Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Bare det ikke er et mørkt øde sted :cry:

Antændt af KKs interesse for banecyklen, gik jeg ud på “pulteraltanen” for at få et overblik hvor meget “cykelskrammel” jeg har stående.
Det stod bl. a. to udrangerede banehjul og min gamle vintercykel. Men hov!!! Dens sadel sad jeg jo godt på, så den blev pillet af og sat på “Skrumlet”
Hjulene og cyklen blev lagt i bilen og på genbrugsstationen og det står nu mejslet i granit:
Jeg skal ikke køre mere banecykling, for den bevægelse med at lægge cyklen ind bag i bilen, gjorde naller i armen og op i skulderen.
Mere fik jeg derfor ikke lavet i dag men der masser endnu, der skal kyles ud.

Jeg kom en kort tur på Skrumlet, før jeg skulle besøge lillebror. Jeg sad og rodede med appen, hvor man kan se hvilket gear man har valg og få en kliklyde - nu cyklen reagerer så sløvt at man ikke umiddelbart kan mærke skiftet. Men den funktion virker så ikke, efter man har brugt appen til andre ting :dry: 
Jeg fik konstateret at der ikke er smutveje til hurtig hård belastning, så nu må jeg bare prøve at vænne mig til at intervallerne starter progressivt og styre wattene efter det. 

Jeg har valgt at droppe Zwift, så det abbonement har jeg lige opsagt. Om jeg så kan finde en anden app at køre efter eller jeg bare bruger cykelcomputeren ved jeg ikke. I dag brugte jeg Stagebike-appen. Om ikke andet så laver den da nogle pæne kurver: 

AE8A09E2-8C64-4481-86CD-E2C577E2E86E.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du kan køre banetræning i Becool ;) Ikke at jeg vil anbefale dem. De har hævet 500kr på min konto, efter en prøveperiode. Det stod sikkert med småt, men før udløb bad de om mine kontooplysninger, da de ikke måtte gemme dem skrev de. De har de så gjort alligevel, for pengene er trukket. Bah.

 

Hmm, skal da have tjekket hvad jeg betaler for Zwift. Kan ikke huske hvilket abonnement jeg valgte, men kører meget lidt på hometraineren i sommerhalvåret...

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 10/4/2022 at 19:36 , Gregers TF skrev:

Hov.. Jeg skal da ikke glemme at indsætte spøjs musik, der er ukendt for de fleste.
Umiddelbart er det, natuurlijk, på hollandsk men menge ord er forkorte, så man kan ikke lure noget :tongue:
Der er masser af “bedler” og kan man et par brokker på tysk og engelsk, er man godt kørende.

 

 

Der er enormt meget humor i den måde det er klippet på og så slår sangen sig lidt på hjernen på en irriterende måde. Minder mig om at huske at poste nogle gode sange i min log = nok mest for min egen skyld :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

KK - jeg må lige se hvad jeg skal have fat i. Reelt er stort set alt jeg kører alligevel bare efter et watt-tall. Omgang-effekt, som Garmin kalder det, er nok det vigtigste. Så kan jeg løbende holde mig på mål-tallet. Kører jeg efter cykelcomputeren, kan jeg bruge ipad til underholdning og det er måske ikke så tosset, nu Skrumlet bedst egner sig til længere og mere kedelige intervaller. Er dog lidt nysgerrig på hvad Trainer-Road kan diske op med.

Bjergtrold - Ha, ja den klæber på træls måde. Men det er jo lige mig med den slags. Lad endelig sangene flyde. Både du og Henrik har delt en del som er ret godt men jeg aldrig selv havde fundet frem.
I øvrigt… Vi der er gamle nok til Kaj og Andrea kan sikkert huske Kaj og en drivvåd Keld Nørgaard til disse toner

Hvis man er til genren, så er det meste af resten af albummet ganske rart at lytte til.

Nå men træningen, jo:
Sent i går fik jeg trænet rotation og statisk rows. Da jeg først kom i gang var det naturligt også at tage læggene med.

I formiddags før arbejde fik jeg kørt 45 minutter. 15+10 min på supra FTP. Med den nye gamle sadel på Skrumlet, måtte jeg justere igen. Jeg fandt min gamle Explova cykelcomputer frem og brugte den. Den er skærmbetjent og kan sidde i holderen - der er Garminens knapper dækket til.
Havde kun tid til 50+50 tåhævninger og en løbetur efter toget. 

