Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - kommer....

Gad vide hvornår jeg lærer at jeg ikke skal prøve at spare på maden efter træning? Nu vågnede jeg med knurrende mave to gange i nat og fik sikkert spist mere end hvis jeg havde spist mig mæt efter træning i stedet.

I går blev det til banetræning. Nogenlunde efter samme skuffe som sidst.

I går blot med fri opvarmning, da flere havde påpeget at for os langsomme, var den fælles opvarmning alt for voldsom.

Derefter 2x20 omgange af den sædvanlige slags. Træneren mente igen at jeg skulle på et hold som er et nummer hurtigere end det jeg kørte på sidste år og også umiddelbart selv ville have valgt, men mon ikke jeg ryger et trin ned når vinteren kommer og rytterudvalget er lidt større. Jeg er i alle fald en kende presset i deres selskab - lige i går blev der ikke kørt helt igennem så jeg hang på hele vejen. Men ellers fint at vi er tre faste mand på holdet og så resten er lidt blandet fyld.

Efter en pause hoppede vi op på blå streg og dykkede parvis ned på den sorte og hentede en omgang. Det var lidt mere spurt over det i går i forhold til sidst: dels var tempoet på blå streg ikke så højt, så krudtet skulle brændes af på kortere tid og dels var vi et ulige antal og lige "mit" par blev på 3 mand så der var færre føringer. Første tur var med 3 spurter og næste på 4 - som det plejer er jeg i rette element på de her intervaller og havde lidt overkud i forhold til de to andre som ellers begge er i stand til let at tvære mig ud. Men de bider godt :devil:

Det gjorde de så også i det afsluttende linieløb - igen var det fælles for alle og jeg går ganske enkelt ned på udgangstempoet. Udgik efter ikke ret mange omgange da jeg blev hægtet af hovedfeltet og ikke lige kunne finde et samarbejde med de andre som var sat af og som kørte enkeltvis. Og jeg gider ikke at køre rundt alene mens feltet bulrer forbi en gang imellem.

post-1580-094412600 1282642816_thumb.gif

(Pulsuret viser stadigvæk dobbelt tempo på banecyklen - underligt)

Trods jeg faldt ud af linieløbet, så kunne jeg bestemt mærke benene i går og i morges og indtil for nyligt var jeg slet ikke sikker på at jeg skulle cykle i dag. Nu er de ved at komme sig og det er mest vejret det afholder mig. Meeen, pulskurven ligner også noget fra sidste år - det er længe siden jeg har været så højt oppe i rødt område. Ellers smukt med jævn progression i de første to intervaller og jævnt tempo mellem spurterne i de næste to :wub:

Kører jeg med CCHillerød bliver det med transport i bil (så ufriske er benene trods alt) men må indrømme at HCM trækker en del i dag. Fred med at der kommer en byge men blæsten :crazy: jeg afskyr blæst, så det er 100% pligttræning i dag.

Så en lille tur med HCM frister - men burde tage til Hillerød. Ak at være vægelsindet :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå, det er HCM der vinder; synes ikke jeg er frisk nok til at køre mig i hegnet allerede igen i dag. Håber bare ikke at vejret er så skidt at jeg er den eneste der møder frem.

Seneste nummer af CM (cykelmagasinet) er vist ikke helt nyt, men jeg har først lige fået købt det.

Der en en kvindelig MBT-rytter der er startet i sen alder som reflekterer lidt over hvornår man er cykelrytter.

Efter hendes måde at afgøre det på burde det jo være let at afgøre:

Man går op i hvad man kører på - joh, ikke helt vildt men lidt da :blush:

Man har lirestriber efter cykeltøjet - check!

Barberede mandeben er helt normalt - check!

Man vræler "BAAGFRAAAA" når der er nogen i vejen på cykelstien - check!

En 3 timers træningstur er ret overskueligt men skulle man cykle 3 km til Netto, ville det fuldstændigt uoverkommeligt - Check! (er skide stolt af mig selv når det lykkes at tage mig sammen til at gå de 8 minutter til stationen i stedet for at tage bilen).

Alligevel synes jeg ikke rigtigt at jeg passer ned i "kassen". Lige umiddelbart ligger min definition i om man har løbslicens ellers ej. Og Supermotionisten er en som i tide og utide tager sydpå og kravler i bjergene og river de andre rundt i diverse motionsløb.

Men sjovt som et ret simpelt udtryk alligevel ikke er helt enkelt at præcisere bare nogenlunde.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Lige umiddelbart ligger min defination i om man har løbslicens ellers ej. Og Supermotionisten er en som i tide og utide tager sydpå og kravler i bjergene og river de andre rundt i diverse motionsløb.

Det er præcis min egen definition. Man er cykelrytter, når man har licens til at køre cykelløb. Man kan så være mere eller mindre god, men det må være definitionen.

