1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      394.1k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,370 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Men det er vel kun i forhold til at få rykket røven længere frem over kranken? For mig ser det ud, som om Pogacar & Co sidder mere oprejst end TT?
    • Ja der er virkelig sket meget på bikefit fronten. Da jeg startede, som vel egentlig kun er en 15-16 år siden, var det frem med klampen, knæ over pedalakse etc. Og før det var det jo den helt klassiske med at saddelhøjden var en knytnæve om saddelpinden, og så sad man godt :D  Sadler er blevet kortere, geometri på cykler blevet mere aggressive, klamperne flyttet tilbage, styr blevet smallere og greb drejet ind. Positionen nu er i virkeligheden langt mere TT agtig, og det fungerer. Det er ret interessant, og ikke mindst spændende om vi med tiden ser en tilbagevenden til de mere gamle ting. 
    • Kun 92,1 kg - i betragtning af at jeg plejer at æde mig i hegnet efter en fullbody, er det en helt lille succes. I går havde jeg god DOMS i biceps og baller. I dag er biceps meget bedre og der er lidt i lats og skuldre. Ballerne ikke rare og lårene på kanten, så jeg ER begyndt at tage fra med hænderne, når jeg skal sætte mig ned Det der til gengæld er godt er, at der intet er at mærke de forkerte steder. Underarmen er perfekt. Og der er SLET ingen murren fra musen i knæet Det er længe siden det har gjort ondt eller været rigtigt ømt. Men jeg kan godt mærke knæet, det første døgn efter benpressen. Enten let ømhed, især ved trappegang, eller musen smutter rundt. Tror jeg giver knæet Voltaren 2 af 3 gange - bare for ikke at komme på bagkant. Men der er NADA. Så på den måde er det måske en “sundere” måde at træne benene på. Om det så giver en effekt andet end ømhed, nu jeg ikke når fail, kan jeg ikke gennemskue, når jeg stadig grynter og først stopper når iltgælden er for hidsig. Nå - må hellere samle et par madpakker med lidt ekstra protein og så dampe ind på arbejde før tid. Trafikstyrelsen har udfyldt mit “togkørekort” forkert. Pga. GDPR skal jeg søge heeeeeelt forfra og indsende nyt stamkort, pasbillede osv.
    • Kæft, hvor I nørder igennem, I to. Det er skønt - keep it up! Det gør jeg så ikke længere, men er dog faldet over den debat om rytternes mere kompakte position på cyklen, der raser lige nu. For det er ikke bare de smallere styr, der gør sig bemærket. Rytterne rykker også længere frem med bagdelen og slammer ikke nødvendigvis frempinden helt i bund. Billedet illustrerer det meget godt - ja, ja, det ene er i bjergene, og det andet er en enkeltstart, men alligevel. Både Pogacar og Vingegaard 'klumper mere sammen' i en kompakt stilling end det tidligere ideal, og det ser ud, som om de sidder mere oprejst. Eftersom de bliver målt i hoved og røv, så er det jo nok mere aerodynamisk og energibesparende. PS: Per Bausager er inde på det inde på sin FB-side. Kan ikke lige linke til det her, men det er ret interessant.  
    • Jo, det siger man. Men det er igen en sandhed med modifikationer. For hvis du nu har to hjulsæt der vejer det samme, men på det ene er fælgens vægt 50% og på det andet er fælgens vægt 80%, så er det første hjulsæt "lettere" fordi det kræver mere at få fælgen op i fart. Derfor kan du faktisk også have et tungere hjulsæt, hvor fælgen er lettere, som er mere ideelt.  Men jeg tænker at CRW hjulene er helt igennem optimale. Og det med den brede fælg læste jeg også godt om. Der er en 62 lang siders tråd på Weightweenies omkring hjulene, hvor Chinacycling (PandaPodium) også ofte skriver og svarer. Der kan man også læse lidt mere om hvordan der har været udfordringer med hjulene, og hvordan de fikser dem. 
  • Recent Status Updates