Forums

1. Træning, kost og sundhed

1. Online Logbog

Opret en logbog og lad andre følge din træning

380,735

Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

42,459

Kost og Kosttilskud

62,647

Alt om sport

48,586

Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

10,198

Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

61,022

Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

3,263

Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

9,742
    12. Billedgalleri   (218,649 visits to this link)

Brugernes egne fotoalbums

• Nyeste Emner

• Nyeste indlæg

• Fra s til xl på 1 1/2 år. wtf!
      Den her bliver lidt lang, beklager på forhånd.  For omkring to år siden gik jeg ned med en hæftig omgang stress/depression og blev sat på escitalopram 30 mg om dagen (max anbefalede dosis er 20 mg for en voksen, tror ærlig talt ikke at min 70 årige læge havde sat sig ind i medicinen før hun forhøjede dosis). På omkring et halvt års tid tog jeg 10 kg på. Da jeg startede vejede jeg omkring 60 kg, trænede 3-4 gange om ugen og havde godt styr på kosten, dvs spiste fornuftigt med plads til et stykke kage til fødselsdage, et glas vin osv. Da jeg blev syg blev jeg opfodret af min læge til at "gå lange ture" i naturen, og med to hunde og en sygemeldning tog jeg dette til mig. Det skal lige siges at jeg ikke rigtig havde nogen appetit til at begynde med, og spiste meget mindre end jeg plejede. Det var først da jeg blev "klar" i hovedet igen og begyndte at foretage mig andet end at gå ture i naturen og begyndte at vende tilbage til min normale rutine med træning og sund kost, at jeg opdagede hvor meget jeg havde taget på. I det sidste års tid har jeg levet hvad jeg mener er sundt, med masser af motion, og blot set vægten stige. Jeg har spist som jeg plejede og givet den lidt mere gas med cardio dog uden resultat.D. 1 januar besluttede jeg mig for at det kunne være nok og fik lagt kostplan med en indtag på ca 1400 kcal om dagen fordelt på 50 % kulhydrater, 30 % protein og 20 % fedt. Efter to måneder havde jeg taget på! Jeg snød ikke! Jeg spiser ikke sukker, drikker sodavand, går i byen osv! Min læge mener at det er medicinen der gør at min krop lagrer fedt i højere grad, men hvad gør jeg ved det? Jeg er i gang med at trappe ud, men det er en lang proces. Jeg blev selv bekymret for at jeg havde kørt min forbrænding i stå, og prøvede at droppe kostplanen og tælle kalorier, og så ligge mellem 1600-1800 kcal. Dette holdt jeg hurtigt op med igen da vægten steg endnu mere! I øjeblikket tæller jeg kalorier på myfitnesspal og holder mig på 1200 om dagen. Jeg er ret aktiv i min hverdag med 3 daglige gåture og cykel som transportmiddel, dette supplerer jeg med 2 gange styrketræning og 3 x 30 min cardio. Hvad gør jeg forkert?   
    • Doktorens log
      Hip thrusts
      120 kg x 10
      160 kg x 10
      200 kg x 10 Db. RDL
      2 x 30 kg x 10
      2 x 40 kg x 10
      2 x 50 kg x 10, 10, 10 Medium rope Pull-ups
      Kv x 10, 8, 7, 6 Push-ups
      Kv x 10
      Kv+20 kg x 10 Dips
      Kv x 20, 16, 12 Band push-downs
      Grøn x 10, 8,  D. Laterals
      2 x 12 kg x 12, 12, 10
      Fee' pump D. Curls
      2 x 20 kg x 6 - 2 x 15 kg x 10 dropsæt Havde tænkt, at dagens træning skulle ligge et par dage efter gårsdagens, men nu blev det i dag,    #leastmode
    • Biologi opgave, kredsløbet i hvile og arbejde
      Opgaverne som jeg meget gerne vil have hjælp til er disse to,  1- Vurder, om der er tale om en maksimalt arbejde for forsøgspersonen fra figur 1.
      Inddrag Figur 2.
      2- Diskuter, hvilke årsager der kan være til forskellene i maksimal puls hos forsøgspersonerne i figur 2.    Jeg har fået oplyst: 
      - 20 årige gymnasieelev Gymnasieelevens puls i hvile er 68,24.
      Pulsen i hvile udregnes ved at dividere mængden af blod pr. Minut med slagvolumen, altså 5800 mL. blod / 85 mL.  

Gymnasieelevens puls under hårdt arbejde er 178,57.
      Pulsen under hårdt arbejde udregnes ved at dividere mængden af blod pr. Minut med slagvolumen, altså 25000 mL. blod / 140 mL.    PFT 
    • Optimus prime
      En ny løbegruppe, som hører inde under den lokale atletikklub, jeg er startet i, har virkeligt gjort underværker. En super initiativrig, struktureret og kompetent træner. Lige hvad jeg havde brug for.  Uge 20: Mandag: pause Tirsdag: Motionsløb 5km.  - Jeg vand den i 17:07. Løb i gruppe til 4km, hvorefter jeg skabte hul og vandt. Sidste km blev løbet i 03:15. Fint løb, godt tilfreds med formen.  Onsdag: Styrketræning: Rygstrækkere og dødløft. Dødløft var hård, trods KUN 60kg ARBEJDE Torsdag: INtervaller ialt 5,4km i konkurrencetempo, styrke: pullups og dips  Fredag: Pause(arbejde) Lørdag:Pause(fødselsdag i sønderjylland) Søndag: DT i esbjerg. 5000m: 16:50, udmærket på trods af vind og VARME. Også 1500m blev løbet, med 5000m i benene: 04:42, ikke imponerede, men skulle gennemføres i nogenlunde tid.  Ialt ikke særlige mængder af træning, men 3 gode kvalitetspas. (for)lidt styrketræning. INgen svømning eller o-løb=ik godt man..   Imorgen skal jeg løbe 3000m i Skive. Det bliver spændende. Og meget hårdt. Der kommer nogle rimlig gode (under9min), så jeg vil kæmpe for ikke at blive nået med en omgang! Jeg er seedet til 09:35. Det SKAL jeg under alle omstændigheder kunne leve op til!   Hører jeg denne sang, falder jeg til ro. Så kan jeg slappe af og blive ligeglad med min omverden. Det endelige budskab af sangen, står mig ikke klart endnu. Men det er lige meget, for jeg synes den er god. AFKLAR DIG MED DIG  (fik 4 for min SRO :P)  
    • Doktorens log
      Hmm? Min begrænsede forstand kan ikke gennemskue, hvad jeg ellers skulle kalde det, men ser din pointe ;O)

• Recent Status Updates