Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mandagstræning:

Transportcykling - 14km

Holdtræning - 45min (Stuart McGill inspireret rygøvelser. )

Ellers ikke noget træning. Havde DOMS efter SSST i lørdag. Underarme og lænderyg var pænt brugt. Lavede lidt Coc1½ singels tirsdag.

Onsdagstræning:

Ol Squat - 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x100kg, 10x60kg

Leg Extensions - 5sæt x 10reps

Widegrip Pullups - 10sæt x 10reps

Rear Laterels i maskine - 5sæt x 10reps

Ganske fornuftig runde. Har været lidt sløv efter bytur og SSST'en i lørdags. Lange arbejdsdage og dagligdags praktiske ting jeg har udskudt. Det blev der taget hånd om idag og imorgen vil jeg lave Bodybuilding for mine bryster, skuldre, triceps og måske noget dødemandsløft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stødt på McGill et par gange, oftest i forbindelse med hans påstand om at mange sit-ups giver discus prolapser. Er det bare mig der har det lidt anstrengt med ham og denne udtalelse?

Jeg tænker at øvelserne han fremviser er udemærkede, så længe at transversus aktivering senere overføres til mere ADL prægede øvelser som fx løft af diverse ting og sager. Derudover så er "stiffen the abdominal wall" vel ikke et meget bedre råd end "sug navlen ind" hvis transversus aktivering er et problem. For mig, med den begrænsede kendskab jeg har til McGill, lever han i en alt for teoretisk verden.

Er der noget jeg har misset, eller?

PS. er færdig som fys til feb. :4smartass:

PPS. stærkt snatchet! :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg faktisk ikke læst nogle af hans bøger men har kun set de youtube videoer der er på nettet. Så skal passe på med ikke kloge mig på hans teorier.

Generelt er jeg også meget pragmatisk i min tilgang til træning og prøver ikke på at følger en bestemt coach, professer, Fys whatever men tager lidt her og der som jeg tror på virker.

Jeg kunne dog godt tænke mig at læse noget af det han har skrevet da hans aproch netop virker ret videnskabelig. Og alt andet lige må det være en bedre måde end alt det 'brosience' der findes derude.

http://www.amazon.com/Ultimate-Fitness-Performance-Stuart-McGill/dp/0973501804

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har lavet en undersøgelse, der påviste at 1 mia uafbrudte crunches kan knække ryggen, og deraf får overbevist en hel bølge af den amerikanske træningsindustri om, at mavetræning skal foregå statisk, så er man næsten nødt til at blive ved med at klynge sig til sit udsagn :) (han satte en maskine til at lave crunches med en rygrad og pludselig gik rygraden i stykker)

Til gengæld skelner han ret hårdt mellem abdominal hollowing (navlen ind) og abdomonal bracing (hoste-spænd) (i Lowback Disorder, mener jeg) og siger, at bracing er the thing to do - i videoen lader det så til, han er begyndt at kalde det stiffen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Incline Bænkpres i smithen - 10x70kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Decline Bænkpres i smithen - 10x70kg, 10x90kg, 10x110kg, 5x130kg, 3x140kg

Dumbell Laterels - 10sæt x 12reps med 12-20kgs håndvægte

French Press - 10x30kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg

Pushdowns - 5sæt x 10reps

Hamstring Curls på bold - 5sæt x 10reps

Tabata på kondicykel - 4min

Yderst godkendt træning. :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Doping, i modsætning til alkohol, kræver at man også træner, for at blive stærkere ;)

Ingognito henviste lige til et studie hvor man havde givet mænd 600mg test om ugen i 20uger og de tog 8kg muskler på og tabte 3 kg fedt i gennemsnit UDEN at træne. Så det der krudt er næsten ligeså godt som alkohol :-D

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning -

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Bænkpres i smithstativ - 10x80kg, 10x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg, 5x120kg (der er ikke alm bænk til rådighed derfor smithen. Men fungere nu fint nok synes jeg. Dvs det er nemmere at huske at løfte med musklerne istedet for bare at flytte en vægt.)

Inkline dumbell flyers - 5sæt x 10reps med 22 Kgs håndvægte.

French Press - 10x30kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x30kg

Laterels i kabler - 5sæt x 10repS.

Benpres

Supersætter med

Leg curls - 3sæt af hver

Ok runde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share