Efter arbejde til jeg så kørt en halv time i høj z2 - efter at have pillet ved sadlen, skulle styret også rettes til igen.
Jeg burde have haft lang pause på job og tid til en hurtig tur i motionskælderen men de ændrede tjenesten noget med en kort pause - men så var jeg hjemme en halv time før. Det er jo altid rart.

Link to comment
Share on other sites

Kors, hvor er jeg “morgen”sløv i disse dage :dry:

Men jeg nåede 50 minutter på cyklen ude på Avedøre Holme. Jeg troede at der var lukket og slukket men der var en del aktivitet. Jeg fandt heldigvis en fin stribe sti, hvor jeg kunne mosle frem og tilbage og lave nogle antrit. 2 siddende og 5 stående på 5 sek - og så en lille bonus på en at de små “ramper”.
De to 20 sekunders-spurter tog jeg ude på vejen. Den første var ren nedsmeltning, da jeg slet ikke var frisk efter antrittene. På vej derfra, passede det med at en lastvogn med hænger skulle ind til en af virksomhederne, ligesom jeg ville passere indkørslen. Et hurtigt kig over skulderen, en pote i vejret og vinke manden ind. Han vinkede tilbage, så han var ved at dratte ud af forruden. Et lille lod i vægtskålen for at ikke alle fede svin i stram lycra, kører som de ejer vejen. Elsker når jeg kan pirke lidt i fordommene.
Den sidste spurt var OK. Wattpedalerne var ikke glade og leverere nogle firkantede grafer over spurterne, så hvad der var til aner jeg ikke. Armen tog det nogenlunde men stykket mellen tramps og nakke var udfordret - pudsigt sted. 

Efter arbejde havde jeg luret på at trænet DSBs kælder men træningen havde drænet.
Jeg fik alligevel hjemmetrænet i 40 minutter. Det var ret deprimerende for jeg kan huske hvad jeg kunne sidste gang og var SLET ikke i nærheden. SJIT, jeg er pinligt slap :crybaby:
Det er normalt ikke årstiden for den slags men jeg må have sat det i system. Det er alt for meget forfald alt for hurtigt.

Satser på nuldag i morgen og få kørt et par ture i weekenden hvor jeg har fri.

FDBA1D20-5BC0-49F4-892F-77B25406A958.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide om der er en sammenhæng når man bliver meeega øm dagen efter styrketræning, efter alle de gode proteiner er endt i “tønden”?
Ved 5-tiden i nat/morges, gik min mave i udu på præcis samme måde som i mandags. Skiftevis lidt søvn og en del panikture ud på toilettet indtil 8-tiden, hvor jeg formoder at det meste af tarmsystemet har været tømt. Heldigvis stabiliserede det sig hurtigere i dag, så jeg kunne tage på arbejde uden problemer.
Men hvor er jeg dog øm. Selv mave og pecs er ømme og det sker næsten aldrig og slet ikke af så lidt. Det værste er som vanligt :dry: ben og baller.



Mon ikke det på tide at gå i sommer-mode? Sommercyklen skal der næppe gøres meget ved, for den blev jo taget ud af drift allerede i august og kørte fint. Måske gearjusting og nyt batteri i wattmåleren - den har trods alt siddet i turboen. Det ser jeg på i weekenden, hvor jeg heldigvis har fri.

“Pulteraltanen” skal have den store tur! De sidste år har den været druknet i (primært) cykelskrammel og det ryger ud i år. Den ligner lidt det dunkle hjørne i en gammel carport :omg: så der skal sorteres med grov hånd. 
Det varme tøj kan vist også blive pakket væk.

I dag på arbejde:
Hyperextensions: 2x20 
ss
Rotator cuff: 2x20x3
Efter fyraften: Rotationsøvelser med rød elastik

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig øm. Mest baglår og baller. Det er nok straffen for primært at træne leg extensions når jeg har været i DSBs kælder. Lidt for meget isolation af quads.

Jeg kunne glemme alt som at cykle i det ellers gode vejr. Jeg kom på stuecyklen i en halv time. Det tog 10 minutter at kommer over zone 1 og 90 RPM, så fint ikke at forsøge noget udenfor.
Bagefter rows i ringene over trappen - et sæt til fail.
Rows med håndvægte: 2 x 25
Tåhævninger 100
Tåhævninger med bøjede ben: 40

Det var ikke et prangende vægttab men tendensen var dog god. Lige indtil 2x racermave og en gang dødsDOMS og en sult fra helvede. Må prøve om jeg kan redde stumperne.

