Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Uge 36

06/9: 87,8kg - fedt% 12,9 - ukendt -- hviledag

07/9: 88,6kg - fedt% 12,8 - ukendt -- syg

08/9: 88,7kg - fedt% 13,0 - 1670kcal - syg

09/9: 86,8kg - fedt% 12,2 - 1870kcal - syg

10/9: 86,2kg - fedt% 11,9 - 1790kcal - syg

11/9: 86,5kg - fedt% 12,0 - 1710kcal - snottet men aftagende hosten slim op og nogenlunde frisk.

12/9: 86,5kg - fedt% 12,0 - ukendt -- snottet - cykling 1 time + styrketræning 30 minutter

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - kommer -- hviledag - snottet

Tak skal I have :smile:

OK, min lillebror havde overgået sig selv i går i at være kreativ :superman: Så der blev bare ædt igennem. Timingen var ikke så god, men ved de anledninger er jeg altså ligeglad med kalolietælleriet.

Dog, da jeg kom hjem trænkte jeg at jeg lige kunne højne forbrændingen med en lille tur på TACXen

post-1580-071912200 1284388151_thumb.gif

Som bonus har jeg haft lidt ondt i venstre knæ i dag. Jeg bliver nødt til at hekse et eller andet nyt at køre på indendørs.

Derefter lidt ukontrolleret hjemmestyrk, jeg var vist nærmere ovre i crossfit, tror jeg.

Problemet var så bare at jeg ikke engang nåede at sove 3 timer, så er en kende smadret nu, men vil holde den kørende og gå tidligt i seng (og så helst gå på arbejde i morgen uden alle de lortebombetrusler som vi har haft i dag - var selv med til den ene togevakuering og rydning af station.)

Ugeplan:

Mandag: hviledag

Tirsdag: landevejscykling

Onsdag: styrketræning :w00t:

Torsdag: "svømning"

Fredag: styrketræning

Lørdag og søndag er arbejdet i vejen;

er det godt vejr på lørdag, så får stængerne en løsnetur på cyklen og ellers indtager jeg sofaen.

Mandag: banecykling

Tirsdag: styrketræning

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

Så er det nu jeg skal have den STOORE pose med dårlige undskyldninger frem: CCHillerøds klubmesterskab snerper vel lidt hen ad et linieløb. I så tilfælde var det min debut ud i den slags.

Så lad os bare få dem, undskyldningerne: Fårk jeg var/er træt (fik kun sovet et par timer igen i nat), jeg hoster stadigvæk lidt grønt slim op og jeg kom lige fra arbejde = temmeligt dehydreret. Måske var det derfor at læggene allerede på omgang 3 begyndte at krampe (det startede da jeg gik stående ud af et sving, men egentlig uden at forcere ret meget :blink: ) og især højre holdt sig i krampe over halvden af resten af turen :unhappy:

Jeg var sat i gruppe med summercup 2,3 & 4, så målet var sådan set bare at hænge på i den første omgang, måske to. Men der blev kørt langsommere end forventet, så det var først til sidst at det kom til at knibe.

Men jeg fik lært at man ikke bare skal lade sig "puffe rundt"; på de første to omgange sad jeg konstant i vindsiden. Men i modsætning til i HCM, så var det dog muligt at møffe mig lidt rundt, så jeg også kom lidt i læ. Jeg havde absolut ingen ambitioner, så jeg holdt mig ret langt tilbage i feltet hvilket gav masser af elastikkørsel og spildt energi med alle de gange jeg var på bremsen.

Lidt over halvvejs var der 4-5 mand som alt for let fik lov til at rykke sig fri og på næstsidste omgang gik jagten ind omend lidt forkølet. For ikke at ligge og rode omme bagved hele tiden, gik jeg op foran med 2 andre som havde taget initiativ til et mere seriøst modangreb og ingen andre hjalp dem. Efter lidt tid var alle dog med på rulleskiftet, lige indtil vi manglede 20-30 meter i at køre dem op - så bakkede alle de andre af. Nu havde jeg haft storkrampe de sidste fem minutter og for at det skulle ikke være forgæves, kunne jeg lige så godt få lukket det åndssvage hul når nu de andre ikke gad.

De var så også min samlede indsats. Før finalen var der et lille ryk og så et lidt større hvor jeg fik fumlet med gearvælgeren og blev sat bigtime. Det kunne dog køres ind men da spurten så kom kort efter, havde jeg meget ondt af mig selv :laugh: og tøvede et øjeblik med det resultat at jeg ikke kom med frontgruppen og sad og rodede 15 meter efter dem uden at kunne køre dem op og da de så lavede en ikke særlig køn overhaling af en bil med hestetrailer, valgte jeg bare at blive bagved den.

post-1580-016508000 1284496460_thumb.gif

Dagens morsomme: en der også kører både i Hillerød og HCM har lige fået ny cykel, topmodellen fra Pinarello. Men der var udsigt til regn og det lille pus måtte jo ikke blive våd, så han havde også vinterlågen med som han valgte at køre på. Og blev hentet med en omgang.

