Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tak for opmærksomheden :bigsmile:

Jojo - jeg har skam holdt HELT!! trænnigsfri - og er desværre faldet lidt ned i komfortzonen :blush:

Jeg synes nu ikke selv at jeg er helt alene om skylden. Det har været nogle hårde dage både mentalt og arbejdstidsmæssigt hvor jeg flere gange på den korte tid er skiftet fra at fra at møde 6 om morgenen et par dage til derefter at have fri klokken 02. Og så forfra. Især sidst i sidste uge var jeg helt zombie - da jeg en aften kørte hjem fra arbejde klokken 02 "opdagede" jeg først motorvejsfrakørslen til Nivå da jeg så den ud af sideruden. Og var også ved at glemme næstsidste sving inden "min" P-plads.

Mentalt har det også været skidt. Mine to gode venner som udgør stort set al ikke-familiær samvær har solgt huset og købt et andet nede ved Falster. Ikke et sted man liiige dumper ind til en kop kaffe og par runder whist. Lidt hårdt at drosle ned på de to (og deres unger!!!) inden jeg helt har vænnet mig til at mangle alle samtalerne med mormor.

At få arvesagen afsluttet og dermed flyttet min mor tilbage til Sjælland og ind til min onkel har også budt på nogle knaster, som virkelig har trukket tænder ud humørmæssigt. Mest på de to men også på mig som har skulle lægge øre til. Umiddelbart har vi brandslukket de problemer der er dukket op. Forrige problem kom til at koste den PCer jeg var stillet i udsigt (det mindste problem men stadig ærgeligt egoistisk set). Sidste uforudsete overraskelse kommer så til at gøre et pænt indhug i undertegnedes kassekredit. Så det med at blive gældsfri i løbet af vinteren og dermed kunne trappe ned for overarbejdet bliver nok ikke til noget. Ganske vist ER det også dukket nogle uforudsete summer op men de fleste overraskelser trækker den gale vej.

Alt i alt er jeg temmeligt ristet og meget!! træt i hovedet og også ret træt at "det hele" i øjeblikket. Afslutningen af sagen er dog lige oppe over og så må vi se hvor det hele lander.

I forgårs "nødtrænede" jeg lidt - 20 minutter MBTcykling, lidt chins, dibs og ab-rolls.

I morges lå jeg og stirrede op i loftet og kom ikke på cyklen som planlagt. I aften kunne jeg have spinnet lidt i stedet - nu er onkels bil blevet færdig på værksted (typisk for sagen blev det 7000 i stedet for de forventede 3000) og da jeg har lovet at køre ham bliver det til det i stedet.

Prøver i stedet om jeg kan foretage mig noget fornuftigt i morgen. Men det er ikke lysten der skal drive værket igang igen. Og vejret hjælper sq heller ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du har haft en meget svær periode, men i svære perioder er det ofte der man har mest brug for at komme ud og bruge sin krop. Jeg kender det i hvert fald fra mig selv, at hvis jeg har en masse tanker i hovedet, så bliver de bedst udfoldet på en motionstur.

Nej, vejret er ikke med os udendørs mennesker, men forhåbentlig kommer der lidt opholdsvejr så man lige kan få smidt en time eller 2 på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Det ville være dejligt med lidt sol. Tror også at det ville hjælpe lidt på humøret.

Det bliver et langt indlæg igen i dag - jeg markerer træningen med rødt, så kan man lettere springe alt det andet over.

I dag shoppede jeg for nogle af de penge jeg ikke har :laugh: - kææææft det tog lang tid; mit butiksvalg var ikke heldigt! og mylretiden starter tidligt på en fredag :unhappy:

Startede i den lokale Sportmaster for at købe svømmebukser og briller :crazy: jeps, jeg har sq meldt mig ind i Farum Svømmeklub. Det skal sq nok blive "interessant". Kan ikke svømme og har ikke været i en svømmehal i ca. 25 år. Nå, men min størrelse badebukser var ikke i butikken så en af de ansatte greb nøglerne og gik til fjernlageret. Vente vente vente!!!

