Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Ellers tak, jeg er på diæt så jeg tager vand og to stykker Stimorol med.
Haha :4thumbup: Husk nu at du godt må have spisedage så du ikke fucker dit stofskifte op. Så vil du lettere kunne tabe de sidste kg når diæten starter op imorgen igen. :laugh:
jeg vil godt sætte mønt på mig selv...

Hehe! Det er fanme indstillingen :4thumbup:

Det må jo også snart være min tur igen...

Så kan jeg vel lægge i ske med hesten

Hehe! Ja, sådan som du sad og suttede i en cola til julefrokosten må det også være på sin plads at du viser os hvordan ungdommen kan drikke igennem :devil::cool: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i OBBC:

Reverse Band Box Squat - 3x120kg, 3x140kg, 3x170kg, 3x190kg, 3x200kg, 3x210kg, 0x220kg(Miss) (Vildt nok jeg ikke fik de 220kg, efter at have taget en 3er med 210kg. Men tog nok ikke vægten helt seriøst nok. Pauserne var også korte da jeg kom da Hippo og Moos næsten var færdige og Jens skulle i dragt bagefter. Men helt glad for at jeg kunne løfte op med Moos og Hippo i box squat som eller ikke er min favorit :crazy: )

Paused Squats - 5sæt x 2reps med 150kg (Godt ned i kælderen og sidde 2sek tid og så eller let op :smile: )

Stående læg - 4sæt x 10reps

Pulldowns - 4sæt x 8reps

Decline Bænkpres - (10x20kg), 6x60kg, 3x110kg, 3x140kg, 3x160kg(PR), 1x170kg(PR :smile: ) (Lee' nok pattøjspres. Var desværre noget hæmmet af sindsyg DOMS i triceps efter lørdagstræningen. Men det gik da :wink: )

Bænkpres presset mod Pins lige ved sticking point - 3singler med 70kg + Maximalt pres mod pins af ca.4-6sek varighed. (Damn, det brændte. Første gang jeg prøvede øvelsen. Kunne dog godt mærke at 3 singler var rigeligt hvis CNS ikke skulle komme helt til at gå i flammer :crazy: )

Flyers i maskine - 3sæt x 10reps (Pump på æ pattøj)

Pulls i maskine - 4sæt x 10reps (Med let vægt)

Måtte også lige vise min gamle makker Martin hvordan man bænkede 140kg, da han havde missede dem en gang og ville prøve igen. Så nappede lige 140kg med pause på brystet. Let let :innocent::bigsmile:

Nice træning med en solid runde squat og en god omgang til pattøjet :smile:

Submission / Shoot / JKD træning (3/4 Time):

Tog ned i Shootfighting klubben efter træning og ville prøve at køre med til noget JKD / Streetfighting som de er begyndt at kalde det. De var dog færdige med teknik træningen på dette tidspunkt så rullede lidt med et par af JKD gutterne.

Den første gut havde jeg vidst glemt at fortælle at det bare var submission, da han gerne ville ind og lave lidt kædeslag på mig. Men så måtte han jo ned og ligge og vandt nemt 3 gange i streg. :cool: Meeen vejede altså også en god slat mere end ham så havde en stor styrkefordel. Han fightede dog cool nok med blod i ansigtet så har også fået lidt blod på trøjen, man må håbe det ikke går af, så skal jeg bruge den T-shirt til Shoot hver gang :laugh:

Næste gut var noget sværere at vinde over. Men han fik ham da. Han var noget stærkere og lignede en ok erfaren gut.

Men ellers hyggeligt nok at rulle lidt med JKD / Streetfigthterne.

Ville ikke taget til Shootfighting bagefter da jeg synes 2timers hård MMA træning går lidt for meget ud over min styrketræning som kører kanon for tiden. Planen er snart at stille og til styrkeløft stævne igen og så skulle jeg jo gerne være tought :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Vild træning.... Selvom teknik betyder rigtig meget, skal man sgu ikke kimse (??) af råstyrke! Det oplever jeg personligt, når jeg ruller lidt med the grizzly aka. Kenneth Jay! Du må da også være ret brutal med den styrke... :devil: Skal du deltage i Openmat ?

