Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/19/2019 in all areas

  1. 3 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Så kom vinterraceren i hus, og jeg har taget et lidt sløjt aftenbillede af den. Det er en fuldblods ALAN cross-/gravelbike, der er bygget som en russisk tank. Den er ikke specielt let, men virker fuldstændig umulig at destruere, hvad man end kaster i hovedet på den. Hvad er der ellers at fortælle? SRAM Red greb og gearskift, 3D Rotor kranksæt 50/34, skivebremser, ITM saddelpind, Deda Newton frempind, Vision racerhjul med GP5000 på i den solide bredde 32 (det er derfor, det ligner ballondæk). Endda med skærme monteret, så den burde egentlig være klar til vinteren. Det eneste, jeg selv har leveret er de giftiggrønne Speedplay pedaler, som jeg selv havde liggende. Sjovt at se, hvordan sådan en terrænfætter er konstrueret med kabler oven på overrøret, så fx wiren til forskifteren kører ned langs saddelrøret. Med knopdæk burde den være en god crosscykel. Alt virker umiddelbart til at spille på den, så nu håber jeg bare, at jeg kan tage en lille testtur på den i morgen.
  2. 1 point
    vestjyden

    Vestjysk dagligdag

    17-10-2019 Løb: 7,0 km. 40"50 minutter. Fin tur. Jeg har lige så stille tabt ca 9 kg. Det betyder en del i løb, jeg restituer simpelthen hurtigere.
  3. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    14 Oktober 2019 Boksen Dødløft uge 9 3x152,5 1x180 1x210 1x215 1x220 1x225 1x230 Flat dumbell pres 8x47,5 9x47,5 10x47,5 8x47,5 8x47,5
  4. 1 point
    kahlua-kalv

    Langt pokker i MOL

    Cool med video! Du må lave en fra banen! Tror det kunn e se mega fedt ud :-)
  5. 1 point
    Henrik S.

