Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Uge 26

28/6: 86,9kg - fedt% 12,1 - vurderet 3600kcal (spiste ikke hjemme) - hviledag

29/6: 85,8kg - fedt% 11,7 - 3450kcal - cykling 3t 30m (kcal rettet 200 op)

30/6: 85,9kg - fedt% 11,8 - 4100kcal - Tacx 30 m

01/7: 85,3kg - fedt% 11,5 - 4050kcal - cykling 4t 30m

02/7: 84,8kg - fedt% 11,2 - 2400kcal - cykling 1t 50m & styrketræning 15 m

03/7: 85,2kg - fedt% 11,2 - 3650kcal - cykling 1t

04/7: 85,9kg - fedt% 11,7 - 4050kcal - cykling 1t 50m

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - kommer -- styrketræning 15

Hmm,ja - jeg var åbenbart også for træt til at føre log :tongue:

En mikrolille smule hjemmestyrk fra morgenstunden; det kan vel næppe skade alverden:

10 pullups

25 alm mavebøjninger

20 skrå mavebøjnnger

25 dips

25 lændebøjninger

12 pullups

25 alm mavebøjninger

20 skrå mavebøjninger

25 dips

25 lændebøjninger

Man gider næsten ikke tage på arbejde når vejret er så godt :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - kommer -- cykling 2t 50m

KRAFTHELVEDE DA OGSÅ :cry3::rocketwhore:

Jeg havde fri fra arbejde i dag. Og havde ingen planer. Ingen indkøb. Ingen opvask. Ingen ingenting udover at sætte mig op til at få smæk i over 4 timer oppe i Hillerød. Alt var klappet: cyklen var pumpet og kæden pudset allerede ved frokosttid og tøj + "krams" lå og ventede på sengen.

Da jeg er ved at fylde det sidste i trøjelommerne, lyder en velkendt lyd fra cyklen: PSSSss. På 2 sekunder er baghjulet tømt for luft da ventilen er stået af - det er så anden gang på to uger, jeg oplever det :mad:

Havde Fnat ikke manglet stumper til at lave bilen, havde jeg blot smidt cyklen bagi og kørt til Hillerød og havde vinden været i øst, havde jeg nok også satset på at nå det på cyklen. Nu var der modvind og jeg kunne skifte til det grønne cykeltøj og køre med HCM i stedet.

Det var ret meget nitten at se "alle de 3 andre" som nogen jeg kunne genkende fra hold 1.

Udgangstempoet var også i et leje som jeg ikke bryder mig om: rendyrket tons.

De var dog dumme nok til at lette gassen før Sørupbakken og så havde jeg pludselig overskud til den pæneste spurt opad. Bagefter var jeg forberedt på at blive sat, men de kørte rimeligt langsomt frem mod Jonstrupbakken, så det skete ikke. Den kom jeg i øvrigt også først op af da de andre visnede før toppen.

Efter den, fik jeg underligt nok overbevist dem om at vi skulle tage den lidt med ro og så køre lidt spurter når der var en god anledning til det. Især Peter B prøvede ihærdigt at luske sig fri, men jeg fik kørt ham ind hver gang. Lidt ærgeligt fattede han ikke helt at pulsen skulle HELT ned efter hver top, men så fik han bare lov at tage flere føringer efterfølgende - det måtte han selv om, så meget desto lettere at æde ham i følgende spurt :4smartass:

Efter en meget stille Strandvejen havde jeg håbet på fest på Folehavevej, men de var ikke færdige med at snakke og jeg synes ikke der var så meget fælles ved fællestræning hvis jeg alene boksede opad, så det var kun på den sidste knold der blev givet gas.

Her fik Peter så lov at vinde spurten, da jeg disponerede efter at den skulle ende ned ved museet men de andre holdt op med at træde efter den allerførste knold og så var der jo ligesom ikke rigtigt mere leg i den tur.

Det var overraskende positivt at jeg ikke blev smidt af undervejs, for det havde jeg faktisk regnet med da vi lettede anker. Især efter den første føring med Peter var jeg en kende bekymret, for han var sq ikke helt til at tøjle. Men OK - dampbørnene manglede og hvis de havde været det, var det den sædvanlige HCM-klynk jeg var endt med. Nu kan jeg kun ærgre mig over at træningen ikke blev det som jeg havde forventet men glæde mig over at det trods alt ikke endte i en rendyrket tonsertur men at der var en snert af regulær træning over det.

post-1580-076156100 1278450299_thumb.gif

Jeg er er løbet tør for både energidrikpulver og slanger med lange ventiler, så jeg kommer til muntre mig med en tur i byen uden bil. Hvis man er bybo er det næppe noget problem, men når man bor i provinsen kan man gange transporttiden med 2-3 stykker.

