Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg kan begynde at træne normalt igen :bigsmile:
det var ellers gode nyheder !! :bigsmile: Tillykke med det !! :smile:
Skal dog være meget obs på at starte stille op da muskulaturen "kommer" hurtigere end led og sener. Skal stadig ise efter træning en tid endnu

ja, det er vigtigt at huske på *striksblik*

huske ikke at blive overmodig men at være en *det forbudte tegn*

I nogen tilfælde er det godt at være :chicken: ................:tongue: - især i en post-genoptræningsfase :smile:

Anyways - ser det ud til at gå i den rigtige retning nu ! mht vægttab - så kommer det, bare rolig !

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Det kan være hårdt at genne sit ego lidt væk når man skal igang igen, jeg er vist en levendre reklamesøjle for den slags fejl :innocent: , men bare nyd at du nu igen bevæger dig fremad i den rigtige retning, med motivation og vægttab, kondi og styrke og helbred, mens de fleste andre mænd i vores aldersgruppe bare aktivt forfalder :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak for de dejlige kommentarer.

Nu nyder jeg det i fulde drag, passer på og håber det holder og jeg ikke kvajer mig igen.

Knæstatus gør også at jeg nu igen siger farvel til rulletrapper og elevator og igen tager rugbrødstrinene op og ned.

I går blev det så til en forsigtig tur på 30 minutters spinning. De første ti minutter kørt som den gamle knætræning - derefter kom der en kvart omdrejning på belastningen og derudover tre stående "intervaller" med enkelttakt. Ikke specielt tungt og kun ½ minut hver men nok til at hive fat i vejrtrækningen for alvor.

I dag blev det til en tur i motionscenteret. Stor set alle øvelser kørt ekstra langsomt i dag om med pause i både "bund og top"

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120SPM

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x30

12x30

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x30

12x30

Chins

8

6xBW+10

6xBW+10

6xBW+10 , de sidste tre reps var lidt hurtige

Bænkpres

15x20

10x60

6x80

6x80

6x80

Scottcurl

10x33

10x33

Skulderpres

15x10

8x18

8x18

8x18

Laterals

15x8

15x8

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

Rotator, stående med DB

15x5

15x5

Fransk pres med Z-stang

8x28

6x38

6x38

6x38

Hyperextensions

20

20

Mave på bold

25

25

Sidebøj med twist

25

Projekt skrump blev som sædvanlig ikke den store succes men jeg har da tabt 200 gram på gennemsnitsvægten over den forgangne uge. Lidt ærgelig da jeg kun har tilladt mig slik/kager en enkelt dag i løbet af ugen.

For lige at vende det fangede vasketøj - jeg fejlmeldte det jo i torsdags og om fredagen var jeg nede på ejendomskontoret for at høre hvordan det gik. Ham de havde sendt ned for at se på det om torsdagen havde meldt tilbage at der ikke var nogen maskiner med tøj i :mad: men det blev da befriet i løbet af fredagen.

Link to comment
Share on other sites

Så kan man drligt lave mindre :blush:

Var omkring motionscenteret for at give knæet lidt arbejde:

5 minutters opvarmning på cykel og elipsetramper.

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x30

12x30

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x30

12x30

Så fik jeg et lift hen min udlånte MTB som jeg kørte hjem. Det tager under 10 minutter at køre fra Kokkedal til Nivå så det var jo ikke det store og det var endda i medvind. Så helt umuligt at gætte hvor formen ligger men under alle omstændigheder var årets første cykeltur en realitet. Sidste stykke af stisystemet går det opad og der kom lidt pres på pedalerne og umiddelbart føles alt rigtigt igen.

Jeg var faktisk lidt øm i knæet efter at have været til fyssen men det var forhåbentlig blot fordi han havde hevet og vredet i benet; de sidste 3-4 dage har jeg kunnet sætte mærkaten 100% i orden på knæet.

