anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

Anyone> Du havde forstået mig ret. Jeg ved godt, hvad rackpulls er, men jeg kunne tænkte at hullerne i powerracket sad for højt til dødløft fra skinnebenet, men det kan man åbenbart stable sig ud af ;)

Det er rart at vide, hvis man en dag får mod på Sheiko :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg hvade desværre et seriøst ildebefindende i fredags, kvalme, feber, rysteture, hovedpine etc. Jeg troede det var influenza, men det gik over i løbet af lørdagen. Jeg har så skippet de to DE dage og starter på endnu en ME dag mandag aften.

Hard Drug har også lukket onsdag d. 1. så enten skal jeg rykke min træning eller finde et andet sted at ruske vægte… <_<

Jeg starter på CKD diæt allerede på torsdag d. 2. jeg skal nemlig på skiferie i uge 5 og jeg vil gerne ha' vægten bare en smulle under de 100kg før jeg hopper på et snowboard. :)

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke at det kunne være Roskildesyge?

- Var oppe i dit center idag sammen med min kæreste og det var større end jeg havde troet. Hun har trænet der længe m.m.

Godt udstyr, mange håndvægte, bænke m.m. utrolig godt, MEN prisen er bare for høj! Føler du dig slet ikke lidt snydt i det center eller hva`? Prøvetimen var ganske fin og jeg fik trænet godt igennem og der var en del andre store gutter, så her bliver man ikke bortvist kan jeg se.

Dog blev jeg temmelig overrasket over at man ikke fik lås på sit skab!! så her måtte jeg punge ud med 30kr. for en lås ... ja der røg dén gratis prøvetime :lol:

Sjovt nok var der også en del jeg kunne genkende, så det var cool nok. Havde det ikke været så dyrt havde jeg nok valgt det center, selvom der godt nok er mange maskiner! :D

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Squat/Dødløft | 30 December 2002

Start : 17.15 | Slut: 19.05

ME øvelse : Paused Squat

90x3

100x3

110x3

120x1

130x1

140x1 MISS

135x1 PR

Temmelig skuffende! Jeg var ikke specielt oplagt og min træning har kørt vildt uregelmæssigt her i julen. Jeg hader Jule fridage, det spolere min træningsrytme! :( Allerede med de 130kg føltes vægten TUNG på ryggen. <_<

Romanian Deadlift

130 x 8 x 2

135 x 8 x 2

Jeg satte den op med 5 kg og det passede med at jeg på sidste sæt var liiige før failure ved 8 reps.

Front Squat

70 x 10 x 3

Er ikke klar over hvad der gik galt, men der var ingen energi at performe med.

Lockout Shrug

130 x 10 x 3

Samme som sidst, kunne IKKE ha' sat den op.

Hyper Extension

15 x 10 x 1

20 x 10 x 2

Bestemt mere guf i lænden end sidst! Dagens eneste lyspunkt.

Cable Crunch

60 x 12 x 3

Kørte glimrende.

Clean

Min makker gad ikke mere

Farmerwalk

Min makker gad ikke mere

Opsumering

Rigtig skidt træning! :(

Min makker er just vendt tilbage fra en lille ferie, og nu var han vendt tilbage til sit UTÆNDTE, lettere nedtrykkende selv. Han brokkede sig hele tiden og allerede ved RDL gad han ikke mere, jeg fortsatte dog og han fulgte med, men det var garanteret nedtrykkende at træne med ham idag! Så kom jeg til at reflektere over træningen med Blackice, selvom Blackice (No offence ;) ) ikke matcher op styrkemæssigt som min faste makker, var det meget mere inspirerende og motiverende at træne med en som brænder for det, en som godt kan sige: "Jeg er færdig, jeg kan ikke mere", men som fortsætter ufortrødent uanset! For vel er det hårdt, men det da det der gør det sjovt.

Jeg håber at min makker upper sig igen meget snart, for ellers er jeg tvunget til at søge andre græsgange.