Link to comment
Share on other sites

Vild træning.... Selvom teknik betyder rigtig meget, skal man sgu ikke kimse (??) af råstyrke! Det oplever jeg personligt, når jeg ruller lidt med the grizzly aka. Kenneth Jay! Du må da også være ret brutal med den styrke... :devil: Skal du deltage i Openmat ?

Jo, mange tak :smile: Ja, styrke er en god ting at have i den sport(Fik da også at vide af min ene modstander idag:"DAmn, du er jo stærk som en bjørn..Apropo Grizzly :4thumbup: ). Tror dog ikke jeg stiller op til Open Mat, da jeg jo der vil møde modstandere som er måske ligeså stærke (Eller stærkere) som mig selv, men tilgengæld har langt mere erfaring og teknik end mig. :crazy: Men har da helt klart overvejet det, men kræver nok at jeg er noget mere vedholden med min Submission træning, som er noget infrekvent for tiden, da styrkeløft lige pt. bliver vægtet højest. :smile:

Men kunne være superfedt at prøve engang. Men hvis jeg skulle stille op så vil jeg bare være nogenlunde forberedt. Og hverken min kondition eller teknik er der til at begå sig i en turnering :crazy: ....Endnu :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Note:

Udover styrketræningen 3-4 gange om ugen i OBBC, så har jeg 3 Bold hold træninger om ugen i forbindelse med mit arbejde, så kommer ihvertfald ikke til at mangle stabiliserende boldtrænings øvelser. :innocent: Generelt er det ikke den vilde intensitet altid på boldholdene, da alle gerne skulle kunne være med. Men alligevel får man da også lidt træning ud af det selv :smile:

Det bliver nok også begrænset hvor meget overskud jeg komme til at have til Shootfighing træningen for tiden, da lysten til styrkeløft er blevet rigtig god igen, og jeg faktisk vil mene at styrken aldrig har været bedre. Derfor bliver det bare til den Shootfighting jeg kan overskue, hvilket forhåbentligt bliver med fokus på Submission teknikker og Sparring når jeg har tid.

I min styrketræning vil jeg stadig implentere lidt forskellige elementer som måske ikke er direkte hjælpeøvelser til styrkeløft.

Eksplosions øvelser som. Jump Squats, Frivend, Råtræk, Combat Twist, En hånds cleans, Ekslosive Sidepress.

BB Øvelser som: Biceps, læg og Laterels.

Muskeludholdenhed / Kondition som: Tabata, Cirkel træning.

Både fordi jeg synes det er sjovt og motiverende og fordi jeg elsker tanken om alsidighed.

Men selvfølgelig vil jeg have langt mest fokus på styrkeløft lige op til stævner, og kunne ikke finde mig på at brænde mig selv af på noget Tabata træning lige op til et stævne. Der er det kun, hvile, mad, tunge og eksplosive løft :smile:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens halværgelige runde i OBBC:

Dødløft - (8x60kg, 3x100kg, 2x140kg), 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg (Ikke meget pop fra bunden af, så det var noget langsomt ærgeligt noget :dry: )

Frivend - 5x60kg, 3x70kg(Her fik jeg så en håndledsskade da jeg vendte vægten, så ud og få kold vand på og ikke mere frivend :sneaky2: )

Gluteham Raises - 3sæt x 8reps

Hyperextension maskine - 3sæt x 10reps

Bænkpres - 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg (20sæt bænkpres med fokus på Fart. Alle med pause på brystet. Raketter. )

Kabel Upright Rows - 3sæt x 20reps (Let let)

Tjaa, man kan jo ikke have gode træninger hver gang, og idag var altså en af de mindre gode. En arbejdsdag på 10timer + 2timers transport havde altså kostet noget power. Desuden trænede jeg også så sent at de fleste af de kendte ansigter var taget hjem hvilket ikke gjorde træningen bedre.

På Fredag er jeg mere udhvilet så det bliver helt sikkert bedre :smile:

Godt at se du har fået lysten til styrkeløft tilbage. :smile:

Jo, tak :smile: Det er jo nu engang en fed sport :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Ja, det må man nok sige :nonono: Men heldigvis var det ikke så slemt, men stadig nok til at hæmme resten af træningen :unhappy:

Men heldigvis kunne jeg stadig kører bænkpres hvis jeg strammede håndledsbindende godt til. Bare man kan bænke så er alt godt :w00t:

Altid noget at det ikke var slemt :wink: , men jeg holder stadig på min første indskydelse :w00t: (Fjols - hvis du sku' ha glemt det :tongue: )...

