Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Nej, du slap for lounges - du var forberedt på det, dit svin :tongue:

Ej, du kommer heller ikke sovende til det.

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - kommer -- cykling 2t + svømning 1t

Cykladsen begyndte lidt hektisk da jeg måtte rode i gemmerne for at finde det nogenlunde varme tøj frem og spottede en vigtig SMS fra i morges. På vej til mødestedet med 90% i puls, måtte jeg forsøge at koordinere transporten af mors fødselsdagsgave med min lillebror som blev ved med at sende fu.... SMSer. Godt nok kører jeg ad banestien som er ret øde, men principielt vil jeg simpelthen ikke SMSe og cykle samtidigt! Egentlig heller ikke knævre i telefon, men skulle vi nå det inden butikken lukkede var jeg nødt til at kompromisse med det sidste eller miste fællestræningen. Så meget for principperne :innocent:

Men jeg nåede da frem og kunne også lige nå et panikopkald inden vi lettede anker. Umiddelbart lå det i luften at der skulle køres tons, men heldigvis fik Kermit drejet det over i at det også kom pulsvariation ind.

Første reelle temposkift kom lidt før Jonstrupbakken men det var intet i forhold til det der ventede kort efter, på en kort men halvstejl bakke mod Tikøb. Jeg lå egentlig på hjul af Kermit men pludselig gjorde jeg ikke mere da han lige lagde "nogle" hundrede ekstra watt på. Der måtte jeg grave alvorligt dybt i posen, for at piske mine 88 flommede kg opad og må desværre også erkende at jeg ikke fik lukket hullet før bakken fladede ud og Sir Newton ikke længere gjorde det onde ved mig. Selv med licensdrengene i CCHillerød, er der langt mellem at opleve lignende antrit opad. Det efterlod mig godt og grundigt tværet ind i mælkesyre :gal:

Heldigvis valgte Kermit ikke at efterlade mig da de to andre valgte at trække fra kort efter. Tak for det!

Vi havde ikke regnet med at se dem igen, men de vendte og kørte imod os og så var vi samlet igen.

Frem mod Humlebækspurten troede jeg at vi måske kunne lave lidt paradekørsel, så alle fik vind på næsen, men det var der ikke nogen der var med på.

Hen til selve spurten gik det faktisk nogenlunde langsomt. Tit, åbner jeg langt udefra og trækker de andre frem, så jeg også får kørt mig ud trods at jeg bakker af før svinget. Men der er måske lidt unfair at jeg blander mig i en spurt som jeg ikke er med i slutningen af, så i dag valgte jeg at holde mig passivt så de andre kunne køre den i fred (det er bare noget pis, når det er den eneste skiltepurt på ruten).

Først helt kort før svinget, skete der noget. Faktisk så kort før, at jeg nok havde turdet køre med rundt da farten næppe kom op og klokke før op mod skiltet, men det fattede jeg først bagefter.

Ellers skete der ikke så meget andet end at sidevinden på det åbne stykke af Strandvejen var hæslig gusten. Heldigvis drejede jeg fra med en anden allerede ved Mikkelborg :blush:

post-1580-096164200 1285870748_thumb.gif

Nu: pakke taske og så til svømning - synes ellers at jeg fryser rigeligt i forvejen. Næste tur på cyklen bliver nok i Hillerøds tøj - det er altså bedre i de her mellemtemperaturer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- men den leg der var, var alene din fortjeneste :4thumbup:

Laust var ikke just varm på projektet og Jacob indledte ikke noget; det gjorde jeg selvfølgelig heller ikke men det er desværre kun sjældent jeg "tør" tage mig den frihed.

Jeg kan da stadig følge med når blot der ikke bliver kørt tons, men synes nu godt jeg kan mærke at jeg kører så mange km mere: Intervallerne bider betydeligt mere end de plejer og især går der længere tid, inden jeg "er på" igen. Omvendt har jeg jo pludselig fået 4-5 slag mere i pulsreserve, men det kan selvfølgelig være at det er dem der er dyre at bruge.

Man ved jo aldrig hvordan vejret bliver og hvornår kommunen begynder at smide salt, men det lakker vel også mod enden for sommercyklen. Nok meget godt, jeg kan slet ikke forestille mig at jeg ikke bliver monstruiøst (STAVEPLADE) hærget af DOMS efter bentræningen - med benpres i stedet for squat må det være slut med at køre submaximalt :devil: For slet ikke at tale om væltepeter lounges.

Svømningen her til aften bød ikke på nogle revolutioner ligesom sidste gang, men blev da jævnt træt i indadførerne.

Hvis jeg ikke, halvt i søvne, går i køleskabet i nat, så lander jeg på

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Reserverne blev dog ikke så tømte at 3050 kcal udløste en lavere vægt her til morgen.

Således indledes en sjusket update fra arbejde.

Knæene kan mærke at jeg stort set kun lavede "bryst-ben" i går, men det var jeg blevet forberedt på. Men i fremtiden vil jeg nu alligevel ønske mere blandet træning.

I dag blev det til en omgang styrketræning. Det nye program i det nye center :cool:

Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår jeg får styrketrænet næste gang, så jeg valgte at køre begge splitdage ud i en køre - dog kun en gang mave.

Heldigvis var jeg ikke så frembusende da vi lagde program, så det var kun når instruktøren ramte meget galt, at jeg forlangte højere vægt. Så trods at jeg havde lidt travlt, kunne det gennemføres med ret korte pauser mellem sættene uden jeg blev max presset. Naturligvis var der mange steder hvor det passede perfekt, men skal skrue op for belastningen hist og her næste gang.