HOV! - jeg har jo rodet mig ud i en lille leg i off topic, så jeg skulle også lige igennem:

Armstrækkere:

14

14

10

10

max = 39

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3340kcal - cykling 2t 50m

07/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - kommer -- hviledag

Ingen træning i dag :blink:

I stedet vil jeg få styr på mit skrivebord der visse steder er 3-5 cm tykkere end normalt pga. papirer som jeg ikke liiiiiige har fået sat i orden.

Og derefter vil jeg ud i verden og købe både til cyklen og køleskabet (husk nu danske jordbær!!!!).

Bliver der tid, må jeg også se om jeg igen kan få IE8 til at virke - jeg har fået en hjælpemail fra Microsoft med gustne instrukser som jeg har tøvet med at kaste mig ud i.

Os så skal jeg sq tidligt i seng i aften :poking: I morgen har jeg den tidligste vagt i arbejdsturnus, så hvis jeg ikke skal være helt smadret af træthed til træning må jeg i kassen før jeg plejer.

Jeg begyndte dagen med at checke hvilepulsen - det er et par måneder siden sidst men nu da jeg har skruet op for træningsmængden har jeg savnet at have noget at forholde mig til.

48 bpm, blev det til. Jeg er ikke særligt hærget efter i går, så mon ikke den reelt ligger 1-2 slag under? Jeg lå på 50 bpm i foråret, så havde faktisk regnet med at den var noget lavere i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

@ Kermit: godt, du ikke kom i dag. Det var en "let tur uden intervaller". Let? øhhh... Men ikke særligt spændende!

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3340kcal - cykling 2t 50m

07/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3100kcal - hviledag

07/8: 85,9kg - fedt% 11,8 - kommer -- cykling 3t 45m

Først forlader med HCM til fordel for Hillerød for at slippe for tons.

Så forlader man Hillerøds hold2, hvor jeg retteligt hører hjemme, for at slippe for tons.

Så skal licensdrengene der har været på Marmotten have en stille dag uden intervaller. Dvs. tons for en stakkels motionist.

Det stads forfølger mig sq. GÅ VÆK!

Vi var 18 M/K på holdet og i tonsersammenhæng sad jeg som den næstdårligste, tror jeg. Det blev slet ikke bedre af at jeg skulle tage mine føringer ved siden af Sven-Erik og helt galt gik det på den første oppe i "min baghave" på de små snoede veje. Der var jeg ved at ryge på røven et par gange, for han satte ikke farten ned i svingene :crazy: Det rækker min svingteknik altså ikke til og slet ikke med to fyldte dunke oppe under sadlen - det stabiliserer ikke ligefrem!

Der kom alligevel et enkelt interval. Desværre blev jeg fanget bag langsommeste rytter og en bil bagfra, så jeg nåede ikke toget. Jeg forsøgte at køre dem ind på vej frem mod Grisebakken og ned af den, men manglede vel 30-40 meter da vi ramte stigningen på Endrupbakken og så ramte jeg muren. Jeg burde nok have taget det lidt mere gelinde og så forsøgt at køre de bagerste ind på bakken, men va fa´en - der kom da et interval ud af det. Men jeg fik dog kontakt med bagtroppen da feltet blev overhalet af en meget irriteret bilist som kørte ind foran dem og derefter bremsede. Det fik en (kan ikke huske hvad han hedder men han vandt 1000meter på tid til DM på bane) til at kyle sin drikkedunk efter bilen. Han ramte ikke men det skabte en del tumult. Men jeg var desværre for flad til at holde fast, så de trak fra med det samme igen. Jeg var sat som Maders berømte træ :laugh:

Mod slutningen kunne jeg drage fordel af at have taget resultaterne fra High5-testen med i mine drikkedunke, for da de andre begyndte at blive trætte kunne jeg nogenlunde holde indsatsen som dermed blev relativt forbedret.

Sven-Erik fik mig lokket væk fra ruten før tid og tage en genvej mod Hørsholm, så kom ikke op på mere end 114½km i dag, men dog de hurtigste i lang lang tid. Ikke at det kan bruges til noget :dry:

post-1580-097740800 1278624066_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, det lyder godt nok som en vild tonser tur uden det helt store udbytte. Min allergi skabte sig ret meget i går, så kom ikke ud - er også helt smadret i kroppen efter min træning tirsdag nede ved skolen, og så en basket kamp onsdag som igen tog hårdt på kroppen.