Man er så tilsvarende motionist, når man ikke har licens, men går op i cykeltræning på et eller andet niveau. Her er der selvsagt endnu større udsving fra top til bund.

I en direkte sammenligning vil de bedste/mest veltrænede cykelmotionister så overlappe de langsomste licensryttere.

Link to comment
Share on other sites

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - kommer -- cykling 3t

Jeg kunne ikke finde min ventilforlænger så kom meget sent ud af døren. Heldigvis er HCM ikke ultra præcise, så jeg dukkede op netop som de forlod mødestedet.

Blæsten føles heldigvis ikke slem når man er fælles om den. I det hele taget var det en ret overkommelig tur i dag. Perfekt, for dels var benene mere medtagede af i går end jeg umiddelbart havde regnet med og dels fik jeg i panikken over at være sent på den, ikke drukket de sædvanlige par glas vand på vej ud af døren, så jeg var vældig tørstig til sidst. Og det sætter sig i benene som føles træge og slatne.

Alt i alt var der ikke ret meget at skyde med i dag. Lige i nuet var det møgærgeligt, for tempoet opfordrede absolut til fartleg og der blev samlet op hver gang nogen havde brug for det. Så når Kermit og Jakob rev sig fri af gruppen kriblede det voldsomt i de trætte lår for at lege med, men det kunne jeg bare slet ikke i dag. Men altså, jeg havde det sjovt i går og det med at køre intervaller to dage i træk er jeg bare for gammel til. Sådan er det.

Dagens tre højdepunkter kan vist gøres op i

- at følge med i en af Kermits accelerationer hen mod et T-kryds

- se Jakob opgive at indhente Kermit på Jonstrupbakken og så indhente Jakob der havde lettet trådet

- at hænge fast i en sidevindsføring hvor hverken jeg eller makker ville være den første til at "opgive" det lidt for høje tempo vi havde lagt ud i, eller slippe føringen.

Ikke engang på Folehavevej fik jeg kørt igennem :4disguise:

post-1580-016215400 1282680797_thumb.gif

:crazy: Heftig vind - har været oppe på 58 i timen. Og jeg lærte at man ikke skal køre med højprofiler på forhjulet når det blæser sådan. På et tidspunkt skulle jeg omkring et skarpt hjørne med et hus så der har nok været nogle hvirvler. Midt i svinget var jeg ved at gå i asfalten da det var som om der var en der lossede hårdt til forhjulet - det drejede pludselig... tjah 30-40 grader mere i et kvart sekundt inden det lige så pludselig var tilbage igen. Men nok til at jeg lige var ved at ski.. en gris i bukserne et øjeblik mens tyngdepunktet lå helt forkert.

Og så der jo var en (jeg nævner ingen navne :innocent: ) der lavede et stunt lidt senere som også lige vagte et øjebliks panik.

P.S. jeg er ikke den eneste som ikke kan lide blæst. De sølle 89km er nok til at indtage førstepladsen på bikelog og der plejer at skulle temmeligt meget mere til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - 3700kcal - cykling 3t

25/7: 86,0kg - fedt% 11,8 - kommer -- sikkert hviledag

I går blev jeg desværre lidt overtræt inden jeg ramte hovedpuden og da jeg alligevel ikke kunne sove, måtte tiden gå med lidt fornuftigt - altså lidt hjemmestyrk:

Kropshævninger, neutralt greb, halve reps i topfasen:

15

Sideplanken:

1 minut

Planken:

1 minut

Krydsløft (for lænd):

25

Chinups:

17 (max)

Armstrækkere (mine savbukke piver og skriger når jeg folder dem ud, så ville ikke gøre "dibstativet" klar klokken 1 om natten):

50

30

Nu kan jeg nok ikke længere udsætte at vaske tøj. Bagefter står den på arbejde idet jeg desværre igen er havnet i en aftenblok.

Kan jeg nå det, tager jeg måske en lille tur i Taxcen for noget restitutionskørsel - i det har vejr gider jeg ikke at køre udendørs, det blæser om muligt endnu mere end i går.

Men det skal være meget let. Mine lægge kan slet ikke finde ro og hviletonus er fucket helt op. Ikke at det er første gang men det er lidt værre end normalt.

http://www.youtube.com/watch?v=u5tQZF7YG7Q

Link to comment
Share on other sites

Men det skal være meget let. Mine lægge kan slet ikke finde ro og hviletonus er fucket helt op. Ikke at det er første gang men det er lidt værre end normalt.

Sådan gør mine lægge også engang imellem. :crazy:

Det er ret ubehageligt, synes jeg, men det er heldigvis længe siden jeg sidst har oplevet det....