Lidt crazy er du altså :blink: ...

:yo:

Link to comment
Share on other sites

Altid noget at det ikke var slemt :wink: , men jeg holder stadig på min første indskydelse :w00t: (Fjols - hvis du sku' ha glemt det :tongue: )...

Lidt crazy er du altså :blink: ...

:yo:

Hehe! Jep, jeg ved det! Totalt Loco :clown2::tease::bruce::crazy_pilot::w00t:

Problemet var bare at det faktisk var værre idag :cry: Stå og massere og manipulere led en hel dag + træningshold var altså ikke det armen havde eller bedst af.

Men mon ikke at det er ovre i løbet af en uges tid :smile:

Arrhh, jeg får heller ikke trænet så meget som jeg gerne ville, men tror sgu, jeg prøver at stille op alligevel! Kom nu.... :poking::laugh: Så er jeg ikke eneste "nybegynder"!

Hehe! Jeg tror ikke man behøver at lave flueben ved mig som begynder :laugh: Er sgu næsten så grøn som man kan være. Har trods alt kun trænet Shoot i 3måneders tid og har aldrig dyrket andet kampsport bortset fra lidt Taek Won do som 10årig i 2 måneder :laugh:

Men ingen tvivl om at det kunne være en fed oplevelse af stille op til sådan et stævne :w00t: Held og lykke til stævnet og del nogle lede låse og stranguleringer ud :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OBBC...Nu med udstyr:

Reverse Band Bænkpres - 12sæt x 3reps med 130-140kg (Angels havde lige kørt med denne opsætning så jeg tog bare over. Den er faktisk ganske led, da den slipper helt i toppen. Ganske vidst giver den et godt pop fra bunden, men betydelig hårdere end den opsætning jeg er vant til. Dog fin fart og pause på alle reps :smile: )

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x170kg (På med dragt+knæbind)

1x210kg(Slet ikke nede)

1x210kg(Godkendt af Henning :cool: )

1x230kg(Fin fart men tvivlsom dybde)

1x250kg(Igen tvivlsom dybde. Men nu har jeg fanme prøvet at squatte det kvarte Ton :superman: Den bliver jo nok lidt hårdere når den komme helt i kælderen men tror faktisk godt jeg kunne have taget den hvis jeg havde været lidt mere frygtløs i dykket. Da den ikke var til godkendt dybde notes ingen PR men det kan ikke vare længe inden den er der :smile: Har også nogle kg at hente når jeg får mig en Titan squatter istedet for min gamle Metal squatter str. 50 som jeg var i idag)

Squat (Halv dragt) - 8sæt x 3reps med 120kg (Raketter :4thumbup: )

Hyperextension - 3sæt x 12reps

Hyperextension i maskine - 6sæt x 14reps (Skal ha noget Maaa på erectoren så mit dødløft kan komme lidt med igen)

Bænkpres - 1x60kg :laugh: 1x100kg, 1x130kg (Minimalistisk opvarmning og på med trøjen. Fury Str.46)

1x165kg(Ikke ned)

1x165kg(Fint løft)

1x170kg(Fint løft)

1x175kg(Løftet røv. Eller let)

1x175kg(Troede sgu at røven var i sædet, men løftede den igen :nonono: Får alt, alt for lidt ud af trøjen. Men det er der jo intet nyt i :laugh: Ville sgu ønske at man afskaffet lortet :devil: )

Incline Dumbell Press - 10x35kgs, 10x40kgs, 10x45kgs, 8x50kgs

Laterels i maskine - 8sæt x 10reps (Pump på Delts :w00t: )

Goodmornings - 6x60kg, 6x80kg, 6x90kg

Pulldowns - 1sæt x 40reps (Træk øvelser er ikke så gode for min hånd derfor stille og roligt)

God runde. Masser af folk i hulen og nåede at få delt håndmadder ud til Jens og spottet Betterøv for en LEE' 3er i Squatten :superman:

Generelt fin energi og power :smile:

Link to comment
Share on other sites

Betterøv?! :cry: Jamen jeg var jo pis'lee i dag jo. :nonono:

Men bortset fra det, så var det da en yderst beskidt runde i dag. :devil:

Jeg havde dog ikke lige opfattet at du havde 250 kg på stangen i dit sidste forsøg. :blink::blush:

Og den trøje der, det var jo næsten størrelse telt. :laugh:

Tak tak :bigsmile: Ja, det kan godt være at min trøje er lidt for stor. Må hellere finde min gamle str 44 frem igen så :devil::w00t: Eller også må jeg bare få noget mere Maaaa' :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fanme god indstilling i dag, Troels...

