Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Taurus,

Jojo, der er (næsten) altid plads til at være spøgefuld og i går var bare en af "DE" dage og så er humor ikke at foragte.

I dag var meget bedre omend "morgenen" igen var noget hektisk men morgentræning som B-menneske er altså ikke noget der kommer af sig selv. Første gang vækkeuret ringede var der ingen tvivl om at der ikke skulle trænes så det blev sat frem så det passede med mødetid.

Jeg vågnede nu af mig selv inden og så på uret - talte lidt på fingrerne og under 30 minutter senere stod jeg med raceren foran opgangsdøren. Stort set klar til årets premieretur; var stadig noget sløv og havde ikke fået morgenmad men skulle heller ikke køre så langt. Da jeg kom hjem var der 23 minutter til at få morgenmad, komme i bad og i arbejdstøjet og bruge 8 minutter til stationen. Heldigvis var toget 35 sekunder forsinket og det gjorde at jeg lige akkurat nåede det.

Selv cykelturen var det ikke meget at råbe hurra for - jovist, det var dejligt!!! at komme ud og det var meget sjovere end at køre på MTB´en. Men det var helt som frygtet ret "fælt" at kæmpe mod fartvind (tænk hvis det også havde været blæsevejr - uhauha) og bakker og der var slet ikke noget overskud i stængerne. Omvendt kunne det jo nok heller ikke forventes.

post-1580-1179361533_thumb.jpg

Jeg giver det naturligvis en reel chance for at der kommer en formforbedring men hvis det ikke kommer i et nogenlunde fornuftigt tempo så falder cykelsæsonen væk og så bliver jeg godt-vejrs-cyklist og regn/blæsevejrs-vægttræner. Træningen skal altså også være sjov og ikke en mental plage.

Der er nu to store udfordringer: ikke at blive frustreret over at tempoet ikke følger viljen og dels at komme op i så god tid at jeg også kan få noget distance på træningerne. Hvilken af de to der er den største ved jeg ikke helt :innocent:

Nå, jeg må prøve at få sovet lidt selvom der blev drukket sen kaffe her til aften. Mormor har fået problemer med dikkeværket og bliver indlagt i morgen i forventeligt nogle uger så helt i småtingsafdelingen er det nok ikke. Vi kan jo kun håbe på noget lægetrylleri og krydse fingre - og også for at hendes bofælle ikke falder i flasken igen som det før er sket i lign. situationer. Den ballade har jeg godt nok ikke overskud til igen.

Den sene sengetid æder nok træningstiden for i morgen formiddag men håber meget at der trods alt bliver tid til en trilletur på spinningcyklen for hvis jeg skal være ærligt (selvom det er usselt) så har dagens cykeltur ristet mine lår totalt - de er som betonklodser. Og en smule ømme. Ak ja....

Link to comment
Share on other sites

Morgen"træning":

Trilletur på spinningcykel puls 125-130 - derefter isning af knæ.

I firmamotionscenteret nåede jeg:

Chinups

10

10

10

Bænkpres i smith - hold op hvor mærkeligt (på den dumme måde) at køre den i smith når man er vænnet fra

15xslæde

15xslæde+40

10xslæde+60

8xslæde+80

8xslæde+80

Stående skulderpres

10x20

10x20 , lige med nød og næppe

Hyperextensions

20

20

Mave på bold

20

20

Der er nu gået lidt over tre uger siden jeg var til fyss, så nu begynder jeg langsomt at putte noget mere belastning på benøvelserne og der er også lagt et sæt mere på. Holder mig stadig til de 12 reps indtil videre. Vægtøgningen er ikke styret præcist mellem de to maskintyper men det går nok alligevel.

Benspark, kun venstre ben, i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

Hamstringcurl, siddende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben også i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der så i dagens indlæg?

Jo først en lille klynken, derefter skal der logges en pragtfuld træning og til sidst skal jeg undre mig.

Først vil jeg påpege at det er tarveligt at min underbevisthed og mit sovehjerte har rottet sig sammen mod mig. Når vækkeuret ringer når jeg skal på arbejde, til tandlæge, have bilen på værksted osv. har jeg ingen problemer med at komme op. Men hvis ikke jeg har en aftale f. eks. hvis jeg "bare" skal op for at træne inden job, ja så slår jeg vækkeuret fra pr. refleks og sover videre. I går kan jeg ikke engang huske at jeg slukkede det, i morges erindrer jeg svagt at have hørt det. Det er voldsomt irriterende især nu mine arbejdstider er som de er og ellers inviterer til morgentræning.

Dagen i dag drillede også lidt i øvrigt og om det var derfor jeg var tændt ved jeg ikke men hold da op jeg var "på" i dag og kan ikke mindes at jeg har været så fokuseret før. På en Taurus-skala havde der været 6 solide smilier. Lidt ærgeligt at spilde så god en dag på sjat-træning i pauserne på arbejdet men det skal ikke give skår i glæden.

I første pause (udover chinups som blev taget i omklædningerummet tog det 21 minutter):

Chinups

10 , badeforhænget distrahede lidt

10 , men så kørte det! De næste to sæt sad lige durk i latsen og der var overskud til et sæt mere - måske to

10

Bænkpres, DB - ikke mere smithbænk til mig, tak.