3B35A65C-513B-4838-91FF-1F925EDCE99B.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Var lige to stationer med toget på at hente en pakke proteinpulver i postbutikken.
På hjemturen var der mange mennesker med toget og jeg vandt en ståplads ude ved dørene. Der stod sgu tre hollænderne og talte sammen.

Det er ikke pænt at lytte men aaarh, jeg kunne jo ikke lade være at se hvor meget jeg fattede. Uha, der er forskel på alm snak i støjende omgivelser og så pæn radiotale. Jeg overvejede et øjeblik om jeg skulle kaste et “hoi” og et par brokker men hollænderne kan lige så lidt lide at tale med fremmede som danskere, så jeg undlod. De stod endda også af på Avedøre og gik samme vej en stund men de fulgte ikke med ind i blokken. Vi har en Sjoerd boende i blokken og det et typisk hollandsk navn, så jeg håbede.
Var også klar på at ønske “god påske”, da det ikke er så anmasende at hilse på, når man er inde i huset men den gik ikke. Tæt på debut men ikke i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig færdig med at smide altan-ting ud men inden jeg gik over til rengøring, fandt jeg alligevel nok til at trille på genbrugspladsen igen. Nu mangler den blot at få blændet et par vinduer og så skal tørrestativet derud.

Det kunne jeg have gjort i dag men jeg fik cyklet en tur i stedet. Sløjt tempo og tunge stænger.

Havde jeg ikke kørt så langsomt, så havde cyklen fået en navnesticker med “Ozosnel”. Herhjemme kender få historien bag (det er navnet på Sinterklaas´s nye hest) og så kan man jo godt stjæle ideen. Fedt navn hvis man holde et anstændigt tempe men nu er det for plat.
For det ikke skal være alt for sørgeligt, så får cyklerne alligevel galgenhumor-navneskilt på.
Vintergeden kommer til at hedde De slak (sneglen),
Sommercyklen får De schildpad på overrøret.
Banecyklen og tricyklen får ingen navne, eftersom de skal væk.

Dagens oplevelse: Jeg møder en ung fyr på 13-15 år, vil jeg gætte på, der trækker sin racer. Jeg spørger om han har brug for hjælp og ja - han er punkteret på forhjulet. Og han har hverken pumpe, dækjern eller slange med. Det ville heller ikke hjælpe for han kunne hverken tage forhjulet af, afmonteret dækkket, sætte forhjulet på og det var tydeligt første gang han prøvede at pumpe - det var min arm ikke ret glad for, så det kom han altså selv til.
Hvorfor har hans far dog ikke lært ham den simple ting, i stedet for at ordne det for ham, som han fortalte at han gjorde. Hans klub kunne måske holde en praktisk øvedag, hvis der er mange curlingforældre. Med tanke på hvor mange u17 der ikke selv kan finde ud af at pumpe deres banecykel men skal have hjælp, så er det nok ikke usansynligt,

Som det ses på nederste kurve, kadencen, var det ren cykelsti-i-byzone-kørsel

DB59D70B-B2D7-4E93-B8B8-3914EF067FF7.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En times tid på diget. Gaal, der var var mange mennesker. Pga pålandsvinden var det ellers nok et af Sjællands koldeste steder men det skræmte ikke.
Det blev en fantastisk undskyldning for ikke at køre 8x40/20 men at klippe den over i to bidder. Jeg havde aldrig kunne køre 8 men det vidste jeg jo godt, eftersom jeg gik efter nogenlunde samme watt som sidst år men kører meget dårligere. Når der er færre derude, må jeg sigte mere realistisk.
Den tredje blok på hjemturen var mere eller mindre interval når det kunne lade sig gøre (men max 40 sek), så mere rodet.

Jeg har stadig DOMS i baglår og baller (og lægge) men nu kan jeg sætte mig, uden at tage fra med armene. Lårene er pænt DOMSede i dag, modsat i går. Overkroppen virker klar men jeg venter lige med at give den den store tur - skroget er samlet set ret udfordret på både cykling og underkropsDOMS. Men jeg laver måske lidt pjat-træning i en pause på arbejde. Der er blevet byttet, så jeg først skal møde 16:46 i dag.
Jeg har ikke taget mig sammen til at få altanen gjort færdig men giver det et forsøg før jeg skal møde.