Men ret fedt at køre 6 sæt biceps. Det har jeg aldrig gjort før, da de har en tendens til at blive for store i forhold til resten af kroppen. Sikke et herligt pump man får til sidst :w00t:

Håber på HCM-cykling søndag morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 -- meget -- ??

INGEN TRÆNING i dette indlæg - blot snik-snak :laugh:

Argh,

I går gik kosten ellers nogenlunde med 2400kcal på tælleren da jeg kom hjem i nat efter efter turnusens seneste vagt.

Men så røg jeg selvfølgelig i fælden og fik ædt 1100 kcal på 10 minutter: 1 stykke rugbrød med kylling, en tallerken havregryn med rosiner og 3 små proteinbarer. Bande bande bande.

Jeg har desværre ikke fundet nogen af vores netværkere på arbejde - der er stadig en financieringsting jeg er usikker på mht. til at komme til hjernevrider med BED´en, men har ellers brevet til lægen klar.

Da jeg skal til fødselsdag i dag og ved hvordan det ender, håber jeg at kunne smutte nogenlunde tidligt og køre en TACX-tur inden jeg går i seng. Det blæser alligevel så meget at jeg ikke føler at jeg misser noget ved ikke at deltage i HCM-træningen i morgen.

I stedet håber jeg at kunne deltage i CCHillerøds afslutningstræningstur med hygge bagefter, på torsdag. Med lidt held bringer det mig lige akkurat over 5000 kørte km på landevej og ellers kommer der nok en mulighed eller to mere.

Mon ikke man kan gøre halvårsstatus nu?

Landevejscykling. I dag står tælleren på 4938km.

Det er OK, men havde nu gerne set lidt mere.

Kvaliteten af træningen er i kraft af astmamedicinen markant bedre end sidste år, men der er stadig for mange hoved-under-armen-ture. Også, eller især, når jeg kører alene. Fællestræningen i CCHillerød på hold 1 har dog højnet niveauet en del, i betragtning af at jeg ikke falder igennem håber jeg at have modet til at køre med dem fra start i næste sæson.

Årets store "gennembrud" var et jeg endelig kom til at kunne træne flere dage i træk uden at gå helt i stå på andendagen.

Kørselsmæssigt går det OK. Igen bedre end rædselssæsoen sidste år, men der mangler desværre noget i at hænge på de hurtigste i HCM - man må jo nok igen-igen indse at dåbsattesten ikke er et plus og fremskridt ikke kommer i det ønskede tempo - hvis det overhovedet kommer mere.

Banecykling. Km-tælleren står på 783,5km.

Det er stadigvæk sjovt, men synes også at det er blevet lidt besværligt (læs: lidt mindre sjovt i forhold til transportindsatsen).

Jeg savner variation og synes ikke mere at 30 omgange er topunderholdning og der er langt mellem de rigtigt sjove indslag, men det kan være at det kommer til vinter :please:

Det har slet ikke hjulpet at træneren har "holdet mig op" hvor jeg har et hyr med at følge med. Som jeg tidligere har skrevet, trives jeg bedst i medgang og det passer mig skidt at blive sat af flere gange på en aften. Igen må jeg håbe at større fremmøde til vinter, kan genplacere mig hvor jeg hører bedre hjemme. Nu har jeg holdt mig væk fra mandagstræningen i nogle uger og det har faktisk hjulpet på lysten til at køre, ser lige om 14 dage hvad der sker når jeg vender tilbage. Men ellers må jeg hygge mig med pensionisterne og så geare cyklen ned for at give mig udfordring i at køre med dem.

Styrketræning:

Det var egentlig OK med sommerpausen. Det kunne jeg godt finde på at gentage næste år også selvom det resulterer i at man kryber synbart. Må se om jeg kan hente det tabte hjem i vintersæsonen.

Vægten :crazy: :

Helt som forventet, røg der nogle kg på. Ikke så mange som jeg kunne have frygtet, men flere end jeg havde håbet. Med i regnestykket skal man tage den muskelmasse der er forvundet og det gør det jo blot værre end hvad vægten fortæller. Det kringlede ligger i at jeg sgu fandme ad helvede til, ikke lige umiddelbart kan få hul på bylden og vægten til at dale igen.

Det er næppe nogen hemmelighed at det ligger mig på sinde - jeg har et stille håb om at jeg uden fællestræning måske kan blive mere modig til at være drænet for energi (ikke at det hjælper på ædeflippene). Jeg må se hvad jeg kan hitte på - har ikke kastet håndklædet i ringen endnu, men er ganske klar over at jeg ligger og spræller på glidebanen hvad angår en opadgående tendens.

Nu kommer de to store fødselsdage inden for 2 uger men så burde der være "fred" frem til jul og så må jeg prøve at tage mig sammen :poking:

Jeg er slet ikke så øm i stængerne som forventet, så hvis jeg kan nappe en "cykeltur" i aften, åbner det for en fornuftigt træningsplan først på ugen.

Jeg har faktisk kun rigtigt DOMS i triceps og baglår :blink: gad vide om lounges alligevel rammer dem - synes bare ikke det føles sådan mens jeg udfører øvelsen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - kommer -- kommer

Ingen træning endnu, men jeg skal lige klappe mig selv på skulderen.

Til fødselsdagen i går, spiste jeg kage. Men ikke i de sædvanlige mængder og havde også været omkring Føtex for at have en kyllingebolle og æble med.