15x20

15x30

15x30

15x30 , har aldrig været nemmere

Hyperextensions

20

20

supersættet med

Mave på bold

20

20 , jeg bliver snart nødt til at finde på noget andet end disse to - i dag var det som at bære en pose kartofler hjem fra Netto

Fransk pres med 2 DBs

15x14

15x14

supersættet med

Bicepcurl

15x20

arrgghhh og så var der ikke mere tid. Det kunne ellers have givet en pragtfuld lille kamp for et sæt mere og hjernen var klart tændt men efter en hurtig blandig af shake og skift til uniform nåede jeg kun lige op ad trappen og så kom mit tog, så det KUNNE ikke lade sig gøre.

Pause 2 - ca. 17 minutter:

Military press

15x28

10x38

5x48

5x48 , her var jeg til gengæld max presset men det var jo også en skulderøvelse.

Laterals

10x10

10x10

8x10 , der var egentlig to mere med de var så grimme at de ikke tæller

Bent o. laterals

12x5 , overraskende tung i dag men det er også længe siden sidst

12x5

Hamstringcurl, siddende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben også i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25 , for to træninger siden var den halvhård til sidst men i dag var det ingen udfordring

supersættet med

Fremløft med underhåndsgreb, kun venstre arm

10x8

10x8

Benspark, kun venstre ben, i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25 , gab gab gab....

supersættert med

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

igen nåede jeg akkurat proteinshaken og omklædning og på vej op ad de sidste trappetrin kom toget til perron - perfekt udnyttelse af tiden. Jeg må dog nok indrømme at lige i dag var det nok meget godt at jeg ikke havde kunde/kollegakontakt bagefter træningerne :blush:

Og så til det mærkelige:

De sidste uger har træningen været lidt lala i forhold til i vinters - faktisk er jeg næsten faldet tilbage i den gamle rille som jeg spildte hele sidste vinter med uden resultat. Men nu - der er kommet tydeligere quadriceps-markering på lår, midterste mavesegmenter træder gennem spæklaget, skuldrerne er så småt begyndt at titte frem og biceps er nærmest "clumsy" (det er ikke fedt for jeg kan se venerne sno sig under huden). Sidstenævnte gjorde at jeg hav målebåndet frem i går og jojo - det hele er groet. Selv benene som ikke er blevet vægttrænet i fem måneder er vokset - læggene har vundet de små to cm tilbage som de tabte da jeg måtte kassere mine MBT-sko. Og livvidden er IKKE øget.

Jeg fatter det simpelthen ikke. Det giver ingen mening. Men mindre at der er "snavs" i det proteinpulver som jeg skiftede til for nogle måneder siden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tænk at det kan gøre så stor forskel om en øvelse sidder rigtigt eller ej. Jeg har DOMS i latsene i dag - ganske vist ikke meget men det er sjældent det sker og der skal normalt meget mere end sølle tre sæt til.

Jeg vågnede som sædvanlig ikke tidligt nok men så ringede telefonen. Jeg nåede på cyklen men bare samme tur som sidst. Føler mig væsentlig mindre slidt i dag og kunne snildt have kørt længere hvis der havde været tid - forsøgte at brænde det sidste energi af på en postkassespurt til sidst.

post-1580-1179653331_thumb.jpg

Jeg havde håbet at nå toget til arbejde men det kiksede så nu må bilen i brug i stedet. Men så blev der tid til MOL :bigsmile:

God søndag :sun::sun::sun::sun::sun:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag drillede også lidt i øvrigt og om det var derfor jeg var tændt ved jeg ikke men hold da op jeg var "på" i dag og kan ikke mindes at jeg har været så fokuseret før. På en Taurus-skala havde der været 6 solide smilier. Lidt ærgeligt at spilde så god en dag på sjat-træning i pauserne på arbejdet men det skal ikke give skår i glæden.

Og så til det mærkelige:

De sidste uger har træningen været lidt lala i forhold til i vinters - faktisk er jeg næsten faldet tilbage i den gamle rille som jeg spildte hele sidste vinter med uden resultat. Men nu - der er kommet tydeligere quadriceps-markering på lår, midterste mavesegmenter træder gennem spæklaget, skuldrerne er så småt begyndt at titte frem og biceps er nærmest "clumsy" (det er ikke fedt for jeg kan se venerne sno sig under huden). Sidstenævnte gjorde at jeg hav målebåndet frem i går og jojo - det hele er groet. Selv benene som ikke er blevet vægttrænet i fem måneder er vokset - læggene har vundet de små to cm tilbage som de tabte da jeg måtte kassere mine MBT-sko. Og livvidden er IKKE øget.

Jeg fatter det simpelthen ikke. Det giver ingen mening. Men mindre at der er "snavs" i det proteinpulver som jeg skiftede til for nogle måneder siden.

Jamen dog - tak for referencebruget Gregers! :bigsmile:

Jeg tænkte på, om du ikke med din tilgang til din træning, måske har fået erfaring for, at man i sin træning opererer med plateaufaser?