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke at det kunne være Roskildesyge?
Aner det ikke! :unsure:

Men nu er det overstået.

Godt udstyr, mange håndvægte, bænke m.m. utrolig godt, MEN prisen er bare for høj! Føler du dig slet ikke lidt snydt i det center eller hva`?

Prisen ER alt for høj, men der ikke nogen alternativer med matchende udbud i vægte og squatmuligheder, desværre, ellers ville jeg skifte.

Dog blev jeg temmelig overrasket over at man ikke fik lås på sit skab!! så her måtte jeg punge ud med 30kr. for en lås ... ja der røg dén gratis prøvetime
WHAT!?! Blackice var med på en prøvetime sidste onsdag og der lånte han en lås kvit og frit! Du er blevet hustlet!
Havde det ikke været så dyrt havde jeg nok valgt det center, selvom der godt nok er mange maskiner!

Overvej det igen, det kunne være meget sjovt at være en lille grupper seriøse der satte deres præg på stedet, plus at hvis alle AS gutterne bliver smidt ud, tjah så har vi det hele for os selv! ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er færdig, jeg kan ikke mere", men som fortsætter ufortrødent uanset! For vel er det hårdt, men det da det der gør det sjovt.

Jeg håber at min makker upper sig igen meget snart, for ellers er jeg tvunget til at søge andre græsgange

Hehe

Jeg er ledig. he

[så kom jeg til at reflektere over træningen med Blackice, selvom Blackice (No offence  ) ikke matcher op styrkemæssigt som min faste makker,

I Know. Det er skam helt ok. Jeg arbejder på sagen.

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Bænkpres | 3 Januar 2003

Start : 16.40 | Slut: 18.35

ME øvelse : Incline Benchpress

70x3

75x3

85x3

90x3

95x1

102,5x1 PR

105x1 MISS

Eftr de 95kg var der masser af overskud, men ikke helt til 10kg til. De 102,5kg var forholdsvise nemme (bortset fra at jeg ramte stativet på vej op), de 105kg bevægede sig ca. 1cm op fra mit bryst. Jeg er BARE ikke stærk i denne øvelse og derfor er den perfekt at træne.

DB Press

26 x 8 x 1

32 x 8 x 3

Jeg syntes at der manglede en ekstra presseøvelse så jeg tilføjede denne her. Min skulder brokkede sig HELT vildt, især på andet sæt. Vægten var let, men det gjorde nas og mine arme rystede meget fordi jeg havde svært ved at balancere vægten. På 3 sæt lod jeg være med at samle skulderbladene og spænde op, jeg ladge mig bare ned helt flad og så gjorde det ikke nas mere. Vægten var let, men jeg holder den let indtil jeg er 100% sikker på at min skulder kan holde til det.

Flyes

16 x 8 x 1

21 x 8 x 3

Det sidste sæt var rigtig godt og rigtig let, min skulder brokkede sig lidt, men det føltes som om at det kun var pga strækket. Lidt tungere næste gang.

French Press

40 x 8 x 1

40 x 6 x 1

37,5 x 8 x 2

Første sæt var let, men andet sæt var min triceps helt brændt ud! Startter dog på 40kg igen næste gang.

Side Raise

13 x 8 x 4

Alle sæt kørte godt, men på sidste sæt holdt min venstre skulder op med at reagere efter 5 reps, ikke at det gjorde ondt, den var bare flad.

Standing Calf Raise

50 x 15 x 3

45 x 12 x 1

Ayayay! Det sved vildt og jeg kunne ikke forsætte efter 4. sæt.

Plateloaded Mech. Pulldown

50 x 8 x 1

55 x 8 x 1

50 x 8 x 2

Første sæt var for let, men andet sæt føltes meget tungt, så jeg blev nødt at sætte vægten ned. Jeg ramte også failure på sidste rep på sidste sæt med 50kg, så det passede jo fint! :)

Hammer Curl

16 x 10 x 3

Kørte langt bedre end sidst, jeg kan godt sætte den yderligere op!