Da jeg kom hjem opdagede jeg Olsen-Banden på TV men slukkede alligevel og tog en tur på cyklen.

Tror lige jeg skal vente på at jeg har spist frokost, men så en tur i FW hvor der venter en times underholdning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet var jeg i tur i FW i eftermiddags.

For anden gang i træk var jeg ved at få krøllet min lille Punto i svinget i Langerød. Sidste gang mødte jeg en traktor med tvillingehjul i alle fire hjørner og i dag var den en gummiged der skar hjørnet :crazy:

Lidt efter ramte den dårlige samvittighed. Mod mig kom en Team Mermaid rytter i pivhamrende modvind og opad bakke og han så godt nok presset ud. Og der sad jeg og skulle bare hygge mig med lidt vægttræning. Hmmm....

Elipsetræner:

10 min

Planken:

150 sek

120 sek

supersættet med

Sideplanken:

60 sek

60 sek

Laterals:

10x6

10x6

Arnold Press: - belastningsmæssig kan jeg godt tåle lidt mere, men det brænder allerede fælt, så er jeg en kylling?

10x12

10x12

Benpres: - 10 op. Stadig ikke nok til at lave iltgæld; det føles altså helt forkert når jeg plejer at gispe efter vejret i squat.

10x110

10x110

Lounges: - balancen halter endnu men det går fremad. I stedet for at øge i vægt mens jeg stadig fumler, må jeg hellere lægge flere reps på. Men fornemmer allerede at den til gengæld kommer til at suge noget ilt.

5x28

5x28

Lårcurl:

10x50

10x50

Rotary Calf, et ben ad gangen: - 10 op & et sæt mere. Underlig udveksling på maskinen; enten er ROM lille er også er vægten lav. Den får lige et par chancer mere inden jeg hopper over i benpressen, det kan jo være et spg om tilvænning men umiddelbart kan jeg ikke lide den og slet ikke med begge ben. Modstanden føles alt for svampet.

10x20

10x20

10x20

Tricep pushdown m reb:

10x20

10x20

French press:

10x25

10x25

Overhead tricep extension:

10x6

10x6

Elipstræner:

5 minutter

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - 2550kcal - styrketræning 1t 15m

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - kommer -- styrketræning 1t 25m

Det er godt nok spøjst at have trænet ben i går og så ikke være smadret af DOMS. Bevares, de er trætte som efter en hidsig cykeltur, men.... ved godt at DOMS ikke er en tegn på kvalitetstræning, men synes nu alligevel at det mangler. Det er hvert fald skævt at træne 12 sæt til overarmen og kun 6 til låret (+3 til læg) når man nu er cykeltosse. Mere volumen til stængerne næste gang!

Blev ellers lidt øm i tricerne og en del i siden af maven. De der sideplanker, bliver jeg vist aldrig helt gode venner med - et er at de bider i maven men skuldrerne syrer næsten endnu mere til :blush:

Men til i dag der var herlig med masser af opjusteringer:

Crosstrainer:

10 min

Planken:

150sek

120sek

supersættet med

Sideplanken:

70 sek PR

60 sek

Upperback:

10x20

10x20

Cable pulldown: - 10 op

10x60

10x60

Hyperextensions: - 1 rep op og frygteligt langsomt :crazy:

16

16

DB Bænkpres: - 2 op

10x26

10x26

Cable crossovers: - 2½ op

10x12½

10x12½

Pec Deck (maskine): - 5 op

10x40

10x40

Bicep curl (DB, suspineret): - 2 op

5x16

5x16

Bicep overhead kabelcurl: - 2½ op

10x12½

10x12½

Preacher Curl: - burde have været tungere men kunne ikke huske hvordan der føltes sidst

10x30

10x30

Vristcurl, overhånd, DB:

10x7

10x7

Vristcurl, underhånd, BB: - av: forkert bane for leddene

10x30

10x30

Crosstrainer:

5 min

På vej ud fik jeg lige hilst på Kermit der var på vej ind.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - 2550kcal - styrketræning 1t 15m

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - kommer -- banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

Det er ikke meget vægten flytter sig. 90% af det er at jeg ikke har magt over sulten i øjeblikken og får for mange ædeflip.

Men - og det gør måske at slankemotivationen daler lidt - så nyder jeg den barnlige glæde ved at jeg, selv med nej-hatten på, kan se visuelle begyndergains/effekt af muscle-memory. Det er altså mange mange år siden jeg inden for uger kan se at der pludselig kommer split i biceps og smilehuller i pecs. Det er alt for sjovt til at smide væk, så i forbindelse med styrketræning ønsker jeg ganske enkelt ikke at være i kalorieunderskud lige nu.

Det må jeg prøve på hviledage og i forbindelse med cardio.

Således på halv morgen- og formiddagsmad (dog fuld frokost), kørte jeg mod velodromen kun med det halve energipulver i flaskerne. Det er trods alt hyggepensionisterne der hærger tirsdag eftermiddag, så det skulle nok gå.

Opvarmningen blev kort for mig, for en defekt bil lige i vejarbejdet på Ring 3 udløste en ret massiv Stau.

Vi var kun 4 mand og vi kørte igen 3x30 omgange.

Ham der skal til VM for veteraner, ville gerne have lidt sprint-sparring og da vi kører næsten lige hurtigt (sørgeligt - manden er 67) blev det mig.

På tur 1 gik det i fisk men på de næste to gik det fint.

