Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

jeg prøvede noget lignende med min ene albue engang. Ud af ingenting blev den betændt, hævet og jeg fik det reet ubehageligt - følte mig svimmel. jeg gik ned til lægen, han gav mig noget medicin, og så gik det rimelig hurtigt over.
Okay, mon ikke at det havde været en udenfrakommende bakterie som havde foresaget en betændelse i området hvor det havde været nødvendigt med noget antibiotika. Tror dog heldigvis at mit er en god gammeldags inflammation altså uden udenfra kommende bakterie.
Ditto her. Det var da jeg var omkring 15. Jeg kom ikke til læge i tide og min albue hævede helt enormt op (betændelse). Derfor har jeg et stort ar på venstre albue, hvor de måtte skære ind til betændelsen, og det skulle hele indefra (= kæmpe ar).

Lyder ikke rart :blink: Jeg håber at mit går i sig selv igen.

Nu kom jeg deværre ikke ned og træne idag alligevel da bilen punkterede, men håber på at komme derned i morgen for at se hvad hånden kan holde til træningsmæssigt. Er godt nok ved at være godt og grundigt dekonditioneret efterhånden :raisebrow:

>Troels.

Jeg har en kommentar til dit "nye" program.

Du stiller op til stævner, så kan jeg ikke se hvorfor du vil lave 10reps i dødløft. Her ville jeg hellere fokusere på fart og teknik. Begge dele går op i hat og briller ved så mange reps - ved godt at du kører under 50% af dit maks, men alligevel.

Vetö

PS. Du får volumen ved din smolov-squat.

Tak, for kommentarten til programmet :smile: Jo, grunden til at jeg kører lette 10ere i dødløften er primært for at træne grebet, da jeg kører med overhåndsgreb på alle sættene. Ved ved at grebsstryrken er noget af det der hæmmer mit dødløft, derfor skal der gøres noget her. Grebet er også grunden til at jeg ikke de de 275kg i dødløft til SM.

Jeg ved godt at stilen slet ikke bliver den samme når jeg kører reps. Men pga min kamikaze stil vil alt over 1rep slet ikke minde om den første rep. Derfor træner jeg også singels og farttræning om onsdagen. Dog kan det diskutres hvor meget farttræning jeg har brug for i dødløft da det i forvejen er en af mine forcer :smile:

Du har ellers fuldstændig ret i at smolov squatten sørger for volumen. Det var også hvad jeg tænkte sidste gang jeg kørte programmet op til SM. Mit greb manglede bare noget styrke så mit dødløft blev så godt som det kunne have været. Det skal der rettes op på med 10erne i overhåndsdødløft. Desuden vil de virke som fin fundamenttræning af maven da der køres uden bælte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, for kommentarten til programmet :smile: Jo, grunden til at jeg kører lette 10ere i dødløften er primært for at træne grebet, da jeg kører med overhåndsgreb på alle sættene. Ved ved at grebsstryrken er noget af det der hæmmer mit dødløft, derfor skal der gøres noget her. Grebet er også grunden til at jeg ikke de de 275kg i dødløft til SM.

Jeg ved godt at stilen slet ikke bliver den samme når jeg kører reps. Men pga min kamikaze stil vil alt over 1rep slet ikke minde om den første rep. Derfor træner jeg også singels og farttræning om onsdagen. Dog kan det diskutres hvor meget farttræning jeg har brug for i dødløft da det i forvejen er en af mine forcer :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Var det så ikke mere hensigtsmæssigt at træne grebet med en kombination af statisk hold med stang, pinch gripping, samt CoC-træning? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Var det så ikke mere hensigtsmæssigt at træne grebet med en kombination af statisk hold med stang, pinch gripping, samt CoC-træning?

Jeg har brug for at prøvet noget andet. Hvorfor ikke slå to flyer med et slag ved at få lidt fundament træning i dødløft med kg hvor jeg er istand til at kører i Janefonda stile og samtidig få trænet grebet.

Ihvertfald havde jeg nasty DOMS i mine underarme efter mit overhåndsdødløft sidste Onsdag. Lang tid siden jeg har været så smadret i underarmene. Synes ikke at jeg bliver øm når jeg laver statisk hold med stang og pinch gripping og Coc træning. Men har da tænkt at fortsætte at lege med Coc gripperen at par gange om ugen stadigvæk :smile:

10erne i dødløft er jo også lidt inspireret af Nicolai Holstings dødløft program hvor der køres 10ere det første stykke tid. Og hans resultater kan man jo ikke sætte nogen finger på. Næsten 300kg dødløft i 82,5kgs klassen.

Baardi Builder og Hippo kører det også i øjeblikket. Dog med noget højere volumen end mig og med mixed grip og bælte.