Det er ihvertfald min erfaring.

Jeg kan godt gå i mange uger med en fornemmelse af, at der ikke sker det store i min udvikling for pludsleig at havne i en periode hvor alt nærmest vokser uhæmmet og jeg opdager at have fået 5-6 mm om overarmen på ganske få dage.

Det kunne måske tænkes, at din krop har samme reaktionsmønster. Jeg ved godt Gregers, at det ikke lyder særlig fornuftigt, men ikke desto mindre så reagerer min krop sådan - dette kunne være din krops måde at responderer på din type træning.

Rigtig god tirsdag ønskes du

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Det var slet ikke noget tosset forklaring - mange andre forandringer med kroppen sker i ryk, så hvorfor ikke også denne? Og faktisk var jeg begyndt at ærgre mig lidt over at det ingen udvikling var så måske forklaringen er således - det havde jeg ikke tænkt på.

I går morges startede dagen men en mikroskopisk rulletur på spinningcyklen:

20 minutter på puls 135-140

Derefter var jeg inviteret til min guddatters fødselsdag i skovbørnehaven og videre til familiemiddag med bedsterne. Men hold da op der er gang i 22 unger. Om det er mangel på mandlige pædagoger ved jeg ikke men de fleste af knægtene derude og vist to at pigerne fik tæret hårdt på mine resourser. Men sjovt det.

Der bliver ikke rigtig lejlighed til motionscenter i disse dage så på vejen hjem begøgte jeg mit go´e gamle "chin"stativ på den lokale skole og gik amok i chinups. Ikke særlig kløgtig træning men når man ikke har et specifikt mål tror jeg nu ikke at det er så tosset at chokere kroppen fra tid til anden med en træning som ikke står beskrevet i bøgerne.

Chinups, med neutralt spadegreb - nogenlunder skulderbredt

Hele reps

15

15

10

Halve reps 90 grader og op

7

5

Halve reps op til 90 grader

12

12

10 , alm underhåndsgreb - ret smalt

Hele reps

5

Statisk hold til max

1 fra toppen

2 fra 90 grader

Hele reps

2, så var der vist udsolgt.

Fortsatte tosserierne i morges med

Dips - lidt bredere greb end det man normalt bruger

Med 10 kg vægtvest

15

15

15

15

10

8

9

Uden vægtvest

10

8

8

7

Uden vægtvest, halve reps ned til ca. 45 grader og op

12

11

10

Hele reps

8

Prøver om jeg kan ud på cyklen i morgen hvis jeg ikke kommer for sent hjem i aften.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Held da helt op hvor det gav DOMS. Især forskulderen som stadig er meget øm.

I "morges" nåede jeg en lille (igen :nonono: ) tur - jeg ER bare ikke god til at komme i sving. Vinden var i vest-nordvest så tog den nordpå ad Strandvejen.

post-1580-1179961536_thumb.jpg

Fik lært på den hårde måde at venstre knæ heller ikke er til lettere stående kørsel udendørs. Finten med lige at tage nogle omdrejningeer stående for at lette blodcirkulationen i saddelregionen uden det går opad duer ikke - jo sikkert nok hvis jeg smider cyklen i højt gear inden, men ellers er det fyfy. Den smule ubehag i knæet det opstod forsvandt i løbet af nogle timer og har ikke været der siden.

Er både for øm og mangler tid til at vægttræne rigtigt så jeg nappede

Chinups 20stk og

Alm armstrækkere 50 stk

for dog at lave lidt - de pæne runde tal kunne antyde at jeg ikke gad lave flere men det er tilfældigvis ret tæt på min max p.t.; jeg kunne nok have klemt lidt mere ud men som sagt er jeg ret øm så....

Mave og lænd blev lidt snydt så jeg fik fundet en mave/lænde-DVD jeg engang købte på tilbud og smed den i DVD´en. Gennemførte vel 80% men måtte opgive en del af det sidste. Ikke sidste gang jeg sætter den skive i maskinen.

I morgen bliver en hviledag.

Link to comment
Share on other sites

NÆSTEN en hviledag

Benspark, kun venstre ben, i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

Hamstringcurl, siddende, kun venstre ben, vendte ca 20 grader før strakt ben også i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Der var lidt ekstra tid mellem diætisten og mødetid.

Hvad sagde hun så?

- Mere variation i kosten.

- Mere planlægning :blush:

- Mere fedt.

Selv om hun erkendte ikke at være ekspert i kost i forbindelse med træning havde hun hørt om det åbne vindue og om at være i energioverskud for at få nytte af styrketræningen så jeg fik aller nådist lov at beholde mine proteinshakes selv om det vist ikke lige var hendes kop te. Men hun kunne jo se at de blev brugt fornuftigt. Fik lov både at beholde den lige efter træning og en mere dagligt enten efter en times tid eller til at gå i seng på - alt after hvordan resten af kosten var fordelt.

Hun mente til gengæld at jeg kunne glemme ALT om at blive normalvægtig så længe jeg trænede og der var ikke behov for at jeg skulle tabe mig. Hvis jeg gerne ville var det selvfølgelig OK så hun laver et program med et lille energiunderskud.