På to´eren tog den snu ræv røven på mig så jeg kom til at sidde og stege i ydersporet - fik ædt den anden foran men nåede ikke at overhale ræven.

På tur tre holdt han øje med hvornår jeg åbnede og i det samme satte han også fart på. Da jeg var på siden af ham, lettede jeg gassen så jeg ikke havde tilløb og så måtte jeg volde cyklen gennem ydersporet for at trække fra ham - på langsiden var det bare at holde den hjem.

DET er sjov cykling!

Fint nok at køre en spurt fra spids, hvis man ellers kan det.

Også fint at sidde og lure som 2,3 eller 4rdemand og hugge til og overraske dem foran og nappe spurten på det tilløb som overraskelsesmomentet giver.

Men det stikker ALDRIG at køre side-by-side - enten en spurt hvis man er næsten lige hurtige, eller et powerinterval indtil sidemanden eller en selv må opgive at holde farten. Det er i min bog den ultimative cykelunderholdning. Og man oplever den næsten aldrig, så det var en fest i dag :w00t:

post-1580-003654600 1286312176_thumb.gif

Impulsivt besluttede jeg også at tage turen med HCM.

Der var kun to andre og en helvedes masse vind. Benene føltes egentlig gode nok, men de kunne ikke I N T E T. Jeg kunne ikke engang smide turlederen på bakkerne og det er bare slet ikke i orden.

Hader når der er så meget vind. Når man sidder på hjul, føles det dræbende langsomt (overdrivelse fremmer forståelsen) men når man selv får vind på næsen, er man dybt frustreret over at der ikke sker en skid udover at pulsen pisker i vejret.

Der var egentlig kun to begivenheder i dag og jeg formåede på ingen måde andet end at se Kermit pakke mig sammen.

Første gang efter Jonstrupbakken mod Tikøb. Helt som ventet blæste ham udenom ved den sidste stigning og jeg sad bare og stegte i vinden og var egentlig i forvejen småhærget af at hænge på ham på Jonstrupbakken.

Så var der Humlebækspurten hvor jeg havde fornøjelsen af at have føringen da vi kom ud i vinden. At Laust ikke ville køre med, var jeg klar over men om Kermit helst ville eksplodere selv eller have den lidt længere udefra med en "servering" var jeg ikke helt klar over, så jeg kørte den bare midt i mellem. Og BUM, så fløj han udenom som en løbsk jetjager og den var der sådan set ikke nogen grund til at prøve på at forfølge.

post-1580-086279100 1286312198_thumb.gif

Føj hvor jeg stank da jeg kom hjem :blush:

Dels nåede jeg ikke i bad efter banetræningen og dels var jeg åbenbart kørt tom for kulhydrat, så hørmen af ammoniak næsten slog mig baglæns ud, da jeg trådte ind ad døren.

Materielt var den en skidt dag. Jeg prøvede at justere på gearet inden vi kørte ud men det blev det meget værre af. Øv, hvor det skiftede mange gange af sig selv.

Ophænget i saddeltasken knækkede, så den hang og dinglede i støttestroppen og daskede mod benene.

Og endelig så gik flaskeholder-holderen på skrårøret løs igen. Den blev ellers limet da cyklen var til forårscheck. Hvis Heino holder hvad de lover, så bliver rammen sendt til fabrikken hvor de enten tryller eller giver mig en ny. Jeg ved jo nok godt hvad jeg håber på :cool:

Hvorom alting er - hvis jeg kan få plads til indholdet af saddeltasken i trøjelommerne, så tager jeg CCHillerøds afslutningstur på torsdag og derefter bliver sommercyklen sendt på sygehus. Og ellers var det en temmelig flad sæsonafslutning fra min side i dag :unhappy: Men jeg mangler stadigvæk 20,7km i at runde 5000km så håber at få torsdagen med - og gerne med lidt mere at skyde med.

I morgen skal der igen rives lidt jern - nu da ferien er slut, må jeg som de fleste andre træne i myldretiden.

Ulempen ved spilttræning er at man træner så tit, så har lige måttet i vaskekælden da jeg var løbet tør på shorts og t-tops. Og det går jo virkelig ikke at træne i andet :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - 2550kcal - styrketræning 1t 15m

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - kommer -- kommer

Ak ja, så er ferien forbi. I mine morgenrutiner er der afsat tid til at klaske madpakke sammen, men 3 breve Nupo tager ikke så lang tid :wink:

Så jeg nåede lige at se på cyklen - lige umiddelbart var jeg lidt for hurtig ude, tror kun at det er skruerne til flaskeholderen der åbenbart pludselig har løsnet sig.

Ja, og nu gårsdagens rædselstur er kommet lidt på afstand, så bliver cyklen nok alligevel brugt lidt tid endnu.