Edit: Mit har aldrig været så vildt, som det du viser, men det har været nok til at man nemt kan se det.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Spinderella - jeg synes nu ikke at det er ubehageligt som sådan, for jeg kan ikke mærke det andet end hvis det lige passer med af læggen bølger op mod et bukseben - så føles det som om der kravler en myre. Det er mere det at jeg er ret træt i læggene når jeg vågner om morgenen og evt er DOMSet af at de har arbejdet (omend kun minimalt) i døgndrift.

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - 3700kcal - cykling 3t

25/7: 86,0kg - fedt% 11,8 - 1670kcal - hviledag

26/7: 84,8kg - fedt% 11,5 - 2180kcal - hviledag

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - kommer -- cykling 2t 50m

I forgårs nåede jeg ikke ikke noget efter vasketøjet og da jeg havde været fedtet med morgenmad og frokost, holdt jeg stilen dagen ud. Herligt at det for en gangs skyld lykkedes. Men restitution er der ikke meget af på den måde - forstår efterhånden hvorfor jeg kørte så elendigt hele foråret.

I går var det bestemt planen at cykle og fik hældt pænt med kulhydratmad ind før kl. 12 da jeg erkendte at jeg var for sløv. Fik spist nærigt resten af dagen.

Nu må vi se hvor meget jeg tager på når depoterne bliver fyldt op af kuilhydrat og væske. Men kritisk så meget spæk der sidder på maven når vægten melder 11,1 i fedt. Straffen for elevatorvægt er høj :sneaky2:

Her til morgen kørte jeg med HCMs pensionisthold - eller rettere der var kun een mere. Det var nogenlunde overskueligt men jeg vil give guld for at køre som ham når jeg er 66år. Pulskurven er kedelig så fortæller blot at vi kørte 80km med et snit på lige under 30 + den snas hvor uret ikke var tændt.

Søndag bliver et problem. Jeg ville jo gerne til fællestræning men der er både CSC Copenhagen Cycling og Esrum Sø Rundt, så fremmødet er tvivlsomt. Og gider ikke motionsløb hvor der pludseligt ligger 5 mand i en vejchikane eller CSC CC hvor der er kaos ved stibommen til Amager Fælled og på den sidste km før opløbet hvor man kører sidepejlene af de biler der holder for rødt i lyskrydsene. Det kaos er jeg altså for gammel, kedelig og kujonagtig til.

Men må hellere forberede en CCHillerødsk gang intervaltræning hvis jeg igen bliver udnævnt til turleder på søndag - det efterlyste de sidste det skete.

Og torsdagene bliver også pressede nu- svømningen begynder om en uge. Og med banecykling mandag, skulle torsdag jo være den "store" dag på landevejen. Arg, den logistik :devil::tongue:

Ellers må weekenden gå med at læse lidt på S-banens Sikkerhedsinstruks, SR, TIB og nu også terpe lidt teknik. Fra på tirsdag ændres prøveformen så teknikprøven også er uden forberedelsestid mod normalt som aflutning på kursus. Nu er det hele først med prøve og så kort efter på kursus - underligt, hvis man spørger mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - 3700kcal - cykling 3t

25/7: 86,0kg - fedt% 11,8 - 1670kcal - hviledag

26/7: 84,8kg - fedt% 11,5 - 2180kcal - hviledag

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3500kcal - cykling 2t 50m

28/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - ukendt men har spist en masse på udebane, så sikkert et godt stykke over 4000kcal - hjemmestyrk 15 m

Det var meningen med en 27-tur men pludselig tordnede og haglede det og så var den ide ikke så tiltalende. Da vejene var blevet tørre, var det "desværre" tid til at være social så jeg måtte nøjes med lidt "hjemmekrøl" inden jeg hoppede i bad og forlod Nivå:

Inspireret af Kermit vil jeg lige se hvordan det spænder af med lidt statisk mavetræning inden jeg (ihh, jeg glæder mig :w00t: ) kaster mig over motionscentertræningen igen:

Sideplanken:

1 minut

1 minut

Planken:

1 minut

1 minut

Lændebøjninger:

25

25

Chinups:

15

15 - what the ... :blink: de var 100% strickte og rimeligt langsomme i den ekcentriske fase og det kunne godt have klemt et par stykke mere ud. Kan ikke mindes at have chinnet så godt siden jeg særtrænede det for et par år siden. Det var dagEN - 1 af 1000000.

Dibs:

25

25

Fårk jeg har spist og drukket underlødigt i dag. Alt for meget kaffe og sukkerfri sodavand -> er ret dehydreret samt ingen rigtig mad siden kl 14 -> er både sulten og forædt på en gang. Går det ligesom sidst jeg spiste sådan, kommer jeg til at køre som en pose nødder i morgen.

