Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      381,249
      posts
    2. 127,987
      posts
    3. 27,146
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,475
      posts
    5. 40,038
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,667
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,587
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,201
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,035
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,752
      posts
    12. Billedgalleri   (219,315 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Langt pokker i MOL
      Tidligt oppe. Alligevel skulle vi over frokosttid før kroppen føltes klar til st blive brugt. Jeg skal til kaffe hos mor om lidt men sidder lige og damper det værste sved af... i stedet for en tur udendørs røg cyklen på hjemmetræneren - så kunne jeg også fifle med indstilling af sadlen som ikke var helt som jeg kunne tænke mig. 10 min opvarmning, 5 x 3/3, 10 min afrulning. Benene alligevel liiiidt trætte efter i går så startede ud mere komfortable 330w. Fik mere og mere hul igennem i løbet af intervallerne, så lagde på og endte med 344w i det sidste uden det føltes hårdere. Jojo pulsen var højere men den kan man jo som sådan ikke mærke. Jeg har mange  hængepartier i lejligheden  som jeg burde få styr på i morgen og så håbe på noget fornuftig klubtræning søndag. Jeg tror måske alligevel også at jeg vil spendere et par bibshorts i et andet mærke end det klubben kører med, jeg tænker min sarte numse vil hygge sig ved at trykpunkterne ikke er de samme hver gang jeg er på rammen.
    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Fredag -  Træning (Skippet man+ons)   Opvarmning 20 armbøjninger 20 HinduSquat Stræk og Bøj   Milli fra 30 til 70 gange 5. 2 x 2 x 80kg 1 x 1 x 80kg Fint!   PullUps 2 x 5 x mig i singles 3min mellem sæt, Fint!   Dødløft 10 x 60kg fra 100 til 160 med overhånd (minus 110) Fint!   Rotator 3 x 10 x 12,5/6,25kg Fint!    - Udstrækning  - Shake   Fin træning. Dødløft bliver hele tiden lidt bedre og mere ekplosivt. Det er godt. Resten  står hurtigt i stampe når jeg holder pause, men pullUps synes jeg er blevet en lille smule bedre. Næste uge køres det ensformige samsøprogram, nok med variation fra uge til uge mellem milli+pullUps og bænk+BOR.
    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Træning de sidste to uger. JEg har været på SAmsø, den første uge trænede jeg i det lokale center, jeg lavede helt ens dage med følgende: 5 x 5 x 60kg milli, 5 x 5 x 80kg squat, 2 x 5 x single-pullUps, 2 x 20 x +20kg mave Den eneste variation var fredag hvor squat blev til normal dødløft, altså fra 100 til 180kg. Jeg tror jeg vil fortsætte hele næste måned på den måde. Det er simpelt og giver en stor workload. Og så er det ikke så hårdt. Opvarmning på Samsø bestod i at gå hen til centeret (8km). Derudover gik jeg en masse ture af lignende længde og løb nogle 4km ture.
    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Jeg fandt noget om eksplosiv træning, tror jeg. Det gik ud på at lave én gentagelse og så vente 1 min før man laver den næste. Det er jeg begyndt på. På den måde kan jeg lave 5 pullups på 5 min feks. - altså et slags sæt. Jeg ser om det dur.
    • Langt pokker i MOL
      Onsdagsvægt 89,6 - tidskorrigeret 89,1 - fedt% 13,2 efter 4050 kcal og 3,5 timers nattesøvn torsdagvægt 88,8 - tidskorrigeret 88,2 - fedt% 13,0 efter 2930 kcal og 4,5 timers nattesøvn vægt i morges 88,8 - tidskorrigeret 88,8 - fedt% 13,0 efter mange (ej talt da meget købt i 7-11) kcal og 8 timers nattesøvn Igen i går ringede vækkeuret klokken 02 og klokken 14 lå jeg i sengen og havde sat uret til at ringe en lille time senere. Ville så trille en lille tur på cyklen. Jeg vågner dog først lidt over 16. Går lidt i panik, sluger en sjat havregryn, bæller 1,5 liter vand og gør cyklen klar. Kører så det tidsmæssigt passer med at nå licenstræningen og da benene er medgørlige bliver det det. Første interval er halvlangt i rulleskift og ikke all-out. Fin start til at få tvivlen manet til jorden. De næste intervaller bliver hårde men  uden jeg får kørt mig helt ud. Vi kører f. eks et interval hvor de 6 hurtigste skal trække os andre frem til næste by. Det knækker selvfølgelig i flere bidder og selvfølgelig sidder der nogle foran i min gruppe som tror de alene kan trække os andre i højt tempo. Da det går lidt stå kører jeg forbi, slækker og prøver at få dem på hjul men kører alene frem til næste gruppe. Deroppe er det samme sket. Efter intervaller er der kæmpe, kæmpe skænderi der varer flere minutter, fordi én er kørt forbi dem der har kørt sig i hegnet i front og derfor ikke kunne fange hjulet. Så lær dog for Helvede ikke at ville føre 2-4 mand alene men lad andre komme til, i stedet få at dø og så blive sur! Nå - jeg brokker mig heldigvis tit over ikke at blive lukket ind i føringsrotation, så tvivler på at nogen vil blive sure når jeg kører forbi dem. Sidste interval var på kort gadeløbsrunde, så vi også kunne træne svingteknik. Vi startede 4 hvor den ene kørte klart hurtigst og efter han havde ført i over halvdelen af intervallet lukkede han op og kørte væk. Herefter førte de to andre :-( og trak ind bag hinanden. Fjolser, altså. Da de havde gjort det nogle gange, kørte jeg forbi, slækkede farten så de i princippet lå på hjul og så kørte jeg op til næste gruppe. Alene (æv bæv). De forrige intervaller kørte vi på samme runde og det er pudsigt at de andre falder af på vej ud af svingene og kommer op på langsiderne. Det er dér jeg steger.  .... I dag har jeg hverdagsfridag og byttet, så jeg har friweekend. Gik i seng kl 22 i går og vågnede af mig selv 6:45. Kan jeg holde fast i det, så er jeg en glad mand. Men meget mærkelig at sidde her klokken 11 hvor min fridag plejer at starte og så have været gang i mange timer.
  • Recent Status Updates