    Langt pokker i MOL

    Der er søreme smæk på i videoen. Meget god kvalitet film, egentlig ...
  6. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Siden sidst har jeg endelig fået vredet forskifteren helt på plads, så den ikke går på i yderstillingerne. Derudover har jeg sat friske bremseklodser på både for og bag, og der skulle bremsecaliperen også lige justeres, så forhjulet kunne spinne frit. Jeg bliver nok aldrig den store fan af skivebremser. Jeg har fejret begge dele ved at tage den første 100+ km-tur på sølvpilen i dag. Med 108,5 km er jeg godt tilfreds med distancen, selv om gennemsnitsfarten daler en del, når geden vejer 10-11 kg i stedet for 6,9. Men jeg sidder godt på den, og selv om den er tungere, så kører den snorlige.
  7. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    KMest fordi der en del der kører 50-15 og jeg ville prøve at køre lidt lavere end det.... for tilvæninngens skyld. Og hvis der nu kom en mulighed for at skyde en flyvende 200meter af, så er 53-13 et godt gear og så er det kun bagerst der skal skiftes tandhjul. Men nu må vi se.... jeg havde faktisk ikke forventet at det ville føles SÅ meget anderledes. Det får 2-3 ture mere og så vurderer jeg om det føles lige håbløst eller der er fremgang. Min cykelcomputer kan jo optage video. Jeg havde håbet at bruge det lidt mere men har ikke fundet en løsning så der kan linkes fra MOL, uden jeg skal belemre andre med det. Dertil er lyden så elendig at den må klippes væk og telemetrien reagerer både langsomt og er et par sekunder efter billedet. Og kommer man over 1000w, så mangler det forreste et-tal, så det var ikke så godt og nemt som først forventet. Nå men alligevel det ene af dagens 6/54-intervaller ude fra diget.
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Gensyn med en rigtig, rigtig dejlig dag i Yorkshire
  9. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Kahluha, du er i hvert fald først på venteliste Davai - er vi ude i at du henter herhjemme, på Hovedbanegården, ved S-toget (jeg er kun på linie F en gang årligt men ellers over det hele) eller er vi ude i noget tredje? Jeg har ferie til og med næste weekend og er hjemme de fleste dage. Du kan lige smide mig en PB med hvad du har i tankerne ... Jeg ville gerne have fiasko-turen i går ud af kroppen, så droppede FW og ville køre en tur der passede med tiden til Huset på Christianshavn - jeg virker bedst når jeg har en tidsmæssig bagkant. Der kom nogle hidsig byger som jeg ikke gad køre ud i, så fik bikset en plan B sammen på Zwift. Man kan ikke køre 6/54 i ERG-mode da intervallerne skal mindst 10 sekunder, så det blev 10 x 10/50 i stedet. Watt føles meget anderledes end ude og siddende er der jo også færre end stående, så bad om sikre 800w i de 10sek og skruede de mulige 10% op efter nr 3. Stadig til at have med at gøre men det er på kanten af hvad Tacx´en vil acceptere. Et par gange fik jeg startet ud med hvilekadence og så “smuttede” belastningen som den gør, når drejningsmomentet nærmer sig at den går i baglås i fejlsikret tilstand. Til grin at de lover 2200W, når den praksis klarer meget mindre. Lidt trilleri bagefter, så det passede med at jeg kunne træne lidt lægge inden jeg smuttede i bad. Herefter 4 gode afsnit af “Huset”
  10. 1 point
    Onsdag i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 20reps +20kgs skive Stående læg - 4sæt x 60reps Barbell glute bridge - 3sæt x 10reps med 100kg (Med hold i toppen) Supersættet med Snatch grip dødløft - 3sæt x 10reps med 100kg Leg curls m. Elastik - 3sæt x 10-12reps High box squat - 10x50kg, 10x100kg, 6x130kg, 6x140kg Leg ext m. Elastik - 6sæt x 12reps Coc2 - en masse forsøg og tror også den var lukket et par gange. Ellers statiske hold. DB Wrist curls - 2sæt x mange Dejlig runde. Min gamle krop har bedre af flere forskellige øvelser og færre sæt pr øvelse end styrkeløft tilgangen med mange sæt og få øvelser. Selvom jeg ved det virker så handler det også om at have det godt i kroppen i morgen og overmorgen :-) Imorgen regner jeg iøvrigt med at lave overkrop og cardio :-)
  11. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Det er endt med en racer/cross-hybrid, blandt andet fordi den muligvis også skal bruges til en cykelferie næste år. Mærke og udstyr bliver afsløret, når den er i hus Vi - dvs. konen og jeg - har tit diskuteret cykelferie, men det er aldrig rigtig blevet til noget. I forrige uge var jeg på Bornholm og talte med en cykelturist, og han havde et setup, der kunne bruges. For i stedet for cykeltasker og steltasker mv., brugte han en Topeak-trailer med en kæmpestor og helt vandtæt taske, der kan rumme hele bagagen (vi skal ikke have telt og soveposer med, da vi satser på at sove under fast tag på turen). Hvis jeg kører med traileren, så udligner forskellene på vores cykelform sig (min kone er i glimrende form, men ikke decideret motionscyklist som jeg). Her er der en præsentation af den. Den fås fra omkring 2200 kroner, og den kan sagtens spændes efter en racer-agtig cykel, så man slipper for også at skulle investere i en decideret touringgcykel, der skal kunne holde til mange kilo tasker.
  12. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Hov, så er der vist købt vintercykel. Det blev en helt anden type, end jeg lige havde regnet med, og så fandt jeg den såmænd i ... tadaaaa, Hvidovre, kun 4 km fra min egen bopæl, så jeg hverken skal til Jylland eller Fyn. Stay tuned. Regner med at hente den næste weekend, og så skal den indstilles og testes. Flere af dem til fællestræning er begyndt at finde vintercyklen frem, så hvis ellers det lykkes med denne, så varer det nok heller ikke længe, før Cannondalen bliver sat i vinterhi. Den har alt i alt gjort det rigtig fint og har været et godt køb. Den får lov til at tage et år mere. Den passer mig perfekt, er nede på 6,9 kg og er stadig en super god cykel, så jeg kan ikke finde argumenter for at se på ny sommercykel. Skivebremser på sommerraceren eller moderne fiksfakserier som elektronisk gearskift bliver nok alligevel aldrig mig.
  13. 0 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Banecykling. Opvarmning. Missede første interval pga noget internt fnidder om sexchikane hvor man vil bruge mig som bisidder, når parterne skal mødes. Fåk noget lort!!!!! at blive rodet ind i men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe de personer der er involveret. 20 omgange progressivt - på lånt hjul, da jeg var punkteret 20 omgange - igen på lånt hjul Droppede resten for at få arrangeret pålægning af ny ring
  14. 0 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    En tur på cykelbanen, hvor jeg kunne blive irriteret over hvor gammeldags hierarkisk cykling fungerer. Holdet tirsdag middag er specifikt tiltænkt veteranryttere, der er for langsomme til at kunne køre på de øvrige hold. Andre må gerne køre med, hvis de tilpasser sig. Men så er der lige den lille håndfuld af H40 fra mandagsholdet, der dukker op en gang imellem. Og i dag. Når de er der, så gælder tirsdagsholdets normale færdselsregler på banen ikke men det er pludselig mandagsholdets regler der gælder. De intervaller vi med tiden har fundet og som tillader samkørsel med ret store styrkeforskelle, kører vi ikke men dem de plejer at køre om mandagen (og er ret kedelige og kan køres fint på turbotræner). I dag satte de også hold. Jeg endte det dårligste hold mens et par langsommere folk blev sat på hold 2 - den ene ville endda hellere have været på hold 3. Heldigvis!!! var jeg der kun en times tid inden mors fødselsdag og havde det fint med bare at rulle blod i benene efter styrketræningen i går. Men det irriterer mig helt vildt, at “man” bare accepterer at træningen kuppet totalt.