Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I dag ville jeg prøve at få spist fedt nok, sådan til en forandring.

Til frokost røg en bøtte torskerogn, mens jeg handlede 40 gram mørk chokolade og med den øvrige mad er jeg først nu kommet i mål efter at have gnasket 145 gram mandler. Jeg gad nok vide hvad de folk dog spiser som døjer med for høj en fedtprocent i kosten.

Mit projekt kostede en del kalorier så nu er jeg endt oppe i 3800 :unhappy: Det var cykelturen næppe intensiv nok til at aftage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Altså alligevel vildt nok at du tager over 100 km i gårsdagens vejr! Det får du lige respekt herfra for :4thumbup:

Mht. styrketræning og repetitioner - når man f.eks. ser:

5x 10 squat

5x 10 dips

etc

Laver man dem så sådan at man tager 5x squat i træk, og så går videre til dips, eller tager man 1x squat, 1x dips, 1x squat etc?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med mailen :4thumbup:

Jeg havde faktisk også et smøret grin af selvtilfredshed i fjæset i går da jeg kom hjem og trillede ind på P-pladsen.

Normalt (med der er jo altid en masse variationer), tager man een øvelse og gør den færdig først. Altså først 5x10 squat, så 5x10 dips osv. Man slipper for at rende så meget rundt i lokalet og man er sikker på at man har vægt/maskine til man er færdig med den.

Der er dog tid at hente ved at køre to øvelser skiftevis, og så blive færdig med dem parvis. Altså squat, dips, squat, dips osv. Efter 5 sæt af hver tager man så to nye øvelser. Man skal så helst finde to øvelser hvor man ikke bruger de samme muskler og personligt kan jeg bedst lide at blande to, hvor den ene suger meget ilt og den anden ikke gør. Man kan også have 3 øvelser i rotation men med flere end 3, bliver pauserne mellem sættene i f. eks. squat for lange (3 er også lige i overkanten hvis ikke øvelserne er til små muskelgrupper hvor man bare kan køre dem uden pause). Og tit er der også nogle der snupper vægt/maskine mens man ikke bruger den.

Man ser sommetider at instruktøren til introtimen giver et program hvor man laver eet sæt af alle øvelser og så starter forfra og laver dem en gang til. Det er OK de første par gange men ellers er der ingen der træner sådan.

.

..

.

ØV - jeg fik et ædeflip sent i går, formodentlig fordi jeg blev overtræt.

Øv - nu regner det igen! Hverken DMI-byvejr eller sjovt nok radarkort melder om regn. Selve regnen generer mig ikke så meget (jo sgu - to dage i træk er for meget) men det giver et royalistisk svineri når jeg kommer hjem. Overvejer at køre på TACXen i stedet. Jeg skal snart på arbejde og må tage en beslutning. Men kan da skifte slange i baghjulet - det var fladt da jeg vågnede i morges. TAK!!!!! for at jeg ikke skulle skifte på ruten i går :innocent:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 32

09/8: 85,3kg - fedt% 11,3 - 3200kcal - banecykling 2t 15m

10/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 2700kcal - cykling 2t 45m

11/8: 84,1kg - fedt% 10,8 - 3600kcal - banecykling 2t (og derefter til kage hos familien)

12/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 4700kcal - cykling 4t

13/8: 85,5kg - fedt% 11,3 - kommer -- cirkeltræning 45m

Løsningen blev en hybrid mellem alm. cykelintervaller og hjemmestyrk; cyklingen kørt på TACXen med ca. 1 minut på 100 watt på hver side af intervallerne + et par drikkepauser i køkkenet :blush:

opvarmning 10 minutter

400 watt 1 minut

10 chinups

20 lændebøjninger

400 watt 1 minut

20 dibs

20 mavebøjninger

400 watt 1 minut

10 chinups

20 lændebøjninger

450 watt 1 minut

20 dibs

20 mavebøjninger

450 watt 1 minut - med nød og næppe

600 watt ½ minut

700 watt knap ½ minut

afrul 5 minutter

Det hjalp på problemet med hjulspin at vaske dækket i kogesprit, men den slipper stadigvæk kortvarigt ved 600watt og ved 700 er det et problem da hjulet taber fart og for at holde watt-tallet skruer den så op for belastningen og så laver man endnu mere hjulspin og ender i en ond cirkel der ender med at baghjulet stopper med et klonk :devil:

Nu på arbejde. I morgen bliver til en velfortjent sofadag - jeg føler mig temmelig slidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 32

09/8: 85,3kg - fedt% 11,3 - 3200kcal - banecykling 2t 15m

10/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 2700kcal - cykling 2t 45m

11/8: 84,1kg - fedt% 10,8 - 3600kcal - banecykling 2t (og derefter til kage hos familien)

12/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 4700kcal - cykling 4t

13/8: 85,5kg - fedt% 11,3 - 4000kcal - cirkeltræning 45m

14/8: 86,5kg - fedt% 11,9 - kommer -- hviledag

SATAN OG HELVEDE :4slap::4oops: :4ranting: :rocketwhore::rocketwhore::gun2: osv osv.

Dette indlæg har INTET med træning at gøre og er måske også mere personligt end nogen vil bryde sig om.

Ædeflippet i forgårs virkede umiddelbart som en enlig svale. Indtil jeg tog på arbejde i går, gik alt fint. På arbejde var alt under kontrol og på vej hjem gik det også bedre end normalt, da jeg normalt under mig en Magnum, de dage jeg har så sent fri at jeg må tage bilen. Den sprang jeg over da jeg i stedet havde trøstet mig med en lille pose bolsjer da jeg havde trukket nitten og skulle rasle rundt på Ringbanen (19 af 20 lokoførere incl. mig, hader at køre på Ringbanen). Så langt så godt, det er for mig helt rutinemæssige uvaner.

Da jeg kom hjem skulle jeg lige sidde og sunde mig inden jeg hoppede i seng og hvad er bedre til det end TTV og så ser man også om verden er væltet de seneste 11 timer. Her gik det galt. Jeg skulle lige have en lille bid "noget" og det endte med at ca. 300 gram guldmysli forsvandt fra posen. Direkte fra posen - sådan: hælde hælde. Da jeg opdagede HVOR meget jeg havde spist, kammede det så helt over. Satte kursen mod lokummet hvor jeg heldigvis ikke havde det rigtige tag på hvor i halsen fingeren skulle sættes. Heldigvis. Jeg har aldrig før tænkt tanken og vil helst ALDRIG tænke den igen. Jeg er en kende rystet over at jeg kunne få den og må lige lufte den et eller andet sted.

Ærgeligt at det ikke var her til morgen der var fællestræning for - nu ikke alt skal være negativt - så er jeg ekstremt carbloaded og ville formodentlig kunne tæske spurter i en uendelighed uden at gå kold :devil:

Nå vil jeg i stedet tage på arbejde og fundere lidt over hvordan jeg kommer halvsent hjem i aften uden at lave samme bommert.

Kikser det igen, så må jeg køre solen sort på søndag. Lykkes det, har jeg sikkert overkompenseret så meget at jeg er sukkerkold allerede inden vi er færdige med opvarmningen. Det vil være typisk mig :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Øv, Gregers, det var da en lortesituation i går. :unhappy:

På en måde er jeg egentlig ikke meget overrasket over at du fik sådan en episode netop nu. Givet den diskussion vi netop har haft her i loggen, lyder det som om du på et eller andet plan har været i gang med at afsøge grænserne for din spiseforstyrrelse - hvis det giver mening for dig? Det er selvfølgelig noget lort at du er kommet derud, men jeg tror der også kan være noget godt i, at du på den måde har fået forskrækket dig selv - det i er i hvert fald med til at understrege vigtigheden af at du får taget hånd om dine spiseproblemer.

Men prøv lige at forklare mig - müsli direkte fra posen????? :crazy: Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre? Sidder du og drikker mælk/vand ved siden af eller hvad? Jeg kan slette ikke forestille mig at min hals og mund ikke ville tørre ud af sådan en omgang...