Håbet er lysegrønt som skoven :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på mountainbike var nok lidt vovet. Dels havde jeg sat mig for at få lidt sol inden jeg skal belemres med mellemvagter de næste dage men det var ikke helt varmt nok til at køre i shorts og ærmeløs trøje. Men gad ikke at vende om da jeg var kommet ud og opdagede det - håber at jeg slipper uden at blive forkølet især fordi jeg ikke fik det mindste farve på mit vinterblege korpus :blink::mad:

Dels blev cykelturen noget længere end tiltængt men det skyldes udelukkende min elendige form der gjorde at jeg næsten stod stille på det åbne stykke i stik modvind fra Mikkelborg til Rungsted. Startede med Banestien: Nivå-Kokkedal-Nivå st. og fortsatte med Strandvejen: Nivå - Rungsted Havn (hvor jeg nogle minutter nød solen på en bænk der stod i læ) - Nivå. Havde jeg siddet på raceren var jeg for alvor blevet frustreret og havde kørt mig i kælderen i løbet af nul komme nul. Jeg kan bedre acceptere sneglekørsel på MTB´en. Det hjalp en lille smule at jeg på hjemvejen kunne se to "sæt cykeltøj" der også lavede parkeringsøvelser i modvinden. Men det tegner ikke lyst. Men skidt med det, det var super dejligt at komme udenfor, blive lidt forpustet og bagefter være træt i stængerne.

Jeg lagde ud på tom og rumlende mave og håbede at det kunne ses på vægten i morgen. Men mine madværter havde skildpaddeis til dessert - kæft den smager yum-yum :wub: så det er nok sat til igen.

Jeg skulle også lige se om pulsuret stadig virkede - ikke at der er nogle WOW-oplevelser men en kurve blev det da til. Der behøves nok ikke at blive fortalt hvor der var modvind.

post-1580-1177540198_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

(kæft hvor usselt at jeg er blæst i benene efter i går - de +80 trappetrin op til tutten var ikke sjove.)

Endnu en gang blev det til en tidspanik-træning. Det er ved at blive en dårlig vane men OK, i sammenhæng med ønsket vægttab er det fint nok med en begrænset workload.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120SPM

Bænkpres

20x20

10x60

6x80

6x90

6x90

5x90 , men lidt god vilje kunne den sidste nok "gryntes" op men havde svedfingre og grebet var allerede blevet en del bredere så stoppede

Chins, med "hul" i stangen så man kunne trække sig lige op

10

10

10

Military

15x10 , med DBs

12x30

12x30

12x30

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Bicepmaskine kan ikke fordrage den, men frivægtsområdet var voldsomt overfyldt så gad ikke mase mig ind

10x90

10x90

Tricepmaskine

10x50

10x90

10x90

Hyperextensions

15

15

15

15

supersættet med

Mave på bold

20

20

og

Hængende knæløft

15

15 , sidste 5 med bøjede ben

Sidebøj med twist

15

15

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x30 , er blevet for nem - 5lbs mere næste gang

12x30

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x30

12x30

Skyndte mig hjem for knæisning - glemte tiden da jeg knævrede telefon så det fik nok 30-35 minutter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

DSB så gerne at jeg arbejdede fredag aften i stedet så gav gav jo mulighed for endnu en tur i det pragtfulde sommer?vejr.

(at vi så byttede vagter på et dumt (travlt) tidspunkt så jeg fik skrevet forkert tid i kalenderen og derfor kom for sent er så en anden sag. Kommer nok til at høre for det da der ikke var nogle reserver så de måtte aflyse :4oops:)

Det gik jo fint med knæet sidst så jeg tog den samme cykeltur som i forgårs bare den anden vej rundt - Strandvejen først og Banestien til sidst. Var kortvarigt oppe og stå i pedalerne på de små bakker på Banestien. Tidsforbrug fra 1:00:30; langt det meste af tiden lå pulsen stabilt mellem 140 og 150. Isning af knæ ved hjemkomst.

Min popo er noget øm og venstre inderlår hudløst af frition mod sadlen så det kan være jeg skal hoppe i cykelbukserne næste gang jeg skal ud.

Ved ikke om jeg kan klemme motion ind i weekendens planer så vil allerede nu ønske alle en god og :sun: weekend.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Projekt skrump blev som sædvanlig ikke den store succes men jeg har da tabt 200 gram på gennemsnitsvægten over den forgangne uge. Lidt ærgelig da jeg kun har tilladt mig slik/kager en enkelt dag i løbet af ugen.

Ja nemt er det jo ikke at holde fingrene "fra kagefadet". 1 gang slik burde dog ikke vælte læsset. Synes nu heller aldrig vægten gåt gradvist op og ned, men mere i spring, Lad de næste uge være med lidt mere spring (husk dog det skal være nedad :dry: ).