Jaja, du skal nok blive til noget, engang... :4smartass::tongue::wink:

Mange tak! :smile: Ja, det er bare at gå hårdt og være hårdt i kroppen som de siger i Hvidore :bigsmile: Det var nu også en pæn tought runde, der bee' og brændte godt (Så kom der lige noget fyyynsk ind tilsidst :laugh: ).

Bliver nok aldrig landsholdløfter eller lign. Men skal da gøre mit til at løfte nogle Lee' vægte :superman::bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning i Aktivt Velvære i Slagelse:

Olympisk Squat - (6x50kg, 6x90kg), 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg (Uden bælte. Så skal der lidt volumen i benene igen efter de sidste par tunge squat dage.)

Leg curls - 4sæt x 10reps (Damn, den var ved at tage livet at mine haser denne techogym indretning :crazy: )

Læg - 4sæt x 20reps

Bænkpres - (10x50kg 6x90kg), 6x130kg, 6x130kg, 6x130kg, 3x150kg (Udemærket med en Techogym plastikbænk og stang)

Dimitry Bænkpres uden opspænd - 8sæt x 3reps med 90kg

Sidepress - 10x26kgs, 8x28kgs, 8x30kgs, 10x22kgs (De kiggede godt nok lidt da jeg stod med deres største håndvægt og kørte oldshooleren skruestem eller på engelsk sidepress :innocent: )

Laterels i maskine - 3sæt x 10reps

Kabel Rows - 6sæt x 10reps (Ikke så tungt men stict as hell, så det brændte godt og god kontakt til rygstykkerne :smile: )

Kabel Triceps - 2sæt x 10reps

Kabel Biceps - 2sæt x 10reps

Valgte at brænde på min arbejdsplads i Slagelse istedet for OBBC, da jeg lige ville tjekke det ud. Det er som navnet antyder meget langt for et hardcore træningscenter, men tilgengæld så meget andet og en rigtig god arbejdesplads :4thumbup: :smile:

Tror faktisk at det er første gang et par vægtløfter sko havde betrådt deres gulve, men undlod af gode grunde at tage diverse dragter og knæbind med :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er pænt DOMS plaget efter gårsdagens træning :crazy: Ben, bryst, nedre ryg og skuldre er godt brændt igennem, så det var rart med en gang Exercise ball træning idag på arbejdet og en gang massage i en massage stol :4thumbup:

På fredag tager jeg 5dage til Athen og besøger brormand, så ved ikke hvor meget der bliver trænet dernede. Kunne ellers være klasse at prøve at træne i en Vægtløfter klub dernede :devil: Det kunne jo være man løb ind i Dimas :superman:

Regner også med en enkelt dag på Ski dernede, så det er jo også en slags træning. Især når man ikke har haft nogle ski på benene i over 5 år :crazy:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Er pænt DOMS plaget efter gårsdagens træning :crazy: Ben, bryst, nedre ryg og skuldre er godt brændt igennem, så det var rart med en gang Exercise ball træning idag på arbejdet og en gang massage i en massage stol :4thumbup:

På fredag tager jeg 5dage til Athen og besøger brormand, så ved ikke hvor meget der bliver trænet dernede. Kunne ellers være klasse at prøve at træne i en Vægtløfter klub dernede :devil: Det kunne jo være man løb ind i Dimas :superman:

Regner også med en enkelt dag på Ski dernede, så det er jo også en slags træning. Især når man ikke har haft nogle ski på benene i over 5 år :crazy:

:smile:

Lidt nysgerrig men hva laver din bror?

Og er det godt på det nye arbejde - hvad laver man helt konkret som fys?

Træningen sparker ellers røv for tiden :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share