Jeg kan altså godt mærke at det er længe siden jeg sidst var oppe 4:15 og at jeg har vænnet mig til at gå sent i seng :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - kommer -- styrketræning 1t 25min

Crosstrainer:

10 min

Planken:

180sek PR

130sek - heldigvis var jeg ikke ene om at grynte planker :blush:

supersættet med

Sideplanken:

75 sek PR

75 sek

Upperback: - 5 op

10x25

10x25

Cable pulldown: - 5 op

10x65

10x65

Hyperextensions: - 1 rep op

17

17

DB Bænkpres: - 2 op

10x28

10x28

Cable crossovers:

10x12½

10x12½

Pec Deck (maskine): - 5 op

10x45

10x45

Bicep curl (DB, suspineret): - 2 op

5x18

5x18

Bicep overhead kabelcurl:

10x12½

10x12½

Preacher Curl: - 2½ op

10x32½

10x32½

Vristcurl, overhånd, DB:

10x7

10x7

Vristcurl, underhånd, DB:

10x14

10x14

Crosstrainer:

5 min

Og ja, det var anden træning i træk uden ben. Hvis jeg kan nå at få styr på cyklen efter arbejde i morgen (er for træt nu og er på vej i seng), så skal jeg til fællestræning og er for hærget efter bentræning til at køre bare nogenlunde fornuftigt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - 2700kcal - styrketræning 1t 25min

Maden gik ellers godt i går bortset fra de det sidste kvarter jeg var vågen - pludselig var der indtaget 600kcal heraf en del fra 60 gram chokolade.

Ved ikke helt hvad der sker med skinkerne. Efter cykelturen i tirsdags var de jævn flade morgenen efter men da jeg havde fået lidt mad og drikke, var de friske. Lige indtil om aftenen: så visnede de igen og har også været tunge på trapperne i dag. Da jeg heller ikke havde noget lys liggende til cyklen, droppede jeg den planlagte cykeltur.

I stedet kunne jeg teste to af FWs instruktør. Det var et pludseligt indskud så jeg kom sent af sted, nåede lige at passere Kermit men dårligt nok hilst på.

Fanden galemig om ikke instruktøren på den første time, var (bl. a.) ham fra flygtede fra i Form & Figur. Hvor uheldig kan man være?

Og igen i dag var der ingen ide om hvad timen skulle byder på. Hæsligt. Egentlig synd, for han kunne være ret motiverende hvis han gad melde ud var der skulle ske og ikke hele tiden lød som om at NU er der 10 sekunder tilbage - også når der mangle 40 minutter.

Heldigvis var hende der kørte timen bagefter mere klar i spyttet.

Jeg havde helt glemt hvor meget jeg fedtsveder i en spinningsal og løb tør for salt og fik krampe i bytte. Heldigvis havde de bordsalt i receptionen, så jeg kom nogenlunde på højkant igen.

Jeg fik kørt all-out et par gange hvor jeg sad og både stønnede/grindede og savlede, så det er lidt tarveligt at pulsen ikke kommer højere op.

post-1580-089010200 1286476108_thumb.gif

Nu er jeg totalt stegt i stængerne, så svømningen bliver ikke med fokus på ben!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja du så sgu lidt stresset ud da du kom gående igennem lokalet :smile: Jeg har selv hørt ham den mandlige spinning træner når jeg har lavet maveøvelserne, og umiddelbart virker han ret irriterende. Ved ikke helt hvorfor, men lader ikke til at han kommer med nogen form for information. Hvorimod hende der var efterfølgende, fik ualmindelig stor ros i mandags.

Link to comment
Share on other sites

Usædvanlig god dag til svømning (alt er relativt) men pludselig var der noget nyt der virkede. Jeg er efterhånden alligevel ved at tro på at det måske kan lade sig gøre at få lært.

Lidt stresset :innocent: - de skulle begynde om et par minutter og jeg skulle også tanke vand og indstille cykel.

Jeg har hørt ham instruktøren øffe i omklædningen over at nogen har brokket sig over ham man at han ikke vil ændre sin stil. Så det er ikke kun mig.

Plan:

fredag: bendag

lørdag: antibendag

søndag: hviledag

mandag: banecykling

tirs-tors: efteruddannelse på et møgtidspunkt. Så hvis jeg skal nå at træne, så skal jeg træne fra morgenstunden :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt ham instruktøren øffe i omklædningen over at nogen har brokket sig over ham man at han ikke vil ændre sin stil. Så det er ikke kun mig.

Har du prøvet at snakke med ham? MIn oplevelse er, at mange er positive, hvis man kommer med konstruktiv feedback. Hvis det kommer ud som brok, så lukker folk af - men hvis du formulerer det pænt, kan det da godt være at han vil forsøge at være lidt mere informativ om hvad der skal ske. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at snakke med ham? MIn oplevelse er, at mange er positive, hvis man kommer med konstruktiv feedback. Hvis det kommer ud som brok, så lukker folk af - men hvis du formulerer det pænt, kan det da godt være at han vil forsøge at være lidt mere informativ om hvad der skal ske. :smile:

God idé. Hvis jeg kan fange ham i en rolig stund vil jeg lige høre. Det kan jo også være at han har et godt argument for at gøre som han gør.

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - 2700kcal - styrketræning 1t 25min

7/10: 86,4kg - fedt% 11,9 - 2700kcal - spinning 2t + svømning 1t

8/10: 86,4kg - fedt% 11,7 - kommmer - styrketræning 1t 30m

Pyh, jeg havde helt glemt hvor træt man bliver når man ikke får sovet nok. Og i dag stod jeg endda op en time før jeg skulle :4slap:

Jeg opdagede det først da jeg kom ned på stationen og først bandede over at mit ikke kørte. Kort efter måtte jeg indse at jeg skulle vente 20 minutter på første morgentog og at en times søvn var tabt.

Helt generelt er jeg temmelig slatten - det bliver nok heller ikke bedre af jeg skal ind i september for at finde min sidste hviledag.