Dagens trælse: lige pludselig var jeg sat på bage-kage-holdet til Gribben.

+1: jeg tror jeg bliver temmeligt DOMSet i læggene i morgen :cry:

ditto: efter løbet fik jeg det vildeste hosteanfald som udløste en gedigen hovedpine som hovedpinepiller ikke har kunnet få til at gå væk.

Lige bortset fra den lidet flaterende afslutning var det nu fremragende underholdning. Rytmen var noget anderledes end forventet men det var OK intervaltræning - det kan jeg vist godt tåle lidt mere af i fremtiden :blush:

Laver de en gruppe 5 i sommercuppen næste år, så tror jeg sq jeg hopper med trods jeg synes at den meget udtalte holdånd er totalt misforstået på her niveau.

Nå, nu jeg skal sove!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

15/9: 86,9kg - fedt% 12,0 - kommer -- styrketræning ca. 90 minutter

Jeg vågnede i nat med den vildeste krampe i højre læg. Da den var neutraliseret opdagede jeg at jeg var monstersnottet og fortrød at jeg var på cyklen i går.

Men da jeg vågnede i morges var det reduceret igen og jeg har ikke hostet noget som helst op i dag :bigsmile:

Udover at der er 100 dage til jul, så var det også dagen hvor jeg tog hul på styrketræningen igen.

Jeg er ikke tilfreds med spinningen i mit nuværende center så pønser på at skifte og Fitness World ligger ikke uoverskueligt langt væk.

Efter at have ventet ved receptionen i næsten et kvarter, dukkede der omsider en medarbejder op. Så snart han var færdig med den kunde han var igeng med, fik jeg lov at træne gratis pga. ventetiden. Jeg fik så ikke varmet op, men sparede 75kr - det kan vi altid lide :4thumbup:

Jeg teamede op med Kermit og fulgte vist nogenlunde det som han havde planlagt, plus lidt ekstra. Det kostede lidt på tælleriet af reps og notering af vægte, men ellers var det ganske fint at træne sammen med en anden, det har jeg ikke prøvet før (men det var da så også på tide, skulle jeg mene).

Planken:

60 sek

60 sek

supersættet med

Sideplanken:

60 sek

60 sek (næsten - den ene side slap jeg 4-6 sek før tid :unhappy: )

Incline mavebøjninger:

25

15 - ynkeligt

Dibs:

20

10

Lændemaskine:

10x25?

10x25?

Pullups:

15

Chinups:

8

Tricep pushdowns, tov:

15x12½

15x12½

15x12½

Bicepcurl, DB:

10x16

10x16

10x16

Bænkpres, incline, DB:

15x20

15x22

12x22

Laterals:

12x7

10x7 - dumpekarakter på de sidste reps på udførslen

Benpres:

10x50

10x70

10x70

Squat:

10x50

10x50

10x50

(egentlig 51 - har lige googlet mig frem til at FWs stænger vejer 11kg - tåbeligt tal, så jeg runder ned)

Upper back:

10x??

10x??

Rows:

10x??

10x50

Lårcurl, siddende:

10x??

10x??

??x60

Elipsetræner:

5 min

Feeedt at komme i gang, men kunne godt mærke pausen. Bænkpressen manglede lidt balance på de første reps og så er der lige mine lortelår som bare ikke bryder som om vægttræning. Belastningsmæssigt var jeg ikke presset men alligevel var de fucked helt op og brændte og stak bagefter. Først nu et par timer senere er der ved at komme liv i dem, men de er allerede pænt DOMSede og tør slet ikke tænke på hvordan de vil føles når jeg skal fra stående til siddende i morgen :crazy:

Og så var alting naturligvis tungere end normalt, mærkelig nok var der også ektremt stor forskel på første set i hver øvelse og resten.

Men nu kører møllen. Hvis der ikke kommer indian summer, så er styrketræningen det absolut primære frem til 1/11. Til den tid håber jeg at jeg ikke bliver så øm i mine lortelår og derfor bedre kan mikse med cardio.

Jeg er glad for at de ikke tog penge for træningen. Planen var at køre en spinningtime her kl 20 men det havde ikke været for børn. Nu er jeg ikke for nærig til at teste det uden at have trænet ben forinden - pyha!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

15/9: 86,9kg - fedt% 12,0 - 2550kcal - styrketræning ca. 90 minutter

16/9: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2050kcal- "svømning" 50 minutter

17/9: 85,7kg - fedt% 11,8 - kommer -- styrketræning senere

Indtil videre har jeg klaret dagen uden næsespray :4thumbup:

Om 1 time tager jeg svømning og i så god tid at jeg ikke kommer for sent som sidst.