Derefter til Heino Cykler for at købe nyt spinningudstyr. Det var så ikke lige stedET. Overdelen fik jeg nemt. Den sidste i min størrelse (godt det meste af maveflæsket er smidt, DAMN den sidder tight :crazy: det er i hvert fald motivation i sig selv til at at få smidt et par kilo mere). Spiningbukser havde de ikke. Desværre??? fik han solgt mig et par almindelige cykelbukser - det er måske ikke så tosset at have en god pude bagi når/hvis jeg vælger at udvide spintimerne med noget ekstra siddende kørsel a la landevejssimulering. Det interesante var at han insisterede på at det skulle være en størrelse L - plejer ellers XL i det mærke men det viste sig nu ikke at være helt galt. Spinningskoene kunne han ikke diske op med og her fik han ikke lokket mig til at købe noget andet. Det bliver i morgen formiddag jeg skal jagte dem.

- sammen med en røvfuld flyttekasser. Mor har sendt sin opsigelse af lejligheden så nu ruller bolden. Første opgave for mit vedkommende at at bringe 60 flyttekasser til Fyn og medbringe min onkel så der kan blive lavet noget konkret planlægning. Eneste ledige fridag i nærmeste omegn er på søndag så fællestræningen ryger for anden uge i træk :mad: men det er der ikke noget at gøre ved.

Dagens træning:

Efter det lange indkøb kunne jeg vælge mellem en bitte cykeltur og en masse regn-rengøring eller en spinningtur. Det blev det sidste, 75 minutter. Første og sidste 20 minutter kørt som almindelig spinning og tiden i midten som simulering af landevej. De nye bukser ER godkendt.

Som det så tit sker når jeg skal træne inden jeg skal møde på arbejde kommer jeg til at træne liiige 5 minutter for længe og det skete igen i dag. Missede toget med 5-6 minutter og måtte tage bilen på arbejde. Ret ærgeligt da jeg ellers var blevet lokket med en taxa hjem da jeg ikke gad IGEN!! at have fri klokken 02 og tjenestefordeleren var desperat nok til at trække lokkemaden op af posen for at få byttehandlen i hus. Men den taxa får jeg så ikke brugt alligevel.

Desværre kan jeg mærke at træningspausen blev for lang. 5 minutters stående kørsel og de små låsbasser var ved at være godt stegt og pulsen oppe i det mørkerøde område. Håber at det kommer meget hurtigt tilbage - ellers får jeg en laaang spinningtime på torsdag :cry:

Nu jeg lige var inde på det med vægten. Desværre lader det til at den har stabiliseret sig på de "86 komma noget". Hvis jeg går sulten rundt kan jeg godt presse den længere ned men hvem gider at være sulten 15 timer i døgnet? Ikke mig. Ikke hvis andre mennesker lokker med mad, slik og kage, i hvert fald. Men nu ser jeg lige om ikke det hjælper lidt når stressen lægger sig og det omtalte vennepar flytter så fristelserne bliver færre. Jeg har endnu ikke opgivet at nå de 85.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lørdag fik jeg købt nogle luftige sko til spinning og de skulle prøves i morges. Men tager lige lørdagens motion først.

Var ude!! på den rigtige cykel trods tunge spinninglår. Ikke verdens længste tur - blot Vedbæk-turen men den lille Kermit-inspirerede krølle at jeg kørte op ad Folehavevej og ned igen på ved ud til Vedbæk. Dog kun een gang og ikke fem. Havde genialt flow da jeg nåede hjem til Nivå så fortsatte op til Nivå-Nord inden jeg stoppede uret.

33,3 km - snit 30,1 - pulssnit 150 - kadancesnit 91. Kææææft jeg savner mine pulskurver.

Søndag var jeg ovre hos mor med flyttekasse og for en gangs skyld kom ve derfra i ordentlig tid så jeg var hjemme 23:30. Ville sætte klampe på de nye sko men der var en fordybning i sålen så det kunne man ikke - skruehullerne passer heller ikke.

Men jeg havde besluttet mig for morgenspinning i FDK i Birkerød så det blev det.

En øvettime (allerede kl. 6:15 :blink: ) i låne-sko (pga computerproblem var det gratis). 54 minutter som blev en rodet omgang. Synd for musikken var faktisk ret god selv om et par damer der var en dakade ældre end jeg fik instruktøren til at skrue ned flere gange og til sidst røg hendes headsæt også af. Men det var nu også ret uorganiserede intervaller med pause fra 60 til 5!!! sekunder. Efter et interval blev fik opfordret til at drikke og i samme åndedrag begyndte hun at tælle ned fra tre til et stående interval. Efter at have kørt på intensitet 6 skulle vi slappe af på 7. Og nedtællingerne have nogle meeeeget lange minutter indtil der kun var eet tilbage - så gik der 10-15 sekunder og så var det slut.