Men i dag var det bendagen (i morgen anti-bendag og hviledag på søndag):

Elipsetræner:

10 min

Planken:

150 sek

90 sek , mistede lige det mentale og "kom til" at slippe

supersættet med

Sideplanken:

75 sek

75 sek

Laterals: - 1 op

10x7

10x7

Arnold Press: - 2 op

10x14

10x14

Benpres: - 30 op og et sæt mere på

10x140

10x140

10x140

Lounges: - 1 rep og 1 sæt mere

6x28

6x28

6x28

Squat:

10x10

10x50 - jeg var alene i centeret så filmede lige. Uff, hvor er der stor knævandring. Det kan kke godkendes!

Lårcurl: - 1 sæt mere

10x50

10x50

1 leg Rotary Calf, et ben ad gangen: - 5 op

10x25

10x25

10x25

Tricep pushdown m reb:

10x20

10x20

French press: - 5 op

10x30

10x30

Overhead tricep extension: - 1 op

10x7

8x7 - fail

5-7 minutters cardiogøgl; lidt crosstrainer, lidt løbebånd og romaskine

Kæft en spade - men han må have fedtet godt for Ham deroppe, for at være så heldigt

http://www.youtube.com/watch?v=K1d7OBtTOOA&feature=player_embedded

Jeg vil tro at man kan bruge kop sort kaffe bagefter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - 2550kcal - styrketræning 1t 15m

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - 2700kcal - styrketræning 1t 25min

7/10: 86,4kg - fedt% 11,9 - 2700kcal - spinning 2t + svømning 1t

8/10: 86,4kg - fedt% 11,7 - 2800kcal - styrketræning 1t 30m

9/10: 85,7kg - fedt% 11,6 - kommer -- styrketræning 1t 30m

Den sidste uge har kalorieindtaget ligget meget stabilt, men det er nu ikke planlagt. På motionsdage er det nok ikke noget tosset sted at ligge, sådan lige umiddelbart

Igen i dag var jeg i FW hvor jeg undervejs fik snakket med Kermit. Han havde ben-dag, så vi fik dog ikke presset hinanden undervejs men det var ganske hyggeligt alligevel.

Dagens indsats var således:

Crosstrainer:

10 min

Planken:

150sek

120sek

supersættet med

Sideplanken:

70 sek

50 sek

Upperback:

10x25

10x25

Cable pulldown:

10x65

10x65

Hyperextensions: - 1 rep op

18

18 , føj det svider fælt

DB Bænkpres: - 2 op

10x30

10x30 , Kermit mente det så for let ud, så må hellere stige igen næste gang

Cable crossovers: - 2½ op

10x15

10x15

Pec Deck (maskine):

10x45

9x45 - fail

Bicep curl (DB, suspineret): - 2 op

5x20

5x20

Bicep overhead kabelcurl:

10x12½

10x12½

Preacher Curl: - 2½ op

10x35

7x35 - fail

Vristcurl, overhånd, DB:

10x7

10x7

Vristcurl, underhånd, DB: - 2 op

10x16

10x16

Jeg syntes at jeg var for hurtigt færdig, så lige et par hurtige bonusøvelser:

Ab-wheel:

15

15

supersættet med

Pullups:

10

10 , lang pause mellem de to da Kermit kom for at lave mave og så fik vi lige snakket. Men alligevel overrasket over hvor lette de var i betragtning af at have kørt både ryg og bibser. Jeg er ret overbevist om at det nye program har sat skub i noget.

Crosstrainer:

5 min

Det er tydeligt at jeg trænger til en slapper (sidste hviledag var d. 28/9 :blush: ). De muskelgrupper som får hvile har stor fremgang mens det halter lidt hvor de tit får smæk.

Så udover en hviledag i morgen har jeg besluttet at jeg næste uge tager hviledage der hvor jeg skal på efteruddannelse, så slipper jeg også for at morgentræne :4thumbup: ). Derefter håber jeg at være på toppen igen.

Jeg har også aftalt en snarlig programrevidering - jeg savner mere ben og tungere øvelser med færre reps. Og da det tydeligvis har gavnet med friske øjne på programmet, vil jeg igen lade FW stå for ændringerne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

30/9: 87,8kg - fedt% 12,6 - 3050kcal - cykling 2t + svømning 1t

1/10: 87,5kg - fedt% 12,5 - 3500kcal - styrketræning 1t 30m

2/10: 87,9kg - fedt% 12,7 - ukendt -- Tacxcykling 1t

3/10: 87,2kg - fedt% 12,3 - 2550kcal - styrketræning 1t 15m

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - 2700kcal - styrketræning 1t 25min

7/10: 86,4kg - fedt% 11,9 - 2700kcal - spinning 2t + svømning 1t

8/10: 86,4kg - fedt% 11,7 - 2800kcal - styrketræning 1t 30m

9/10: 85,7kg - fedt% 11,6 - 2850kcal - styrketræning 1t 30m

10/10:85,7kg - fedt% 11,7 - kommer -- hviledag

Efter styrketræningen i går skulle jeg til familien og indtage kage og snurrekaffe. Jeg havde en plan om at gå på Tacx´en når jeg kom hjem. Men jeg slap nogenlunde billigt gennem fristelserne, så den sprang jeg over.

I dag fik jeg så min hviledag. Jeg havde ellers lige pumpet cyklen og for ½ time siden stod jeg også i rette tøj og med hjelm på hovedet - klar til en restitutionstur (jeg er helvedes rastløs og ville gerne væk fra køleskabet).

Jeg bakkede lige ind i stuen for at se på TTV hvornår solen går ned. Og så røg cyklen tilbage på væggen og jeg kom tilbage i "civiltøj".