Link to comment
Share on other sites

Nu er DOMS jo ikke en sikker indikation på at træningen virker.

Nææ, men DOMS kan nu være en ret god indikator for at den givne muskel er brugt, og at der højst sandsynligt og er sket en muskelprotein degeneration og forhåbentligt også en opbygning som i sidste ende vil gøre musklen stærkere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du helt ret i. Men jeg vil dog stadigt holde på at decideret grebstræning, seperat fra DL-træningen er mere effektivt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

>Troels.

Med hensyn til grebstræning kan jeg anbefale lockouts. Det er virkelig noget man kan mærke i hænderne, desuden kan man løfte en del flere kg end ved normal dødløft.

Den giver også hårdhed i kroppen.

Vetö

Det er begrænset hvor meget ekstra jeg kan løfte i lockouts end normal dødløft så det er ikke det vilde overload jeg får iforhold til grebet. Men ellers kan jeg godt følge dig. Synes dog at meget tunge rackpulls koster rigtigt meget energimæssigt og tidsmæssigt i forhold til hvordan mit program er bygget op. Der dødløftes jo også normalt om onsdagen.
Det har du helt ret i. Men jeg vil dog stadigt holde på at decideret grebstræning, seperat fra DL-træningen er mere effektivt.

Måske, måske ikke! Ihvertfald vil jeg prøve at give dette en chance. Det er nyt så måske det lige er det jeg har brug for.

Man skal tænke på at en 10er med 120kg med overhåndsgreb måske svarer til en 10er på 210-20kg med mixedgreb hvis man tænker isoleret på mit greb. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker bare, at det må være muligt at kombinere træning af grebsstyrke med nogle højere procenter i dødløft.

Jeg kører kun lockouts hver 2. uge for ikke at brænde ud. Det har helt klart hjulpet på min lockoutstyrke. Nu ved jeg også, at jeg med sikkerhed kan holde +260kg i hænderne uden at tabe det.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker bare, at det må være muligt at kombinere træning af grebsstyrke med nogle højere procenter i dødløft.

Jeg kører kun lockouts hver 2. uge for ikke at brænde ud. Det har helt klart hjulpet på min lockoutstyrke. Nu ved jeg også, at jeg med sikkerhed kan holde +260kg i hænderne uden at tabe det.

Vetö

Tjoo, der er heldigvis mange veje der fører til Rom :wink: Nu prøver jeg det her og tror faktisk at det er mere effektivt for grebet end at lave lockouts hver anden uge. Men ellers mange tak for inputten :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Olympia:

Bænkpres - (20x20kg, 10x60kg, 10x60kg), 3x100kg, 3x105kg, 3x110kg, 3x115kg, 3x120kg, 3x125kg, 3x130kg(Hertil alle med pause på brystet), 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 6x100kg (Hånden kunne holde til bænken :w00t: Dog var grebet lidt dårligt da jeg ikke kunne have den liggende på samme måde i hånden som den plejer.)

Benpres - 6sæt x 6-16reps (Det var sgu noget der brændte)

Goodmornings - 3sæt x 12reps med 60kg (Det sidste sæt blev efterfulgt af 12 dybe olympiske squats)

Læg - 2sæt x 40reps

Supersættet med

Pec deck - 2sæt x 12reps

Lat pulls i forskellige maskiner - 6sæt x 6-16reps

Laterels - 3sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Lidt triceps - Tatepress

Lidt let mave træning.

Lækkert at få trænet igen. Selvom jeg tog den nogenlunde med ro, så skal jeg nu nok få noget ondt DOMS imorgen.

Næste træning bliver i det nye år :nissecool::smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har taget et kgs penge på her i min juleferie hjemme ved mutter. Har levet rigtigt godt med masser af mad og juleslik og så har mit aktivitetsniveau ikke været det store. Normalt cykler jeg jo mindst 5km hver dag og træner 3-4gange om ugen, det kan man ikke sige jeg har gjort på det seneste :blush:

Tror at vægten ligger omkring de 100kg i adamskoskume :innocent:

Link to comment
Share on other sites

10erne i dødløft er jo også lidt inspireret af Nicolai Holstings dødløft program hvor der køres 10ere det første stykke tid. Og hans resultater kan man jo ikke sætte nogen finger på.

Er Holsting blevet styrke coach i OBBC? Jeg talte med ham i sommerferien - hvor han gav et meget sympatisk indtryk. Og så taler han for en "clean" sport..

Link to comment
Share on other sites

10erne i dødløft er jo også lidt inspireret af Nicolai Holstings dødløft program hvor der køres 10ere det første stykke tid. Og hans resultater kan man jo ikke sætte nogen finger på.