Efter de 54 minutter forsatte jeg med landevejssimulering indtil uret viste to timer: Pulssnit for de hele: 158 - maxpuls 182

Derefter til Hillerød for at bytte sko men vi fandt nogle mellemplader i en af skotøjsæskerne så det skal jeg nulre med i aften. Skal var lagt nogle LeWegde-kiler i for at vinkle skoene. Kan mærke min højre vrist er vandt til sko fra Specialized (stavning sikkert forkert) og brokker sig nu der ikke er vinkel i fodleddet.

Satser på lidt styrk og lidt skotest/restitutionsspin i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Specialized er skam stavet rigtigt nok n040.gif:bigsmile: (Mine egne små englebasser :wub: )

Jeg kan se, at dit humør heller ikke har været helt på toppen her på det sidste. Touché. Kender det alt for godt.... Ville bare lige sige tak for din lille hilsen i min log. Det varmede faktisk. a035.gif

Det er iøvrigt en helt igennem fantastisk dejlig log at følge med i... Netop fordi den viser en menneskelig side med ups and downs, hvilket gør det interessant og jordnært at følge med. Tak for vinduet ind i din verden G. God aften :smile:

Julie a055.gif

post-6917-1188839976_thumb.jpg

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Kommer man under en vis søvnmændge er det faktisk en fordel med RIGTIG lidt søvn. De der 4-5 timer er slemme men under 4 så er det "bare" en middagslur" der afbrydes. Og faktisk kommer jeg på søndag - som led i denne uges vagtbytterier fik jeg fiflet mig til en aftenvagt. Håber jeg kan følge med, det er jo mest spinning jeg har været aktiv med :crazy:

Hej Danfanatiker,

Jeg har ellers været lidt nervøs for om det var for meget "omvendt snagen". Men da det er meget rart at srive om det så har valgt at fortsætte og at det bliver læst er et eller andet sted meget rart.

De sko der er bare dejlige - jeg var også svært fristet af et par med carbonsål meeeen at smide 1499 efter et par spinningsko er nok lidt tosset lige p.t. Men uh, hvor så de dejlige ud :wub:

Tak for din hilsen :smile:

I går morges ville jeg egentlig have trænet men for en gangs skyld sov jeg som en drøm så jeg satte uret 2½ time frem. Jeg fik dog monteret klamper og kiler under spinningsko og prøvekørt dem. De er desværre ikke helt gode - ½ munner for store og pasformen i sålen ikke helt som efter mine fødder. Men ser lige om jeg kan vænne mig til dem alligevel - kølige er de nemlig.

Da jeg kom hjem efter arbejde + besøg hos min onkel måtte jeg lige redde samvittigheden lidt:

Mave-DVD gennemført

5 negative one-arm-pull-ups (med følgende DOMS i underarmene i dag) fodelt over et kvarter

50 armstrækkere

I "morges" kom jeg til at sove længe igen, bare ikke med vilje. Kunne vælge mellem en superkort cykeltur eller en times spinning. Det blev det sidste trods sol og minimal vind.

En time med langintervaller 7-8 minutter og 2-3 minutters hvil. Det sidste kvarter dog bare jævn kørsel men mach-intensitet. Snitpuls 158 og maxpuls beskedne 173.

Burde egentlig have været omkring motionscenteret her til aften men hygger vist for godt her ved MOL og da jeg sidder inde på arbejde går der lidt tid inden jeg kan være i centeret. Hvis det misser laver jeg bare lidt hjemmestyrk i stedet.

Tilføjet:

Nå, det kan jeg gøre i morgen. Jeg har sq husket forkert med svømmetræningen. Det er ikke torsdag men mandag. Nu havde jeg ellers glædet mig til i morgen. Og lavet en aftale mandag aften. Den må jeg slette; et er at misse første time men de første to er noget slinger....

Nå, men så er det pludselig god tid til at MOLLE :cooldance:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går gentog jeg succeen med negative one-arm-pull-ups; een morgen middag og aften. Desværre var jeg nok for mærket af dem i forgårs for den i aftes gjorde pænt avs i mødestedet mellem over og underarm. ½ time efter da jeg lå i sengen gjorde det stadig ondt. Heldigvis var det næsten væk i morges.