Dels blev cykelturen noget længere end tiltængt men det skyldes udelukkende min elendige form der gjorde at jeg næsten stod stille på det åbne stykke i stik modvind fra Mikkelborg til Rungsted. Startede med Banestien: Nivå-Kokkedal-Nivå st. og fortsatte med Strandvejen: Nivå - Rungsted Havn (hvor jeg nogle minutter nød solen på en bænk der stod i læ) - Nivå. Havde jeg siddet på raceren var jeg for alvor blevet frustreret og havde kørt mig i kælderen i løbet af nul komme nul. Jeg kan bedre acceptere sneglekørsel på MTB´en. Det hjalp en lille smule at jeg på hjemvejen kunne se to "sæt cykeltøj" der også lavede parkeringsøvelser i modvinden. Men det tegner ikke lyst. Men skidt med det, det var super dejligt at komme udenfor, blive lidt forpustet og bagefter være træt i stængerne.

Lad nu endelig være at tænke for meget overtempoet. Nyd bare at cykle i det gode vejr og glem alle ambitionerne til senere.

Ja, det er næsten umuligt at træde let i styg modvind. Parkeringsøvelser :laugh:

Altid godt at se andre også lider!!! :tongue:

Super godt at det går hurtigt fremad med knæene.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan,

Du har naturligvis ret men det ER nu lidt svært ikke at være irriteret over tempoet når nu hjernen ikke er i harmoni med benene og "pumpen". Også derfor jeg holder mig fra raceren indtil videre - hvis ellers min popo holder til MTBen - foretrækker klart racerens kørestilling, men måske jeg kombinerer MTB og spinningcykel. Når vejret er som nu kan man heldigvis ikke undgå at nyde det :smile:

Jeg nyder også i fulde drag at knæene ikke driller selv om det gør det lidt sværere at huske på at undgå de stillinger som provokerede det for nogle uger siden. Men indtil videre går det fint. Ærgeligt at læse at du ikke har samme held. Håber at det snart vender så du kan træne uden gener (tror personligt stadig at en længere løbepause vil gavne men det er jo svært at undvære det man gerne vil).

Dagen gav plads for en formiddagstræning hjemme inden jeg tog på arbejde:

Ab-wheel

10

10

10 , uvant øvelse - jeg har allerede en smule DOMS i maven

Pullups

10

10

10

8

Dips med 10kg vægtvest, greb noget bredere end det centrerne normalt byder på

15

15

15

12

Link to comment
Share on other sites

I morges blev det til en spinningtur hjemme efter at have stille bilen hos Kvikpot for at få en ny udstødning på.

Det blev til 50 minutter - grundpuls omkring 140-150 og stående enktelttakt efter:

10 min - let 30 sek

15 min - halvtung 30 sek

20 min - halvtung 40 sek

25 min - halvtung 50 sek

30 min - halvtung 60 sek , passerede puls 180 - det var dejligt endelig at komme derop

35 min - halvtung 50 sek

40 min - halvtung 40 sek

45 min - halvtung 30 sek

- derefter isning af knæ.

Umiddelbart ingen kvaler. Men efter nogle timer var det tid at finde tutten på arbejde og trapperne op og ned gav en del stikken inde i knæet. Kan selvfølgelig være tilfældigt men da det er over en uge siden jeg har mærket noget til det sidst ligner det lidt en tanke om at det måske var for voldsomt på nuværende tidspunkt.

For at forsøge at gøre skaden god igen har jeg her til aften kørt den "gamle" spinning med 30 minutters let og isning af knæet igen.

Håber ikke at jeg har lavet lort og lagkage.

Vægten kravler stadig alt for stille ned - har i denne uge igen kun tabt 200gram. Bedre end ingenting men ikke tilfredsstillende.

Og så er det åbenbart komplet ligegyldigt hvor man sender bilen hen for at få den lavet - ingen steder lever de op til det lovede. Den skulle have været færdig i løbet af formiddagen men.. ja, jeg behøver vel ikke at skrive mere. Hvor svært kan det være at skifte en udstødning når jeg bestilte tid for over en uge siden :mad:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Heller ingen bil i dag :mad: og derfor ingen styrketræning - busserne der kører forbi motionscenteret kommer helt fra Kbh og tiderne i køreplanen er vist ikke engang vejledende. Skal jeg stå og vente længe og samtidigt ser bagenden af toget tager det over en time at komme hjem og det var jeg ikke kommet tidligt nok op til. Turde ikke chance da jeg jo forleden fik tog aflyst da jeg kom for sent.

I stedet blev det blot til nænsom behandling af mit knæ.

Siddende morgenspinning kun 15 minutter og derefter isning af knæ.

Efter fyraften: 10 minutters transportcykling.

Og hjem igen - kørte en omvej så turen tog omkring 20-25 minutter. Derefter isning af knæ.

Her i øvrigt ikke mærket noget til det andet en ganske lidt i morges.