Klokker vægten ind på under 87 i morgen, bliver jeg overrasket.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 34:

23/7: 87,4kg - fedt% 12,3 - 4100kcal - banecykling 2t 45m

24/7: 87,5kg - fedt% 12,3 - 3700kcal - cykling 3t

25/7: 86,0kg - fedt% 11,8 - 1670kcal - hviledag

26/7: 84,8kg - fedt% 11,5 - 2180kcal - hviledag

27/7: 84,5kg - fedt% 11,1 - 3500kcal - cykling 2t 50m

28/7: 84,5kg - fedt% 11,1- >4000kcal- hjemmestyrk 15 m

29/7: 86,3kg - fedt% 12,0 - 4020kcal - cykling 3t 50 m

Uge 35

30/7: 86,3kg - fedt% 12,0 - kommer -- hviledag

Al den kaffe i går gjorde at jeg sov pivringe i nat. Jeg faldt først i søvn ved 2-tiden og vågnede klokken 4 og lå og roterede længe.

Da jeg kom op, havde spist morgenmad og klargjort cyklen, lagde jeg mig også til at sove igen med vækkeuret sat så jeg kunne nå en hurtigt skyller og så af sti af sted. Fik fjumset rundt og kom 4 minutter senere ud af døren end normalt. Det er lidt ligeligt at køre ind på en tur der tager et kvarter, men fik koldstartet med et monsterinterval - benene var i meget bedre stand end forventet :cool:

Jeg har lige læst Kermits beretning om den samme cykeltur - sjovt som man kan opfatte tingene helt forskelligt.

Jeg synes det var en skodtur og bortset fra turen til mødestedet er der kun tre fedtede små peaks op i rød pulszone og resten af pulskurven er ligeså uspændende som på turen i fredags.

Men langt hen ad vejen er det min egen skyld. Igen i dag endte jeg konsekvent nede bagerst og når jeg endelig fik rykket lidt frem, skulle vi krydse en vej eller andet som slog mig tilbage til start.

Der blev ellers kørt nogle fornuftige ryk og der blev også samlet op. Men når jeg sidder helt dernede, bliver jeg ikke "antændt" når der rykkes i front. Inden jeg får set at jeg ikke overhaler ud foran en bil og kommer fri af af dem ved siden af/foran som ikke går med, så er hullet for stort til at køre ind + at have en masse sjovt at skyde med bagefter. Jeg burde jo bare køre og så se hvad der sker, men sådan er mit "jagtinstinkt" desværre ikke. Det er som en løve der har spottet en zebra; hvis zebraen når at tage mere end få skridt inden løven får lettet røven, sidder den stille tilbage med triste øjne og savler. Sådan sad jeg hele tiden i dag.

Jeg mangler ganske enkelt troen på mig selv til at gå all-in.

Da vi var ved at være tilbage til Hørsholm, fik jeg lokket de tre resterende med ud på den sløjfe omkring Søllerød som turleder havde talt om. 3 minutter senere åbnede himlens sluser sig. Men jeg kom over 100km og det må være minimum for en tur uden pulsudsving. At jeg ikke har lavet alverden i dag, ses tydeligt på cyklen som kom hjem med over en hel dunk væske og jeg plejer ellers altid at løbe tør.

Trods dagens 112km må jeg erkende at jeg ikke når de 1500 i denne måned som jeg havde håbet. Det kræver sq sin indsats at lande deroppe.

Puha jeg er søvnig, men må hellere kaste mig over DSBs samlede værker. Jeg har 12-timers rådighedsvagt både mandag og tirsdag og umiddelbart ville det være oplagt at trække mig ud til overhøring når jeg alligevel (måske) ikke skal køre tog.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis du ikke var helt på toppen, så er det jo derfor du ikke udnyttede chancerne. Nogle gange skal man lade være med at tænke "kan jeg nå at køre dem ind", men i stedet tænke "jeg henter dem måske ikke, men jeg får verdens bedste træning i at forsøge at hente dem". Lidt ligesom da vi kørte intervaller i sin tid på Stumpedyssevej. Med 1 minuts mellemrum kan man ikke hente hinanden, men det kunne jo tænkes. En dag som i dag skal man jo bare udnytte at man kan køre sig helt ud, og så skide hul i om man 2 minutter senere bliver hentet af feltet igen og falder igennem - der blev jo samlet op, og så er din træning bedre end de andres.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at jeg ikke udnytter chancerne uanset hvor frisk jeg er. Det irriterer mig når jeg kommer hjem og det irriterer mig også på cyklen. Om det er fordi jeg SÅ mange gange har hørt "nu gider vi ikke vente mere på ham" eller hvad der sker oppe i bøtten ved jeg ikke, men jeg tror det er fordi jeg ikke forventer opsamlingen.

Vi så det jo også da du kørte lidt for langt - de trykkede jo til den på bakken bagefter. Du kører så hurtigt at det ikke er noget problem, men andre kunne have trukket en alenebillet hjem på den konto (måske især når dampbørnene er med).