Link to comment
Share on other sites

Hm, internettet derhjemme virkede ikke i dag, så jeg har endnu ikke kunnet se hvad diætisten har lavet til mig. Under alle omstændigheder begynder jeg først fra på tirsdag, men SÅ er det også alvor. De næste tre dage er jeg viklet ind i heldagsarrangementer hvoraf de to af tre er sjældent forekommende og det vil være upassende at belemre med særlig kost.

I formiddags var jeg på cyklen mens solen stadig skinnede - dejligt dejligt. Desværre gik der lidt fisk i pulsuret som op af Skodsborgbakken påstår jeg kørte 104 km/t så jeg ved ikke helt hvordan turen reelt gik.

Men det var lige voldsomt nok for min kondition at køre til Café Jorden Rundt (41,5km eksl. op- og nedvarmning) - jeg skulle nok være vendt senest ude ved Knud. Synes også at modvinden føltes hårdere end diverse flag og vimpler antydede. Ved vendepunktet tømte jeg drikkedunk nummer to og ved Skodsborg (på tilbagevejen altså) mistede jeg en cylinder at køre på - gik ikke helt kold men tæt på. Så snart jeg kom under 90 RPM syrede lårene til; heldigt at jeg havde vinden i ryggen. Omkring Vedbæk var min lænd også færdig (læs:syret til). Venstre knæ klarede i dag turen fint da al stående kørsel var med rigelig belastning og hjemme kunne lænden udstrækkes - dejligt at den ikke er så stiv og fastlåst mere. En venlig tanke går til kiropraktoren som indførte kiler i skoene. Nu da turen var længere ned normalt isede jeg knæet efter udtrækning.

Tanker om træningen frem til ca. 1/10

I morges var jeg sikker. Ude på turen var jeg negativ. Men nu er jeg igen sikker på at cyklen skal have en chance her over sommeren. Men det kræver at jeg omlægger træningen og det kan lige så godt starte nu.

Vægttræningen bliver reduceret; een gang om ugen går jeg i motionscenteret og satser på at træne med relativt lave reps i grundøvelserne - og så lidt disco for sjov. Hvis det flasker sig med tiden vil jeg en gang om ugen også lave lidt chinups og dips for jeg kunne mærke på DOMSen fra sidst at hele overkroppen bliver trænet af disse to øvelser - måske undtaget mave og lænd. Men her kommer min "flad mave"-DVD ind i billedet. To gange ugentligt skal jeg igennem den og hvis der bliver tid skal lænden stadig trænes i motionscenteret, synes at DVD´en snyder den for lidt træning. Maven er stadig lettere DOMSet og den sidder også "indvendigt" så derfor skal DVD have en chance og mave-lændetræning trængte jo voldsomt til fornyelse.

Cykeltræningen skal også lægges om. Der skal klemmes noget intervaltræning ind og også rulleture som evt. kan tages på spinningcyklen. Det med bare at køre sig selv i hegnet med nogenlunde konstant puls hver gang er ikke specielt effektivt og er samtidigt hårdt at restituere fra så det skal være sjældere at køre sådan.

Hvor tit og i hvilken sammenhæng vil jeg derimod ikke lægge mig fast på for så er jeg endnu mere sikker på at det ikke lykkes. Det hele skal være fleksibelt overfor arbejdstider og andre mere morsomme indslag i hverdagen.

I nat er jeg først hjemme fra arbejde klokken halv tre og med pinsen tæt pakket er det tvivlsomt hvor meget jeg kan nå. Jeg VIL dog have løsnet lårbasserne med en lille trilletur og håber at kunne nå i motionscentret - men det er meget muligt at jeg bliver sat til at handle i stedet for. Hvis jeg ikke når vægtene er det ingen katastrofe for lats og skuldre er stadig :crazy: DOMSramte

Nå men følgende grundpiller ligger fast - pr. uge skal gennemføres:

et besøg i motionscentret

to træninger af "flad mave"DVD

en gang intervaltræning

en noget-andet-cykling af en slags eller mere interval

en rulletur

og gerne

en mellemtræning med lidt chins og dips

flere cykelture

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tanker om træningen frem til ca. 1/10

Nå men følgende grundpiller ligger fast - pr. uge skal gennemføres:

et besøg i motionscentret

to træninger af "flad mave"DVD

en gang intervaltræning

en noget-andet-cykling af en slags eller mere interval

en rulletur

og gerne

en mellemtræning med lidt chins og dips

flere cykelture

Hej Gregers

Det lyder spændende med dine nye træningsplaner. Jeg synes at det er en god ide med cykeltræningen Som du selv er inden på kræver landevejskørsel masser af tid og det kan nogle gange være svært at afsætte flere timer i en presset hverdag. De dage hvor jeg har travlt eller haft nattearbejde kører jeg spinningtimer. Alternativt kører jeg intervaltræning og/eller bakketræning med skiftevis spurt og rolig kørsel. Det sidste kan anbefales når det er godt vejr.