Link to comment
Share on other sites

Da der går en rum tid før kalenderen tillader besøg i motionscenteret måtte jeg jeg op ret tidligt for det SKULLE være i dag. Det skulle vise sig at blive en klar fejl at stå tidligt op - ligesom Garfield burde jeg været blevet i min lune kasse med tæppet henover.

I min sløvhed fik jeg trykket alarmen på uret væk i stedet for at ramme snooze. Vågnede dog af mig selv lidt senere men havde nu ret travlt.

Fik under hektisk stress pakket træningstasken og ilede mod stationen. Nåede akkurat toget.

Af på Kokkedal og ind i bussen. Desværre kørte den ikke den vej jeg troede så i stedet for at bringe mig hen til Kvikpot og min bil havnede jeg midt i Hørsholm.

Bussen fra Hørsholm til Kvikpot kørte naturligvis fra stoppestedet på den anden side af gaden da jeg stod af.

Så det blev en gåtur i stedet. Havde ikke ur på og det var faktisk kikset at gå uden at vide hvad klokken er når man ved at man skal møde på job lidt senere. Solen bagte og vindjakken var alt for varm.

Positivt var det dog at bilen VAR færdig - man havde blot "glemt" at ringe og fortælle det. Ikke at det udløste bare en lille undskyldning.

Hvis jeg stressede på arbejde kunne jeg lige nå at træne en halv time.

Vel hjemme skulle jeg klaske en madpakke sammen men rugbrødet var muggent - OK, det gav lidt ekstra tid.

På arbejdet sad jeg stort set hele tiden og ønskede mig ud i den pragtfulde "sommer"dag mens jeg blot kunne mærke solens stråler bage uniformen varm. Var i mit utålmodige hjørne og kørte hele tiden lidt for kvikt og er blevet fanget af driftbremsen utallige gange så accelerationen afsluttes med en bremsning - ikke videre komfortabelt og pi... iriterende når man plumser i hele tiden.

Min egen Nokia mobil er kaput og jeg har fået en firmamobil udleveret - en Sony Ericson. Har siden min NMT haft Nokia så vi er bestemt ikke gode venner endnu.

Bort set fra det så overvejede jeg lidt at droppe træningen da de sidste par dage på vægten har været særdeles gode og jeg ved jo af erfaring at en gang vægttræning koster på vægten.

Dagens minitræning: (ret energiforladt pga. for lidt søvn de sidste tre dage og også tre dage i pænt kalorieundeskud)

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120SPM

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x35

12x35

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x35

12x35

Bænkpres

20x20

10x60

10x80

10x80

Chins, smalt V-greb

10

10 , havde overvejet at tage tre sæt men det skulle jeg ikke, kunne jeg mærke efter dette sæt.

Skulderpres

15x10

10x20

10x20

10x20

Scottcurl

9x43 , hmm - de var sq tungere end jeg havde forventet

Fransk pres med Z-stang

10x38

Hyperextensions

20

20

supersættet med

Mave på bold

20

20

Sidebøj med twist

15

Den tid jeg sparede på ikke at smørre madpakke blev brugt på

Ab-wheel

10

10

Her til aften en lyn-knæ-session:

Spinning, let ca 100rpm indtil jeg kunne mærke at sveden nærmede sig - 10 minutter gik der i aftensolen. Derefter isning af knæ. Senen som løber fra knæet over i knæbøjeren har været dum i dag men det "gamle" problem har jeg ikke mærket noget til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hektisk program igen i dag. Valgte med det samme at slukke vækkeuret klokken 7 og sove to timer mere, så ingen motion i dag.

De sidste dage med fyldt kalender har kosten været fæl da jeg har spist ude og det fortsætter nok weekenden ud men prøver med moderat held at undgå at det skrider totalt.

Gårsdagens motion var ret begrænset udover at jeg gik en hel del. Da jeg kom hjem om aftenen fik knæet den korrekte omgang: 30 minutters meget let spin og derefter isning. Det bliver ikke tid til træning før mandag ellers tirsdag så inden jeg skulle i seng blev det til en gang ... ja, et eller andet ikke særligt fornuftigt men jeg fik da aktiveret kroppen.

Chins: 20 stk , kort pause og videre til

Armstrækkere: 53 stk, og så var iltgælden enorm -> lidt større pause

Stod på hænder: indtil trykket i hovedet blev ubehageligt

Ab-wheel: 15 stk

Tåhævninger: 30 stk, kunne sagtens have taget flere for var styrkemæssigt på ingen måde presset men for hulan det brændte. Der er vist et eller andet at arbejde med her.