 

AE7C6FDD-CDB0-4547-9F88-E13B2AD1C9B2.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Men godt at du kommer ud ;-)

Jeg var rundt i korte rør og  kortvarigt i kortærmet i dag:4jumpy:Det sku rart at solen er begyndt at skinne igen. Bare 44km med 6-7 spurter undervejs i semitungt gear. Nok til at pulsen lige nærmer sig noget orange... Tænker det er et fint supplement til lange ture og lidt længere intervalblokke.

Ligger og drømmer om Cervelo for tiden - tror jeg bliver nød til at kigge forbi og se om den passer ;-) Skriver lige på messenger.

Link to comment
Share on other sites

Beskeden læst men vil ikke lade din tlf bimle her midt om natten. Jeg grifler tilbage når jeg har fået øjne….
Det må vel for filan også blive bedre, hvis jeg ikke bare opgiver. Og ellers så vænner jeg mig vel til den nye virkelighed. Gammelformen skal jo komme på et eller andet tidspunkt og den er nok aldrig ret velkommen :dry:

Jeg var blevet lokket med en taxa, for at tage en så sen vagt at jeg ikke kunne komme hjem. Taxachaufføren keglede totalt rundt i det og måtte kode ruten ind på sin private tlf som han sad og gloede så meget i, at vi tog den overfor rødt plus han kørte i den forkerte side af vejen i 300-400 meter. Lidt for spændende til bare at gå i seng asap.

Mine lår er flade, at det ikke giver mening at køre tirsdag - det havde nok været klogest at holde mandag fri i stedet men det er jo for sent nu.

I pausen på arbejde:
Tåhævninger: 100
Siddende ditto med 40kg på knæet: 30, 30
(Det er ikke i nærheden af fail og er blottet for progression og dermed imod al moderne træningsviden men jeg har endnu ikke lavet andet der har haft samme virkning. Det er godt nok pænt kedeligt men i en tid med træningsfiaskoer, er det total optur med noget der lykkes bedre end nogensinde før) 
Bænkpres, DB: 10x12, 10x30, 10x30 
ss
Hyperextensions: 25, 25
Tricep pushdowns: 10x27,5  

og nu her lidt rotationer med den røde elestik.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 19.4.2022 at 02:06 , Gregers TF skrev:


I pausen på arbejde:
Tåhævninger: 100
Siddende ditto med 40kg på knæet: 30, 30
(Det er ikke i nærheden af fail og er blottet for progression og dermed imod al moderne træningsviden men jeg har endnu ikke lavet andet der har haft samme virkning. Det er godt nok pænt kedeligt men i en tid med træningsfiaskoer, er det total optur med noget der lykkes bedre end nogensinde før) 

og nu her lidt rotationer med den røde elestik.

ERFARING skal man heller ikke kimse af ;-) Alt hvad der enten virker  - eller gør, at man FÅR TRÆNET!

Og så i en pause!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde nok bruge lidt mere pausetid i motionskælderen men det er også hyggeligt at snakke med kollegerne.

I dag havde jeg sat vækkeuret, så jeg kunne køre fartleg på Amagerrunden. Tiden skred (naturligvis), så det blev til DDR-intervaller på diget i stedet. Planen var 3 minutter med overkommelige watt og 2 minutters pause imellem.

Det kunne jeg ikke finde ud af (det er bare sjovere at træde det jeg plejer at kunne) og efter et halv minut lå jeg med noget jeg aldrig ville kunne gennemføre. Hurtig beslutning om at skære intervallerne ned til to minutter. Så kunne jeg øge lidt og så komme ud af det med en succes i stedet for et flop mere.

Havde tid til en sløjfe på Lille-Tonser og kørte et kvarters sweet spot.

Også to-minuttersintervaller hjem over diget men indledte dem med 5 sekunders antrit. Så var wattene næsten der de skulle være i tre minutter - føj, det sved mere end forventet men det var en  “sjov” variant.
Et omvej før afslutningsspurten på Avedøre Havnevej. Det var alligevel udsolgt i tændstikkerne og på wattkurven kan jeg se at jeg røg under 1000w allerede efter 10sek. Men kampen mod kroppens tryglen om at stoppe med at træde var lige så “fascinerende” som i gamle dage og jeg fik vist også kastet alt ind. Pulsen evigheder om at falde bagefter.