- Fortsat god træning :bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Men det var lige voldsomt nok for min kondition at køre til Café Jorden Rundt (41,5km eksl. op- og nedvarmning) - jeg skulle nok være vendt senest ude ved Knud.
'

:nonono: :nonono: Gregers.... :unsure: - så var det måske dig, jeg så ? (da jeg var ude og løbe ) ??

Synes også at modvinden føltes hårdere end diverse flag og vimpler antydede.

tak - sådan følte jeg det også !! :crazy:

I morges var jeg sikker. Ude på turen var jeg negativ. Men nu er jeg igen sikker på at cyklen skal have en chance her over sommeren.

:bigsmile::bigsmile::bigsmile: there is hope : )

Ser ud til at knæene arter sig ? og meget spændende mht diætist :smile: husk før og efterbilleder :bigsmile:

God pinse til dig - vi er arbejdsramte i det lille hjem :sneaky2:

Krams

V

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Det er ikke usansynligt hvis du var ude samtidigt - må indrømme at jeg ikke havde så meget øje for andet end mine egne pinsler, hihi

Det var dejligt at konstatere at knæet holdt på en dag hvor resten ellers blev presset - det tyder godt.

Før og efter billeder - ja det burde man jo nok selv om der ikke direkte er fokus på væktab i første omgang men diætisten mente at det nok skulle komme. I øvrigt har jeg nu set min kostplan, den ligger på 9000kJ på hviledage og 10000kj på motionsdage. Nu må vi se hvor dygtig jeg er til at følge den - der er en del vaner som skal omlægges.

Dagens program var hurtigt en let gang rullespinning - 30 minutter på puls 130

Derefter

Chinups: 10, 10

Ab-rolls: 10, 10, 10

Pullups: 10, 10

Superman på gulv: 20 til hver side

Dips med vægtvest: 16, 16, 16

Og så får jeg ikke tid til nogen form for træning de næste to døgn så der er dømt hviledage.

Hvis ikke der sker noget uforudset vender jeg tilbage med lidt træning på tirsdag.

God pinse!

Link to comment
Share on other sites

Hej Cykeldrengen;

:4oops: ved ikke lige hvordan, men jeg fik sq overset dit indlæg da jeg var herinde sidst :sorry:

Ja, jeg håber også selv at det "flytter et eller andet" og endnu mere at jeg kan klemme det ind i hverdagen - tror især at det med spinningen kan hjælpe. Jeg ved ikke hvorfor men spinningcyklen kan jeg bare sætte mig på og trampe - den rigtige kræver af en eller anden årsag lidt mental forberedelse (nok fordi jeg kører mig flad hver gang. Eller nu: kørTE) og så er der væsentlig mere rengøring og vasketid bagefter. Kan jeg have bare halvt så meget held med det som du har, så bliver jeg en glad mand for det er godt nok med stor misundelse jeg læser i din log - kæft du har krudt i stængerne :bowdown:

Jeg er glad for at jeg ikke skal lave kostanalyse for i dag. Morgenmaden var rimelig - en skål cornflakes og 2/3 portion proteindrik. Derefter ovre hos mor hvor min lillebror just var kommet hjem fra Hong Kong. Udover cola (light dog) og et par danske skærekager har jeg levet hele dagen af kiks og kager fra Hong Kong. Dejlig med en meget anderledes smagsoplevelse, som man i øvrigt nemt kunne blive forfalden til, men næppe sundt. På vej hjem havde jeg lidt ventetid på Hovedbanegården og helt tilfældigt :innocent: havde jeg nøglerne til motionscentret med. Lænden blev snydt sidst så den fik lidt og så en knætræning og improviseret holdbarhedstest.

Benspark, kun venstre ben, i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

supersættet med

Hamstringcurl, siddende, kun venstre ben, vendte ca 30 grader før strakt ben også i TECHNOGYM

12x25

12x25

12x25

Benpres, kun venstre ben, i TECHNOGYM

12x100 , lige overmodigt nok. Det var slet ikke meningen at den skulle være så tung men det var den

12x100

12x100 , ikke plads til mange reps efter dette sæt

og dermed var det også kunne være en knætest. Jeg havde sovet i toget ml. Kh og Od mellem to sæderækker og dermed lagt pres på den sene der var beskadiget og havde desuden siddet stille med bøjede ben stort set hele dagen. Men det bestod.

Tror faktisk kun at det nu er stående let kørsel der kan genere men alligevel vil mit hoved ikke helt forstå det.

Hyperextension

20

10xBW+20 , ja der lå en 20kg skive så skulle lige prøve. Jeg synes at det var svært at udføre øvelsen korrekt men har ikke fået ondt i ryggen. Så også her er her stor fremgang i "holdbarheden".

Har afsluttet dagen med en tunmad (længtes efter rigtig mad) og en proteinshake mere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sikkert fine planer, men det bliver ikke lige nu.