Uha jeg er øm i stængerne, men det er jo mit forfærdelige problem at quadriceps som jeg er allermest opsat på at træne, er den muskel som suverent bliver mest hærget af DOMS. Jeg er glad for at jeg kan støtte med hænderne når jeg skal sætte mig ned. Højre læg er er i aftagende efter diverse krampeanfald forleden. Ellers er der lidt pletvis ømhed som ikke generer. Men det er tydeligt at jeg har holdt pause. Jeg tror at det er første gang jeg har DOMS i maven efter styrketræning - det må vist være Kermits fortjeneste.

I morgen står den igen på improviseret juhu-træning inden jeg tager på familievisit og så må jeg hellere målrette det lidt så det ikke går som sidste år :poking:

Om jeg når at logge træningen i morgen må vi se. Jeg har lavet en aftale med mig selv om at komme i seng senest 6 timer før vækkeuret ringer (undt. de dage jeg kommer fra svøm og banecykling, der har jeg en time fra jeg kommer ind ad hoveddøren). Det er som regel når jeg er træt at jeg falder i vandet på kostsiden og jeg kunne jo i det mindste prøve at holde mig fra de kritiske situationer. Og generelt ville det være nok også være sundt ikke at være paniktræt.

Desuden er morgenmad før kl. 6 reduceret til en gang nupo. Jeg er sjældent sulten på den tid så tænker at lidt er bedre end både ingenting og et måltid som jeg ikke føler at have behov for. Derudover har jeg fundet den første kostplan frem igen men tillader lidt mere mad i forbindelse med træning - især fællestræning. Hvis det ikke virker på den måde, så må jeg også skære det fra.

Og er begyndt på kreatin - jeg kom i tanke om at jeg købte en bøtte på spot i Netto i sommers, så den skal naturligvis bruges.

Shit, jeg skal snart rejse mig op :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

15/9: 86,9kg - fedt% 12,0 - 2550kcal - styrketræning ca. 90 minutter

16/9: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2050kcal - "svømning" 50 minutter

17/9: 85,7kg - fedt% 11,8 - kommer -- styrketræning ca. 75 minutter

Styrketræning og styrketræning. Sjældent har det været så lasket.

Dels har energien og lysten til at bevæge mig været minimal da jeg nærmest har været sportsinvalid pga. ømhed i quads.

Træningen forgik på vej til familiebesøg og følte mig presset tidsmæssigt også selv om jeg faktisk ikke var det. Den følelse er prøvet før så vil prøve om jeg kan time det anderledes i fremtiden.

Straks jeg kom ind i Form & Figur faldt jeg hen i de gamle vaner. Ergo: nyt center NU! Og det er uanset om spinningen er bedre end i F&F og jeg har 1½ måned tilbage. Jeg skal rives ud af de gamle rammer og vaner.

Men det store problem var faktisk et stykke kvindfolk som bagte helt ekstremt hårdt og delvist fulgte mig rundt i centeret. Og man kan sq ikke styrketræne og snakke samtidigt og hun var ikke til at vippe af.

Men credits for at prøve så meget at selv jeg opfatter hvad der sker; er blevet fortalt er jeg er ret tungnem på det område.

Det var så desværre ikke lige en krog jeg havde lyst til at snappe efter.

Men jeg fik trænet hele kroppen igennem, ret submaksimalt, med 10 reps.

Jeg glæder mig til at kunne gå normalt igen, men det kommer nok til at tage sin tid :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

15/9: 86,9kg - fedt% 12,0 - 2550kcal - styrketræning ca. 90 minutter

16/9: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2050kcal - "svømning" 50 minutter

17/9: 85,7kg - fedt% 11,8 - 2900 kcal - styrketræning ca. 75 minutter

18/9: 86,3kg - fedt% 12,0 - 2050kcal - hviledag

Det var sq noget kaloriedyrt kage i går :crazy:

I dag ligger jeg indtil videre ret lavt - der skulle gerne være plads til lidt hygge når der kommer Olsen Banden. Gad egentlig vide hvorfor den slags er tifold hyggeligere at se på TV end på DVD?- jeg mener, jeg har "pengeskabet" stående, men alligevel venter jeg med glæde til kl 20:15 :4disguise:

Jeg gider ikke at træne i dag - det bliver alligevel sjusket. Men banetræningen på mandag er aflyst og erstattet af en tid på tirsdag, så jeg skal lave et eller andet i morgen (som ikke smadrer benene).

Jeg håber at stilen hvad træningstider på velodromen angår, holder efterårets takter (der er mange flere end der har været før). Jeg får næppe råd til at deltage i flere af dem end sidste år, men jeg kan vælge nogen lidt mere behagelige tidspunkter end til kl. 23 og det vil være kærkomment især de dage vækkeuret støjer kl 4 dagen derpå.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Gad egentlig vide hvorfor den slags er tifold hyggeligere at se på TV end på DVD?

Sjovt, jeg har tænkt præcis det samme. Det må være noget med bevidstheden om, at man sidder mange og ser det samme? Eller noget old-school tv-hygge som i gamle dage i familiens skød? Jeg ved det ikke, men jeg har det på samme måde.