Nå - hul i det. Det er jo derfor jeg også er med CCHillerød og det var der jeg endte i dag, men skal lige samle op.....

Uge 35

30/7: 86,3kg - fedt% 12,0 - 3500kcal - hviledag

31/7: 86,9kg - fedt% 12,1 - kommmer -- cykling 2t 20m

I går blev jeg overtræt mens jeg ventede på at en fra HCM kom og hentede sit cykeltøj. I ventetiden fik jeg ædeflip - mest i rosiner, men det røg desværre også 4 af de proteinbarer som ligger på lager til efter banetræning :sneaky2:

Som "trøst" fik jeg lavet en lille smule hjemestyrk imens, men det var ikke meget.

I dag var en fantastisk dag. Ikke perfekt, men næsten.

Jeg havde på arbejdet en "flydende" rådighed hvor jeg skulle være til rådighed i 9 timer i tidsrummet 6-18. Da de manglede folk fra morgenstunden, fik jeg mit første tog allerede 6:24 :4thumbup: og havde derfor fyraften allerede 15:24. Da jeg kom ind på Hovedbanen 14:45 kunne jeg ikke nå mere og fik lov til at smutte :w00t:

Inden da havde jeg været til overhøring for at få fornyet mit lokomotivførercertifikat. Jeg var den næstsidste på den gamle ordning, så nu ligger prøven i teknik efter efteruddannelsen og ikke før (det sparer noget fritid til at repetere det ikke-drift-orienterede prøvestof som man let glemmer :blush: )

Jeg var hjemme så tidligt at jeg liiige kunne nå CCHillerøds træning. Desværre var jeg akkurat så sent på den at jeg måtte tage bilen til Hillerød, hvilket jeg synes er lidt snyd.

Men det var jo en herlig omgang.

2 x 3-mandsintervaller med rulleskift, en laaang skiltespurt og en bakkespurt. Og hyggekørsel for resten.

Perfekt - lige bortset fra at ingen af rulleskiftintaervallerne var parret helt godt styrkemæssigt. Første gang var der en med som var alt for hurtigt, så efter halvdelen af tiden, trak han mig bare med til mål - den tredje var forlængst faldet af. Anden gang blev tempoet så han var med hele vejen og vi rullede med den hurtige i front på lange føringer, så der var jeg ikke helt i hegnet, men stadigvæk udover komfortzonen.

post-1580-093832800 1283286297_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

YEP, og harddiscen er sat til at optage det. Det er jo stor-kult i Norge, så bliver simpelthen nødt til at se hvad det handler om. Om ikke andet kan det måske give lidt inspiration til feriemål. Jeg gider ikke at tage så langt væk, men Norge kunne være OK :smile:

En lille sjusket update da jeg har lidtt travlt.

I går fik jeg et af de større ædeflip mellem arbejde og fællestræningen. Allede kl 15:45 havde jeg indtaget over 4000kcal (måske jeg snart skulle få ringet til den dér spiseforstyrrelsesforening :poking:)

På vej til HCMs mødested kunne jeg næsten ikke cykle, så forædt var jeg men tænkte at det nok gik over og håbede på at der ville blive kørt supertons - jo hurtigere kørsel jo flere kalorier ville der blive slidt af. Men der stod en af de langsommeste som vi ser fast til træning samt fru formanden, så der var dømt trilletur.

post-1580-013003500 1283502316_thumb.gif

Derefter til "svømning" som jeg i år forsøger at lære i Hillerød.

Tilgangen var noget anderledes og træneren virkede uddannet i modsætning til sidste år hvor det var et par gymnasieelever der skulle tjene lidt lommepenge.

Jeg er lige kommet fra kiropraktor og trods det er næsten 3 måneder siden sidst, fik han lige kommenteret at jeg havde taget på.

Må lige overveje om jeg går i panik-mode med noget nupo eller et-eller-andet når jeg er kommet forbi min fødselsdag. Inden da er det jo nok omsomst og skal også snart omkring Stege :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage efter en fridagesblok i Stege - som sædvanlig har jeg et par kilo med hjem.

Det var hyggeligt men det var ikke meget jeg fik slappet af. Meget tid gik med at flytte om og hovedoprydning og derudover havde jeg ungerne + deres legekammerater til at bruge mig som kravle/kilde/slåsse-dyr. I øvrigt vildt så stor forskel det gør, når de har gået til kampsport. Hende der havde, klæbede til en som gaffatape og man skulle faktisk tage pænt fat i hende, for at få hende af, hvis hun lige synes hun skulle prøve med en benlås eller andet sjovt. Sjov unge i øvrigt, som har lært sig anderledes ting såsom at kunne wakuumrulle med maven og stå på tæer - altså på spidsen af dem :blink: Nu kunne jeg være flabet og komme med en bemærkning om øboere, men i betragning af at mentaliteten dernede passer mig perfekt, vil jeg dog undlade det :laugh:

Jeg havde taget cyklen med og lørdag fik jeg klemt en cykeltur ind. Det var selvfølgelig den dag med den sunde morgenmad: lidt frugtstykker og A-38, så trods en rugbrødsmad og lille energibar i lommen, var jeg ikke forberedt på det store idet jeg ellers kørte på postevand.