Hvad jeg har frygtet nok mest af alt de sidste 8-10 år er desværre sket. Min elskede mormor, min mentale sparringspartner og det menneske som jeg til dato har haft til at kende mig bedst er gået bort. Mandag aften blev jeg kaldt ind på intensiv (hvor jeg har været konstant indtil for få timer siden) og helt til til ved 18-tiden i dag ville det stædige asen ikke give slip. Herfra var hun i sin egen verden og fra aftenplejen som åbenbart var for meget for hjertet gik det hurtigt. Under 20 minutter var der tilbage hvor vi kunne holde hende i hånden og nusse hendes hår. 21:40 åndede hun ud, vist så fredelig det nu kan foregå. Undeligt nok var det dejligt befriende og at sidde hos hende de næste timer også så den blev over midnat før vi trillede hjem.

Som om hendes død ikke var slem nok afføder den en masse ubehagelige ting. Værst er det utvivlsomt for min onkel som har delt hjem med hende. Hun og jeg var/er eneste kontakt til omverdenen og hun langt den største del, så han mister næsten al social kontakt. Oven i hatten ved vi at der bryder arvekrig ud om huset som han alligevel ikke har råd til blive boende i. Ikke belejligt når man i forvejen får pension og bunker at piller for dårlige nerver. Så de næste dage/uger kommer til at give en hulens masse bøvl oven i savnet.

Jeg ved jo at træning er en mental velsignelse i modgangstider så vil naturligvis klemme noget ind når det kan lade sig gøre men strukturet bliver det næppe og MOL kommer også til at træde i baggrunden for en stund.

Og hvis der er nogle af Jer der ryger kan jeg kun kraftigt anbefale at holde op og hellere i går end i dag. Rygerlunger er noget lort.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godmorgen Gregers.

Jeg vil gerne have lov at kondolere.

Det er altid sørgeligt at miste et familiemedlem vi kan dog trøste os med, at hun har fået et langt liv, selvom det ikke har været under de bedste forudsætninger som jeg har kunnet forstå på dig.

Man vil altid ønske det bedste liv for de bedste.

Du har så evigt ret i at rygning er noget skidt. Jeg kan se tilbage på begge mine afdøde forældre - hvordan de havde det de sidste år af deres liv.

Nu er jeg heldigvis ikke ryger og har aldrig været belastet af dette behov, - man kan også lære af andres erfaring.

Jeg håber du har kræfter nok til ind imellem at få trænet. Jeg tror det er sundt for sjælen at få bragt sine tanker et andet sted hen, og det kan træningen heldigvis. Samtidig er der den behagelige følelse af afslappethed og afstressning der er en følgevirkning af den fysiske udfoldelse.

Pas godt på dig selv kære ven!

Med de bedste ønsker fra

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

:heartpump:

Kære Gregers

Allerførst: kondolance herfra !

Jeg ved hvor meget mormor har betydet for dig - og hvor god en "dreng" du har været overfor mormor - og ved dermed også at dit savn vil blive stort og inderligt ! jeg håber du kan finde al din "willpower" frem og mindes mormor som den dejlige kvinde hun har været overfor dig ! Mindes de gode sider! de gode tider og gode eftermiddage/aftner/kaffe og kage-stunder :smile: det har i begge fortjent!

Jeg ved også hvor hård en tid du går imøde - med onkel og arv osv - men håber du slipper nådigt, og som mange andre finde "trøst" og mulighed for at afreagere ved at træne så meget du har tid og energi til

De allervarmeste ønsker fra os i Hellerup city

:heartpump:

(you know where we are....)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak, alle tre :smile: Jeg er glad for at jeg har kunnet "rydde hovedet" ved at træne, jeg tror at det har hjulpet en del. Jo vist, jeg savner "den gamle" helt vildt men livet går jo videre og det gør loggen også nu igen. Jeg håber og forventer at have lagt det værste bag mig men ellers klynker jeg igen :tongue: Hvad der videre sker er op til skifteretten og min onkels vrede over hans bror som har lavet en masse fjendskab. Men nu er han beskæftiget så det er ikke kun af det onde at der er splid. Hvis tingene går som vi håber sker det nogle positive tiltag som vil gavne flere i familien men man skal ikke være for optimistisk, har jeg lært.

Siden sidst er det mest blevet til udecykling - vejret har jo været fantastisk - ikke noget vildt men lidt intervaltræning og trilletræning på skift. Søndagens (årets første) planlagte tur med klubben gik i vasken da der jo var Sjælsø Rundt så det blev en Strandvejstur til Cafe Jorden Rundt. I modsætning til sidst var jeg ikke totalt bombet da jeg kom hjem så det er jo fint nok.

Vægttræning :blush: en enkelt minimal hjemmeomgang indtil i går hvor jeg besøgte motionscenteret mens jeg stadig kunne huske hvor det ligger. Kors jeg er blevet slatten :unhappy: ufatteligt så hurtigt det går. Jeg var mere presset i bænket til 3x6x80 end i vinters med 5x5x100. Det blev til en gang basistræning med ret lave reps i grundøvelserne (minus mave&lænd) og ikke mere. I går aftes havde jeg planlagt at intervaltræne på cyklen men så fældede BaneDanmark jo nogle svenskere med en nedfalden køreledning og da toget der skulle fragte mig hjem ikke var langt fra Hovedbanegården blev vi fanget i et strømløst tog i 1½ time inden vi fik lov at spadsere ad skinnerne til næste station. Da var det blevet for mørkt så jeg nappede kun min EFFEKT "flad mave"DVD. Som sidst måtte jeg opgive de sidste reps på de sidste øvelser. Er blevet pænt DOMSet i bryst og forskulder og lettere i arme og mave. Men sådan er det jo efter pauser, så skal der ikke meget til.