Link to comment
Share on other sites

Uge 37

13/9: 89,0kg - fedt% 12,9 - 1980kcal - hviledag - snottet

14/9: 88,0kg - fedt% 12,6 - 3800kcal - cykling 1t 30m - snottet (nu med grøn farve)

15/9: 86,9kg - fedt% 12,0 - 2550kcal - styrketræning ca. 90 minutter

16/9: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2050kcal - "svømning" 50 minutter

17/9: 85,7kg - fedt% 11,8 - 2900kcal - styrketræning ca. 75 minutter

18/9: 86,3kg - fedt% 12,0 - 2050kcal - hviledag

19/9: 86,3kg - fedt% 12,1 - kommer -- styrketræning 1t 15 minutter

Elipsetræniner:

10 minutter

Planken:

60 sek

60 sek

supersættet med

Sideplanken:

60

60

Mavebøjninger i et eller andet stativ:

20

15

8

Lændemaskine:

15x90

15x150

15x150

15x150

Hyperextensions:

12

12

Chinups (halvbredt):

8

8

8

Bænkpres, incline, DB:

12x20

12x20

12x20

Laterals:

10x6

10x6

10x6

Scott curl:

10x24

10x24

10x24

Tricep pushdown m. reb:

10x15

10x15

10x15

Lårcurl:

20x70

Læg i benpres:

20x250

Squat:

10x50

Hvor fedt at have god tid :smile:

Da jeg var yngre muntrede "man" sig med to pladespillere og en sampler og rippede lidt takter hist og her, vred dem og fik stykket noget spændende (old school) hiphop sammen.

Den glade leg med lyd har jeg savnet og pludselig opdager jeg, sikkert sent, at man kan muntre sig med auto tune.

Første klip indeholder både det oprindelige klip og musikken. På klip to har man fundet en musikvideo hvor der er visuelt sammenfald med lyden.

Det var stadigvæk sjovere i gamle dage men nu har jeg fået det her tossede nummer på hjernen

http://www.youtube.com/watch?v=d5V_hfvxjvM&feature=related

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

HA, det er fedt! 4thumbup.gif

Og som en ekstra bonus, så minder hende den interviewede – i det første klip med den originale lyd – nærmest uhyggelig meget om Weirdomanden (Mick Øgendahl fra "Tak for i aften") w00t.gif

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du så småt har fået gang i styrketræningen. Det siges jo at det især har været gavnligt for min gode franske ven Gregory Bauge som jo har nogle helt sindsyge lår!

bauge.jpg

Så der skal bare squattes :laugh:

Ellers er der jo stadig mulighed for at køre med i morgen hvis du ikke helt har hængt cyklen op på væggen endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ih, hvor jeg hader når jeg kommer til at trykke tilbage inden jeg har fået sendt svaret :mad:

Fedt klip med Weirdomanden.

Sommercyklen ER egentlig pakket væk (dog ikke mere end at den ikke er gjort hovedrent) men jeg har egentlig også allerede fortrudt det. Det der med planlægning er jeg ikke så skrap til.

Det bliver nu ikke til landevej i morgen men banetræning. Der skal jeg nemlig stå i kø med hatten i hånden og håbe at jeg kan tiltuske mig et opbevaringsbur, så jeg slipper for at slæbe banecyklen med i bilen.

Men på torsdag kunne jeg sikkert godt finde på at deltage. Spørgsmålet er så om jeg overhovedet kan følge med mere, det er jo ikke blevet til så meget her på det sidste :blush:

Gregory Bauge virker umiddelbart sympatisk og når han kører plejer jeg at holde med ham, dog uden jeg har nogen som helst ide om hvorfor.

Men når det kommer til sprinterlår er der vist ingen der kan hamle op med Robert Förstemann´s imponerende men lidet kønne stolper, som i øvrigt er gode for 240kg i squat når han ikke lige napper 175 i bænkpres :crazy:

post-1580-077084100 1285014209_thumb.jpg

Og hvad der ikke sidder i benene, kan man overraske sig til - det var næsten VMs højdepunkt da han tog fusen på en langt bedre modstander.

I dag har været en lasket dag uden træning. Og jeg har været på efteruddannelse i førstehjælp hvor der har været buffet og så ved man jo hvordan kostregnskabet ender :dry:

Uddannelsen var til gengæld bedre end det jeg har været på før og krydret med en autentisk optagelse af en genoplivning - noget anderledes end det man ser på film. Til gengæld ramte det så igen (ligesom ved ham jeg forsøgte at genoplive juleaften og da mormor døde) at jeg, muligvis syg tanke, føler trang til at have med den slags at gøre. Hvis behovet vokser og jeg ellers kan kandidere til den tid, så kunne jeg godt finde på at blive vågekone

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uge 38

20/9: 86,7kg - fedt% 12,2 - ukendt -- hviledag

21/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - kommer -- banecykling 2t + cycling 2t

Mystisk. Var det godt eller skidt med cykelpausen? Det kommer an på....

