Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Gårsdagens træning i OBBC:

Squat - (8x60kg, 3x100kg, 3x100kg), 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (Manglede helt følingen med løftet, bare fordi jeg ikke har squattet alm. i 10dage :dry: )

Olympisk Squat - 8x100kg, 8x100kg

Læg - 3sæt x 16-30reps

Bænkpres - (Opvarmning) 5sæt x 5reps med 120kg

Bænkpres med Bands - En masse sæt op til en singel på 145+Bands som jeg missede :dry: Jeg var sgu ærgelig idag og Bøffen satte mig godt og grundigt på plads. Men så længe jeg owner ham i dødløften så går det nok :cooldance:

Pullups - 3sæt x 10reps (Udemærket)

Pulldowns - 2sæt x 8reps

Sidepress - 1sæt x 12reps med 30kgs håndvægt

Let mave

En ret ærgelig omgang træning med meget ringe energi. Efter squatten gik jeg nærmest og små rystede og havde ingen power :sneaky2:

Det eneste positive var at jeg trods alt fik kørt kroppen pænt grundigt igennem alligevel og har også led DOMS idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Olympia i Fredericia:

Dødløft - 10x60kg, 10x100kg, 8x120kg, 8x120kg, 8x120kg (Kørt med overhåndsgreb og uden bælte i vægtløftersko. Damn, det var hårdt for grebet. God runde)

Bænkpres - (8x60kg, 3x90kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x120kg (Alle med pause på brystet. Udemærket fart)

Bænkpres Lockouts - 3x100kg, 3x140kg, 1x180kg, 1x210kg, 1x230kg(Miss. Den sidste vægt fik min makker. Men han har også kortere arme end mig :wink: )

Dumbell Flyers - 12x24kgs, 12x28kgs, 12x28kgs, 12x28kgs (Brændte godt)

Lying dumbell triceps extension - 3sæt x 10reps med 22kgs håndvægte

Cabel Rows - 10x80kg, 6x100kg, 8x100kg, 8x100kg

Dumbell Laterels - 2sæt x 10-12reps med 12-14kgs håndvægte

Dragon Flags - 2sæt x 8reps (Udemærket)

Udemærket træning i Fredericia. Nu får jeg ikke trænet nogle dage, så det var fint at få brændt lidt igennem. Mine ben er iøvrigt totalt ømme efter squatten i mandags. Sådan er det med den lorte øvelse; Bare jeg ikke squatter i sølle 10dage så mister jeg totalt følingen med den og bliver vildt øm af ingenting. Er slet ikke bygget til det skidt.

Link to comment
Share on other sites

Damn, jeg skulle lige spille lidt guitar og kunne til min forbavselse næsten ikke trykke strengene ordentligt ind fordi mine underarme var så afbrændt efter dødløften idag. Ingen tvivl om at jeg skal have gang i noget mere dødløft med overhåndsgreb. En anden fordel er at kgene bliver så lette for ryggen at jeg kan undgå triumfbuen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Min nye programstuktur(som næsten ligner noget jeg har lavet før) tror jeg kommer til at se sådan ud i starten af det nye år:

Pullups – 2sæt x max reps

Smolov Squat (lige dage)

Dødløft – 2sæt x 10reps med 120kg (Øger med 1sæt i uge 2)*

Bænkpres med Bands – 8sæt x 2-3reps

French press – 3sæt x 10-12reps

Mågen – 3sæt

Mave

*Med overhåndsgreb og uden bælte

Onsdag

Speed dødløft / Tung Reverse band dødløft hvis muligheden er der.