Link to comment
Share on other sites

Det kan man sagtens - der var ikke mere mælk i køleskabet så.... Men det er lidt tørt afhængig af mærket. Axas guldmysli er fin men den økologiske fra kornkammeret klumper i munden. Kan dog "blødes op" med en sjat rosiner :tongue:

Det kan meget vel ske at det var en reaktion på at der nu er hul på bylden, det tror jeg også selv.

Helt tilfældigt stødte jeg i dag på en af "netværkerne" fra arbejde og han mente at vores sygeforsikring dækker en hjernevrider. Så snart landevejssæsonen er overstået, har jeg vist et mentalt projekt at gå i gang med.

Link to comment
Share on other sites

Uge 32

09/8: 85,3kg - fedt% 11,3 - 3200kcal - banecykling 2t 15m

10/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 2700kcal - cykling 2t 45m

11/8: 84,1kg - fedt% 10,8 - 3600kcal - banecykling 2t (og derefter til kage hos familien)

12/8: 84,1kg - fedt% 10,9 - 4700kcal - cykling 4t

13/8: 85,5kg - fedt% 11,3 - 4000kcal - cirkeltræning 45m

14/8: 86,5kg - fedt% 11,9 - 2300kcal - hviledag

15/7: 86,0kg - fedt% 11,7 - kommer -- cykling 3t 45m

Der var ikke så meget at vælge imellem da HCM stod klar til at køre, så jeg måtte desværre med hold 1.

Gab!! hvor kedeligt.

post-1580-018749500 1281874968_thumb.gif

Jeg skal have masseret ben i morgen :w00t: og vælger at tage en hviledag. Det frigiver så meget "snask" at man kører som en pose nødder også selvom der er gået flere timer.

Håber på kvalitetstræning tirsdag :please: og gerne t tørvejr til en forandring.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Der var ikke så meget at vælge imellem da HCM stod klar til at køre, så jeg måtte desværre med hold 1.

Gab!! hvor kedeligt..

109 km? Med 31,6 i snit? Kedeligt? WTF? blink.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det er kedeligt når det er fordi tempoet bliver låst på 32 km/t hele vejen rundt. Ingen intervaller, ingen ryk, ingen temposkift, ikke andet end tons.

Ah, okay. Så er jeg med. Ja, indrømmet, så kan turen blive en søvndyssende affære …

Link to comment
Share on other sites

@ Cykologen:

Ups, mit indlæg blev lidt for indforstået og det beklager jeg - så er loggen jo ikke læsevenlig. Men ja - HCMs hold 1 kører rendyrket tons og intet andet.

Jeg prøvede at lægge op til en bakkespurt på Thors Bakke (Frederikssværk) med en god føring opad hvor jeg stort set ville være i hegnet på toppen. Udover at jeg fik sat turlederen (hæhæ) kom de andre to som ventet udenom kort før toppen. Men ikke for at spurte, men i stedet sætte tempo. At vi ikke var samlede var de ligeglade med og det andte da også i noget surmuleri bagefter. Spurter hvor man er nødt til at løsne kæden kortvarigt bagefter gå ud over snittet. Og DET går virkelig ikke.

Uge 32:

14/8: 86,5kg - fedt% 11,9 - 2300kcal - hviledag

15/7: 86,0kg - fedt% 11,7 - 3800kcal - cykling 3t 45m

Uge 33:

16/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - kommer -- hviledag (massage)

Hm - jeg villet og burde nok have kørt en 27-tur, men cyklen er ikke til at køre på. Udover at den generelt er ulirens namset, så er drivlinien trods skyl og smøring fyldt med grus. Og der står vand i hjulene.

Så i morgen må jeg bide i det sure æble og gøre cyklen hovedren - kedelig arbejde ellers.

Til gengæld en fin overspringningshandling for ikke at læse op på arbejdstaskens indhold. Min lokomotivførercertificering udløber om præcis en måned og jeg bliver inden da hevet ud til prøve uden forberedelse. Og da jeg er for ærekær til at side og væve rundt i paragrafferne, plejer jeg lige at bladre bøgerne igennem.