Jeg havde set på flagene at det blæste men det var ingenting i forhold til det der ventede da jeg kom ud af Stege City :crazy: . Jeg krydsede op mod vinden gennem de små byer for at undgå den kedelige hovedvej mod klinten og det gik fint, omend en kende langsomt. Til sidst måtte jeg ud på hovedvejen og trække mig opad mod Møns Klint med vinden næsten lige i snotten - mentalt passer det mig retti retti skidt, når computeren viser tempo under 25, men det var ikke så meget at gøre ved det :sneaky2:

Efter at have nået enden af vejen, ville jeg tage hjem langs nordskysten og fik en feeed nedkørsel. Var jeg ikke allerede dér ved at nå energibunden, var jeg vendt om for at tage den opad, men kunne mærke at jeg ville gå kold på endnu en opkørsel i modvind. Jeg kunne ikke helt finde rundt og endte på noget jeg havde set før og besluttede at køre samme vej hjem.

Men det var min stedsans nu for dårlig til, så da jeg havde set Mandemarke for tredje gang og kunne mærke at jeg kørte på fedtforbrænding, kapitulerede jeg og fandt hovedvejen. Nu kunne det så være megaspas med 14km i piv medvind, men jeg havde desværre ikke mere at køre med, så tempoet var slet ikke så sjovt alligevel. Desværre (omstændighederne taget i betragning) fik jeg hilst på Borre-bakken :crazy: Sådan noget har vi ikke hjemme i Nordsjælland. Den er alt alt for lang til at køre på iltgæld. Og så stejl at det ikke bare en en stigning der køres på en pind eller to lavere. Selv med kulhydrat på lager, havde man måttet dykke dybt gearboksen og finde et gear og en rytme der kunne holdes. Men OK, det var en forsmag på klubturen til Hallandsåsen - det er samme tilgang.

post-1580-062866100 1283800876_thumb.gif

Udover et fedtpolster har jeg også taget en lille forkølelse og noget ondt i halsen med hjem, så meget modvilligt har jeg droppet banetræningen i dag. Sikkert ganske fornuftigt, da jeg har sovet mindre end tre timer i nat.

Jeg har det ret underligt, så tror jeg tænder for varmen i soveværelset og går i seng her om lidt. Men vågner jeg alligevel med feber i morgen, er jeg ikke overrasket.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var 98% sikker på at skulle ringe mig syg men termometeret viste kun de oblikatoriske 36,8, så har allieret mig med snotklude.

Jeg har tidligere nævnt at jeg nok ville tage en uge uden træning og det kan passende være nu hvor jeg er syg.

Om helbredet vil, starter jeg op enten med banetræning på mandag eller måske CCHs klubmesterskab på tirsdag. Bare for at være med; jeg får så mange tæsk :blush: , men af en eller anden underlig årsag, har intervallerne været sjovt med CCH, så det kunne være "interessaqnt" at blive kørt helt i smadder over 2 timer. Men nu må vi se...

Vægten er faretruende høj, men håber at være nede på 86 igen på mandag - længere nede er nok ikke realistisk når jeg skal æde kage på søndag :4mewantfood:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 36

06/9: 87,8kg - fedt% 12,9 - ukendt -- hviledag

07/9: 88,6kg - fedt% 12,8 - ukendt -- syg

08/9: 88,7kg - fedt% 13,0 - 1670kcal - syg

09/9: 86,8kg - fedt% 12,2 - kommer -- syg

(ingen træning i dette indlæg)

Min overspisning har kørt for fuld damp efter Stege. Tirsdag aften gik jeg i seng med 91,2 kg på vægten (meget af det var dog det meste af en vandmelon, men alligevel). Så måtte det stoppe! Jeg er absolut ikke tilhænger af NUPO, men fik købt en pakke fra morgenstunden som jeg levede af indtil jeg skulle på arbejde, hvor jeg havde rigtig mad med.

Den løsning fungerer vist OK og har også brugt den i dag - det er jo ved aftentide, jeg går i madpanik og om jeg har spist lidt eller meget før kl. 17 ændrer intet. Det kunne måske være en taktik henover vinteren, dog med lidt kødpålæg for at højne proteinindtaget først på dagen - men det piner mig MEGET at skulle trækkes med den slags julelege, men når jeg nu ikke er specielt sulten før kl. 16 og åbenbart er til alt eller intet, så ....

