Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mange tak for alle lykkeønskningerne. Det er Fee' :blush::bigsmile:

Kragen<<

Sålænge det gør mere ondt at se på end din ryg gør ondt, går det måske nok 
Hehe! Min ryg har det faktisk rigtigt godt idag. Kun en god rar DOMC i rygstykkerne er at mærke. Ingen stivhed eller andre ubehageligheder. Er ikke mere øm end da jeg startede med at dødløfte igår. Tilgengæld er mine lats, biceps og pattøj godt øm fra træningen igår. :smile:

Los<<

specielt respekt for at du tror på det, selvom de 250 var tunge. It's all in your head.

Nemlig! Dødløft er et mentalt løftere mere end noget andet. Hvis man ikke tror på det, så får man heller ikke vægten op. Det er også det der gør det så fedt :smile:

Mass<<

270kg, kunne slet ikke rokke det ud af flækken om jeg så blev viklet ind i dobbelt elastik, psyket af Henrik stærkmand og fik lov at egeren pumpe skidtet og bruge jumpstart....
Tilgengæld kan du nakke mig i en masse andre øvelser :smile:

Ptpoul<<

Jeg har meget at lære om ægte vikingepsyke 

Synes nu at du gør det helt godt. Du tordner da fremad i styrke :devil:

Link to comment
Share on other sites

HFF programmet dag 3:

Squat - (10x60kg, 6x60kg, 2x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg)(På med knæbind) 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg(PR) (Gad kun at lave 3 workset da det er sådan et bøvl med knæbindene. Tilgengæld blev det til en PR med en 3er med 180kg :smile: )

Høj box squat - 3x130kg, 3x150kg, 3x170kg, 3x170kg, 3x170kg, 10x130kg

Bænkpres med grønne bands - (Opvarmning), 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x90kg (De grønne bands blev trukket ned under bænken og trak sgu tænder ud. Noget hårdere end de blå terapi elastikker jeg plejer at kører med. Der var dog god fart på de 90kg :smile: )

French Press - 12x50kg, 12x60kg, 8x65kg, 12x50kg, 12x50kg(En virkelig god omgang french press. Triceps var totalt ristet bagefter)

Dumbell laterels - 2sæt x 12reps (Er for doven til at kører tungt i den øvelse. Skal mest virke som terapi for skulderen :smile: )

Igen en rigtig god træningsdag hvor jeg teamede op med Baardi, Hesten og Vind i squatten. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at træne en del med min Coc Gripper Nr1. Lige da jeg fik den kunne jeg ikke lukke den. Men kan nu lukke den 2 gange i streg med begge hænder. Kører derfor en del 2ere spredt ud over dagen.

Håber at det kan gavne mit greb. En af grundende til at jeg missede mit dødløft på 275kg til SM tror jeg er grebet. Grundet min kamikazestil hvor jeg tager fat i stangen med det samme, skal jeg stole 100% på mit greb :smile:

Link to comment
Share on other sites

det med de grippere forstår jeg ikke

jeg kan sagtens lukke coc 1 10 gang uden problemmer

men har problemmer med 240 i dødløft

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke den grebstyrke man opbygger med CoC har den store overførsel til DL. Istedet bør man koncenterer sig om øvelser som statisk hold med stang og pinch gripping, såfremt man har problemer med grebet i DL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Super flot trukket i dødløft Troels! :4thumbup:

Lige et par spørgsmål......hvor længe har du trænet? Har dødløft altid været din stærke side? Hvor meget tror du din dragt giver dig i dødløft? Hvor lang tid tog det dig at komme op på 250kg raw, jeg ligger selv på omkring 230-240 nu efter lidt over et års træning. Har du prøvet den single dødløft cyklus Thomas J har skrevet om på getbig, hvad var din erfarring med den? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Troels!

Tillykke med DL'et 

Mht den COC, så pas på med ik at træne den for meget, da det godt kan give lidt skader med så høj frekvens. Jeg træner 1-2 gange om ugen med et par sæt og det giver fint

Tak :smile: Jo, det kan godt være at jeg skulle passe lidt på med den høje frekvens. Når jeg tænker over det er jeg faktisk ufattelig afhængig af mine hænder:

- Fysioterapeut

- Spiller Guitar. Mest på amatørplan men spille også ude engang imellem

- Styrkeløft

(Det er med at passe på nallerne :4smartass: )

det med de grippere forstår jeg ikke

jeg kan sagtens lukke coc 1 10 gang uden problemmer

men har problemmer med 240 i dødløft

Ja, der er ikke helt sammenhæng i tingene. Jeg kan på ingen måder lukke 1eren 10gange men kan godt holde 270kg i hænderne, og sikkert også noget mere hvis jeg gav mig tid til at tage ordentligt fat i stangen, hvilket bare ikke er optimalt med min dødløft stil :smile:

Jeg tror ikke den grebstyrke man opbygger med CoC har den store overførsel til DL. Istedet bør man koncenterer sig om øvelser som statisk hold med stang og pinch gripping, såfremt man har problemer med grebet i DL.
Ja, det tror jeg du har ret i. Men tror nu stadig at der er en lille overførlighed. Desuden synes jeg da også at det er helt cool at have en stor dynamisk styrke i hænderne :smile:
han kan bare se hvor længe han kan holde den sammen, så virker det fint

Ja, det har jeg tænkt på. Tror også at det er sådan jeg vil træne med den når jeg bliver lidt stærkere :smile:

Super flot trukket i dødløft Troels! 