Så kan jeg veksle mellem tørt læsestof og beskidte fingre; det er ikk´ så ringe endda.

Nu til massage og derefter til familien. Gad vide om jeg skulle lave en smule hjemmestyrk i aften - bare for ikke helt at forfalde til en "pind"....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 32:

14/8: 86,5kg - fedt% 11,9 - 2300kcal - hviledag

15/7: 86,0kg - fedt% 11,7 - 3800kcal - cykling 3t 45m

Uge 33:

16/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 2700kcal + 1 pizzasandwich - lillebitte smule hjemmestyrk

17/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 3400kcal - banecykling 3t 15

I går: var hos familien hvor det trak lidt ud. Min onkel er røget i en depression, så planerne for dagen tiltede lidt. Pyt, familien vejer altid tungest og planerne var alligevel ret løse.

Lige inden jeg gik i går kom UPS med mit "iron door gym". Jeg var dog for træt da jeg kom hjem til at bruge det ret meget, men fik det sdamlet og indviet sammen med lidt strækkere, dibs og mavebøjninger.

I dag har jeg været helt nede rent energimæssigt. Jeg vågnede 10:30 og har INTET foretaget mig - ikke engang set TV - før jeg kørte til banetræning her til aften. Jeg nåede dog at få et ædeflip inden jeg faldt i søvn på sofaen :unhappy:

Lige i starten virkede pulsuret fint men gik over til konsekvent at vise den dobbelte hastighed. Banens computersystem var tændt, så formoder at det var derfor det gik i fisk. Til gengæld kunne vi se fodbold i pauserne mellem intervallerne.

Jeg kørte en god lille opvarmning for mig selv.

Så en fællesopvarmning på 40 omgange - jeg udgik efter min trejde føring for at være sikker på ikke at falde af feltet midt i det hele. Her kom jeg i tanke om at cyklen stadig var gearet ned efter sprinttræningen i onsdags - synes også at den var anderledes :4slap: Jeg fik vendt hjulet og det hjalp lidt på kørslen.

I dag var træningen en pose blandet:

Først 2 x 18 omgange hvor det kun var på de sidste 6 at der blev lukket rigtigt op for gassen.

Så min ynglingsdisciplin: "tag en omgang" (hele gruppen ligger oppe på blå streg med ca. 35 km/t; ved hver omgang dykker de forreste to ned på sort streg og kører en omgang ind på gruppen så hurtigt som muligt).

2 x 3 spurter - min makker er ved de normale intervaller noget hurtigere end jeg er men i denne disciplin måtte jeg holde igen for ikke at smide ham af :devil:

Til slut: linieløb over 20 omgange (A og B gruppen kørte samlet :crazy: )

Jeg havde regnet med at blive smidt af noget hurtigere men holdt næsten hele vejen hjem. Jeg valgte at køre min "spurt" 4-5 omgange før tid da jeg lå en klump der var ved at køre et udbrud ind. De andre i klumpen var fra A-gruppen og vidste at jeg alligevel ville blive slagtet om lidt (havde kørt over evne) så da jeg fik min føring gjorde jeg arbejde færdigt og lukkede hullet helt. Og så var jeg lige til skraldespanden :laugh:

post-1580-092231000 1282087511_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Uge 33:

16/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 2700kcal + 1 pizzasandwich - lillebitte smule hjemmestyrk

17/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 3400kcal - banecykling 3t 15

18/7: 85,4kg - fedt% 11,6 - 3600kcal - banecykling 1t 50

Jeg sad lidt i kø på Ring 3, så opvarmningen var i gang da jeg indtog banen. Bag derny, hvad det så skulle gøre godt for :blink:

I dag skulle vi køre 200 meter par-sprint med dernyoptræk til barrieren og en omgangs tilløb. Derefter skulle den så bare fyres af. Efter min mening en kringlet måde at gøre det på, men jeg ser måske lyset senere.

