heldigvis også blevet til. Træning d 18.5 Styrke Dejlig men træt PT med Stine fra morgenstunden. Tema underkrop og fik trænet både squats, hip trusters, split squats og kick backs + de gode balle øvelser. Gik ikke højt op i vægt men tilfredsstillende bare at få det gjort. Efterfølgende 10 minutters core med barre app og Yoga 10 minutter med down dog Yin style Fredag fri og kollapsede bare på sofaen Træning d 16.5 Løb 30 minutter på løbebånd. Inden havde hofte det supergodt og kunne så godt mærke det lidt efterfølgende men var også oppe at ramme et lidt højere tempo end længe. Har besluttet at gå i gang med Hechmanns begynder program i halv "dosis" og så må jeg skifte mellem løb og gang. Plus være lidt bedre til at få gjort øvelser.  Styrke Stines gode balle øvelser Yoga 10 min hvor jeg godt kunne mærke, at jeg efterhånden var blevet godt træt, så lå mest i Childs og Pidgeon pose.  Ellers besluttet, at jeg ikke vender tilbage til fasten men tager de elementer, som handler om faste rammer og gode sunde måltider med mig. Har således vha Lifesum komponeret et sæt af 3 gode hovedmåltider og lidt snacks, som rammer pænt kalorie og protein indtag og så følger jeg det i en periode. Jeg har ofte haft været en mester i at spise for lidt til hovedmåltiderne og så snacke helt hæmningsløst og fx en ting som peanutbutter koster jo virkelig dyrt på kaloriekontoen. Det er tankevækkende i et program som Lifesum at se hvilken forskel det gør om du tager 8 eller 18 gram på havregrøden. Det samme gør sig jo gældende i forhold til hvad der egentligt skal til for at ramme et rimeligt antal proteiner. Det kræver virkelig noget. Ja så det er planen og så får vi se, hvordan det er.  Det er dog muligt, at jeg vil prøve at gøre min natte "faste" så lang som mulig med tidlig aftensmad og måske lidt udskudt morgenmad og det kan jo også godt være, at jeg på sigt kommer til at føle mig mere mæt, når jeg i højere grad får dækket proteinbehov og ikke skejer ud i snacks hele tiden.  Skal også have vejet mig for at kunne følge med. Men ovenpå den her uge og gårsdagens sushi + Magnum is, så orker jeg ikke rigtigt.  Stats: Kaffe dag 159, alkohol dag 162, slik dag 5, chokolade dag 4.  Fortsat dejlig pinse til boardet  
    • Tak for det :) Jeg tror jeg får det til 5 gange om dagen, så det burde kun blive 2,5 gram :)
    • Fortsat rigtig god bedring Kermit og ikke for at være irriterende men spis ikke mere end 4 gram Panodil, altså 8 stk i døgnet. Det gør du sikkert heller ikke men hvis det er hver 3.time, så løber det jo op og det er livsfarligt. 
    • Nu er det efterhånden 9 dage siden at jeg styrtede, og må sige at det gør hammer naller stadigvæk. I går havde jeg en episode hvor jeg tydeligt kunne mærke at mit kraveben havde rykket sig - jeg fik en tydelig bule på kravebenet, og jeg blev helt stiv i området. Det er syyyygt ubehageligt at mærke hvordan knoglen reelt set kan skubbe sig, og den trykkede også på nogle muskler/nerver som gjorde at jeg havde ondt. Ikke mindst er det ekstremt ubehageligt at gå rundt og ikke vide hvornår den lige skubber sig, og sidder skævt.  Jeg tager langt mere smertestillende end de egentlig anbefaler, men efter at have snakket med lidt forskellige der har været igennem det, så er der ingen vej udenom - panodil og ipren 3 gange dagligt, er bare slet ikke nok til at holde smerterne nede. Jeg er nærmere på hver 3. time for at holde det nogenlunde i skak. Jeg sover egentlig ret godt, men prøver at bruge min arm så meget som det er muligt, for det er det man får at vide man skal. Samtidig er det jo enormt ubehageligt at mærke når kravebenet skubber sig.  De fleste jeg har snakket med siger samtidig at efter 14 dage begynder man at mærke noget fremgang, og efter 3 uger begynder man at kunne klare sig uden smetestillende. Jeg skal bare bede om at det hurtigst muligt bliver uden smerter, så jeg kan begynde bare at leve lidt normalt igen. Jeg kan f.eks. ikke selv tage mit tøj af på overkroppen. Jeg skal have t-shirts der er markant større end jeg går med normalt, for at komme ind og ud af dem. Det positive er selvfølgelig at det er sommer udenfor, så jeg kan slippe afsted med relativt lidt tøj. 
  • Recent Status Updates