Dog satser jeg på at køre med CCH på torsdag fra Rørvig. Tager derover sammen med JohnJohnson herinde fra :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3340kcal - cykling 2t 50m

07/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3100kcal - hviledag

07/8: 85,9kg - fedt% 11,8 - 4800kcal - cykling 3t 45m

08/8: 85,1kg - fedt% 11,3 - kommer -- cykling 2t 20m + styrketræning 20m

35 i snit er lige i overkanten til mig, men sådan er det.

Kermit: løb, styrketræning og basket - jeg synes du "breder dig" :smile: men fedt med variation.

Dynen var tung her til morgen men intet forhold til mine stakkel små ben.

Jeg drog mod HCMs pensionisttræning og have håbet på en trilledag. Desværre var der kun Mogens og når jeg kommer i hans alder, vil jeg gerne kunne køre i samme tempo.

Normalt kan jeg nu godt pille hem ned, men i dag havde han fat i den lange ende. Hvilket han også havde luret og desværre spillede temmeligt meget på :nonono:

Han plejer slet ikke at køre som han gjorde i dag, men der var dømt forhjulslir hele vejen og små stikangreb på bakkerne. Sidstnævnte gad jeg ikke gå med på så lod mig bare falde lidt tilbage og kørte hullet ind igen på toppen.

post-1580-099504300 1278674753_thumb.gif

Da jeg kom hjem og havde fået stillet den værste sult var det tid til lidt nødstyrketræning: Først projektet fra Off Topic:

Armstrækkere:

14

16

12

12

max (=35)

Derefter

pullups:

12

12

Mavebøjninger:

25

25

Lændebøjninger:

25

25

Skrå mave:

20

20

Nu ekspres i køkkenet og klaske en madpakke sammen og så finde nogle tog.

Ingen træning i morgen!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3340kcal - cykling 2t 50m

07/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3100kcal - hviledag

07/8: 85,9kg - fedt% 11,8 - 4800kcal - cykling 3t 45m

08/8: 85,1kg - fedt% 11,3 - 2710kcal - cykling 2t 20m + styrketræning 20m

09/8: 84,0kg - fedt% 10,8 - kommer -- hviledag (jeg er vågnet mere dehydreret end normalt, så vægten ligger reel nogle hekto højere)

- men jeg er lige inde i en stime, hvor jeg ikke er sulten hele tiden. Hvis det holder weekenden over, så tager jeg restitutionsugen et par dage før planlagt og lægger det sammen med fokus på at få smidt fedtet fra de sidste 2 besøg i Stege som ellers har siddet fast. Så slipper jeg også for det "planlagte" regnvejr der vist følger med fællestræningen på tirsdag. Ikke at lidt sommeregn skal holde mig indendørs, men lidt komfortabel har man vel lov at være :innocent:

Men vildt, så meget det går i stængerne ikke at være tanket op. Jeg har ikke den store tvivl om at det er derfor jeg har kørt så ringe hele foråret. Benene er stadig totalt smadrede her til morgen. Holder jeg lav madprofil i dag, hutler jeg mig gennem søndagstræningen i morgen og så bliver det en stille uge.

Jeg skal "desværre" til stor fødselsdag i Stege på lørdag men regner med at tage hjem til træning søndag morgen for at høvle lidt af skaderne, så det ikke bliver så slemt som sidst (og så måske liiige prøve at være bare lidt standhaftig).

Fik lige regningen fra Fiat: 7700kr :crazy: Da falck-manden hev bilen på fejebladet, fortalte han ellers at sådan noget ikke kostede mere end 1500, så det var lidt en overraskelse at det var SÅ meget dyrere.

Må lige overveje om det er tid til at skifte dytten ud mens jeg stadig kan bruge den som deludbetaling.

Er der nogen der har bud på mindst mulige bil hvor man skal have en cykel bagi når bagsæderne er lagt ned, så sig endelig frem (og det behøver vist ikke at være en en Fiat denne gang).

God weekend :sun: (og er sleeeeeeeeet ikke misundelig på alle Jer, der kan sidde i de lune aftentimer ude i haven og gumle jordbær mens en anden sidder og kører tog)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, banecyklen får ikke lov at køre hvis den er regnvåd eller fyldt med sand , grus, vejsalt o. lign. Så den skal nå frem i ren og tør tilstand.

