Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      388,000
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,168
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,690
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (234,710 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Hip thrusts 100 kg x 5 130 kg x 10, 10, 10 To sek pause i toppen   Romanian Deadlift 60 kg (4020) x 6 Prøver lige til i den her..    Pull-ups Kv (3010) x 8, 7, 6, 6   Push-ups Kv x 5, 5 Kv+20 kg x 5, 5 Kv+40 kg x 4 Herfra (2010) Kv+60 kg x 9, 8 Kv+40 kg x 10   Push-downs, knælende m lilla bands 2 sæt   Maskin laterals 70 x 2 sæt 60 x 1 sæt   Ligg. Bencurls  130 x 10
    • Gode tal ... ! Nej, bare rolig, jeg er ikke begyndt på det der watt-pjat, men har været til årskontrol hos lægen. Det er sådan et program, man bliver indrulleret i, når man har for højt blodtryk, og den anden dag var det anden gang for mit vedkommende. Det foregår skam med blodprøve og urinprøve og hele programmet, og 8-10 dage efter prøvetagningen er man så ved lægen, når resultaterne er kommet ind. Mit blodtryk måler jeg jo selv, og det ligger helt stabilt og fint lavt nu med den medicin, jeg får. Alle andre tal var også bare lige i øjet. Mit kolesterol ligger lidt på den høje side, men kun marginalt. Måske skal jeg vænne mig til at skære fedtkanten på kødet fra. Jeg ligger ekstraordinært højt på D-vitamin, og det er nok en følge af, at jeg altid træner udendørs og ikke sidder inde i spinninglokalet. Win-win.  
    • "Der der løb er bare ikke min ven " Respekt for at du kan løbe 1 km med 14km/t, så lidt som du løber. Det er bare hårdt at løbe, hvis man ikke løber fast hver uge!
    • 13-02-2020 Løb 9,3 km. 58m56s   15-02-2020 Løb 6,1 km. 39m07s   16-02-2020 Styrke   Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw   Dødløft: 1 x 5 x 20kg.  1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg.  3 x 5 x 80kg. 1 x 10 x 60kg. Arnold pres: 3 x 10 x 12kg. Pull down (pure strength maskine):1 x 10 x 40kg. 2 x 10 x 80kg. 2 x 5 x 90kg. Curl db: 2 x 10 x 12kg Triseps extension db. 3 x (10+10) x 9 kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Planke: 2 x 1min. Bro med benløft: 2 x 1 min. Lidt udstrækning.   17-02-2020 Spinning En standard time.   18-02-2020 Løb Terrænløb på en stjerneklar aften. ca. 13 km ca 1 1/2 time Helt underligt at løbe i næsten tørvejr.  
    • Jeg ved sgu ikke helt hvad der sker, men det er som om at jeg bliver ved med at have et eller andet i kroppen der blusser op med jævne mellemrum. Det er ikke helt optimalt, og jævnt irriterende, men der er nok ikke andet for end at vente på at det passerer.  I går kom jeg et smut på hjemmetræneren. 5 minutters opvarmning, og så hoppede jeg direkte ind i et zone 3 interval på en times tid. Faktisk var der lige 11 minutter undervejs hvor jeg hævede den helt op i den øvre ende af zone 4 for lige at køre et bestemt segment på Zwift. Derefter 5 minutters afrulning og således var 1 time og 10 minutters træning overstået. Jeg er generelt stor fortaler for at bruge en hjemmetræner, og har gjort det i en del år efterhånden, og specielt på dage hvor vejret skifter, hvor det blæser, eller i perioder hvor man bare ikke gider tage 3 lag tøj på, kæmpe med skoovertræk og skulle vaske cyklen når man er færdig, så er det altså lækkert bare at få overstået træningen på en times tid eller deromkring. Modsat så savner jeg også virkelig at komme ud i den friske luft, skifte position, og mærke terrænet. 
  • Recent Status Updates