Alt i alt en fed tur med samme køreglæde som før i tiden og jeg var dejlig træt i stængerne i mange timer bagefter.

Der mangler nogle antrit på kurven men ellers gik det som følger:

E017765F-8EEA-4D77-B74E-D74CB7447744.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg lavet to sæt bicepcurl til fail med og to statiske hold på 90 grader, også til fail. Alt med 11kg.

Som tidligere skrevet, så er jeg faldet fælt af på den hvad angår overskropstræningen, så det er næsten grænseoverskridende at sætte data på. Her til aften:

Tåhævninger: 110 - har lagt lidt flere reps på
Tåhævninger med ben 90 grader: 40, 40
ss
Kropshævninger: 5, 5, 5 - mit max ligger på 6 :dry: Det var 16 el 17 før jeg gik i udu.
Bulgarsk splitsquat: 10, 10
Dips: 15, 15
ss
Mavebøjninger: 25, 25
Skulderpres: 12x11, 12x11
Fransk pres: 12x9, 10x9
Indad-rotation m elastik: 15, 15
Udad-rotation m elastik: 15, 15

Nuldag i morgen - bortset læg-øvelserne. Hvis jeg har en OK lang pause på arbejde, så må jeg også få lavet to sæt hyperextensions.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fik lavet både læg og hypers i går.

Tidligt oppe i dag, da jeg havde en af morgentiderne hos astmalægen til det årlige check. Astmaen lever sit stille liv og tog ikke lang tid at undersøge, så vi fik talt om det mentale når kroppen går i stykker. Hun fik selv sat nyt knæ i for et par år siden, så var ikke ukendt med alt det lort der sker oppe i hovedet. 

Kunne have cyklet ude i kort/kort for første gang. Men kulden vender tilbage, så kørte bare en stille halv time i stuen. Jeg tror jeg bliver ked af lange handsker og foret jakke, hvis jeg først HAR været i sommertøjet. Lårene er desværre også stadig “sovsede” efter de skide to sæt bulgarsk - det er jo til grin!

Bagefter de vanlige 100 tåhævninger. Kun 100 men så med arbejdstasken på ryggen. Sjovt, så stor forskel de sølle 6kg gør. Herefter 35+30 med lårene 90 grader. Uden tasken men der var alligevel ikke til mere.

Har brugt dagen på at rengøre sommercyklen. Den skal lige have justeret gear og så kan jeg se at den har en siver foran. Så nu overvejer jeg om den alligevel skal have nye sutter…. Men ellers står den klar til når vejret sommer nok til kort/kort.

Efter den lille svipser, er vægten under kontrol igen :-)

5982FD41-5B7F-4612-AF20-EA45409AFB73.jpeg

Link to comment
Share on other sites

2 x 15 minutter på Skrumlet. Første interval på FTP og det næste lidt over. Puha, selv de få ture jeg har kørt udenfor, har gjort det hårdt at køre på turbo. Ellers have jeg nappet 2x20 men jeg følte ikke helt for det :chicken:

Direkte over i 100 tåhævninger uden vægt og 2 x 30 med bøjede ben. En ny “opstilling” der er hårdere end den gamle.
Underarmsrotationer med elastik.



Lidt inden fik jeg hentet banecyklen. Jeg var spændt på hvordan det ville føles, da jeg jo har haft rigtig mange gode stunder ude på cykelbanen. Men jeg kunne lige så godt have afleveret en rulle lokumspapir, så beslutningen VAR den rigtige.
Nu på arbejde og også i morgen, hvor jeg skal møde så tidligt at der næppe bliver trænet. Tænker læggene måske også vil sætte pris på en nuldag.

Pulssenderen holdt igen op med at virke undervejs.