Teknisk var jeg noget på udebane da det kun var min anden gang bag derny og dels er jeg helt uvant med at køre oppe i barrieren. Der er temmeligt bakket og med min manglende rutine var det fuldstændigt umuligt at ligge på hjul. Hvad værre var at jeg havde fået en makker som jeg fint kender fra mandagstræningen: på hold 1 i A-gruppen :crazy:

Vi nåede tre ture.

På tur 1 gik al fokus med at forsøge at holde tempo i bjerglandskabet. Da makker forlod dernyen, kom jeg aldrig med og blev sat bigtime!

På tur 2 skulle jeg ligge bag derny og åbne festen og der gik ikke langt tid før makker fes udenom.

På tur 3 var dernypaceren ude af drift og makker skulle heldigvis ligge forrest og det hjalp gavaldigt på styrkebalancen. Jeg tør dog stadig ikke køre stående oppe langs rækværket i svingene og er faktisk heller ikke meget for stående kørsel med en kadance der er nær min max siddende. Så da han dykkede ned i banen blev jeg smidt af igen, men kørte da ind på ham. Men tur 3 var også en kende sløv.

Derefter nedvarmning hvor jeg først tussede rundt for mig selv oppe i barrieren for at får lidt rutine i det, og derefter gik jeg roligt ned på den blå streg og havde 200% fokus på at holde forhjulet på stregen.

Det er træls at jeg er så ringe til at vride stængerne rundt i en fart, for mit problem er at jeg løber tør for omdrejninger. Det svarer lidt til at jokke speederen i bund i en bil der står i andet gear. Så det er lidt paradoksalt at jeg er glad for at køre på bane med det "handikap". Jeg må se om jeg kan træne det bedre i løbet af vinteren for så er der masser mere at byde ind med.

post-1580-066112600 1282167969_thumb.gif

Det gode er at jeg formodentlig ikke er særligt hærget i stængerne i morgen.

Så mangler vi bare at jeg får samlet udecyklen igen. Efter regnvejrsturene var alting gruset til og der var vand i hjulene. De har fået rystet det værste vand ud og står til tørre uden fælgbånd og drivlinien har lige været i lampeolie. Så når nu den er ren må det gerne være tørvejr til træning i morgen. Pulsuret viste også dobbelt hastighed i dag - gad vide om det også gør det på landevejscyklen?

Og så fik Kathrine Grage ellers givet den gas i dag på MTB. Imponerende med så ringe teknik. Glæder mig til at se hvad der sker hvis de sætte hende på landevej.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for svarene og begynder at samle dyret igen.

Umiddelbart er det planen at prøve CCHs hold 1. Nu jeg ikke lavede så meget på cyklen i går, burde jeg være i stand til at følge med ved større (og bredere) fremmøde. Men hvis vejret er så jeg gætter på at hold 1 ikke er stort, så tager jeg HCM; der er ikke meget sjov ved at hænge på licensfolkene i 15 minutter og så blive sat af og alternativet er sikkert kun hold 3 som er for langsomt til hvad jeg vil i dag.

Jeg synes det er meget længe siden jeg har haft noget rigtig struktur i træningen og vil gerne køre lidt længere intervaller end spurterne - trænger til at blive presset i mere end 20 sekunder ad gangen. Jeg kan mærke at jeg er faldet ned i komfortzonen/tabt troet på at jeg "overlever" så jeg får ikke fightet igennem når jeg burde og med hold 1 slipper jeg ikke for at grave dybt i mig selv.

Hvis jeg kørte lidt meget mindre offensivt så jeg fik mine føringer i HCM, kunne jeg måske opnå lidt af det samme, men jeg har for meget køkultur :laugh: Klasseeksemplet er min sidste hverdagstur med HCM hvor fronten sled sig gennem vinden og vi andre bagved sad og kedede os og der var ingen rotation.