Jeg piller gerne forhjulet af den (gælder også sommercyklen), men hvis jeg skal fedtes ind i kædesnask og stille saddelhøjde hver gang jeg skal køre på den, så tror jeg at det bliver for træls til at det ikke tager toppen af glæden ved at skulle til træning. Det er muligvis mig der er doven, det skal jeg ikke kunne udelukke :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gode bud; jeg må se på det. Og håbe at mulighederne for udbetalingen ikke bliver indskrænkede yderligere af flere værkstedsbesøg :poking:

Uge 27

05/7: 85,9kg - fedt% 11,5 - 3200kcal - styrketræning 15m

06/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3340kcal - cykling 2t 50m

07/7: 85,0kg - fedt% 11,4 - 3100kcal - hviledag

08/8: 85,9kg - fedt% 11,8 - 4800kcal - cykling 3t 45m

09/8: 85,1kg - fedt% 11,3 - 2710kcal - cykling 2t 20m + styrketræning 20m

10/8: 84,0kg - fedt% 10,8 - 1980kcal - hviledag

11/8: 84,0kg - fedt% 10,8 - kommer -- cykling 4t 50m (med mange pauser)

Klokken 9 ved HCMs mødested var der et pænt fremmøde og vi kunne mønstre 6 M/K på hold 2. Heraf en debutant og et par halvnye folk.

Turleder havde vi ingen af, så een lavede en rute og jeg forsøgte at pille unoderne af folk. Det var også min plan (godkendt af de andre, naturligvis) at sørge for lidt fartleg, men vi kom ret hurtigt ud på veje som ingen af os kendte så det blev bare til en hyggetur i det varme vejr.

Præcis som jeg gættede på fra start, var udgangstempoet for højt i forhold til hvad folk kunne holde hjem og en gik totalt sukkerkold, så til sidst var det ren trilletur. Vi fik tanket vand et par gange undervejs og også købt mad til ham den sukkerkolde. Socialt kunne det ikke være bedre end i dag.

Dagens to begivenheder stod jeg begge for. Først punkterede jeg (igen - bagdækket har ikke kørt mange km, men det er da helt tosset :unhappy: ) og så røg jeg på røven knæet da jeg ved et venstresving pludselig opdagede at hullet i helleanlægget var ret smalt. Fik drejet for skarpt i forhold til den bunke grus der lå der og så lå jeg pludselig midt på vejen. Udover en gang asfaltseksem skete der ikke noget men farten var heller ikke høj. Rensningen hjemme under bruseren kunne jeg dog godt have undværet, men højt hurra for at være afpelset så jeg ikke skulle fiske hår ud også.

Udover at få lagt km på kontoen og høvle lidt kalorier af, er der næppe udbytte af dagens indsats. Udover altså knækradseren og en hidsig optegning af "lirestriberne" som Kim Greisen kalder dem for.

post-1580-027108500 1278872728_thumb.gif

Dagens program til Off Topic-legen er også gennemført:

Armstrækkere: (120sek pause)

16

17

14

14

max (=44)

Optur:

Jeg har stadig over en halv bakke jordbær tilbage :4mewantfood:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 28

12/7: 84,7kg - fedt% 11,3 - ukendt -- hviledag

Jeg fik masseret skinkerne her til formiddag. Det begynder så småt at løsne op i dem. Det var færingen der var massør, så fødderne fik også en ordentlig tur. Det er alt for lækkert (når det ikke gør ondt, altså) og synd og skam at de stakler som bliver mast flade af vores kropsvægt, får så lidt opmærksomhed som de gør.

Bagefter en smuttur på Fisketorvet hvor det blev til lidt mad og drikke. Næste gang, bliver det Lyngby Storcenter eller Slotsarkaderne. Fisketorvet er stort, men det siger mig ikke en dyt. I Føtex blev det besluttet at droppe aftensmaden og erstatte den med rosévin, jorbær, kirsebær og ghoittini´er. Så det er vist en af de usunde dage i dag, men nu har jeg besluttet mig for at prolhygge hele dagen i sommervarmen og så er det sådan det bliver!

Ellers kan jeg godt mærke på indmaden i knæet at det fik slag i går. Det er ubestemmeligt ømt. At såret giver nogle pludselige svieanfald er så en anden ting.

Hvis det er tørvejr i morgen formiddag, kan det ske at jeg tager en tur med HCMs pensionisthold og håber på andet fremmøde end sidst og ellers må jeg køre alene, for det SKAL være en rolig tur.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 28

12/7: 84,7kg - fedt% 11,3 - ca. 5000kcal - hviledag

13/7: 87,1kg - fedt% 12,1 - kommer - cykling 3t

Jeg fik skudt mig godt og grundigt i foden i går med den hyggedag. Da hyggemaden var slut, kunne jeg slet ikke stoppe og fik ædt et par rugbrødsmadder og en del havregryn med mælk + resten af jordbær og kirsebær :unhappy:

Til gengæld var jeg ikke sulten da jeg vågnede i dag, så jeg fedtede med maden. Planen var at spise lidt og køre med HCMs formand som tit dukker op til fællestræning blot for at konstatere at hun ikke kan følge med de andre. Men så kunne jeg køre med hende. For at kradse lidt ekstra i fedtet, havde jeg kun rent vand i flaskerne og i øvrigt kun 2 mod de normale 3.