202DF564-EB5E-4FD7-903A-4D6BD959BB9A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Før arbejde blev det til 1t 20m på cyklen. Sløjt ud til diget med et par opvarmingsantrit, der ikke rigtigt tændte for kroppen. Overvejede at trille i zone 1 og 2.
Fik taget mig sammen og fik kørt 7 x 40/20 med realistiske watt og alligevel hårdt til sidst.
Laaang pause med zone 2 og retur til diget.
De første 40/20 gik fint men så var der meget trafik. Mange intervaller blev for korte eller pauser for lange. Samtidigt har min wattmåler bedt om nye batterier i et stykke tid, så den lukker ned og starter op igen når jeg har kørt lidt. Blok 2 derfor ret rodet og ikke helt så hård som ønsket.

I den sidste pause på arbejde var jeg i DSBs kælder:
Hyperextensions: 20, 20
Bænkpres DB: 15x14, 12x30, 12x30
Skulderpres: 12x10, 12x10 :blush:
Tricep pushdowns: 12x25, 12x25
Rows DB: 10x30, 10x30 - lige til øllet med venstre-armen der var lidt øm et kvarters tid bagefter.
Mavebøjninger: 20, 20

Det bliver vist OK vejr i morgen “tidlig”, så sprang bentræningen over og håber at cykle lidt i stedet. Det kræver dog at jeg står op før jeg plejer :omg:

Jeg fik en smule ondt i højre (for en gangs skyld) knæ, da jeg var på Skrumlet i forgårs. En 5cm stribe der var ømt når jeg støttede på strakt ben. Bemærkede at foden ikke var roteret mere ud end den venstre som den plejer, så antog at jeg blot skulle vente på et “knæk” og det ville gå i sig selv. Det udeblev indtil ved 16-tiden i dag, hvor knæet gav en kiropraktor-ruflen og herefter var det markant bedre. Tænker natten giver det sidste.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter 2 tryk på snooze, slog jeg uret fra og skulle lige ligge og få øjne. Men faldt i søvn.

Det blev til en lille tur på Skrumlet, uden det vel kan kaldes træning. Prøver igen i morgen.
Herefter de vanlige 100 + 2x30 for læggene.



Det var første nat i år med åbent ud til altanen. Døren kun vippet i toppen og altanvinduerne var ikke skubbet til side men alligevel. Der sker lidt selvom det ikke er sommerligt endnu. 

C622CC4D-7F85-4F43-B0C1-EE12D7872051.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er superdejligt - især efter de måneder det ikke virkede.

Jeg skriver stadig meget OT:
Havde jeg været lidt (host-host) mere frisk på nye eventyr, så havde jeg nu været i fuld fart mod Amsterdam. Jeg har fridag i morgen og der er det Koningsdag. Kongens fødselsdag. Det er en helligdag og en gigantisk national festdag med “alt i oranje”.

Det må så varsle at sprogpausen er forbi og jeg må op lakridserne igen.

 

Link to comment
Share on other sites

Efter det vanlige 10-ugers rutineknæk i lænden fik jeg handlet lidt ude i byen, nu jeg alligevel var i bilen. Fik også købt Speedplay-pedaler til Skrumlet, eftersom jeg igen blev øm i knæet af at køre på den. Og Voltaren til knæet, selvom det ikke er så slemt denne gang.

15:30 skulle der komme en fra cykelklubben og hente en rulle og den gamle turbo - Muin´en.
Jeg kunne godt lige nå Amagerrunden i det gode vejr, så ud på cyklen.
Ad, der blæste jo en kold og hidsig vind. Det kritiske var dog at jeg punkterede. Seje Durano Plus dæk og en skærm er ikke det fedeste med en lortearm. Ved den slags manuelt arbejde er den meget irriterende. Heldigvis havde jeg min dæk-påsætter med i trøjelommen men det tog alligevel lang tid. !5:30 ville knibe og jeg har jo kun en oldnordisk ring-efter-en-taxa-telefon med ud, så hjemturen gik i tonsertempo for at prøve at nå det. Det var så jævnt afslørende OG depri, at det står så skidt til med formen men ikke totalt overraskende.

Jeg nåede ind men hverken at få cykelsko, hjelm eller andet af, da dørtelefonen ringede.
Herefter har jeg nærmest ligget i forskerstilling, efter at have kørt mig ud. Jeg havde planlagt en hjemme-fest-festdag med hollandsk TV/radio fra Koningsdag men jeg kan intet overskue.

Jeg fik lavet de 100 tåhævninger men magtede ikke at sidde statisk i 90 grader for de 2x30. Gad egentlig vide om de to statiske hold måske kan være med at til lårene er så træge - helt usansynligt er det vel ikke, så springer dem over for en tid og prøver at finde på noget andet. Jeg fik kørt 2x20 i dag men der er noget komfort for fødderne, der skal optimeres.

