Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Træning i OBBC:

Bænkpres (Reverse Band. Grønne) - 3x120kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 1x180kg, 1x185kg(PR), 1x190kg(PR :devil: )

Boardpress (16cm. M.Grønne Bands) - 3x190kg, 3x200kg, 3x210kg, 3x220kg( LEE' :devil: Super omgang bænkpres med Reversed Bands. Var ellers først gået igang me alm. bænkpres, da jeg så at tosserne var igang med Reverse Band Bænkpres. Og så kunne jeg jo ligeså godt køre med :innocent: )

Pullups - 8sæt x 8reps (Kørt indimellem bænk sættene)

Close grip Bænkpres - 10x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 10x90kg

Kabel Rows (Bredt greb) - 4sæt x 10reps

Tate press - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x17,5kgs

Dumbell Laterels - 8x20kgs, 8x20kgs, 8x17,5kgs

Olympisk Squat - 6x100kg, 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg, 1x165kg, 6x100kg (Stille og roligt. Sticking point bliver flyttet højere op når stangen ligger højt oppe på nakken kan jeg mærke)

Gluteham Raises - 2sæt x 8reps

Mave - 2sæt x 20reps

Dumbell Hammercurls - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Rigtig god træning med masser af energi og power :superman: Blev ret positivt overrasket over min lockout power i bænkpressen :smile:

Nice numbers - over hele linien! :bowdown:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OBBC:

Dødløft fra Skiiiiiiive - (3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg), 3x145kg, 3x195kg, 3x205kg, 3x155kg, 3x155kg (Uden bælte. En rigtig god runde. De 3reps med 205kg var også en slags Pr. Har dog lavet 5rep med 200kg stående på skive før. Ser dog ud til at min dødløft styrke ikke er så ringe som jeg render rundt og tror. :smile: )

Squat - (10x20kg, 6x70kg), 3x110kg, 3x110kg, 1x140kg, 1x170kg, 6x170kg(PR :smile: ) (Rigtigt godt taget i betragtning af afbrændingen i dødløft først. :smile: )

Jump Squat - 4sæt x 4reps med 70kg (Lidt tungere jump squat end normalt. Vil tror at det er den ultimative øvelser til at øge sin springhøjde. Så hvis i ikke træner denne øvelse, Basket, Fodbold, håndboldspillere osv. Så kom igang :wink: )

Vægtløfter Goodmornings - 4sæt x 6reps med 70kg (Sad godt)

Military Press - 10x40kg, 6x60kg, 6x70kg, 4x80kg (Havde håbet på lidt flere reps med de 80kg, men der var udsolgt)

Stående Nakke Stem - 6sæt x 10reps med 40kg (Faktisk hård nok. Kom også ned og lå stille på nakken på de fleste reps.)

Dragon Flags - 2sæt x 8reps (Damn, damn. Jeg kan allerede mærke jeg ikke kan træne mave den næste uges tid pga. DOMS :crazy: )

Incline Bænkpres - 8sæt x 2reps med 100kg (Pause i bunden. Prøvede at kører dem med så meget fart som muligt. Dog er 100kg i Incline faktisk ganske tungt for mig :blush: )

Mågen - 3sæt x 10reps med 10kg (Stille og roligt)

Halve overheadpress i Smithracket(En dejlig cocktail af Dansk og Engesk :laugh: ) - 6sæt x 6reps med 80kg (Gik fint i triceps)

Igen en supergod træning med god styrke og power :superman: Hulen var fyldt op med styrkeløftere, så der blev også kæwet en hulens masse. På trods af dette fik jeg dog fyret en rimelig god workload af, og intensiteten i de fleste øvelser var ganske god :smile:

:4thumbup: :devil::superman::yahoo:

Behøver man sige andet ? :blush::boobs::wub:

Næææ, det er skam nok :4thumbup: :w00t::blush::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg allerede har sagt før, så er du super leeeeeeeeee' :superman::devil: ....

Jump Squat - 4sæt x 4reps med 70kg (Lidt tungere jump squat end normalt. Vil tror at det er den ultimative øvelser til at øge sin springhøjde. Så hvis i ikke træner denne øvelse, Basket, Fodbold, håndboldspillere osv. Så kom igang :wink: )

:w00t: Will do :yahoo::devil: ...

Link to comment
Share on other sites

Haha! I hygger jer rigtigt :laugh: :4thumbup:

Og det er bare iorden med "Logsvineriet" .......Altid hyggeligt med gæster i loggen jo :bigsmile:

Som jeg allerede har sagt før, så er du super leeeeeeeeee' :superman::devil: ....

:w00t: Will do :yahoo::devil: ...

Mange tak :blush: Og i lige måde :wink: Ja, Jump squat er jeg virkeligt positivt overrasket over. Tror virkeligt at det er noget der kan gøre en til den menneskelige hoppebold :w00t::superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Jump squat er jeg virkeligt positivt overrasket over. Tror virkeligt at det er noget der kan gøre en til den menneskelige hoppebold :w00t::superman:

Hehe... Har faktisk hørt flere snakke om øvelsen og anbefale den her på det sidste :4thumbup: ... Bl.a. en fys/instruktør jeg snakker lidt med, den der artikel fra t-nation om springhøjde og nu dig :wink::devil: ... Så mener faktisk seriøst at jeg vil prøve den :superman: .. Forestiller mig bare at jeg med min koordination og balance godt kan få lidt vanskeligheder :tongue: ....

:yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Jump Squat - 4sæt x 4reps med 70kg (Lidt tungere jump squat end normalt. Vil tror at det er den ultimative øvelser til at øge sin springhøjde. Så hvis i ikke træner denne øvelse, Basket, Fodbold, håndboldspillere osv. Så kom igang wink.gif )

Ganske enig, selvom jeg nok ville sænke vægten drastisk og føje flere reps per sæt på. Kommer der for mange kilo på for hurtigt går det ud over leddene og teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Har faktisk hørt flere snakke om øvelsen og anbefale den her på det sidste :4thumbup: ... Bl.a. en fys/instruktør jeg snakker lidt med, den der artikel fra t-nation om springhøjde og nu dig :wink::devil: ... Så mener faktisk seriøst at jeg vil prøve den :superman: .. Forestiller mig bare at jeg med min koordination og balance godt kan få lidt vanskeligheder :tongue: ....

:yo:

Lyder godt. Du skal bare starte ganske stille ud og som T skriver så skal vægten ikke være alt for høj. Mener jeg har hørt at 30% af ens alm. squat er passende. Og de 30% ville jeg nok tage ud fra et Olympisk squat uden bælte, da det også er sådan jeg kører Jump squat (Smal stand og Highbar og uden bælte).

Du kan jo starte med at køre den efter din alm. runde squat. Så vil kg'ene også føles rigtigt nemme at stå med :smile:

Ganske enig, selvom jeg nok ville sænke vægten drastisk og føje flere reps per sæt på. Kommer der for mange kilo på for hurtigt går det ud over leddene og teknikken.

Du har ret i at vægten var lidt for høj. En passende vægt til mig er nok omkring 50kg hvis man tager udgangspunkt i det overstående :smile:

De 70kg sad bare lige på stangen :innocent: Og jeg lettede da helt fint fra jorden :smile:

Angående antallet af reps synes jeg man skal holde dem rimeligt lavt, for kunne gøre alle reps ekslposive. Og istedet øge antallet af sæt. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Lyder godt. Du skal bare starte ganske stille ud og som T skriver så skal vægten ikke være alt for høj. Mener jeg har hørt at 30% af ens alm. squat er passende. Og de 30% ville jeg nok tage ud fra et Olympisk squat uden bælte, da det også er sådan jeg kører Jump squat (Smal stand og Highbar og uden bælte).

Du kan jo starte med at køre den efter din alm. runde squat. Så vil kg'ene også føles rigtigt nemme at stå med :smile:

Du har ret i at vægten var lidt for høj. En passende vægt til mig er nok omkring 50kg hvis man tager udgangspunkt i det overstående :smile:

Your wish is my command :4thumbup: :superman::yahoo: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu starte så lavt som 20% måske mindre, hvis man aldrig har kørt øvelsen før. Ang. Repsinterval:

Fra CTs artikel på T-Nation:

D. Jump squat

Weeks 1-3: 3 x 8-10 @ 20% bodyweight

Weeks 4-6: 3 x 8-10 @ 30% bodyweight

Link to comment
Share on other sites

Your wish is my command :4thumbup: :superman::yahoo: :4whistling:

Uhhh, det lyder godt :w00t: Simon says..... :pimp: :4whistling:

Jeg ville nu starte så lavt som 20% måske mindre, hvis man aldrig har kørt øvelsen før. Ang. Repsinterval:

Fra CTs artikel på T-Nation:

Okay! Ser spændende ud :smile: Vil dog stadig holde på færre reps og lidt højere procenter giver mere. Synes ikke 8-10reps er specielt velegnet til en plyometrisk øvelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt jumpsquats med både få og mange reps. Jeg tror det er en spørgsmål om temperament.

Tjoo, man kan også køre DE bænkpres og squats med mange reps, men der er nok en grund til at man kører 8x2 i WSB istedet for 2x8reps :smile:

Men på den anden side hopper man jo også ofte på trætte ben i en basket kamp eksempelvis, så det skulle da være argumentet for at køre flere reps :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gun dag i OBBC:

Close grip Bænkpres - (10x60kg), 6x100kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x100kg, 6x100kg (Kunne godt mærke jeg havde trænet skulder og skrå bænk igår.)

French Press - 10x50kg, 10x60kg, 10x65kg, 6x70kg, 10x50kg, 10x50kg (Fee' runde. Fik Kragefar til at stå bagved som moralsk støtte på de tungeste sæt. Efter denne runde var trisserne færdige, men det er jo gun dag, så...)

Kabel Pushdowns - 3sæt x 10reps (Malkede lige det sidste ud af hesteskoene :w00t: )

Dumbell Hammercurls - 6x30kgs, 6x32,5kgs, 6x30kgs, 6x30kgs

Biceps i maskine - 4sæt x 4-10reps (Godt med kg på. Og det brændte max :bigsmile: )

Dumbell Hammercurls (Igen) - 1sæt x 30reps med 20kgs håndvægte (Så var der heller ikke mere krudt i Bisserne :crazy: )

Så havde jeg faktisk trænet det der skulle trænes, men tænkte lige jeg ville lave lidt ekstra:

Shrugs - 6sæt x 10reps

Cirkel Træning: 8stationer x 45sek arbejde ved hver stadion og 15sek til at skifte øvelse. (Squat, Rows, Armstrækkere, dødløft, Milipress osv.. Rev ok i lungerne)

Igen en rigtig hyggelig træning med masser af kendte hoveder i centret. Bla. gæstede Mass'kinen og Granhof idag OBBC. De er sgu nogle store beskidte uhyrer de 2 :crazy:

I aften står den så på hygge ved Hesten. Det plejer jo som regel at være Sjauw :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share