DB Rotation

5 x 10(6) x 1

4 x 10(8) x 1

4 x 10(9) x 1

4 x 10(10) x 1

MAJOR WEAKPOINT! Jeg valgte lidt for sjovt en 5kg håndvægt til denne øvelse, havde regnet med at jeg SAAAGTENS kunne bruge mere, jeg lavede da også nogenlunde nemt 10reps med højre arm, men kunne kun klemme 6 hårde reps ud med den venstre. Så jeg måtte hente en 4kg håndvægt istedet :bblush: Jeg skal nok fokusere en DEL på at få min venstre skulder med igen, men den højre er slet heller ikke med! Tal i parentes er reps med venstre arm. Ifølge Charles Poliquin "Achieving Structural Balance" skulle jeg kunne bruge 11kg vægte for 8 reps. Så lidt at arbejde på.

Opsumering

Helt vildt god træning! Jeg havde lidt paranoia pga -D-'s kommentar om at vide hvem jeg var i en anden tråd. :rolleyes:

Min makker var i sit tændte hjørne! hvilket klart er en fordel! Ikke så meget at sige.

Starter på diæt imorgen - lørdag - har målt min BF% med tang idag til 16.9%, men jeg tester igen imorgen tidlig. (Jeg tror den er lidt højere.) ;)

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

WSB ME Squat/Dødløft | 6 Januar 2002

Start : 16.40 | Slut: 18.10

ME øvelse : Platform deadlift

100x3

120x3

130x3

140x1

150x1

160x1 PR

Godt nok en øvelse der trækker tænder ud!!! Nåt mans står på platformen røre stangen lige ved toppen af ens sko. Vægten var vildt let så snart den kom over knæene, men den var baaare tung i bunden. Min lænd bustet!

Cleans

60 x 3 x 3

God let vægt, var beregnet smo opvarming til front squatten. Prøvede at bruge hofterne til at få stangen mere i vejret, med det resultat at den kom alt for højt så da jeg greb den i bunden fik jeg ubalance bagover, og måtte lae et lille frøhop for at gribe den. Jeg tror fremover jeg vil køre 5 sæt.

Front Squat

70 x 8 x 4

Den var helt vildt tung! Jeg fatter ikke hvad der sker med mit front squat! Min Quadz ser også ud til at være atroferet end del over julen. :(

Romanian Deadlift

135 x 8 x 2

Der var kun guf til to sæt, var bare bustet.

DB Shrug

46 x 7 x 1 (min hånd gled)

46 x 10 x 2

Meget rart at komme tilbage til DB på denne øvelse, lang tid siden, den køres også næste gang.

Hyper Extension

0 x 10 x 1

10 x 10 x 1

Prøvede et lidt andereldes stativ end det jeg er vandt til på Hypers, men det var som om den gik mere i glutes og haser.

Opsumering

Jeg har lige luret lidt i de andre WSB logs, og jeg kan se at jeg har AAALT for mange hjælpeøvelser, jeg køre fuldstændig død i alt det stads. Jeg justere det lige lidt.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Er 6-8 hjælpeøvelser for meget? Måske er det fordi dine hjælpeøvelser er for "hårde"? Cleans, frontsquat osv er noget krævende stads. Jeg havde indtrykket af at man ikke nødvendigvis behøver "nutbuster" hjælpeøvelser, men det er måske smag og behag?

Link to comment
Share on other sites

Er 6-8 hjælpeøvelser for meget? Måske er det fordi dine hjælpeøvelser er for "hårde"? Cleans, frontsquat osv er noget krævende stads. Jeg havde indtrykket af at man ikke nødvendigvis behøver "nutbuster" hjælpeøvelser, men det er måske smag og behag?