Planen var god nok, Men hun var der ikke og jeg lod mig lokke med de andre rundt. Plan B var at dreje fra undervejs, men det blev naturligvis ikke til noget - det burde jeg have vidst fra tidligere erfaringer.

Maven rumlede allerede fra start så jeg fik nasset en energibar fra en af de andres trøjelommer. Men så kom jeg også rimeligt ubesværet med rundt - OK, der var ikke krudt til at holde John fra spurtsejrene men det mangler jeg alligevel råpower til under alle omstændigheder. Jeg fik dog presset ham på Folehavevej da han spurtede efter at den skulle vindes på bakken ved byskiltet. Jeg kørte udenom og råbte at mål førtst var ved museet. Desværre havde jeg valgt alt for højt et gear til spurten og kunne ikke matche hans acceleration ud af svinget, så den trak han OGSÅ hjem.

post-1580-021931200 1279055793_thumb.gif

Det blev ikke til den rolige tur som det burde have været men heldigvis har jeg så sent fri på torsdag at jeg ikke igen kan lade mig lokke i uføre. Så jeg holder stadig fast tidsplanen.

Jeg ved ikke helt hvad der sker - keder de andre sig omsider ved den monotome kørsel eller kobler de den sidste måneds fremgang sammen med at jeg har kørt intervaller? I søndags blev jeg opfordret til at styre med endnu hårdere hånd end jeg gjorde og i dag ville bl. a. John gerne have at jeg kørte med hold 1 og arrangerede en intervaltur. Nu må vi se - håber at Frank dukker op, det har han trods alt mere styr på og især hvor de gode veje til den slags kørsel er. Men det bliver IKKE i hold 1 regi.

Projekt Off Topic:

Armstrækkere (60 sek pause):

14

18

14

14

max (30 - mistede fokus og klaskede sammen et par reps før reel fail)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 28

12/7: 84,7kg - fedt% 11,3 - ca. 5000kcal - hviledag

13/7: 87,1kg - fedt% 12,1 - 1830kcal - cykling 3t

14/7: 85,6kg - fedt% 11,2 - kommer -- styrketræning 1½t

Damn, jeg er busted efter de få kcal i går :crazy: kroppen kan slet ikke noget i dag og trapperne på Hovedbanegården har været forfærdelige :blush:

Alligevel fik jeg slæbt mig ned i motionscenteret; det er efterhånden længe siden og uagtet at det har været übercool at cykle så meget, så har jeg altså savnet at rive jern. Allerede under opvarmningen blev jeg svimmel og fik hvide pletter for øjnene. Sikkert et resultat af ringe mængde mad på arbejde + alt for lidt væske og så havde jeg liiige spist en softice på for mig en helt ny måde of den lå og svuppede i maven. Og skrump eller ej, så skal ny is altså afprøves. Nå, men sveden var også helt fersk, så fik lige en skefuld salt fra frokoststuen.

Alt i alt elendig optakt og med den lange pause, var alting tungt i dag. Til gengæld fik jeg 3-4 meget højlydte :blush: grindere i hus, så viljen/glæden var der trods alt.

Tiden gik med (enkelte øvelser supersættet):

Elipsetræner:

trin 12, 5 minutter

C2:

fane 5, 5 minutter

Skvat:

15x10

10x50

10x70

10x70

Kropshævninger, neutralt greb (ret langsomme i begge faser):

10

10

10

Lårcurl, liggende:

15x50

10x110

10x110

10x110

Læg i benpres:

15x250

15x330

15x330

15x330

Bænkpres, DB:

10x19

10x30

10x30

Skulderpres:

10x18

10x18

Lateralmaskine:

12x70

12x70

Bagskuldermaskine:

15x30

15x30

Lændemaskine:

15x130

15x130

Mavemaskine:

15x110

15x110

Skrå mave i stativ:

15

15

Tricep pushdown, med reb:

10x17½

10x17½

Elipsetræner:

trin 12, 10 minutter

I begyndelsen af weekenden skal jeg til fødselsdag i Stege. Da jeg luftede mine tanker om at tage hjem lørdag aften for dels ikke at blive fedet for meget op og samtidigt kunne cykle skaderne mindre allerede søndag morgen inden flæsket bundfældede sig, blev det taget meget ilde op så for "husfredens" skyld, kan det ske at jeg bliver dernede også søndag. Må se om jeg kan "kompromisse" at jeg cykler en tur mens de tager på stranden, for er der noget jeg ikke gider, så er det at ligge og glo under den store cancergrill. Jeg har kedet mig noget så enormt, de gange jeg er blevet lokket.