Tør jeg mon gå i seng kl 22 eller vågner jeg så klokken 01 og falder ikke i søvn de næste 3-4 timer…..

1816F1C1-DA80-43BD-B6D3-959957470FE4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

23:30 gik jeg i seng. Godt mæt. Men vågnede voldsomt sulten ved 02-tiden, så stod op og spiste lidt havregryn. Endte på 4985kcal plus minus usikkerhed.
Jeg vågnede allerede 7:30 og kunne kun sjat-sove, så stod op 8:15 :omg:

Alligevel tangerede jeg årets laveste vægt: 91,2kg. Nu jeg havde godt tid, fik jeg flyttet pumpe, sadeltaske, horn osv over på sommercyklen. Jo - i dag skulle det være. Kæmpe forskel og nuij, det var fedt (ej - det her lyder helt forkert :tongue:) at mærke der sker noget mellem benene når man træder på den og man ikke bare vader i en svamp.
Stille udlæg og lyskrydsintervaller på vejen hjem. Det var ikke planen men de har ændret på “omkørslerne” hvor de bygger letbane, så jeg turde ikke risikere at fare vild på hjemturen, op til arbejde.

Jeg har nogenlunde pause og har skiftetøj med. Håber at træne bænkpres og ben - derhjemme DOMSer benene uden nogen særlig udfordring, så tænker de kan få lidt at rive i og alligevel være klar til lørdag.

3924BC90-317C-4F5B-BDD9-F7BE216878F6.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uf, den DSB-styrk var lige stressende nok. På sidste endestation før Hovedbanen, fik jeg taget shorts og tt på under uniformen, så jeg bare skulle flå den af og begynde at træne. Bagefter i småløb op i vores lokaler og flå madpakken ud af køleskabet. Men jeg kunne ikke nå at gumle mig gennem det hele, så måtte fjerne noget rugbrød og nøjes med kyllingen. 

Men fin omgang. Udover lidt opvarmningssæt blev det til:
Benpres: 12x100, 12x140, 12x170, 12x200
ss
Bænkpres DB: 10x30, 10x30, 10x30
Leg extensions: 10x90, 12x90
ss
Siddende lårcurl: 15x60, 15x65
Hyperextensions: 20, 20
ss
Mavebøjninger: 12, 12

Efter fyraften videre herhjemme. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle droppe alt med biceps, for armen blev lidt ked af leg extensions, hvor jeg hiver ret heftigt i “bøjlerne”. Men

Kropshævninger: 5, 5, 5
ss
Skulderpres: 15x11, 15x11, 15x11
Bicepcurl: 10x11, 10x11/14(venstre/højre), 10x11/14
Fransk pres: 15x11, 12x11


Jeg har genoptaget en af min gamle indflyttertraditioner. Jeg bor på 1ste i den ene ende af huset og LIDL (og Netto 50 meter fra) ligger i den anden ende. Hvis jeg ikke har travlt når jeg skal handle, tager jeg igen elevatoren op til toppen og bruger øverste svalegang (vender skiftevis nord/syd) og nyder udsigten. Jeg forstår godt de folk der bruger formuer på at bo højt. Der ER altså noget særligt ved at kigge over København. Den side der vender mod Køge Bugt siger mig ikke helt så meget.

43AB44CC-CBC4-442B-83D0-C77BAED23FF0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en plan. Jeg skal bruge en spisestol. To badesandaler. Et dørtrin. Og en kraftig træningselastik.
Lidt kreativ tænkning :omg: og så går det faktisk fint med at træne siddende læg, uden at svitse mine quads af som bivirkning. Når jeg så også vender det om, så de bliver trænet først, er soleus udtrættet inden de stående 100 tåhævninger, der kun blev til 80 - af samme årsag.

Siddende: 2 x 20 - stående 80.
Armen har en af de dumme dage men det er faktisk mere selve underarmen og ned i hånden end selve albuen.
Snart arbejde inden friweekend:4jumpy:Hvis jeg når det, så sætter jeg nye pedaler på Skrumlet og nye klamper under skoene og tester måske lidt i z 1/2: men har lige en holdopgave i HayDay, der også skal passes :blush:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share