Er Holsting blevet styrke coach i OBBC? Jeg talte med ham i sommerferien - hvor han gav et meget sympatisk indtryk. Og så taler han for en "clean" sport..

<{POST_SNAPBACK}>

tjo, lidt coach er han vel endt med at blive :smile:

Vi kunne jo ikke helt dy os for at spørge ham til råds engang imellem,

og han kunne jo heller ikke helt dy sig for at følge med i hvad vi gik og lavede såå...

Pt. følger både Kern og jeg nogle af hans gamle programmer, og de synes at funke helt fint (omend det er hårdt :nissegrin: )

personligt synes jeg absolut at det er en stor gevinst at han er begyndt at hjælpe os så meget som han gør :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Er Holsting blevet styrke coach i OBBC? Jeg talte med ham i sommerferien - hvor han gav et meget sympatisk indtryk. Og så taler han for en "clean" sport..

Jeps! Som Hippo siger er Holsting begyndt at dele lidt ud af sine gamle programmer og det ser da meget seriøst ud. Han er jo stor fortaler for at man skal planlægge sin træning LANG tid frem, såsom et helt år, og det må jeg indrømmet jeg ikke ligefrem gider, selvom der sikkert er en del fornuft i det :smile:

Og ja, han er skam en flink fyr, selvom man lige skal vænne sig til at han nogengange kan være vel rigelig påståelig hvilken teknik og metode der er den bedste da han har haft succes med den. Men vi er jo alle sammen forskellige og løfter ikke nødvendigvis mest i Sumodødløft (Som han påstår alle gør :laugh: ).

Og det fede er selvfølgelig at han går meget ind for en clean sport som du siger. :smile:

Jeg er nok lidt mere konservativ med hensyn til at tage mod råd end Hippo og Baardi, men jeg har også trænet en del flere år end dem, selvom man ikke skulle tro det :laugh:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Smolov forberedelses program i OBBC. Dag 1:

Pullups - 14xmig, 12xmig (Helt godt når man tænker på at det ikke er meget jeg har lavet denne øvelse på det sidste og jeg er blevet lidt fee af julemaden :nissegrin: )

Squat - (12x60kg, 8x90kg), 6sæt x 6reps med 110kg (Kg'ene føles nemme på ryggen men jeg skal ikke lave mange reps så føltes det som om jeg har gummiben :chicken: Men det er også 2uger siden jeg sidst kørte squat. De nye knækogere blev taget i brug i dag og de spillede max :smile: )

Dødløft - 2sæt x 10reps med 120kg (Med overhåndsgreb og uden bælte. Til min overraskelse ingen problemer for grebet idag. Måske jeg skulle undlade at bruge kridt næste gang :smile: )

Bænkpres - (12x20kg), 8sæt x 3reps med 110kg + Backoff sæt i closegrip bænk:12x100kg (Hånden har det ikke helt godt endnu, men kørte nu udemærket med pæn fart uden at superhurtige. Skiftede mellem pause og uden pause på brystet)

Dragon flags - 2sæt x 8reps (Fino :smile: )

Pullovers - 3sæt x 10reps med 40kg håndvægt (Kørt istedet for French press, da denne var optaget. Kan allerede mærke at jeg får DOMS i Caput Longum af Triceps imorgen)

Mågen - 3sæt x 12reps med 12,5kgs håndvægte

Rigtig god træningsdag med masser af oplagte Moller i bulen. Workloaden idag var helt tilpas og det hele tog lidt under 2 timer hvor der også var plads til lidt Kæbe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Smolov forberedelse program i OBBC. Dag 2:

Dødløft - (10x60kg, 6x100kg), 1x140kg(Alm), 1x140kg(Sumo), 1x140kg(Alm), 1x140kg(Sumo), 1x140kg(Alm), 1x140kg(Sumo), 1x140kg(Alm), 1x140kg(Sumo), 1x140kg(Alm), 1x140kg(Sumo)...1x170kg(Alm), 1x170kg(Sumo), 1x200kg(Alm), 1x200kg(sumo), 1x210kg(Alm), 1x210kg(Sumo PR uden dragt.Nem), 1x170kg(alm), 1x170kg(Sumo), 1x170kg(Alm), 1x170kg(Sumo) (Det var Fart og tekniktræning i dødløft idag. Det blev ialt til 20 singels hvor jeg hele tiden skiftede mellem alm og sumostil. God runde :smile: )

Bænkpres(volumen) - (20x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 2x110kg), 5sæt x 5reps med 120kg (Øv, det kørte sgu ringe idag. Sølle 120kg skulle ikke være tungt men det var de :dry: Hånden er heller ikke helt god endnu)