Nå, men arbejdet kalder...

God weekend til alle - nyd vejret mens der er godt.

det ville jeg selv have gjort hvis det var muligt

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hektisk program igen i dag. Valgte med det samme at slukke vækkeuret klokken 7 og sove to timer mere, så ingen motion i dag.

De sidste dage med fyldt kalender har kosten været fæl da jeg har spist ude og det fortsætter nok weekenden ud men prøver med moderat held at undgå at det skrider totalt.

Gårsdagens motion var ret begrænset udover at jeg gik en hel del. Da jeg kom hjem om aftenen fik knæet den korrekte omgang: 30 minutters meget let spin og derefter isning. Det bliver ikke tid til træning før mandag ellers tirsdag så inden jeg skulle i seng blev det til en gang ... ja, et eller andet ikke særligt fornuftigt men jeg fik da aktiveret kroppen.

Chins: 20 stk , kort pause og videre til

Armstrækkere: 53 stk, og så var iltgælden enorm -> lidt større pause

Stod på hænder: indtil trykket i hovedet blev ubehageligt

Ab-wheel: 15 stk

Tåhævninger: 30 stk, kunne sagtens have taget flere for var styrkemæssigt på ingen måde presset men for hulan det brændte. Der er vist et eller andet at arbejde med her.

Nå, men arbejdet kalder...

God weekend til alle - nyd vejret mens der er godt.

det ville jeg selv have gjort hvis det var muligt

Hej kære Gregers!

Jeg har en biografi jeg købte tilbage i firserne med Arnold Schwarzenegger.

I bogen giver han (selvfølgelig) også anvisninger på træning og viser faktisk et hjemmetræningsprogram for bodybuildere uden brug af vægtudstyr. Alt foregår med stole, kosteskaft osv.

Meget kreativt og absolut et program man får trænet sine muskler med, det skal man ikke lade sig narre ad!

Dejligt at se du klør på - du er altså unik! :superman:

De bedste hilsner

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Tak for roserne. Jamen man må jo klare sig med det man har og med tanken om at lidt er bedre end ingenting så var det umiddelbart som det kunne blive til. Der var generelt for høje reps og en statisk omgang for skulderen men om ikke andet så giver en eller anden form for afveksling. At arbejdet var uvant vidner min lægge om da de er ramt af DOMS men det er også mange måneder siden de er blevet trænet sidst.

Har lige været nede i firmamotionscenteret og give knæsenerne en lille omgang - de sædvanlige lette to sæt legextension og legcurl med begrænset ROM.

Nu er det tid til madpakken og så lige køre 3t20m på en omgang H. Derefter express til mormor og se sidste afsnit :crybaby: af Matador med (u)passende indtag og snurrekaffe og kager.

Link to comment
Share on other sites

Nogen glemte vist en aftale i dag, men skidt.

Det gav plads til en tur på MTB´en på 45 moderate minutter og primært med pulsen mellen 140 og 150 - lidt højere i modvinden. Den sædvanlige tur: Ghetto - Nivå Havn - Rungsted Havn - Nivå Havn - Ghetto. Hold fest hvor var der mange ude at cykle :blink: Hvis jeg skriver at jeg passerede 50 i cykeltøj (heraf et par grupper med 8-12 i hver) har jeg ikke overdrevet og tallet er helt sikkert noget højere. Dertil masser af almindelige cyklister. Det var helt vildt. Derefter isning af knæ.

Sidste solskinsdag i denne omgang.... af sted til stranden. Bag klitrækken var der læ og passende varmt. Ude over vandet var masser at kite-surfere. Det hele krydret med ophidset snak med arabisk accent om gårsdagens lille "fest" ved Nivå-Centeret. En del snak om knive men det sagde de ikke noget om på TV2-News og det blev heller ikke nævnt på TTV. Om det så har været pralesnak eller TV som ikke vil hidse situationen op er ikke til at vide.

Jeg isede knæet igen da jeg kom hjem.

Vægten gik 500 gram ned i denne uge - endelig. Den kommede uge byder på to fødselsdage så det kommer til at holde hårdt at holde den gode stil. Mere glædeligt er det at jeg ikke får så stresset en uge som jeg havde forventet. Jeg har åbenbart været så forudeseende i årets start at jeg har bestilt et par feriedage men det havde jeg glemt alt om. Pragtfuld overraskelse :4thumbup:

Om lidt står den på arbejde og mon ikke jeg skal stille bilen på Strandvejssiden af stationen i dag - jeg føler heller ikke just for at gå gennem centeret for at komme hjem.