Inden det blev mødetid fandt jeg vejen til motionscenteret og konstaterede at der er ret kontant afregning for at blive væk nogle uger.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 120 SPM

Bænkpres

15x40

10x80

9x80 :cry:

Dips

10

10

Chinups, classic

12

11 :cry3:

Sitting rows

8x11

8x11

Military

10x30½

8x40½

6x40½

Laterals

10x8

10x8

10x8

Bagskuldermaskine

12x35

12x35

Rotator, ud

15x12

15x12

Rotator, ind

15x14

15x14

Hyperextensions

15

15

15

15

dobbeltsættet med

Hængende knæløft

12

15

og

Sidebøj med twist

15

15

- og så lader det til at diæten er ved at komme i gear igen, nærmer mig igen at kommer under 86.

Link to comment
Share on other sites

Flot Gregers! :4thumbup:

Du får gjort noget ved det - både med træning og kropsvægten.

Straffen for at blive væk, den bliver hurtigt indhentet, heldigvis for det da.

Hvor langt vil du ned i vægt? Når du ned på en vægt lige over de 80, så synes jeg du har nået et helt imponerende resultat.

Fortsæt det flotte arbejde!

Rigtig god fredag ønskes du herfra.

Hilsen

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Tvivler på du får problemer med at følge med. Regner selv med at komme på søndag, men jeg har jo haft mine problemer med knæ og skinneben som først nu lader til for alvor at forsvinde igen. Derudover skal jeg holde fødselsdag på lørdag, så søndag bliver nok en tung omgang, men vil da håbe på at vi skal et smut forbi Sørup Bakken eller noget der minder om det. Vejret lader i hvert fald til at blive ganske anstændigt.

Link to comment
Share on other sites

- og så lader det til at diæten er ved at komme i gear igen, nærmer mig igen at kommer under 86.

Fy for satens. Så må jeg vist snart se at rykke igen med 98 kg er jeg jo mere end 10 kg efter. Fatter ikke du kan få vægten nedad med det søvnprogram du fører. I det hele taget kan jeg vist ikke holde til ret meget usving i sove- og søvntider.

Det er jo lang tid siden jeg har været forbi sidst, men det går da ganske pænt med cyklingen (når du ellers kan tage dig sammen :rocketwhore:

Lyder også som et mentalt hård program du kører, så det sætter træningen lidt i perspektiv.

33,3 km - snit 30,1 - pulssnit 150 - kadancesnit 91. Kææææft jeg savner mine pulskurver.

Sådan ja. Altid godt at være på den rigtige side af den magiske grænse på 30 i snit.

Vægttræningen tør jeg ikke kommentere, da jeg ligger mange divisioner lavere.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle tre - jeg svarer Jer i morgen fra arbejde idet jeg lige nu sidder ved Vivsens PC og dermed har mulighed for en pulskurve.

I aften bød på en fabelagtig spinningtime med KG på podiet - det var heeeelt vildt -Vivs ved siden af og gemalen lidt bagved.

For hulan den mand er inspirerende :bowdown:

Nå, kaffen kalder.....

post-1580-1189191144_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

tak - og tak for i går; jeps, det var ovenud hyggeligt. Og ingen problemer hjem - det ene stunt må også være nok. Især hvis jeg tænker lidt over hvad der er sket de sidste fire måneder og hvad jeg har fået af bemærkninger den sidste måneds tid. Det er vist meget - rigtig meget godt at den står på ferie fra mandag. Så skal familiebøvlet også bare begrænses. Det gav i hvert fald noget at tænke over..... Mindre kryptisk end det kan jeg ikke rigtigt tillade mig at være i åben log hvor google foreviger alting.

Og til Jan:

ja det er sq nemmere at tabe sig med en god nattesøvn. Håber at måneden ud byder på en god rytme så jeg kan nå mit delmål på 85. Og den med at tage mig sammen ER noteret :blush: det havde nok været nemmere hvis jeg ikke havde holdt træningsfri da efteråret satte ind. Ærligt talt så synes jeg ikke at vejret frister til at komme ud i selv om jeg godt ved at det er fint nok efter 10 minutter derude.

Kermit,

håber også på godt vejr. Håber vi begge fået taget os sammen til at dukke op. I tilfælde at frafald for du lige et forsinket tillykke med fødselsdagen allerede nu :smile:

Og Taurus,

Dejligt at høre fra dig. Må indrømme at jeg den seneste tid ikke har været god til at skrive i logbøger og heller ikke får læst alle dem jeg plejer men din bliver læst og med stor glæde også selv om jeg ikke får skrevet i den. Det ændrer sig når jeg igen får PC hjemme. Forhåbentlig snart.