Synes det er ret sjældent jeg døjer med krampe, men vågnede i nat et par gange i nat med krampe i indersiden af højre lår ude ved knæet og et par gange mere hvor en forkert bevægelse havde udløst den.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 33:

16/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 2700kcal + 1 pizzasandwich - lillebitte smule hjemmestyrk

17/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 3400kcal - banecykling 3t 15

18/7: 85,4kg - fedt% 11,6 - 4100kcal - banecykling 1t 50 (kost desværre opjusteret pga. nattespisning)

19/7: 85,9kg - fedt% 11,7 - kommer -- cykling 4t 25m :devil::superman:

Fantastisk - solen skinnede og det var nogenlunde varmt. Cyklen var nypudset og med spritnyt bagdæk og med latex i begge sutter.

Det var ikke uden bekymring at jeg kørte mod Hillerød for jeg kom lidt sent ud af døren og der var modvind men efter et kvarters tid vidste jeg at jeg ville nå det og lettede gassen lidt.

Fårk der var mange i dag; et pænt hold 3, hele 6-8 på hold 2 og som jeg talte det var vi 36 på hold 1. Vi har været pænt trælse for vores omgivelser.

Vi forsøgte først at være artige og kørte ud af Hillerød på cykelstien men pludselig lå en af pigerne i grøften og 2 mænd og cykler var flettet sammen på asfalten. Jeg var heldig og standsede 40 cm før jeg ramte bunken og blev heller ikke påkørt bagfra.

Alle vel oppe, gjorde vi første stop lige udenfor Hillerød. Dels for en tissepause og vi skulle køre rulleskiftinterval frem til Ølsted med 6-7 på hvert hold. Lidt forsigtigt lagde jeg mig i hold 2 som burde være det næstlangsommeste. Jeg blev ikke presset i bund og det var sq fint for der var masser af mulighed for at køre sig ud senere og SÅ vant til rulleskift er jeg heller ikke, så dejligt at have overskud til at fokusere på det tekniske.

I Ølsted by gik rulleskiftet op i hat og briller med modkørende biler og vejchikaner og to hold blev flettet sammen. Rulleskiftet kom aldrig i gang igen på bakken og sidst (og det eneste gang jeg før har prøvet denne slags interval) blev der kørt individuelt opad. Så da alle alligevel lå på een række gik jeg i front for at trække gruppen op i lidt højere fart. Troede jeg, for jeg kom alene til toppen og måtte indkassere en skideballe fra træneren. Fair nok, jeg gjorde ikke som det var aftalt og gad ikke forklare mine oplevelser fra sidst, for det var jo stadigvæk forkert.

Derefter rolig kørsel frem mod et eller andet sted mellem Frederiksværk og Hundested hvor vi skulle køre 3 runder der hver skulle afsluttes med en skiltespurt og langsom trillekørsel et par hundrede meter frem til første højresving. Her begyndte den nye omgang med moderet udlæg i modvinden og derefter frit løb til byskiltet igen.

På den første omgang lå jeg og rodede rundt som bagerste mand og erfarede at det var pænt hårdt at sidde og æde så meget vind i det tempo, så på tur to, hvor vi måtte holde stille da en hest flejnede totalt ud da vi kom bulderende, fik jeg kørt mig op gennem feltet og troede naivt at det skulle kulminere i skiltespurten. Jeg havde bare lige glemt et sving og nogle hundrede meter og var helt stegt da de andre lukkede op. På tur 3 gik det noget bedre - sad stadig pænt bagved midten af feltet men fik rykket lidt frem mod byskiltet.

Det var faktisk ret sjovt. Lidt hektisk, men sjovt!

post-1580-060094100 1282254558_thumb.gif

Herfra trillede vi roligt hjemad med skiltespurter i Bendstrup og Gadevang. Jeg kan stadigvæk ikke placere byskiltet og da jeg alligevel var ved at være flad, var jeg ikke med i forreste gruppe. Med en energibar i lommen til hjemturen kunne jeg nok lige have hængt i neglene på den, men det havde kostet...

Vel inde i Hillerød lod jeg mig lokke ud på en omvej hjem så jeg kunne følges med nogle af de andre. Da jeg slap dem var jeg meget taknemmelig for medvinden for nu var der udsolgt. Selv med over 30 i timen kunne jeg lugte ammoniakken og kørte hårfint på kanten af at gå helt kold.