Link to comment
Share on other sites

Minsandten om ikke det lykkedes at vride mig fri af dynen og nå en træning :smile: Men hvor jeg efterhånden glæder mig til at besøge motionscenteret når jeg har spist mere end en kop musli, er velhydreret og ikke stadig er morgensløv. I dag havde jeg næsten en time til rådighed og nåede også væsentligt mere end normalt - takket være en del supersæt. Var dog en kende utilpas da jeg søbede min proteindrik straks efter træningen men formoder at det blot var kroppens protest over at arbejde så tidligt.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120SPM

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x35

12x35

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x35

12x35

Bænkpres

20x20

10x60

10x80

10x80

9x80

Chins

8

8

8 , hvorfor er de nu blevet så tunge når min BW er for nedadgående - det er ikke fair!

supersættet med

Rotator, stående med DB

20x6

20x6

Skulderpres

10x20

10x20

9x20

Laterals

10x8

10x8

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

15x10

12x10

Fransk pres med Z-stang

10x28

10x38

10x30

supersættet med

Scottcurl

10x38

10x38

Hyperextensions

15

15

15

15

supersættet med

Hængende knæløft

15

15

og

Mave på bold

20

20

Sidebøj med twist

15

15

Og så er jeg lidt i tvivl om i morgen... Hvis jeg skal træne før torsdag skal jeg grumme tidligt op i morgen. Men det bliver en lang dag der ender i en fødselsdag og onsdagens program er også laaaaangt. Men jeg burde jo have en gang cardio så ser nok om jeg kan sove tidligt nok til at kommer op i tide.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kæææææft jeg er træt. Jeg har deltaget i alt for mange og lange dejlige hyggelige familie og venne-komsammener og her derfor sovet alt alt for lidt men til gengæld spist for meget - ja, jeg har taget på indtil videre og da weekenden forstætter med fødselsdag og osv. bliver det næppe bedre.

Første møde hos diætisten i går blev afblæst da hun var syg - vi prøver igen om 14 dage :smile:

I morgen skal jeg til bandagist og få nogle rigtige indlæg til mine sko - det glæder jeg mig til. Derudover skal jeg desværre vaske tøj men ellers bare være mig selv og slappe af - jeg har nemlig en feriedag som jeg ikke har fortalt andre om, hæhæ.

Forleden aften blev det til lidt hjemmetræning før sengetid.

Alm. gammeldaws mavebøjninger: 20, 20

Chinups: 10, 10

Halve pullups: 10 øvre halvdel supersættet med 10 nedre halvdel

Dips med 10kg vægtvest: 15, 15

Halve dips uden vægtvest: 10 nedre halvdel supersættet med 7 øvre halvdel - så kom jeg lidt for dybt ned og sank igennem.

Planken: 1 stk til max

I morges inden morgenmaden:

40 minutters spinning med 1 minut stående enkelttakt i minut 10, 20 og 30 og 1 minut siddende enkelttakt i minut 15 og 25 - ellers var målpulsen 145-150. Isning af knæ og vildt stress for at nå på arbejde.

Der havde jeg så ellers en ret anderledes oplevelse. Jeg startede med at tage en H+ mod Frederikssund men inden Flintholm bankede det på døren. En dame fortalte at på Peter Bangs Vej var der én der var stået af toget og havde glemt sin hund. Sin HUND!! Hvordan F.... kan man glemme sin hund? Nå, men den skulle jo ikke så gerne stikke af så jeg tog ham op i førerrummet - noget af vejen havde jeg nu også selvskab af en kollega som jeg kørte hjem så var kun hundesitter det sidste stykke. Det var nu i øvrigt en usædvanlig sød og velopdragen hund :wub: så det var der intet besvær ved. Det var aftalt at Frederikssund Politi skulle hente den men de havde alligevel ikke tid så jeg måtte finde en anden til at passe på dyret da jeg skulle køre tilbage mod København inden de besværede sig med at dukke op.

post-1580-1178822070_thumb.jpg

Men sød var han - man kunne næsten have haft lyst til at beho.... nej fy - det må man ikke :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der havde jeg så ellers en ret anderledes oplevelse. Jeg startede med at tage en H+ mod Frederikssund men inden Flintholm bankede det på døren. En dame fortalte at på Peter Bangs Vej var der én der var stået af toget og havde glemt sin hund. Sin HUND!! Hvordan F.... kan man glemme sin hund? Nå, men den skulle jo ikke så gerne stikke af så jeg tog ham op i førerrummet - noget af vejen havde jeg nu også selvskab af en kollega som jeg kørte hjem så var kun hundesitter det sidste stykke. Det var nu i øvrigt en usædvanlig sød og velopdragen hund :wub: så det var der intet besvær ved. Det var aftalt at Frederikssund Politi skulle hente den men de havde alligevel ikke tid så jeg måtte finde en anden til at passe på dyret da jeg skulle køre tilbage mod København inden de besværede sig med at dukke op.