Lige et par spørgsmål......hvor længe har du trænet? Har dødløft altid været din stærke side? Hvor meget tror du din dragt giver dig i dødløft? Hvor lang tid tog det dig at komme op på 250kg raw, jeg ligger selv på omkring 230-240 nu efter lidt over et års træning. Har du prøvet den single dødløft cyklus Thomas J har skrevet om på getbig, hvad var din erfarring med den?

Det var en ordentlig bunke spørgsmål :hehe: Jeg har trænet on and off siden jeg var 16år og er idag 25, så det giver jo efterhånden 9år. Det var dog først i år 2003 at jeg begyndte på styrkeløft på konkurrence plan. Før styrkeløft trænede jeg lidt forskelligt. Løb blandt andet og kig til andre sportsgrene som basketball og fodbold.

Dødløft har altid ligget bedre til mig squat pga. min kropsbygning. Er dog ikke noget udpræget talent vil jeg mene. Jeg lå meget længe på 190kg i dødløft, men da jeg begyndte at fører logbog herinde og kørte noget konstant træning steg jeg meget hurtigt fra 190kg til 230kg. Fra de 230kg til de 250kg gik det lidt langsommere. Men stadig fremad :smile:

Min dragt giver mig lidt fart i bunden, men da dette i forvejen ikke er min svage side så hjælper min dragt mig kun meget lidt. Jeg vil tror at den giver mig 5kg. Ikke mere. Men 5kg er også værd at tage med :smile:

Dragt giver generelt flere kg i sumodødløft. Jeg har taget 250kg i sumodødløft i dragt og tror ikke jeg er god for mere end 220-230 stykker uden dragt på en god dag i sumostil.

Ja, jeg har prøvet Tj singelscyklus og synes at det er et rigtigt fin program. Tror at jeg steg omkring 5kg i dødløft af programmet. Lyder måske ikke af meget, men var nu meget tilfreds med det alligevel. Det egner sig også godt til min kamikaze stil da det jo kun er singels.

:smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Tak :smile: Jo, det kan godt være at jeg skulle passe lidt på med den høje frekvens. Når jeg tænker over det er jeg faktisk ufattelig afhængig af mine hænder:

- Fysioterapeut

- Spiller Guitar. Mest på amatørplan men spille også ude engang imellem

- Styrkeløft

(Det er med at passe på nallerne :4smartass: )

<{POST_SNAPBACK}>

Man bruger også hænderne til at løfte flasken med. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

HFF-programmet stærkt amputeret men istedet med en del pump på patten:

Squat - (6x60kg, 6x60kg, 3x90kg) 5sæt x 3reps med 120kg (Faktisk helt god fart og feeling i løftet :smile: )

Dmitry bænkpres med benene oppe på bænken - (10x60kg) 6x80kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x125kg, 1x130kg, 6x100kg (Så er man fanme for doven. Det var tung bænkpres dag idag, men for det første havde jeg glemt mine wrist wraps for det andet var den sædvanlige bænk påklistede et skilt hvor der stod at den ikke virkede og var under reperation. Der var dog ingen der kunne finde ud af hvad der var galt med den, så det endte også med at der var en gut der fjernede skiltet :laugh: . De 130kg i dmitry bænkpres var meget tæt på et max. Dimetry bænkpres er bænkpres med 3sekunders pause i bunden. Og at jeg kørte helt uden opspænd gjorde det ikke lettere)

Læg - 5sæt x 20reps (Dybt useriøst. Blev kørt fordi det skulle ligne at jeg lavede et aller andet mens jeg trænede kæwe med Bøffen, Vind, Kragen, Hippo, BigJ og Baardi :innocent: )

Cabel Rows - 4sæt x 10-12reps

Dips - 1sæt x 40reps

Mågen - 5sæt x 12reps med 13kgs håndvægte (Uhhh, Yeaahhh. LEEEE :devil::laugh: )

Så gik fedtede jeg ellers rundt uden at få lavet noget seriøst. Kørte bla. Høj incline bænkpres med 50kg. :chicken: og en enkelt singel med 90kg.

Fik kørte noget højreps hyperextension og et enkelt sæt dragonflags.

Så sagde Bøffen til mig:"Hvis det ikke kører hvorfor brænder du så ikke en eller anden muskelgruppe helt af med en masser reps så du i det mindste kan blive øm imorgen" :laugh: Jojo, ham bøffen havde da en pointe, så gik over og brændte min pat af med en gang højreps dumbell press

4sæt x 12-20reps med 27,5-30kgs håndvægte + shrugs 1 sæt x 50reps med 27,5kgs håndvægte.

Træningen idag var sløv, men om ikke andet fik jeg et godt pump og det skal man jo ikke kimse ad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share