Det her er det "originale" setup fra TJs artikel på Getbig:

Mandag: max effort squat/dødløft dag

*Max effort øvelse (se max effort øvelses oversigt)

Lænd/hase muskel øvelse

Lat/upper back øvelse

Mave øvelse

Onsdag: max effort bænkpres dag

*Max effort øvelse (se max effort øvelses oversigt)

Triceps øvelse / øvelser

Skulder øvelse

Lat øvelse

Fredag: dynamisk squat/dødløft dag

*Squat 8-12 sæt x 2 reps x 60-70 % af 1RM

*Dødløft 5-10 singles x 65-75 % af 1RM

Lænd/hase muskel øvelse

Lat/upper back øvelse

Mave øvelse

Søndag: dynamisk bænkpres dag

*Bænkpres 8-10 sæt x 3 reps x 60-70 % af 1RM

Triceps øvelse / øvelser

Skulder øvelse

Lat øvelse

Jeg skærer heller ikke helt ned, hvis det ME øvelsen er en squat variation, køre jeg en dødløft variation bagefter og vice versa.

Men jeg vil helst ikke droppe mine cleans, jeg elsker at lave dem.

Hmm… Ville det være en idé at sætte volumen på Cleans op og køre den som en ddecideret hjælpeøvelse? Ligenu køre jeg den jo kun rent teknisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke nogen WSB ekspert eller noget :) Jeg spurgte egentlig fordi jeg selv har tænkt mig at prøve noget WSB inspireret. Jeg kan godt se nødvendigheden i at lave en øvelse for lænd/haser som styrkeløfter, hvilket jeg kort havde glemt du er blevet. Cleans går vel også i lænd og haser, så der er måske lidt overkill i at lave cleans på dage hvor ME øvelsen er en dødløftsvariation? Jeg mener cleans minder en anelse om dødløft, så måske skulle du gemme den til nogle andre dage? Måske DE dagen og så lave en lidt "nemmere" øvelse på ME dagen?

Jeg er selv i tvivl, men jeg ville hvertfald ikke bryde mig om at lave cleans efter at have kørt dødløft :o Selv hvis du sætter volumen op på dem, så er det stadig noget forbandet noget at komme igennem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er generelt enig med Crawdaddy.

Jeg kan snakke med om hvad både fysisk og mental udmattelse betyder... og noget der er vigtigt ved øvelser som cleans og dødløft, er at kunne koncentrere sig...

Så når du står i 6. sæt og det hele svimler og du begynder at tænke på om det mon er dit blodsukker der er for lavt. Så har du allerede mistet din koncentrationsevne... og måske fået en skade

Snublede engang da jeg squattede med 140 kg på ryggen, pga. mangel på søvn

Link to comment
Share on other sites

Cleans går vel også i lænd og haser, så der er måske lidt overkill i at lave cleans på dage hvor ME øvelsen er en dødløftsvariation? Jeg mener cleans minder en anelse om dødløft, så måske skulle du gemme den til nogle andre dage? Måske DE dagen og så lave en lidt "nemmere" øvelse på ME dagen?

Jeg er selv i tvivl, men jeg ville hvertfald ikke bryde mig om at lave cleans efter at have kørt dødløft  Selv hvis du sætter volumen op på dem, så er det stadig noget forbandet noget at komme igennem.

Jeg kører jo ikke cleans tungt lige nu, jeg køre dem let og ekspolsivt kun for sjov, men jeg overvejede at stætte volumen op og køre dem som en decideret hjælpeøvelse - tungt - fordi man får jo både trænet dødløft og squat bevægelsen, hvorfor den øvelse er genial.

Meningen var at køre Cleans på ME dag og Snatch på DE dag, snatch tør jeg dog SLET ikke at kaste mig udi med tung vægt endnu.

Snakker vi forbi hinanden? Hehe… :)

Snublede engang da jeg squattede med 140 kg på ryggen, pga. mangel på søvn

YIKES! Det var en grim en! :blink: Jeg har prøvet at baske op i holderne på racket med 130kg, men heldigvis aldrig snublet! Hvordan fik du løst situationen?