post-1580-1178822070_thumb.jpg

Men sød var han - man kunne næsten have haft lyst til at beho.... nej fy - det må man ikke :blush:

Er du sikker på det er en hund? Jeg synes mest af alt det ligner en ræv!!

- Fortsat god træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den var i hvert fald sød! Lidt "ærgeligt" når jeg nu af princip ellers ikke er hundemenneske (princippet skyldes kedelige hundeoplevelser i min barndom) men her på det seneste har alle hunde jeg er kommet i nærkontakt med været meget søde så det princip er efterhånden ikke mange ører værd :tongue:

Og hvor har dagen i dag været en dejlig og afslappet. Stille og rolig. Selv tøjvasken jeg nu er i gang med er afslappet da jeg er den eneste der bruger vaskekælderen. Så hvis ikke en af miskinerne æder mit tøj igen så går det godt :smile:

Jeg var til bandagisten og vores arbejdskiropraktor havde ret. Han sagde at højre ben manglede 7-8mm og bandagisten sagde tre kvart centimeter. Løsningen er så desværre lige så primitiv som den midlertidige og er bare indlægskiler. Også i træningsskoene og det stemmer så ikke helt overens med kiropraktoren men nu må vi se hvad der sker. Han tog ikke dankort og jeg havde kun kontanter til een kile så kommer til at købe nogle flere en af dagene - gider ikke at flytte kilen fra sko tril sko hele tiden.

Dagens træning var også en stille og rolig omgang - næsten 2 timer brugte jeg. Fedt!! Det startede lidt trægt men da pre-work-måltidet gik i blodet kom energien. Fejrede dagen med mit ellers kasserede gamle pre-work-måltid: en napolionshat og en liter koldskål :4mewantfood:

Kendetegnende for alle øvelser var at den negative fase blev kørt sejt og langsomt.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120SPM

Benspark, kun venstre ben, ROM begrænset til 6-11 i CYBEX

12x35

12x35

Hamstringcurl, liggende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben

12x35

12x35

Chinups

6

8xBW+10kg

8xBW+10kg

7+BW+10kg

Sitting rows

12x10

12x10

12x10

Chinups, halvsmalt spadegreb

8

5

4

Crossover

12x6

12x6

12x6

Og så blev "bænken" selvfølgelig taget. Men det var ekstra i orden da det for en gangs skyld var en quinde som trænede igennem og det er noget af et særsyn i Hørsholm. I mellemtiden:

Siddende lægcurl, eet ben ad gangen

10x30

10x30

Scottcurl

10x28

10x33

Bænkpres

12x60

6x80

6x90

5x90

Skrå bænkpres, DB

10x20

10x26

10x26

Military press

10x33

6x43

6x43

6x43 , for en gangs skyld blev det tungt til sidst uden at brænde fælt.

Latarals, een arm ad gangen

10x7

10x7

10x7

"fremadløft med underhåndsgreb

10x7 , kun venstre arm , venstre skulder "mangler" et fiberbundt som er totalt underudviklet i forhold til højre side så jeg prøvede om denne øvelse ville ramme der. Ved ikke rigtigt om det lykkedes

10x6 , kun venstre arm

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

12x40 , teknikken kunne ikke holdes pæn længere så stoppede her

Rotator, ud

15x12

15x12

Rotator, ind

15x14

15x14

Hammercurl

8x18

8x18

8x18 , almindelige suspineret curl - måske var der kun 6-7 for jeg glemte at tælle til sidst.

Fransk pres med Z-stang

10x28

10x33

10x33

10x33

Tricep pushdowns

10x25

10x25

10x25

Hyperextensions

15xBW+10kg

15xBW+10kg , hmm jeg tror sørme det er lykkedes uden at få ondt i ryggen - det er vist første gang med 10kg

supersættet med

Mave på bold

20

20

Hængende knæløft

10

10

Sidebøj med twist

15

15

- og det var de to timer. Da jeg kom hjem fik jeg spist et måltid med en masse dejlige proteiner og jordbærkage til dessert. Derefter en lur på sofaen med folketingsdebat som baggrundsstøj - særdeles hyggeligt.