Jeg begyndte i velodromen hvor vi kun var 6 mand - til gengæld havde vi en jyde på besøg, nemlig en medaljesluger fra EM på bane for H60-veteraner. Sidste år rev han en 1, 2, 3 og en 6.plads og sidst i oktober skal han til VM.

Så han fik lov at bestemme hvad der skulle køres. Han manglede rutine i at køre på trægulv og ville gerne køre lange intervaller.

Så efter opvarmningen blev det til 3 x 30 omgange. Men vi kørte dem som de kører i Aarhus: ret lavt udgangstempo - hvis nogen tager initiativ, så kan "spurten" åbnes et par omgange før slut men under alle omstændigheder køres der linieløb den sidste omgang. Fedt, at alle der har lyst, får muligheden får at træde igennem. Jeg må også lige rykke min "maxpuls efter astma" op til 191.

De langsomme starter gav overskud til at træne teknisk og havde fuld fokus på at køre på stregen og ikke slingre som de andre.

Vi havde lige nogle få minutter i overskud inden banen blev overtaget af A-licens-folk :crazy: og brugte igen tiden til lidt teknik, dels at køre oppe i barrieren og at køre på blå streg; jeg lå klistret til den i dag :cool:

post-1580-046570600 1285101472_thumb.gif

Planen var at nulre rundt indtil kl. 18 hvor jeg skulle prøve at få et rytterbur til cyklen. Det talte vi om og hørte at folk har ret lange fingre. Nuvel, min cykel er nok ikke i farezonen men alligevel. Har folk glemt deres pedaler, så skruer de bare nogen af.

Så det droppede jeg og tog i stedet til landevejstræning i HCM. Jeg spiste jo alt for meget i går og tænkte at jeg måske kunne høvle lidt kalorier af med en nogenlunde fredelig tur hvis fremmødet var heldigt.

Glemt det! Det var både Søren som Kermit vandt klubmesterskab med og John Grøne som også hører til de hurtige - Kermit manglede dog men alligevel gik det over stok og sten. Jan opgav ret hurtigt at følge med men efter en times tid skete det fantastiske: HCM begyndte at køre intervaller næsten som de skal køres. Især John forsøgte at organisere det - i øvrigt en yderst sympatisk mand som vi gerne måtte se mere til idet han bruger sit overskud konstruktivt i stedet for at køre alle i smadder.

Det var en kende presset at hænge på Søren og John (elastikken knækkede da også lige en enkelt gang) - nu havde jeg heldigvis den undskyldning at jeg havde været på bane, men det havde nu næppe ændret ret meget.

Det var nok den bedste/sjoveste hverdagstræning med HCM, til dato.

Samtidigt havde jeg fornøjelsen af meget af tiden at ligge på Sørens og Johns hjul og de kører simpelt så smukt at man kan kravle helt op til baghjulet uden at skulle på bremsen eller slingre udenom detkonstant. Herligt!

Men jeg har "desværre" måttet spise en del da jeg kom hjem, for der var jeg godt nok færdig.

post-1580-073622700 1285101493_thumb.gif

Nu har jeg for alvor fortrudt at have planlagt at cyklen ikke skal bruges og vil ikke udelukke at jeg ombestemmer mig.

Pausen bed på banen hvor jeg ikke rigtigt kunne få fart i rammen, men til gengæld gik det over al forventning på landevej og pulsen er langt mere tilbøjelig til at komme i hopla end længe.

I morgen var det meningen at brænde mig ned til styrketræning men en bekendt som erhverver sig med at flytte møbler, har hyret mig som hjælper til en flytning på torsdag hvor vi skal på femte sal uden elevator. Hvis det går som jeg håber, så er jeg på absolut hjemmebane.

Jeg er hverken den hurtigste på en cykel eller den der roder med de supertunge vægte i motionscenteret. Men bland det :superman:

Sidst jeg var med til en etageflytning, klapsede jeg både en habil marathonløber og et skrummel af en BBer. Sidstenævnte syrede hurtigt til og løberen rendte sur i belastningen trods han først var uhyggelig gusten på trapperne. Men nu må vi se om jeg er blevet for gammel i mellemtiden eller om den manglende styrketræning den sidste tid straffer mig. Men jeg må hellere være foruden DOMS fra morgenstunden så i morgen bliver forsigtig.

I øvrigt har jeg fået et svar fra foreningen af spiseforstyrrede og han mente helt bestemt at jeg har "kuppelkatar" og bør finde en psykolog. Må se om jeg kan få overtalt min læge til en henvisning, ellers har jeg ikke råd.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har jeg fået et svar fra foreningen af spiseforstyrrede og han mente helt bestemt at jeg har "kuppelkatar" og bør finde en psykolog. Må se om jeg kan få overtalt min læge til en henvisning, ellers har jeg ikke råd.