Spændende at følge med i din log, nu du er blevet WSB-svin.

Skal det betyde at den ikke var spændende før?! <_<

Hehe… Joker bare, mange tak Jarvig, jeg gør mit bedste!

Link to comment
Share on other sites

CKD Diæt update

Jeg burde vel lige gøre opmærksom på at jeg er på en CKD diæt. :)

Jeg startede i lørdags og ramte mandag aften ketosis. Når folk siger at de har dårlig ånde på en keto diæt er det IKKE en joke, hold fast mand en stank! :retard: :D

Jeg har ikke taget nogen før/efter billeder eller nogen mål, da jeg føler at udseendet er underordnet nu, jeg taber mig udelukkende for at komme en vægtklasse ned og for at være bedre på et snowboard! (Og hvis i tror på det er i naive :D )

Jeg har dog målt min fedtprocent med tang og min startvægt for at kunne følge med i at jeg taber FEDT og ikke muskelmasse.

Højre pat: 18mm

Mave (2cm til venstre for navlen): 22mm

Venstre Lår: 20mm

BF%: (Jackson & Pollock): 16.9%

Vægt: 102,9 kg

LBM: 85,5 kg

Fedt: 17,4 kg

Det mærkelige er, min makker fik nærmest de samme mål som mig med tangen (16mm, 22mm, 29mm), men han ser LAAANGT slankere ud. Er der nogen forklaring på at jeg har "slasket" fedt og han har "fast" fedt?

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Squat/Dødløft | 23 December 2002

Start : 16.57 | Slut: 18.25

ME øvelse : Rack Pulls fra under knæ

140x3

160x3

180x1

190x1

200x1

210x1 PR

Det gik kanon! Jeg havde efter Crawdaddys råd gået ind i en frilufts/klatre butik og købt en temlig stor magnesium blok til 20kr. Stangen sad som klistret til mine hænder! Jeg kunne nok godt have løftet 215kg, men min lænd var stadig halvbustet fra fredag, så jeg var sød mod den.

Bundsquat

60 x 10 x 1

70 x 10 x 2

Startede meget let ud, kan snildt sætte den op næste gang.

Romanian Deadlift

130 x 8 x 4

Var godt træt, men de kørte forholdsvis let. Op med 10kg til næste gang.

Lockout Shrug

130 x 10 x 3

Jeg var baaare basket her! Men jeg fik kæmpet mig igennem 4 sæt… :(

Lockout Shrug

15 x 10 x 3

Min lænd var så udkørt at jeg måtte nøjes med en 15kg skive, jeg har før kørt den med 30kg, og jeg er bestemt stærkere nu!

Cable Crunch

50 x 12 x 1

60 x 12 x 2

Startede let ud, og sluttede let! ;) 65-70kg næste gang.

Clean

50 x 3 x 3

Ultralet vægt, men det var også første gang jeg lavede rigtig cleans, har kun lavet powercleans før. Jeg gætter på at min max ligger omkring 100kg, men jeg bygger stille og rolig op, det er teknik og speed training.

Farmerwalk

Mit greb var INTET problem idag og jeg fik revet en lille luns hud af min hånd, så den blev droppet! :)

Opsumering

Rigtig god træning! Var bestemt ikke veloplagt, faldt faktisk i søv i bussen hjemmefra og til centeret (10-12 min.) :bblush:

Min første dag som styrkeløfter! :D Det helt vildt som der var mange der gloede idag, specielt mens jeg lavede Rack Pulls og Cleans… Det passer slet ikke ind i et alment fitenss hovede at man kan træne på den måde! :D :D :D

Det var genial træning - træt - men hold fast mand hvor er jeg dog bare bedre til at træne med få reps end mange reps!