Jeg kan slet ikke vænne mig til at det bliver så tidligt mørkt.

Ugeplan for næste uge - jeg må hellere planlægge lidt for ellers springer jeg jo hviledagene over:

(tirs-tors er jeg på efteruddannelse 12-19 :4ranting: )

Mandag: banecykling

Tirsdag: hviledag

Onsdag: hviledag

Torsdag: svømning

Fredag: styrketræning fullbody

Lørdag: tacx-cykling efter at have været til fødselsdag

Søndag: yogaevent for noobs

Kan yoga måske gavne min manglende smidighed?

Jeg skal i øvrigt også begynde til boldgymnastik i cykelklubben, det kører lige inden svømningen men pga. lortekursus, kan jeg ikke nå at være med på første time på torsdag :mad:

Men det skal ikke være brok det hele. Styrketræningen har (overraskende hurtigt) igen fået bibsen op over 40cm-mærket; så er jeg jo voksen igen :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

4/10: 87,2kg - fedt% 12,4 - 2700kcal - styrketræning 1t 25m

5/10: 86,9kg - fedt% 12,2 - 2600kcal - banecykling 1t 30m + landevejscykling 1t 45 m

6/10: 86,2kg - fedt% 11,6 - 2700kcal - styrketræning 1t 25min

7/10: 86,4kg - fedt% 11,9 - 2700kcal - spinning 2t + svømning 1t

8/10: 86,4kg - fedt% 11,7 - 2800kcal - styrketræning 1t 30m

9/10: 85,7kg - fedt% 11,6 - 2850kcal - styrketræning 1t 30m

10/10:85,7kg - fedt% 11,7 - 2300kcal - hviledag

11/11:85,7kg - fedt% 11,7 - 2550kcal - banecykling 2t

Teknikken var ikke med mig i dag - der var cykeludstilling på inderkredsen og ved ikke om de havde meget elektrisk isenkram stående, for både puls og hastighed er helt ulæseligt i dag. Jeg havde mit kamera sat til at optage al kørsel, men desværre pegede det for meget opad så styret fylder det meste af billedet. Ærgeligt, for jeg fik ellers et styrt med.

Det blev til en fornuftig opvarmning med et 500 metersdyk nede på sort streg og til sidst røg jeg, lidt desværre, med i en gruppe af de hurtige og fik ædt tre omgange på noget der minder om fuldgas.

I dag blev jeg sat på fornuftigt hold - enten er jeg kommet i rigtigt dårlig form eller også er der mange hurtige folk der træner til DM, for jeg endte på hold 4 i B-gruppen - altså så sløvt som det kan blive :4disguise:

Vi kørte først 2 x 20 omgange.

Jeg var lidt presset midtvejs på den første men holdet foran havde lagt for hårdt ud og tabte momentum så da vi indhentede dem, gav det lidt luft (baneregel: det er strengt forbudt at overhale et hold der på papiret er hurtigere)

På tur to var det kun moderat hurtigere end med pensionisterne om tirsdagen og både hold 1 og 2 smuttede udenom.

Så gik vi over til starttræning. Det er trillekørsel indtil en fiktiv startstreg hvor man forsøger at holde stille et splitsekund uden at klikke ud - så fyrer man maximal acceleration af i 100 meter. Dem fik vi 6 af og så var der ellers mælkesyre i quads i rå mængder.

Afslutningen var et linieløb på 20 omgange. A og B gruppen var slået sammen, så for mit vedkommende var målet blot ikke at blive sat, så jeg sad omme i bagtroppen og skulle ikke have andet end de to føringer som tilkom mig via det naturlige skift.

Og så står de næste 3 dage på efteruddannelse med fed frokost og ostemadder og kage til kaffen. Jeg overvejer hvordan jeg redder mig igennem uden at vinde et kg eller mere.

Umiddelbart tager jeg min køkkenvægt med i tilfælde af buffet, så jeg ikke hyggerspiser som jeg plejer og hvis frokosten er fuldfede rugbrødsmadder, så tager jeg et par breve nupo med som erstatning.

Og så to skiver rugbrød til at erstatte det hvide franskbrød.

Jeg kender mig godt nok til at vide at hvis jeg først ryger ud i voldspisning, så bliver det ikke kun de tre dage men også længe efter indtil jeg kommer ud af den dårlige rytme igen.

Men det skal nok vække opsigt :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er dog ufatteligt som alle har cyklet - bare ikke mig :unsure:

Til gengæld har jeg ret meget styr på ting som at hente 400volt over kortkoblingen via 31K5 hvis en hjælpekraftomformer styrer ned :laugh:

Det sidste tre dage er gået med efteruddannelse; 1 dag med sikkerhed hvor jeg havde været til prøve og 2 dage med teknik hvor vi skulle slutte af med en prøve der skulle beståes. Alle var ret gode og lå i alle tests med 0 eller 1 fejl, så jeg nåede mod forventning til boldgymnastik i cykelklubben i dag.

Det var blandet. Alt der indebar koordination eller balance, suttede mås. Til gengæld lå jeg fint i styrketræningsdelen (men tingene kan jo justeres i sværhedsgrad, så jeg fedtsvedte alligevel fuldstændigt grotesk). Den afsluttende udstrækning var et helvede for de mandlige deltagere og især for een :blush:

Efter en times pause var det videre til svømning hvor det var sidste gang jeg skulle fokusere på bentræning - det tror jeg at mine knæ bliver glade for, for de får altså nogle sideværts tæsk som bider en del på den forkerte måde.