Godt at du har fået besked. Det lyder ikke til at du kan komme til en gennem foreningen, det ville ellers være oplagt. Lægen er et godt sted at starte, hvis det giver afslag, foreslår jeg at du tjekker om der er en ordning gennem dit arbejde (kræver muligvis at du kan argumentere for, at det er af betydning for dit arbejde, at du får det her løst - hvilket vel heller ikke er umuligt?). Endelig kan du undersøge, om KU har en næsten færdig kandidat, som du kan gå ved. Her i Århus er der i hvert fald hvert år et par stykker, der får lov til at prøve kræfter med terapi under grundig supervision af en professor - de er væsentligt billigere end en autoriseret psykolog, og burde sagtens kunne være behjælpelige i din situation.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en ordning på arbejdet men skal betale skat af det hvis lægen ikke har lavet en henvisning. Og så længe jeg ikke har noget overarbejde, er der desværre ikke plads til den slags fornøjelser - BED kræver, efter det jeg har kunnet læse mig til, en hel del besøg.

Fik lige nævnt overfor familien at mad/kageproblematikken stikker lidt dybere end blot lækkersult.

Uge 38

20/9: 86,7kg - fedt% 12,2 - ukendt -- hviledag

21/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3600kcal - banecykling 2t + cycling 2t

22/9: 87,1kg - fedt% 12,3 - kommer -- styrketræning 1t 30 minutter

Jeg var sq en kende brugt i kroppen da jeg stod op i morges. Endda med reel DOMS i læggene. Det er noget slinger men dejligt at have forladt konfortzonen. Jeg bliver mere og mere opsat på at lade cyklingen fortsætte lidt endnu.

Alligevel har jeg meldt mig ind i Fitness World, firmaordninger følger dog kalendermånederne, så jeg starter først 1/10 men har fået en programlægning før, så jeg kan starte på dagen.

Motionen i dag bestod af:

Elipsetræner:

10 minutter

Læg i benpres:

10x250

15x300

15x300

Squat:

10x10

10x50

10x60

10x70

Lårlurl, liggende:

10x50

10x90

10x90

Planken:

90 sek

90 sek

supersættet med

Sideplanken:

60 sek

60 sek

Mave, incline:

25

19

Lændemaskine:

15x90

15x150

15x150

Hyperextensions:

12

12

Chinups, bredt:

8

8

Bænkpres, incline, DB:

10x22

10x22

Laterals:

10x6

10x6

Bicepcurl:

10x16

10x16

Tricep pushdowns, reb:

10x15

10x15

10x15

Rotator, ud:

15x12

Rotator, ind:

20x16

Elipsetræner:

5 minutter

og endda udstrækning til at slutte af med :clap:

Næste gang skal der lidt mere vægt på rundt omkring :cool:

Link to comment
Share on other sites

Uge 38

20/9: 86,7kg - fedt% 12,2 - ukendt -- hviledag

21/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3600kcal - banecykling 2t + cycling 2t

22/9: 87,1kg - fedt% 12,3 - 3300kcal - styrketræning 1t 30 minutter

23/9: 87,1kg - fedt% 12,4 - kommer -- kommer

Dagens første udfordring som flyttemand Olsen er overstået.

Der ventede en del mere krams oppe på femte end vi var adviseret om, så det tog længere tid end beregnet. Tror det blev til 16-17 ture fra gade til femte + ca. 2½ time effektiv tid fra 5te til 2nden (mellemstation for alt det een mand kunne bære alene). I den anden ende var der kun en etage.

Jeg fedtsvedte som altid - havde det været privat var jeg også dukket op i shorts og tanktop, men den gik ikke lige i dag. Det manglede lidt råstyrke til det tunge og grebet var elendigt når der ikke var et oplagt "håndtag", men har altid været min svaghed. Men ellers tromlede jeg fint igennem og er blevet spurgt om jeg vil hjælpe til en den gang, så indsatsen var åbenbart godkendt.

Havde jeg stået 3-4 timer på en stepmaskine havde det talt som træning, men det gør det vel ikke nu hvor det er arbejde :unsure:

Jeg er meget spændt på hvordan jeg reagerer til fællestræning men det skal have en chance om ikke andet pga. vejret. Men jeg er altså noget træt i det - det er noget andet end det sædvanlge arbejde hvor den fysiske indsats er begrænset til at rejse sig når der er en station, gå ½ meter og trykke på tre knapper og så vælte tilbage i stolen.

Nu skal jeg bare ikke falde i søvn mens jeg venter på centrigugen i vaskekælderen, damn jeg er sovetræt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var faktisk for stressende til at falde i søvn. Jeg måtte løbe hen i vaskehuset og stoppe tumbleren før tid, vælte tøjet ned i mine baljer (tøjet er givetvis totalt krøllet nu) og sponse hjem, tage et lynbad og på cyklen mod HCM.