Hvor langt vil jeg ned i vægt? Godt spørgsmål. I første omgang er jeg tilfreds med 85 selv om det ikke lader til at blive uden mental kamp. Indtil 86,x gik det faktisk ret nemt men så vil der ikke rigtigt slippe mere fedt. Men jeg satser på at give den en skalle her i min sommerferie. 80 kilo - det ville være lækkert og i absolut godkendt strandstil. Det har jeg nok ikke viljestyrke til. Men nu må vi se på sigt. Om 1½ måneds tid får jeg en helt anden og meget mere isoleret tilværelse og en af de "fordele" det kan kaste af sig er at tilgangen til kost og træning kan få en omdrejning mere på skruen.

Håber at du og I andre får en god weekend :smile:

Dagen beskedne indsats:

Mave-DVD gennemført.

2 negative one-arm-pullups - synes stadig at de strammer lidt rigeligt på den forkerte måde i venstre side trods jeg opvarmede med et par normale i dag. Den lille overbelastning fra forleden er vist ikke helt væk endnu.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er vist meget - rigtig meget godt at den står på ferie fra mandag.

Hej du

Jamen, een arbejdsdag tilbage og så har du sommerferie :bigsmile: ønsker dig rigtig god ferie, håber der blir mulighed for en cykeltur - både tid- og vejrmæssigt efter næste weekend, når jeg osse holder et par tiltrængte feriedage..... ?

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Det lyder meget muligt at det skulle kunne lade sig gøre - det kunne være hyggeligt.

Dagen startede noget stresset med uret på snooze tre gange inden jeg kom op. I går blev det ret sent da jeg var omkring en ven for at nasse et par te-blade til at hygge med til Olsen Banden men blev hængende.

Nå men det lykkedes lige af fange fællestræningen. Mærkeligt fordeling på grupperne men vi var ni der kørte på tre´eren. Om det var det ved jeg ikke men omsider fik vi kørt noget rulleskift. Kan ikke forstår at vi ikke forlængst har praktiseret dette. Efter en tredjeldel af turen var vi nået udomkring mit barndomsområde: Skævinge og Strø Bjerge i stedet for at køre udenom var vi endelig over et par gange. Herfra gik der mange bakkespurter i den ude foran - turde ikke satse butikken og lege med så jeg blev omme ved bagtropperne med et rimeligt (uden at være overdrevet) overskud. Fik dog vist mig fra den sociale side da en af de andre til sidst havde svært ved at hænge på og jeg agerede vindstopper få at lave lidt læ til vedkommende. Næsten hjemme i Hørsholm blev der meldt ud at vi skulle ud på en sløjfe omkring Folehavevej og det passede fint da jeg ikke havde oppe og ringe rent pulsmæssigt. Desværre sad jeg bagerst da et lyskryds skiftede til rødt og så var legebørnene oppe foran pist væk. Ingen af de andre bagude ville ud på den ekstra tur og så stoppede jeg også. Kunne prøve at indhente dem foran, men da det var flokkens hurtige var det næppe lykkedes og hvis, ja så havde jeg været smadret allerede inden opkørslen. Gad ikke køre den alene - det kan jeg altid gøre, så fulgtes med de andre hjem.

Data:

Længde:77,3 km

Snitkadance: 87

Snithastighed: beskedne 29,4

Pulssnit: beskedne 148

Maxpuls 176 - heller ikke det vilde.

Til gengæld fik jeg måske overbevist formmanden om at jeg skal overtage driften af hjemmesiden. Det håber jeg i hvert fald. Dels sker der intet på den nu og dels savner jeg at nulre med sådan een siden min rutschebane-www lukkede.

Nå, nu mangler jeg blot at køre en omgang på line C og derefter står den på tre ugers tiltrængt sommerferie.

Håber næste update bliver fra egen nyindkøbt PC.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber du får lov til at overtage driften af hjemmesiden, for den er godt nok sløv. Der er ikke muligheder for at komme i kontakt med nogen, der er ingen links, etc. etc. Jeg synes personligt det kunne være fedt med et forum hvor vi kunne skrive sammen.

Og så kunne det være lidt sjov med lidt flere billeder!!

Håber i øvrigt også at du snart får computer igen, for jeg savner sgu dine diagrammer. Hvor mange højdemeter endte i med at køre?? Vi endte vidst på 500.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share