T-bar Rows - 20x25kg, 20x50kg, 12x75kg, 8x90kg, 30x50kg(Gik helt amok i sidste sæt og bankede reps af. Lee :cooldance: )

Incline bænkpres - 12x50kg, 6x80kg, 2x100kg, 1x110kg(Hertil med pause på brystet), 8x80kg, 8x80kg

Gluteham Raise - 2sæt x 8reps

Incline dumbell curls - 8x22,5kgs, 6x22,5kgs, 6x22,5kgs (Brændte godt)

Plate Raise - 3sæt x 12reps med 25kgs skive

Rigtig god træningsdag hvis det ikke lige havde været fordi mit bænkpres kørte af lort. Jeg spottede lonelyone i bænken og squatten, hvilket desværre ikke gik helt som forventet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Smolov forberedelses program dag 3:

Hyperextension - 1sæt x 20reps

Pull behind the neck - 2sæt x 16reps (Jeg fik en lille fibersprængning i ryggen i onsdags, så kørte pulldowns i stedet for pullups :smile: )

Squat - 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 1x130kg, 1x150kg, 1x160kg(Hertil uden bælte), 10x115kg, 10x115kg, 10x115kg (Rigtig god runde squat hvor teknikken sad rigtigt godt. Føler mig godt stabil i maven og ryggen. Mangler dog nok en lille smule benstyrke for at være helt på toppen :smile: )

Dødløft - 2sæt x 8reps med 125kg (Uden bælte og med overhåndsgreb. Brugte ikke magnesium idag og stangen var den mest slidte OL stang i OBBC, så grebet blev lidt mere udfordret end i Mandags)

Bænkpres - (20x20kg, 10x60kg, 6x80kg), 3x110kg, 1x130kg, 3x110kg, 1x130kg, 3x110kg, 1x130kg, 3x110kg, 1x130kg (Alle med pause på brystet)

French press - 3sæt x 12reps med 50kg

Mave på swiss ball - 3sæt x 20reps

Laterels i maskine - 4sæt x 12reps

(Kaffe pause)

Hatch squat - 4sæt x 8-12reps (Brændte dælme godt i quads. Jeg var egentligt færdig med mit program, men hoppede så på Vinds benprogram da jeg ikke gad og tage hjem :smile: )

Leg curls - 3sæt x 10-12reps

Læg - 2-3sæt

En rigtig god omgang træning hvor det meste kørte rimeligt godt. Dog lidt irriterende med den fiber jeg har fået i ryggen, men det skal bare trænes væk det skidt :wink::devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at der er kommet godt liv i benene igen efter nogle fine træningspas her efter jul, så derfor går jeg igang med Smolov Jr. fra på mandag.

Der køres squat 2 gange om ugen med ulige uger om mandagen og lige uger om fredagen.

Max 180

Workout Weight Sets x Reps Date Notes

1 126 6x6

2 135 7x5

3 144 8x4

4 153 10x3

5 136 6x6

6 145 7x5

7 154 8x4

8 163 10x3

9 141 6x6

10 150 7x5

11 159 8x4

12 168 10x3

Link to comment
Share on other sites

Hulle<< Tak :smile: Ja, det er sgu et super hårdt program. Men mine ben skal åbenbart have det på den hårde måde før de gider at lystre :mad::laugh:

Jens A<< Nej, jeg har droppet den dynamiske box squat om onsdagen til fordel for noget dødløft træning. Programmet er postet et par sider tilbage. Det er faktisk det program jeg har kørt i denne uge bare uden Smolov i squatten og uden bands i bænken for at skåne min hånd :smile:

Link to comment
Share on other sites

SmolovJr dag1. uge1:

Pull behind the neck - 2sæt x 16reps

Squat - (8x60kg, 3x100kg, 1x120kg), 6sæt x 6reps med 125kg

Dødløft - 3sæt x 10reps med 120kg (Med overhåndsgreb og uden bælte. Ingen magnesium og glat olympisk vægtstang for at udfordre grebet)

Siddende læg - 20x50kg, 12x100kg, 8x130kg, 20x100kg (Den samme læg maskine som Norah og Krawen batler i. Ville lige se om jeg kunne slå dem i den øvelse :tongue: )

Bænkpres med Bands - (Opvarmning. Alm bænk) 8sæt x 3reps med 90kg

Boardpress + bands (4") - 3sæt x 3reps med 140kg + Bands

French press - 3sæt x 12reps med 52,5kg

Mågen - 3sæt x 12reps med 13kgs håndvægte

Inverted chrunhes - 4sæt x 12reps

God træningsdag med udemærket power og energi. Fik snakket med JesperT hvilket var hyggeligt, ellers var det bare rimeligt fokuseret træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share