Fremmødet var skræmmende. Kermit manglede, men ellers var klubbens tre hurtigste mand mødt frem. Og der skulle køres Tons - ja, med stor T. Fuck. Allerede på vejen til mødestedet kunne jeg mærke at jeg bøvlede med at komme over et par småknolde som normalt er nada udfordring.

Straffen kom også rimeligt hurtigt. På min første, og det blev den eneste, føring syrede jeg helt til mens jeg kunne høre friløbene bag mig klikke - frustrerende som bare pokker.

Efter en god times tid måtte jeg bare bede de andre om at fortsætte uden mig - her lå snittet på 36,6 og tons er generelt ikke min kop te, og i dag var der bare ikke til at hænge på. Umiddelbart ville de vente, men det er jo ikke fair: når Jan ikke kan følge med, bliver han bare sat af og der skal altså ikke gøres forskel! Nu havde de også chancen for at komme i hus med et snit der siger spar to, og det ved jeg at et par stykker af dem vil være pavestolte over, så det ville jeg ikke ødelægge. De ville også bare sætte mig en gang eller to mere inden jeg blev efterladt alligevel, så kunne lige så godt stoppe inden jeg ekspoderede totalt og ødelagde det som muligvis bliver årets hurtigste tur.

Da jeg kørte alene gik jeg så alligevel fuldstændig sukkerkold og hver gang der var en mikrostigning eller 1m/s modvind, kørte jeg baglæns.

Så trods min genvej fik de hentet mig ved humlebækspurten som i tonsens navn ikke blev kørt i dag. Jeg hang på til Kokkedal og besluttede at dreje fra med et par andre med den herlige undskyldning at jeg ikke havde lys med, hvilket egentlig var reelt nok - det bliver altså BARE hurtigt mørkt nu.

post-1580-079163100 1285265425_thumb.gif

Nu håber jeg at svømningen om lidt, koncentrerer sig om overkropsarbejde og ikke så meget på benspark - jeg tror at stængerne er temmeligt umulige.

Men så kan jeg også gå i seng med god samvittighed hvad angår fysisk aktivitet i dag. Men må også konstatere at jeg er for gammel til fysisk arbejde og så træning bagefter - suk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

"Nu havde de også chancen for at komme i hus med et snit der siger spar to, og det ved jeg at et par stykker af dem vil være pavestolte over, så det ville jeg ikke ødelægge. De ville også bare sætte mig en gang eller to mere inden jeg blev efterladt alligevel, så kunne lige så godt stoppe inden jeg ekspoderede totalt og ødelagde det som muligvis bliver årets hurtigste tur."

Laust har i hvert fald skrevet på sin Facebook at de kom hjem med lige over 37 i snit. Det er jo helt sindssygt. Undrer mig over hvad der er gået galt.

Link to comment
Share on other sites

Der skete det at Søren, John G og Dong-manden satte tempo :tongue:

Ifølge Laust er det det hurtigste snit i klubbens historie og det skal nok passe. Føj da, siger jeg bare!

Resultat af i går:

Som forventet lidt DOMS i biceps og en del i lår og lægge og en smule i lænden - jeg tilskriver flytningen det hele. Og så desværre også en del under fødderne :crazy: temmeligt ubehageligt.

Svømningen i går gik over al forventning - pludselig fik jeg styr på vejrtrækningen, så nu kan jeg koncentrere mig om at (lære at) svømme. Fik dog krampe i venstre lårs indadfører nogle gange til sidst.

Har motioneret i dag - det må jeg skrive i pausen, jeg skal lige køre en omgang på linie C her om 7 minutter :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Elipsetræner:

5 minutter

Squat:

10x10

10x50

10x70

10x70

Lårlurl, liggende:

10x50

10x100

10x100

Læg i benpres:

4x300 - de ringede fra glasmanden.dk

15x300

15x300

Planken:

120 sek

Sideplanken:

75 sek

Mave, incline:

20

15

Lændemaskine:

15x90

15x150

15x150

15x150

Hyperextensions:

12

12

Chinups, bredt:

10

10

Bænkpres, incline, DB:

12x24

12x24

Laterals:

10x7

10x7

og så 20 minutter på spinningcyklen til at slutte af med, men der var ikke så meget at rykke rundt med :blush:

Jeg burde helt sikkert have holdt hviledag i dag men har rodet mig ud i så mange aftaler i weekenden at det bliver umuligt at nå andet. Men nu får jeg en dobbelt hviledag og håber at jeg er kommet ovenpå igen og ellers tager jeg den tredje med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag blev det igen til en gang banetræning med "pensionistholdet" og det blev til præsic samme opskrift som sidst bortset fra at opvarmningen var kortere. Men ellers 3 x 30 omgange og på de sidste 2, var der fri spurt på sidste omgang. I dag var der skud nok i bøssen til at vinde dem begge to.