Hvor var det en fed træning! Jeg er lige ved at være der hvor vinteren kun minimalt skal bruges til styrk for at holde fokus på at kunne køre med hold 1 fra start næste forår og så ingen banecykling om sommeren.

Og trods jeg kun har kørt med hold 1 tre gange, følte jeg mig hjemme med det samme - måske især takket være Anden (han har en gul badeand på styret af sin banecykel :unsure:) som rent rutinemæssigt lige skal drille mig lidt. Ved ikke hvorfor han lige har udset sig mig, men det er sq fint.

Eneste lille minus (ej, det er det vel ikke) er at folk altid reagerer med stor undren når jeg fortæller at jeg ikke kører sommercup. I dag var der så en der spurgte om jeg så kørte licens i stedet :4slap: Det var selvfølgelig et kompliment, men ærlig talt et voldsomt vildskud. Godt nok havde jeg gode ben i dag, men alligevel.

Igen i dag fik jeg tømt alle 4 flasker (3,4liter) samt ½ kakao og kunne godt have drukket lidt mere den sidste halve time. Det er også lidt køligt til sidst, så hvis der er nogen der vil være rare at køre følgebil, så jeg kan blive vartet op til næste træning :tongue:

post-1580-036606400 1282254534_thumb.gif

Jeg fik ikke aktiveret pulsuret fra start, så der skal lige smides 6km oven i hatten.

Link to comment
Share on other sites

Ellers nogle lækre pulskurver du har der. Surt at jeg ikke kunne nå at køre med rent tidsmæssigt, for det ser ud til at det har været en god træning!

De er ikke helt så fine som Cykologens, men strengt taget hører jeg jo heller ikke hjemme på hold 1 og så vil spændet mellem transport og arbejdsstykkerne jo blive lidt mere fesne og med 36 mand var der også noget elastikkørsel når man ikke sad forrest - hvilket i øvrigt var meget lettere at komme til end i HCM.

Men ja, du burde have været der - om ikke andet så for at trække mig hjem til Nivå :tongue:

Uge 33:

16/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 2700kcal + 1 pizzasandwich - lillebitte smule hjemmestyrk

17/7: 85,6kg - fedt% 11,6 - 3400kcal - banecykling 3t 15

18/7: 85,4kg - fedt% 11,6 - 4100kcal - banecykling 1t 50 (kost desværre opjusteret pga. nattespisning)

19/7: 85,9kg - fedt% 11,7 - 3800kcal - cykling 4t 25m

20/7: 85,9kg - fedt% 11,4 - kommer -- hjemmestyrk 40 minutter

Satan og helvede da også. Da jeg kom hjem fra arbejde og havde fået hældt mad og vand på kroppen, ville jeg køre en 27-tur for at løsne stængerne. Og hvad skete der så?

Kæden knækkede igen! Eller rettere, den "nye" kæde knækkede også. Hvad er oddsene for det?

Det eneste heldige var at jeg stadig var indenfor Nivås bygrænse, så turen hjem på løbecykel var trods alt overskuelig.

I stedet nappede jeg så lidt styrketræning.

Planken:

60 sek

60 sek

Sideplanken:

60 sek

60 sek - uij, det var lige til øllet

Alm. mavebøjninger:

20

20

Lændebøjniner fra gulv:

20

20

Krydsløft:

25

Kropshævninger, neutralt greb:

10

10

10

10

Dibs:

20

20

20

20

Jeg har været for tidligt oppe til at jeg orker at se på kæden nu. Jeg håber at jeg kan hive et led af og den stadig er lang nok, for jeg har ikke mere kæde på lager og kan ikke købe en ny før mandag. Og vil helst også være fri for det, da kassetten efterhånden har kørt så langt at en ny kæde sikkert vil drille.

Weekenden bliver improviseret rent cykelmæssigt. Jeg havde ellers fri på søndag og havde faktisk glædet mig til igen at køre med HCM men så var der pludselig en vagt til salg - til udbetaling.