Jeg forsøgte mig med kortintervaltræning i morges men det gik ikke så godt. Pulsen ville ikke presset op hvor jeg ville have den og var ikke fra morgenstunden fanden-i-voldsk nok til at kæmpe den op. Det blev derfor nogle slatne intervaller. Det er ikke første gang kortintervallerne kikser udendørs og hvis jeg ikke snart får has på dem bliver de kørt til spinning i stedet for.

Hvis der sker noget på motionsfronten i morgen er det blot en lille trilletur fra morgenstunden inden et hård fridagsprogram beslaglægger resten af dagen - jojo, alt er ved det gamle :laugh::laugh::laugh:

(håber snart at få tid til at pløje logsene igennem men det kommer jo nok til at tage et par timer)

Link to comment
Share on other sites

Som sædvanlig holdt planlægningen ikke. Mødet på arbejdet var ikke i dag men i går og aftalen med min onkel blev aflyst. Så da jeg kom hjem fra arbejdet (opdagede først det med mødet da mødelokalet var tomt) tog jeg omkring blodbanken for at blive donor - jeg så i avisen at de manglede. Som sædvanlig var der lukket men nu fik jeg skrevet åbningstiderne ned. Efter en lur ville jeg cykle en tur men så ringede telefonen. Da jeg er inviteret til pizza og aftenzoo tænkte at jeg hellere måtte brænde lidt kalorier så i stedet for nåede jeg akkurat en lille gang spinning med de intervaller der kiksede i går dog kom pulsen igen ikke helt så højt op som jeg havde satset på.

post-1580-1181828253_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers, jeg er ked af at høre om dit tab. Vi skal alle herfra, og det lyder som om din Mormor gik herfra i en høj alder, på en fredelig måde og med familien tæt på. Når det skal ske er det vist den bedste måde.

jeg håber du kan holde dig mest muligt uden for familieslagsmålene, der er få ting der kan blive så fastlåste og forkerte som debatter over arv.

Jeg håber du kan finde fokus og glæde i træningen, og bruge det til at komme videre igennem sommeren.

Mange venlige tanker fra Farsø

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackmoore.

Hun kom herfra som hun havde ønsket sig: min onkel i den ene og mig i den anden hånd. Og da det gik stille og fredeligt kan man ikke forlange mere. I øvrigt tror jeg at det har hjulpet mig kolosalt personligt at være med til det sidste. Kunne man være sikker på at alle exit´er skete ligeså fredfyldt ville det være noget jeg anbefalede alle.

I øvrigt er det på dage som denne jeg virkelig mangler hende. Marianne Jelveds afgåen havde helt sikkert udløst et besøg for at "fejre" begivenheden da hun ikke kunne udstå hende. I bedste grisehandler Larsen stil havde hun en periode Marianne ude på lokumsbrædtet og det nåede jeg da at forevige på mobilos. Vist var hun gammel men sindet var stadig ungt og barnligt.

post-1580-1181944217_thumb.jpg

Det mere træningsrelavante.

I går gik mit dagsprogram op i hat og briller men det var nu ikke min skyld. Da jeg næsten var i cykeltøjet ringede telefonen så jeg havde ikke tid til at komme ud af byen; i stedet satte jeg mig på spinningcyklen. 45 minutter med fire kortintervaller i midten. Ikke snedigt når man forsøgte det samme dagen i forvejen. Da det er længe siden sidst med spinning og det derfor var uvant, kørte jeg en del af tiden på krampegrænsen. Har her til aften kørt 25 minutter som rullekørsel/transportcykling og mine lår er ikke til noget som helst. Lært lektie: ikke intervaltræning to dage i træk.

I går på vejen hjem blev det til en tur omkring chinstativet på den lokale skole. Meget stringent blev det til 15, 10 og 8½ reps direkte videre med tre negativer (hoppede op og sænkede kontrolleret), 20 sekunder pause og fire reps mere. Totalt syre i bicep.

Vel hjemme blev det til dibs med vægtvest: 22, 13 og 9 reps og 10 negativer.

Her til aften gennemførte jeg min EFFEKT flad mave DVD og for første gang kom jeg gennem alle reps i alle øvelser.

I morgen tager jeg mig en tiltrængt hviledag - især benene trænger voldsomt.

For lige at opdatere lidt mere skal jeg nævne at jeg har fundet diætistens papirer frem og har i dag næsten fuldt diæten, jeg er desværre faldet lidt i posen med mandler til aften men ellers gik det OK.