Men nu mener træneren at Krigeren (hvorfor filan han kalder mig for det :blink: ) har nok styr på benern til at overkroppen skal kobles på.

Kosten på kursus har været acceptabel, så har spist det samme som de andre.

Alligevel har jeg taget en del på for når jeg er kommet hjem, har det været helt forkert det hele og har ikke kunnet styre appetitten :unhappy:

I det hele taget har det været underligt at sidde på skolebænken igen - jeg sovet +10 timer de sidste to nætter :innocent:

I morgen er det tilbage til hverdagen igen og jeg lægger forsigtigt ud med tre fridage :4thumbup:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er sq fedt nok :w00t: så har min "salgstale" virket.

Øh, ja bortset fra at så er der to mere der giver mig baghjul derinde. Nå - det er nok først til næste år, jeg formoder at de kører på "urutinerede-holdet" i år, så jeg er fredet lidt endnu :cool:

11/11: 85,7kg - fedt% 11,7 - 2550kcal - banecykling 2t

12/11: 85,3kg - fedt% 11,6 --- ukendt -- hviledag

13/11: 85,7kg - fedt% 11,6 --- ukendt -- hviledag

14/11: 86,5kg - fedt% 12,0 --- ukendt -- boldgymnastik 1½t + svømning 1t

15/11: 86,5kg - fedt% 12,0 - kommer -- styrketræning venter

Pokkers, jeg har stadigvæk ondt i højre knæ efter i går. Altid noget at det er det højre, for det plejer at være det venstre der driller.

Nu må jeg hellere komme i omdrejninger. Der er intet i køleskabet udover mango chutney og sennep - ikke den lækreste morgenmad.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- og resten af dagen har vel nærmest været et kollaps :sneaky2:

Da jeg handlede, var jeg så snotdum at købe noget nyt spændende kageværk. Det var i nuet planen at gå og nippe, som det er gået godt med den mørke chokolade.

Da jeg kom hjem gaflede jeg et par rugbrødsmadder og skulle så have desserten. Med en fullbody der ventede, kunne de 300kcal nok forsvares.

Så jeg spiste min dessert.

Og nummer 2

Og nummer 3

Og nummer 4

Syntes det var fjollet at fyre op under mikroovnen så tit, så satte portionsstørrelsen og og spiste dessert

nummer 5

og nummer 6

indtil fornuften fik overtaget og jeg indså at jeg ikke kunne stoppe. Fik hældt lidt sennep i posen og trådt på den, inden den røg i skraldespanden.

Så gik der et par timer med at være stjernetosset på mig selv, og jeg havde nu slet ingen energi. Jeg prøvede at sove, men det kunne jeg heller ikke.

Ømheden fra boldtræningen i går begyndte også at indhente mig, så måske jeg bare skulle cykle lidt og få trampet lidt kalorier af.

Om astmamedicinen ikke mere har styr på kolde bronkier eller maden klemte ved jeg ikke, men følte at jeg havde et spændbånd om brystkassen og kunne hverken få fart i vejrtrækningen eller cyklen.

Det var så ikke lige hvad jeg havde brug for. Sidste udetur var også røv og nøgler og sidst på banen røg jeg på "taber-holdet". Men det er jo bare en velfortjent straf for ikke at passe træningen; det slår bare hårdt når det kommer så pludseligt.

post-1580-031030700 1287171823_thumb.gif

Det var meningen at køre en del længere, men gad ikke fordi det hele var noget bæ, så jeg kom kun rundt om Gyngehusvej og tilbage til Nivå.

Vel hjemme havde jeg stadigvæk kun mad i hovedet men her til aften, fik jeg nusset mig sammen til at besøge motionscenteret. Ingen plan for noget - bare hyggetræning efter humør.

Crosstrainer:

10 minutter

Pullups:

9

6 , så kunne jeg tude. Normalt laver jeg 2x10 uden at forlade komfortzonen og nu....

Arnold presses:

15x10

15x10

15x10

Fremadløft af en eller anden vægt-pind:

15x7

15x7

Cable pulldown:

15x50

15x50

Bicep curl, DB:

7x20

8x20

Squat:

15x10

8x50

8x60

8x70

8x80

Læg i benpres:

20x100

20x100

20x100

Bænkpres, DB:

12x14

10x32

9x32 - fail

Trices pushdown m/ reb:

Dropset 20/15/10 til fail

Laterals:

10x7

10x7

Bicep overhead cablecurl:

20x12½

20x12½

supersættet med

Crossovers:

10x12½

12x12½

Dødløft:

10x50

10x70

10x80 , ikke skide smart. Jeg havde smidt skoene og lavede dem på strømpesokker og kom først bagefter til at tænke på at jeg manglede mit indlæg under det korte ben. Nu skete det ikke noget men....

I løbet af træningen kom energien tilbage og kunne også trøste mig med at være carbloaded i helt ekstrem grad. Det er længe siden mullerne har fyldt så meget :wub: ,

dog kunne jeg godt have været foruden diverse überklamme blodårer :crazy: (når nu :puke: ikke længere kan bruges)

Jeg er stadigvæk "sulten"; har ikke spist noget forbudt endnu men for at illustrere min panik, så har jeg på ½ time været i køleskabet 8-10 gange og også flere gange i de andre skabe, selv støvsugerskabet og det med køkkenruller samt sprit, spinklervæske, kloakrens osv. Jeg håber at jeg snart bliver træt og falder i søvn. Tør slet ikke tænke på vægten i morgen :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share