God weekend til alle :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hmpf, starter med hurtigt at nævne at snitvægten er steget med 500g og at jeg vejede 94,9 i morges.

Videre :innocent:

Kors i hytten hvor blev jeg DOMSet af træningen i forgårs - dejligt for en gangs skyld.

I morges blev det til en gang spinning - noget højere intensitet end de sidste gange og denne gang lykkedes det uden at få ondt i knæet. I alt 45 minutter og efter 10 minutters opvarmning blev der kørt intervaller efter følgende minut-endetal indtil og med 37 hvorefter jeg begyndte at varme ned.

0: 1 minut stående tung enkelttakt - og i dag VAR den "centerspinning-tung"

4: ½ minut med tung kørsel hvor jeg (næsten) holdt kadancen

7: ½ minut med tung kørsel hvor jeg (næsten) holdt kadancen

derefter 30 minutters isning af knæ.

Egentlig var det meningen at vægttræne i morgen men er stadig ret DOMSet så jeg venter til tirsdag. I stedet blev til en lille mellemtræning.

Chins, skulderbredt spadegreb: 2 sæt til max. 20 reps i første :4pooh: og under 10 i andet sæt

Ab-rolls: 3x10

Dips: 2 sæt til max - talte ikke, men igen ikke så mange reps som jeg havde håbet

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kææææfte en skod-dag!!! ikke de store skandaler men alle mulige dumme småting der er gået i fisk. Sov mange timer i nat og havde ikke sat vækkeur da jeg skulle møde ret sent men alligevel nåede jeg ikke at komme i motionscenteret. Ville i stedet cykle en tur da jeg støvede (tag det helt bogstaveligt) raceren af i går og kontrollerede at den virkede. Men da jeg havde fået samlet mig og kom ned på asfalten virkede bagskifteren ikke. Ikke før jeg fik cyklen op i lejligheden for så virkede den igen. Da var det for sent med cykling inden arbejdet kaldte.

I stedet kunne jeg turbotræne i firmamotionscenteret og liiige stresse i banken for at købe en check til klampeforlængerne - endelig svarede de på min mail, derovre fra London. Men selvfølgelig skrev jeg forkert på blanketten og måtte opgive hvis jeg skulle nå toget. Det gjorde jeg men da ChikaneDanmark brillerede med signalproblemer var toget forsinket og træningen blev kæmpe presset. Og omklædningen på 12 kvadratmeter og 0,9 meter knagerække med 5 der skulle klæde om samtidigt var ret klaustrofobisk.

Nå men jeg fik da trænet en rodet omgang - alle øvelser alt for langt fra max og hulter tilbulter da centeret var fyldt med mennesker som aldrig før, men dog i superhøjt tempo. Det er ikke noget der er værd at referere (især ikke da jeg har ultra korte pauser på arbejdet i dag).

Prøver om jeg kan kommer op og ud på cyklen i morgen. Nu sov jeg meget længe i dag så det er ikke sikkert at jeg er træt når jeg kommer hjem og har under 12 timer mellem fyraften og mødetid i morgen.... men prøver.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

ÅH NEJ!. . . sikke noget.

Glem alt om den dag, vi starter forfra imorgen! :laugh:

Nej det er nok ikke lige nu man skal være spøgefuld, det er der ikke plads til med sådan en dag.

Uden at skulle jampe for meget rundt i det Gregers, så vil jeg her gengive Murphy's Lov, der klart beviser hvorfor tingene har udviklet sig i den retning du nu har været 'nærmeste vidne' til:

Murphys Lov:

1. Intet er så nemt, som det ser ud til

2. Alting tager længere tid, end du tror

3. Alt der kan gå galt, vil gå galt

4. Hvis der er mulighed for at flere ting kan gå galt, vil den ting der vil forårsage mest skade, være den ting der går galt

Følge: Hvis der er et tidspunkt, hvor det vil være speciel slemt at den ting går galt - så vil det ske på det tidspunkt

5. Hvis der er noget der ikke kan gå galt, så går det alligevel galt

6. Hvis der er fire måder hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme

7. Når ting bliver overladt til sig selv, vil de gå fra at være dårlige til virkelig dårlige

8. Hvis alt ser ud til at gå godt - så har man tydeligvis overset et eller andet

9. Når du har sat dig for at lave en bestemt ting, er der noget andet der må gøres først

10. Enhver løsning, avler nye problemer

Med de bedste ønsker for dig imorgen

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share