Og eftersom forsikringspræmien, der forfalder i næste måned, hænger i en tynd tråd, så har jeg ikke råd til at udelade overarbejde.

Også af økonomiske årsager, må jeg droppe at gå til curling. Jeg har ikke lige 2K til sko og kontingent :unhappy:

Heldigvis er jeg i en fase hvor den slags ikke slår mig helt ud - for 3 år siden havde jeg været megadepri.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja - jeg er stadig øm i sidemullerne :dry:

Om jeg er blevet for gammel eller blot har mistet grebet om det ved jeg ikke, men de sidste dage hvor mine arbejdstider har hoppet fra ene ende af døgnet til den anden, er det "lissom" faldet fra hinanden.

Jeg får ikke trænet, men sidder på sofaen og prøver at lade op til lidt aktivitet og for spist alt for meget. Og så ender det med at jeg tilter og vælter ind i seng.

Link to comment
Share on other sites

Halvårsstatus.

(Lorteuge - for meget mad og for lidt tid på cyklen :nonono: Det må kunne gøres bedre.)

Lortesommer! Hvis efterårvejret ikke snart stopper, så hopper jeg over over til vintertræning. I den forbindelse vil jeg i år prøve at "trække stikket" og holde helt træningsfri i et par uger, eller hvordan det nu lige kommer til at passe logistisk med opstart af svømning osv.

Hvad er der så sket det sidste halve år? Ikke meget, jeg har neddroslet styrketræningen og skruet lidt op for cykladsen. Formmæssigt er det endt OK de sidste uger, men må desværre konstatere at hverken alder eller genetik ligger til at rykke derop hvor der for alvor er legestue. Men mindre kan også gøre det og heldigvis lader det til at jeg har fået knækket koden til at træne flere dage i træk og ikke være slave af hviledage. Det er et stort plus og noget jeg skal prøve at holde fast i henover vinteren.

Der skal hyppigere cardio til og da jeg ikke har råd til at sætte en anden cykel på Tacx´en, må jeg supplere med spinning og se om det er nok til at undgå det bøvl med knæet jeg fik sidste år.

Dertil mere fornuftig vægttræning. Sidst år lallede jeg rundt i 12-15 reps stort set hele tiden - i år skal jeg længere ned og det skal mårettes mere til cyklen (men nu behøver der ikke at forsvinde mere muller fra overkroppen). Målet er er klart: at kunne køre med CCHillerøds hold 1 tidligere på sæsonen end i år. Den måde de træner på er lige mig, og det er ærgeligt at smide så mange gode cykelture væk, for hold fast, hvor jeg har det sjovt i deres selskab.

I sommercuppen er der snak om at slå dameklasserne sammen og fylde op med hyggemotionister. Hvis det sker, må jeg lige overveje om jeg skal hoppe med, bare for at have prøvet det - også selv om jeg jeg synes der er alt for meget holdånd over et fyraftensarrangement som dette.

Vægtmæssig har jeg vel indset at jeg ikke kommer helt ned på målet. Jeg har stadig 85 som øverste acceptable vægt og det holder jeg fast i også selvom jeg i perioder accepterer at jeg pga. "sjove" arbejdstider er for træt og har for meget regnorm i ryggen til at holde det. Jeg vil alligevel også denne vinter prøve om jeg kan komme bare lidt længere ned - det burde altså kunne lade sig gøre.

Jeg har en klar ide om hvornår de store madkatastrofer sker og må blive bedre til at styre udenom.

Hvis ikke vejret bedrer sig, så holder jeg cyklen kørende til klubben har været på Hallandsåsen om et par uger og så finder jeg skoovertæk og de varme handsker frem til efter pausen.

Nu vil jeg pakke taske til banetræning i aften og klargøre udecyklen til i morgen (kædesamling) og se om jeg kan hænge på hold 1 efter "normal" banetræning dagen før. Ellers har jeg kun prøvet det efter sprinttræning og der kører vi jo kun få km.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share