Her til aften havde jeg timet næsesprayen så jeg kunne tage til svømning. Not! Just ude af parkeringspladsen, ender jeg bag en gruppe veteranmotorcykler som konsekvent kørte 20-40km/t langsommere end det tilladte og jeg lå bag dem indtil næstsidste lyskryds før svømmehallen. For sent. Gik der mon så noget i biffen?, kursen hurtigt sat men nåede P-pladsen 2 minutter i hel, og så var det OGSÅ for sent :mad:

Nå, jeg trillede mod Fredenborg og Fitness World og kørte hjem. Det tager lidt længere tid, end fra Form & Figur men ikke noget der betyder meget.

Mens jeg har ligget i min seng og kukkeluret har jeg lagt planer. Det har jeg gjort før, uden de er blevet holdt :laugh: men denne vinter kunne jeg umiddelbart forestille mig skulle forløbe således:

KOST:

Vægttab! Jeg fandt lige mit gamle billede fra motionscenteret; det er noget kønnere end det jeg ligner i dag. Jeg vil forsøge at køre mig hårdt på træningsfridagene, ligesom de sidste 2 dage med lavkaloriekost først på døgnet og i morgen vil jeg se om jeg kan få fat i landsforeningen af spiseforstyrrede og høre om der er håb om en mere naturlig tilgang til problemet. Jeg vil også søge en personlig slankemakker et-eller-andet sted. I vinters hvor jeg havde en sparring, var det mere forpligtende end blot at skrive op mod et forum.

CYKLING:

Det tegner til regn for turen til Hallandsåsen på søndag og CCHs klubmesterskab på tirsdag. Hvis der ikke kommer en efterårsdag med supervejr, så er landevejslågen hængt på krogen for i år.

Banecyklingen holder jeg fast i om mandagen. Jeg har desværre ikke råd til også at brænde benzin og km af på at køre til sprint-træning hver uge, men må se om jeg ikke kan finde råd til at tage den en gang i mellem.

Jeg savner at køre spinning - stemningen ved at køre sig i hegnet til god musik, fås ikke andre steder. Det må jeg til at deltage i igen.

Endelig skal TACXen brugen mere målrettet i år, hvis jeg kan trikse mig ud af knæproblemerne fra sidste år. Jeg tror at jeg har en løsning: en klods under forhjulet løfter styret og sender sadlen (som selvfølgelig skal vippes tilbage) lidt tilbage og knæene tættere krankboksen. Og så måske en længere frempind.

VÆGTTRÆNING:

Jatak - hvornår? Fra på onsdag :w00t: kæft, jeg glæder mig.

I år skal jeg ikke fedte rundt oppe i 12-15 submaksimale reps hele tiden, der skal mere bid i. Især bentræningen skal være mere seriøs, så må det koste den DOMS og vralten det giver :devil:

Og armene skal også trænes seperat i år. Dels giver min nye siddestilling nogle ømme tricepser og trods disse dages ekstra spæklag, er overarmen røget pænt under 40cm og det duer sq ikke :cry:

I det hele taget er der forsvundet ret meget kødmasse den sidste tid og det passer mig faktisk ikke helt godt :blush: Håber på en relativ let genopretning.

SVØMNING:

Tjah - jeg forventer ikke noget, men nu må vi se hvad der sker. Om ikke andet er det ret hyggeligt at plaske rundt.

TIDSPLANER:

Der er lige de to nævnte cykelture som jeg forventer bliver droppet pga. af regn og måske snotnæse.

Ellers kører jeg kun banecykling frem til 1/11 sammen med 3 x vægttræning pr. uge dog med lidt test af forskellige spinninginstruktører så jeg kan vælge det rigtige motionscenter når mit nuværende udløber ca. samtidigt.

Fra 1/11 erstattes en ugentlig vægttræning med basistræning på TACXen. Lidt længere ture på jævn belastning og så må jeg prøve de så berømte 2 x 20minutters intervaller.

Vægttabet (hvor meget det nu bliver til :dry: ) skal være overstået 1/3 så jeg er klar til at give den gas fra foråret.

Holder det? Sikker ikke, men jeg kan da prøve.

I morgen skal jeg rode mig ud i noget uhyggeligt; min PC er efterhånden så åndssvag at den ikke er til at arbejde med, så jeg kaster ud i en reinstallation :crazy:

Det har jeg aldrig prøvet før og frygter det værste.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 36

06/9: 87,8kg - fedt% 12,9 - ukendt -- hviledag

07/9: 88,6kg - fedt% 12,8 - ukendt -- syg

08/9: 88,7kg - fedt% 13,0 - 1670kcal - syg

09/9: 86,8kg - fedt% 12,2 - 1870kcal - syg

10/9: 86,2kg - fedt% 11,9 - kommer -- syg

Du har ganske ret - en reboot er faktisk et ret godt billede.