Da jeg lavede RDL var der nogen noobs der lavede "dødløft" ved siden af, men det mindede nu mest om roundback stiff legs :D , jeg ville ha' rettet dem og fortalt dem hvordan hvis det ikke var fordi 2 af dem tydeligvis stod og grinede over den måde jeg trænede på (jeg starter jeg RDL fra racket og løfter vægten ud), og tjah… Så må de lære det på den hårde måde. Jeg obseverede senere at de tydeligvis trænede HST (få set og negativer) så de må næsten kende enten MOL eller Getbig (Jeg gætter på Getbig ;) ).

Da jeg lavede RDL var der nogen noobs der lavede "dødløft" ved siden af, men det mindede nu mest om roundback stiff legs , jeg ville ha' rettet dem og fortalt dem hvordan hvis det ikke var fordi 2 af dem tydeligvis stod og grinede over den måde jeg trænede på (jeg starter jeg RDL fra racket og løfter vægten ud), og tjah… Så må de lære det på den hårde måde. Jeg obseverede senere at de tydeligvis trænede HST (få set og negativer) så de må næsten kende enten MOL eller Getbig (Jeg gætter på Getbig ).

Hehe jeg tror det var os du hentyder til, kan godt huske jeg trænede dødløft og du trænede i power-rack.

Det kan godt være mine 2 makker grinte,men det kan jeg ikke huske,jeg ved jeg ikke gjorde ihvertfald :)

Og ja de lavet dødløft som nogen jejener,men prøvede nu også at irettesæt dem.

Peace

:hippy: :hippy: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg tror det var os du hentyder til, kan godt huske jeg trænede dødløft og du trænede i power-rack.

Det kan godt være mine 2 makker grinte,men det kan jeg ikke huske,jeg ved jeg ikke gjorde ihvertfald  

Og ja de lavet dødløft som nogen jejener,men prøvede nu også at irettesæt dem.

Peace

HAHAHA! Der er en -D-er har sladret… ;)

Jeg er MEGET pernittegryn med mine omgivelser, det er slet ikke sikkert der var nogen der grinte, men inden i mit hovede gør de alle… :retard: ;) J/K

Ja du fik godt nok rettet på dem, men jeg kan tydeligt huske at du sagde at de IKKE skulle trække så langt bagover, hvilket ikke er korrekt. I dødløft skal man trække tilbage og låse i hoften - hvilket i såvidt jeg kunne se ikke gjorde - at jeg så trækker meget langt tilbage er udelukkende fordi min lænd har brug for lidt ekstra, det er ikke påkrævet normalt.

Forklaringen kunne være at tykkelsen af underhudsfedt varierer på jer to.

Nej for vores målinger med tang lå meget ens, men looket er meget forskelligt. Altså hvis min makker og jeg stod nøgne og hoppede, ville mit fedt gynge og bølge som Vesterhavet, mens hans ville bevæge sig mere "samlet". (SYG SYG SYG forklaring) :lol:

Så fik jeg endeligt set dig Anyone. (Men det krævede en urelegmenteret onsdagstræning  ). Jeg har jo godt nok set dig før bla lave frontsquat. Det kan jo være at vi ses igen  

Jeps! Jeg er desværre ikke den store socalisator, min træning fungere bedst nogenlunde indelukket og koncentreret.

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Bænkpres | 8 Januar 2003

Start : 16.30 | Slut: 18.30

ME øvelse : Close Grip Benchpress

60x3

70x3

85x3

95x1

105x1

115x1 PR

117,5x1 MISS

Meget postivt! Min close grip ligger kun 5 kg fra min alm. max, hvilket kunne tyde på at min max er højere end 120kg! NICE! :)

De 95 kg var superekplosive. De 105kg meget lette. De 115kg kom op uden problemer, jeg fik dog blæst luften få hurtigt ud, så der var lidt kamp på mit sticking point mid i løftet. De 117,5kg bevægede sig ca 1 cm, så alt i alt perfekt timet løftning.

DB Press

26 x 10 x 1

34 x 8 x 2

34 x 6 x 1

Ingen skulderbøvl idag, desværre gik min triceps helt død! Og det med et fænomen jeg vil uddybe nærmere i opsummeringen.