Trods softicen ligger jeg rigtig fornuftig på energien i dag, så hvis jeg ikke spiser i søvne i nat tegner det godt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 28

12/7: 84,7kg - fedt% 11,3 - ca. 5000kcal - hviledag

13/7: 87,1kg - fedt% 12,1 - 1830kcal - cykling 3t

14/7: 85,6kg - fedt% 11,2 - 2900kcal styrketræning 1½t

15/7: 86,0kg - fedt% 11,5 -- ukendt -- cykling 50m

16/7: 86,5kg - fedt% 11,5 -- ukendt -- hviledag

Jeg nåede ikke engang at cykle en time, da jeg jo helst skulle nå hjem inden solnedgang.

Det begyndte som en nogenlunde "rolig" tur uden den helt vilde vejrtrækning, men undervejs fik jeg den tåbelige ide om jeg kunne holde de 33 fra jeg startede uret da jeg klikkede i pedalerne og til jeg klikkede ud igen ved opgangsdøren. Det gik lige akkurat men blev lidt hårdere til sidst end planlagt. Ja, jeg skulle nok alligevel have taget pulsbæltet på.

post-1580-094923600 1279230279_thumb.gif

Kroppen er noget øm efter i går, især bryst og lårenes forside kan mærkes. Alt i alt passer det trods alt nok bedre, hvis jeg tager en slapper frem til tirsdag. Så cyklen kommer med ned til Stege og så må jeg trille lidt rundt og se mig omkring. Tror helt klart at det er lettere at holde turisttempo, når der er nyt at kigge på, incl. at holde øje med vind, sol og byskilte, så jeg kan finde tilbage igen.

Og frygter det værste mht. vægten efter Stege især fordi det i forvejen ikke helt kører som jeg vil. Af den grund, kunne jeg godt have brugt en ferie til at få en periode med ordentlig søvn. Denne fridagesblok bliver jeg ovenikøbet vækket tidligt når der pludselig er børn der hopper i sengen, men det er på den anden side også ret hyggeligt :wink:

I det hele taget føler jeg mig ret udbrændt og er lidt ærgelig over ikke at have søgt sommerferie - kunne godt bruge et længere break.

Ugeplan for næste uge siger HCMtræning tirsdag og torsdag, styrketræning fredag og en cykeltur af en slags søndag aften efter arbejde eller lørdag alt efter hvordan stængerne har taget fredagen. HCMs korte arbejdmomenter, kalder næsten på at jeg prøver at frembringe en Cykologisk pulskurve når jeg kører ugens sidste tur.

God weekend :sun:

Tilføjet: her fredag morgen klokken 4:10 har DOMSen bredt sig til stort set hele kroppen :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg hjemme fra Stege og er stort set (not) klar til at stå op klokken 4 og tage på arbejde. Jeg er bare slet ikke faldet ned på jorden endnu efter over 3 hyggelige men larmende og hektiske døgn.

Jeg havde cyklen med og fik dalret lidt rundt på Vestmøn - de første 20-30 minutter smuttede dog fra kurven da jeg glemte at starte pulsuret.

I betragtning af at jeg har en lejlighed på hånden dernede, så var det herligt at konstatere at asfalten generelt er i meget bedre stand end heroppe nordpå. Med mindre man kører ud mod Klinten, så er der desværre ret fladt men dog mange småbakker med et par højdemeter som man kan stampe imod. Men fantastisk at køre på små snoede veje hvor den eneste modkørnede bil man møder, må trække ud i græsset for at vi kunne passere hinanden. Som kompensation for bakkerne, blæser det så ad hæwlede til på den skide ø :tongue:

Skuffende at der søndag formiddag ikke var en ærlig cykelrytter at spotte - hverken på højt eller lavt niveau. Om der er nogenlunde gode muligheder for ordentlig fællestræning, er noget af det som jeg skal prøve at skaffe vished om på ingen tid. Ellers gider jeg ikke at bo der! Der er desværre også andre ting jeg jeg ikke har styr på, så det rumler godt rundt i knolden på mig. Nå, jeg må prøve at få sovet lidt......