Indtil i forgårs var det hele blevet lidt for lallet. Det gik jo meget godt, sådan. Men det gjorde det jo ikke, forringelserne gik bare så langsomt at jeg vænnede mig til dem.

Men nu skal der sq strammes op. Nu håber jeg bare at sygdommen gider daffe af. Synes ikke rigtigt at der har været noget forandring de sidste dage udover at næsen skal pudses oftere og oftere. Sjovt nok har jeg stadigvæk ikke feber (kun 37,2 = 0,4 over min normal) - det føles ellers sådan. Hvilepulsen er også under 50, så jeg burde jo have det fint :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 36

06/9: 87,8kg - fedt% 12,9 - ukendt -- hviledag

07/9: 88,6kg - fedt% 12,8 - ukendt -- syg

08/9: 88,7kg - fedt% 13,0 - 1670kcal - syg

09/9: 86,8kg - fedt% 12,2 - 1870kcal - syg

10/9: 86,2kg - fedt% 11,9 - 1790kcal - syg

11/9: 86,5kg - fedt% 12,0 - kommer -- snottet men aftagende hosten slim op. Men føler mig nogenlunde frisk igen.

(Ingen træning)

Ja, det var ærgeligt at ædeflippet fik lov at hærge så længe denne gang. Nu er der ingen snuptagsløsning som lige bringer mig ned på 84 igen; flæsket har fået tid til at sætte sig denne gang.

Foreningen havde lukket i går men da jeg nu var opsat på kontakt, fik de en mail i stedet.

Men ellers pisse fascinerende som kroppen reagerer; det er fra morgen til aften og fra aften til næste morgen, at det kan spores forandringer, så jeg tror ikke at det kommer til at tage måneder denne gang. Og når der ryger lidt motion på igen, burde det også hjælpe til.

Alt-eller-intet-tilgangen virker rigtigt godt og så længe jeg ikke kører den over dage men over timer, så burde det vel næppe det store problem for kroppen at kapere, så umiddelbart har jeg fundet et rigtigt godt værktøj. Jeg kunne uden problemer køre kalorieindtaget længere ned, men sigter efter omkring 1800.

I morgen bliver en "udfordring", da jeg er blevet bedt om at møde tidligt ind til fødselsdagen da der er blevet købt al for meget kage, så hvis vi skal nå at spise det, så.... Gad vide om jeg nogensinde får vænnet mine omgivelser af med de her store ædegilder for min skyld?

Turen til Hallandsåsen i morgen er stensikkert afblæst, da jeg ikke når frem til tiden ellers. Da jeg nu ikke har transportudgifter til det, får jeg i stedet råd til at se Toy Story 3 om et par timer :blush:

Jeg har altid opfattet mig som temmelig uheldig; hvis jeg nogensinde kom til at deltage i en pengequiz, ville det med garanti ende således:

http://www.youtube.com/watch?v=PEOL0CtQR4I&feature=related

Bemærk i øvrigt at det ikke udelukkende er anokeksiramte modeller som er kuffertholdere. Australien, du får et stort plus herfra.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 36

06/9: 87,8kg - fedt% 12,9 - ukendt -- hviledag

07/9: 88,6kg - fedt% 12,8 - ukendt -- syg

08/9: 88,7kg - fedt% 13,0 - 1670kcal - syg

09/9: 86,8kg - fedt% 12,2 - 1870kcal - syg

10/9: 86,2kg - fedt% 11,9 - 1790kcal - syg

11/9: 86,5kg - fedt% 12,0 - 1710kcal - snottet men aftagende hosten slim op og nogenlunde frisk.

12/9: 86,5kg - fedt% 12,0 - ukendt -- snottet

Det er korrekt og tak :smile:

Det må ellers siges at være en fejldisponering af dimensioner

sur+gammel+dame.jpg:tongue:

- ikke at være på cyklen her til formiddag. Der er ingen vind og det er lunt; det kunne gå hen og blive efterårets bedste cykeldag.

Men skal jeg nu være helt ærlig, så glæder jeg mig om muligt mere til at komme i gang med vægttræningen :blush:

Et par enkelte dages vægt kan man naturligvis ikke lægge til grund for den endegyldige sandhed, men sådan lige umiddelbart tyder det på at jeg i hvile ikke forbænder andet end 17-1800kcal i døgnet. På det her indtag sker der i hvert fald ikke en dyt.

Men nu vil jeg handle lidt og så smutte omkring urnehallen og så på kirkegården og kaste lidt forårsblomster i mulden. Og så trænger familiens græsplæne med garanti ganske voldsomt til en plæneklipper.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share