Flyes

22 x 8 x 3

French Press

37,5 x 8 x 1

37,5 x 6 x 1

<_< DÅRLIGT! Der var intet af gi' af.

Side Raise

13 x 8 x 2

Ligesom den ovenstående.

Standing Calf Raise

50 x 15 x 4

Lidt succes, feel the burn!

Plateloaded High Row(Plateloaded Mech. Pulldown)

50 x 8 x 1

52,5 x 8 x 1

55 x 8 x 2

Lidt mere succes! Alle sæt var lette og kørte flydende.

Hammer Curl

Glemte den! ØV!

DB Rotation

4 x 10x 1

5 x 10 x 3

Juhu! Fremgang! Hehehe… Der er LANG vej endnu.

Opsumering

Okay træning vel?! Først havde jeg tænkt mig at brokke mig over min triceps og skulder øvelser, men jeg brokker mig jo konstant, så istedet vil jeg fremhæve de positive ting! :bigsmile:

Min ME øvelse gik vildt godt, gik efter 105-110kg, men kunne hurtigt mærke at der var til mere. NICE! Min calf raise, rows og rotations gik også godt.

Der sker tilgengæld noget sært! Normalt plejer jeg langsomt at bygge træthed op og kan mærke hvornår jeg er i nærheden af failure, idag var det slet ikke sådn! På mine DB Presses f.eks. gik jeg direkte fra en let rep til en der ikke ville rokke sig, og sådn var det også på side raise og french press! Nogen forklaring? Jeg spekulerede selv i ATP. Jeg er trods alt lige holdt op med kreatin og min CKD diæt har hevet al glukose ud af kroppen.

Det er forøvrigt UMULIGT at få et ordenligt pump på CKD diæt, godt jegikke går op i den slags længere… :rolleyes:

Fremover bliver de fleste hjælpeøvelser kørt 5x5, hvor de 2 første sæt fungere som opvarming/tilvænings sæt, jeg HADER mange reps og mine bedste muskelgains er ALTID kommet omkring 5 reps.

Over and out…

PS. Jeg kan næsten allerede mærke de 150kg på stangen på bænkpres… ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Når man lægger ud med smal bænk, så må man forvente at det ikke er så let at køre DB-press og french press.

Jeg synes at jeg kender det der fra mig selv med pludselig at gå kold "før tiden". Jeg fik det somregel midt i skråbænk-sættene efter at have kørt fladbænk først.

Men nu er bænkpres eneste brystøvelse, så den tid er forbi.

Link to comment
Share on other sites

Hey Anyone,

Jeg har haft rigtig gode resultater, mht. bænkpres, med noget extern rotator træning. Min venstre rotator er også langt svagere end min højre...

Når du kører external rotations - såfremt du gør det som manden i Charles P. artikel - kører du så en 180graders vinkel eller kører du kun en 90 graders????? - Endnu et af livets store spørgsmål....

Det bliver ret spændende at følge din log den nærmeste fremtid, hvis du fortsætter med at træne ext.rotator for at se om der er hold i det Charles P siger!

Mvh,

Torben F

Edited by topper
Link to comment
Share on other sites

Nej for vores målinger med tang lå meget ens, men looket er meget forskelligt. Altså hvis min makker og jeg stod nøgne og hoppede, ville mit fedt gynge og bølge som Vesterhavet, mens hans ville bevæge sig mere "samlet". (SYG SYG SYG forklaring)  

I forhold til mit eget korpus, har jeg kunnet konstatere at "løst" fedt, er fedt der enetn er ved at blive lagret eller er på vej væk. Fedt der er hårdt, er derimod konstant, dvs. det hverken er ved at blive kørt af eller på.

Når jeg begynder at tabe mig et sted, bliver fedtet blødere og mere løst, og det samme sker når det begynder at sætte sig igen. Jeg kan så både se og mærke hvorhenne jeg er ved at tabe mig/tage på :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share