post-1580-004111500 1279578775_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

Nogle gange skal man blive hjemme. Og det er bestemt hvad jeg vil konkludere om dagens træning med HCM. Fru Formanden blev hægtet af undervejs - det var ellers en oplagt mulighed for at tvangsindlægge rolig kørsel mellem tempostykkerne hvis man kørte samlet. Men nej! Og da undertegnede skulle hente vand, hvilket turlederen var informeret om, var der ingen der gad vente. I sig selv fair nok, men kan nu ikke se problemet når vi venter væsentligt længere tid ved punkteringer. Nå - fuck dem! og i bund og grund jo også mit eget problem at jeg kun havde 2,3 liter vand med til træning i dag :wink:

I det hele taget noget hø. Jeg fik kun sovet ca. 2½ time i nat og missede powernaps i toget, da jeg blev nødt til at tage bilen til og fra arbejde. Sad og surfede biler for længe, så måtte også tage dytten til træning. Umiddelbart fint for så kunne jeg tømme den ene drikkedunk på vejen og kun cykle med de to. Men jeg kunne sandblæse Emma Maersk, så tørstig var jeg og kunne ikke træde en snegl i stykker. Jeg havde ellers ikke drukket mindre end ellers i løbet af dagen. Og da jeg havde energidrik i begge dunke, begyndte maven at gøre knuder med alt det sukkerstads jeg drak på ingen tid.

Heldigvis gik der ikke mere end 10 minutter efter jeg fik nyt vand, til kroppen begyndte at fungere. Efter en stund fik jeg indhentet jeg formanden + gemal og så gik det i hyggetempo for resten. GAB hvor Strandvejen føles lang med 26 i timen.

Ellers skete der ingenting i dag. Fra start havde jeg håbet at hutle mig igennem på de to vandflasker så ville vente med at "lege med" til jeg var sikker på at holde hjem; jeg havde bestemt heller ingen forventninger om at man ville vente her i HCM og kunne heller ikke huske om der overhovedet var muligheder for refill.

Nedkørslen frem til Jonstrupbakken blev kørt noget mere hidsigt end normalt og med tanke på hvem der var fremmødte, tænkte jeg at der nok var gået tons i det, så jeg puttede mig omme bagved omend det gik vel sløvt da vi ramte stigningen. Bagefter fik jeg så at vide at der ville være opsamling, men der var vi over bakken og så var det jo lidt sent. Turleder kunne godt kæfte meget mere op :poking:

Dræbende kedelig tur og ditto pulskurve som jeg vil spare serveren for at lægge plads til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg undrede mig også over hvor du blev af da vi var kommet igennem Tikøb og lavede opsamling. Jeg spurgte endda turlederen om du evt. var stået af for at få noget at drikke, og til det blev der svaret "ja, det kan da egentlig godt være". Så meget underligt at der ikke blev stoppet mere op når nu du bare skulle have lidt vand.

Jeg formåede så også at rage uklar med en fra gruppen da jeg efter hans føringer to gange valgte at accelerere væk så de skulle presses lidt for at lukke hullet. Det skulle jeg så ikke have gjort, for så kunne han jo ikke følge med. Sjovt at den samme person er den første der sætter sig forrest efter bakkespurter og giver den gas, eller selv laver samme nummer når han har benene til det? :nono:

Men en typisk HCM tonser tur. Hørte tilgengæld at de havde kørt fantastisk intervaltræning i søndags!

Link to comment
Share on other sites

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

21/7: 86,7kg - fedt% 11,9 - kommer - hjemmestyrk ca. 20 minutter

Kermit:

Hmm, så gik jeg ikke glip af så meget på resten af turen. Træls at CCHillerød kører sommerrul. Men så må man jo prøve at holde gejsten oppe og køre selv. Som det var i går, var det slet ikke sjovt nede på mit niveau.

Jeg skulle lige gennem OT-projektet som i dag bød på:

Armstrækkere (120sek pause):

22

30

20

20

max (=45)

når jeg nu var igang kunne jeg lige fortsætte med:

Pullups:

10

10

Mavebøjninger:

25

25

Lændebøjninger:

25

25

Skrå mave:

20

20

Vel væk fra hygge, er projektet med at flytte til Stege sat på hold. Jeg gider ikke begynde nyt sted med underskud på kontoen og er heller ikke helt mentalt sat op til at skulle bruge 2x50 minutters biltransport til og fra cykeltræning. Men er ret sikker på at jeg er dernede om et par år eller 4.