Igen i dag melder pulsuret om ny maxpuls. Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør tro på det for i dag røg jeg på de to spurter helt op i 195 og 194 hvilket er en pæn stigning. Zoomer jeg ind på pulskurven ser det nu korrekt ud, så jeg tænker over om de sidste uger med lav mængde træning, har været noget kroppen kunne bruge. Forrige år var min max på 196 og man siger at den falder med ½ slag om året hvis man træner, så det er ikke urealistisk med dagens pulser.

Jeg har sovet i en skidt seng de sidste dage og er blevet lidt øm i ryggen - men det er fast rutine når jeg overnatter i Stege. Jeg håber ikke det påvirker min instruktionstime i FW i morgen. Træningsmæssigt bliver den slags altid noget lallenoget, så gider ikke logge den smule jeg får lavet.

Jeg er stadig små-øm i højre bicep efter flytningen i torsdags men ellers er jeg ved at være på højkant igen.

Jeg har købt det lille kamera som er på bagsiden af Nettos katalog og fik knaldet det på banecyklen. Det virker fint trods jeg kunne ikke få det til at sidde på stellet. Er overrasket over at billedet er så roligt; monteringen på styret kunne give nogle "sejlture" men det er ikke tilfældet. Hvis youtube-visningen står på 360p er det lidt grynet men på 480p er billedet OK.

post-1580-064260300 1285714420_thumb.gif

Den ene pulsspids i opvarmningen er dette move fra blå streg, op i barrieren og ned på den sorte hvorefter der er en totrinsbremsning ved at slå op i banen inden jeg går på hjul af de andre.

Næste klip er dræbende langt men viser en fuldstændigt intervalblok alt incl. Det er i øvrigt den anden tur på 30 omgange.

http://www.youtube.com/watch?v=jbwlxkUepTw.com/watch?v=DO151nuQ3PE&feature=youtube_gdata

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg forsinkede dig; vi havde lidt ventetid hist og her.

Det er i hvert fald ikke mig der fører an i udstyrsræset på cykelbanen. Men aftenholdet er endnu værre liret.

Det var meningen at jeg nu skulle have været i Stege igen, men det gulv der skulle lægges (og bæres op - det var dér jeg kom ind i billedet) må vente, da de blev arbejdsramte. Desværre havde jeg efterladt min arbejdstaske+tøj fra mit sidste besøg da det var meningen at køre direkte på arbejde på fredag, så jeg måtte lige en smut sydover og hente mine ting. OK, jeg fik tiltusket mig en gang fadkoteletter, =livret, men det var sq en dyr gang mad :unhappy:

I dag var jeg i Fitness World for at få lagt program. Jeg ønskede forandring og det får jeg med et nyt 2-splitprogram. Umiddelbart tanker:

Desværre røg chinups ud - den er ellers god at lire med. Jeg skulle nok ikke have øffet over deres chinstativ hvor man ikke har mulighed for at holde i den stærkeste grebsbredde.

Det samme gjorde squat. Ind kom i stedet lounges som med min elendige motorik bliver pissepinlige, men det er barsens ærveligt.

Er lidt overrasket over at der ikke er mere fokus på mave og lænd end der er samt at bicep/tricep skal have så mange tæsk, det er jo ren discotræning :cool:

Nu må vi se om vægtene i skemaet kommer til at passe. Men programmet ser således ud, udover 10 minutters relativ let opvarmning i crosstrainer:

Dag 1 (Ryg, bryst, biceps, mave):

Planken:

2 x max

Sideplanken:

2 x max

Upperback (maskine):

2x10x20 (ligesom ved lodrette rows, er der en nerve der niver, så ser lige...)

Cable pulldown:

2x10x50

Hyperextensions:

2x15

DB Bænkpres:

2x10x24

Cable crossovers:

2x10x10

Pec Deck (maskine):

2x10x35

Bicep curl (DB, suspineret):

2x5x14

Bicep overhead kabelcurl:

2x10x10

Preacher Curl:

2x10x30

Dag 2 (Skulder, triceps, ben, mave):

Planken:

2 x max

Sideplanken:

2 x max

Benpres:

2x10x100

Lounges:

2x10x14

Lårcurl:

2x10x50

Rotary calf aka lægmaskine:

2x10x30

Laterals:

2x10x6

Arnold presses:

2x10x12

Triceps pushdown m tov:

2x10x20

French press:

2x10x20

Overhead extensions:

2x10x6

Jeg glæder mig til at komme i gang og eftersom der er så meget nyt, er det med samme spænding som hvis jeg skulle begynde forfra.

Da jeg nu alligevel i hjemme i morgen, forventer jeg at køre en cykeltur med HCM og håber at det bliver i samme stil som Kermit kørte i går og ikke supertons som jeg havde "fornøjelse" af sidste torsdag :puke: og kan med glæde også deltage i svømmeundervisningen bagefter.

Og så må jeg vist hellere til at tælle kalorier igen :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share