Jeg har også fået mine klampeforlængere fra England og har kørt med dem i 10-12 timer. Jeg satte fire kiler i, altså to lag og samtidigt med at de blev sat på højreskoen kom sadlen ½cm højere op. Kæmpe forskel og markent mere homogent tråd fra start. Hvad der er mere mærkeligt er at jeg nu træder med venstrebenet som det "afgørende ben". Umiddelbart frister det at pille et lag kiler ud men da venstrebenet både i styrke og størrelse er kraftigt underudviklet lader jeg dem sidde for at stimulere det ekstra. Det koster nok lidt på ydelsen at lade det dårlige ben sætte standarten men jeg skal jo hverken køre løb eller det der ligner så det går nok endda. Knæet tager umiddelbart mod udfordringerne uden at brokke sig. Faktisk mærker jeg ikke rigtigt noget til det mere - på sygehuset da jeg sat meget på hug og på knæ øffede det lidt men ellers er der ikke mere noget.

Nå, men nu kalder hovedpuden.

God weekend :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hold da op - vækkeuret ringede klokken 7 og 7:35 væltede jeg ud af sengen. Da jeg først kom i seng 2:45 må man endnu en erkende at det for mig er lettere at komme op efter få timers søvn end hvis det er en nattesøvn der mangler et par timer i at være fuldendt.

Og minsandten om jeg ikke også fik mig selv og cyklen ud af lejligheden tids nok til at nå klubtræningen, for første gang i år. Det er sq et helt mirakel.

I erkendelse af det manglende grundlag for at køre fornuftigt holdt jeg mig til "hyggeholdet". Det skulle vise sig at være fornuftigt. Den første times tid sad jeg nærmest og kedede mig pga. det lave tempo med efterhånden markerede benmullerne at nu ville de gerne hjem. Det kunne naturligvis ikke komme på tale og jeg blev heller ikke mere presset end at pulsen hele tiden lå markant under hvad jeg normalt kører med, bare træt i stængerne men det forsvandt faktisk efter vores pause nummer to. Blev også noget øm i lænden af at sidde så længe på cyklen men det er der jo også kun een vej for.

I alt blev det til 83 km med en snitpuls på 142. Det var faktisk ganske rart at sidde med overskud i stedet for at klamre sig til foranliggende baghjul med det yderste af neglene så jeg tror at jeg holder mig til hold 4 indtil videre. Så må jeg give intensiteten en over nakken når jeg træner alene. Var det mon der at intervallerne skulle komme ind i billedet :poking:

Pulskurven er en gang rod af se på med en masse pulsændringer så den tror jeg at jeg udelader.

I morgen er der bestemt dømt hviledag, tirsdag skal jeg til brunch hos min fætter som jeg ikke har set i flere år og bagefter køre aftenvagt så det bliver nok også til hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ugens planlagte træningen skal når duer der sq ikke med to hviledag i streg. Så i pausen på arbejdet blev det til en lille gang træning:

Chinups

10

10

10

10

Rotator cuff, stående med DB

20x5

20x5

Bænkpres, DB

15x10

15x20

15x30

15x30

12½x30

Laterals

15x10

15x10

og så talte jeg lige kalorier sammen :crybaby: havde håbet at der var til lidt mere mad men har overskredet min kvote allerede - godt nok kun yderst marginalt men så må jeg jo ikke spise mere i aften. Æv!!

Nå jeg kommer hjem må jeg lige overstå min mave-DVD. Det bliver ganske vist nattræning der ved 1:45-tiden men det er der ikke noget at gøre ved.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

... men jøsses hvor sover man sent når man begynder at træne midt om natten.

Nå, efter at have sovet til lidt for længe blev det til cyklen - nu solen skinner. Jeg havde planlagt intervaltræning men havde lyst til bare at køre "uden hoved". Kombinerede det med den sædvanlige tur til Café Jorden Rundt men kørte godt igennem på Strandvejsknoldene (kortintervaller) og det flade stykke hjem blev tildelt to langintervaller. Så målet blev alligevel indfriet.

Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med at køre i blodbanken igen - de havde glemt at mærke mine blodprøver så de måtte lige tages om. Derefter i motionscenteret og dagens besøg løb op i lige over tre timer - godt at det ikke er hver dag der skal sættes så lang tid af.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 116 SPM

Chins

10

5xBW+15

5xBW+15

5xBW+15

5xBW+10

4xBW+10

Sitting rows

8x10

8x10

10x10

Bænkpres

15x20

10x60

5x80

5x80

5x80

5x80

5x80

Skrå bænk, DB

10x20

8x26

8x26

8x26

Military press

10x28

5x38

5x38

5x33

5x33

5x33

Laterals

10x7

10x7

10x7

Bagskuldermaskine

15x35

15x35

15x35

Rotator, udad

15x12

15x12

Rotator, indad

15x14

15x14

Hammercurl

8x18

8x18

Fransk pres med Z-stang

10x33

10x33

Hyperextensions

20

15xBW+10

15xBW+10

20

15

supersættet med

Hængende knæløft

12

12

12

og

Mave på bold

15

15

Sidebøj med twist

12

12

Så gumle en banen og proteinshake og skifte til spinningdres.

Spinningcykel

Let træning puls 135-140 i 45 minutter - dog et par stående intervaller for at give lidt blodgennemstrømning.

Derefter en banen og en shake mere, et bad og så på arbejde og det er heldigvis sidste dag i denne omgang hvor jeg først er hjemme ved 01-tiden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share