Link to comment
Share on other sites

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

21/7: 86,7kg - fedt% 11,9 - 2699kcal - hjemmestyrk ca. 20 minutter

22/7: 86,7kg - fedt% 11,8 - kommer -- cykling 2t 40m

Igen fik jeg kun sovet ca. 3 timer - heldigvis ser de næste dage lidt mere positive ud for jeg er seriøst ved at smelte ned nu. Har ondt i maven på samme måde som dengang jeg arbejdede 90 timer om ugen i Netto og powernappede på køkkenrullerne om natten. Sidder og drømmer i vågen tilstand hvor meningsløse, nærmest abstrakte, dialoger med underlige stemmer suser gennem hovedet, så den er helt gal.

Nå... Med tanke på at jeg bare! var træt, ville jeg alligevel tage HCMs fællestræning så jeg kunne blive pisket rundt - alene ville jeg slet ikke kunne holde intensiteten oppe.

Efter det jeg skrev i tirsdags går kan jeg vel dårligt brokke mig men alligevel: jeg var den eneste der var mødt op :gun2: Ganske vist var der nogle få forkølede regndryp, men alligevel.

Jeg satte kursen mod nye veje og endte på mystisk vis i Slangerup og sigtede dér mod Gørløse så jeg kunne finde Strø Bjerge som jeg huskede væsentligt vanskeligere at kravle op ad.

På toppen af opkørsel 2 stod CCHillerøds hold 3 og skulle til at lege og jeg koblede mig på dem. Umiddelbart skulle det jo være let kørsel og det var det principielt også. Desværre stinker min teknik (især :innocent: ) når jeg kører langsomt og i stedet for at hvile overkropens vægt på styret, så holder jeg mig oppe i ryggen. Og hvor skal den vægt så hen? I pedalerne. Og når man kører langsomt, så ryger overskudsvægten på det forkerte ben, så man kan sige at jeg på den måde træder med begge ben.

Jeg prøver at vænne mig af med denne store unode som opsuger en hulens masse watt, men i al snakken glemte jeg alt om det.

Så da vi nåede Hillerød og vi kørte hver til sit, var planerne om at trykke den af på vejen hjem kuldsejlede for stængerne var totalt ristede. Så meget at mælkesyren trykkede fælt i "dråberne" af quads. Det blev til lidt løsnekørsel med høj kadance og så bare hjemover hvor benene var noget mere pressede end pulsen.

post-1580-098749300 1279831871_thumb.gif

Nu må vi se hvad de næste dage vil bringe. I morgen skal jeg til fødselsdag og min lillebror er lige kommet hjem fra Japan og det plejer ikke at gå madmæssigt stille af, når han har smagsprøver med fra Asien. Så jeg lurer på at jeg måske skulle hoppe en ekstra gang i sadlen. Kiloerne fra Stege er ikke forsvundet endnu og det er slet ikke i orden hvis der skal læsses flere på.

P.S. nu må såret på knæet godt snart falde af. Det klør som en i .....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 29

(lang weekend i stege)

20/7: 87,8kg - fedt% 12,2 - ukendt -- cykling 2t 25m

21/7: 86,7kg - fedt% 11,9 - 2600kcal - hjemmestyrk ca. 20m

22/7: 86,7kg - fedt% 11,8 - 3400kcal - cykling 2t 40m

23/7: 84,6kg - fedt% 11,3 - ukendt -- motionscenter 1t 50m

9 timers nattesøvn :superman: er stadigvæk monstertræk, men hører ikke stemmer mere. Jeg kan heldigvis sove til jeg vågner af mig selv igen i morgen.

Inden jeg drog til fødselsdag var jeg et smut i jernhulen:

Elipsetræner:

5 minutter , trin 12

C2:

5 minutter , drag 100

Squat:

12x10

10x50

10x70

10x80

Lårcurl, liggende:

10x50

10x110

10x110

10x110

Læg i benpres:

15x250

12x350

12x350

12x250

12x350

Læg, siddende:

20x35

20x35

Kropshævninger, neutralt greb: (langsomme)

10

10

8

Herocurl:

10x4½

10x5½

10x5½

Bænkpres, DB:

10x20

10x30

10x30

9x30

Skulderpres:

10x17

10x17

10x17 (sidste 2 = pushpres)

Bagskuldermaskine:

10x30

10x30

10x30

Sidebøj i stativ:

12

12

12

Lændemaskine:

12x70

12x350

12x350

12x350

Mavemaskine:

12x110

12x110

12x110

Tricep pushdowns: (havde egentlig glemt dem)

10x25

10x25

10x25

Ultralet spinning:

15 minutter

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share