Bænkpres (Volumen) – 5X5 med progression

T – Bar Rows – 5sæt x 8-10reps

Incline press – 3-5sæt

Plate Raise – 3sæt x 10reps

Gluteham Raise – 2sæt

Biceps curls

Fredag:

Pullups – 2sæt x max reps

Smolov Squat (ulige dage)

Dødløft – 2sæt x 8reps med 125kg (Øger med 1sæt i uge 2)*

Bænkpres med Bands – 8sæt x 2-3reps

French press – 3sæt x 10-12reps

Laterels – 3sæt

Mave

*Med overhåndsgreb og uden bælte

Dog regner jeg ikke med at starte direkte ud med Smolov procenterne men kører noget lettere 6x6 i squatten de første par uger for at få gang i benene :smile:

Ellers er det meningen at squat maxet bliver sat til 180kg så smolov bliver rigtig lee :blink::w00t:

Det nye i programmet er Dødløften med overhåndsgreb som kommer til at virke som grebstræning. Derudover indførelsen af Mågen :w00t: Som jeg har taget med fra HFF programmet.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu lykkedes mig at sove på en så uhensigtsmæssig måde på min hånd i min brandert at hånden rent faktisk er hævet og inflammeret. Jeg har aldig oplevet noget ligende. Kunne næsten ikke engang holde om bajer igår. :blink:

Tror ikke der bliver noget overkropstræning af betydning til mig den næste uges tid ihvertfald :dry:

Hånden er dog blevet så god idag at den ikke gør ondt i hvile. Men ved supination, fleksion og ekstension får jeg smerter :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu lykkedes mig at sove på en så uhensigtsmæssig måde på min hånd i min brandert at hånden rent faktisk er hævet og inflammeret. Jeg har aldig oplevet noget ligende. Kunne næsten ikke engang holde om bajer igår.  :blink:

Tror ikke der bliver noget overkropstræning af betydning til mig den næste uges tid ihvertfald :dry:

Hånden er dog blevet så god idag at den ikke gør ondt i hvile. Men ved supination, fleksion og ekstension får jeg smerter :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

God bedring Troels. :smile:

Jeg kan godt lide at du fremhæver at du ikke kan holde om en bajer. :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

God bedring mester, hvis du ikke allerede har prøvet, så giv den en omgang is
Mange tak :smile: Jeg har prøvet med at ise det et par gange. Burde nok have Iset det med det samme men fik det ikke gjort :blush: Den er dog ikke helt så hævet som den har været :smile:
Det lyder skidt 

God bedring

Ja, det er lidt irriterende! Håber ikke det bliver sådan en langvarig småskavank :dry: Og tak :smile:

Surt show
Jeps! Det går dog fremad med hånden! Tror at jeg smutter ned og laver lidt underkropstræning i morgen. De bliver nok ben i maskiner og måske noget pec-deck flyers eller ligende for at holde formen lidt ved lige :smile:
God bedring Troels. 

Jeg kan godt lide at du fremhæver at du ikke kan holde om en bajer.

Thanks :smile: Og det med bajeren var sgu også næsten rigtigt dagen efter men det går dog bedre nu. Ved bare ikke hvad hånden siger til tung vægttræning endnu :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

jeg prøvede noget lignende med min ene albue engang. Ud af ingenting blev den betændt, hævet og jeg fik det reet ubehageligt - følte mig svimmel. jeg gik ned til lægen, han gav mig noget medicin, og så gik det rimelig hurtigt over.

<{POST_SNAPBACK}>

Ditto her. Det var da jeg var omkring 15. Jeg kom ikke til læge i tide og min albue hævede helt enormt op (betændelse). Derfor har jeg et stort ar på venstre albue, hvor de måtte skære ind til betændelsen, og det skulle hele indefra (= kæmpe ar).

Link to comment
Share on other sites

>Troels.

Jeg har en kommentar til dit "nye" program.

Du stiller op til stævner, så kan jeg ikke se hvorfor du vil lave 10reps i dødløft. Her ville jeg hellere fokusere på fart og teknik. Begge dele går op i hat og briller ved så mange reps - ved godt at du kører under 50% af dit maks, men alligevel.

Vetö

PS. Du får volumen ved din smolov-squat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share